Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

deeaa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.08.13 - klo:13:37
Tästä olen täysin eri mieltä. Kahden vuoden jälkeen kepeillä ajaa vain ne jotka hakee harrasteautoja. Nyt jo automaatit on kysyttyjä käytettynä. Jos välttämättä haluaa keppiräsän, niin siitä vain. Jokainen ostaa sellaisen mistä on haaveillut. Mutta Karviksen kommentti että DSG jäisi miettimään liikennevaloissa on täyttä valetta!

Tein tässä duunissa pikagallupin ja kysyin kuudelta kollegalta yksinkertaisesti: käytetty vag, parivuotias, manuaali vai automaatti, ja kaikki pyöritteli silmiään että et kai tosissasi edes kuvittele ostavasi automaattia käytettynä. .hetki piti vakuutella että juu, se oli vaan teoreettista, en todellakaan koske edes pitkällä tikulla käytettyyn vaginan automaattiin. Bemarissa tms. Voisi harkitakin jos hyvin huollettu. Ja uutena, jos meinaa myydä pois hyvissä ajoin ennen takuuajan loppua.

deeaa

Nimimerkillä kolmella kuudesta kollegasta oli joko itsellä tai lähipiirissä vetänyt dsg solmuun, yhdellä 1.4 tsi venttiilit solmussa ketjun hypättyä vokkelossa. Yhdellä minun lisäksi Skoda, yhdellä Audi, kahdella demari ja yksi vw tällä hetkellä. Kaikki todettiin omien kokemusten mukaan että vagit on kyllä varmaan vikaherkimpiä merkkejä mutta silti niitä tulee jostain syystä ostettua :-)

Mut, taas on offtopiccia...

Husky

No nettiautos on useita lähemmäs 400 tkm ajettuja dsg laatikolla varustettuja kulkupelejä, pitäiskö jonkun mielestä laatikko kestää "sata vuotta"

Huppe

#1563
Lainaus käyttäjältä: japeka - 29.08.13 - klo:12:02
Pääsen takaisin tähän ketjuun, myyjä sai neuvoteltua asiat siten, että saan haluamani TSI RS DSG combin.
:D


Onnittelut. Neuvoteltua == päänsä pois perseestään ;)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Hawtin

Lienee melko hedelmätöntä RS-ketjussa kertoilla kuivan dsg-7:n piirteistä, kun kerran räsässä ei sitä laatikkoa ole.

Itse ajelin viimöset 7+ vuotta II ocu bensa räsällä ja manuaalilla, nyt ensimmäinen automaatti, siis märkä-6, kuten uudessa räsässäkin, ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Ei kyllä todellakaan arvoskele yhtään mitään ja ainakin Audissa automaatti on selvästi manuaalia nopsempi jo suoritusarvoissa ja käytännössä myös.

Kuten tuossa joku jo totesikin, niin manuaalissa ei viiveitä niin rekisteröi, kun siinä hämmentele touhukeppiä ja leikkii polkimilla. Automaatilla sitten kaiken pitäisi tapahtua viiveittä kaikissa tilanteissa, kun ei ole oheispuuhaa :o
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Pumpeli

No skoda itse lupaa manuaalille paremmat suoritusarvot kuin mitä dsg:lle,0-100km/h sekä huipuille,muista arvoista ei tietoa...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.08.13 - klo:13:48
Ei muuten ole, mitä olen moisia ajanut niin on kyllä varsin raivostuttava laatikko, risteyksestä lähtiessä miettimisaika on tosinaan todella pitkä ja kuten edellä todetukin niin se tiukka väli käy todella tiukaksi kun laatikko haahuilee omiaan. Lisäksi jos liikennevaloihin himmailee mutta ei joudukkaan pysähtymään, niin toisinaan laatikko onkin vaapaalla ja jysäyttää sitten vaihteen päälle kun kierroksia on jo reilummin taulussa.

Ilman mitään provosointeja tai muita taka-ajatuksia on pakko ihan rehellisesti sanoa, että onkohan sun loota rikki?

Mä olen noin 150 tonnia nyt ajanut TDI & DSG6 ja FSI & DSG6 komboilla ja en ole ikinä tuollaiseen käytökseen törmännyt. Auto lähtee paikalta liikkeelle täsmälleen sillä hetkellä, kun kaasupoljinta painaa. Pakilla ylämäkeen lähtiessä on omat kommervenkkinsä, mutta nyt oltiin lähdössä eteenpäin. Jos oikein tiukkaan rakoon pitää hilpaista, niin sitten vasen jalka jarrulle ja oikea kaasulle. Täsmälleen samalla hetkellä kun jalkoja liikuttaa, lähtee myös autokin liikkeelle. Tämä siis riippumatta siitä on käytössä D vai S.

Tuo kertomasi jälkimmäinen tilanne on tunnetusti haastava DSG:lle ja silloin se ei osaa aina laittaa valmiiksi sitä vaihdetta mitä oikeasti tarvitsee. Mutta ei siinä motti kuitenkaan missään vaiheessa tyhjäkäynnillä huuda. Veto on vanhalla vaihteella päällä tasan niin kauan, kunnes äly on saanut mieleisensä vaihteen arvottua lähtökuoppiin. Jos lusikka on syvällä, niin sitten kierrokset nousevat luonnollisesti vaihdon jälkeen korkealle, kun loota on hakenut varsin pienen vaihteen silmään. Ehdottomasti paras tekniikka tässä tilanteessa on valojen vaihtumisen jälkeen asettaa kaasupoljin haluaamaansa asentoon ja pitää se siinä. Ei liikuta sitä mihinkään, vaikka vedon kytkeytymiseen saattakin se sekunti tai puolitoista mennä. Sitten kun veto on päällä, niin aletaan taas säätelemään vauhtia polkimella.

Maikko

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 29.08.13 - klo:16:30
No skoda itse lupaa manuaalille paremmat suoritusarvot kuin mitä dsg:lle,0-100km/h sekä huipuille,muista arvoista ei tietoa...

Käytännössä suorituskyky voi olla DSG:n eduksi tuollaisessa kiihdytyskisassa, sillä manuaalilla on vaikeampi kiihdyttää. Esim. tässä ihan hyvä video jossa manuaalilla jäädään tehtaan ajasta vaihtelulla ja DSG:llä nakutetaan koko ajan samaa aikaa jääden vähemmän.
VW Golf R - DSG versus manual by autocar.co.uk

Itsekin olen ollut keppi miehiä aina ja kannattanut sitä ylitse automaattien. Tilaukseen meni kuitenkin DSG:llä, sillä ajattelen että se on kyllä tulevaisuutta. Itselle tulee kohtuu pientäkin ruuhka pyöritystä täällä Kehä III:sen sisäpuolella, jossa automaatti loistaa. Lisäksi noi läpykät ratin takana on se meikäläisen oljenkorsi millä tuudittaudun siihen että jos haluan itse päättää vaihteen tai ajaa ns. aktiivisesti. Huomasin muuten että Econo (vai mikä lie oli) vaihtaminen tuntui mukavemman tuntuiselta ja manuaalimaisemmalta (kyseessä 1.8TSI DSG).

DSG-7 koeajossa kyllä tunnistin tilanteen jossa nopeasti piti lähteä, mutta kaasun annostelua ei oikein osannut tehdä (tottumaton automaatin käytökseen). Pitää myös muistaa että on tilanteita että tulee manuaalilla huolimattomasti rampille ja vaihde onkin liian iso kunnon kiihdytystä varten. DSG nyt tulee ja uskon että arvostan sitä korkeammalle kuin keppiä. Lisäksi adaptiivinen vakkarikin toimii paremmin sen kanssa koska pelivaraa on enemmän (ei ainoastaan yhden vaihteen sisällä, kuten manuaalilla). Kuvittelisin myös että myytäessä eteenpäin tätä arvostettaisiin enemmän, itse ainakin näin tekisin.

Jäljelle jää oikeastaan kestävyys. Rohkea rotan syö ja luotankin että toi DSG-6 kestää. Tai jos ei kestä niin sitten korjataan. 

puhis78

Itse vaihdoin automaatista manuaaliin ja sitten tähän nykyiseen rs II :seen missä DSG ja muistin miten mukava laatikko on... Kaupunki ajossa sai jatkuvasti pysähtyä ja kiihdyttää ja sama toistuu monesti. Sillon alko tulemaan dsg:tä ikävä. Toki manuaalilla saa enemmän tuntumaa kun revittelee MUTTA... Kuinka moni ajaa jatkuvasti lusikka lattiassa ja täysillä kiihdytyksillä ??? 90 % omassa ajossa on sellaista perus ajoa jossa DSG on voittamaton. Kyllä jatkossakin jos vaihdan tähän uusimpaan niin tomaatilla se pitäisi saada  :D

Huomannut myös ihmisissä sen että jos ei kokemusta lainkaan automaatista niin sitä sorretaan jo heti kättelyssä, koska pikkasen jännittää ensimmäinen kerta kun ei nyt oo sitä kytkin poljintakaan...
Ja kyllä DSG kin lähtee kun reippaasti painaa polkimen lattiaan!!! kierrokset nousee nopeaan ja oikea pykälä on jo sisässä...

Mutta makunsa kullakin eikä näistä auta kiistely. Sen verran nätti on toi uusi RS että alkaa talouden tutkiminen "ylimääräisen " rahan toivossa  ;D
Skoda Octavia RS 2,0 TDI + DSG - 09

Ishvan

Siis automaattihan on hieno keksintö kaikinpuolin, riippuen tietysti mihin autoon se istutetaan. Itsekin hankin luultavasti seuraavaksi taas automaatin, mutta vaatimuksena on momenninmuunnin ja 8-vaihdetta.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 29.08.13 - klo:16:39
Ilman mitään provosointeja tai muita taka-ajatuksia on pakko ihan rehellisesti sanoa, että onkohan sun loota rikki?

No DSG:n luotettavuuden tuntien saattaa nuo koeajokappaleetkin olla rikki, omani on kovalla askilla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.08.13 - klo:17:25
Siis automaattihan on hieno keksintö kaikinpuolin, riippuen tietysti mihin autoon se istutetaan. Itsekin hankin luultavasti seuraavaksi taas automaatin, mutta vaatimuksena on momenninmuunnin ja 8-vaihdetta.
Eli uusi volvo  ;D hehe

deeaa

Lainaus käyttäjältä: Husky - 29.08.13 - klo:15:32
No nettiautos on useita lähemmäs 400 tkm ajettuja dsg laatikolla varustettuja kulkupelejä, pitäiskö jonkun mielestä laatikko kestää "sata vuotta"

Mistä sen tietää kuinka monesti niissäkin on laatikko rempattu...

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.08.13 - klo:17:40
Eli uusi volvo  ;D hehe

Uusi T5 tai T6 ja 8-vaihdetta jatkeeksi. T6:nen tosin taitaa olla turhan kallis. Aijai...kuumetta pukkaa  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Janus

Piti tänään käydä katsastamassa uusi RS Combi Laakkosella. Ajamaan ei vielä päässyt.

Ihan asiallisen näköinen pelihän se oli 18" vanteilla ja black paketilla. Ekan kerran pääsin testaamaan sport - istuimet. Ihan ok perusjakkarat, mutta ei mitkään kovin ihmeelliset kuitenkaan. Tukea noissa on kyllä aika vähän sport - jakkaroiksi. Reisitukikaan ei kyllä ollut juuri sen kummempi kuin vakiopenkeissä, joita heti perään testasin.

Ulkoasu ihan tyylikkään näköinen, mutta mustassa värissä jäi vähän vaisu tunnelma. Kuvista päätellen joku räväkämmin väri sopisi tuohon hyvin. Sisäilme minusta hintaluokassa ihan riittävä.

Sitten se foorumin elämäänkin suurempi kysymys eli pakoputkenpäät. Ihan rehellisesti sanoen en olisi osannut edes kiinnittää niihin mitään erityistä huomiota ilman foorumin hirveää haloota. Eihän nuo luonnossa nyt näyttäneet mitenkään pahalta. Aika hifistelijä saa olla, että tuo pikkuasia alkaa vaivata elämää.

Kyllä tuo kelpaisi itsellekin. Tällä kertaa paukut nyt riittivät vain 1.4 Eleganceen...

2cka

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 29.08.13 - klo:17:42
Mistä sen tietää kuinka monesti niissäkin on laatikko rempattu...

Oisko vaikka huoltokirja..?  :-*
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

V-O

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 29.08.13 - klo:21:21
Oisko vaikka huoltokirja..?  :-*
Sorry ot. Merkitäänkö lootarempat huoltokirjaan?

Mikko


2cka

Lainaus käyttäjältä: V-O - 29.08.13 - klo:21:24
Sorry ot. Merkitäänkö lootarempat huoltokirjaan?

Ainakin itsellä merkattiin kun sigussa olevan Audin tiptronic porsi nelosen rattaan solmuun. Olettaisin että kaikki ainakin merkkiliikkeessä tehtävät toimenpiteet merkataan, jos jollain tietoa voisi valaista tai ohjata sopivaan threadiin?

EDIT Mikko ehti jo väliin  8)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Ocu

RS bensa DSG ajettu. Ihan kiva peli ja alusta ei tosiaankaan liian kova, ihan hitaassa vauhdissa tietty töyssyt vähän tuntuu. Rengasmelu 17 tuuman Dunlopeilla vielä siedettävän puolella. RS jälkeen istuin Eleganceen ja kyllähän se tuntui ja näytti aneemiselta. Ehkä odotin RS:ltä hieman sporttisempaa ajofiilistä ja tehoa, kyllähän tuo kulkee mutta ehkä semmonen GTI Golfin veroinen kissamainen viimesen päälle hiottu tuntuma jäi puuttumaan. Perhesportti ja hyvä näin. Ainut ongelma on jo tulossa oleva 1.8 jota ei enää pysty vaihtamaan RS:ään :(
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.08.13 - klo:17:31
No DSG:n luotettavuuden tuntien saattaa nuo koeajokappaleetkin olla rikki, omani on kovalla askilla.

No niinhän se olikin. Tuli muistikatkos.

TxI

Diesel RS tuli tänään ajettua lyhyesti. DSG:llä varustettuna ei juuri käytännön suorituskyvyssä, muun liikenteen seassa, ole eroa bensaan. Dieselin äänikin sisälle alkaa kuulua vasta niin suurilla kierroksilla, ettei varmaan päivittäisessä ajossa tule tarvetta niin pitkälle kierrättää. Eli diesel menee tilaukseen halvemman hinnan ja polttoainekulujen vuoksi.  DSG:n hinnan käytän muihin varusteisiin. Manuaali olisi kyllä ollut kiva kokeilla ennen päätöstä, mutta eipä sellaista tunnu olevan saatavilla. 

Rengasäänet olivat mielestäni tässä 18" Dunlopeilla varustetussa yksilössä selvästi kovemmat kuin aiemmin ajamassani bensa RS:ssä, jossa oli alla samankokoiset Contit.  Saattoi tietysti johtua tien pinnasta, olosuhteiden pakosta koeajolla oli eri reitti. Ero kuitenkin vaikutti selvältä.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 29.08.13 - klo:12:58Siinä vaiheessa kun sulla on vauhtia vaikka 50kmh ja 6 vaihde silmässä, niin joudut naputtaa useamman kerran rattiläpyttimestä... Jos vaikka 6-vaihteelta siirrytään 2. tai 3. vaihteelle, niin kyllä mä veikkaan että manuaalilla tuo on nopeampaa.
Kaikissa tähän asti ajamissani DSG-vaihteisissa autoissa tavoitteen saavuttamiseksi on riittänyt kaasupolkimen runttaaminen yli kickdown-kynnyksen... Harva manuaalimies suorittaa vaihdon kytkinpolkimen kera nopeammin.

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.08.13 - klo:13:15DSG:ssä on useita eri mahdollisuuksia auton hallintaan, toisin kuin keppivaihteessa.
Miten sen nyt ottaa... Manuaalissa on tasan yhtä monta mahdollisuutta auton (vaihteiden) hallintaan, kuin kuljettajiakin. Voiko niitä olla enää enempää?

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 30.08.13 - klo:01:46
Kaikissa tähän asti ajamissani DSG-vaihteisissa autoissa tavoitteen saavuttamiseksi on riittänyt kaasupolkimen runttaaminen yli kickdown-kynnyksen... Harva manuaalimies suorittaa vaihdon kytkinpolkimen kera nopeammin.
Siinäkin on ongelma, kickdown on tuossa tilanteessa liian ärhäkkä. Eikä sekään ole hyvä että pistän polkimen lattiaan ja sitten mennäänkin liian kovaa, niin äkkiä jalka pois kaasulta. Kohtalaisen nykivää semmoinen.
Manuaalilla saa yleensä vauhdin säädettyä itselle mieleiseksi helpommin. Mutta joo, molemmissa on puolensa.

Voisin melkeinpä käydä viikonloppuna ajamassa tuota. Tosin lähimmässä liikkeessä on vain juuri tuo TSI DSG. Mutta samapa tuo, alunperin ajattelin että olisin vaan odottanut omaa autoa tammikuulle ja koeajanut sitä:)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 30.08.13 - klo:07:45

Voisin melkeinpä käydä viikonloppuna ajamassa tuota. Tosin lähimmässä liikkeessä on vain juuri tuo TSI DSG. Mutta samapa tuo, alunperin ajattelin että olisin vaan odottanut omaa autoa tammikuulle ja koeajanut sitä:)
Koeajon jälkeen haluatkin DSG:n  :D

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 30.08.13 - klo:08:24
Koeajon jälkeen haluatkin DSG:n  :D
Noh noh :D Mä olen aina ihan fiilareissa kun saan ajaa vaimon Astraa joka on manuaali :)
Jos sitä ostaiski aina joka toisen auton automaattina, sais vaihtelua.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 30.08.13 - klo:08:31
Noh noh :D Mä olen aina ihan fiilareissa kun saan ajaa vaimon Astraa joka on manuaali :)
Jos sitä ostaiski aina joka toisen auton automaattina, sais vaihtelua.

Yritin, sitkeästi, koitella manuaalia. Vajaa pari vuotta kidutin itteäni. Ei koskaan enää.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

MoFFe

Kakkos autossa jos olisi varaa niin siinä vois olla manuaali. Toisaalta ei se varmaan skoda olisi silloin...  ;D
Varmaan joku isompilohkoinen ja janoinen auto  ;D

Mutta joka päivä ajoon, töihin ja takaisin ja muita pitkiä matkoja niin automaatti on kyllä ihan must!
Vähän sama kun kerran on ostanut nelivedon niin ei oikeen halua mennä takaisin etuvetoon.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.08.13 - klo:08:36
Yritin, sitkeästi, koitella manuaalia. Vajaa pari vuotta kidutin itteäni. Ei koskaan enää.
Joo, varsinkin jos on muutenkin paska auto, niin manuaali on kauhea :)
Ã,,lä sano koskaan "ei koskaan enää" :) Mulle sanottiin että kerran kun pääset automaatin makuun, paluuta ei ole. Sanoin silloin että paskat ja sanon edelleen :)
Nää on niin lyhyen ajan "sijoituksia". Voisin muutaman vuoden ajaa vaikka Aygolla, ei se maailma siihen kaadu.

lumimiäs

Mutta se Aygo voi kaatua jos ajat mutkaan liian kovaa.... :P :P :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy