Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Leonardo

Minulla pointtina oli se että 17" talvirenkaat on halvemmat kuin 18" kesäksi hankin levittävämmät vanteet.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 29.08.13 - klo:12:19
2800â,¬ on myös hyvä kannustin manuaaliin  :) Uuden Räsän väännöillä ei tarvitse keppiä pahemmin hämmentää,ei tarvinnut edellisellä mallillakaan.

Räsä vaatii ehdottomasti bensakoneen ja DSG:n, rattiin vielä läpät niin eletään tätä päivää.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

voipa

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 29.08.13 - klo:12:27
Minulla pointtina oli se että 17" talvirenkaat on halvemmat kuin 18" kesäksi hankin levittävämmät vanteet.
Onko kukaan tilannut/saanut RS:ään talvirenkaat 205/XXR17 tai 215XXR17?
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

TomiS

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.08.13 - klo:12:28
Räsä vaatii ehdottomasti bensakoneen ja DSG:n, rattiin vielä läpät niin eletään tätä päivää.
Kyllä, jos halauaa että vaihteisto toimii miten sattuu, pitää liian pientä vaihdetta kun pitäisi jo olla menossa.
Lisäksi saa kaupan päälle mahdollisesti enemmän vaihteisto-ongelmia.

Janneh

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 29.08.13 - klo:12:39
Kyllä, jos halauaa että vaihteisto toimii miten sattuu, pitää liian pientä vaihdetta kun pitäisi jo olla menossa.
Lisäksi saa kaupan päälle mahdollisesti enemmän vaihteisto-ongelmia.

Eikös nuo läpät ole ratissa juuri sen takia että oikea vaihde on mahdollisimman nopeasti silmässä. Manuaalilla jää kakkoseksi

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 29.08.13 - klo:12:51
Manuaalilla jää kakkoseksi

Paitsi sitten kun DSG jää liikennevaloissa miettimään ja arpomaan, jolloin manuaali menee jo kaukana. Tuo mietiskely ja arpominen on ehkäpä DSG:n kaikkein hattumaisin ominaisuus ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 29.08.13 - klo:12:51
Eikös nuo läpät ole ratissa juuri sen takia että oikea vaihde on mahdollisimman nopeasti silmässä. Manuaalilla jää kakkoseksi
Ei muuten jää. Siinä vaiheessa kun sulla on vauhtia vaikka 50kmh ja 6 vaihde silmässä, niin joudut naputtaa useamman kerran rattiläpyttimestä... Jos vaikka 6-vaihteelta siirrytään 2. tai 3. vaihteelle, niin kyllä mä veikkaan että manuaalilla tuo on nopeampaa.

Ja kuten Karvis sanoi, tuo DSG:n miettiminen on inhottavaa, vaikka muuten hyvä vaihteisto onkin.
Useamman kerran käynyt niin että jarrutan risteykseen ja sitten tuleekin väli johon PITÃ,,ISI päästä, niin eikös siellä ole jo ryömimisvauhdissa 3. vaihde ja sitte tulee hikikarpalot otsaan.



Leonardo

Ja saahan sillä DSG hinnalla vaikka Thaimaanmatkan Jouluksi ;D , kuluu aika nopeammin
uutta RS:ä odottaessa  ;D
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

voipa

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 29.08.13 - klo:13:01
Ja saahan sillä DSG hinnalla vaikka Thaimaanmatkan Jouluksi ;D , kuluu aika nopeammin
uutta RS:ä odottaessa  ;D
Itse halusin nimenomaan automaatin, kun nykyautojen manuaaleissa alkaa olla se 6 vaihdetta, niin siinä olla koko ajan kepittämässä taajamassa ajellessa.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Leonardo

Luulisin että 2 vuoden jälkeen kun takuu on ohi niin manuaali on parempi myytävä.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.08.13 - klo:12:53
Paitsi sitten kun DSG jää liikennevaloissa miettimään ja arpomaan, jolloin manuaali menee jo kaukana. Tuo mietiskely ja arpominen on ehkäpä DSG:n kaikkein hattumaisin ominaisuus ::)
Tämä asia voidaan kokeilla, mun DSG ei jää kyllä mitään arpomaan, vaan lähtee heti kun kaasua painan ja ennen kuuttakymppiä on kutonen silmässä, manuaalina voin kierrättää vaikka kakkosella siihen kaupunkinopeuden sallittuun rajaan. Peilistä sitten näkee minne muut jäi. Ja jos oikeasti haluaa kiihdyttää niin onhan S-mode olemassa jos tuo manuaalipuoli ei tunnu hyvältä. DSG:ssä on useita eri mahdollisuuksia auton hallintaan, toisin kuin keppivaihteessa.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: voipa - 29.08.13 - klo:13:08
Itse halusin nimenomaan automaatin, kun nykyautojen manuaaleissa alkaa olla se 6 vaihdetta, niin siinä olla koko ajan kepittämässä taajamassa ajellessa.

Höpöhöpö. Ei ne vaihdevälit juuri sen lyhyempiä ole kuin ennen. Nelosesta eteempäin vaihteet ovat voitu välittää järkevämmin. Ei 1-3-vaihteiden välitykset juuri eroa laatikkoihin, joissa on 5-vaihdetta. Eli kepittää ei tarvitse yhtää sen enempää.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Janneh

Tämä yhtälö ei oikeen mee mulle perille.. Läpyttimet käytössä 6 pykälä ja nopeus esimerkin mukainen 50km/h.. Ã,,killinen tarve saada 2 pykälä tupaan. OK. Manuaali on varmasti tässä nopeampi kuin läpyttimet mutta...

...Jos sunnuntai-ajellaan 50km/h niin tod.näk D vaihde valittuna (ainakin mulla) ja kickdown huolehtii että pykälä vaihtuu varsin nopeasti kakkoselle jos tarve.

Nojoo manuaalimiesten kanta on selvä joten turha tässä on ketään käännyttää. Pitäkää askinne

DSG on nopein....

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 29.08.13 - klo:13:12
Luulisin että 2 vuoden jälkeen kun takuu on ohi niin manuaali on parempi myytävä.
Juuri näin. Miksi maksaa fiiliksen tappajasta melkein kolmetonnia Räsän tyylisessä autossa?. Kaupan päälle saat kylmän hien selkään ja takuu-ajan jälkeen huonommat vaihtohyvitykset.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.08.13 - klo:13:23
Juuri näin. Miksi maksaa fiiliksen tappajasta melkein kolmetonnia Räsän tyylisessä autossa?. Kaupan päälle saat kylmän hien selkään ja takuu-ajan jälkeen huonommat vaihtohyvitykset.

Tästä olen täysin eri mieltä. Kahden vuoden jälkeen kepeillä ajaa vain ne jotka hakee harrasteautoja. Nyt jo automaatit on kysyttyjä käytettynä. Jos välttämättä haluaa keppiräsän, niin siitä vain. Jokainen ostaa sellaisen mistä on haaveillut. Mutta Karviksen kommentti että DSG jäisi miettimään liikennevaloissa on täyttä valetta!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 29.08.13 - klo:13:12
Luulisin että 2 vuoden jälkeen kun takuu on ohi niin manuaali on parempi myytävä.

Urbaanilegendaa, ainakin Golf DSG:stä hyvitettiin vaihdossa ihan mukavasti eikä missään liikkeessä autoa vaihtoon tarjotessani pidetty DSG:tä mitenkään vaikeasti myytävänä tai arvoa alentavana tekijänä. Myöskään edellisellä vaihtokierroksella ei silloisen vaihdokin manuaalivaihteisto ainakaan parantanut vaihtohyvitystä verrattuna vastaaviin automaatteihin.

En tietenkään edes yrittänyt itse myydä autoa, mulla on parempaakin tekemistä rajallisella vapaa-ajallani kuin rupatella kaikenmaailman renkaanpotkijoiden ja tinkijöiden kanssa. Varsinkin kun autolle on päivittäistä tarvetta niin sen myyminen ennen uuden luovuttamista olisi muutenkin hankalaa.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 29.08.13 - klo:13:23
Nojoo manuaalimiesten kanta on selvä joten turha tässä on ketään käännyttää. Pitäkää askinne
Minähän olen DSG mies, mutta se loppuu kun tulee RS :) DSG on liian rauhallisen ihmisen vaihteistö (ööö, laittasko ton vaihteen, vaiko ton?)
Mutta kyllä mä voin vielä automaagisen vaihteiston ostaa, kyllä nuo varmaan vielä kehittyy.

Molemmille askeille löytyy kannattajansa. Onneksi noi on vaan autoja, eli muutaman vuoden sijoituksia. Ei tässä morsianta olla valkkaamassa :D

voipa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.08.13 - klo:13:21
Höpöhöpö. Ei ne vaihdevälit juuri sen lyhyempiä ole kuin ennen. Nelosesta eteempäin vaihteet ovat voitu välittää järkevämmin. Ei 1-3-vaihteiden välitykset juuri eroa laatikkoihin, joissa on 5-vaihdetta. Eli kepittää ei tarvitse yhtää sen enempää.
Kuudessakympissä optimivaihde on taajama-ajossa viitonen eli siinä on saanut muutaman kerran vatkata sitä heppiä ellei sitten kiihdytä kakkosella kuuteenkymppiin ja vaihda samantien vitoselle. Joka tapauksessa itselläni oli 3v Volvo S60 2.5T geartronic-automaatilla 5 vaihdetta (Volvoilla kätevästi samanhintainen kuin manuaali) ja olin oikein tyytyväinen.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Karvis

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.08.13 - klo:13:37
Mutta Karviksen kommentti että DSG jäisi miettimään liikennevaloissa on täyttä valetta!

Ei muuten ole, mitä olen moisia ajanut niin on kyllä varsin raivostuttava laatikko, risteyksestä lähtiessä miettimisaika on tosinaan todella pitkä ja kuten edellä todetukin niin se tiukka väli käy todella tiukaksi kun laatikko haahuilee omiaan. Lisäksi jos liikennevaloihin himmailee mutta ei joudukkaan pysähtymään, niin toisinaan laatikko onkin vaapaalla ja jysäyttää sitten vaihteen päälle kun kierroksia on jo reilummin taulussa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Devl

Autokauppiaan kanssa oli puhetta tästä rullailusta vapaalla kun pähkäilin onko tarvetta performance mode kytkimelle. Ilmeisesti individual moodissa pystyy valitsemaan käyttääkö auto moottorijarrutusta vai rullaako vapaalla (esim. pitkiä loivia alamäkiä). Nykyään on paljon säätöjä käytössä.

voipa

Moni on puhunut täälläkin moottorin sisäänajamisesta mutta kun autoliikkeistä (myös huollon kavereilta) kyselee, niin Suomessa kun ei ole mahdollista ajaa pitkää matkaa moottoritiellä 200km/h, niin autolla voi ajaa ihan normaalisti heti alusta lähtien. Vai onko tässä jokin syvempi logiikka takana, esim. ajetaan ja kiihdytetään rauhallisesti ensihuoltoon saakka, kertokaa tietämättömälle?
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Janus

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.08.13 - klo:13:48
Ei muuten ole, mitä olen moisia ajanut niin on kyllä varsin raivostuttava laatikko, risteyksestä lähtiessä miettimisaika on tosinaan todella pitkä ja kuten edellä todetukin niin se tiukka väli käy todella tiukaksi kun laatikko haahuilee omiaan. Lisäksi jos liikennevaloihin himmailee mutta ei joudukkaan pysähtymään, niin toisinaan laatikko onkin vaapaalla ja jysäyttää sitten vaihteen päälle kun kierroksia on jo reilummin taulussa.

Ainakin omassa 7-v kuivakytkiversiossa tämä on täyttä faktaa. Toisinaan tulee tosiaan tilanteita, että pitäisi lähteä vähän tiuhempaan rakoon ja laatikko jää miettimään lähtöä. Meinaa joskus tulla hätä noissa tilanteissa. Manuaalilla olisi menty jo ajat sitten. Hitaasta vauhdista lähtö on myöskin toisinaan tuskaista, kun laatikko pitää alle kävelyvauhdissa väkisin päällä kakkosta ja yrittää sitten kytkintä luistattamalla saada koslan vauhtiin. Tässä menee myöskin aikaa ihan kiitettävästi. Kolmas ikävän tuntuinen asia on sitten tosiaan tuo vaihteen runttaaminen paukauttamalla päälle tietyissä tilanteissa. Tätä tosin oppii kaasun käytöllä välttämään, mutta jälleen tulee viivettä siinä tilanteessa.

Kokonaisuutena tuon kanssa tulee kuitenkin ihan hyvin toimeen ja varmaan 90% ajasta tuo on ihan samalla aaltopituudella kuskin kanssa. Luottamusta toiminnallaan tuo ei kyllä muuten herätä kun kytkin meni vaihtoon jo 25 tonnin kohdalla. Ja tämä piti olla jo sitä vahvistettua versiota. Jos sinne laitettiin taas samanlainen kytkin, niin olisikohan taas uusi remppa edessä vuoden kuluttua.

Vaihdoin itse myös manuaaliin, kun nyt tavoitteena olisi pitää autoa pidempään ja dsg:hen ei nyt vaan luottamus riitä pidemmällä aikavälillä.

Ishvan

#1552
Lainaus käyttäjältä: voipa - 29.08.13 - klo:13:45
Kuudessakympissä optimivaihde on taajama-ajossa viitonen eli siinä on saanut muutaman kerran vatkata sitä heppiä ellei sitten kiihdytä kakkosella kuuteenkymppiin ja vaihda samantien vitoselle. Joka tapauksessa itselläni oli 3v Volvo S60 2.5T geartronic-automaatilla 5 vaihdetta (Volvoilla kätevästi samanhintainen kuin manuaali) ja olin oikein tyytyväinen.

Ykkäsellä rykäsee ja vitonen sen jälkeen tupaan  ;)? Voi sitä kakkosellakin sen vauhdin nostaa. Kuka helvata ne kaikki vaihteet nyt läpi käy? Itse lähden normaalisti liikkeelle aina kakkosella ja siitä sitten yksi vaihto ylöspäin. Tuleehan siinä kokokaista yksi vaihto 60km/h nopeuteen mennessä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: voipa - 29.08.13 - klo:13:56
Moni on puhunut täälläkin moottorin sisäänajamisesta mutta kun autoliikkeistä (myös huollon kavereilta) kyselee, niin Suomessa kun ei ole mahdollista ajaa pitkää matkaa moottoritiellä 200km/h, niin autolla voi ajaa ihan normaalisti heti alusta lähtien. Vai onko tässä jokin syvempi logiikka takana, esim. ajetaan ja kiihdytetään rauhallisesti ensihuoltoon saakka, kertokaa tietämättömälle?

Itse olen ajanut kaikilla autoillani uudesta asti ihan normaalisti koko kierrosalueella. Mitään "sisäänajoa" en ole koskaan suorittanut.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

LEMMY

Kukaan ei tunnu muistavan että manuaalillakin kun lipuu risteykseen vaikka kakkosella ja kone on tuhannen kiekan pinnassa. Niin täytyy siinäkin vaihtaa ykköselle tai kusettaa kytkintä kakkosella että poistuu vauhdikkaasti paikalta, yhtä pitkiltä ne kymmenykset siinäkin tuntuu. DSG:llä se aika vaan tuntuu pitkältä kun siinä ei ole muuta tekemistä ja veivaamista. Molemmissa on puolensa.

Ainakaan A3 ei toimi dsg rullaus vapaalla kuin moottori ja vaihteisto effiency asennossa.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

s-mod

Ei muuten mene uusi RS alle 60km/h vauhteja 6 (dsg).D-asento . Toki voi läpyköillä heittää sen kutosen hetkeksi. (koeajo yksilö).
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

RoccoScientist

Uusimmassa evo:ssa on RS:n sedanversion koeajoraportti. Hinta, tilat ja voimavarat koettiin hyviksi, joskin moottori ei ilmeisesti pidä kierrättämisestä js DSG toimii parhaiten läpysköistä käyttäen, jolloin pystyy nauttimaan moottorin parhaimmasta puolesta eli vahvasta keskialueesta. Alusta toimi nopeassa ajossa hyvin, mutta sitä moitittiin sporttiseen perheautoon selvästi liian kovaksi ja autoon kaivattiin Golf GTI:stä löytyvää säätyvää alustaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Pumpeli

performance mode selection- RS ajoasetus,mitä tuolla siis käytännössä tekee vai tekeekö mitään!?
Suurinosa tilanneista kuitenkin tuon ottanut!
Eli tekeekö tuolla esim,manuaalilaatikkoisessa räsässä,ns normiajossa mitään!?
Onko kukaan testannut ajossa!.?

xch

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 29.08.13 - klo:15:04
performance mode selection- RS ajoasetus,mitä tuolla siis käytännössä tekee vai tekeekö mitään!?
Suurinosa tilanneista kuitenkin tuon ottanut!
Eli tekeekö tuolla esim,manuaalilaatikkoisessa räsässä,ns normiajossa mitään!?
Onko kukaan testannut ajossa!.?

"Performance Mode Selection â€" ajoasetuksen valinta mahdollistaa uuden Octavia RS:n ominaisuuksien mukauttamisen näppäimen painalluksella. Tarjolla on neljä ajoasetusta: NORMAL, SPORT, ECO ja INDIVIDUAL.

Valittu ajo-ohjelma vaikuttaa esimerkiksi moottorin, kaasupolkimen, ohjaustehostimen, DSG-vaihteiston, mukautuvan vakionopeuden säätimen, kaksoisksenonvalojen ja Climatronic-ilmastoinnin toimintaan. Paketti sisältää myös Performance-äänigeneraattorin, jonka avulla kuljettaja voi valita moottorin äänien voimakkuuden ajoasetuksen (NORMAL/ECO/SPORT) mukaan. Näin sisätilan äänimaailmaan voi muuttaa erimerkiksi urheilullisemmat nopeaan ajoon ja rauhallisemmat äänet ECO-tilassa."

Parasta antia siis lienee nuo paremmat pörinät ;) Ei vaan, omassa Leonissa on vastaava ja Sport-modessa ohjaus tuntuu omaan makuun paremmalta (jäykempi)...

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: xch - 29.08.13 - klo:15:09
"Performance Mode Selection â€" ajoasetuksen valinta mahdollistaa uuden Octavia RS:n ominaisuuksien mukauttamisen näppäimen painalluksella. Tarjolla on neljä ajoasetusta: NORMAL, SPORT, ECO ja INDIVIDUAL.

Valittu ajo-ohjelma vaikuttaa esimerkiksi moottorin, kaasupolkimen, ohjaustehostimen, DSG-vaihteiston, mukautuvan vakionopeuden säätimen, kaksoisksenonvalojen ja Climatronic-ilmastoinnin toimintaan. Paketti sisältää myös Performance-äänigeneraattorin, jonka avulla kuljettaja voi valita moottorin äänien voimakkuuden ajoasetuksen (NORMAL/ECO/SPORT) mukaan. Näin sisätilan äänimaailmaan voi muuttaa erimerkiksi urheilullisemmat nopeaan ajoon ja rauhallisemmat äänet ECO-tilassa."


Parasta antia siis lienee nuo paremmat pörinät ;) Ei vaan, omassa Leonissa on vastaava ja Sport-modessa ohjaus tuntuu omaan makuun paremmalta (jäykempi)...



Tuon olen huomannut,mutta siis normiajoon taitaa olla ihan tarpeeton laitos :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy