Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 27.08.13 - klo:22:55
Kiitos, tällä kertaa jopa toimi tuo PDF versio, se on ihan käyttökelpoinen, kun tuo selattava Magent on ihan säälittävä, vielä kun tuin PDFn saisi tilattua sähköpostiin automaattisesti.

Ei kun vinkki postituslistasta Magazinen tekijöille niin eiköhän sen luulisi järjestyvän kun saavat lähetellä ilmaisia mainoksia.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Nudde

Katselin Markun kuvia ja yhdessä oli öljypurkki, kai sitä tarvitsee, tai onko jo Audin öljynsyöntiongelma ratkennut näissä 2 litraisissa? (Omaa kokemusta löytyy....)
Muuten vaikuttaa ihan näppärältä autolta, ja hinta ei ole kauhean paha. Lähinnä RS-mallia meinasin.

Markku J

Öljy taitaa maistua VAG:n bensakoneille edelleen kohtalaisen hyvin. Otin tuon kuvan siksi, että öljy oli Mobilin tuote, kun Audiin ja Volkkariin olen saanut mukaan Castrolin Edgeä.

Tuossa uudistetussa 2 -litran TSI:ssä on kaiketi lohko ja alakerta sama kuin vanhassa.

tet

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 28.08.13 - klo:14:52
Katselin Markun kuvia ja yhdessä oli öljypurkki, kai sitä tarvitsee, tai onko jo Audin öljynsyöntiongelma ratkennut näissä 2 litraisissa? (Omaa kokemusta löytyy....)

Eikös sitä ongelmaa ole järjestään kaikissa konsernin moottoreissa. Ei niin, että kaikki koneet söisivät öljyä, mutta kaikista moottorityypeistä löytyy paljon yksilöitä jotka syövät öljyä. Itselleni on osunut molempiin omistamiini konsernituotteisiin kone joka ei syö, mutta samat koneet ovat joillain toisilla litkineet öljyä ihan kiitettävästi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 28.08.13 - klo:14:52
Muuten vaikuttaa ihan näppärältä autolta, ja hinta ei ole kauhean paha. Lähinnä RS-mallia meinasin.

Vielä kun lisäksi takapyörät työntäisivät niin ehkä sitten...

Pumpeli

Kuvia katsellessa osuu silmiin tuo vaalempi sisustan somistelu,kyllä tuo rs on vaan tylsän näköinen noin sisästä :P,ehdottomasti kyllä punaisilla tikkauksilla/somisteilla,niin saa sisustaanki hieman "sporttista" ilmettä ;)

ViKa

Pakkohan sitä oli RS-kuumeen johdosta rekisteröityä. Loimaan Laatuautoon oli eilen illalla ilmestynyt Race Blue värillä varustettu Combi, dieselinä ja automaattilaatikolla. Tuli sitä sitten käytyä tänään pikaisesti ulkoiluttamassa ja täytyy todeta että aikaisemmin suunniteltu 1.4 TSI DSG taitaa jäädä nyt kauppaan ja pahasti näyttää siltä, että tilalle vaihtuu RS:n bensa manuaalilaatikolla.

Kivasti tuntui ainakin mutkissa ja muutenkin tuo diesel kulkevan. Ajettavuus oli ainakin omiin käsiini juuri sopiva, ja mitään valittamista ei siitä 45 minuutin aikana löytänyt. Myös penkki tuntui istuvan hyvin, ja ainakin itselleni reisituki vaikutti riittävältä. Lopputulos on se, että ei tuo koeajo ainakaan vähentänyt tämän hetkistä autokuumetta.

Jo täälläkin mainitut pakoputket olivat melko mielenkiintoiset, varsinkin tuossa dieselissä. Pitänee lohduttautua sillä, että eipä niitä itse ajon aikana tule katseltua ;)


pomo

Lainaus käyttäjältä: Silver - 28.08.13 - klo:13:01
Kiitos Markku! Vihdoin kuvaa suomi räsästä jossa alla ensiasennus vanteet, 17" Doradot. Kumit päällä taisi olla Dunlopilta, salaa olin toivonut Conteja...  :'(
Olikos ne mielipiteet/-kuvat sen puolesta, että Contit olisi hiljaisemmat kuin Dunlopit? Kiireellä katsoin mutta ei tainnut olla kuvaa Dunloppien tarkemmasta mallista?

EDIT: Dunlop Sport Maxx RT (?), näkyi kuvassa 32

Sitähän ei tiedä, mitkä sitten tulee kun auton saat. Ensiasennus renkaathan on aina näissä "perusautoissa" mitä merkkirengasta nyt sattuu halvalla saamaan!

Pumpeli

on kyllä tehty "skodamaisen" nätisti tuo pakoputken toteutus :D

Mikko

Apinoitu vaan isommilta eli Audilta. Katsokaapa vaikka RS5:n ulostulojen sisälle, samanlainen rakenne sielläkin. :)

MoFFe

#1510
Lainaaon kyllä tehty "skodamaisen" nätisti tuo pakoputken toteutus
Tai uusissa volvoissa (s/v60 ja xc60)  >:(
Rumahan tuo on, taitaa olla pahempi kun skodassa ja on muuten aika näkyvää tien päällä.


Toisaalta ainakin D5ssa on putket kummallakin puolella... Eli savuttaa kummastakin putken päästä. Ei niin kuin skoda... Mun mielestä aika naurettavaa että dieseli RS mallissa säästetään tässä.  :-\

tet

Lainaus käyttäjältä: ViKa - 28.08.13 - klo:16:07
Pakkohan sitä oli RS-kuumeen johdosta rekisteröityä. Loimaan Laatuautoon oli eilen illalla ilmestynyt Race Blue värillä varustettu Combi, dieselinä ja automaattilaatikolla. Tuli sitä sitten käytyä tänään pikaisesti ulkoiluttamassa ja täytyy todeta että aikaisemmin suunniteltu 1.4 TSI DSG taitaa jäädä nyt kauppaan ja pahasti näyttää siltä, että tilalle vaihtuu RS:n bensa manuaalilaatikolla.

Tykkäsit niin kovasti dieselautomaatista, että ostat bensamanuaalin. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TomiS

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.08.13 - klo:08:05
Tykkäsit niin kovasti dieselautomaatista, että ostat bensamanuaalin. ;D
Ihan loogista, jos tykkää dieselistä, niin ei voi mennä vikaan jos sitten ostaa bensan, joka vielä parempi  ;D
Ja vielä manuaalikin, ei ole DSG:tä sotkemassa ajamisen iloa ;)

Voimasavu

#1513
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.08.13 - klo:07:01
Apinoitu vaan isommilta eli Audilta. Katsokaapa vaikka RS5:n ulostulojen sisälle, samanlainen rakenne sielläkin. :)

Niin, kumpi lienee paremmin toteutettu? ;)

Verratkaa vaikka Markun linkittämän albumin kuvaan 41.


jare

No eiköhän piakkoin ala saamaan rosteripäitä, millä korvata alkuperäiset pilli/kaulukset jotka lähtee suoraan vaimentimenperästä.

TomiS

Ajoin juuri eilen V60 D6:n perässä, eikä minua häirinnyt edes niiden putkien toteutus. Autot ei vaan ole täydellisiä, ellei niihin laita satoja tuhansia kiinni :)
Jos nyt oikein paljon nuo RS:n somisteputket ärsyttää, niin ensitöikseen voi suihkuttaa mattamustaa sprayta sinne sisälle. Sitten jää odottamaan tarvikesomistekikkuloita!

Uudessa Eemeli mersussakin on vastaavanlaiset:

Huppe

On kyllä kuvottavan kamalat noi putkenpäät nyt kun näki detailit niistä. Mieluummin tommoset niinkuin omassa ompelukoneessani, en välttämättä edes tiedä kummalla puolen autoa putki sijaitsee.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 29.08.13 - klo:08:46
On kyllä kuvottavan kamalat noi putkenpäät nyt kun näki detailit niistä. Mieluummin tommoset niinkuin omassa ompelukoneessani, en välttämättä edes tiedä kummalla puolen autoa putki sijaitsee.
Kyllä sitä nyt korpee ku on tehoton ja huonosti varusteltu auto alla :D

Huppe

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 29.08.13 - klo:09:11
Kyllä sitä nyt korpee ku on tehoton ja huonosti varusteltu auto alla :D

Ja melkein RS:n hintainenkin....
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Oculaari

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 27.08.13 - klo:13:50
Hemmetti kun on vaikea valinta, tässä on viikonloppu mennyt jo pohtiessa dilemmaa. Tai no, aletaan kyllä olla lähellä ratkaisua, mutta tilanne on tämä:

Toukokuussa tilattu 1,4 TSI DSG Elegance isolla kasalla lisävarustetta, mm. panoraamakatto, Columbus, tutkat, Cantonit, osanahkaverhoilu, adaptive cruise, tummennukset, webasto... Paketilla talvirenkaineen ja toimituskuluineen hintaa karvan vajaa 40 tâ,¬. Auton toimitus on panoraamakaton takia venynyt vuodenvaihteeseen, mistä olen tainnut toiseen topiciin jo kirjoitellakin. Vielä voisi vaihtaa, ja lievä RS-kuume pakottaa.

Kuumetta lieventääkseni aloin rationalisoimaan ja laitoin lukuja exceliin. Ottaen huomioon valtaosa autoon liittyvistä kustannuksista nykykilometrein ja autoon haluamani lisävarustein (RS:ssä aavistuksen vähemmän kuin tilatussa 1.4:ssa, mm. etututkat pudotin pois ja vaihdoin Columbuksen Amundseniin), tuloksena oli että bensa-RS tulisi korkeamman hankintahintansa sekä kalliimpien ajamiseen ja omistukseen liittyvien kulujen vuoksi noin 130 â,¬/kk tai 1500 â,¬/v kalliimmaksi kuin 1.4 TSI oletetulla neljän vuoden pitoajalla. Päätin, että tätä en viitsi maksaa ja juttu näytti selvältä.

Näpytin huvikseni vielä diesel-RS:n konfiguraattoriin ja tiedot laskuriin ja kävi niin, että hankkimisvaiheen varustelueroista (paljon kokoamassani 1.4:ssa maksullista ja aikanaan auton vaihtovaiheessa käytännössä arvotonta nyt RS:ssä vakiona), ajamisen hinnasta ja todennäköisesti 1.4:sta paremmasta vaihtohyvityksestään johtuen diesel-RS menee kuukausittaisilta kustannuksiltaan (arvonalenema-oletus, menovesi, vakuutukset, dieselvero, korkomenot rahoitettavalle osuudelle) samoihin tuon nyt tilauksessa olevan 1.4:n kanssa. Tämä oli itselleni pienimuotoinen yllätys ja pisti pään pyörälle, sillä en ollut tullut edes ajatelleeksi dieseliä aiemmin.

Pulmana on siis nyt, ottaako aavistuksen paremmin varusteltu 1.4 vai hieman köyhempi (ei etututkia, pienempi navin näyttö tai jopa erillinen kännykkäteline puhelinnaville) mutta sporttisemman näköinen ja oloinen sekä käytännön suorituskyvyltään hieman parempi "vale-RS", joka puskee höyryä vain toisesta rööristä ja jolla urheilullisesta ulkonäöstään huolimatta jää liikennevalo-gp:ssä suurelle joukolle kanssa-autoilijoita aina 320i-bemareista ja D5-volvoista lähtien? Onko palstalla dieseliä jo ajaneita, miltä käytännön suorituskyky vaikuttaa?

Pohdinta sai päätöksensä ja kävin tekemässä uuden tilaussopimuksen 1.4 elegancen sijaan RS TDI DSG:stä. Varusteita tuli hieman karsittua, mm Columbus vaihtuu Boleroon ja kännykkänaviin, mutta Cantonit ja panoraamakatto pysyivät. Väri on Race Blue ja black-pakettia täydentämään tulevat todennäköisesti antrasiitti-Geminit, vanneasiaa ei vielä päätetty sillä haluan nähdä orkkis-17 tuumaiset ensin livenä.

Markku J

Asiallinen valinta. Vanteiksi varmaan valitset Geminit, kun katsot noita vakiovanteita vaikka täältä:

https://picasaweb.google.com/109412611899969100500/OctaviaIIIRSDemo




Oculaari

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.08.13 - klo:11:49
Asiallinen valinta. Vanteiksi varmaan valitset Geminit, kun katsot noita vakiovanteita vaikka täältä:


Kiitos linkistä. Ei noissa vakiovanteissa ole muuta suurta vikaa, paitsi että jäävät etenkin takaa pari senttiä liian sisälle pyörän kaareen. Puoli tuumaa(?) leveämpi Gemini näyttää tässä suhteessa aavistuksen paremmalta, tai ei ainakaan niin häiritsevältä. Ja mustat korostukset sopinevat mustiin peileihin paremmin...

japeka

Pääsen takaisin tähän ketjuun, myyjä sai neuvoteltua asiat siten, että saan haluamani TSI RS DSG combin.
:D

Onko kukaan päässyt vielä kokeilemaan sekä 17" että 18" vanteilla varustettuja malleja?
Omaan silmääni nuo 17" Doradot myös ovat hyvännäköiset (makuasioita), mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ajotuntumasta sekä melutasoista, jos joku pääsisi käytännössä vertaamaan molemmat setit.

Leonardo

Skodan konfiguraattorin mukaan kaikki RS:n aluvanteet on 7,5"  joten Offset sama kuin 18" ?!
Siis 17" vanteissa.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

ViKa

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 29.08.13 - klo:08:14
Ihan loogista, jos tykkää dieselistä, niin ei voi mennä vikaan jos sitten ostaa bensan, joka vielä parempi  ;D
Ja vielä manuaalikin, ei ole DSG:tä sotkemassa ajamisen iloa ;)

Niin, lähinnähän tuossa hain yleistä fiilistä autosta, ottamatta sen enempää kantaa moottorin tai laatikkoon ;)

Ei valitettavasti ollut tuolla muuta ajettavana, joten pitää tänään käydä ajamassa bensa muualla, joskin sekin näyttää olevan DSG:llä. Manuaalitikku lähinnä sen takia että tuo DSG ei käytännöllisyydestään huolimatta jostakin syystä tuon auton kanssa innosta.

Silver

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 29.08.13 - klo:11:59
Ei noissa vakiovanteissa ole muuta suurta vikaa, paitsi että jäävät etenkin takaa pari senttiä liian sisälle pyörän kaareen. Puoli tuumaa(?) leveämpi Gemini näyttää tässä suhteessa aavistuksen paremmalta, tai ei ainakaan niin häiritsevältä.

Saa korjata jos olen väärässä; kaikki Räsään tarjottavat vanteen ovat leveydeltään 7,5" (17, 18 sekä 19 tuumaiset) ja ET muistaakseni kaikissa 51. Eli eikös kaikki vanteet tule tällöin yhtä "ulos kolostaan"?

Ihan vaan ettei tehdä vannevalintoja väärin lähtötiedoin..   ;)

EDIT: Jos esim tähän lähteeseen on luottaminen: http://www.assenkovic.com/cjenik/Octavia%20A7%20RS%20NG.pdf

(ja voin toki muistaa väärinkin..)
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Oculaari

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 29.08.13 - klo:12:10
Skodan konfiguraattorin mukaan kaikki RS:n aluvanteet on 7,5"  joten Offset sama kuin 18" ?!
Siis 17" vanteissa.

No hemmetti, sitten kyseessä on jokin optinen illuusio, suurempi vanne vaikuttaa täyttävän kaaren paremmin tai silmissäni on muuten vain vikaa.

Leonardo

#1527
Ja kun renkaatkin on saman 225 leveät.

Ite otin valtavirrasta poiketen 17", siksi puolustelu  8)
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: ViKa - 29.08.13 - klo:12:10


Ei valitettavasti ollut tuolla muuta ajettavana, joten pitää tänään käydä ajamassa bensa muualla, joskin sekin näyttää olevan DSG:llä. Manuaalitikku lähinnä sen takia että tuo DSG ei käytännöllisyydestään huolimatta jostakin syystä tuon auton kanssa innosta.
2800â,¬ on myös hyvä kannustin manuaaliin  :) Uuden Räsän väännöillä ei tarvitse keppiä pahemmin hämmentää,ei tarvinnut edellisellä mallillakaan.

Silver

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 29.08.13 - klo:12:15
Ite otin valtavirrasta poiketen 17", siksi puolustelu  8)

No sittenhän meitä on ainakin kaksi tällä foorumilla    ;D

Juuri tuo sama leveys 7,5" ja oletusarvoisesti mukavuuspainotteisempi (<melua) lopputulos kallistivat vaakakupin Doradoihin. Eikä niiden ulkonäössäkään ole muuta moitittavaa kuin että nekin pitäisi saada valittua anthraziitin värisenä.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy