Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Taky - 27.08.13 - klo:21:57
http://new.skoda-auto.com/fi-fi/aboutskoda/skodamagazine/skoda-magazine
Kiitos, tällä kertaa jopa toimi tuo PDF versio, se on ihan käyttökelpoinen, kun tuo selattava Magent on ihan säälittävä, vielä kun tuin PDFn saisi tilattua sähköpostiin automaattisesti.

mixa76

IMO: Lehdessä näkyvä Steel Grey (vai Platin?) on värinä "susiruma", sopii ehkä inttiin...  8) ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mixa76 - 27.08.13 - klo:23:37
IMO: Lehdessä näkyvä Steel Grey (vai Platin?) on värinä "susiruma", sopii ehkä inttiin...  8) ;D

Taisi olla se Steel Grey lehdessä, "primer look" ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

voipa

Piti alunperin hankkia Combi Elegance 1.8 TSI DSG mustana mutta tilasinkin Combi RS TSI DSG väriltään Race Blue. Mopo selvästikin karkasi käsistä pahemman kerran.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Jyri

Lainaus käyttäjältä: voipa - 27.08.13 - klo:23:51
Piti alunperin hankkia Combi Elegance 1.8 TSI DSG mustana mutta tilasinkin Combi RS TSI DSG väriltään Race Blue. Mopo selvästikin karkasi käsistä pahemman kerran.
Sama kävi täällä, tosin RäSä meni valkoisena tilaukseen ja toisaalta samoissa loppuhinnoissa itsellä oli nuo vaihtoehdot  ::)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Silver - 27.08.13 - klo:15:41
Huudattamisen tarve? Voisiko tuota avata vähän lisää? Sen luulen ymmärtäväni, että jos tehot saadaan ulos vasta korkeilla kierroksilla niin joutuu huudattamaan tarvittaessa, mutta juuri tuo viittaus TSI+DSG yhdistelmään? Moodejahan on kaksi, sekä manuaalitoiminto ratista sekä kepistä. Eikö D-asennossa tapahtunut riittävästi (kierrokset eivät ehtineet nousta ylös kun oli jo isompi pykälä vedossa)? Ja S moodilla taas kone huutaa turhan korkealla(ko)?
Olin ymmärtävinäni, että vääntöä on käytössä reippaasti jo alhaalta lukien tässä uudessa 2.0 TSI:ssä.  :o

Rengastus, oliko koeajoräsässä alla 18" renkaat, ja verokki Golfissa mitkä?

Joo, pitäisi käydä itsekin koeajamassa, mutta kun on jo tilattu niin mitä sitä enää...  8)

Tuota on hankala selittää. Paperilla bensamotissa pitäisi olla vääntöä lähes saman verran kuin dieselissä, mutta käytännössä näin ei ole. Siinä missä diesel on jo vaihtanut maisemaa esim. 50-70 tai 60-80 välin kiihdytyksessä pienellä kaasunlisäyksellä, on bensamotti vaihtanut pykälää pienemmälle, lisää kaasua ja toinen pykälä pienemmälle ja sitten mennäänkin paremmin kuin dieselillä.

En vaan voi sille mitään, mutta juuri tällaisessa arkiajotilanteessa tdi+dsg on lyömätön. Vääntö tai huuto, valitsen väännön :)

Rengastuksesta, Golf oli 17" kumeilla ja siis perus 5-ovinen, siinä missä RS oli vakio 18" ja farkkuna. Tuo farkkukontti varmastikin korosti sitä ääntä, en huomannut katsoa oliko kontin peitto kiinni vai auki, mutta todella huomattava tuo ääni kuitenkin oli.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 28.08.13 - klo:01:04
Tuota on hankala selittää. Paperilla bensamotissa pitäisi olla vääntöä lähes saman verran kuin dieselissä, mutta käytännössä näin ei ole. Siinä missä diesel on jo vaihtanut maisemaa esim. 50-70 tai 60-80 välin kiihdytyksessä pienellä kaasunlisäyksellä, on bensamotti vaihtanut pykälää pienemmälle, lisää kaasua ja toinen pykälä pienemmälle ja sitten mennäänkin paremmin kuin dieselillä.

En vaan voi sille mitään, mutta juuri tällaisessa arkiajotilanteessa tdi+dsg on lyömätön. Vääntö tai huuto, valitsen väännön :)
Tuon voin uskoa, mutten tuota vääntöeroa, sen verran uskon käppyröitä, mutta toisaalta jos DSGn ohjelmointi on erilainen TSI/TDI niin sehän selittäisi tuon.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.08.13 - klo:01:06
Tuon voin uskoa, mutten tuota vääntöeroa, sen verran uskon käppyröitä, mutta toisaalta jos DSGn ohjelmointi on erilainen TSI/TDI niin sehän selittäisi tuon.
Eniten tässä on kyse varmasti korvien välistä, kun arvostan enemmän sitä mitä tapahtuu pintakaasulla, kuin sitä mitä tapahtuu nilkka suorana.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 28.08.13 - klo:01:20
Eniten tässä on kyse varmasti korvien välistä, kun arvostan enemmän sitä mitä tapahtuu pintakaasulla, kuin sitä mitä tapahtuu nilkka suorana.
Niin mutta tehokäyrien valossa eroa ei pitäisi olla ja jos sitä eroa oikeasti on niin sitä ei selitä oikein mikään muu kuin erilainen DSGn ohjelmointi.

deeaa

Varmaan pitää käydä koeajamassa kiisseli. Entinen vag diesel oli just semmoinen että se ei millään ainakaan sammunut, eli kaupungissa melkoilailla kun pisti kakkosen silmään ja nosti kytkintä niin se kyllä lähti rullaamaan varmasti, vaikka kierroksia ei olisi yhtään. Ei silti kaasua tarvinnut laittaa. Talvella varsinkin ei koko työmatkalla tarvinnut välttämättä kaasuun koskeakaan.

Siinä koneessa tais olla jotain 60hv ja heti yli 60kmh puhtia ei ollut lainkaan, jopa pienemmälle sai vaihtaa ylämäkiinkin, mutta tosiaan kaupunkinopeuksissa se kulki kuin juna vaikka tyhjäkäynnillä. Vaimo tykkäsi siitä todella paljon ja hinkuu taas diisseliä. Tuossa tsi:ssä on toki triplasti heppoja mutta sammuuhan se herkästi valoissa jos vaan kytkintä nostaa ilman kaasua, ei siinä sellaista alavääntöä ole lainkaan. Vasta jostain 1500rpm tjsp alkaa tuntua jotain tehoa. Ja muutenkin, saahan sillä tumpata pedaalin ihan pohjaan ja huudattaa että vähän tuntuisi tehoa irtoavan. Tulee sitä mutta kaasujalka puutuu kun sitä pitää suorana koko ajan sitten. Jos istuu rennon kaukana ratista tuntuu ettei meinaa jalka edes yltää painaa niin alas poljinta että löytyis vääntöä. Siirtää penkin siten että polvet on korvissa niin hitto kun tuntuu tehokkaalta auto välittömästi, kun kaasujalka yltää ihan pohjaan asti hyvinkin helposti.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta


JanMec

Lainaus käyttäjältä: mixa76 - 27.08.13 - klo:23:37
IMO: Lehdessä näkyvä Steel Grey (vai Platin?) on värinä "susiruma", sopii ehkä inttiin...  8) ;D

Näin on makuja monia  :)

Mulla se on taas loppusuoralla värivalinnassa, se on joko valkoinen tai Steel Gray

Tällä viikolla pitäis tilaus allekirjoittaa uudesta RäSästä.
ex. BMW 520d Xdrive -16, ex. Ocu RS 2.0 tsi -14, ex.Ocu 1.8TSi Combi DSG Elegance -11,
ex. Ibiza -99, Golf IV 1.6-99, Cordoba Tdi-01, GolfIV Variant 1.6-00, Golf IV Variant Tdi-01, Golf IV Variant 1.6-04, Octavia Combi RS Tdi -07, Golf V 1.4 TSi Variant -08

pomo

Voi kyllä tuon uuden RS:n hinta rankaista aika rankalla kädellä vanhempien RS:n omistajia!

tet

Lainaus käyttäjältä: mixa76 - 27.08.13 - klo:23:37
IMO: Lehdessä näkyvä Steel Grey (vai Platin?) on värinä "susiruma", sopii ehkä inttiin...  8) ;D

Miten minullekin tuli mieleen, että tuon värisen räsän kuvaussessiolle sopiva paikka olisi tämä kotikaupunkini arkkitehtuurin helmi. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

puhis78

Ha haaa.. taitaa olla Vekaralta tämä kuva :D Muistaakseni ruokala rakennus. Vain auto puuttuu kuvasta  ;D
Skoda Octavia RS 2,0 TDI + DSG - 09

Jyri

Lainaus käyttäjältä: puhis78 - 28.08.13 - klo:08:11
Ha haaa.. taitaa olla Vekaralta tämä kuva :D Muistaakseni ruokala rakennus. Vain auto puuttuu kuvasta  ;D
On tainnut olla sama arkkitehti ympäri suomea, kovasti samalta näytti Sodankylässäkin ;)

Silver

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 28.08.13 - klo:01:04
Tuota on hankala selittää. Paperilla bensamotissa pitäisi olla vääntöä lähes saman verran kuin dieselissä, mutta käytännössä näin ei ole. Siinä missä diesel on jo vaihtanut maisemaa esim. 50-70 tai 60-80 välin kiihdytyksessä pienellä kaasunlisäyksellä, on bensamotti vaihtanut pykälää pienemmälle, lisää kaasua ja toinen pykälä pienemmälle ja sitten mennäänkin paremmin kuin dieselillä.

En vaan voi sille mitään, mutta juuri tällaisessa arkiajotilanteessa tdi+dsg on lyömätön. Vääntö tai huuto, valitsen väännön :)

Rengastuksesta, Golf oli 17" kumeilla ja siis perus 5-ovinen, siinä missä RS oli vakio 18" ja farkkuna. Tuo farkkukontti varmastikin korosti sitä ääntä, en huomannut katsoa oliko kontin peitto kiinni vai auki, mutta todella huomattava tuo ääni kuitenkin oli.

Hyvä täsmennys, meni jakeluun.  :)
(en omaa kokemusta Skodasta, dieselistä enkä yhdestäkään automaatista, muutamaa sijais- tai koeajoautoa lukuunottamatta)

Pieni korjaus, että RS:n vakio rengastus on 17" (ei 18"). Mutta yhdessäkään virallisessa promokuvassa en ole niitä vakiovanteita vielä nähnyt. Suomen koeajoyksilötkin taitaa kaikki ainakin kuvien perusteella olla 18" rengastuksella? Minulle riitti alle vakiokoko. Saavatpahan muut sitten aikanaan päivitellä, että mitäköhän on hepulla päässä liikkunut...   ;D
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Silver - 28.08.13 - klo:09:15
Pieni korjaus, että RS:n vakio rengastus on 17" (ei 18"). ... Minulle riitti alle vakiokoko. Saavatpahan muut sitten aikanaan päivitellä, että mitäköhän on hepulla päässä liikkunut...   ;D

Minä ainakin sitten aikanaan päivittelen, että kas siinäpä järkevä tyyppi, joka painotti valinnassaan jousituksen mahdollisimman joustavaa toimintaa ja hintaa. Siis +1 !

Kauneus ja kauheus ovat katsojan silmässä, mutta autofoorumeilla yleisesti pidetään suuria vanteita tyylikkäämpinä kuin vakiovanteita. Tuttavia kun olen haastatellut, kolmasosa näyttäisi kallistuvan matalan profiilin suuntaan ja kaksi kolmasosaa tykkää hieman korkeammasta profiilista ja pienemmästä vanteesta. Kullakin on tapana mennä ensi sijassa oman viiteryhmänsä mukana, koska viiteryhmän hyväksyntää itse kukin kaipaa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Henkku

Lainaus käyttäjältä: mixa76 - 27.08.13 - klo:23:37
IMO: Lehdessä näkyvä Steel Grey (vai Platin?) on värinä "susiruma", sopii ehkä inttiin...  8) ;D

Minulla valinta olisi aika selvästi Steel Grey tai Race Green. Omaan silmään parhaat "RS värit" mutta niin erihenkiset että valinta voisi olla vaikea paikka.

tet

Lainaus käyttäjältä: puhis78 - 28.08.13 - klo:08:11
Ha haaa.. taitaa olla Vekaralta tämä kuva :D Muistaakseni ruokala rakennus. Vain auto puuttuu kuvasta  ;D

Ootko varma että se puuttuu, josko se vain sulautuu taustaan? ;) ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

automaattori

Tuon rakennuksen täytyy kuulua suojelukohteisiin ;) Kun on tarpeeksi ruma, niin siitä tulee taideteos.
Vaikka tämä onkin Räsä-ketju, niin tuohon dsg/bensa/diesel keskusteluun haluan vielä sanoa oman mielipiteeni vaikka kokemus onkin Yeteistä.

Alunperin luultiin ettei Yetiä tulisi dsg bensanelivetona ja koeajoin viikonlopun yli diesel dsg nelivetoa. Se ei ollut huono, mutta häiritsi heti se koneen nakutus ja ajoittainen kolina ja kilinä varsinkin kylmänä. Hetkellisesti disukka jopa kiihtyi, mutta meno tyssäsi siihen kun oikeasti olisi pitänyt mennä ja kiihtyä lisää. Moottorista kuuluva melutaso myös yllätti.

Sitten tapahtui ihme! Kiitos ilmeisesti kuuluu venäläisille! Suomeen saatiinkin 1.8TSI 4x4 DSG malli. Ensimmäisten joukossa sen tilasin ja ei ole kaduttanut. Tällä koneella Yeti on ihan eri auto. Sivistyneen hiljainen ja tehoja on riittävästi nelivetoonkin, eikä tarvitse huudattaa. Ihan pintakaasulla mennään ja harvoin peräpeilissä kukaan roikkuu, eli tientukkona ei tarvitse olla edes perusajolla. Parasta tässä on se että auto oikein odottaa että pääsisi välillä hieman polttamaan karstoja pois, huudattamatta!

Tämän kokemuksen ja vuodatuksen pohjalta uskon että Räsän tapainen auto on Räsä vain bensakoneella.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Markku J

Ã,,sken bongasin Metro-Auto Tikkurilan pesuhallin tienoilta heidän 2 esittelyautoaan. Ajoon ei vielä päässyt. Harmaa TSI ja sininen TDI Combi.
Muutamia melko huonolaatuisia pokkariräpsyjä on linkin takana (oli hankala, kirkas auringonpaiste pihalla, ja toinen auto pesuhallissa).

https://picasaweb.google.com/109412611899969100500/OctaviaIIIRSDemo#






MoFFe

Hienoja!

Mutta hetkonen, onko dieseli versiossa vaan yksi putki käytössä?  ;D
Eli pidemässä ajossa se tulee näkymään...

Markku J

Kyllä, TDI:ssä on tuon hieman turhan "mersumaisen" muovitörpön takana vain kuskin puolella tuplaputki ja toinen muovihärpäke on tyhjä.

Silver

#1493
Kiitos Markku! Vihdoin kuvaa suomi räsästä jossa alla ensiasennus vanteet, 17" Doradot. Kumit päällä taisi olla Dunlopilta, salaa olin toivonut Conteja...  :'(
Olikos ne mielipiteet/-kuvat sen puolesta, että Contit olisi hiljaisemmat kuin Dunlopit? Kiireellä katsoin mutta ei tainnut olla kuvaa Dunloppien tarkemmasta mallista?

EDIT: Dunlop Sport Maxx RT (?), näkyi kuvassa 32
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Markku J

Dunlop oli Sport Maxx tyypiltään.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Silver - 28.08.13 - klo:13:01
Kiitos Markku! Vihdoin kuvaa suomi räsästä jossa alla ensiasennus vanteet, 17" Doradot. Kumit päällä taisi olla Dunlopilta, salaa olin toivonut Conteja...  :'(
Olikos ne mielipiteet/-kuvat sen puolesta, että Contit olisi hiljaisemmat kuin Dunlopit? Kiireellä katsoin mutta ei tainnut olla kuvaa Dunloppien tarkemmasta mallista?
VAG-konsernin rengastuksessa ei ole mitään logiikkaa. Aivan arpapeliä minkä merkkiset rinkulat sieltä tulee.
Itsellä/kaverilla  tullut 2 kertaa Dunlopit, 2 kertaa Michelinit, kerran Pirellit ja kerran Contit...

Silver

Kuvassa nro 33 käy hyvin ilmi, että aika "asentaja" saa olla jos räsään saa 16" vanteet sopimaan. Ainakaan kevytmetallivanne ei mene. Pellistä en osaa sanoa..
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Mustati

Tervehdys vaan palstalaiset!

Itse olin suunnitellut, että tuleva autoni olisi lähes varmuudella Octavia Combi Elegance TDI DSG:llä, mutta eilen koin valaistuksen kun tuon uuden RS:n hinnat osui silmään. En ole vielä uutta RS:ää päässyt ajamaan, mutta luulenpa, että tästä "pakkomielteestä" ei ole enää paluuta vaan uusi kiesi tulee olemaan diesel Combi RS. Automaattilootasta joudun tinkimään, koska kyseessä on duuniauto ja raja hinnassa tulee vastaan, mutta on sitä keppiä veivattu tähänkin asti, joten eipä siitä mitään ongelmaa tule. "Räsistä" on hyviä kokemuksia, sillä edellinen autoni oli legendaarinen vanhemman korimallin Fabia RS. Vikoja oli paljon, mutta ajaminen oli hauskaa ja sitä hauskuutta odotan myös Ocu RS:ltä.

Onko porukoilla tietoa toimitusajoista? Ensi vuoden puolelle se varmasti menee, mutta kuinka paljon jos kuukauden sisällä tilaa?

tet

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 28.08.13 - klo:13:07
VAG-konsernin rengastuksessa ei ole mitään logiikkaa. Aivan arpapeliä minkä merkkiset rinkulat sieltä tulee.
Itsellä/kaverilla  tullut 2 kertaa Dunlopit, 2 kertaa Michelinit, kerran Pirellit ja kerran Contit...

On siinä logiikka, se on se sama kuin Sulo Vilénillä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

voipa

Lainaus käyttäjältä: Mustati - 28.08.13 - klo:13:49
Onko porukoilla tietoa toimitusajoista? Ensi vuoden puolelle se varmasti menee, mutta kuinka paljon jos kuukauden sisällä tilaa?
Tänään lähti oman RS:ni tilaus tehtaalle ja marraskuun tuotantoon menee eli joskus vuodenvaihteessa valmis, jolloin luovutus sitten tammikuussa. Toivottavasti ilman vikoja kuitenkin.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy