Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 23.08.13 - klo:20:45
Mitähän tarkoittaa tämä teksti mikä on tuossa yhteydessä ?

Comment: optimised for premium fuel, installation of an additional ECU necessary
Että käytettävä korkeaoktaanista bensaa, ja että vaatii lisäpurkin ecun rinnalle. Toisin sanoen ecuun ei ainakaan toistaiseksi pystytä ajamaan virisoftaa suoraan, käytännössä purkkaviritys.

Kiitos korjauksesta tuossa sopimussakkoasiassa. Olen tulkinnut tuota sääntöä väärin, ihmeellisen pieneltä nimittäin tuntuu tuo korvaus noin oikein laskettuna.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.


Temmi_H

Tänään käyty koeistumassa Autoliike Miettisellä Kuopiossa uusi Ocu III Combi RS TSI DSG. Värinä Corrida Red ja Black Pack. Eli vaihteistoa lukuunottamatta samanlainen paketti kuin tilaamani auto.

Ulkonäkö:
Punainen auto tummilla vanteilla hakee kyllä huomion sporttisuudellaaan. Ulkopuoli hyvännäköinen, mutta vanne + madallus - combolla saataisiin ihmeitä aikaan. Lokarin ja renkaan väli sopusuhtainen kokonaisuuteen nähden. Henkilökohtaisesti en tykkää noista tummista Gemini-vanteista, koska puolien kirkkaan reunat luovat pienentävän illuusion.

Sisusta:
Tumma sisäkatto ja penkit luovat riittävän sporttisen fiiliksen sisustaan. Heikoin lenkki on ovien muoviset sisäpaneelit, niinkuin aiemminkin keskusteltu. Ratti ihan ok, vaikutti sopivan kompaktilta sekä jämäkältä. Ratin nappulat Leoniin verrattuna tuntumaltaan sekä järjestelyltään surkeat.

Penkit:
Odotuksia paremmat, käytännössä yhtä hyvät kuin Leonissa. Olin jo valmistautunut pettymykseen aiempien kommenttien perusteella. Tekonahkan kulutuskestävyys hiukan mietityttää istuisosan sivustoissa. Ocu / Leon - sporttipenkit on omille mitoille loistavat hinta-laatu-suhteen osalta.

Varusteet:
Sähköinen takaluukku vaikuttaa näppärältä, ei ole tullut aiemmissa autoissa vastaan ennen. Black Pack on kyllä nappivalinta varmaan kaikkiin väreihin, paitsi mustaan.

Lopuksi vielä huono kuva. Odotuskuumetta nostaa :)
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

Zaasa

^Onko vakio punainen väri? Vanteita myöten hyvä tuommoisenaan.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 24.08.13 - klo:12:05
Lopuksi vielä huono kuva. Odotuskuumetta nostaa :)


Vielä kun saisi etulokasuojien takaosaan keltaisen tarran jossa musta hevonen on takajaloillaan ......  ;D

Nipademu

Vanteita myöten mahtava paketti. Kiihottais itseäkin, mutta onneksi nelikkoa ei saa rahallakaan. Minun puolestani voi siis jäädä kauppaan  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

2cka

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 24.08.13 - klo:14:22
Vanteita myöten mahtava paketti. Kiihottais itseäkin, mutta onneksi nelikkoa ei saa rahallakaan. Minun puolestani voi siis jäädä kauppaan  ;D

OT erikoinen kommentti, jos sinulla on noi avatarin alla mainitut autot käytössä..?  ???
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

AquaBlue

#1357
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 23.08.13 - klo:08:25
Espoon Koskelossa näyttäis olevan yks Blackoptiikka RS olevan näytillä. Puskimissa sen verran öttiäisiä että on tainut olla ihan koe-ajossa :D
Reisituki penkissä liian lyhyt ja kropassa sais olla 10kg enempi painoa että sivuttaistuet tukisivat kroppaa. Olen siis liian kaponen penkkiin. SAmoja ongelmias oli edellisesäkin Räsässä.

Ihan näyttävän näkönen paketti :D

Tämän vihjeen perusteella lähdin tänään koiralenkille niin, että reitti kiersi ko. kaupan pihan kautta. Hyvin tämän RS:n erotti kaikkien "vakioiden" keskeltä. Muille kiinnostuneille tiedoksi, tämä yksilö on musta bensa DSG, vanteina nämä täällä kaikkien valitsemat antrasiitti Geiminit ja black paketti (mikä yllä on mainittu jo). Tässä taisi olla nahkasisusta, koira sen verran eloisasti veti hihnassa ja halusi jatkaa matkaa, joten tarkempia havointoja en ehtinyt tekemään.

Jos itse päätyisin RS Octaviaan olisi se juuri tällainen, tosin vihreänä tai sinisenä. Tätä täytyy käydä uuden kerran kastelemassa, kun koira ei ole mukana.
Octavia combi Style 1,0 dsg -18
Tulossa:
Fabia & Octavia iV

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 24.08.13 - klo:14:52
OT erikoinen kommentti, jos sinulla on noi avatarin alla mainitut autot käytössä..?  ???

Siksipä minä nelikkoa ikävöinkin. Ja Scoutin tultua siihen mahdollisesti siirrynkin.
RS olisi kyllä mieluisampi varusteluiltaan ja ulkonäöltään. Nimi. Konsernipolitiikan uhri.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 24.08.13 - klo:12:05
Tänään käyty koeistumassa Autoliike Miettisellä Kuopiossa uusi Ocu III Combi RS TSI DSG. Värinä Corrida Red ja Black Pack. Eli vaihteistoa lukuunottamatta samanlainen paketti kuin tilaamani auto.
Olisiko kuvaa perästä hormeineen :)?

JanMec


Voisko joku kertoa mulle paljonko noi Xtremet vanteet maksaa, ja saako ne jo tehdastilauksena?
Ja onko kellään tietoa missä sais nähdä tuon steel grey -värin livenä?

ex. BMW 520d Xdrive -16, ex. Ocu RS 2.0 tsi -14, ex.Ocu 1.8TSi Combi DSG Elegance -11,
ex. Ibiza -99, Golf IV 1.6-99, Cordoba Tdi-01, GolfIV Variant 1.6-00, Golf IV Variant Tdi-01, Golf IV Variant 1.6-04, Octavia Combi RS Tdi -07, Golf V 1.4 TSi Variant -08

skriko

Lainaus käyttäjältä: JanMec - 24.08.13 - klo:19:00
Voisko joku kertoa mulle paljonko noi Xtremet vanteet maksaa, ja saako ne jo tehdastilauksena?
Ja onko kellään tietoa missä sais nähdä tuon steel grey -värin livenä?

Ei muuta kuin soitto liikkeeseen niin kertovat missä on nähtävänä kyseinen väri.

Jyri

#1362
Lainaus käyttäjältä: JanMec - 24.08.13 - klo:19:00
Voisko joku kertoa mulle paljonko noi Xtremet vanteet maksaa, ja saako ne jo tehdastilauksena?
Xtrem on saatavissa ainostaan erikseen ja viimeksi hinta oli luokkaa 360â,¬ / kpl.

JanMec

Kiitos Jyri nopeasta vastauksesta  :)
ex. BMW 520d Xdrive -16, ex. Ocu RS 2.0 tsi -14, ex.Ocu 1.8TSi Combi DSG Elegance -11,
ex. Ibiza -99, Golf IV 1.6-99, Cordoba Tdi-01, GolfIV Variant 1.6-00, Golf IV Variant Tdi-01, Golf IV Variant 1.6-04, Octavia Combi RS Tdi -07, Golf V 1.4 TSi Variant -08

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 24.08.13 - klo:18:25
Olisiko kuvaa perästä hormeineen :)?

Ei ole kuvaa, kun auton perä oli melkein seinässä kiinni. Vaikeutti kuvaamista.

Toisaalta ulostulot eivät metrin päästä tarkastaessa näyttäneet pahoilta, mutta hiukan kauempaa katsottaessa paljastuu feikin luonne.

Nyt livenä auton nähneenä 18" vanteilla alan kallistua 19" kesävanteiden suuntaan. Varmaan 245/35/19 menis, niin sais hiukan renkaan halkaisijaakin kasvatettua
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

TxI

Tervehdys kaikille palstalaisille, täytyy kirjautua kun alkaa vahvasti näyttää VAG-merkkissä pysyttävän jatkossakin. Nykyisin käytössä Golf Variant 1.4 TSI DSG Highline, vm 2010. Golfia vastaan peilaan tulevaa autoa Octavia RS:ää, jonka kävin tänään koeajamassa. Tosin jouduin ajamaan bensan vaikka dieseliä havittelen. Taitaa myyntiodotukset kohdistua enemmän tuohon bensakoneeseen, dieseliä on aika vaikea löytää koeajettavaksi.

Koeajo oli vain puolituntia, mutta hyvin ehti saada tuntumaa. Alla positiivisia ja negatiivisia huomioita verrattuna Golfiin ja odotuksiini.

Positiivista:
-ensimmäinen yllätys oli äänitaso, RS farkku oli reilusti hiljaisempi kuin Golf. Golfissa Michelinit 225/45-17, RS:ssä Contin 18". Olin kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt.
-bensakoneen ääni on aika makea kiihdytyksissä...melkein tekis mieli bensakonetta
-ohjaus ja jousitus prikulleen minun makuuni, jämäkkää mutta ei epämukavaa
-kaiuttimien ääni ihan ok, en tarvitse Cantoneita vaikka ne olin jo mielessäni ruksannut. Ã,,äni on hieman parempi kuin Golfissa tai sitten hiljaisempien rengasäänien vuoksi vain ääni kuullostaa paremmalta.
-mukautuva vakionopeuden säädin oli tosi mukava käytössä. Tästä tosin aiheutuu kallis seuraamus; olin ottamassa manuaalivaihteisen RS:n, mutta tuo vakionopeuden säädin toimi niin hienosti että melkein pakko ottaa sen seuraksi DSG vaihteisto
-ergonimia toimii minulle, erityisesti penkki sopi hyvin
-musta sisäkatto on kiva
-bluetooth yhteys puhelimeen toimi hienosti. Spotifyn kappaleet näkyvät näytöllä ja äänen laatu oli vähintään  kohtuullinen, puhelimena Lumia 920
-tilat mukavasti isommat kuin Golfissa
-jarru purivat hieman liiankin hyvin Golfin jälkeen, hidastuvuudesta suuremmilla nopeuksilla en osaa sanoa

Negatiivista:
-näkyvyys sivupeileistä ei ole ihan niin hyvä kuin toivoisin
-jos jotain autoon lisäisin niin se olisi penkin etureunan korkeuden säätö, saisi hyvän ajoasennon vielä piirun paremmaksi

Kaikkiaan erittäin positiivinen fiilis koeajon jälkeen, eipä tarvitse enää muita vaihtoehtoja miettiä. RS:n hinnalla ei ole mitään vastaavaa tarjolla. Sanottakoon nyt vielä, että en ole urheiluautoa ostamassa vaan sporttista perheautoa. Ja auto on tulossa työsuhdeautoksi eli en ole sitä rakentelemassa paremmaksi, vaan tehtaalla rakennettu ja varusteltu saa riittää. Näihin spekseihin RS on aika lähelle täydellinen, edes muoviset oviverhoilut eivät laske sen pisteitä.

Nyt täytyy vielä miettiä varustelua, tämän hetkinen suosikk paketti olisi seuraava: Octavia RS HB TDI DSG, väri valkoinen, 18" Gemini vanteet värinä antrasiitti, black-paketti, aurikoverho takalasille, pysäköintitutkat ja irroitettava vetokoukku. Lämppäreitä vielä harkitaan.


Jyri

Lainaus käyttäjältä: TxI - 24.08.13 - klo:20:35
Nyt täytyy vielä miettiä varustelua, tämän hetkinen suosikk paketti olisi seuraava: Octavia RS HB TDI DSG, väri valkoinen, 18" Gemini vanteet värinä antrasiitti, black-paketti, aurikoverho takalasille, pysäköintitutkat ja irroitettava vetokoukku. Lämppäreitä vielä harkitaan.
Mikäs lisävaruste tuo  aurinkoverho on, olenko missannut jotain...  ???

TxI

Sun&Pack paketissa kuvittelin olevan jonkinlaisen aurikoverhon...ei sen tarkempaa tietoa.

Ocu

Missä tuo RS oli jo mahdollista koeajaa?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

TxI

Metroautossa  Espoon Koskelossa. Musta farkku 18" vanteilla.

Myhky

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 24.08.13 - klo:21:15
Missä tuo RS oli jo mahdollista koeajaa?
Ainakin metroautossa espoossa.

Lainaus käyttäjältä: JanMec - 24.08.13 - klo:19:00
Voisko joku kertoa mulle paljonko noi Xtremet vanteet maksaa, ja saako ne jo tehdastilauksena?
Ja onko kellään tietoa missä sais nähdä tuon steel grey -värin livenä?
Helkama autossa espoossa.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Leonardo

Minulle tulossa hopea RS HB punaisilla tikkauksilla.
Tilauksesta poistin 18" antrasiittivanteet kun näin ne luonnossa esittelyautossa, jäävät kovin
syvälle pyöräkoteloon.Otin vakio 17" pyörillä ja laitan niihin talvirenkaat ja ostan kesäksi leveämmät vanteet.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 24.08.13 - klo:20:58
Mikäs lisävaruste tuo  aurinkoverho on, olenko missannut jotain...  ???

Liitteessä vastaus.

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 24.08.13 - klo:21:15
Missä tuo RS oli jo mahdollista koeajaa?

Turun Rinta-joupilla Bensa farkku  DSG:llä mustana.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TxI - 24.08.13 - klo:21:06
Sun&Pack paketissa kuvittelin olevan jonkinlaisen aurikoverhon...ei sen tarkempaa tietoa.
Totta LBssä on takaikkunan verho, olen vain katsonut Combeja joten tuo oli mennyt ohi...

pikkuvika

Lauantaina menin Miettiselle hieromaan RS kauppaa loppuun ja ainoa epäselvä kohta oli väri. Punainen vai keltainen. Myymälässä oli tuo punainen paholainen ja väri varmistui punaiseksi. Nyt sitten odotellaan punaista hb:ä vuoden vaihteen seudulle.

Henkku

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.08.13 - klo:19:02
Ei muuta kuin soitto liikkeeseen niin kertovat missä on nähtävänä kyseinen väri.

Ainakin viime viikolla Helkaman pääoven edustalla seisoi yksi  ;) Pihalla niitä on myös näkynyt eri väreissä.
Rio Red on vielä bongaamatta, en ole edes valokuvia vielä nähnyt.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 26.08.13 - klo:10:30
Ainakin viime viikolla Helkaman pääoven edustalla seisoi yksi  ;) Pihalla niitä on myös näkynyt eri väreissä.
Rio Red on vielä bongaamatta, en ole edes valokuvia vielä nähnyt.

Briskodalla oli joku löytänyt Rapidin kuvan:
http://www.briskoda.net/forums/topic/283781-rio-red-metallic/page-2
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Henkku

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 26.08.13 - klo:11:07
Briskodalla oli joku löytänyt Rapidin kuvan:
http://www.briskoda.net/forums/topic/283781-rio-red-metallic/page-2

Tuo on tuttu mutta ei aito kuva ( http://www.skoda-auto.cz/cs-cz/models/rapid-spaceback/pages/rapid-spaceback.aspx ). Konfiguraattorissa väri näyttää aivan erilaiselta RS ocussa vaikka onkin aivan sama. Juuri tämän takia olen etsinyt ns. aitoa kuvaa ja ulkona - luonnonvalossa - otettua. Epäilen että tuossa Rapidissa esiintyvä Rio Red on enemmän "sinnepäin".
Mm- Race Green -väri on yksi jota on vaikea mallintaa näillä ohjelmilla hyvin, kun taas mm. Denim Blue ja Race Blue ovat enemmän omansa näköisiä.

mikkoj

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 24.08.13 - klo:22:23
Turun Rinta-joupilla Bensa farkku  DSG:llä mustana.

Se oli ilmeisesti tämä jonka bongasin aamulla työmatkalla Itäharjun Prisman kohdalla. Pitääpä pyörähtää Rinta-Joupilla...
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition DSG ja Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 200 4x4 Scout DSG, Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG, Seat Leon ST 1.8 TSI DSG FR, Seat Leon 1.8 TSI FR, Skoda Octavia Combi RS, vm 2004 (1.8T), 2006 (2.0 TFSI) ja 2010 (2.0 TDI DPF DSG), ex-autot

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy