Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 22.08.13 - klo:11:56
Mutta olen tykänny kiisseleillä ajaa muhkean alaväännön takia,

Lainaan tätä lausetta RS-keskusteluun. Dieselien "muhkeasta" alaväännöstä kun on usein puhetta.

RS TDI:ssä on 350-380Nm vääntöä käytössä kierroalueella 1500-3500. 3500 kiekan jälkeen vääntö romahtaa.

RS TSI:ssä on 350Nm vääntöä käytössä kierrosalueella 1500-4400.

Miksi dieselin huomattavasti kapeampi vääntöalue koetaan "muhkeaksi", kun bensassa on käytännössä samat väännöt, mutta huomattavasti laajemmalla alueella? Ja kun bensan maksimivääntöalue loppuu, päästään maksimitehon alueelle, joka venyy 4400 kiekasta 6200 kierrokseen. Ja 6200 kiekan jälkeen maksiteho lähtee loivaan laskuun. Se ei romahda kuten dieselillä. Eli käytännössä tämä bensamotti on hyvällä ("käytännöllisellä") toiminta-alueella kierroksilla 1500-6700.

Dieselin vääntöalue kun loppuu 3500 kiekassa, romahtaa myös maksitehot 500 kierrosta myöhemmin. Käytönnöllistä kierrosaluetta on siis 1500-4000.

Ja porukat vielä vakavissaan väittävät, että juuri dieselissä olisi sitä mukavaa ja muhkeata vääntöä, kun RS:n kohdalla tilanne on todellisuudessa juuri päinvastoin. Jos molemmat ostaa vielä manuaalina, niin diesel on se vaihtoehto mitä pitää kepittää jatkuvasti. Vaikka moni jostain syystä väittää aivan päinvastaista.

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.08.13 - klo:10:53
Kas sehän olikin oma kirjoituksesi ;) Mutta ei taida kyllä tehoja olla milllään kierroslukualueella merkittävästi enempää dieselissä???
Enpä ole moista kirjoitellut, voisit tuon quoten korjata. Hieno motti tuo bensalaitos kyllä, myönnetään että en ollut tämän uuden bensamotin arvoihin perehtynyt noin tarkasti. Tuolla saadaan jo taloudellisuutta, kun vääntö on dieselmäisissä lukemissa ilman huudattamistakin :). Toivottavasti on myös rakennettu kestäväksi.

Mutta alkuperäinen pointtini oli tähän asiaan se, että DSG-laatikko on parhaimmillaan vääntävän koneen kanssa, ja antaa siten anteeksi sitä dieselin kierrosalueen kapeutta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tet

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 22.08.13 - klo:12:25
Miksi dieselin huomattavasti kapeampi vääntöalue koetaan "muhkeaksi", kun bensassa on käytännössä samat väännöt, mutta huomattavasti laajemmalla alueella?

Johtuisiko siitä, että (yleensä) dieselin kapea vääntöalue kompensoidaan pidemmillä välityksillä. Sen takia diesel tuntuu potkivan paremmin persuksille, kun samalla kierrosluvun nostolla vauhti lisääntyy enemmän kuin bensassa. En tiedä miten välitykset eroavat räsässä, jos koneiden tehokäyrät ovat hyvin identtiset alakierroksilla. Uskoisin kuitenkin että dieselissä on pidemmät välitykset, jos ei niin silloin huippunopeudetkin lienevät hyvin erilaiset (bensa kulkee paljon kovempaa).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Huppe

Ennenhän se oli noin että diisselit oli isoja ja isoissa koneissa oli isot väännöt (500Nm jne). Nykyään kyllä Bensa on ottanut Dieselin kiinni jokaisella osa-alueella:

1. Vääntöä on riittävästi normaalille ihmiselle bensakoneissa
2. Kulutus on käytännössä sama, varsinkin kun katsoo sen kukkarosta.
3. Tehoa on saman verran

Bensassa tosiaan tuota "tehoa" riittää ja riittää, ilman veivaamista ja pysyttelemistä tietyllä erittäin rajatulla kierrosalueella. Varsinkin siis tässä RS-versiossa.

Lisäksi toki se ettei tartte maksaa dieselveroa eikä valtio pääse huijaamaan enää ihmisiä ostamaan diesel-autoja koska huijaus on jo tehty. Ne muutamat diesel-fanit on asia erikseen joista on "kiva" ajaa diesel-autoa. En kyllä näe siinä mitään kivaa kun lisäksi valtio huijasi taannoin ihmisiä ostamaan niitä.

Anteeksi off-topic.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.08.13 - klo:12:38
En tiedä miten välitykset eroavat räsässä, jos koneiden tehokäyrät ovat hyvin identtiset alakierroksilla. Uskoisin kuitenkin että dieselissä on pidemmät välitykset, jos ei niin silloin huippunopeudetkin lienevät hyvin erilaiset (bensa kulkee paljon kovempaa).

1. ja 2. vaihde ovat samoilla välityksillä, mutta siitä ylöspäin dieselissä on pidemmät välitykset.

TSI kelaa toki selvästi enemmän (+14 km/h) huippunopeutta.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 22.08.13 - klo:12:39
1. Vääntöä on riittävästi normaalille ihmiselle bensakoneissa
2. Kulutus on käytännössä sama, varsinkin kun katsoo sen kukkarosta.


Ne muutamat diesel-fanit on asia erikseen joista on "kiva" ajaa diesel-autoa.
Näkyy täällä olevan noitakin, joilla on nuo "Bensa-auto" lasit silmillä. Vai miten muuten voi keskikulutus 4,6 l/100 km (1,45 â,¬/l) vs. 6,2 l/100 km (1,68 â,¬/l) olla kukkaron kannalta sama? (Okei, toki vähän ajavilla, mutta se on taas se eri juttu.)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

VAG!

#1267
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 22.08.13 - klo:12:57
(Okei, toki vähän ajavilla, mutta se on taas se eri juttu.)

Keskimääräinen ajosuorite vuodessa lienee 18 000km. Tarkoittaen sitä, että erittäin moni ajaa vähemmän kuin 18 000 vuodessa. Ja alle 18 000 vuotuisella ajolla käyttövoimavero syö aika paljon dieselin kulutusetua.

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 22.08.13 - klo:12:57
Vai miten muuten voi keskikulutus 4,6 l/100 km (1,45 â,¬/l) vs. 6,2 l/100 km (1,68 â,¬/l) olla kukkaron kannalta sama?

Polttoaine.netin mukaan pk-seudun keskihinnat ovat tänään 1,53 / 1,68.

automaattori

Hei, tämä on räsä-ketju ja Räsä jos jokin Skoda vaatii bensakoneen jota voi ilolla huudattaa kunnon kierroksilla ja nauttia auton tehoista. Auton luonne vaatii bensa-konetta. Jos on pakko hankkia diisseli-Ocu III, niin niitähän löytyy useita eri versioita.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 22.08.13 - klo:13:02
Keskimääräinen ajosuorite vuodessa lienee 18 000km. Tarkoittaen sitä, että erittäin moni ajaa vähemmän kuin 18 000 vuodessa. Ja alle 18 000 vuotuisella ajolla käyttövoimavero syö aika paljon dieselin kulutusetua.
Käyttövoimavero (autotalli.com) 401,50 â,¬/v. Bensa vs. diesel RS kulut/100 km keskikulutuksen mukaan 10,42 â,¬ ja 6,67 â,¬ eli erotusta 3,75 â,¬/ 100km. Tällöin vuotuinen ajosuoritus, jolla käyttövoimaveron kattaa on 10 700 kilometriä.

Itselläni työmatkoja kertyy vuodessa n. 13 500 kilometriä, joten takana on muutakin kuin että se on "kiva ajaa".
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

VAG!

#1270
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 22.08.13 - klo:13:14
Käyttövoimavero (autotalli.com) 401,50 â,¬/v. Bensa vs. diesel RS kulut/100 km keskikulutuksen mukaan 10,42 â,¬ ja 6,67 â,¬ eli erotusta 3,75 â,¬/ 100km. Tällöin vuotuinen ajosuoritus, jolla käyttövoimaveron kattaa on 10 700 kilometriä.

Vaihdetaan tähän kaavan vielä dieselinkin kohdalle se dieselin keskihinta, ei halvinta hintaa, kun bensassakin on keskihinta.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 22.08.13 - klo:13:02
Polttoaine.netin mukaan pk-seudun keskihinnat ovat tänään 1,53 / 1,68.

Nipademu

Jokainen toki laskee niinkuin itse tykkää. Nuo hinnat on niitä, joilla myydään omalla huoltiksellani, jossakin muualla kuin ruuhkasuomessa. Todennäköisesti ruuhkasuomessa asujan vuotuinen ajosuoritus on usein muutenkin pienempi, kuin meillä muualla asuvilla???
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Huppe

#1272
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 22.08.13 - klo:12:57
Näkyy täällä olevan noitakin, joilla on nuo "Bensa-auto" lasit silmillä. Vai miten muuten voi keskikulutus 4,6 l/100 km (1,45 â,¬/l) vs. 6,2 l/100 km (1,68 â,¬/l) olla kukkaron kannalta sama? (Okei, toki vähän ajavilla, mutta se on taas se eri juttu.)

Kukkarossa siis. Tässä pikainen Excelöinti:

Jos ajat 15.000km/v niin RS-Skodalla (dieselvero 402e) kustannukset ovat Bensa-autossa 100e enempi vuositasolla, eli alle kympin kuussa.
Jos ajat 25.000km/v niin 36,88e/kk enemmän kustannuksia Bensa-autossa. Päälle saa toki dieselin ongelmat ja kalliimmat huollot.
40.000km/v = 79e/kk.

Kuten sanoin, kukkarolla mitattuna kulutus ja auton valinta on yhdentekevää. Muistakaa paljonko sen auton arvo alenee vuositasolla.... Kukkarossa ei 40e lovea edes huomaa tällöin.
Jos ajaa yli 40.000km/v niin kannattaa miettiä ihan oikeasti jotain muutakin tekemistä ;)

EDIT: Pistin vielä tuon 40tkm jottei kukaan suutu ;)
EDIT2: Lisäksi valtio tuntuu koko ajan enenevissä määrin rokottavan diesel-autoilijoita. Lopulta käynee niin että autojen arvonlasku on huikea.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

VAG!

#1273
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 22.08.13 - klo:13:27
Todennäköisesti ruuhkasuomessa asujan vuotuinen ajosuoritus on usein muutenkin pienempi, kuin meillä muualla asuvilla???

Voi hyvinkin olla. Ja silloin polttoainekulujen erot ovat yksi kärpäsen pa**a autoilun kokonaiskuluissa. Varsinkin, jos kyseessä on uuden RS:n osto.

EDIT: Kuten Huppe tuossa yläpuolelle onkin havainnollistanut.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 22.08.13 - klo:13:28
Kukkarossa siis.

Jos ajat 15.000km/v niin RS-Skodalla (dieselvero 402e) kustannukset ovat Bensa-autossa 100e enempi vuositasolla, eli alle kympin kuussa.
Jos ajat 25.000km/v niin 36,88e/kk enemmän kustannuksia Bensa-autossa. Päälle saa toki dieselin ongelmat ja kalliimmat huollot.

Kuten sanoin, kukkarolla mitattuna kulutus ja auton valinta on yhdentekevää. Muistakaa paljonko sen auton arvo alenee vuositasolla.... Kukkarossa ei 40e lovea edes huomaa tällöin.
Jos ajaa yli 25.000km/v niin kannattaa miettiä muuta tekemistä ;)
Hyviä pointteja! :D Case closed.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

automaattori

#1275
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 22.08.13 - klo:13:27
Jokainen toki laskee niinkuin itse tykkää. Nuo hinnat on niitä, joilla myydään omalla huoltiksellani, jossakin muualla kuin ruuhkasuomessa. Todennäköisesti ruuhkasuomessa asujan vuotuinen ajosuoritus on usein muutenkin pienempi, kuin meillä muualla asuvilla???

Kiinnostais tietää, saako kauppias dieselistä paremman katteen myydessä kuin bensasta? Sorry off topic
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 22.08.13 - klo:12:35
Enpä ole moista kirjoitellut, voisit tuon quoten korjata. Hieno motti tuo bensalaitos kyllä, myönnetään että en ollut tämän uuden bensamotin arvoihin perehtynyt noin tarkasti. Tuolla saadaan jo taloudellisuutta, kun vääntö on dieselmäisissä lukemissa ilman huudattamistakin :). Toivottavasti on myös rakennettu kestäväksi.
Korjattu, olen pahoillani, jonkinlainen copy/paste virhe oli päässyt käymään, olen myös kuitennut asian alkuperäisessä lainauksessani.

JA sitten takaisin asiaan eli RS, kaikki yleiset Bensa/Diesel väännöt tuonne, kiitos.

Ghzeit

Ajoin diesel räsää 36tkm ja nykyistä bensaa 56tkm vuodessa. Pidän silti bensaa parempana vaihtoehtona, käytännön suoritukyky on aivan eri tasolla kuin dieselissä. Kenenkään ei kannata huijata itseään dieselin "väännöllä ja helppoudella" kun bensamalli tekee saman paremmin, vain kulutus on dieselin  puolella :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Ocufemma

Tuli käytyä ajamassa tänään RS Combia DSG vaihteistolla ja suurempia analyysejä tekemättä puhtia riitti, jarrut sairaan tehokkaat, paljon äänekkäämpi kuin vakio Ocu3. Auto hyväntuntuinen mutta ei niin hyvä et pukkais RS kuumetta ;D

deeaa

No, kyllä mulla on nelikossa ysiä keskikulutus. Jos se tippuisi edes kuuteen seittemän välille tulisi paljon herkemmin ajettua pidempiä reissuja.

Ja tää ei kuulu räsäketjuun ei, mutta bensakoneeseen ei edes saa nelivetoa ilman dsgtä ja sitä vikapesää en ota. Ja lie diesel muutenkin vähävikaisempi kuin tsi.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta


Huppe

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 22.08.13 - klo:17:55
No, kyllä mulla on nelikossa ysiä keskikulutus. Jos se tippuisi edes kuuteen seittemän välille tulisi paljon herkemmin ajettua pidempiä reissuja.

Ja tää ei kuulu räsäketjuun ei, mutta bensakoneeseen ei edes saa nelivetoa ilman dsgtä ja sitä vikapesää en ota. Ja lie diesel muutenkin vähävikaisempi kuin tsi.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta

Montakos uuden sukupolven (valmistettu 2013) rikkoutunutta dsg:tä tai tsi:tä tiedät? Uskoisin että Suomessa ei kukaan tiedä ainottakaan.

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Temmi_H

Kuopiossa näyttää olevan liikkeessä sisällä Corrida Red värinen RS Combi Black-paketilla. Kävin ikkunan takaa tutkailee ja hyvältä näytti takaa päin katsottuna :) Korkeahan tuo on, mutta kuitenkin ihan sopusuhtaisen näkönen. Huomenna tutkimaan tarkemmin liikkeen auki ollessa...

Koristeputkien päät kyllä näyttivät liikkeen lasien takaakin katsottuna ihan hassuilta, kun ei ole "pohjaa" noissa ulostuloissa, joten valo paistaa alapuolelta.
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

Ghzeit

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 22.08.13 - klo:18:41
Huomenna tutkimaan tarkemmin liikkeen auki ollessa...
Jaahas, saa JP ja automyyjät tarjota minullekin kahvit huomenna  ;D
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

deeaa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 22.08.13 - klo:18:02
Montakos uuden sukupolven (valmistettu 2013) rikkoutunutta dsg:tä tai tsi:tä tiedät? Uskoisin että Suomessa ei kukaan tiedä ainottakaan.

Mitenpä noista vielä tietäisi. Odotettava 3-5 vuotta että saa infoja. Mutta jos ostan nyt uuden auton, aion ajaa sillä 15 vuotta tai yli ja 400tkm ja oletan että se sen kestää ilman kalliita remppoja. Uuden Dsg:n kestävyydestä en tiedä mutta veikkaan että manuaalissa on aika paljon vähemmän saumaa tulla kalliita remppoja vastaan loppusuoralla. Edellisessä pösössäkään ei ollut koskaan mitään isompaa vikaa ja ehti melkein siihen ikään ja kilsoihin, kun upposi järveen kesken kaiken. Tuskin vagin tuotteet kestää likikään niin kuin ranskalaiset, ainakin meillä on volkkarit olleet jo parissasadassa tonnissa melkein paalauskamaa, mutta aina voi toivoa. Johan tuohon ocuunkin on kahdessa vuodessa kohta uponnut huoltoihin enemmän kuin pösöön viimeisen kymmenen vuoden aikana yhteensä meni. 150tkm ja nyt jo piti kaikki jarru-osat levyjä myöten uusia...esim. Pösössä sekin tuli vasta 300tkm kohdilla ajankohtaiseksi.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta


Karvis

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 22.08.13 - klo:19:37
150tkm ja nyt jo piti kaikki jarru-osat levyjä myöten uusia...esim. Pösössä sekin tuli vasta 300tkm kohdilla ajankohtaiseksi.

Kaveri taas uusasi ennen noita kilsoja(150tkm) pösöönsä jarrut sekä kytkimen, ja paljon paljon muuta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 22.08.13 - klo:19:37
Mitenpä noista vielä tietäisi. Odotettava 3-5 vuotta että saa infoja. Mutta jos ostan nyt uuden auton, aion ajaa sillä 15 vuotta tai yli ja 400tkm ja oletan että se sen kestää ilman kalliita remppoja. Uuden Dsg:n kestävyydestä en tiedä mutta veikkaan että manuaalissa on aika paljon vähemmän saumaa tulla kalliita remppoja vastaan loppusuoralla. Edellisessä pösössäkään ei ollut koskaan mitään isompaa vikaa ja ehti melkein siihen ikään ja kilsoihin, kun upposi järveen kesken kaiken. Tuskin vagin tuotteet kestää likikään niin kuin ranskalaiset, ainakin meillä on volkkarit olleet jo parissasadassa tonnissa melkein paalauskamaa, mutta aina voi toivoa. Johan tuohon ocuunkin on kahdessa vuodessa kohta uponnut huoltoihin enemmän kuin pösöön viimeisen kymmenen vuoden aikana yhteensä meni. 150tkm ja nyt jo piti kaikki jarru-osat levyjä myöten uusia...esim. Pösössä sekin tuli vasta 300tkm kohdilla
ajankohtaiseksi.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta




Ei taida yhdelläkään nykyautolla enään päästä 15v/400tkm ;D

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 22.08.13 - klo:19:45



Ei taida yhdelläkään nykyautolla enään päästä 15v/400tkm ;D
Pääsee, jos etsii nettiautosta 90-luvun mersun jolla on ajettu sisäänajot, eli alle 600tkm.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

japeka

 >:(
Shit happens. Päivitin tilaukseni combi 1.8 TSI DSG --> RS combi 2.0 TSI DSG viime viikonloppuna.
Edellisessä tilauksessa ei ollut toimitusviikkoa vielä tiedossa eli tilaus oli muokattavissa.
Mutta... myyjän laittaessa tilausta sisään tilausviikko oli JUURI edeltävästi varmistunut eikä tilausta nyt pysty enää muuttamaan... Eikä liike halua ottaa combiani myyntiin, kun siinä on columbus ja kuulemma harva haluaa siitä maksaa.
Kevyesti harmittaa...

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: japeka - 22.08.13 - klo:19:56
>:(
Shit happens. Päivitin tilaukseni combi 1.8 TSI DSG --> RS combi 2.0 TSI DSG viime viikonloppuna.
Edellisessä tilauksessa ei ollut toimitusviikkoa vielä tiedossa eli tilaus oli muokattavissa.
Mutta... myyjän laittaessa tilausta sisään tilausviikko oli JUURI edeltävästi varmistunut eikä tilausta nyt pysty enää muuttamaan... Eikä liike halua ottaa combiani myyntiin, kun siinä on columbus ja kuulemma harva haluaa siitä maksaa.
Kevyesti harmittaa...

Vähän voisi ehkä myyjältä kysellä, jos hän laittaisi tiedustelua maahantuojan suuntaan, mikäli vastaavalle olisi menekkiä... ja voit kai aina itse ottaa takkiin tuon navin hintalisän eli nou hätä!

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 22.08.13 - klo:19:55
Pääsee, jos etsii nettiautosta 90-luvun mersun jolla on ajettu sisäänajot, eli alle 600tkm.

Taisi olla nyt puhe uusista autoista :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy