Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

batman14

Siis kyllähän noi putkenpäät näkyvät aina sille joka on esim. liikennevaloissa teidän takana. Näyttää niin huvittavalta toi viritys mielestäni... Sama on monessa nykyisessä autossa (citroen,mersu,honda yms.) Pimeällä kun on tuollaisen auton takana ja ajovalot paistavat suoraan sinne sisälle niin kyllä ne erottuu vaikka siinä olisi kuinka paljon nokea  :D

MoFFe

Ihan sama on facelift volvossa, s/v60 ja xc60. Hieno muuten mutta kun nuo putkenpäät näkyy niin ei olekkaan niin hieno enää. :(
Voisivat kyllä jotenkin peittää ettei näkyis noin helposti.

batman14

Ehkä joidenkin mielestä näyttää hyvältä... Omaan silmään näyttää kauhealta. Varmaan sen voisi toteuttaa niin ettei ne mehupillit näy sieltä sisältä. Audi tekee tässä asiassa hyvää työtä, en ainakaan tiedä yhtään mallia missä näkyisi tollaienn pieni putki sisällä. Esim. ihan perus A4/A5/A5/A7 kromiset päät tuplaulostuloilla (molemmin puolin) on omaan silmään hyvän näköiset. Ei hypi liikaa silmille ja ovat sopivan tyylikkäät.

Ghzeit

Kerran livenä tuon nähnyt ja on niin parhautta!  ;D

Siinä olis skodan insinöörille inspiraatiota  ::)
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Huppe

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 20.08.13 - klo:10:26
Ehkä joidenkin mielestä näyttää hyvältä... Omaan silmään näyttää kauhealta. Varmaan sen voisi toteuttaa niin ettei ne mehupillit näy sieltä sisältä. Audi tekee tässä asiassa hyvää työtä, en ainakaan tiedä yhtään mallia missä näkyisi tollaienn pieni putki sisällä. Esim. ihan perus A4/A5/A5/A7 kromiset päät tuplaulostuloilla (molemmin puolin) on omaan silmään hyvän näköiset. Ei hypi liikaa silmille ja ovat sopivan tyylikkäät.

Hienohan se on kun reikä menee putkesta pönttöön saakka eikä ole vain tollainen pellistä taivuteltu kikkare joista toisen sisältönä on mustaa muovia.




Näinhän se pitääkin tehdä:



Nyt tämä itkeminen auton alapuolen hienoudesta alkaa saada jo piirteitä siitä kenen läppäri on hienoin alapuolelta (kisan muuten voittaa Applen MacBook ;) )
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Ritzenhoff

Saako tollasen Audi A seiskan S vitosen uutena jostain reilulla 30kâ,¬:lla?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

batman14

Se hintaero ei ihan taida tulla tuosta putkenpäiden toteutuksesta, vaan muutamasta muusta seikasta... Nojoo turhan off-topic nyt, että jätän asian tähän  :D

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 20.08.13 - klo:12:23
Saako tollasen Audi A seiskan S vitosen uutena jostain reilulla 30kâ,¬:lla?

Ei saa. Siksi oletkin pirkka-audi -osiossa tällä foorumilla.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

panu

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 20.08.13 - klo:08:01
Joo, siis aivan susi tuote... pelkkiä vikoja ja ajettavuuskin on kun Corollassa aikanaan, joka ei kulkenut suoraan oli tie mikä tahansa! :P

Ja sitten todellisuuteen :) Kahden arvion perusteella vaikea sanoa mitään, ovat niin ajajasta kiinni mistä tykkää.

Osittain ajettavuuden moitteet varmaan johtuu liian suurista odotuksista. Perusrakenne on kuitenkin perheautosta peräisin eikä se muutu urheiluautoksi pikku viilauksilla. Jäykemmät ja matalammat jouset, renkaat sekä ohjauksen muutokset tuo lisää jämäkkyyttä. Mutta lopputulos on kuitenkin jonkinlainen kompromissi urheilullisuuden ja käytännöllisyyden/mukavuuden välillä.

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 20.08.13 - klo:10:26
Ehkä joidenkin mielestä näyttää hyvältä... Omaan silmään näyttää kauhealta. Varmaan sen voisi toteuttaa niin ettei ne mehupillit näy sieltä sisältä. Audi tekee tässä asiassa hyvää työtä, en ainakaan tiedä yhtään mallia missä näkyisi tollaienn pieni putki sisällä. Esim. ihan perus A4/A5/A5/A7 kromiset päät tuplaulostuloilla (molemmin puolin) on omaan silmään hyvän näköiset. Ei hypi liikaa silmille ja ovat sopivan tyylikkäät.

Entäs B8 TDI? Tuplaputken pää tulee kyllä siististi ulos ilman keinotekoisia koristeita, mutta haaroitus on tehty liian jyrkästi lähellä päätä. Takaa katsoessa näyttää kuin vasen puoli olisi tulpattu feikkiputki. DPF estää nokeentumisen ja kirkas putken seinämä heijastaa valoa takaisin. Vielä kun tuo jyrkkä mutka ei ole pyöreällä putkella toteutettu vaan suorasta pellistä tehty "labyrintti", niin vaikutelma korostuu entisestään. Oikeanpuoleinen pääputki on suorempi, jolloin pimeys saa sen näyttämään mustemmalta vaikkei nokea ole sielläkään.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

jrinnes

Kaikille etelä-savossa tai lähialueilla RS-kuumeen kourissa kärvisteleville tiedoksi, että Mikkelin Ajanvaunusta löytyy valkoinen TSI DSG Combi. Lisävarusteena tuossa on ajomoodin valinta, Black-paketti ja antrasiitin väriset Gemini-vanteet. Ajamaan ei vielä päässyt, mutta ensi viikon loppupuolella pitäisi senkin onnistua.
Täytyy sanoa, että oli VIRHE mennä istuskelemaan kuskin paikalle...  :-\ No, onneksi huoltotiskiltä iltapäivällä kolahtavan laskun loppusumman ajatteleminen sai tunteet hieman viilenemään.  ::)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

mixa76

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 21.08.13 - klo:09:23
Kaikille etelä-savossa tai lähialueilla RS-kuumeen kourissa kärvisteleville tiedoksi, että Mikkelin Ajanvaunusta löytyy valkoinen TSI DSG Combi. Lisävarusteena tuossa on ajomoodin valinta, Black-paketti ja antrasiitin väriset Gemini-vanteet. Ajamaan ei vielä päässyt, mutta ensi viikon loppupuolella pitäisi senkin onnistua.

Ja liitteeksi muutama kuvatus ko. yksilöstä. Viime viikolla jo kävin kuolaamassa...  :P  Pitänee käydä koeajolla. 8)

Q.Atro

Kylläpäs pistää silmään nuo valkoiset ikkunapilarit. Eikös niiden pitäisi olla mustat??

Edit: Taitaa olla suojamuovit päällä.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 21.08.13 - klo:11:11
Kylläpäs pistää silmään nuo valkoiset ikkunapilarit. Eikös niiden pitäisi olla mustat??

Teipatut suojauksen vuoksi. Itsellä oli kans.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Myhky

Tänään ajeltu omalla Golfilla, 2011 vuoden manuaali Golf GTI:llä ja uudella Octavia 2.0TSI DSG RS Combi:lla. Hieman sekalaisia tuntoja autoista:

Moottori:
Uusi 2.0TSI kone teki selvän eron GTI:n vanhempaan myllyyn. Lähtee paljon alempaa vääntämään jo voimakkaasti eikä tarvitse odotella kaasupoljin pohjassa että kohta tapahtuu, kuten esim gti:llä tai omalla jos ei laita pienempää silmään. Todella hieno kone ja selkeästi paras syy ostaa RS. GTI:ssä kone tuntui laiskemmalta varsinkin alakierroksilla, mutta olikin tosin käytetty auto joten vertailu ei ole aivan reilua.

Sisätilat:
Alkuinnostuksen jälkeen RS:n penkit alkoivat näyttämään vähän halvoilta. Hieman lörpöttävä keinonahka ei oikein mairitellut. Suurempi pettymys RS:n istuimissa oli niiden huono tuki. Sivuttaistuki yltää vain alempiin kylkiin eikä yllä yläselkään saakka (olen 183cm / 90kg ). Mutkaan ajettaessa sai siten roikkua ratissa tai vaihtoehtoisesti tehdä voimakkaita kylkiharjoitteita. Lisäksi en ylettänyt radion oikeanpuoleisiin nappuloihin ellen nojannut eteenpäin irti penkistä. Samoin kuljettajan oven kyynärtuki jäi hieman liian eteen. Enkä aja autoa "makuuasennossa" vaan siten että ohjauspyörän käsittely on helppoa ja nopeaa.

Kolmikon parhaat penkit olivat GTI:ssä. Hyvä tuki joka suuntaan ja reisituki oli myös sopivasti ylempänä kuin RS:ssä tai omassani. Myös oman autoni highline penkit ovat tukemavammat ja laadukkaamman oloiset kuin RS:ssä. Golfeissa muutenki onnistuneempi kabiini kuin octaviassa.

Ajossa:
Päivän ensimmäinen yllätys oli ettei GTI:n ohjaus tai alusta tuntunut erikoisemmalta kuin omankaan autoni missä on tehtaan urheilualusta. Molemmat ohjautuvat mielestäni yhtä tarkasti (molemmissa 17" rengastus) ja kallistelivat saman verran. Rengasmelussakaan en havainnut suurta eroa.

RS kallisteli hieman enemmän kuin Golffit ja tuntui oikeutetusti isommalta autolta. Töyssyt ja kolot RS otti pehmeämmin ja isommalla joustolla kuin Golffit. RS on mukava ja sporttinen auto ajella mutta ei mikään urheiluauto. Ohjaus ei ollut aivan niin tarkka 18" renkailla kuin Golfeissa. Kovassa kaarreajossa RS:n XDS puuttui peliin ja imi hienosti auton sisämutkaan. GTI:tä en samalla lailla kokeillut.

Rengasmelusta en osaa sanoa. Mielestäni samaa tasoa kaikki kolme. Herkkäkorvaisimmat sitten huomannevat erot. Moottoriäänet tulivat ihan mukavasti RS:n kabiiniin mutta ulospäin ei paljon kuulunut. GTI erottuu siinä suhteessa edukseen, jos tykkää että auto päästelee mörähdyksiä ilmoille.

RS:n sport ja normal - asetukset erottuivat selvästi. Sport asetuksella DSG pitää kierrokset koko ajan älyttömän korkealla kolmessa tonnissa tasaisella ajolla ja teräivöittää hieman ohjausta. Kannattaa valita individualista ohjaus - sport ja engine - normal.

Ulkonäkö:
GTI vie voiton lähinnä siksi että olen enemmän HB fani. RS on liian iso makuuni vaikka keula onkin mielestäni tyylikkään räyhäkäs, on pitkä peränylitys ja auton suuri koko minulle hieman luotaantyötävää. ja kuuma peruna eli pakoputkenpäät: Nyt kun katsoin niin eiväthän ne irtopäät ole todellakaan edes kiinni pakoputkissa vaan siellä on senttien rako mistä päivä paistaa läpi :o

Täytyypi katsella nettiauton GTI golffeja sillä silmällä ja odotella Leonin mahdollista nelivetoversiota / odottaa jonkun foorumilaisen myyvän quattro A3:nsa :)
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

s-mod

Onko perus VII golfissa muka nopea-ohjaus? Jos ei, niin kurveissa ajotuntuma ei voi olla yhtä tarkka kuin GTI:n tai RS:n!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Myhky

Jos nopealla tarkoitat sitä kuinka paljon rattia on käännettävä niin tuskin normigolfissa yhtä nopea on. Voi olla että käyttämäni termit on vähän harhaanjohtavia. Tarkalla tarkoitan sitä että auto kääntyy nopeasti ja tarkasti juuri sinne mihin ohjauspyörällä sen käsken. Normi golfini urheilualustalla ja 17" renkailla pärjää hyvin tällaisen amatöörin vertailussa.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Devl

Tässä kun on nyt lukenut parin ihmisen kokemuksia autosta niin jotenkin tuntuu, että on odotettu paljon parempaa. Tällaisen mielikuvan olen kommenteista saanut. Kyseessä on pirteämpi perheauto ei Golf/A3/Leon kokoinen GTI "kilpuri".

Taidetaan tarkoittaa lock-to-lock ohjausta? Uudessa RS:ssä ja GTI:ssä vaatii noin kaksi kierrosta, vanhemissa hieman enemmän.

Zaasa

Näihän se menee.RS:n alkuhehkutuksen jälkeen aletaan autoa näkemään ja kokemaan alkaa löytymään miinuksiakin.Kaikille tämä ei tietenkään  sovi,pitäisi ylistää hintalaatu suhdetta,edullisia varusteita,hyviä tiloja.

Antti O

Kylmät tyypit Octavia III RS 2.0TSI DSG

Livenä tuo peräpää näyttää edelleen vähän hassulta, ikäänkuin takana ei olisi oikein mietitty loppuun asti tuota muotoilua. Takapyörä on häiritsevän sisällä pyöräkotelossa ja näyttää olemattoman kapealta. Putkenpäät olivat aivan yhtä typerät mitä olen kuvissakin nähnyt, oikein sellainen mitä ihmettä ne on miettineet.. fiilis.
Keulaa katsellessa silmä lepää, tosta minä tykkään. Auto on A-pilariin asti tosi hyvän näkönen kyllä omaan makuun.
Istuin ensin taakse ja tutkin ovipaneeleita, halpa hiilarijäljitelmä osuu ensin silmiin ja koputtelen sormilla, paneeli on vähän sinnepäin laitettu ja hieman irtonaisen oloinen. Jalkatilaa on yllättävän hyvin.  Tilaa on hyvin ja tämmöinen pieni mies mahtuu tosi hyvin kyytiin.
Sitten eteen ja tutkin kuskin konttoria, ajoasento muuten ok paitsi istuintyynyn etulaitaa ei saa säädettyä ylemmäs. Jalat roikkuu ilmassa polvista ja todennäkösesti pitkällä matkalla väsyy paikat. Tämä on monessa vag vehkeessä ongelma. Penkit ovat muutenki aika keskitasoa mielestäni, ei tule sellasta wow-efektiä kun vaikka jossain 2000 luvun alun toisessa saksalaisessa missä on kunnon sport-penkit. Sanoisin että nuo ovat lähempänä normaaleja peruspenkkejä kun oikeita sporttipenkkejä tuntumaltaan vaikka näyttävätkin huomattavasti paremmilta kuvissa.
Keskikonsolin hiilarijäljitelmä on ämpärimuovia ja ei istu omaan silmään.
Ratti vaikuttaa hyvältä käsissä, viikset ovat vag-tyyliin loogiset ja käyttö helppoa.
Autosta jäi kaikenkaikkiaan tilava mielikuva ja ehkä turhanki iso meidän käyttöön.

Kerron ajettavuudesta kun saavat auton ajettavaksi, tuo on nyt vaan hallissa näytillä.


Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mixa76 - 21.08.13 - klo:10:32
Ja liitteeksi muutama kuvatus ko. yksilöstä. Viime viikolla jo kävin kuolaamassa...  :P  Pitänee käydä koeajolla. 8)
Vahva off-topic mutta onko navetassa tila varattu suberbille vai mitä perkelettä nuo autot tekevät keskellä peltoa? :O ;)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.08.13 - klo:15:28
Näihän se menee.RS:n alkuhehkutuksen jälkeen aletaan autoa näkemään ja kokemaan alkaa löytymään miinuksiakin.Kaikille tämä ei tietenkään  sovi,pitäisi ylistää hintalaatu suhdetta,edullisia varusteita,hyviä tiloja.
Juuri näin. Ã,,lkää ihmiset odottako liikoja :) Minäkin petyin Audi A4 B8 koppaan, luulin että A4 luokan Audi tarjoaa jotain päätä huimaavaa.
Nämä on vaan autoja, niillä ajelee sen muutaman vuoden ja sitte heivataan kylmästi pois. Joka tapauksessa on todettava että hienompi tuo on sisältä ja ulkoa kun II koppanen.
Se jos odottaa että tuo on jotain Audi A6 laatua, on ihan oma murhe :D

Putket ja se että takana vanne jää sisemmäksi kun edessä, ei minua kiinnosta, ei niitä jaksa tuijotella. Eikä niihin varmaan kovin moni muukaan liikenteessä kiinnitä huomiota, jos sitä pelkää. Mitä sisustaan tulee, minä pidän siitä hiilikuitujäljitelmästä.

Antti O:n kuvaa katsellessa täytyy sanoa että on kyllä hieno valkoisena, nappiin osunut valinta :)

Devl

RS löytyy nyt Skodan konfiguraattorista.

Antti O

Ihan hyvältä se kyllä näytti tuo valkea luonnossa black paketilla, varmaan siihen menisi oma valintakin. Hieman vaan huhuja kuullut että skodalla on ollut vaikeuksia valkean värin kanssa saada maali kestämään autossa.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 21.08.13 - klo:16:20
Vahva off-topic mutta onko navetassa tila varattu suberbille vai mitä perkelettä nuo autot tekevät keskellä peltoa? :O ;)

:) Meillä ei täällä "maalla" ole kato niin justiinsa. :) Kuva on liikkeen takapihalta, näkyi olevan jotain maanrakennustöitäkin menossa.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 21.08.13 - klo:16:54
Hieman vaan huhuja kuullut että skodalla on ollut vaikeuksia valkean värin kanssa saada maali kestämään autossa.
Minulla on nyt Octavia II FL candy white värillä, ei siinä ole ainakaan mitään ongelmaa :)

GTI

Etupuskureita on takuuseen maalattu (rekisterikilven syvennyksen reunoilta maali lohkeillut)Myöskin omasta ajokistani maalattu,2010 malli candy white.

deeaa

Mites pitkälle se maalitakuu yltää, nimimerkillä omassa valkeassa 2009 ocussa paistaa musta puskuri juurikin tuossa eturekisterikilven kolon reunoissa rumasti. Olen miettinyt että lähestyvää uudempaan vaihtoa varten ei tekisi pahaa maalauttaa puskuri ja konepellin reunat maskin vierestä kiveniskemien karkoittamiseksi. Takapuskurin alareunat ja päällinen oli aika karun naarmuiset mutta tuli sinne kolhu joka meni vakuutukseen joten koko puskuri hiottu ja maalattu ja nyt on auto takaa kuin pakasta vedetty, ja keulan rosot alkaa nyppiä.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta


Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 21.08.13 - klo:19:01
Mites pitkälle se maalitakuu yltää, nimimerkillä omassa valkeassa 2009 ocussa paistaa musta puskuri juurikin tuossa eturekisterikilven kolon reunoissa rumasti. Olen miettinyt että lähestyvää uudempaan vaihtoa varten ei tekisi pahaa maalauttaa puskuri ja konepellin reunat maskin vierestä kiveniskemien karkoittamiseksi. Takapuskurin alareunat ja päällinen oli aika karun naarmuiset mutta tuli sinne kolhu joka meni vakuutukseen joten koko puskuri hiottu ja maalattu ja nyt on auto takaa kuin pakasta vedetty, ja keulan rosot alkaa nyppiä.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta

Maalitakuu on oman kokemuksen mukaan 3v sillä omasta keväällä ostamasta Ocu 2009 mallista rapisi maalit helmasta
ja maahantuoja sanoi että maalitakuu 3v. Nyppi kyllä pikkasen sillä omasta mielestäni maalauksessa on ollut virhe alusta asti kun kerran irtosi sinkitykseen asti. No, myyjäliike hiekkapuhallutti ja helma maalattiin uusiks.
Mut aina kannattaa koittaa
Ps. Rekkarisyvennyksessä oli kans maali nurkista irti.

Zaasa

^Maalin irtoaminen menee yleensä  virhevastuuna takuuajan jälkeenkin.Onhan maalin pysyttävä auton pinnassa 3v pidempään.

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.08.13 - klo:20:03
^Maalin irtoaminen menee yleensä  virhevastuuna takuuajan jälkeenkin.Onhan maalin pysyttävä auton pinnassa 3v pidempään.

Ei menny ainakaan keväällä jota siis itsekin ihmettelin mutta en ruvennu tappelee kun myyjäliike hoiti homman omaan piikkiin.
Myyjäkin oli yhteydessä maahantuojaan ja sama vastaus. Saisivat ottaa mallia esim.Toyotasta joka hoitaa tollaset hommat
viimisen päälle hyvin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy