Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

jare

Lainaus käyttäjältä: repomies - 17.08.13 - klo:11:46
Tjoo, noista kyllä näkee että kuvaajana ei ole mikään autoliikkeeseen pokkarikameran kanssa eksynyt tunari.

No sen verran kehitysideana vielä, että kuvaajan ei pitäisi näkyä kuvissa  :P

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jare - 17.08.13 - klo:21:47
No sen verran kehitysideana vielä, että kuvaajan ei pitäisi näkyä kuvissa  :P
Tämä kommentti meni kyllä nyt hieman ohi minulta???

Passatti

Lainaus käyttäjältä: jare - 17.08.13 - klo:21:47
No sen verran kehitysideana vielä, että kuvaajan ei pitäisi näkyä kuvissa  :P
Mitä kuvia olet kenties katsellut?En löytänyt Jyriä mistään kuvasta.
Always lead, never follow

jare

Eiköhän se sieltä puskureista heijastu kun oikein tarkasti katsoo. Skoda toki kiiltää aikalailla vielä tuossa vaiheessa. Hienoja kuvia ovat kyllä IMHO  :-X

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jare - 17.08.13 - klo:22:26
Eiköhän se sieltä puskureista heijastu kun oikein tarkasti katsoo. Skoda toki kiiltää aikalailla vielä tuossa vaiheessa. Hienoja kuvia ovat kyllä IMHO  :-X
Kiitos, siis sen takia en ymmärtänyt tuota aiempaa että minähän kävin vain myymälässä napsimassa kuvia joista selviäisi mahdollisimman hyvin eri asioita itselleni ja samalla laitoin ne muille jakoon, kun ajattelin että niistä olisi muillekin iloa.
Minkään sortin valokuvaustapahtuma ei ollut kyseessä...toki sellainenkin olisi kiva järjestää mutta se olisi sitten ihan toinen juttu.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: jare - 17.08.13 - klo:21:47
No sen verran kehitysideana vielä, että kuvaajan ei pitäisi näkyä kuvissa  :P
Toiset osaa kuvata (Jy..). Ja toiset kateellisena etsii peilistä, jopa itseensä (Jar..).

Tosin kehitysideat voi laittaa kuvauksesta muualle!!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

jare

Jahans, eli tuo "kieli poskessa" -hymiö ei ilmeisesti ilmaissut tokaisun syvintä olemusta. Jyri on selvästikin ammattikuvaaja, joten kuvittelin tälläisen huumorin osuvan. Ja kuten sanoin kuvat on hienoja ja niistä on varmasti apua monelle (including me). Ei kannata foorumitovereiden alkaa peitsiä kalistelemaan (vaikka ehkä jo saunakaljat on juotu tänään).
Herneet kuuluu soppaan, ei nenään  :-*

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: xch - 17.08.13 - klo:20:08
Joku nähnyt vaivaa testata tätä asiaa käytännössä, eikä ainakaan suorituskyvyssä parin kilon pudotus per vanne ole vaikuttanut kuin 0.7% noiden mittauksien mukaan... Muuta toki kevyempi on parempi, sitä ei käy kieltäminen.

Joskus joku linkitti sen Golf:in kanssa tehdyn testin ( 16/17/18/19") jossa erot olivat selkeämpiä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jare - 17.08.13 - klo:22:55
Jahans, eli tuo "kieli poskessa" -hymiö ei ilmeisesti ilmaissut tokaisun syvintä olemusta.
Hymiöt on välillä vaikeita, siis tulkita tai käyttää. Ei mitään palkoja täällä ainakaan  :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.08.13 - klo:23:33
Joskus joku linkitti sen Golf:in kanssa tehdyn testin ( 16/17/18/19") jossa erot olivat selkeämpiä.

Mutta eikös tuossa testissä testattu rengas-/vannekoon muutosta, ei niinkään painon vaikutusta. Tuo linkattu testi NSX:llä on sikäli parempi että siinä vain paino muuttuu, itse rengas on sama eli testi kertoo suoraan mitä painon keventäminen vaikuttaa suorituskykyyn=ei vaikuta ~lainkaan normi kalustossa.

Mites Jyri olisi OZ Alleggerita, sehän taitaa olla vieläkin keveämpi?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Epes

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 17.08.13 - klo:13:15
Vakiossakin on pieni kankaan palanen käsituen yläpuolella.Ovilokerossa huopa. Uskon vastaavan kankaan ja käsituen Räsässä olevan nahkaa kuten oli IIRS.

Höpö höpö, vakiossa III Octavia elegancessa ei ole käsituen yläpuolella mitään kankaita tai nahkoja, pelkkää ämpärimuovia. II koppaisessa on kunnon kankaat tai nahat riippuen valitusta penkkien verhoilusta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.08.13 - klo:00:23
Mites Jyri olisi OZ Alleggerita, sehän taitaa olla vieläkin keveämpi?
Mitäs, meinaatko että mulla pääsi jo se kuului mopo karkaamaan  ::)
En kyllä oikeastaan missään vaiheessa ajatellut varsinaisesti kiihtyvyyttä, kun sitä on jo nykyisessä kärryssä riittävästi, niin en ole lainkaan huolissani RäSän kulkupuolesta (itse asiassa olisi ottanut mieluiten 4x4, mutta kun tuossa RS mallissa on paljon ulkoisesti mitä haluan ja jotka olisi työlästä asentaa jälkikäteen), enempi vain ajatus jousittamattoman massan kasvusta painoi takaraivossa...
Pitäisikö sittenkin miettiä noita vanteita uudestaan, hitto kun menee vaikeaksi  ???

pokkus

Mitäs sillä jousittomattoman painon vähennyksellä muuta haetaan kuin sitä suorituskykyä? Jos sitä on räsässä jo tarpeeksi omaan käyttöön niin miksi "tuhlata" rahoja kevyisiin ja kalliisiin vanteihin? Sitä pientä polttoaineen kulutuseroa ei varmasti tulla ikinä kuittaamaan vanteiden hinnalla ;) Itse laittaisin saman rahasumman softaan ja hienoihin replica-vanteisiin kuin pelkästään ostaisin kevyet vanteet :)

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.08.13 - klo:00:31
Höpö höpö, vakiossa III Octavia elegancessa ei ole käsituen yläpuolella mitään kankaita tai nahkoja, pelkkää ämpärimuovia. II koppaisessa on kunnon kankaat tai nahat riippuen valitusta penkkien verhoilusta.
Tämä muistikuva itsellänikin on. Ovet taitaa olla se Octavian ainoa askel huonompaan suuntan. Mutta kyllä sen ketää, kun auto on muuten kiva :)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 18.08.13 - klo:03:53
Mitäs sillä jousittomattoman painon vähennyksellä muuta haetaan kuin sitä suorituskykyä? Jos sitä on räsässä jo tarpeeksi omaan käyttöön niin miksi "tuhlata" rahoja kevyisiin ja kalliisiin vanteihin? Sitä pientä polttoaineen kulutuseroa ei varmasti tulla ikinä kuittaamaan vanteiden hinnalla ;) Itse laittaisin saman rahasumman softaan ja hienoihin replica-vanteisiin kuin pelkästään ostaisin kevyet vanteet :)
Suorituskykyä on muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja uskon kyllä niitä jotka sanovat että eron kiekkojen painossa huomaa, mutta pieni epäilyn siemen on kyllä nyt itämässä meikäläisen ajatuksissa.
Harmi kun noiden vannemyyjien sivustot on niin kurjasti toteutettu, aika harvasta pääsee tekemään hakuja kaikilla kriteereillä yhtä aikaa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 18.08.13 - klo:03:53
Mitäs sillä jousittomattoman painon vähennyksellä muuta haetaan kuin sitä suorituskykyä?  Itse laittaisin saman rahasumman softaan ja hienoihin replica-vanteisiin kuin pelkästään ostaisin kevyet vanteet :)

Oman auton etukulmien jousittamattomasta olen saannut vähennettyä n. 9 kiloa ( vanne/rengas-kombinaatiosta 6,5 kg. + kelluvat levyt 2,5 kg.) , täytyy sanoa että auto on nyt herkempi nopeuden muutoksille ja esim. junaratojen ylitykset yms. muut tiellä olevat poikkeamat menevät paljon huomaamattomammin ( ja ilman niitä kolauksia).

Jokunen hemmo raportoinnut autonsa olevan n. samanlainen vakiovanteilla/ normisoftalla vs. 19" limput/ lastutettuna mitä suorituskykyyn tulee.

Sorry OT.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

cipher

Hieno auto tulossa - miksei siihen laittaisi sen arvoiset vanteetkin.

Jos joku jota vanteiden yksityiskohdat eivät kiinnosta hymähtelee aiheelle - sallitaan väsyneille hymähtely. Mutta jos järjestyisi testi, tuskin hekään palaisivat painavampaan pyörään.

Pumpeli

Onko toi sisustan väritys punainen tai vaalea ,valittavissa suomeen tulevissa räsissä!?

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 18.08.13 - klo:10:56
Onko toi sisustan väritys punainen tai vaalea ,valittavissa suomeen tulevissa räsissä!?
Saa valita itse.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.08.13 - klo:10:11
Suorituskykyä on muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja uskon kyllä niitä jotka sanovat että eron kiekkojen painossa huomaa, mutta pieni epäilyn siemen on kyllä nyt itämässä meikäläisen ajatuksissa.
Harmi kun noiden vannemyyjien sivustot on niin kurjasti toteutettu, aika harvasta pääsee tekemään hakuja kaikilla kriteereillä yhtä aikaa.

Itse hankkisin mieluummin kohtuupainoisen silmää miellyttävän vanteen, kuin ultrakevyen vanteen joka ei näytä edes omaan silmään hyvältä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

#1160
Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.08.13 - klo:00:31
Höpö höpö, vakiossa III Octavia elegancessa ei ole käsituen yläpuolella mitään kankaita tai nahkoja, pelkkää ämpärimuovia. II koppaisessa on kunnon kankaat tai nahat riippuen valitusta penkkien verhoilusta.
Jos ei ole niin muistan väärin :-\
Jyrin ottamissa RS:n sisäkuvissakaan ei taida näkyä kuin muovia ovissa.
Iso-

Jyri

Juu, RäSässä oli ainostaan kyynärtuki "nahkaa" kaikki muu muovia, tosin ovitasku oli huovalla vuorattu, minkä koin +:aksi. Mutta ovet kyllä kieltämättä olivat hieman pettymys, en tosin tiedä muuttuuko tilanne nahkapenkkien myötä?

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.08.13 - klo:12:11
Mutta ovet kyllä kieltämättä olivat hieman pettymys, en tosin tiedä muuttuuko tilanne nahkapenkkien myötä?
En usko että muuttaa tilannetta. Tuskin Skoda tekee montaa eri versiota ovista, jos kerran elegance ja rs ovetkin on samat. Mutta ainahan sitä voi toivoa :)

Joku varmaan tekee itse käsityönä noihin jotkut kankaat/nahat jos kokee tarpeelliseksi.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 18.08.13 - klo:12:16
Joku varmaan tekee itse käsityönä noihin jotkut kankaat/nahat jos kokee tarpeelliseksi.
Laitetaan korvan taakse  ???

2cka

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.08.13 - klo:12:39
Laitetaan korvan taakse  ???

http://www.ticabo.fi/ Jätänpä tämän tähän sulle..  ;)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

V-O

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 18.08.13 - klo:08:04
Ovet taitaa olla se Octavian ainoa askel huonompaan suuntan.
...ja penkkien materiaaliahan oli myös down-greidattu...

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.08.13 - klo:10:11
Suorituskykyä on muutakin kuin pelkkä kiihtyvyys ja uskon kyllä niitä jotka sanovat että eron kiekkojen painossa huomaa, mutta pieni epäilyn siemen on kyllä nyt itämässä meikäläisen ajatuksissa.

Sitten kunnollinen jousi- ja iskarisarja alle, jos pelkäät painavan vanteen aiheuttavan jotain negatiivista alustassa. Eihän siitä kevyestä vanteesta ikinä mitään haittaa ole, mutta samalla ideogialla Räsän alustasta saisi varmaan vaihtaa aika monta muutakin komponenttia (poikkittaistuet, tukivarret, jarrut jne.) kuin pelkät vanteet jos sitä muuta suorituskykyä kuin kiihtyvyyttä haetaan... ::) ;)

MMV

Hieman rangaspainoista. Siviiliajossa en juuri jaksa murehtia rengas-vanneyhdistelmän massasta, mutta kun tuota kilvanajoa on tullut hiukkasen harrastettua, niin esimerkki Pösö Mi16 -rata-autosta. Tarvikealut + Hankook Ventus -> C5 Citikan erittäin kevyt alumiiniseospeltivanteet + Hankook -> Kemoralla kierrosaika parani keskimäärin 0,5 sekuntia.

s-mod

Varmaan ajoit sen 100 kierrosta ja siitä sait, kierrosajoissa tuon keskimääräisen 0,5 sekunnin eron ;D
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

TomiS

Lainaus käyttäjältä: V-O - 18.08.13 - klo:15:07
...ja penkkien materiaaliahan oli myös down-greidattu...
Ainiin... No onneks räsässä on sentää puolinahat  ;D
Tietty vois käydä hakee Motonetistä sellaset puuhelmi-istuinsuojat  :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy