Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Silver

Lainaus käyttäjältä: V-O - 12.08.13 - klo:18:00
Riippuu ja roikkuu. Voi myös hyvin olla niin että on sovittu että talvirenkaat on 16" Vianor-tarvikevantein.

Toki pitäs saada komeet vanteet mutta voi myös olla rajoitettu hinnan vuoksi.

Nykyisessä liisarissa on 17" originaalit kesävanteet jotka kuuluivat autoni business varusteluun (minimi Insigniaan olisi ollut 16"), ja talveksi leasingyhtiö toimitti toiset tarvikevanteet samaista kokoa 17", vaikka alle olisi fyysisesti sopinut myös pienempi 16".
Siksi olin käsityksessä, että toisiksi vanteiksi tulee leasingyhtiön toimesta aina samaa kokoa kuin millä auto tulee tehtaalta.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

jare

Insigniassa (farkussa) on edessä 321mm levyt ja minimi vanne on 17", RS:ssä on 340mm levyt ja jos satula on edes olevinaan sporttinen, niin tiukkaa tekee 16" vanteella

Silver

#992
Lainaus käyttäjältä: jare - 12.08.13 - klo:18:19
Insigniassa (farkussa) on edessä 321mm levyt ja minimi vanne on 17", RS:ssä on 340mm levyt ja jos satula on edes olevinaan sporttinen, niin tiukkaa tekee 16" vanteella

Menee kyllä OT:ksi, mutta insignia 140 hv bensa ja 130 hv diesel alkaen varustelu on 16" teräsvanteella. Mutta tuo tehokkaampi 1,6 (180 hv) taitaa tosiaan sisältää isommat levyt ja on täten pakotettu käyttämään 17" vannetta. Jäi vain neljän vuoden takaa mieleen, että 16" oli pienin vaihtoehto tuohon autooni. Mutta tämä tästä opel löpinästä..  :)

Edit: ja etenkin talvivanteessa pitää olla pelivaraa jarrusatulaan nähden, muuten on pulassa jäätyvän lumen ynm. talviskeidan kanssa
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

pasila

Meneeköhän tuohon uuteen räsään tuo 16" vanne? Moni valkkaa nimittäin talvirenkaiksi mielummin pienemmän vanteen,  jolla saa hiukan nastarenkaan melua matalammaksi ja vähemmän uraherkän renkaan.

Karvis

Epäilisin että tiukkaa tekee 16":n sovittamisessa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.08.13 - klo:20:33
Epäilisin että tiukkaa tekee 16":n sovittamisessa ::)
.
Itse veikkaisin, että menee 16". Ei ne levyt ainakaan isommat ole RS:ssä kuin edellinen räsä!. 20hv ja kevyempi ei edellystä jarrujen kasvuun!

OT: Ja jos sen valurauta opelin saisi pois tästä topikista!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

evilk

Lainaus käyttäjältä: pasila - 12.08.13 - klo:19:00
Meneeköhän tuohon uuteen räsään tuo 16" vanne? Moni valkkaa nimittäin talvirenkaiksi mielummin pienemmän vanteen,  jolla saa hiukan nastarenkaan melua matalammaksi ja vähemmän uraherkän renkaan.

Jos tuommoisia joutuu miettimään niin kannattaa ostaa ennemmin vaikka 1.8 TSI 4x4 :-)  Isot jarrulevyt sopivat isompien vanteiden (18-19") kanssa. 19" vanne alkaa näyttää hieman hassulta jos jarrulevy on kovin pieni rinkula.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

M1kke

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 12.08.13 - klo:20:56
.
Itse veikkaisin, että menee 16". Ei ne levyt ainakaan isommat ole RS:ssä kuin edellinen räsä!. 20hv ja kevyempi ei edellystä jarrujen kasvuun!

OT: Ja jos sen valurauta opelin saisi pois tästä topikista!

Edellisessä Räsässä taitaa olla 312 mm levyt joten ovat nuo isommat. Levyjen sijaan kiinni ottaa useimmiten jarrusatula.

xch

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 12.08.13 - klo:21:04
Edellisessä Räsässä taitaa olla 312 mm levyt joten ovat nuo isommat. Levyjen sijaan kiinni ottaa useimmiten jarrusatula.

Myös uudessa Golf GTI:ssä on 312 mm:n levyt, vasta performance packin mukana tulee 340 mm levyt.  Noihin 312 mm levyihin menee vielä 16" vanteet mutta voi olla ettei 340 mm mene...

Myhky

Palan vielä tuohon vakiosoittimen ääneen kun useimmat näyttävät autonsa tilaavan Cantonilla. Kävin koekuuntelemassa vakiopopit ja en kyllä pysty haukkumaan. Täysin vastaavat kuin omassa seiska Golfissa ja riittäisivät erittäin hyvin omiin tarpeisiin vaikka itsekin välillä soittelen musiikkia aika lujalla. Bassokaan ei alkanut särkemään vaikka sitä isommalle ruuvasinkin.

Onhan parempi aina parempi mutta itse laittaisin rahat muualle.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

jare

Lainaus käyttäjältä: xch - 12.08.13 - klo:22:04
Myös uudessa Golf GTI:ssä on 312 mm:n levyt, vasta performance packin mukana tulee 340 mm levyt.  Noihin 312 mm levyihin menee vielä 16" vanteet mutta voi olla ettei 340 mm mene...

Paitsi RS:ssä on 340mm edessä ihan samaan rahaan  :-X Takana kyllä ihan onneton kiekko, näyttää todella SPORTTISELTA isoilla vanteilla.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jare - 13.08.13 - klo:11:32
Paitsi RS:ssä on 340mm edessä ihan samaan rahaan  :-X Takana kyllä ihan onneton kiekko, näyttää todella SPORTTISELTA isoilla vanteilla.
Kyllä, olen pannut merkille ja miettinytkin että olisikohan iso operaatio vaihtaa taakse isommat levyt (esim ne mitkä Golf GTIssä tulevat sport packissä)?

s-mod

Lainaus käyttäjältä: jare - 13.08.13 - klo:11:32
Paitsi RS:ssä on 340mm edessä ihan samaan rahaan  :-X Takana kyllä ihan onneton kiekko, näyttää todella SPORTTISELTA isoilla vanteilla.

Sama juttu Fabia RS:ssä vakio takana ja edessä Isompi kuin muissa malleissa! Kyllähän tuo 17" Fabissa on tuon takalevyn takia vähän koominen. Mutta meni kumminkin eteen 15" tarvike vanne!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Silver

Lainaus käyttäjältä: Silver - 12.08.13 - klo:16:43
Leasing yhtiöstä olivat tarjoamassa räsään 16" vanteita talveksi!  :o

No tulivat tänään järkiinsä ja saan talveksi alle 17" tarvikealut. Eilen väittivät, että heidän taulukkonsa mukaan 16" riittää. Liekö taulukossa ollut vain "perus" ocut eikä erikseen räsän tarpeita? Perusteluita kannan muutokseen ei kerrottu.

Päälle laittavat pyynnöstäni kitkat, jotkut micukat kuulemma tulevat (oletuksena tarjottiin nastoja, = no thanks).
Ei pahaa sanottavaa ice xi2:sta, ehkä nyt alle ice xi3:set?
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Jukikyy

Onkohan tähän murheenkryyniin eli 6-v DSG laatikkoon tullut jotain muutoksia, kun uudessa diesel räsässä näyttäisi olevan vääntöä 380nm? Ennenhän raja on ollut 350nm.

tet

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 13.08.13 - klo:15:00
Onkohan tähän murheenkryyniin eli 6-v DSG laatikkoon tullut jotain muutoksia, kun uudessa diesel räsässä näyttäisi olevan vääntöä 380nm? Ennenhän raja on ollut 350nm.

Jokunen sivu aiemmin tätä jo pohdittiin:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13437.msg376426#msg376426

Murheenkryyniin? Eikös se ole kuiva 7 se murheenkryyni kuitenkin jos joku? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.08.13 - klo:15:31
Jokunen sivu aiemmin tätä jo pohdittiin:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13437.msg376426#msg376426

Murheenkryyniin? Eikös se ole kuiva 7 se murheenkryyni kuitenkin jos joku? ;)

Ja vaikka satoja satoja tuhansia autoja on takaisinkutsuttu, ei VW ole tehnyt ainottakaan muutosta DSG7:aan, millään saralla? Vähän epäilen jotta tässä uudessa olisi edes joku pieni osa vaihdettu...
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: pasila - 12.08.13 - klo:19:00
Meneeköhän tuohon uuteen räsään tuo 16" vanne? Moni valkkaa nimittäin talvirenkaiksi mielummin pienemmän vanteen,  jolla saa hiukan nastarenkaan melua matalammaksi ja vähemmän uraherkän renkaan.

Vaihdoin tuossa äsken omaan II-Ocuun jarrupalat joka nurkkaan ja siinä touhutessa muistui mieleen tämä, joten tein samalla vähän mittauksia. Mulla on tuossa alla 17" Xtreme X3:t, joiden sisähalkaisija jarrusatulan kohdalla on ~390mm. Jarrusatula tuo lisää "halkaisijaa" jarrulevyyn n. 30mm. Jos siis uudessa RS:ssä etujarrulevyjen halkaisija on 340mm, niin jarrujen kokonais"halkaisija" on 370mm:n kieppeillä. Luultavasti enemmänkin, koska luulisi tuossa olevan järeämmän satulankin kuin tuossa omassa 1.9 TDI nuhapumpussa.
Tältä pohjalta voisi valistuneesti veikata, että 16" vanteiden kanssa voi uudessa RS:ssä tulla melkoisen ahdasta.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Leonardo

Tammikuuta odotellessa !

Tänään tilattu:

Octavia TSI RS HB
- Brilliant Silver metalliväri
- Black-paketti
- Performance Mode Selection
- Canton Sound System
- Gemini vanteet 18" Antrasiitti
- Webasto
- Intelligent Parking Distance Assistant
- Takaistuimien lämmitys
- Kumimatot
- Takakuralätkät
- Penkit punaisilla tikkauksilla

Sekä myöhemmin:

- Lasien kalvotus
- Talvirenkaat 17" aluvanteilla

Luovutus Tammikuu 2014

Olikohan eka hopeanvärinen  :)
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

TomiS

Tervetuloa "kerhoon" :) Mikäs tässä odotellessa!
Minusta joku sanoi tilanneensa hopean jo. Mutta joka tapauksessa hieno paketti tulossa.

jaffa

Niin se hyvin palvellut suberppi lähtee vaihto-auto laaniin ja tilaukseen lähti äsken.......

Skoda Octavia Combi 2.0 tsi RS man.

-black-paketti
-cantonit
-gemini-antrasiitit talveksi
-lämmitettävä tuulilasi
-webasto jos kerkee lisätä
ja yllätys yllätys väriksi tuli valkoinen  :P

Toimitusajaksi tuli papruihin 14.11 mut epäilen...
Skoda Octavia Combi rs 2.0 tdi 4x4 vm-17

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 14.08.13 - klo:15:07
Tammikuuta odotellessa !

Tänään tilattu:

Octavia TSI RS HB
- Brilliant Silver metalliväri
- Black-paketti
- Performance Mode Selection
- Canton Sound System
- Gemini vanteet 18" Antrasiitti
- Webasto
- Intelligent Parking Distance Assistant
- Takaistuimien lämmitys
- Kumimatot
- Takakuralätkät
- Penkit punaisilla tikkauksilla

Sekä myöhemmin:

- Lasien kalvotus
- Talvirenkaat 17" aluvanteilla

Luovutus Tammikuu 2014

Olikohan eka hopeanvärinen  :)

Onnea tulevasta autosta! Hieno paketti tulee.

Minulla ainakin oli vielä tarjousvaiheessa hopeinen väri mietinnässä, mutta lopulta tunne vei voiton järjestä ja sporttinen punainen vei voiton helposta hopeasta  :D
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

Nipademu

Alkaapi näyttää siltä, että käytettyjä RS:iä tulee olemaan hyvin markkinoilla  ;D Pappa Octaviat erottuvat kohta selkeämmi joukosta, kuin RS:t.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 14.08.13 - klo:18:32
Alkaapi näyttää siltä, että käytettyjä RS:iä tulee olemaan hyvin markkinoilla  ;D Pappa Octaviat erottuvat kohta selkeämmi joukosta, kuin RS:t.
Ei nyt sentään, tavallisia on myyty jo sadoittain ja RSiä kymmenittäin.
Muistelen kyllä että joillain markkina-alueilla jo aiempi RS olisi ollut jopa kolmannes Octavian myynnistä, saas nähdä mikä se tulee IIIsen myötä olemaan suomessa, oma arvaus olisi15-20%.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.08.13 - klo:18:38
Ei nyt sentään, tavallisia on myyty jo sadoittain ja RSiä kymmenittäin.
Muistelen kyllä että joillain markkina-alueilla jo aiempi RS olisi ollut jopa kolmannes Octavian myynnistä, saas nähdä mikä se tulee IIIsen myötä olemaan suomessa, oma arvaus olisi15-20%.
On niitä Räsiä jo ainakin yli sata ostettu/tulossa Suomeen. Valmistus kiintiöhän oli Helkamalla tälle vuodelle 200 autoa!

Kertoili myyjä siinä samalla/ kun kyselin noista takavalokoodauksista. Mutta siihen en saannut vastausta vielä. Mutta se on varma, jos ne liikkeessä voi koodata ilman mitään ongelmia (tulevia vika juttuja autoon), niin kyllä mulle tekevät sen ilmaiseksi!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Jyri

Itse miellän että kymmenittäin on yli 20 ja alle 200 ja vastaavasti sadoittain on minulle 200-2000, mutta en tiedä mikä on oikea tulkinta, toisaalta jos ajatellaan että arvioin 15-20% niin paljonkohan noita perus okuja myydään 5 kuukauden aikana, olisiko jotain 1500 kpl? No joka tapauksessa oma arvio RSien myyntiosuudesta on 15-20% siis ei tältä vuodelta vaan osuus samaan aikaan myydyistä Okuista.

Edit. Tästähän voisi järjestää oman veikkauksensa omana topikkinaan  ::)

TomiS

Pitää muistaa että tällä foorumilla kirjoittelevat on enemmän ja vähemmän autoharrastajia, tai on muuten vaan automiehiä. Eli jos foorumilla useampi ilmoittaa ostavansa RS:n, se ei kerro vielä mitään  :)
Kaikki ei halua tehoa tai paljon varusteita.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 13.08.13 - klo:16:32
Ja vaikka satoja satoja tuhansia autoja on takaisinkutsuttu, ei VW ole tehnyt ainottakaan muutosta DSG7:aan, millään saralla? Vähän epäilen jotta tässä uudessa olisi edes joku pieni osa vaihdettu...

Minulle eilen väitettiin, että ainakin öljytilavuutta on uudessa DSG7:ssä kasvatettu verrattuna ennen MQB-sukupolvea olleeseen. Tämän pitäisi vaikuttaa ainakin laatikosta kuuluvaan ääntelyyn.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 14.08.13 - klo:20:41
Minulle eilen väitettiin, että ainakin öljytilavuutta on uudessa DSG7:ssä kasvatettu verrattuna ennen MQB-sukupolvea olleeseen. Tämän pitäisi vaikuttaa ainakin laatikosta kuuluvaan ääntelyyn.
Myös kytkinpinnat ovat kovemmat,kulutusta kestävämmät.

SuperB II

Tänään ajettu TSI DSG. Ehkä jo perjantaina tilaukseen...
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy