Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Myhky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.08.13 - klo:09:55
Näiden lisäksi siinä tulee jokin pulsaattori vai millähän nimellä sitä kutsuttiin, mutta siis laite joka sijaitsee kojelaudan alla tuulilasin lähellä, aikaansaa äänivärähtelyä moottorin kierrosten mukaan eli siis tehostaa/muokkaa moottorin ääniä, se ei selvinnyt saako kokonaan kytkettyä pois.

Tuossa arvostelussa ainakin mainitaan että pörinäpöntön saa kytkettyä pois:
http://www.autoexpress.co.uk/skoda/octavia/vrs-hatchback
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Karvis

Rallye Green black-paketilla on kyllä varsin maukkaan näköinen :-*

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

repomies

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 03.08.13 - klo:09:44
Sinä se olet kyllä mielenkiintoinen kaveri ;D. Jonkun aikaa sivusta seuranneena ei välillä oikein meinaa uskoa lukemaansa.

Ã,,lä huoli, ei sitä usko moni muukaan.

Jos kuitenkin tarina on tosi, niin eihän siinä mitään.. mikäli on varaa vaihtaa autoa kuin paitaa, niin siitä vaan vaihtamaan autoa kuin paitaa. ;D

Mulla ei ole varaa kuin viedä volkkari ruostekorjattavaksi. Jos vaihtaisi jatkuvasti uutta autoa alle, niin ei tarvitsisi moisista murehtia, mutta on se uuden auton arvonalenema silti enemmän.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.08.13 - klo:10:22
Rallye Green black-paketilla on kyllä varsin maukkaan näköinen :-*



Jep. Juuri tuollaisen aion tilata mutta farkkuna.

bustedi

Eilinen ilta ja tämä aamu pyöritelty bensa vs diesel vääntöä oman pään sisällä ja valinta on tehty. Nykyistä tilausta lähdetään maanantaina muuttamaan seuraavaan:

Skoda Octavia Combi RS 2.0TSI manuaali

Väri: Valkoinen

Lisävarusteet:
-Intelligent Parking Distance Assistant
-Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
-Black Paketti
-Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta

Tällä hetkellä suunnitelma olisi laittaa vakiona tulevat vanteet talvirenkaille ja hankkia kesäksi jotain vähän erilaista.

Myyjän kanssa luovutus on sovittu nykyisellä vasta tammikuulle, joten uskoisin että tilauksen vaihto onnistuu.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

Chicane

Onkos muut huomanneet antisuomalaista iimiötä RS keskustelussa? Yleensä 200hp on turha suomessa kun yli 120km/h ei saa ajaa ja sähköpenkit yns muut turhuudet on tarpeettomia. Mutta ei, nyt kun halvalla saa, niin varusteet kelpaa ja on jopa tarpeellisia. Vielä yllättävämpää on värien käyttö. Nyt kelpaa muutkin kuin musta ja valkoinen. Ei sillä: todella houkutteleva hinta ja suorastaan naurettavan halvat varusteet kelpo autoon. Kyllä nyt kelpaa ostaa ja kyllä itsekin ottaisin, muun kuin harmaa sävyn! Hyvä vaan että Suomenkin liikenteeseen saadaan väriä.

lumimiäs

Tuossa kuitenkin linkki uutiseen suomalaisten värivalinnoista.
http://yle.fi/uutiset/autot_kalpenevat_kohisten/6760147
Aika surullista... :'(

bustedi

2.0TSI rs manuaalin ja 1.4TSI dsg:n hinta eroksi tulee minun osalta 3125â,¬. RS:stä ei puutu mitään varustetta jotka edellisessä tilauksessa oli mukana. Nyt joutuu itse hämmentämään keppiä, mutta rivakasti liikkuvaan perheautoon se käynee :) Tarkoitus on nyt pitää autoa sitten varmasti se 4-5 vuotta, joten myös luotettavuutta lisävää (kai?) manuaali sopii sen takia RS tilaukseen kun nenä päähän.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

fourvalve

Skoda lähti markkinoimaan tätä rs mallia 2000 luvun alussa ja itsekin olen ostanut uutena 2004 ja 2006. Jotenkin tämän rs merkin käyttö olettaisi hieman enemmän autolta, ei riitä hieman tehokkaampi kone ja logot edessä ja takana sekä tikkausta penkeissä.
Nyt näitä rs tulee vastaan tämän tästä eikä ne säväytä mitenkään.

BMW z4 3.0i roadster

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 01.08.13 - klo:17:28
...niin aletaan tosiaan olla siinä että pitää olla hullu jos ostaa 1.8:n  ;)

Kommentti ymmärretty hyväntuuliseksi heitoksi RS.n kuluttajaystävällisen hinnoittelun johdosta. Tartun kuitenkin haasteeseen vaikka olisi sitten riski joutua hullujen kirjoihin  ;D

Omalla LB 1.8 TSI DSG Elegancella ajettu reilu 6 tkm. Ja valitsisin aivan samoin tänäänkin. Koska...
- Hintaero, noin 3000 euroa on minulle iso raha.
- RS.ssä ei ole vakiona mitään sellaista minulle pakollista varustetta joka omastani puuttuisi.
- RS.n käyttö- ym. kulut suuremmat.
- Uskokaa tai älkää, mutta minulle riittää (tällä hetkellä) 1.8 teho ja vääntö.
- En halua leveämpiä enkä matalampia renkaita. Enkä isompia vanteita.
- En halua autooni räyhäkkää ulkoista olemusta. Minä olen se, joka värifinaalissa hylkäsi Race Bluen juuri tuosta syystä.
- Vaikkakin RS.n maavara on vielä maltillinen, en kuitenkaan halua tinkiä siitä yhtään.

Kun nykyinen menee aikanaan vaihtoon, niin sitten pohdinnat aloitetaan taas puhtaalta pöydältä, kuten aina  :) 

s-mod

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 03.08.13 - klo:12:43
Skoda lähti markkinoimaan tätä rs mallia 2000 luvun alussa ja itsekin olen ostanut uutena 2004 ja 2006. Jotenkin tämän rs merkin käyttö olettaisi hieman enemmän autolta, ei riitä hieman tehokkaampi kone ja logot edessä ja takana sekä tikkausta penkeissä.
Nyt näitä rs tulee vastaan tämän tästä eikä ne säväytä mitenkään.
En tiedä mikä käsitys sinulla on ollut RS skodista!

Ensisijaisesti ne ovat nopeita perheautoja, maltillisella kulutuksella. Ja tietysti hyvännäköisiä

Mutta autoteollisuuden ehdoilla mennään. Ja ei aina voi lehti vertailutkaan väärässä olla!

Ja en arvoste nyt muita merkkejä. Mutta lähdeppä ohittamaan kun ohituskaista tulee esim. pohjanmaalla! Jos ensimmäinen ohitus kaistalla on (esim.avensis) niin muut  ei sitten ehdikkään ohii

Mutta palsta on hyvä koska se herrättää sen oikean tuntee autolla liikkumiseen. Jos netti ei olisi. Suomessa ajettaisiin vain opeleilla, toyotilla ja nissaneilla (hyviä autoja)!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

repomies

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 03.08.13 - klo:12:43
Skoda lähti markkinoimaan tätä rs mallia 2000 luvun alussa ja itsekin olen ostanut uutena 2004 ja 2006. Jotenkin tämän rs merkin käyttö olettaisi hieman enemmän autolta, ei riitä hieman tehokkaampi kone ja logot edessä ja takana sekä tikkausta penkeissä.
Nyt näitä rs tulee vastaan tämän tästä eikä ne säväytä mitenkään.

Olen tavallaan samaa mieltä siitä että vastaan tulevat RS:t eivät aiheuta sen suurempia säväreitä, mutta kaikesta muusta olenkin sitten erimieltä. ;D

Jos auto olisi erityisesti säväyttävämpi, se ei olisi enää "Octavia RS" vaan jotain ihan muuta. Nyt kun auto poikkeaa vain vähän Octaviasta, se on RS, ja nimeäminen on hyvin loogisesti juuri noin.

Mitä tulee tehoihin niin etuvedon kanssa tuo 220 hevosta alkaa olla siinä rajalla että enempää ei oikein saa tarttumaan tiehen jos paikaltaan lähdetään, ja tuollakin pääsee jo hyvin liki sitä maagista 250 km/h kyytiä kun huippunopeutta haetaan. Suomessa sinänsä irrelevanttia tuo huippunopeus, joten 220 on käytännössä järkevä maksimi etuvedolle Suomessa. Juurikaan enempää ei enää kannata tuohon konseptiin laittaa potkua, jos enempää mielii niin nelivetoa kaipaa jo.

nemos

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 03.08.13 - klo:12:43
Skoda lähti markkinoimaan tätä rs mallia 2000 luvun alussa ja itsekin olen ostanut uutena 2004 ja 2006. Jotenkin tämän rs merkin käyttö olettaisi hieman enemmän autolta, ei riitä hieman tehokkaampi kone ja logot edessä ja takana sekä tikkausta penkeissä.
Nyt näitä rs tulee vastaan tämän tästä eikä ne säväytä mitenkään.

On näissä nykyisissä ainakin suorituskykyä enemmän kuin vanhassa 130 hv Fabia RS:ssä. Näen silti Skodan RS:t pehmosportteina, joissa ei mukavuudesta tai käytännöllisyydestä tarvitse juuri tinkiä. Varsinaisia tehoversioita Skodalla ei RS:n yläpuolella ole.
Volvo XC60 T8 Inscription

repomies

Vielä noista väreistä: hieno homma että on valikoimaa. Suomi kaipaa lisää värejä autokantaan. Ei niin, että itse uskaltaisin astua perinteisen musta-valkea-hopea-taivaansininen skaalan ulkopuolelle, mutta mielestäni on silti mukavaa että muut uskaltavat.

Ocu

Onkos se uusi väri steel  gray siis sama kuin mitä tuolla pohjamaaliksikin kehuttiin?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 03.08.13 - klo:12:44
Kommentti ymmärretty hyväntuuliseksi heitoksi RS.n kuluttajaystävällisen hinnoittelun johdosta. Tartun kuitenkin haasteeseen vaikka olisi sitten riski joutua hullujen kirjoihin  ;D

Omalla LB 1.8 TSI DSG Elegancella ajettu reilu 6 tkm. Ja valitsisin aivan samoin tänäänkin. Koska...
- Hintaero, noin 3000 euroa on minulle iso raha.
- RS.ssä ei ole vakiona mitään sellaista minulle pakollista varustetta joka omastani puuttuisi.
- RS.n käyttö- ym. kulut suuremmat.
- Uskokaa tai älkää, mutta minulle riittää (tällä hetkellä) 1.8 teho ja vääntö.
- En halua leveämpiä enkä matalampia renkaita. Enkä isompia vanteita.
- En halua autooni räyhäkkää ulkoista olemusta. Minä olen se, joka värifinaalissa hylkäsi Race Bluen juuri tuosta syystä.
- Vaikkakin RS.n maavara on vielä maltillinen, en kuitenkaan halua tinkiä siitä yhtään.

Kun nykyinen menee aikanaan vaihtoon, niin sitten pohdinnat aloitetaan taas puhtaalta pöydältä, kuten aina  :)

Aivan, itselle taas olisi tulossa dynamic pack, sport alusta, isommat vanteet ja aktiivivakkari. Ja silloin hintaero onkin jo hämmästyttävän pieni.
Toki käyttökulut Räsällä vähän isommat.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 03.08.13 - klo:14:23
Onkos se uusi väri steel  gray siis sama kuin mitä tuolla pohjamaaliksikin kehuttiin?
Ei. Se pohjamaali on Meteor Grey.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: repomies - 03.08.13 - klo:13:55
Vielä noista väreistä: hieno homma että on valikoimaa. Suomi kaipaa lisää värejä autokantaan. Ei niin, että itse uskaltaisin astua perinteisen musta-valkea-hopea-taivaansininen skaalan ulkopuolelle, mutta mielestäni on silti mukavaa että muut uskaltavat.

Samaa mieltä tuosta värivalikoimasta, hieno on. RS:ssä on se hyvä puoli että auton tyyliin sopii repäisevämmät värit, minä 95% todennäköisyydellä valitsisin värin Race Bluen tai tuo hienon Rallye Greenin välillä. Jopa se keltainen sopii RS:ään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

zobuli

Ei ole aikaisemmin RS mallit kiinnostanut, mutta jotain tässä uudessa Octavia RS:ssä on tehty oikein kun meinaa kolahdella minulle vähän turhankin lujaa. Viime keväänä ostettu Superb onneksi rajoittaa autokuumetta niin, ettei se nouse hallitsemattomaksi.  :P

Mutta tämä malli menee kyllä nyt korvan taakse ja varmasti tulee ensi vuodesta lähtien tasaisin väliajoin tarkisteltua Nettiautoa ym. jos sattuisi joku luopumaan vähän ajetusta yksilöstään.

Milloinhan Skodalla on näyttelykiertue, jos siellä olisi mukana myös uusi RS malli niin pääsisi koeistumaan ja -ajamaan... Meinaan että tuskin muuten tänne itärajalle tulee edes koeajettavaksi RS yksilöitä.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

tet

Lainaus käyttäjältä: repomies - 03.08.13 - klo:10:30
Ã,,lä huoli, ei sitä usko moni muukaan.

Jos kuitenkin tarina on tosi, niin eihän siinä mitään.. mikäli on varaa vaihtaa autoa kuin paitaa, niin siitä vaan vaihtamaan autoa kuin paitaa. ;D

Eihän tuossa mitään muuten mutta vauhti tuntuu peevelillä kiihtyvän kohti "kyllästymispistettä", eli sitä että peeveli huomaa kolmen vuoden päästä ajavansa 3v vanhalla autolla. Miksi näin? Siksi että yksikään uusi ostos ei ehdi pihaan asti vaan aina menee kaupat purkuun kesken odotuksen ja uutta tilausta sisään. ;D ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 03.08.13 - klo:13:01
En tiedä mikä käsitys sinulla on ollut RS skodista!

Ensisijaisesti ne ovat nopeita perheautoja, maltillisella kulutuksella. Ja tietysti hyvännäköisiä

Mutta autoteollisuuden ehdoilla mennään. Ja ei aina voi lehti vertailutkaan väärässä olla!

Ja en arvoste nyt muita merkkejä. Mutta lähdeppä ohittamaan kun ohituskaista tulee esim. pohjanmaalla! Jos ensimmäinen ohitus kaistalla on (esim.avensis) niin muut  ei sitten ehdikkään ohii

Mutta palsta on hyvä koska se herrättää sen oikean tuntee autolla liikkumiseen. Jos netti ei olisi. Suomessa ajettaisiin vain opeleilla, toyotilla ja nissaneilla (hyviä autoja)!

Kokemukseni RS skodista on aika kattava, on ollut l-kopan 1.8T HB -04 joka mielestäni siinä oli sisältä hyvän näköinen, musta/valkoinen ja ulkopuolikin ihan ok. Tämä ll kopan 2.0tfsi HB -06 ei enään säväyttänut niinkään paljon, mutta tämä kolmas mistä en luovu on sitä aitoa RS henkeä,  Å koda 130 RS 1975, ei nyt aito tehtaan peli mutta kuitenkin.
Onhan tämä uusi malli varmasti paras noilla varusteilla ja hintaluokassaan, täytyy käydä koeajamassa joskus vaikka tyhjä lompsa rajoittaa  autokuumetta  onneksi.
BMW z4 3.0i roadster

kolli

Harmi että Helkama on perheyhtiö.Täältä saadun "sisäpiiritiedon" avulla ois voinut tehdä tilin, kun  ois sijoittanut osakkeisiin pörssiyhtiön ollessa kyseessä ;D Sen verran taitaa tilauskirjat pullistella lähiviikkoina!
On hyvä paketti tuo RS

Zaasa

Taitaa mennä mun entisen RS:n hinnoittelu uusiksi.Kova pyynti,niin oli hyvityskin :)
Hyvään saumaan osui vaihtoni :)

http://www.ahjoauto.fi/Autos/Vaihtoautotiedot.aspx?vid=LZR447&tid=223/SKODA/OCTAVIA

repomies

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 03.08.13 - klo:14:53
Mutta tämä malli menee kyllä nyt korvan taakse ja varmasti tulee ensi vuodesta lähtien tasaisin väliajoin tarkisteltua Nettiautoa ym. jos sattuisi joku luopumaan vähän ajetusta yksilöstään.

Laitat Peevelille YV:n että kun autokuume seuraavan kerran iskee niin sinä voit auttaa..

Sitten vaan sormet ristiin että Peeveli ehtii saada räsänsä ennen kuin autokuume seuraavan kerran yllättää.

Win-win, tai jotain.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: repomies - 03.08.13 - klo:16:32

Sitten vaan sormet ristiin että Peeveli ehtii saada räsänsä ennen kuin autokuume seuraavan kerran yllättää.
Onko Peeveli jo tehnyt kaupat Räsästä?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 03.08.13 - klo:17:15
Onko Peeveli jo tehnyt kaupat Räsästä?

Varmaan teki ja ehti jo vaihtaa auton toiseen... :D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.08.13 - klo:20:52
VCDSlläkö tuotakin voi säätää vai miten?

Kaasuvastetta säädettiin samalla kun motistakin tehtiin bittinikkarien toimesta järkevästi toimiva. 3.6 Superbissahan on keinotekoisesti rajattu tehoja, jotta se ei astu Volkkarin ja Audin varpaille. Samalla kun tämä rajoitin poistettiin, säädettiin kaasupolkimen vastetta ja hiukan viilattiin myös DSG:n D-ohjelmaa.

En valitettavasti tiedä tehtiinkö mitään näistä operaatiosta VCDS:llä. Veikkaan, että ei. Nyt kaasupoljin toimii, kuten sen pitäisikin toimia. Nyt se on säädetty ajettavuuden kannalta toimivaksi, kun tehtaalla se oli säädetty paperipäästöjen kannalta edulliseksi. Aivan kuten kaikissa muissakin euromerkeissä nykypäivänä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Chicane - 03.08.13 - klo:12:19
Onkos muut huomanneet antisuomalaista iimiötä RS keskustelussa? Yleensä 200hp on turha suomessa kun yli 120km/h ei saa ajaa ja sähköpenkit yns muut turhuudet on tarpeettomia. Mutta ei, nyt kun halvalla saa, niin varusteet kelpaa ja on jopa tarpeellisia.

Tämä on kyllä niin totta kuin olla ja voi! Aikaisemmin puhuttiin isossa kuorossa "turhista" hevosvoimista, mutta nyt kun niitä turhia kaakkeja saakin edullisesti, niin eivät ne yllättäen olekaan enää turhia. Mystistä, sanoisin 8)

Sama juttu automaatin kanssa. Sitäkin moni haukkuu turhaksi ja uusavuttomien laitteeksi, mutta samat kaverit sitten ruksivat sen mukaan, kun sen saa ilmaiseksi. Taas on niin mystistä että!

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Chicane - 03.08.13 - klo:12:19
Onkos muut huomanneet antisuomalaista iimiötä RS keskustelussa? Yleensä 200hp on turha suomessa kun yli 120km/h ei saa ajaa ja sähköpenkit yns muut turhuudet on tarpeettomia. Mutta ei, nyt kun halvalla saa, niin varusteet kelpaa ja on jopa tarpeellisia. Vielä yllättävämpää on värien käyttö. Nyt kelpaa muutkin kuin musta ja valkoinen. Ei sillä: todella houkutteleva hinta ja suorastaan naurettavan halvat varusteet kelpo autoon. Kyllä nyt kelpaa ostaa ja kyllä itsekin ottaisin, muun kuin harmaa sävyn! Hyvä vaan että Suomenkin liikenteeseen saadaan väriä.
RS:n hinta on laskenut.Kaikkine varusteineen tarvitaan edelleen kohtuullisen paljon rahaa,halvaksi en sanoisi vaikka tarjoaa varusteita ja tehoa enemmän kuin kilpailijat vähemmällä rahalla.
RS:n myynti pomsahtaa pienen taantuman jälkeen perhe Sporttien kärkeen,se on kiistatonta.

Uusi RS kiinnostaa minuakin,saattaisi olla elämäni kalliimmat kilometrit 1500 uudella Golfilla, jos alkaisin tarjouksia pyytämään ja kauppaan päätyisin.
Pahimmillaan joutuisin ostamaan kahdet talvirenkaat perätysten,Golfiin ja RS:n
Jäitä pipooni,onneksi työt alkaa ensi viikolla :)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 03.08.13 - klo:13:01

Ja en arvoste nyt muita merkkejä. Mutta lähdeppä ohittamaan kun ohituskaista tulee esim. pohjanmaalla! Jos ensimmäinen ohitus kaistalla on (esim.avensis) niin muut  ei sitten ehdikkään ohii
Eipä se auta vaikka etummaisena ohittamaan lähtee esim. A6 3.0Tdi. Tänään sattui tuollainen tilanne, Audi lähti ohittamaan, liimauduin pyörällä perseeseen kiinni. Tientukkoja tollaset kolmelitraset teedeeiiit.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy