Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 02.08.13 - klo:10:17
Ainakin Englannissa vakiorenkaat ovat kokoa 225/40 R18.
Vanteiden tyyppi ei selvinnyt.


Edellisenkin ocu rs;sän vakiovanteet olivat muualla 18" ,suomessa sitten taas 17"

Ouzi

Ollut harkinnassa tsi 1.4 dsg combi. Mut nyt alkoi rs kiinnostaa. Vieköhän toi sen 10 litraa bensaa seka ajossa. Kun tuo pikku tsi kehuttu taloudelliseksi.

nikob

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 02.08.13 - klo:14:02
Ollut harkinnassa tsi 1.4 dsg combi. Mut nyt alkoi rs kiinnostaa. Vieköhän toi sen 10 litraa bensaa seka ajossa. Kun tuo pikku tsi kehuttu taloudelliseksi.
Vanhalla TFSI koneellakin pääsi seka ajossa 7,5, tietysti kyllä 10 litraakin saa menee jos koko ajan lappu lattiassa. Vaikka perus 1.4 TSI menisi pikkasen pienemmällä niin kyllä tuo RS antaa sen verran ajonautintoa lisää ettei tuo kulutusero haittaa  8).

Hölmöä jos Suomessa 17 renkaat jos muolla on 18, voi näyttää uudessa Räsässä ehkä pieniltä nuo 17.  :o
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Huppe

Lainaus käyttäjältä: nikob - 02.08.13 - klo:14:16
Vanhalla TFSI koneellakin pääsi sekaajossa 7,5, tietysti kyllä 10 litraakin saa menee jos koko ajan lappu lattiassa. Vaikka perus 1.4 TSI meni pikkasen pienemmällä niin kyllä tuo RS antaa sen verran ajonautintoa lisää ettei tuo kulutusero haittaa  8).

On tossa hinnassakin hieman eroa, jos nyt sitten aivan suoraan verrataan:

1.4tsi DSG: 28 971,84
2.0tsi RS DSG: 35 222,72
-----------------------------------
erotus:      6250,88e

Itsepetoksella, varusteita ruksimalla jne voi toki kaventaa tuota eroa huomattavasti ja kun RS:ään ei omasta mielestäni DSG ole ehdoton, niin sillä vielä enemmän. Mutta silti. Jos DSG-bensan tahtoo niin onhan tuo hintaero aika huikea.

Tämän postauksen tarkoituksena on lieventää omaa harmitustani ja olla tyytyväinen ompelukoneeseen ;)
Nyt jos ois 1.8tsi DSG lopullisesti lyöty lukkoon niin silloin voi sanoa jo että harmittaisi. 2.0tdi vielä enempi ;)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Ouzi

Tuo on totta kaikki riippuu miten laskee. Onhan rs komean näköinen peli ja tehokas viäläpä hyvin varusteltu.  Mutta onhan tuossa tuota hintaeroa kuitenkin ihan kivasti. Kyllähän sille 7000 eurolle olis muutakin tarvetta  ;) Tai siis vähemmän velkaa tarvitsisi ottaa ;)

psxgamer

Näitä mietin minäkin. 1.4TSI DSG oli pitkään mietteissä, eilen tuli oikea RS hullaannus joka toivottavasti vielä tasottuu. Pitää kyllä RS koeajaa, vaikka vaarallista se kukkaron kannalta olisikin. Osaltaan tuota varuste-etua Räsään onneksi tasoittaa tuo perusmallien uusi Sport-paketti joka sisältää itselleni pakollisia varusteita aika huokeaan hintaan.

Jokos joku on kysynyt myyjiltä milloin Räsän ensiesittely viikonloppu on?

Ouzi


lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: nikob - 02.08.13 - klo:14:16


Hölmöä jos Suomessa 17 renkaat jos muolla on 18, voi näyttää uudessa Räsässä ehkä pieniltä nuo 17.  :o
Ilmeisesti näin kuitenkin on. Myös Ruotsissa tarjotaan vakiona 17" Dorado-vanteet. Kuvaa en löytänyt mistään.
Olisiko samat mitä tsekkien konfiguraattorissa oletuksena ?

s-mod

Yhdet alustavat kaupatkin tehty. Mutta, kun ei myyjä saannut syötettyä koneelle kauppoja! Tässä lomalla pörräillen vähän liikkeissä.

Siis myyjä oli tehnyt kaupat (ei minun kanssa)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

MikaMM

Oli muuten aika monta uuden RS:n hintojen kyselijää eilen Jyväskylän Laakkosella, kun kävin siellä aamupäivästä yhtä käytettyä konsernin tuotetta katsomassa. Toinen Skoda-myyjistä säntäili koneelleen vähän väliä.

Hieman tuo kuume nousi entisellä ykköskoppasen räsän omistajallakin, kun hinnat täältä bongasin illalla. :)

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 02.08.13 - klo:14:46
Rs kuumetta ! :-[

Esittelyistä en tiedä, veikkaisin 39vk.

Koska Suomeen aletaan tekemään RS LB:t viikolla 34. 10 autoa viikossa ja sehän tekee 4:ssa viikossa 40. Ja osahan näistä on esittely autoja.
Ja nekin kaikki LB malleja. Combin tuotannosta ei tietoa (takaspoikka ongelma).

Jo aikaisemmin mainitsin, että oikeassa RS combissa on eri takaspoikka, kun perusversiossa. Kun joku väitti kuvista nähneensä toisin!

Jos oikeasti haluaa räsän ennen vuoden vaihdetta. Jo tänään kauppoja tekemään. Maanantaina voi olla myöhäistä! Tehdas tilaus RS combit menee varmasti ensi vuodelle!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Guido

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 02.08.13 - klo:14:19
Nyt jos ois 1.8tsi DSG lopullisesti lyöty lukkoon niin silloin voi sanoa jo että harmittaisi.

Ei oikeastaan. 1.8 TSI:n suorituskyky (1.4 TSI:nkin itse asiassa) on normaaliajossa enemmän kuin riittävä. Noin sekunnin ero 0-100 kirmaisussa ei vie mun yöuniani.

Eihän siitä toki mihinkään pääse, että RS:n pointti ei kuitenkaan ole pelkkä suorituskyky, vaan onhan siinä paljon muutakin hienoa spesiaalia. Tosin tuolla hinnoittelulla RS:stä voi hyvinkin tulla Octavian toiseksi suosituin malli joten ehkä se ei parin vuoden kuluttua enää kovin erikoiselta vaikutakaan liikenteessä.

Jos olisin nyt tilausta tekemässä niin RS olisi todella vahvoilla, mutta en mä enää lähde hieromaan lukkoonlyötyä tilausta ja pitkittämään odottelua vielä muutamalla kuukaudella. Veikkaan että nyt tilatut RS DSG Combit ovat liikenteessä joskus vuodenvaihteen jälkeen. Siihen mennessä mun 1.8 TSI DSG Combilla on (toivottavasti) mittarissa jo kymppitonni.


pokkus

Yhdistetty kulutus TSI:lle 6,2l/100km... ::) uskoisikohan tuota ihan... Todella mielenkiintoinen vaihtoehto olisi tämäkin itselle Suomen kamaralla.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 02.08.13 - klo:18:33
Yhdistetty kulutus TSI:lle 6,2l/100km... ::) uskoisikohan tuota ihan...
En pidä uskottavana,2l lisää niin ollaan lähempänä totuutta.

skodisti

...ja manuaalilla tiisseli-räsällä maantiekulutus 3,9l / 100 km.... ;D Ekoauto parhaasta päästä!

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.08.13 - klo:08:33
Aika paljon on tullut Eurooppaa autolla koluttua, mutta ei ole vielä tällaista kaupunkia tullut vastaan. Toki on kaupunkeja, mihin ei ole millään polttomooottoriautolla asiaa, mutta sellaista en ole nähnyt, että vain dieselit olisi kielletty.

Toki Saksassa ei pidetä hiukkauspäästöistä ja monessa saksalaisessa kaupungissa on vanhemmat dieselit kiellettyjä, mutta totaalikieltoa en ole nähnyt. Missä kaupungeissa dieselit on kokonaan kiellettyjä, mutta bensalla saa ajaa?

Valitettavasti tietolähteeni on paperidokumentti. Yritän kaivella lehden esiin viikonlopun aikana. Löytyi tai ei, niin lääketieteellinen totuus on että diisseli on enemmän esim. syöpää aiheuttava kuin bensa.  Itse tunnen sen paljon takseja käyttävänä varsinkin pakkaspäivinä Helsingissä. Jonossa olo tuntuu samalta kuin astmakohtaus, jos joku lukijoista on astmakohtauksen kokenut, niin tietää mikä on bensan ja diisselin ero!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 02.08.13 - klo:18:33
Yhdistetty kulutus TSI:lle 6,2l/100km... ::) uskoisikohan tuota ihan...

Lainaus käyttäjältä: skodisti - 02.08.13 - klo:18:40
...ja manuaalilla tiisseli-räsällä maantiekulutus 3,9l / 100 km.... ;D

Ja maailma PELASTUU!

Ei ole taas vaikea arvata, että kaasupolkimen liikerata on molemmissa aivan älytön, eli ekalla puoliskolla ei tapahdu yhtään mitään ja puolivälin jälkeen tulee tolkuton potku.

VAG!

Vaikka itselläni on lievät Skoda-lasit silmillä, niin silti totean, että Skoda on yksi harvoista automerkeistä, joilla on ihan todellinen värivalikoima.

Markku J

No jopas onkin - hienoa ! Minua on oikeasti harmittanut jo useampaa Audia tai Bemaria tilatessa, kun tarjolla on vain harmaaskaala valkoisesta mustaan + yksi punainen.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.08.13 - klo:19:20
Ja maailma PELASTUU!

Ei ole taas vaikea arvata, että kaasupolkimen liikerata on molemmissa aivan älytön, eli ekalla puoliskolla ei tapahdu yhtään mitään ja puolivälin jälkeen tulee tolkuton potku.

Ei Pelastu muu kuin vw-konsernin ykköstila auton valmistajana (no Suomi ei siihen pysty vaikuttamaan).

No miköhän auto liikkuu pintakaasupolkimen asennolla rivakasti vaikka papereissa lukee 400Nm 3000rpm. ja on 3000rpm taulussa.

Polkimen liikerataa tarkoitit. No ainakan niin iso kuin useimmissa uusissa opeleissa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Huppe

On kyllä komea väriskaala!  8)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

s-mod

Ja myyjiä harmittaa, kun yhden asiakkaan kanssa menee koko päivä väriä valitessa
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

VAG!

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 02.08.13 - klo:19:36
No miköhän auto liikkuu pintakaasupolkimen asennolla rivakasti vaikka papereissa lukee 400Nm 3000rpm. ja on 3000rpm taulussa.

No ainakin meidän auto liikkuu nyt loogisella kaasuvasteella. Toki meidänkin katiska tuli tehtaalta Maailma pelastuu -asetuksilla, eli kaasupolkimen liikeradan ekalla puoliskolla ei tapahtunut mitään kovin merkittävää. Kaikki todellinen muutos liikenopeuteen tuli vasta jälkimmäisellä puoliskolla.

Tämä toki sen johdosta, että EU:n kulutussyklissä ei ikinä paineta kaasupoljinta yli puolivälin.

Jälkikäteen kaasuvastetta sitten säädettiin lineaarisemmaksi ja autolla on nyt huomattavasti mukavampi ajaa.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 02.08.13 - klo:18:33
Yhdistetty kulutus TSI:lle 6,2l/100km... ::) uskoisikohan tuota ihan... Todella mielenkiintoinen vaihtoehto olisi tämäkin itselle Suomen kamaralla.
Meneekö samaan kategoriaan kuin Audin kusetukset?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.08.13 - klo:20:09älkikäteen kaasuvastetta sitten säädettiin lineaarisemmaksi ja autolla on nyt huomattavasti mukavampi ajaa.
VCDSlläkö tuotakin voi säätää vai miten?

Tapola

RS Octavia tilattu tänään!   8)

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

Markku J

Onnittelut hyvästä valinnasta ! Olet varmaan foorumin eka RS:n tilannut ja siitä raportoinut. :)

evilk

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 02.08.13 - klo:18:38
En pidä uskottavana,2l lisää niin ollaan lähempänä totuutta.

Mulla on ajotietokoneessa ollut keskikulutus 6,8l/km eli kun ottaa huomioon 3-4dl valehtelun mittarissa on kulutus mielestäni silti hyvin kohtuullista. Ja siis tämä ei-niin-kovin-pienen-vierintävastuksen kesärenkailla. Talvikitkoilla (Nokian R) kulutus on 5dl pienempi.

Kyllä ne VAG-insinöörit ovat taas keksineet pieniä keinoja joilla pienentää kulutusta eli uskon, että uusi menee sopivan vähällä. Mutta toki jos tehoja käyttää niin sitten bensaa palaa.

Sen olen kyllä huomannut, että jos räsäni on ollut isäni käytössä niin keskikulutus nousee heti. Ja kyseessä ei ole se, että isäni ajaisi raskaammalla kaasujalalla vaan siitä, että hän ei vaihda heti isommalle vaihteelle. Jos haluaa pienen kulutuksen niin sitä isompaa pykälää pitää panna pesään [sic] yhtä hanakasti kuin DSG tekee.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.08.13 - klo:19:23
Vaikka itselläni on lievät Skoda-lasit silmillä, niin silti totean, että Skoda on yksi harvoista automerkeistä, joilla on ihan todellinen värivalikoima.

Skoda ja Seat ovat kyllä piristäviä tuon suhteen. Löytyy väriä joka makuun..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy