Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Markku J

#1
Näillä halvemmilla tarvikevanteilla liisarifirmat toimittavat renkaat, ellei tilaaja nosta siitä meteliä. Minä olen saanut aina alkuperäisvarustevalikoimasta vanteet, kun olen aikani tinkinyt. Meidän A3:ssa on "Laakkospäivien" aikana kaupan päälle tulleet Audin OEM -vanteet talvipyörillä, kun tämä on oma auto. Tarvikehalpiksia en huoli pilaamaan hienoa autoa.



#2
Minäkin laskin Ocu RS:n olevan edullisempi itselleni liisarina. Toki siinä joutuu sitoutumaan 3 vuoteen tähän autoon.

Rahallinen vaikutus näillä varusteilla vapaalla edulla on minulle 765 eur / kk netto. Käytän polttoainetta noin 300 eurolla per kk ja vakuutukselle, käyttömaksulle ja huolloille (sis. renkaat) voi laskea reilun satasen / kk. Pääomalle jää tällä yksinkertaisella kaavalla n. 350 eur / kk, joka on 33 % auton hankintahinnasta 36 kk jaksolle jyvitettynä. Hinta kuitenkin laskee lähes puoleen hankintahintaan verraten tuolla liisarikaudella. Isoja säästöjä ei tule, mutta ehkä 4-5 k eur kuitenkin liisarikauden aikana (=reilu satanen per kk netto).
#3
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
10.04.14 - klo:20:11
Varmaankin tuohon sopii myös Superbin setti, kun tilassa on vain renkaan kokoinen syvennys, eikä yhtään lisätilaa sen ympärillä. Tämän näköinen setti on minulla RS LB:ssä tehtaalta lisävarusteena tilatun varapyörän kanssa. Kuvia on kansiossani enemmänkin tästä, joten voit selata niitä nuolilla kuvan molemmin puolin.

https://picasaweb.google.com/109412611899969100500/OctaviaRSIII



#4
Suurkiitos, Loki ! Olipa helppo homma asentaa logot, kun olet tehnyt noin mahtavan pohjatyön. Toimii hienosti, ja kaikki tarvittavat asemat löytyivät kansiostasi.
#5
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
25.01.14 - klo:22:00
Onnittelut S3:sta (=minun unelma). Laita ihmeessä meille tänne kuvia, kun ehdit.
#6
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
25.01.14 - klo:21:57
Minullakin oli äsken SOC 90%, vaikka olen Webastoa käyttänyt surutta 30 min per suunta, ja ajoa vain 35-45 min per suunta. Hyvin näyttää akun lataus toimivan, jos tuo SOC - näyttö osoittaa todellista tilannetta.
#7
Aihe lukittu. Tänne VAG arenalle emme halua toisintoa muualla netissä olleesta asiattomasta keskustelusta.
#8
OK, asialliset perustelut. Minkälaisilla varusteilla tilasit A3:n ?
#9
Hieno sedani on Peevelillä. Palstan eka autotallissa !

Mustaan sopivat kiiltolistat erinomaisesti. A3 sedan tosiaan on onnistuneesti "pienennetty" A4 -mallista, tai jopa A6:sta. Tänäänkin AC:n pihalla piti pariin kertaan varmistaa, että rivissä olevat autot olivat A3- eikä A4 -mallia.

Kaunista muotoilua Audilta. Pelkistettyä, mutta tietyllä tavalla itsevarmaa, mistä pidän.
#10
Tuo on kyllä hyvä linjaus 3 v -liisarien kanssa, ja minullekin se on ollut toivetila. Aika sopivasti meni kahden edellisen kanssa. BMW E60 meni vaihtoon juuri ensimmäisiä F10 -autoja luovutettessa. Meidän F10 oli myyjän mukaan nro 2 Helsingin Laakkosen toimituksista. Sen kanssa ei tullut koko 3 v aikana erityisiä vaihtopaineita, kuten ei edeltäjänsäkään kanssa, kun uudempaa ei vielä ollut saatavilla, vaikka E60 jo vanha malli olikin, kun sen v 2007 tilasin.

Onko teillä, hta, tilantarve muuttunut, kun voit vaihtaa huipputilavan Superbin melko ahtaaseen A3 sedaniin ?
#11
Minun 1.2 TSI on käynnistynyt aivan loistavasti niin Webastolla kuin ilmankin. Öljyäkään ei isommin kulu. Nyt on n. 5500 km ajettu, ja öljytaso vajennut pari milliä.
#12
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
18.11.13 - klo:18:15
Meillä on samat renkaat ja äänekkyydestä avopuoliso valittaa. Painetta on 2,4. Itse en ole niitä vielä kokeillut. Sinänsä yllätyin hänen meluhuomiostaan, kun ennen ei ole tullut kommenttia - eikä esim Audi A1:n 195/50-16 Hkpl 7:sta tullut valitusta. Muuten A1 ei minusta ollut merkittävästi hiljaisempi kuin Polo, jos ollenkaan (aika hämärtää muistot).
#13
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
18.11.13 - klo:17:37
Ã,,ssä kiinnostaa kovasti. Ehkä sedan. Katsotaan nyt hetki, miten nämä työkuviot lähtee, ja ottaisko toiseksi sen työsuhdeauton. Varusteltu ässä pitäisi ostaa omalla rahalla. Silloin työsuhdeautoksi voisi odotella uutta A4 B9:ä (1.4 TFSI vajakki  ;D)
#14
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
18.11.13 - klo:17:27
Joo, minä olen ihan vilttiketjussa nyt. Työttömyys iski lovea ja epävarmuutta tuloihin. Ja piti vielä ostaa toinen oma auto työsuhdeauton tilalle. Mutta jos ottaisi vaikka sen S3:n työsuhdepeliksi ja vaihtaisi karvalakkikulkineet esim uuteen X5:een, niin päästäisiin taas kartalle.
#15
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
18.11.13 - klo:16:50
Nythän se on paras mahdollinen ajankohta autokaupan teolle, jos Peeveli on A3:een tyytymätön. Vaihtoarvo on maksimissaan ja tuosta se lähtee vain alaspäin, ja pari kk jos odottaa, niin hinnasta rapsahtaa pari tonnia auton ikääntyessä vuodella.
#16
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
18.11.13 - klo:16:45
Kalliimpiin malleihin (A6=>) on tehty todellinen high end -paketti Bang & Olufsenin kanssa. A4:n B&O vastaa kokolailla isompien mallien Bosea, joskin pidin A4:n B&O:n toistoa erottelevampana ja kuulaampana. Bose soi suttuisemmin.
#17
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
18.11.13 - klo:12:46
Kyllä tuo 90 eur mielestäni kannattaa riskinä ottaa, jotta saa mielenrauhan.

Samalla saat takaläpät kiinni. Ã,,sken pyörähdin tapani mukaan AC:n pihalla, kun ohi olin ajamassa. Siellä oli 3 uutta sedania, ja kaikista puuttui etuläpät. Ovat siis luovutushuollossa asennettavat.
#18
A3 8V (12–) / Vs: A3 kampanjat
18.11.13 - klo:11:52
Kampanjat tuntuvat useimmiten olevan maahantuojan osittain subventoimia. Esim. Polosta aikanaan ollut 1000 euron lisävarustekampanja jätti noin 600 euroa nettona etua ostajalle - ollen siis maahantuojan osuus.

Tälle hiljattain olleelle Laakkosen Merkkipäivät -kampanjalle taisi olla maahantuojan täysi subventio, kun minulla oli jo aiemmin lasketut tarjoukset kyselemistäni autoista ja kampanjan tullen sain tarjouksen päälle talvirengassetin veloituksetta. Kannattaa kysyä myyjältä suoraan, mikä on tarjouksen nettoarvo - ainakin minulle ovat vastanneet rehellisen oloisesti tähän.
#19
A3 8V (12–) / Vs: A3 kampanjat
18.11.13 - klo:07:52
Kampanjoita tulee ja menee. Varmaan kolmoseenkin jotain pikapuoliin tulee, vaikka myynti on kuulemma ylittänyt maahantuojan ennusteet.

Laakkosen "Merkkipäivät" -kampanja oli hiljattain ja sen aikana sai talvirenkaat ja OEM -aluvanteet veloituksetta myös A3:een.
Vastaavia kannattaa seurata.
#20
Ei kuulu sinällään ketjun aiheeseen, mutta pisti silmään tuo "siirtyy rouvalle". Minä en haluaisi nähdä puolisoni ajavan jollain vanhalla autolla, jos itse ajelisin uudella. Meidän poikaa kuskataan molemmilla, ja toki puolison turvaa mietin myös.
#21
Tuokin on hyvä vaihtoehto. Mutta esim. minun Golf ostettuna 21 000 eurolla olisi mielestäni aika hyvä hankinta.
#22
Kun minun Golf 1.2 TSI Comfortline comfort paketilla ja tehdaswebastolla + metallivärillä maksoi 25 th, niin en maksaisi Upista tuota 23 500 eur hintaa missään nimessä. Autot ovat niin eri luokassa käyttöominaisuuksiltaan. Tämän minun Golfin saa liikkeestä tammikuussa alle tuon Upin hinnan, ja mittarissa on ehkä 7 tkm. Ja talvirenkaat Hkpl 8 orkkisaluilla on myös mukana.
#23
Minä ottaisin ehdottomasti Touaregin. Se on uudempi, isompi ja erittäin asiallinen iso SUV. Olin sellaista harkitsemassa aikanaan, mutta silloin valinta kääntyi toisaalle. Tuo 150 kW / 204 hv kone on siihen hiukan alarajalla, mutta uskon sen kanssa pärjäävän oikein hyvin. Minulla oli se Audi A6:ssa.
Q5 bensakoneella kilpailee alemmassa sarjasssa ja on jo kovin vanha malli uutta odotellen. Kelpo auto toki edelleen.
#24
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
17.11.13 - klo:17:53
Kyllä neliveto, jopa Haldex -versiokin, rauhoittaa menoa tuulessa ja parantaa suuntavakavuutta. Mutta tämän päivän kelillä varmaan tuuli heittelee kaikkia kevytsarjalaisia vetotavasta riippumatta. Meillä on kuitenkin jo avopuolisonkin mieleen iskostunut toive nelivedosta, muutamalla sellaisella kun on päässyt ajamaan, joten panostin sitten tällä A3 -kierroksella siihen, vaikka tuo korkean autoveron osuus isopäästöisessä koneessa kirpaisikin.
#25
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
17.11.13 - klo:13:53
ACC on Suomessa maahantuojan valitsema RS:n vakiovaruste. Useimmilla markkina-alueilla se on lisävaruste myös RS:ään.
#26
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
17.11.13 - klo:11:49
Ei harmita - kaupantekoahan se vaan tarkoittaa.
#27
En tajunnut kysyä, mutta oletan ettei ole, kun ei ollut A4/A5/A6/A7 quattroissakaan. A6:een sain ne satasen lisähintaan - muistaakseni.
#28
Ota läpät kuitenkin. Minä voin ostaa ne sinulta.
#29
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
16.11.13 - klo:21:34
Peeveli:

miksi hold assist on sinusta turhake ? Minulla on se Golfissa (ilmainen varuste) aina päällä, ja mielestäni todella hyvä. Tämä siis manuaalivaihteiston kanssa tehty havainto.
#30
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
16.11.13 - klo:20:31
Tosi hieno on Peevelin A3 sedan !

Minulle on kaiketi tulossa samannäköiset talvivanteet. Onko tuo jokin erityisesti A3:lle speksattu malli ? Tilasin ne 17" -kokoisina - onkohan se sitten sama malli ollenkaan ? Samanlaisia vanteita näyttää olevan AC:n esittelyautoissa talvirenkailla ainakin 16" -kokoisina.

edit: ai ne Peevelin kuvat häipyi. Ehdin onneksi nähdä - hieno auto !
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy