Pakokaasujärjestelmän merkkivalo ja vika katalysaattorissa(?)

Aloittaja aamu-uninen, 03.11.11 - klo:23:36

« edellinen - seuraava »

Ogsu

Joo kaksi puolaa oli mennyt. Töineen 210â,¬ ei merkkihuollossa. Mielestäni ei paha hinta. 


erik.loka

Siis jouduitko maksamaan puolat? Volkkarin puolella oli tosiaan takaisin kutsu ja se muistaakseni se koski kakstuhattaluvun alusta alkaen kaikkia autoja ja mullekkin maksettiin osat takaisin kun reklamoin siitä vw-autoa.
Skoda Octavia -10 4x4 TSI

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Ogsu - 30.12.13 - klo:14:50
Joo kaksi puolaa oli mennyt. Töineen 210â,¬ ei merkkihuollossa. Mielestäni ei paha hinta.

No juu, kaikki on suhteellista.

Puolien vaihto kestää 5-10 min ja maksaa 35 eur/kpl. Kyllähän tuossa pääsee jo ihan kivalle tienistille autokorjaamo.

Cenciliath

Autona octavia fsi 1.6 elegance. Vaihdettu kaasuläppä, egr, molemmat katit ja 1 lambda. Nyt jälleen tämä ihana keltainen valo palaa, ei muuta ku lukemaan koodit. Sillon ku puola hajos niin vilkutti ensin valoa ja jäi sitten palamaan, eli nyt ei vissiin oo puola, koska syttyi saman tien kokonaan palamaan eikä katoa vaikka käyttäis virrat poissa. Murheenkryyni, ei muuta. :( Alkaa lompakko huutaa hoosiannaa, oiskohan aika vaihtaa autoa?
Eipä ennee VAG:laista. :)

Cenciliath

Nonniisa, eli nyt on tuon vikavalon alle vaihdettu siis meijän Ocuun : Kaasuläppä, EGR, molemmat KATit, molemmat Lambdat ja yksi puola. JÃ,,LLEEN se valo sitten killittää kojetaulussa.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa, että onko se seuraavaksi sitten joko tietokoneen vaihto vai auton vaihto? :( Ei enää jaksais...
Tuli sekin mieleen että onko ollut muilla ongelmaa jos on vaihdettu alkuperäisosana KATTI joka ei kuitenkaan ole Laakkoselta ostettu?
Nyt epäilemme sitä korjaajan kanssa että siinä onkelma...
Eipä ennee VAG:laista. :)

apche


Cenciliath

Lainaus käyttäjältä: apche - 25.04.14 - klo:21:41
Mitä ne vikakoodit sanoo?

P0420 on vikakoodi joka näkyy.
Nyt viimeisin vikamuistinluku näytti vaan tekstin joka karkeasti suomennettuna: Katalysaattorin teho alentunut osa 1
Eipä ennee VAG:laista. :)

Cenciliath

Nyt tuli mieleeni että vaatiiko lambda -anturin vaihto jonkin sopeutuksen esim. Laakkosen merkkihuollossa?
Ja toinen asia, voinko vain soittaa ja pyytää Laakkoselta moottorinohjauksen päivittämistä/katsomaan tarvitseeko päivitystä?
Auto käynyt jopa autosähkö -liikkeessä tutkittavana P0420 vikakoodin vuoksi ja siksi kun mitään vikaa ei missään ole. Eli siis kuten aiemmin olen kirjoittanut että kaikki mahdollinen paitsi tietokone on autoon vaihdettu. Eikä myöskään ole vuotoja missään, ettei siitäkään tuo vikakoodi johdu...
Eipä ennee VAG:laista. :)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Cenciliath - 28.08.14 - klo:15:02
Nyt tuli mieleeni että vaatiiko lambda -anturin vaihto jonkin sopeutuksen esim. Laakkosen merkkihuollossa?
Ja toinen asia, voinko vain soittaa ja pyytää Laakkoselta moottorinohjauksen päivittämistä/katsomaan tarvitseeko päivitystä?
Auto käynyt jopa autosähkö -liikkeessä tutkittavana P0420 vikakoodin vuoksi ja siksi kun mitään vikaa ei missään ole. Eli siis kuten aiemmin olen kirjoittanut että kaikki mahdollinen paitsi tietokone on autoon vaihdettu. Eikä myöskään ole vuotoja missään, ettei siitäkään tuo vikakoodi johdu...
Jos olet itse vaihtanut, niin vaatii, jos et ole ottanut akkua irti.Tietyt Vagin vikakoodit ei lähde kirveelläkään pois, mutta menee silti leimasta.Helvetin tarkkoja noi anturit, etenkin kylmäkäynnistyksessä.Ei paniikkia jos auto toimii.Ja niitä perusnollaajia saa parilla kympillä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Cenciliath

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.08.14 - klo:18:51
Jos olet itse vaihtanut, niin vaatii, jos et ole ottanut akkua irti.Tietyt Vagin vikakoodit ei lähde kirveelläkään pois, mutta menee silti leimasta.Helvetin tarkkoja noi anturit, etenkin kylmäkäynnistyksessä.Ei paniikkia jos auto toimii.Ja niitä perusnollaajia saa parilla kympillä.

Joo eli on Laakkoselta ostettu alkuperäis-lambda vaihdettu Autoasi -liikkeessä öljynvaihtohuollon yhteydessä. Pitääkin nyt soittaa Laakkoselle ja kysyä paljonko sopeutus maksaa ja voiko ne sen tehdä vaikka ei oo heillä huoltotyötä tehtykään...
Eipä ennee VAG:laista. :)

vikingarna

Omassa Octaviassani 1.6 FSI -05 tuli tuota P0420 vikakoodia kuittauksesta aina n. viikon päästä uudestaan.

Oireena oli lisäksi pintakaasulla pientä nykimistä. Vikakoodihan viittaisi kattiin koska kattia ennen ja jälkeen olleiden antureiden lukema sama.

No omastani tuo korjaantui seuraavasti: Olin rassaamassa muuten autoa ja otin moottorin päältä pois suojakantta, niin huomasin että yksi letku (Vent hose 03C 103 558) meni poikki. Oli ollut ilmeisesti aiemmin murtunut osittain. Tuo letku yhdistää venttiilikopan ja imusarjan. Ilmeisesti tasaa paineita venttilikannesta. No jokatapauksessa tein pikakorjauksen Bostikilla ja kutistesukalla. Keltainen vikavalo hävisi samantien. Vikakoodin kuittauksen jälkeen olen nyt ajanut paritonnia eikä oireet ole palanneet. Auto käy tasaseen eikä enää nyi. Vikakoodi kateissa. Pikakorjaus ei maksanut käytännössä mitään. Aion kyllä laittaa uuden letkun kunhan saan tilattua. Hintaa taitaa tulla netistä kymppi-pari.

Ps. Kannattaa muuten hommata puhelimeen OBD vikakoodien lukija / kuittaussofta + bluetooth OBD moduli. Kustantaa yhteensä parikymppiä. Yhdestä vikakoodin luvusta korjaamo velottaa varmaan jo enemmän.

hifilux

Minulla on Octavia II vm.2005 1.6 mpi eli 8-venttiilinen bensakone. Moottorin vikavalo palaa ja antaa vikakoodin P0420. Minulla on oma lukija ja kokeilin nollata sillä vikakoodin, mutta se tulee uudestaan n.150 km ajon jälkeen. Moottori pätkäisee tyhjäkäynnillä noin 2-3 sekunnin välein ihan kuin jättäisi syttyä välistä.

Vaihdoin autoon tulpat ja niiden johtosarjan, sekä ilmansuodattimen ja öljyt. Näillä ei ollut mitään vaikutusta. Sen jälkeen huomasin reiän öljykorkilta imuilmaputkeen lähtevässä letkussa. Korjasin reiän kumiliimalla, nyt se ei enää vuoda, mutta korjaus ei vaikuttanut tyhjäkäynnin pätkimiseen kuin ehkä hieman parantavasti. Sitten resetoin adaptation arvot vag-comilla ja alkuun näytti hyvältä, mutta 50 km ajon jälkeen alkoi taas pätkiä tyhjäkäynnillä.

Miten vag-comilla voisi tarkastaa toimiiko molemmat lambda anturit oikein? Epäilen vähän että vika voisi olla niissä.

hifilux

Puhdistin kaasuläppäkotelon kun se oli aika likainen ja vag-comilla sopeutin läpän. Ehkä tuosta seurasi taas hienoinen parannus tyhjäkäyntiin, muttei se vieläkään ole normaalia. Ja huomasin että kyllä se kierroksillakin putkessa tuntuu polttavan jos vaikka 3000 kierroksella antaa pyöriä. Etummaisen lambdan liittimen käytin irti ja mittasin yleismittarilla jännitteen anturilta tulevan mustan ja harmaan johtimen välistä, kun nettiä lueskellessa tuollaiseen ohjeeseen törmäsin. Jännitteen pitäisi ilmeisesti olla jotain 0,1 - 1 voltin väliltä ja vaihdella koko ajan, mutta mittari näyttää nollaa. Kokeilin myös anturin liitin irrallaan pyörittää moottoria, niin käynti ei muuttunut siitä miksikään, mutta sentään vikakoodin aiheutti lambda open circuitista. Olisiko lambdan osto seuraavana vuorossa?

hifilux

Etummainen lambda-anturi vaihdettu, ei oleellista vaikutusta  :P  Ehkä se vähän lievensi moottorin pätkimistä kuitenkin. Sama vikakoodi pomppasi silti taas 150 km jälkeen.

Vanha anturi näytti olevan NTK merkkinen, jossa vissiin jonkunlainen vagin logo. Johto oli kovettunut ihan koppuraksi ja anturi ihan sen näköinen, että lienee ollut pitkään paikoillaan, ehkä alkuperäinen. Uusi on saksasta tilattu NTK ilman kallista logoa, mutta maksoi tuokin 150â,¬.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy