Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - erik.loka

#1
Lainaus käyttäjältä: pomo - 03.02.15 - klo:19:48
Tahtoo tässä olla sekin, että jos huolto korjaa asiakkaa  lukuun hintaan 30e, se saa siitä 20e. Jos taas takuuseen niin tehdas taitaa toimittaa vain uuden osan?
Hehän ovat itse ryhtyneen Skoda huoltoliikkeeksi ja mikäli valmistaja ei maksa niin onko se asiakkaan vika, murhe kylläkin.
#2
Hyvätekeväisyyttä tekevä Laakkonen ei ottanut kuin 30â,¬ on vaan uskomatonta, että jos kerran tehdas tietää valmistaneensa täyttä kuraa ja silti maksattaa asiakkailla kaiken...
#3
Lainaus käyttäjältä: Kaliumi - 31.10.14 - klo:20:56

Ni mikä tuo alumiininen pumppu on? Ite en löytäny ku samoja muovisia härpäkkeitä.
Se on merkiltään Hepu ja Saksalaisesta nettikaupasta tilasin olikohan "topautoosa.fi" tms. siinähän tuli vain se itse pumppu ei koko termariputkisysteemihässäkkää ja ehkä juuri siksi huomattavati edukkaampi.
#4
1.8 TSI:ssä vesipumppu ei ole jakopäässä. Se sijaitsee moottorin vaihdelaatikon puoleisessa päässä koneen etupuolella ja tarkemmin sanottuna imusarjan alla... Muista moottoreista en osaa sanoa, LUULISIN et hihna koneissa pumppu on jakopäässä.
#5
Lainaus käyttäjältä: Kaliumi - 23.10.14 - klo:18:00
https://dl.dropboxusercontent.com/u/66048202/vuotokohta.jpg

Renkaanvaihdossa asentaja sano, että selvää vuotoa havaittavissa. Otettiin pohjapahvi irti ja nappasin kuvan kännykällä. Kuva otettu melkein keskeltä, moottorin edestä, alhaalta ylöspäin. Oikealla alhaalla oleva musta kotelo on muistaakseni öljypohja. Kuvan keskiosassa ja vähän ylöspäin oleva musta muovinen osa vuotaa siitä lohkon ja muovin välistä. Mikähän osa tuo mahtaa olla? Yritän ensiviikolla saada aikaa marmorille niin on sitte fiksumpi. Osaako joku sanoa tuosta enempi. Voiko tuo olla vesipumppu?

EDIT: koneena siis ocun 1.8TSI, CDAA

Katoppas yläkautta vaihdelaatikon ja moottorin rajaa letkujen ja putkien välistä, että löytyykö märkää. Todennäköisesti vesipumppu... Laakkonen vaihtaa sen kohtuulliseen alle 700â,¬ hintaan  8) jos työkalut pysyy hanskassa niin helpo säästää 600â,¬, on kylläkin todela v-mäinen vaihdettava.
Tuolta lisää
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCgQFjAB&url=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Ffile%2Fd%2F0B2OJYUIPuXthWjJsd29TQTlWcTA%2Fedit%3Fusp%3Dsharing&ei=B3JSVLXuB8T4ywOB0IGICg&usg=AFQjCNFTjXyWdDWJxWivOIMgzc2lXbmuVg&bvm=bv.78597519,d.bGQ

Ja täältä meikeläisen prokkis:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18446.msg426422#msg426422
#6
Siis jouduitko maksamaan puolat? Volkkarin puolella oli tosiaan takaisin kutsu ja se muistaakseni se koski kakstuhattaluvun alusta alkaen kaikkia autoja ja mullekkin maksettiin osat takaisin kun reklamoin siitä vw-autoa.
#7
Lainaus käyttäjältä: Ogsu - 26.12.13 - klo:17:56
Tänään ajaessa Helsingistä Jyväskylään Lahden kohdalla huoltoasemalla käynnin jälkeen syttyi tuo pakokaasun valo palamaan. Soitin Skodan ajoturvaan mistä sain neuvon että voi ajaa Jyväskylään. Loppumatkasta huomasin että auton tehot olivat vajaat, eli vitonen silmässä ja kaasu pohjassa 90km nopeudessa auto ei kiihtynyt jos ei ollut tasaista tai alamäkeä. Lisäksi auto/moottori tärisi kun painoi kaasua. Autona tuo 1.6Fsi 06 ja kilsoja 75tkm. Viimeksi kun kävin merkkihuollossa sanoivat että joku moottorin kannen tiiviste vuotaa vähän sytytystylppien päälle ja sanoivat että voi aiheuttaa käyntihäiriöitä tulevaisuudessa. Hinnaksi arvioivat n.1000â,¬. Jätin väliin kun ei kuulemma ollut akuutti juttu ja ajattelin että käytän nyrkkikorjaamolla. Ajettu ehkä abaut 6000-7000km huollon jälkeen. Onko nyt tuo ongelma tuosta kannen tiivisteestä johtuva vai onko tämä kindermuna taas tehnyt uuden yllätyksen? :\

Mulla oli vastaavia oireita 2.0FSI Passatissa kun puolat hajoili, osa "kuoli" lämmetessään ja yksi oli ihan katkesi puolestavälistä. Kilsoja oli noin 40tkm ja Laakkosen huoltoneuvoja totes et takuu ummessa (3 vuotta vanha) maksa itse,koska kyseessä on kuluva osa, yritin samalla tiedustella et missä kilometrimäärässä on tarkoitus vaihtaa johtosarjat jos vaikka nekin olis kuluvaosa... Tästä vajaa vuosi eteenpäin taas syttyi merkkivalo, mutta auto toimi ihan normaalisti, 1lambda oli hajonnut ja Laakkosen pikahuollon kaveri kysyi et onko vaihdettu puolia kun kuuluu takaisin kutsun piiriin.
#8
Tästä syystä se pumppu on alkuperäisenä niin pirun kallis kun siinä tulee se koko mötikkä termareineen päivineen, tarvikkeena ei saakkaan kun pelkkää irto pumppua ja halvin tais olla merkiltään Airtex tms. ja huimaan 28â,¬ hintaan.
#9
Pumppu vaihdettu ja taas kävi niin, että Hepun alumiininen pumppu on paljon laadukkaamman oloinen kuin tuo alkuperäinen pakeliittimuovinen...
Onneksi vedet oli tullut juorureijästä eikä pumpun runko ollut halki, mutta itse asennukseen.
Omaa työtä on turha hinnoitella, mutta laakkonen olis vaitanut 640â,¬ paketti hintaan ja nyt meni 10â,¬ jäähdytinnesteeseen ja pumppu oli tuon n.70â,¬ ja aikaa n.4½h niin tunti palkaksi jäis noin 125â,¬/h.
Homma oli V-mäinen, koska tilat oli ahtaat ja en saanut mitn ohjeitä et mitä kaikkea pois ja missä järjestyksessä, mutta jotenkin näin se menee:
1.pohjamuovi pois 6x torx
2.ilmanputsari imuputkineen pois 1x kuusiokolo
3.kiertovesipumpusta letku irti ja nesteet ulos
4.kiertovesipumppu letkuineen ja muovisineputkineen pois 3x torx
5.välijäähdyttimen putki irti kaasuläppäkotelosta ja pois 2x torx
6.kaasuläppäkotelo pois. 4x torx
7.sitten johtoja sivuun ja liittimistä irti 2x torx
8.ehkä imusarjan tukirauta irti (en muista onko pakko, mutta itse otin) 1x M8mutteri ja joku tähtipää aukee myös isolla torxilla
9.pumpun etupuolelta tuleva letku/muoviputki irti 2x torx
10. pumpun päästä muovinen hihnan suoja pois 2x torx
11. pumpun käyttöhihna irti 12mm normaali kuusikulmainenkanta, mutta KIERRE ON VASENKÃ,,TINEN!
12.koko pumppu irti olikohan 5x torx (itse en saanut pois kokonaan paikoiltaan vaan pultit irti ja pumppu kääntyi sen verran, että sain pumpun vaihdettua siihen runkoon.

Tämän jälkeen käännetyssä järjestyksessä takaisin alkuun.

Laitoin ulkomuistista nuo pelkät ruuvien määrät kun kokoja en todellakaan muista.

Hihnapyörän paikoilleenlaitto vaatii melkoisia gynekolookin sormia on sitten sen verran ahdas paikka, mutta käyttelin auton kuumaksi ja totesin ettei vuotoja ollut niin voin todeta onnistuneeni.

Mitään erikoistyökäluja ei tarvittu: torxeja koot 15, 20, 25, 35, 40 ja olikoha se iso 50, laadukas lenkki12mm (et halua nuljata hihnapyörän pultinkantaa), 13mm hylsy tai räikkälenkki, joku 6mm kuusiokolo, ruuvimeisseli mallia taltta, ämpärinesteille, erilaisia jatkovarsia, niveliä räikkiä ja vääntimiä, hyvät siirtoleukapihdit sekä six-päk ja reipasta urheilu mieltä :)
#10
Päivitellään tilannetta... ei mitn uutta.
Ei vaan loppuviikosta "pitäis" pumpun saapua saksanmaalta hintaan n.70â,¬ sis.rahdit.
Epäselvänä on tasapainoakselin hihnapyörän kiinnityspultinkannan koko, kaksitoistakulmaisia hylsyjä löytyy, mutta tuli taas tunne, että se on kuitenkin joku tosi erikoinen.

Eikö näitä pumppuja tosiaan ole Suomessa levinny kun jenkkilän foorumeilla tuntuu olevan aika kulutus tavaraa. Sieltähän sen kauhukseni luinkin, että osa pumpuista on alkanut vuotamaan kun pumpun muovi runko on haljennut saa nähdä kuin käy.
#11
Juu totta tosiaan, anteeksi maalasuuteni, siis tosiaan moottori on tuo 1.8 TSI ja tyyppi "vissiin CDAA", mutta näytti voimakkaasti samalta kuin tuossa TDiih:n vinkissä: http://training.avme.net/admin/Upload/SSP/4748_384%20Audi%20chain%20driven%201.8l%204V%20TSFI%20Engine.pdf
Laakkosella "lohduttivat", että on noita mennyt vähemmilläkin kilometreillä... joo tämä tieto helpotti tosi paljon, mutta eikai se auta kun pistää pumppu tilaukseen ja vaihtaa tuo pas.. (siis pumppu).
Sitä yritin arvuutella et oliskohan syytä hankkia jotain muutakin valmiiksi kun tuo pumppu.
#12
No laitetaampas lisä kysymyksiä kun ei edelliseenkään ole vielä vastattu.
Riittääkö yleensä pelkkä pumpun vaihto vai onko esim. Laakkosela tapana vaihtaa koko termarikotelohässäkkäpumppuineen, koska pumpun hinnaksi sanottiin noin 340â,¬ ja netissä pelkkä pumppu 38-107â,¬.
Vaihdetaakon yleensä käyttöhihna, tiivisteitä yms.
Mitä tulisi huomioida erityisesti purku/kasaus vaiheessa...
Yhtä enklannin kielistä palstaa kun yritin tavata (ns. Mika Häkkis englannila) niin siellä puhuttiin jotain, että mikäli on merkit tms. pielessä on sekin vaihdettava mitä tuo voisi tarkoittaa.

Mikäli olen ymmärtänyt yhtään niin purkujärjestys olisi:
1.nesteet pois
2.imusarja, letkuineen ja johtoineen (mitä erityistä huomioitava)
3.pumpun hihna (ilmeisesti vetorattaassa vasenkätinen kierre(mitä muuta) )
4.pumppu pois.

ja kasaus toisteen suuntaan...
#13
Noniin, räjähtäneestä kannesta ja tuhoutuneesta jakopäästä ei ole kulunut kuin tovi kun huomasin, että jäähdytin nestettä on hävinnyt, jota löytyikin pohjamuovin päältä... Vesipumppu pirulainen vuotaa ja Laakkonen hoitais operaation kohtuullisella 640â,¬ hinnalla. Pumppu on paikallistettu imusarjan alta laatikon puoleisestapäästä moottoria. Onkos kellään mitään workshop manuaalia tai vastaavaa, että näkis tuota purkutyön laajuutta sekä järjestystä...
Pumppujen nettihinnat 38â,¬-107â,¬

Edit. Muokattu otsikkoa. Jyri
#14
case closed jos näin voidaan sanoa...
Tänään vastasi autotalon johtaja sähköpostiini, myyjälta saamaan huonoon kohteluun ja pitkäksi venyneeseen korjausaikaan hän lupasi hyvitystä esim. seuraavassa huollossa...
#15
Jeah.
Tänään tuo potilas kotiutui.
Tehdas maksoi osista 100% ja työstä 70%.
Uusia osia kansi ja jakopää sekä öljyt, suodatin ja jäähdytinnesteet. Hintaa jäi kaikkineen diagnosointien ja muiden töidenkanssa apparallaa 400â,¬, koska nesteet ja öljyt ei kuulemma koskaan sisälly GW käytäntöön, että  tämmöinen "puolionnellinen loppu".
Koko remontin hinta oli muuten karvanauki 4000â,¬
#16
No tänään tuli uutta tietoa, eli auto valmistunee ensviikon puolessavälissä. Huolto "jamppa" kertoi positiivisia uutisia, takemman tiedustelun ja kustannus arvion perusteella tehdas maksaa 100% osista ja 70% työstä, tätä voidaan kutsua kohtalaiseksi vastaantuloksi, rahassa tämä tarkoittaa alle 300â,¬, mutta Vmäiseisenä asiana on tuo "miälenvikaises" venynyt korjaus aika eli noin neljä ja pual viikkoa.
#17
Väliaika tietoja, imu venttiilit mutkalla, mutta ilmeisesti männät ok, joten mitä ilmeisemmin vanha moottori korjataan. Maanantaina selvittävät hintoja/ remontin kokonaislaajuutta, maahantuontiin/ tehtaan suuntaan. Haisee taas autottomalta viikolta...
#18
Seuraava hoitola olis Hyvinkää, Hämeenlinna tai Kouvola. Auto on tosiaan LL ohjelmassa, mutta seuraavaan huoltoon oli vielä 9000km ja kaksi kertaa se on jo huollettu. Se tuossa suurimman ongelman aiheutti kun hajoaminen piti tapahtua kuumimpaan kesäloma aikaan niin ei ole tekiöitä ja toiseen kaupunkiin vienti ei Skoda turvalla onnistu, koska kuskaavat lähimpään merkkihuoltoon ja kun ei etukäteen varmaksi osannut sanoa mikä petti, nii ei viitti ruveta omaan laskuun hinauttamaan.
Kyllä lupaan reklamoida a. sinne b. tänne jahka saan auton ensin valmiiksi...
Huomennahan sen obduktion pitäisi alkaa ja sitten olemme luultavasti taas pikkuisen "viisaampia"
#19
Lainaus käyttäjältä: pomo - 24.07.13 - klo:12:28

Itse asion siksi vain merkkihuoltoa tarjoavassa liikkeessä, siellä takuu toimii mielestäni paremmin!

Siis Lahden Veljekset Laakkonen on Skodan jälleenmyyjä sekä merkkihuolto vaikka "palvelusta" voidaankin olla montaa mieltä...
#20
Katos pirua kohtalon toveri ja samalla kylällä. Eipä huolto maininnu teikeläisestä mitn, auto saa tuomion perjantaina, jolloin/jonka jälkeen selviää tarkemmin. 
Hienosti hoiti minun kohdalla myyjä kun kysyin s-postilla, että onko mitään ideoita kun auto on kuukauden pajalla vastasi lyhyen ytimekkäästi:
Moi. En voi auttaa asiassa tätä voisi jo kutsua hyväksi asiakas palveluksi.
Jos porukalla on oikeaa tietoa oikeista tapauksista (eli ei serku kaiman tutun kuulema huhu joka ehkä on varmatieto vissiin) joissa on hajonnut ko. tavalla moottori niin oliskohan aika kerätä yhteystiedot jos näitä on enemmänkin sattunut ja ruveta selvittämään onko kyseessä tyyppivika... Olis meinaan ihan mielenkiintoista tietää noita korvaus kuvioista, prosenteista, hinnoista ym.
#21
Nou hätä, ei ole tarkoitus vielä nöyrtyä, mutta täytyy odottaa rauhallisena et saan auton ensin, koska jos tässä vaiheessa alkaa liikaa "heittämään paskaa tuulettimeen" niin se sataa liian aikaisin alas. Elikkäs auto otetaan työn alle vasta ensiviikon jälkeen. Kuluttaja-asiamies sanoi et auton elinikä on 300tkm/10v. ja tästä suoralaskukaava olis n.12-15%, mutta odotellaan mitä moottorista/ maahantuojalta löytyy. 
#22
Väliaika tietoja, ketju hypänny ja jako siis sekaisin ja mitä ilmeisimmin venttiilit ja männät olleet törmäyskurssilla.
Tuhojen laajuus selviää vasta kun konetta aletaan enemmän purkamaan, mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että auto on ainakin tämän kuukauden Laakkoskonsernin aitojen sisäpuolella.
Alustavassa arviossa huolto ilmoitti valmistajan osalistuvan 70% ja jos oikein muistan kuulleeni niin 70% osista. Todellisen korjaustarpeen jälkeen selviää vasta tarkemmin hinta ja määrä...
Että näin tälläkertaa, voisin lisätä vielä muutaman voimasanan, mutta en enään jaksa...
#23
Ostin auton käytettynä Veljekset Laakkonen Lahti, josta auto on myös uutena myyty. Katsotaan minkälainen operatsuuni on kyseessä ja minkä hintainen, joka tapauksessa jonkinlaista good will systeemiä odottaisin, kun kerran kyse on ns. huoltovapaasta rakenteesta, mutta katsotaan mitä löytyy.
#24
Noniin tässä muutamana kertana kun auton on startannut, niin käynnistyksen yhteydessä on kuulunut n.1-2s kolkottava/rallattava ääni, jonka jälkeen se on poistunut ja auto on toiminut normaalisti.
Tänään starttauksen jälkeen ääni jäi "päälle" ja moottori ryytyi ja sammui öbaut 4s. jälkeen, muutaman startti yrityksen jälkeen lopulta kone käynnistyi, mutta  samaisen äänen saattelemana kone ei oikein halunnut ottaa kierroksia vaan vain epätasainen käynti ja ääni kasvoi, joten totesin viisaammaksi sammuttaa auton ja ottaa yhteyttä keskeytys turvan suuntaan...
Auto siis menee Lahden Laakoselle hoitoon, mutta nyt kiinnostaisi mikä voisi vaivata ja kuinka syvälle pitää kättä työntää taskuun, että saan tämän lystin saa maksettua.
Takuu loppui viime syksynä ja myyjäliikkeen "takuu" toukokuussa, ko. potilas on Octavia 1.8TSI 4x4 -10 ja kilometrejä huimat 67000.
#25
Octavia II (04-13) / Vs: Ilmastoinnista
05.06.13 - klo:22:11
Tätä samaa ihmettelin minäkin, edellisessä Passatissa oli aina lätäkkö ja Skodan alla en vastaavaa ole nähny...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy