Seat Leon ST 1.4 TSI 122 Style - Kolina konehuoneesta

Aloittaja Tatti, 26.09.23 - klo:14:27

« edellinen - seuraava »

Tatti

Ostin auton alku vuodesta ja nyt olen huomannut että matalilla kierroksilla (1.4t - 1.6t) ajaessa ja kiihdyttäessä auton moottorihuoneesta kuuluu kolinaa. Auto yskähtää hieman, mutta lopettaa kun päästään noin 2t kierroksen lukemiin. Pitkällä ajolla en huomaa ongelmia ja auto toimii oikein näppärästi.

Vaihteisto toimii kuten pitää. En ole huomannut luistamista tai ongelmia sen puolella. Vaihteet menee silmään oikein näppärästi ja ei ole ongelmia.

Autolla nyt ajettu 143tkm ja osto hetkellä 132tkm. Kesän yli ajettu pitkää matkaa ja kaupunkiajot jääneet erittäin vähäiseksi, joten kytkintäkään/vaihteistoa ei ole raiskattu kaupunki ajolla.

Nyt pieni pelko perseessä että pitää viedä huoltoon ja siellä aloitetaan selvittelyt ja meitistä tulee 3k köyhempi. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja mitä olette tehneet vian selvittämiseksi.
Seat Leon ST 1.4 TSI 122 (2014)

Daatta

Varmasti kannattaa korjaamolla käydä selvittämässä ongelman syy, voi olla jotain yksinkertaista kuten moottorin tuenta. Vaikka olisi vakavampaakin niin parempi se on selvittää nyt eikä odottaa sitä kun auto jättää tien päälle.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dosetti

No olisi itsellänikin pelko persiissä jos kolinaa sekä moottorin käyntihäiriötä kuuluisi konehuoneesta. Korjaamolle veisin niin pian kuin mahdollista, kuten Daatta tuossa jo sanoikin.

Tatti

Seat Leon ST 1.4 TSI 122 (2014)

Gumle

Lainaus käyttäjältä: Tatti - 27.09.23 - klo:10:51
No nyt mä otin videon, jonka tarkoituksena on vain näyttää ääni.
https://youtube.com/shorts/z3DvNsTFVd0?feature=share

Jos alakierroksilla pitää tollasta ääntä ja kone ei vedä puhtaasti, luulisi ymmärtävän että suorinta reittiä korjaamolle vikaa selvittämään. Itse en ajaisi yhtään ylimääräistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy