Cupra

Aloittaja sakal83, 07.09.19 - klo:19:26

« edellinen - seuraava »

sakal83

Voisi Cuprasta avata ihan oman merkin, mutta mennään tällä siihen asti.

https://www.is.fi/autot/art-2000006225788.html
Lähtenyt Cupran väellä vähän laukalle? Vai mitä mieltä jengi on?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

mats13

Hei. Onko joku vielä formentorin saanut ja minkälaisen on tilannut?
Minkälainen toimitusaika?
Cupra Formentor VZ -21 Hybrid
Ateca 1.4TSI FR

delerium

Formentor VZ E-hybrid meni tilaukseen 24.3 ja sain auton 8.6, eli melko nopeaa toimintaa! Itse autoon olen erittäin tyytyväinen, toki kestää aikansa että kaikki infotainment kosketusnäytön namiskat tulee tutuiksi, mutta on kyllä erittäin asiallinen peli ja tyytyväinen olen.

Omaan yksilöön tuli ruksattua VZ-varustelun lisäksi ratin satelliittinapit (Drive mode select + käynnistys ratista) sekä napista vapautettava vetokoukku. On muuten tosi jännä että samalla koneella varustettuun Ocu RS IV:hen ei saa vetokoukkua mutta tähän saa, se osaltaan oli ratkaisemassa myös valintaa Formentorin puolesta.

mats13

Minkä värisen otit?
Itse tilasin toukokuussa hybridin vz version nahkapenkeillä ja dark camouflage värillä
Cupra Formentor VZ -21 Hybrid
Ateca 1.4TSI FR

Devl

Lokakuussa tilattiin 310 VZ ja saatiin tammikuun alussa ajoon.

mats13

Minkä kokoisia talvivanteita teillä on ?
Cupra Formentor VZ -21 Hybrid
Ateca 1.4TSI FR

Devl

Lainaus käyttäjältä: mats13 - 13.06.21 - klo:17:49
Minkä kokoisia talvivanteita teillä on ?
Tuo vakio 19" ja continentalin kitkat 245/40.

Alkuvuodesta oli kiven alla suorasovitteiset vanteet, niin päädyin tuohon alkuperäiseen kuparin väriseen vanteeseen.

mats13

Hybridiin olen vanteita etsinyt  ja hyvät olen löytänyt,
mutta missään ei ole vannesimulaattorissa valittavissa hybridiä vaan vain toi 310hp kai ne samat et t ja leveydet pätee?
Cupra Formentor VZ -21 Hybrid
Ateca 1.4TSI FR

Hazz

Lainaus käyttäjältä: mats13 - 27.06.21 - klo:00:21
kai ne samat et t ja leveydet pätee?

Eiköhän ne samat ole... ainakin niin päin, että jos siihen 310hp versioon menee, niin menee muihinkin. Itse hommasin Dotz Misano grey 18” 5x112 ET 35 vanteet talvirenkaisiin ja aika hyvin näytti istuvan.

Moose

sori meni vahingossa Cupra-ketjuun eikä Formentor-ketjuun
Cupra Formentor VZ PHEV

Farao

Cupra Born on nyt valmis ja julkaistu. Löytyy perushinnat ja lisävarusteet: https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-range/born.html. Käytännössä se on 42,3k Born ja 45,9k Born MAX. Eli menee samalla tavalla kuin Formentor ja sen VZ versio.

tsihman

^ Linkki ei toimi.

-ruoska-


Jasca

Hmm... Jollain tavalla mielenkiintoisen oloinen tuo Cupra Born. Erityisesti Max -versio kiinnostaa. Mutta mutta... Samat lastentaudit taitavat vaivata kuin ID-perhettäkin? Taidanpa siis ajella vielä kilometrin jos toisenkin tuolla nyky-Cupralla, joka on toiminut ongelmitta (kop kop!).
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Turbokiisseli

Cupra-foorumille kannatus! Born tilauksessa ja ID3 verrattuna oli aika eri laite varsinkin sisältä, joten muutaman tinkikierroksen jälkeen valinta noiden kahden välillä oli helppo.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Daatta

Ihan hauskan näköinen tuo Borne on ja varusteet kohdallaan, hintakaan ei ole paha. Mutta vaikuttaisi olevan yksi paha puute eli matrix led-valot. Ne ovat ehdottomasti ID.3:n paras varuste, käsittämättömän hyvät valot. Sähköpenkki olisi kiva, mutta enemmän kaipaisin sähköistä takaluukkua mitä ei ID.3 pohjaisissa ole eikä ilmeisesti tulekaan. Lasikatot ja 20" vanteet, ei jaksa enää oikein innostua.  :D

Born oli kiikarissa aikanaan, mutta en malttanut jäädä sitä odottamana. ID.3:n kanssa menty nyt vuosi hyvällä fiiliksellä, eikä ole välittömiä tarpeita vaihtaa uuteen. Tekniikkaa toimii nyt hyvin, mikä lupaa mukavia kilometrejä myös Bornelle.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 30.12.21 - klo:08:50
Cupra-foorumille kannatus!
Kannatan. Minulle on myös tulossa Born, 58 kWh perusversio (ei Max). Auton vakiovarustus on kattava. En ottanut kuin metallivärin lisävarusteena. Alustava tuotantoviikko on 08/22. Saa nähdä kuinka hyvin pätee nykyisessä tilanteessa?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 30.12.21 - klo:09:21
Sähköpenkki olisi kiva, mutta enemmän kaipaisin sähköistä takaluukkua mitä ei ID.3 pohjaisissa ole eikä ilmeisesti tulekaan.
Minulla on Leonissa sähköluukku enkä pidä siitä yhtään. Hidas operoida ja jää monesti sulkeutumatta, jos istuu autoon samalla aikaa, kun on menossa kiinni. Olen tyytyväinen, ettei Bornissa ole sitä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

jukkanen

Oho, en ollut tuon puuttumista kaikista id3-pohjaisista tiedostanutkaan, jotenkin sitä on pitänyt itsestäänselvyytenä. Itse arvostan kyllä tätä toimintoa ja erityisesti kun se on ainakin tähän saakka Leonissa toiminut ongelmitta. Aavistuksen hitaanpuoleinenhan se on, mutta verrattuna vaihtoehtoon että tavarat pitäisi laskea ensin loskaan, lumeen, tms., todella hyvä varuste. Kaikilla ei toki tällaisia "tavaratkäsissä"-tarpeita ole.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 30.12.21 - klo:11:20
Aavistuksen hitaanpuoleinenhan se on, mutta verrattuna vaihtoehtoon että tavarat pitäisi laskea ensin loskaan, lumeen, tms., todella hyvä varuste. Kaikilla ei toki tällaisia "tavaratkäsissä"-tarpeita ole.

Jep, keski-ikä on ihmeellistä aikaa kun alkaa arvostaa arkipäivän käytännöllisyyttä ihan eri tavalla. Ja on noilla sportti-kieseillä tullutkin ajeltua, vaihtelu virkistää.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Turbokiisseli

Bornin matriisiledien puute oli tosiaan lähes kynnyskysymys tilata kuitenkin ID3, mutta mulla tulee sen verran vähän matka-ajoa pimeällä etten kokenut noita pakolliseksi. Bornin penkit sen sijaan ovat ehkä 100x paremmat jo vakiona kuin ID3:n jakkarat ja sisusta aivan täysin eri planeetalta. Koeajoin MAX:n, mutta totesin etten halua maksaa natisevasta panoraamakatosta ja omaan ajoon puoliturhasta 360-kamerasta. Myös AR HUD oli vähän niin ja näin. Näyttää saman tiedon kuin "mittaristo" navin aika psykedeelisillä nuolilla höystettynä, joten senkään puuttuminen ei jää harmittaa.

Meille tulossa myös perusversio, ja siihen lisäksi:
Harmaa Dinamica-sisusta suksiluukun takia ja saahan siihen samalla ne puoliturhat sähköpenkit
Metalliväri Aurora Blue, koska se vakioharmaa vaan on ankea
Tummennetut takalasit

Beats Audio olisi ollut kiva, mutta sille antoivat hyvin epämääräisen toimitusajan niin jos vakioämyrit alkaa harmittaa laitan tilalle Focalin drop-in sarjan.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy