Leon 5F renkaat

Aloittaja JaSa, 19.05.13 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

MrHyde

FR Launch pack ja Performance 30/1:n mukana Contin Sport Contact 5:et. Näin talven kynnyksellä ne siirtyivät varastoon odottamaan kevättä.

Antsu

Mulla on talvivanteina 17" Seatin Sport Up -vanteet ja renkaina Master Nordic 3 nastat. Oikea takarengas kuitenkin vuotaa n. 0,3bar/päivä tahtia. Olen käynyt nyt näyttämässä kapinetta First Stopilla ja Vianorilla, mutta kumpikaan ei löytänyt vuotoa renkaasta. Vanne renkaineen on upotettu saippuaveteen ja ei tule kuplia, myöskin venttiili on ok.

Ei luulisi ilman lämpötilallakaan olevan merkitystä? Tosin heitellyt nyt tässä +7 - -2 asteen välissä, mutta kun muut renkaat ei vuoda  :o
Vannekin on suora, joten siitä ei pitäisi olla kiinni.. Mitäs tuolle tekisi?

kimik

Onkos tietoa onko Leonin ensiasennusrenkaat kiinni samoilla pulteilla. Mulla nyt Contin kitkat alla ja kun noita kesärenkaita tutkin, niin en löytänyt pultteja ollenkaan? Onkohan myyjä unohtanut antaa pultit mukaan, vai meneekö samoilla pulteilla talvirenkaiden kanssa??

Kysymällähän tämäkin tietysti selviäisi, mutta jos joku täällä nyt tietää, ennenkuin nolaan itseni täydellisesti kyselemällä myyjältä tyhmiä ;D
Seat Leon 1.4 TSI 122hv style

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: kimik - 08.02.14 - klo:23:16
Onkos tietoa onko Leonin ensiasennusrenkaat kiinni samoilla pulteilla. Mulla nyt Contin kitkat alla ja kun noita kesärenkaita tutkin, niin en löytänyt pultteja ollenkaan? Onkohan myyjä unohtanut antaa pultit mukaan, vai meneekö samoilla pulteilla talvirenkaiden kanssa??

Kysymällähän tämäkin tietysti selviäisi, mutta jos joku täällä nyt tietää, ennenkuin nolaan itseni täydellisesti kyselemällä myyjältä tyhmiä ;D
Tähänastisissa VAGgineissa OEM-vanteet ovat olleet samoilla pulteilla riippumatta siitä, onko vanne peltiä vai alua. Tarvikealuissa joskus tarvitaan erilaiset pultit, mutta sellaisten vanteiden mukana ne yleensä kuuluu kauppaan.

kimik

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 08.02.14 - klo:23:56
Tähänastisissa VAGgineissa OEM-vanteet ovat olleet samoilla pulteilla riippumatta siitä, onko vanne peltiä vai alua. Tarvikealuissa joskus tarvitaan erilaiset pultit, mutta sellaisten vanteiden mukana ne yleensä kuuluu kauppaan.

Kiitos vastauksesta, näinhän se sitten varmasti onkin...
Entisessä Ibizassani oli tarvikealut ja kahdet pultit. Sen takia niitä Leonin takaluukustakin etsin... ;D
Seat Leon 1.4 TSI 122hv style

Seba

OEM-alut ja peltivanteet ovat pallokantaisilla pulteilla ja lähes kaikki tarvikevanteet ovat 60º kartiokannalla. Sitten jotkin replica-vanteet voivat olla myös tolla pallokannalla.

Rosso

Itelläni vaihtui Continentalin kitkat Bridgestone Blizzak Spike -nastoihin ja rengasmelu on ihan älytön. Ei ikinä ole tullut ajettua samanlaisessa humussa. Onko ihan sudet renkaat vai äänieristyksessä säästetty leijonassa?

Ja mulla tuli ainakin kahdet pultit kesä ja talvialuihin.

Jmj

Pohdiskelen kannattaako auton tilauksen yhteydessä sopia talvirengaspaketista.
Auton toimittaminen menee joka tapauksessa kesään.
Hintahan tässä on se tärkein tekijä.
Tarjouksen olen rengaspaketista jo aiemmin saanut. Aluvanteet ja Continentalin renkaat nastoilla.
Millaisella hinnalla olette saaneet hankittua vast. paketin?


Jmj

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 10.03.14 - klo:12:23
Pohdiskelen kannattaako auton tilauksen yhteydessä sopia talvirengaspaketista.
Auton toimittaminen menee joka tapauksessa kesään.
Hintahan tässä on se tärkein tekijä.
Tarjouksen olen rengaspaketista jo aiemmin saanut. Aluvanteet ja Continentalin renkaat nastoilla.
Millaisella hinnalla olette saaneet hankittua vast. paketin?


Jmj

Jos ostat auton kesällä, ei kannata ottaa talvirenkaita autoliikkeestä. Saat ne kuitenkin vanteineen erikoisliikkeen tarjouksesta edullisemmin. Talvella asia on erikseen, koska jotenkinhan se auto on sieltä kotiin ajettava, mutta silloinkin voit tietty sopia, että tuot omat renkaat alle laitettavaksi. Autoliikkeillä voi olla hyviä tarjouksiakin, mutta usein pelaavat loppusummalla, eli tarjouksessa näytetty hinta rengas-vannepaketille ei kerro oikeastaan mitään. Yleensä se on kuitenkin alu-talvipaketille 1000-1500 euroa.

Muuten, noista "tehdaskesärenkaista" olisin kysyttävää. Tuleeko ST FR mallien alle 17" kokoon edelleen Pirelli P7:t?

Se on muuten ilmeisesti hyvä rengas ja hiljainenkin, mutta vierintävastus on turhan suuri. Eli näkyy polttoaineen kulutuksessa suoraan (ks. TM:n viimeinen kesärengastesti). Jos mulle tulee ne alle, niin voisin myydä ne täällä edullisesti. Onko kiinnostuneita?  :P
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Epes

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 10.03.14 - klo:18:09
Jos ostat auton kesällä, ei kannata ottaa talvirenkaita autoliikkeestä. Saat ne kuitenkin vanteineen erikoisliikkeen tarjouksesta edullisemmin. Talvella asia on erikseen, koska jotenkinhan se auto on sieltä kotiin ajettava, mutta silloinkin voit tietty sopia, että tuot omat renkaat alle laitettavaksi. Autoliikkeillä voi olla hyviä tarjouksiakin, mutta usein pelaavat loppusummalla, eli tarjouksessa näytetty hinta rengas-vannepaketille ei kerro oikeastaan mitään. Yleensä se on kuitenkin alu-talvipaketille 1000-1500 euroa.

Muuten, noista "tehdaskesärenkaista" olisin kysyttävää. Tuleeko ST FR mallien alle 17" kokoon edelleen Pirelli P7:t?

Se on muuten ilmeisesti hyvä rengas ja hiljainenkin, mutta vierintävastus on turhan suuri. Eli näkyy polttoaineen kulutuksessa suoraan (ks. TM:n viimeinen kesärengastesti). Jos mulle tulee ne alle, niin voisin myydä ne täällä edullisesti. Onko kiinnostuneita?  :P

Autoliikkeestä saa harvoin hyvällä hinnalla talvirengaspakettia ellei ole jotain erikoistarjousta päällä tyyliin "satasella tonnin varusteet" tms..

Meikäläinen sai Leonin (style) viime kesänä ja loppusyksystä hain rengasliikkeestä vanne/rengaspaketin. Ei minua ole koskaan erikoisen isot/leveät renkaat kiinnostaneet joten ostin nytkin talveksi perussetin eli suorasovitteiset alut Contin Ice Contacteilla huikeassa koossa 195/65x15". Tuli pallokartioiset pultit mukana eli samanlaiset kuin originaalit. Hintaa kertyi alle asennettuna kaikkineen 720 euroa. Hyvin on tämä talvi noilla pärjäilty ....

Jmj

#40
Kiitos vastauksista.

Tuolla vanne-/rengaspaketilla olisi hintaa n. 1400â,¬
Auton tilauksen teen kuluvan kuukauden aikana tai kun seuraavat hintatiedot tulevat.
Noista "ei alkuperäisistä" vanteista on ollut käsitys, että ne vaatisivat sovittimia.

Epes,
mainitset "suorasovittimet". Voitko vähän selventää asiaa tuntemattomalle.
En myöskään kaipaa  leveitä renkaita. Ja teräsvanteetkin kelpaavat.
Voitko kertoa mistä liikkeestä tuon perussetin onnistuit saamaan.
Onhan tuossa aika reipas hinnan ero saamaani tarjoukseen.


Jmj

Epes

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 10.03.14 - klo:19:27
Kiitos vastauksista.

Tuolla vanne-/rengaspaketilla olisi hintaa n. 1400â,¬
Auton tilauksen teen kuluvan kuukauden aikana tai kun seuraavat hintatiedot tulevat.
Noista "ei alkuperäisistä" vanteista on ollut käsitys, että ne vaatisivat sovittimia.

Epes,
mainitset "suorasovittimet". Voitko vähän selventää asiaa tuntemattomalle.
En myöskään kaipaa  leveitä renkaita. Ja teräsvanteetkin kelpaavat.
Voitko kertoa mistä liikkeestä tuon perussetin onnistuit saamaan.
Onhan tuossa aika reipas hinnan ero saamaani tarjoukseen.


Jmj

Suorasovitteinen on siis sellainen vanne joka on tarkoitettu juuri kyseiseen autoon eikä siinä ole erillisiä sovitteita lainkaan. Navan keskireikä on prikulleen sama kuin alkuperäisessä.
Liike on Turussa http://www.rengasjatarvike.com/ . Käy kurkkaamassa tuon sivuston vannevalitsimessa. Siellä on uusiin Leoneihin tarjolla vaikka minkälaista vannetta.
Jos ostat rengas/vannepaketin, pyydä heiltä tarjous. Hinta on edullisempi kuin renkaat ja vanteet erikseen ostettuna.

Jmj

#42
Kiitos tiedosta.
Pitää ryhtyä selvittämään asiaa.
Ja talvirenkaat saa jäädä autokaupasta pois.
---
Näkyy tavaraa löytyvän.

Jmj

Jule

Itsekin laitoin äskettäin Leonin tilaukseen ja jätin talvirenkaat pois kaupasta juurikin siitä syystä, että hintaa olisi tullut enemmän kuin muualta hankittuna. Talvivanteiksi olisin mieluusti ottanut nuo FR:n vakiovanteet eli 17" Dynamic 30/2, mutta hintaa noille "erikseen" ostettuna olisi tullut liikaa.

Kesärenkaiksi on FR Launch Packin myötä tulossa 18" Performance 30/1 -vanteet 225/40 -renkailla, mutta talveksi ajattelin hommata astetta maltillisemman setin. Tilaukseen lähtee mitä todennäköisimmin BM Racingin 17" Bari-vanteet ja renkaiksi olen ajatellut Michelinin 205/50/R17 X-Ice XI3 -kitkarenkaita . Kitkoista ei vielä ole omakohtaista kokemusta, mutta nyt päätin sellaiset ottaa. Ja veikkaanpa myös, että paluuta nastoihin ei sitten enää tapahdukaan.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jule - 17.03.14 - klo:16:49
Itsekin laitoin äskettäin Leonin tilaukseen ja jätin talvirenkaat pois kaupasta juurikin siitä syystä, että hintaa olisi tullut enemmän kuin muualta hankittuna. Talvivanteiksi olisin mieluusti ottanut nuo FR:n vakiovanteet eli 17" Dynamic 30/2, mutta hintaa noille "erikseen" ostettuna olisi tullut liikaa.

Kesärenkaiksi on FR Launch Packin myötä tulossa 18" Performance 30/1 -vanteet 225/40 -renkailla, mutta talveksi ajattelin hommata astetta maltillisemman setin. Tilaukseen lähtee mitä todennäköisimmin BM Racingin 17" Bari-vanteet ja renkaiksi olen ajatellut Michelinin 205/50/R17 X-Ice XI3 -kitkarenkaita . Kitkoista ei vielä ole omakohtaista kokemusta, mutta nyt päätin sellaiset ottaa. Ja veikkaanpa myös, että paluuta nastoihin ei sitten enää tapahdukaan.

Varmasti hyviä valintoja. Itse olen kapeampien ja profiililtaan hieman korkeampien talvirenkaiden ystävä (melu on pienempi, vaikka onkin kyse kitkoista ja tuovat hieman mukavuutta talven jääpolanteisiin) eli joku 16" 205/55 voisi ehkä olla mukavampi. On toki makuasia.

Nastattomat talvirenkaat on hyvä ratkaisu. Itse siirryin vuosia sitten ja paluuta ei tosiaan ole. Se on asia, joka pitää itse kokea ennen kuin uskoo. Vänkäsin monta vuotta vastaan, kun kollega töistä niitä ehdotti, mutta lopulta uskalsin kokeilla. Sitä paitsi nastattomien pito on uusien mallien myötä vaan parantunut vuosi vuodelta. Mielestäni Suomen oloihin paras nastaton talvirengas on Nokian uusi Hakka R2. Kuivalla ja märällä se ei ole paras, mutta jäällä ja lumella todella hyvä. Hyvä kompromissi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jule

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 17.03.14 - klo:18:31
Varmasti hyviä valintoja. Itse olen kapeampien ja profiililtaan hieman korkeampien talvirenkaiden ystävä (melu on pienempi, vaikka onkin kyse kitkoista ja tuovat hieman mukavuutta talven jääpolanteisiin) eli joku 16" 205/55 voisi ehkä olla mukavampi. On toki makuasia.

Nastattomat talvirenkaat on hyvä ratkaisu. Itse siirryin vuosia sitten ja paluuta ei tosiaan ole. Se on asia, joka pitää itse kokea ennen kuin uskoo. Vänkäsin monta vuotta vastaan, kun kollega töistä niitä ehdotti, mutta lopulta uskalsin kokeilla. Sitä paitsi nastattomien pito on uusien mallien myötä vaan parantunut vuosi vuodelta. Mielestäni Suomen oloihin paras nastaton talvirengas on Nokian uusi Hakka R2. Kuivalla ja märällä se ei ole paras, mutta jäällä ja lumella todella hyvä. Hyvä kompromissi.

Näinhän tuo tosiaan on, makuasia pitkälti tuo rengaskoon valinta. Siinä joutuu jonkinnäköisen kompromissin tekemään ulkonäön ja ajomukavuuden välillä. Suhteellisen pieniä erot varmaankin ovat esim. edellä mainittujen vaihtoehtojen välillä.

Nokian Hakka R2 oli myös ensin harkinnassa, mutta Micheliniin päädyin lopulta kuitenkin. Molemmat varmasti käytännössä yhtä hyviä vaihtoehtoja (Michelin voitti mitättömän pienellä erolla (0,1 p) Hakka R2:n TM:n viime syksyn testissä). Michelinin edullisempi hinta sai kuitenkin kääntymään siihen.

Tuosta kitkojen kehittymisestä olen lukemani perusteella samaa mieltä, selvää kehitystä tapahtuu vuosi vuodelta. Toki niin tapahtuu myös nastarenkaiden osalta, mutta omaan käyttöön sitä nykyisin kaipaa useammin noita nastattomia ajokilometrejä kuin nastallisia.


Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jule - 17.03.14 - klo:20:53
Näinhän tuo tosiaan on, makuasia pitkälti tuo rengaskoon valinta. Siinä joutuu jonkinnäköisen kompromissin tekemään ulkonäön ja ajomukavuuden välillä. Suhteellisen pieniä erot varmaankin ovat esim. edellä mainittujen vaihtoehtojen välillä.

Nokian Hakka R2 oli myös ensin harkinnassa, mutta Micheliniin päädyin lopulta kuitenkin. Molemmat varmasti käytännössä yhtä hyviä vaihtoehtoja (Michelin voitti mitättömän pienellä erolla (0,1 p) Hakka R2:n TM:n viime syksyn testissä). Michelinin edullisempi hinta sai kuitenkin kääntymään siihen.

Tuosta kitkojen kehittymisestä olen lukemani perusteella samaa mieltä, selvää kehitystä tapahtuu vuosi vuodelta. Toki niin tapahtuu myös nastarenkaiden osalta, mutta omaan käyttöön sitä nykyisin kaipaa useammin noita nastattomia ajokilometrejä kuin nastallisia.

Nykyautossa (kohta luovutettavassa) on alla nuo R2:t ja aiemmin oli R:t. Kehityksen huomaa, vaikka edellisetkin R:t olivat hyvät. Michelineistä ei ole oikeastaan kokemusta kuin jostakin koeajoautosta, joten sikäli en ole paras niitä vertaamaan. Aiemmin oli niin, että Nokialaiset pärjäsivät erityisen hyvin nimenomaan lumi-jää osiossa, mutta kuivalla ja märällä hävisivät Michelinille ja Continentalille velttouden takia. Nyt näyttää ainakin Michelin kirineen muuallakin tasoihin ja osittain jopa ohi. R2:n paras puoli on ehkä niiden tuntuma ja tasaisuus. Pidon kevenemisen todella liukkaalla tuntee ja rengas ei yllätä vaan on looginen ajettava. Tänäkään talvena ei ollut yhtään päivää, jolloin nastarengasta todella olisi tarvinnut.

Kannattaa muuten googlettaa Ruotsin rallia tai tunturirallia, niin näkee millaisella leveysprofiililla saadaan paras pito liukkaalla ;) Fysiikan laki sanoo, että enemmän painoa pienemmälle pinta-alalle on liukkaalla parempi, mikä johtaa rallissa noihin (jopa naurettavan näköisiin) renkaisiin. Pitävällä pinnalla asia on toisinpäin....
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jmj

Mikä lie taka-ajatuksena tuossa "FR Launch Packissa".
Ei tiedä miten kovempi rengasmeteli on kuin "perusrenkailla". Eikä myöskään voi tietää minkä valmistajan renkailla nuo 18 tuumaiset tulevat. Ostaako sian säkisää vai ei.
Vainko ulkonäön vuoksi.

Jmj



msr

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 18.03.14 - klo:17:40
Mikä lie taka-ajatuksena tuossa "FR Launch Packissa".
Ei tiedä miten kovempi rengasmeteli on kuin "perusrenkailla". Eikä myöskään voi tietää minkä valmistajan renkailla nuo 18 tuumaiset tulevat.
5-ovisessa tuli Launch Packin mukana Contisportcontact 5:t. En ole 17 tuumaisia kokeilut, mutta melu ei ole mahdoton noilla 18" renkaillakaan.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Jmj

Hyvät renkaathan olet saanut.
5-ovista ollaan myös hankkimassa.
Kuu alkaa olla pian lopuillaan eikä ole vielä tietoa seuraavasta vuosimallista.

Jmj

Jmj

Kummallista, että TM 6/2014 Seat Leon ST 1.2 TSI DSG Style koeajoautossa piti olla muut kuin vakiorenkaat.
Harva taitaa autoon valita 225/45R 17 renkaat.
(Nyt on tullut jupistua tarpeeksi vähäksi aikaa.) :)

Jmj

Boot

Tänään kesärenkaat alle. Päätin, että enää ei tule liukasta. Hieman siirtyy voima tiehen paremmin kesärenkailla...
Suomi on ahdin valtakunta

isosubbari

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 20.03.14 - klo:11:23
Kummallista, että TM 6/2014 Seat Leon ST 1.2 TSI DSG Style koeajoautossa piti olla muut kuin vakiorenkaat.
Harva taitaa autoon valita 225/45R 17 renkaat.
(Nyt on tullut jupistua tarpeeksi vähäksi aikaa.) :)

Jmj

itse tuli juuri nuo 17" kiekot otettua ::)

tiedustelin myyjältä renkaista ja kuulemma randomilla tulee michelin, pirelli, continental, goodyear, joten saa nähdä..

mietityttää että kandeisko ottaa talvirenkaiksi kitkat, vaihtoehdot ovat bridgestone blizzak spike 01 tai blizzak ws 70, kokemuksia?

ram1

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 01.04.14 - klo:22:11
itse tuli juuri nuo 17" kiekot otettua ::)

tiedustelin myyjältä renkaista ja kuulemma randomilla tulee michelin, pirelli, continental, goodyear, joten saa nähdä..

mietityttää että kandeisko ottaa talvirenkaiksi kitkat, vaihtoehdot ovat bridgestone blizzak spike 01 tai blizzak ws 70, kokemuksia?
Miks noi vaihtoehdot?Ennemmin valitset itse sellaiset talvirenkaat kuin haluat, jos noi jotkut liikkeen tarjoamat ylihintaset.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 01.04.14 - klo:22:11
itse tuli juuri nuo 17" kiekot otettua ::)

tiedustelin myyjältä renkaista ja kuulemma randomilla tulee michelin, pirelli, continental, goodyear, joten saa nähdä..

mietityttää että kandeisko ottaa talvirenkaiksi kitkat, vaihtoehdot ovat bridgestone blizzak spike 01 tai blizzak ws 70, kokemuksia?

Jos on ekat kitkarenkaat niin ota joku kolmikosta: Nokian, Michelin, Continental. Blizzakit eivät ole pärjänneet testeissä pitkään aikaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

isosubbari

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.04.14 - klo:22:45
Jos on ekat kitkarenkaat niin ota joku kolmikosta: Nokian, Michelin, Continental. Blizzakit eivät ole pärjänneet testeissä pitkään aikaan.

Niin itsekin katselin eilen rengastestejä ja eihän nuo kärkikahinoissa ole olleet. Bridgestonesta täytyy siis valita kun sain auton oston yhteydessä talvirengaspaketin 0â,¬, joten sinällään ihan ok...

WKurki

Leon tuntui ns. vakiokokoisilla nastarenkailla (Pirelli Winter Ice Zero 205/55 R16) todella hyvältä autolta. Vaihto kesärenkaisiin teki autosta enemmän kuin makean. Kesäpyörät siis koossa 225/45 R17 Pirellin P7 Cinturato W-nopeusluokalla. Aiemmin ollut vain V-nopeusluokan renkaita normiautoissa, mutta ei tee pahaa tuo isompi nopeusluokkakaaan ja mukavuus ja hiljaisuus ainakin on kondiksessa Leonissa 17'' pyörillä.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Jartza

Omassa FR:ssä 18" Continentalit ja aika äänekkäät..oikeastaan ainoa pettymys koko autossa perjantaisen luovutuksen jälkeen...

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: WKurki - 07.04.14 - klo:13:24
Leon tuntui ns. vakiokokoisilla nastarenkailla (Pirelli Winter Ice Zero 205/55 R16) todella hyvältä autolta. Vaihto kesärenkaisiin teki autosta enemmän kuin makean. Kesäpyörät siis koossa 225/45 R17 Pirellin P7 Cinturato W-nopeusluokalla. Aiemmin ollut vain V-nopeusluokan renkaita normiautoissa, mutta ei tee pahaa tuo isompi nopeusluokkakaaan ja mukavuus ja hiljaisuus ainakin on kondiksessa Leonissa 17'' pyörillä.

Taitaa tuo nopeusluokka vähän yliampua Suomessa ja auton voimavarojenkin suhteen...

Tuon Pirellin ainoa heikkous lienee sen suuri vierintävastus, joka näkyi myös nyt rengastesteissä. Omassa Touranissani se näkyi niin, että kulutus putosi 0,3-0,5 sadalla (maantiellä erityisesti enemmän), kun siirryin Pirellistä Nokian Hakka Green renkaaseen. Ne olivat kylläkin edellisen sukupolven Pirellit (3 v sitten ostetut), mutta ero oli kuitenkin selvä. Pelkään, että omakin ST tulee niillä...  :-\
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Boot

Kulutus hieman pomppasi siirryttäessä kesärenkaaseen. Hankookien tilalle tuli Bridgestone Turanzat. Molemmat 17" koossa. Keskari nousi n. Litralla. Hieman vaikuttaa motareiden rajoituksien nousu, mutta motarittomienkin päivien keskari n. 0,5-1,0 litraa suurempi.
Suomi on ahdin valtakunta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy