Kierrokset seilaa ja hörähtelee

Aloittaja AutoMan, 18.03.22 - klo:11:41

« edellinen - seuraava »

AutoMan

Olisiko hyvää vinkkiä mistä aloittaa tutkiminen. Vm 2010 1.8TSI Octavia. Aiemmin vaihdettu PVC kun kierrokset seilasi miten sattui (korjaantui).Nyt auton tyhjäkäynti seilaa kahden tonnin alapuolella, tyhjäkäynti ikään kuin pätkii ja pakokaasujen hajukin muuttunut. Ohessa vikakoodit.

Järjestelmä: Moottori., BVY MT/AT Motronic
P119A Polttoaineen paineen tunnistin, virheellinen
P0507 Joutokäynnin ohjausjärjestelmän pyörintänopeus oletettua korkeampi
P0301 Sylinteri1 Sytytyskatkos havaittu
P0302 Sylinteri 2 Sytytyskatkos havaittu
P0303 Sylinteri 3 Sytytyskatkos havaittu
P0304 Sylinteri 4 Sytytyskatkos havaittu
P0300 Satunnainen moninkertainen sylinterin sytytyskatkos havaittu
P0171 Järjestelmä liian laihalla (Lohko 1)
P2279 Imuilman järjestelmän vuoto


Daatta

Google on taas kaveri, nuo P-koodit hakuun laittamalla löytyy kaikkea mielenkiintoista:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P119A/004506
https://www.youtube.com/watch?v=jTSQoMtNksQ

LainaaIf found with a TFSI engine and 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean is also flagged, this could be caused by a failed rear main seal.
    TFSI - Oil leak - TFSI - Oil leak - Not a VCDS related question? or is it?

Muuten voi olla puolavikaa tai vaan polttoaineen syötästä johtuvia nuo kaikki. Imuilmavuotoja on myös, eli alipaineletkut tarkasteluun.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Superkossu

Jos jokaisessa sylinterissä on katkoksia, niin kannattaa katsoa miten karstassa imuventtiilit ovat.
Audi A3 8P 1.4TFSI

Daatta

Ai niin se muovinen imusarja... Valitettavasti vaihtoehtoja on paljon. Hyvä (moni)merkkikorjaamo voisi varmasti auttaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

AutoMan

Nyt täytyy myöntää, että saatoin olla liian hätäinen. Youtubesta löytyi testi jolla tuon PCV:n pystyy testaamaan toisella tapaa kuin aiemmin testasin. Eli imusarjalle menevä putki irti ja sormi reijälle. Käynti tasoittui välittömästi. Eli tuo PCV on lienee mennyt toistamiseen rikki. Täytyy uusia samalla siihen liittyvät putket, osan etu ja takapuolelle.

Potkukelkka

Putsaa Camshaft Adjuster Control Valve (N205). Suht helppo homma ja jos putsauksella ja öljyämisellä paraneen niin pistät uude nventtiilin tilaukseen.
Nämä jumittaa joskus ja aiheuttaa käyntihäiriötä erityisesti tyhjäkäynnillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy