Uusi Audi TT

Aloittaja maileri, 17.07.14 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

fisutus

Ei eri malleja ja niiden hintoja oikein voi vertailla.
Tietylle mallille on tietty myyntitavoite ja siitä laskettu oletettu kate. Kun kerran edellinen myi kalliimmalla niin varmaan uusi malli myy yhtä hyvin tai paremmin. Ja luonnollisesti tehdas ja maahatuoja haluaa tuotteestaan niin paljon katetta kuin vain mahdollista. Ja eri markkinoiden katteita tasataan muiden markkinoiden myynnillä, hyvänä esimerkkinä Jenkkien hinnoittelu jota subventoidaan Euroopan hinnoista, kun S3:sta alkaa siellä saamaan jo $42k hinnalla

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Redown - 05.12.14 - klo:08:49
TT2 quattrona oli muutaman tonnin kalliimpi kuin tämä uusi vastaavilla himmeleillä ja kauppa kävi, miksei siis kävisi tämänkin kohdalla? Auto on kuitenkin täysin eri planeetalta...  8)

60 tonnia + kevyt varustelu eli käytännössä vähintään 70 donaa on aikamoinen kasa rahaa autosta, jossa on 35 tonnin RS Ocun kone (minimaalisin poikkeuksin), vaikka TT umpikattoisena onkin tyylikäs tuote, jolle ei vaihtoehtoa löydy.

Eiköhän heikko suhdannetilanne viimeistään varmista, ettei myynti kummoisiin lukemiin meikäläisillä markkinoilla kipua...

europe

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 05.12.14 - klo:10:15
Ei eri malleja ja niiden hintoja oikein voi vertailla.

Voihan ja pitääkin vertailla, onneksi tuo "internetti" on vielä vapaa, Autotuojat ry varmaan haluaisi kieltää senkin.
Yleensäkin on tuo autojen maahantuonti ihmeellinen ala, kun virallinen maahantuoja määrää hinnan tuotteelle minkä mukaan yksityinen tuoja maksaa veroja. Uskomattoman symbioosin ovat Autotuojat ry  ja valtio keskenään kehittäneet.
Ja kaikki tämä tapahtuu Euroopassa vuonna 2014.

GTI

Hinnat on niin suhteellisia.Moniko muistaa mitä maksoi Audi TT vuonna 2002.Etuveto maksoi 61090 ja Quatro 73440 euroa,eli hinnat ei ole nousseet,päinvastoin ja auto kehittynyt huimasti.Ja näitä vanhanmallisia on paljon liikenteessä,tosin paljon Saksantuonteja.

Ranssi

Kyllähän toki myös esim. Bemarin Z4 maksaa järjettömästi. Kaipa sitä vaan tulee päiviteltyä, kun kertakaikkiaan kismittää niin paljon tämä meikäläinen hintataso.

fisutus

#35
Lainaus käyttäjältä: europe - 05.12.14 - klo:12:12
Voihan ja pitääkin vertailla, onneksi tuo "internetti" on vielä vapaa, Autotuojat ry varmaan haluaisi kieltää senkin.
Yleensäkin on tuo autojen maahantuonti ihmeellinen ala, kun virallinen maahantuoja määrää hinnan tuotteelle minkä mukaan yksityinen tuoja maksaa veroja. Uskomattoman symbioosin ovat Autotuojat ry  ja valtio keskenään kehittäneet.
Ja kaikki tämä tapahtuu Euroopassa vuonna 2014.

Miksi pitää vertailla TT:n hintaa S3:n hintaan tai Ocu RS:n hintaan? Malleilla on ihan eri volyymit, ihan eri markkinasegmentit ja ihan eri katetuotto tavoitteet. Se että verrataan TT:n verotonta Saksa-hintaa Suomi-hintaan on järkevää ja kertoo millaista katetta tehdas/maahantuoja tuotteesta haluavat. Mutta S3:n hinta on laskettu ihan eri myyntitavoitteen pohjalta, eikä vertailu Ocu RS:n hintaan kerro muuta, kun että toinen on halvempi ja toinen kalliimpi.

Tuosta autoverotuksesta on varmaan kaikki ihan EU tuomioistuinta myöden samaa mieltä. Se on syrjivää ja EU:n perustuslain vastaista. Mutta kohta on 15-vuotta valtio saanut silti sitä toteuttaa.

Ranssi

Eipä kai pointtina ollut verrata TT:tä autona suoraan RS Ocuun, mutta tuntuu vaan hullulta, että Audissa kuoret (ja neliveto) maksavat varusteineen noin 30 tonnia enemmän kuin Skodassa tekniikan ollessa muilta osin lähestulkoon sama. Kyllä jotenkin olettaisi, että eroa olisi myös tuolla tekniikkapuolella, kun hintaeroa on noin valtava. TT:ssähän sitä tietysti maksetaan muotoilusta/erottuvuudesta.

fisutus

#37
Desing ja imago mahdollistavat toki korkeamman hinnoittelun ja on joillekin ostajille riittävä peruste maksaa korkeampaa hintaa. Suurelle yleisölle näin ei kuitenkaan ole ja se näkyy myyntivolyymeissä. Eipä tuo Ocu RS:n ja TT:n kasaamiseen käytettävien komponenttien loppuhinta varmaan kovin paljon toisistaan eroa, kun suurelta osin samoja ovat.

Mutta iso myyntivolyymi mahdollistaa pienemmän katteen / tuotantoyksikkö. Tuotantolinjojen investointi- ja käyttökustannukset lienevät aika lähelle samoja, joten pienemmän volyymin autoista on saatava huomattavasti isompi kate, että saadaan kulut katettua.

maileri

Tämä nyt on ihan naurettavaa vertailla laatikkomallista perheautoa aitoon urheiluautoon. Oikea tapa on verrata saman segmentin laitteisiin eli esim. Porsche Boxter, Bmw Z4 yms.
Tällöin hintavertailut ovat hiukan realistisemmalla pohjalla. Toki yritän muistaa, että tämä on vagareena, jossa kaikki automarkkinoiden uutuudet Bugatista Rolls Royceen arvotetaan suhteessa SKoDan ihmeeseen; Octavian rallyesporttiin. Ehkä se kertoo enemmän palstan autotietämyksestä kuin itse autoista.

skriko

Lainaus käyttäjältä: GTI - 05.12.14 - klo:12:33
Hinnat on niin suhteellisia.Moniko muistaa mitä maksoi Audi TT vuonna 2002.Etuveto maksoi 61090 ja Quatro 73440 euroa,eli hinnat ei ole nousseet,päinvastoin ja auto kehittynyt huimasti.Ja näitä vanhanmallisia on paljon liikenteessä,tosin paljon Saksantuonteja.

Niin. Kun vielä ajattelee mitä palkat, asuminen, ruoka, asuntojen hinnat yms ovat nousseet vuodesta 2002 vuoteen 2014, niin on tuo Audi ollut kallis. Asuntojen hinnat ovat nousseet noin 55% tuona aikana.
Ostovoimasta jos katsoo, niin tuo Quattro maksaisi nykyrahassa noin 100 000â,¬. Eli halpoja ovat autot nykyään.

Redown

Lainaus käyttäjältä: maileri - 05.12.14 - klo:15:41
Tämä nyt on ihan naurettavaa vertailla laatikkomallista perheautoa aitoon urheiluautoon. Oikea tapa on verrata saman segmentin laitteisiin eli esim. Porsche Boxter, Bmw Z4 yms.
Tällöin hintavertailut ovat hiukan realistisemmalla pohjalla. Toki yritän muistaa, että tämä on vagareena, jossa kaikki automarkkinoiden uutuudet Bugatista Rolls Royceen arvotetaan suhteessa SKoDan ihmeeseen; Octavian rallyesporttiin. Ehkä se kertoo enemmän palstan autotietämyksestä kuin itse autoista.

Juurikin näin.. Octavia kun ei ole suoranaisesti kilpaile samassa segmentissä minkään audin mallin kanssa ja viimeisimpinä tt:n kanssa.
Eli jos verrataan tätä autoa suoraan kilpailijoihin esim. z4 on noin 10t kalliimpi ja boxster noin 20t kalliimpi... Kaikilla näillä autoilla ajaneena voin sanoa tt:n olevan ajo-ominaisuusiltaan aivan eri kastissa.
Näiden autojen kohdalla ostaja varmasti valitsee autonsa enemmänkin ulkonäön ja merkin perusteella. Lähinnä tarkoittanee sitä, että Stuttgartin tuotteen puolesta liputtava ostaja tuskin katsookaan audi liikkeeseen päin vaikka TT olisi kuinka hyvä ajaa.  ::)
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

europe

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 05.12.14 - klo:13:50
Se että verrataan TT:n verotonta Saksa-hintaa Suomi-hintaan on järkevää ja kertoo millaista katetta tehdas/maahantuoja tuotteesta haluavat.

Näin muistaakseni teinkin, Saksan hinta on "veroton hinta" alv:n heiton voi jokainen laskutaitoinen ynnätä päässään.

"Yläkantissa on tuo Suomen verotonkin hinta. Maahantuoja tai tehdas vetäisee siinä jo muutaman extratonnin liiveihinsä.
S3 Sportback on Saksassa lähtohinnaltaan suurempi, päästöt TTq 149g vs. S3 Sb 162g ja Suomessa kas kummaa TTq onkin vajaa neljätonnia kalliimpi." 

Lebis

Lainaus käyttäjältä: maileri - 05.12.14 - klo:15:41
Tämä nyt on ihan naurettavaa vertailla laatikkomallista perheautoa aitoon urheiluautoon.

Hah. Audi TT on aivan helvetin kaukana aidosta urheiluautosta. Mitä hittoo nää tyypit oikein ajattelee.  ;D

Peke

No ei muuten ole, RS ainakaan. Kyllä se ihan joka vertailussa on Porscheja sun muita vastaan. Ja luokitellaan ns. viralisestikin urheiluautoks. En minä kyllä perus TT:tä urheiluautona pidä, vaikka kori sellainen onkin. Joka tapauksessa lähtöhinta on minusta liian kova Suomessa, ei tule hirveitä myymään. Katsotaan minkä hinnan keksivät S:lle ja RS:lle.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Redown - 05.12.14 - klo:16:42
z4 on noin 10t kalliimpi ja boxster noin 20t kalliimpi... Kaikilla näillä autoilla ajaneena voin sanoa tt:n olevan ajo-ominaisuusiltaan aivan eri kastissa.
Niin minäkin. TT tosiaan on eri kastissa. TT:n kannalta vain valitettavasti alemmassa kastissa. Uusimpaan Boxsteriin verrattuna noin 4 luokkaa alemmassa kastissa. Mutta tosiaan, eri kastissa.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

maileri

Kuinka monta ajokilometriä cyclig stigillä on takana uudella mk3 koppaisella TT:llä?

Peke

Itsekin vanhempaa TT:tä/possua ajaneena TT kestää vertailun. Sama homma varmasti uusissakin.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: maileri - 06.12.14 - klo:00:52
Kuinka monta ajokilometriä cyclig stigillä on takana uudella mk3 koppaisella TT:llä?
About 50 mailia koeajolla. Eli olisko about 80 kilsaa? Riittävästi kuitenkin oman mielipiteen muodostamiseen.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Redown

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 06.12.14 - klo:00:47
Niin minäkin. TT tosiaan on eri kastissa. TT:n kannalta vain valitettavasti alemmassa kastissa. Uusimpaan Boxsteriin verrattuna noin 4 luokkaa alemmassa kastissa. Mutta tosiaan, eri kastissa.
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 06.12.14 - klo:01:14
About 50 mailia koeajolla. Eli olisko about 80 kilsaa? Riittävästi kuitenkin oman mielipiteen muodostamiseen.

Kaikillahan on mielipiteensä, mutta tässä asiassa olen kyllä vahvasti erimieltä. Odotellaan kun ajokokemuksia tulee lisää niin uskon etten ole mielipiteeni kanssa yksin :)
Melko hyvän kuvan auton ominaisuuksista sai radalla kun ajoin z4 ja tt peräkkäin, boxsteria ei harmi kyllä ollut samaan aikaan mutta moisella laitteella on kyllä tullut ajeltua riittämiin ja myös hiukan vanhemman boxsterin omistaneena jonkunlainen kuva siitäkin on.
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

maileri

Pääasia, että nyt verrataan saman luokan autoja ja unohdetaan RallyeSportit. Uutta Boxteria on tullut ajettua tarpeeksi, nyt odottelen tuota TT kiertuetta niin pääsee testamaan pelin. Sen jälkeen on mielipiteen muodostamisen aika. Kovasti tuota TT:tä ja sen takapainotteisempaa quattroa on ainakin lehdistö kehunut.

olate

Kyseessä on design tuote. En ymmärrä miksi verrataan esimerkiksi väkisin pikkuauton pohjalle venytettyyn perhepulkkaan.

Audi Magazinen mukaan TT quattrossa jaetaan enemmän ja nopeammin tehoa taka-akselille.
Onkohan tässä kyse jostakin oikeasti uudesta säädöstä Haldexiin, vai sovelletaanko BMW xdriven tyyliin ympäripyöreää markkinointi höpinää?


Peke

Kyllä sinne menee enemmän voimaa ja nopeammin, siis taakse. ;)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Peke

Tänään kokeiltu uus perus TT. Ihan kiva, mutta en mä tuosta kyllä 60-70kâ,¬ maksas, siihen rahaan löytyy parempiakin laitteita. Hinnan pitäs olla melkeinpä 10kâ,¬ halvempi, että herättäs ostohaluja. :) Mittaristo on kyllä makee, uskon että oppisin jopa tykkäämään tuosta(koeajoautossa ei ollu navia, mutta esillä olevassa oli).
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

TuplaVW

#53
Lainaus käyttäjältä: Peke - 11.12.14 - klo:18:38
Tänään kokeiltu uus perus TT. Ihan kiva, mutta
Tuli kanssa käytyä katsomassa ja ajamassa nuo kiertueautot.
Eivät kuulemma ole tuomassa etuvetoisena ainakaan bensamallia ollenkaan, disukka-manuaali kai tulee kyllä Suomeen. Toisaalta juuri tuo bensaquattro on se oikea vaihtoehto muutenkin.

Harmi että autoon ei saa mukautuvaa vakkaria ollenkaan, kyllä se sporttiiinkin kuitenkin sopisi. Sisällä olevan auton radio ei oikein ottanut kuuluakseen ollenkaan ilman kauheata kohinaa (antenniongelmaa?) joten sound system jäi kuulematta. Ulkona olleen auton audiopuoli ei tuntunut antavan mitään säväyttävää.
Takapenkin tilat ovat kyllä aika niukat, lapsille pääntila vielä riittäisi mutta kun jalkatilatkaan eivät oikein riitä vaikka en pitkä kuski olekaan.

No kulkupuoli sitten on ihan asiallinen. Rauhallisessa ajossa vaihtaa inätisti alhaisilla kierroksilla isommallle kuin mikä tahansa muu vag mutta sitten kun kyselee vähän enemmän kiirusta polkimella, niin kyllähän se kulkee nätisti, yllättävänkin paljon samalla äristen, eihän tuo ääni silti tuo sitä samaa fiilistä kuin vanha kunnon viisipytyinen kovaa puhuessaan. Nelivedon ominaisuuksia ei varsinaisesti päässyt analysoimaan päivän kelissä.

Ihan kiva siis mutta taitaa nyt käydä niin että järki voittaa fiilistelyn, jotakin tuntuisi silti jäävän puuttumaan, tai sitten olen vain väärän kohderyhmän edustaja  ;D

Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Daatta

Tuli käytyä musta TT Coupe ajamassa. Todellakin ihan kiva, mutta onhan tuo enemmänkin bulevardi-sportti. Tehoa on "riittävästi", mutta kun motarilla alkaa polkemaan niin eihän se mihinkään kulje. Ã,,änet sport-asennossa ovat lähinnä huvittavat, auto yrittää ihan liikaa, paukkuu ja rätisee. D-asennossa TT on taas aivan liian rauhallinen. Jatkuvaa säätämistä D ja S asennon välillä, jotta auto liikkuu sopivasti mutta ei huuda 5t kierroksilla. Navigaattorin, ACC:n ja DCC:n puute aiheutti hämmennystä. Mukavahan tuo on vakio-alustalla, mutta miten käynee tiukemmassa väännössä... Audi Sound System on ilmeisesti sama kun Seatilla, ihan ok.

Joo, mittaristo on hieno, ottaisin sen omaan Cupraan. Samoin penkit (sähkösäätöisenä) voisin retrofitata. Muuten en jäänyt kaipaamaan mitään, oli huojennuttavaa lähteä omalla autolla liikkeelle koeajon jälkeen. R8 keula on hieno, eikä muotoilu muutenkaan jättänyt kylmäksi. Vanhempi TT pihassa näytti aika.. vanhalta. Kojetaulu on kevyempi mitä muissa vaggineissa, johtuen näytön sijoittamisesta mittaristoon. Navin ohjastaminen olisi vaatinut uudelleen koulutuksen, sen verta erilainen käyttölogiikka Audi vs. muu VAG. Ilmastoinnin suuttimet ovat näyttävät, mutta vaatisivat ohjekirjan hollille. Miten toimii kaksialue ilmastointi?! 100hv lisää tehoa niin voisi harkita, tosin hinta olisi silloin 100kâ,¬ mihin minulla ei selvästikään ole varaa. Kaipa tällekin ostaja löytyy. ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Redown

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 12.12.14 - klo:22:10
Takapenkin tilat ovat kyllä aika niukat, lapsille pääntila vielä riittäisi mutta kun jalkatilatkaan eivät oikein riitä vaikka en pitkä kuski olekaan.

Tarkkaan jos katsoo takapenkille kömpiessä niin sieltä löytyy varoitus/kehoitus tarra, ettei takapenkillä ole suotavaa matkustaa yli 145cm matkustaja... Kertonee siitä, ettei valmistaja ole takapenkkiä suunnitellutkaan täysikasvuiselle aikuiselle... ;)

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.12.14 - klo:00:58
Audi Sound System on ilmeisesti sama kun Seatilla, ihan ok.

Navin ohjastaminen olisi vaatinut uudelleen koulutuksen, sen verta erilainen käyttölogiikka Audi vs. muu VAG. Ilmastoinnin suuttimet ovat näyttävät, mutta vaatisivat ohjekirjan hollille. Miten toimii kaksialue ilmastointi?!

Audio järjestelmillä on tasan sen verran yhteistä että molempien lisävarusteluettelosta löytyy sanat sound system...

Ensimmäistä kertaa kun itse pääsi räpläämään autoa niin ilmatointilaitteen käyttönamiskat oli omasta mielestä niin selvät kuin ne ikinä autoon pystyykään rakentamaan. Navin ja ylipäätänsä koko mib2 version mmi käyttölogiikan omaksuminen vie oman aikansa, onhan kyseessä aika lailla eritavalla toimiva järjestelmä... :)
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Redown - 15.12.14 - klo:09:06
Tarkkaan jos katsoo takapenkille kömpiessä niin sieltä löytyy varoitus/kehoitus tarra, ettei takapenkillä ole suotavaa matkustaa yli 145cm matkustaja... Kertonee siitä, ettei valmistaja ole takapenkkiä suunnitellutkaan täysikasvuiselle aikuiselle... ;)

Tuo pituusrajoite pääntilan osalta olikin arvattavissa, ja Audin väki samaa kertoikin kun tiloja tarkasteltiin.
Mutta kun niille alle 145 cm lapsille ei ole kuitenkaan jalkatiloja, niin siitä tulee jo käytännön ongelmia ;)
Apumiehen puoleista penkkiä kun hieman kompromissina säätää eteenpäin ja samalla vähän ylös, niin sinne mahtuu hieman paremmin mutta käytännössä kaipaisi edes 4 cm lisää niin ehkä lapsen tuonne voisi istuttaa  :)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Peke

Kyllä mun mk2 TT:n takapenkillä on oma muijakin(170cm) matkustellu pieniä matkoja VÃ,,NKÃ,,RIN PENKIN(etuasennossa) takana. Kyllä pitää olla iso lapsi, jos ei tuonne mahdu. Pitkät matkat sit erikseen...
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

morri

#58
Televisiossa kuutos kanavalla  Audi TT Quatron vaihteiston korjausta yms. ohjelmassa Wheeler dealersjust nyt. Tulenee uusintana sunnuntaina.

Tulikohan tämä nyt oikeaan ketjuun, voi poistaa

skriko

Lainaus käyttäjältä: Redown - 15.12.14 - klo:09:06
Tarkkaan jos katsoo takapenkille kömpiessä niin sieltä löytyy varoitus/kehoitus tarra, ettei takapenkillä ole suotavaa matkustaa yli 145cm matkustaja... Kertonee siitä, ettei valmistaja ole takapenkkiä suunnitellutkaan täysikasvuiselle aikuiselle... ;)


Matkustimme Suomesta Ruotsin ja Tanskan kautta Frankfurtiin Honda Civic CRX:llä vm 1984. Meitä oli kolme aikuista ja takapenkillä oli ainoa matkassa ollut mies, 179cm. Sattuuko kukaan muistamaan millainen "takapenkki" on kyseisessä autossa. ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy