Obdeleven

Aloittaja Occu14, 12.02.17 - klo:15:51

« edellinen - seuraava »

TDInoPWR

https://forum.obdeleven.com/post/11193

Laitoin tämän juuri rouvan kulkineeseen A3 8V 125hp bensa.
Ajettavuus parani todella huomattavasti. Ei enää pykivää lähtöä D:llä ja vastaa kaasuun selkeästi nopeammin ja loogisemmin. S:llä reagoi todella hyvin kaasuun koko alueella. Suosittelen!

illapa

Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 05.06.20 - klo:21:11
https://forum.obdeleven.com/post/11193

Laitoin tämän juuri rouvan kulkineeseen A3 8V 125hp bensa.
Ajettavuus parani todella huomattavasti. Ei enää pykivää lähtöä D:llä ja vastaa kaasuun selkeästi nopeammin ja loogisemmin. S:llä reagoi todella hyvin kaasuun koko alueella. Suosittelen!
Tuon ei pitäisi vaikuttaa käytännössä mitenkään kaasuvasteeseen tai oikein muuhunkaan.

proi

Moro,

Juuri tuli ensimmäinen VAG taloon muodossa Roomster -07 1.6 MPI, ja kun en ole VAGeihin tutustunut niin kysyisin että mikä olisi suositeltava lukija kyseiselle menopelille? Käyttö lähinnä perusmallin diagnoosit ja vikakoodit jos jotain ilmenee.

Onko esim. kyseinen obd11 asiallinen basic-mallisena vai kannattaako katsella jotain muuta lukijaa, tai tarjoaako pro-versio jotain erityisen hyödyllistä/kivaa Roomsterin tapauksessa?   

illapa

Obdelevenin perusversiolla voi lukea vikakoodit ja seurata arvoja ja tarkastella parametreja. Pro-versiolla voi tehdä muutoksia. Perusversiolla ei ehkä edes voi nollata vikamuistia? Laite on kuitenkin sama yksinkertainen lukija, erona on maksullinen lisenssi.
Jos kävisi tuuri ja Roomsterin kanssa et edes tarvitsisi vikakoodinlukijaa...

TDInoPWR

Lainaus käyttäjältä: illapa - 16.06.20 - klo:06:36
Obdelevenin perusversiolla voi lukea vikakoodit ja seurata arvoja ja tarkastella parametreja. Pro-versiolla voi tehdä muutoksia. Perusversiolla ei ehkä edes voi nollata vikamuistia? Laite on kuitenkin sama yksinkertainen lukija, erona on maksullinen lisenssi.
Jos kävisi tuuri ja Roomsterin kanssa et edes tarvitsisi vikakoodinlukijaa...

Kannattaa varmasti ensin tehdä sillä OBD11 jotain ennen kuin alkaa mutuilemaan. Hyvin sillä perus versiolla nollaa vikakoodit ja tekee paljon muutoksia asetuksien ja sopeuttamisen kautta. Long coding hommiin sitten lisenssi.
https://obdeleven.com/en/content/7-app-and-features

Lainaus käyttäjältä: illapa - 06.06.20 - klo:13:17
Tuon ei pitäisi vaikuttaa käytännössä mitenkään kaasuvasteeseen tai oikein muuhunkaan.

No kyllä se nyt vaan vaikuttaa. Voit lukea muidenkin kokemuksia TVS ketjusta.

tkay

Kumpi noista nyt on järkevää hankkia (ei ios-talous)? Next geniin on vissiin tulossa myös muiden merkkien säätömahiksia, mutta onko muuta hyötyä korkeammasta hinnasta?

Temetti

Olisin tilannut OBDElevenin, mutta niiden nettisivulla ei onnistu osoitteen syötössä valitsemaan maata (Finland), koska valinnan jälkeen sivu hyppää pois muuallle. Kokeilin Chromella ja Microsoft Edge -selaimilla, kummallakin sama ongelma. Onko muiden tilaus onnistunut aiemmin, ja onko lähetys tullut luvatussa aikataulussa perille?

Laitoin heille tästä viestiä.

Temetti

Lainaus käyttäjältä: Temetti - 25.11.20 - klo:10:24
Olisin tilannut OBDElevenin, mutta niiden nettisivulla ei onnistu osoitteen syötössä valitsemaan maata (Finland), koska valinnan jälkeen sivu hyppää pois muuallle. Kokeilin Chromella ja Microsoft Edge -selaimilla, kummallakin sama ongelma. Onko muiden tilaus onnistunut aiemmin, ja onko lähetys tullut luvatussa aikataulussa perille?

Laitoin heille tästä viestiä.

Vastaan itse: korjasivat jo vian, nyt maan valitseminen onnistuu taas. Laitoin laitteen tilaukseen.

NoAbsolution

Pe tilasin Pro:n black friday tarjouksena (1000 credittiä mukana, hinta 99â,¬)
Sellaista kysyisin että saako (mk6 jetta, -11) tuon S/S napin toiminnan käänteiseksi, jostain luin että niin on tehty mutta saako OBD11 tehtyä ja sitten saako tuohon omaan autoon edes?

M_M

Eipä taida tuon ikäisessä Jetassa onnistua, en ainakaan ole sellaista koodausta missään nähnyt.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

NoAbsolution

 :-\

Eli ainoa modi on tuo volttimäärän muutos siis.
No pitää sillä mennä sitten.

duke7

Lainaus käyttäjältä: NoAbsolution - 28.11.20 - klo:14:56
Pe tilasin Pro:n black friday tarjouksena (1000 credittiä mukana, hinta 99â,¬)
Sellaista kysyisin että saako (mk6 jetta, -11) tuon S/S napin toiminnan käänteiseksi, jostain luin että niin on tehty mutta saako OBD11 tehtyä ja sitten saako tuohon omaan autoon edes?
Tuo oli kyllä hyvä tarjous mutta meni minulta ohi. Pitää kytätä tulisiko cyber monday ale .

NoAbsolution

LainaaTuo oli kyllä hyvä tarjous mutta meni minulta ohi

Viikko sitten meinasin tilata mutta sitten tuli mieleen et voisko tulla BF tarjous.. Torstaihin asti odotin ja sitten tuli odotettu tarjous.
Meinasi jo usko loppua  ;D

forssi

Kuinka tarkka on live datasta tuleva vääntömomentti, onko kukaan koittanut ohjelmoitua dynolapullista autoa, ja verrannut lapun tuloksia obd ilmoittamaan?

b1mpo

Se vääntömomentti on laskennallinen. Eli kun ecu tietää ruiskutusmäärät, ahtopaineet, ilmamäärät ja muut moottorin laskennalliset tiedot, niin siitä se tulee. Muutenkin pidempään on ollut jo tiedossa moottoreiden maksimiarvot ja millä kierroksilla ne saavutetaan, niin se ei ole vaikea ilmoittaa datana. Se, että onko se nyt desimaalilleen tarkka, niin tuskin. Jos autossa on "huijausboksi", niin voi olla, ettei arvot ole oikein. Silloin vaihteistokin saattaa olla sulakkeena, jos ei pysytä turvallisissa arvoissa. Nuo arvot olisi helppo ihan laskea autonkin puolesta, jos auto tietäisi tarkan painon joka tilanteessa, kun välityksetkin on tiedossa, jos rengaskoko vakio.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jultsu

Enemmän epätarkkuutta tuossa skenaariossa aiheuttaa

1) Penkitysfirman dyno joka mittaa tehon pyöriltä, ei moottorilta
2) Dynon käyttämä (yleensä arvalla valikoitu) korjauskerroinluku joka kompensoi voimansiirron häviöitä ja ilmoittaa suoran moottoritehon.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ukormi

Olen tässä kipuillut 10 lisenssin VCDSn oston kanssa. Suhteellisen kallishan se on ja nyt on tämä OBDeleven noussut esiin. Sen saisi alle 150 eurolla ja käsittääkseni se ei ole niin rajoitettu automäärään. Mulle kyllä riittäisi tuo VCDS 10 lisenssi ihan hyvin, se vaan maksaa 342e..

https://vcds.tech/tuote/hex-v2_10/

OBDelevenin saisi vissiin hyvillä ominaisuuksilla 140 eurolla:
https://obdeleven.com/en/home/63-ultimate-pack-0758277987820.html

Tarvista ei ole hirveästi mitään koodailla mutta toki jotakin ehkä joskus tarttee tehdä. VCDS ei vissiin vaadi mitään lisämaksuja mutta OBDeleven vaatii jos haluaa koodata.

Mulle varmaan riittäisi tuo OBDeleven hyvin? Kommentteja?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

b1mpo

Ei obd11 vaadi mitää maksuja, jos koodaa samaan tapaan, kuin vcds:llä. Jos haluaa niitä valmiita "ohjelmia" kokeilla, niin niihin menee kredittejä, joita voi ostaa, mutta niitä saa aina yhden per päivä, jos avaa sovelluksen. Itellä on nyt yli 500 kredittiä, enkä ole niitä yhtään käyttänyt, enkä käytä. Esimerkiksi esp:n disablointi maksaa x credittiä, mutta sen voi koodata myös "perinteisesti", kuten vcds:llä. Niillä valmiilla ohjelmilla voi saada auton myös sekaisin, kun ei ole tietoa, mihin kaikkeen se koodaa muutoksen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ukormi

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.01.21 - klo:22:12
Ei obd11 vaadi mitää maksuja, jos koodaa samaan tapaan, kuin vcds:llä. Jos haluaa niitä valmiita "ohjelmia" kokeilla, niin niihin menee kredittejä, joita voi ostaa, mutta niitä saa aina yhden per päivä, jos avaa sovelluksen. Itellä on nyt yli 500 kredittiä, enkä ole niitä yhtään käyttänyt, enkä käytä. Esimerkiksi esp:n disablointi maksaa x credittiä, mutta sen voi koodata myös "perinteisesti", kuten vcds:llä. Niillä valmiilla ohjelmilla voi saada auton myös sekaisin, kun ei ole tietoa, mihin kaikkeen se koodaa muutoksen.

Eli tuollainen olisi hyvinkin turvallinen ja hyvä ostos VCDS:n tilalle? Autoina Audi A3 ja A4 2007 ja kenties tuo Scala. Tulevaisuudessa varmaan sitten uudempia VAG härpättimiä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Nantti

Eilen tuli OBD11 propack. 99e maksoi ja viikossa tuli perille.
Kerkesin koodaamaan s/s systeemin pois kun laitetta testailin, ennen käytin vcds:ää että siitäkin on kokemusta mutta se meni vanhan auton mukana.

Voin kyllä kaikin puolin suositella obd11 laitetta. 

Tilaus/toimitus/tilinluominen. Autoon ja puhelimeen kytkentä/ eka skannaus/backup/koodaus  meni kerralla ja vaivatta läpi.

Ainoa miinut että kaikkia ominaisuuksia ei ios vielä tue.

Autona Octavia bensa RS MY15 Karalan softalla ja puhelimena iphone 11pro IOS 14.3.
Mikäli noilla tiedoilla merkitystä. 







b1mpo

Onko ios jo täysin tuettu?

Ps. Jaa tuossa olikin ettei kaikkia ominaisuuksia ios vielä tue. Mitä ominaisuuksia se ei tue?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mruotz

https://obdeleven.com/en/apps-and-features

Taidanpa itsekin tilata vaikka vcds naru löytyykin.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Nantti

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.01.21 - klo:11:43
Onko ios jo täysin tuettu?

Ps. Jaa tuossa olikin ettei kaikkia ominaisuuksia ios vielä tue. Mitä ominaisuuksia se ei tue?

https://obdeleven.com/en/apps-and-features

Tuolta löytyy lista.



JK

Onko yhteyden muodostamisen kanssa jotain kikkoja? On työn ja tuskan takana että saa yhteyden. Kaikki yleiset FAQ kikat on kokeiltu. Yhteyden muodostamista saa kokeilla kymmeniä kertoja ennenkuin onnistuu, jos onnistuu sittenkään.

Nextgen / ID.3 / android.
VW ID.3 1st Max

b1mpo

Hyvin yhdistää note 10+ ja tuo uudempi palikka. Kokeile poistaa bt paritus ja yhdistä uusiksi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JK

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.01.21 - klo:19:41
Hyvin yhdistää note 10+ ja tuo uudempi palikka. Kokeile poistaa bt paritus ja yhdistä uusiksi.

Tuo on kokeiltu. Samoin nettiyhteys on ok. Ei muuta bt yhteyksiä samaan aikaan. Olisko joku ID.3 spesifinen ongelma? Jotenkin olen saanut toimimaan virtojen kanssa kikkailemalla. Pitänee jatkaa tutkimista.
VW ID.3 1st Max

duke7

^voihan se palikka olla viallinen. Ei nyt aivan poikkeuksellista elektroniikan kanssa.

JK

Youtube:ssa battery life kanavalla oli sama ongelma ID.3:n kanssa.
https://youtu.be/Lajfq9JjGBY

Eli tuo ei ole normaalia?
VW ID.3 1st Max

Nantti

Lainaus käyttäjältä: Nantti - 09.01.21 - klo:07:36
Eilen tuli OBD11 propack. 99e maksoi ja viikossa tuli perille.
Kerkesin koodaamaan s/s systeemin pois kun laitetta testailin, ennen käytin vcds:ää että siitäkin on kokemusta mutta se meni vanhan auton mukana.

Voin kyllä kaikin puolin suositella obd11 laitetta. 

Tilaus/toimitus/tilinluominen. Autoon ja puhelimeen kytkentä/ eka skannaus/backup/koodaus  meni kerralla ja vaivatta läpi.

Ainoa miinut että kaikkia ominaisuuksia ei ios vielä tue.

Autona Octavia bensa RS MY15 Karalan softalla ja puhelimena iphone 11pro IOS 14.3.
Mikäli noilla tiedoilla merkitystä.

Nyt koodailin lisää...ja hienosti palikka/softa toiminut.

-turvavyön pilpatus pois
-saattovaloina pelkästään päiväajovaloledit ja takavalot
-ovien lukitus auto käynnissä.
-am-asetus pois radiosta.
-penkinlämmitys asetus muistissa 10min auton sammutuksesta.
-ilmastoinnin auto asetuksessa puhallin nopeus näkyy.

Lisää koodailuja pitää tehdä kun löytyy jotain tarpeellista keksin.

Mikäli joku tarvitsee koodailuja Tampereen alueella niin voin jeesata.


mikaanikko

Tulipa hankittua tuo dongeli.
Tuli myös heti ongelma. Kerran sain yhteyden siihen kännykällä, mutta annoin salasanan vääränmittaisena - 10 merkkiä eikä 6 kuten ohjeissa.
Nyt en saa yhteyttä vehkeeseen. Voiko salasanan pituudella olla vaikutusta?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy