Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hph

#1
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
27.03.22 - klo:19:18
Muutaman vuoden takainen kirjoitus Tuulilasissa.


Skodan tuotteet ovat jo pitkään olleet kunnossa. Käytännössä Skodat ovat VW:n palikoista rakennettuja autoja, joita myydään hitusen emomerkkiä edullisemmalla hinnalla. Tämä taktiikka on toiminut erinomaisesti, ehkäpä jopa liian hyvin. Nimittäin VW on joutunut viime vuosina jopa rajoittamaan parhaimpien osien käyttämistä Skodissa.

Tshekkiläiset ovat rakentaneet niin hyviä autoja, että ne väkisinkin ovat syöneet emomerkin myyntiä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että Octavia ja Superb eivät saa uusimpia varusteita ja teknisiä innovaatioita heti käyttöönsä. VW:n malleilla on niihin hienoinen etuoikeus, ennen kuin ne tulevat lopulta Skodan malleihin.
#2
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
27.03.22 - klo:14:38
Lainaus käyttäjältä: heller - 27.03.22 - klo:12:57




Ei luulis sulta olevan pois 😁 Vaikka sulla jäi paska maku suuhun kaupoista, ei tarkota sitä että muillakin pitäisi jäädä. 

Aika monella on paskan maku jäänyt Skoda kaupoista. Pitää muistaa,että joidenkin mielestä Skoda on edelleen Itäauton maineessa ,näin ollen ei voi odottaa liikoja  8)
#3
Olen ostamassa Audin Sound systeemin DSP vahvistinta. Kyseinen ISO kaapeli näyttää urospuolelta samanlaiselta kuin MMI yksikössäni on. https://www.autoviihde.com/ct10au12.html

Kuitenkin myyjä kyselee liittimen pinnikaaviota, varmistaakseen tuon kaapelin sopivuuden autooni.Tämän kaapelin pitäisi olla P&P mallia. Vai onko noissa sitten eroja eri MMI malleihin (pinnijärjestys eriainen)
Mistä tuollaisen pinnikaavion löytäisi?












#4
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
07.02.22 - klo:14:07
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 07.02.22 - klo:12:32
Kytkee pois vaan ajohallinnan mutta ei luistonestoa.

Vai olisko kuitenkin toisinpäin ;)
#6
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
02.07.21 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: Popovice - 01.07.21 - klo:21:13
Ulkomaan foorumeilta aiheesta löytyi enemmänkin juttua, autoina tosin Q2/Q5 mutta samat vermeethän niissäkin taitaa pitkälle olla.

https://www.q2forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=546
https://www.myaudiq5.com/threads/drive-select-efficiency-mode-d-and-e.42416/

Todella idioottimainen toteutus siis Audilta >:(. Itse sanoisin että tämä on selkeä softabugi väittää Audi mitä tahansa...
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 01.07.21 - klo:20:41
Aivan, eikä itsellä toimi näin niin silloin FL:n myötä tuo on muuttunut. Olisi muutenkin erikoista, ettei tuollaisesta olisi mitään mainintaa ohjekirjassa..

Tuskinpa on mikään softabugi. Liittynee uusiin MHEV mootttoreihin ja on ollut käytössä jo ennen FL mallia. Itselläni A4 B9 2.0 TFSI 140kw vm.2018 jossa on jo MHEV moottori.
#7
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
29.06.21 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: nasse - 29.06.21 - klo:17:42
MyAudi apin ”käsikirja” -osiosta screen shot




Täytyykin muistaa tarkistaa tilanne joku kerta käynnistäessä.

Edit. Jos toisaalta dynamic lähtökohtaisesti laittaa vaihteiston S:lle ja tämä palautui aina moottorin sammutuksen yhteydessä D:lle, niin eihän individuaalin dynamic ole todellisuudessa pysynyt koska vaihteisto ei enää ole S -asennossa.  :o

Eli siellä lukee edelleen ’dynamic’, mutta tila ei ole aidosti dynamic

Näin se menee, vaikka muut toisin väittää. Noin se on ollut jo ennen FL mallia.
#8
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
27.06.21 - klo:21:52
Autosi ohjekirjassa on selitetty eri ajomoodien vaikutukset auton toimintaan, tutustu niihin.
#9
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
27.06.21 - klo:20:38
Mitä tarkoitat perusautolla???...voihan drive selectin kautta muuttaa ohjaustakin jäykemmäksi tai herkemmäksi.
Mutta minun puolesta voit olla siinä uskossa, että mikään ei muutu Drive Selectissä kun sammutat auton. Minä elän oman mielipiteeni kanssa.
#10
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
27.06.21 - klo:10:07
Lainaus käyttäjältä: ptme - 27.06.21 - klo:08:14
Ainakin noissa minun neljässä A4:ssä (ja yhdessä A3:ssa) on valittu ajomoodi säilynyt valittuna myös sammutuksen jälkeen.

Näin minäkin oletin kun 2013 ostin ensimmäisen A3:sen. Silloin jo selvitin asiaa, miksi auto tuntuu laiskalta uudelleen käynnistyksen jälkeen, vaikka mittaristossa luki individual tai dynamic. Uudelleen valitsemalla jompi kumpi asetus, muuttui moottorin luonne säätöjä vastaavaksi. Nykyisessä A4 B9 2018 tuo sama juttu on edelleen näin. Paras mittarihan on persdyno.

Tässä lainaus AudiWorld sivustolta, jossa tulee asia selkeästi ilmi.

Drive Select Individual antaa sinun asettaa haluamasi mukavuustason moottoria ja vaihteistoa lukuun ottamatta nämä asetukset säilytetään sytytysjakson jälkeen.

En nyt muista, oliko  tällä foorumissa vai Auto Stadiumin puolella kirjoittanut samoin tästä asiasta.
#11
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
26.06.21 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: Flat - 26.06.21 - klo:21:08


Ei palaudu. Kts vastaukseni yllä.

Moottorinohjaus palautuu auto asentoon, vaikka mikä moodi olisi valittuna kun sammutat autosi, turha tässä siitä on kinastellla.
#12
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
26.06.21 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 26.06.21 - klo:11:05
Fiksua että auto muistaa edellisen ajokerran jälkeen tuon ajotilan.

Sammutuksen jälkeen asetukset palautuu Auto asentoon, oli sitten valittunna mikä tahansa ajomoodi.
#13
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
25.06.21 - klo:16:45
Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.06.21 - klo:11:46
Hmm, tässähän alkaa usko horjua kun noin intätte :)

Mites individual, jos siihen laittaa samat asetukset kuin dynamicciin, niin heittääkö se S;lle kanssa ?

Kyllä heittää S:lle
#14
Myydään / Vs: M: Audi A4 B9 kangasmatot
15.04.21 - klo:21:37
Näitä tämän tyylisiä ilmoituksia on valitettavasti nettimyynnit pulollaan. Kehutaan uusiksi, mutta käyttöpuolelta ei kuvaa. Sama kuin ostaisi sikaa säkissä
#15
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
10.02.21 - klo:19:17
Poista tili ja luo uudelleen voipi vaikka toimia sen jälkeen. Jos sitä laitetta haluaa käyttää, niin syytä olisi istua autossa sisällä, ainakin yhteys on taattu OBD:n ja puhelimen välillä.
#16
Katsastuksessa tulee hylky, jos spacerit ovat käytössä.
#17
Tuppaa tuo provoilu vaan tarttumaan itse kuhunkin kyseisen ammatti prvoilijan kanssa  ;)
#18
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 17.12.20 - klo:15:03
Olempas kuule niin pitkään ajanut autolla ja kilsoja takana, että oot varmaan liikenteessä oppipoika.

No jaa...kohtapuolin 45 vuotta ollut ajokortti,enpä koe itseäni enää oppipojaksi. Sitä paitsi ajanut kitkoilla yli 15 vuotta ilman ongelmia. Tosimies ajaa kitkoilla kelistä riippumatta  8)
#19
Varmaankin teidän alueen tiehoitokunta on ajetellut sinunkin turvallista liikkumista liikenteessä, ettet löydä itseäsi jostakin lepikosta niiden huippunastarenkaidesi kanssa.

#20
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
04.10.20 - klo:11:58
Minulta löytyy 15tkm ajettu urheilualustan jousisarja -20mm. Hae pois 60,/sarja.
#21
Lainaus käyttäjältä: JKK - 20.09.20 - klo:01:33
Resonanssit ja pärinät tulee siitä, kun itse ovipahvi on rakennettu aika monesta muovinpalasesta ja palaset on liitetty toisiinsa ns. sulatetuilla muoviniiteillä. Eikä palasten välissä ole mitään pehmustavaa materiaalia. Eli yksinkertaisesti kasattu liian monesta halpamuovisesta lärpäkkeestä. 



Muutaman kerran on tullut irroitettua myös noita pahveja ja ei ne kiinnikkeet tosiaan rikki mene. Laitoitko vain noiden pahvin palasten saumoihin sitä mattoa?
#22
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
15.09.20 - klo:22:46
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:09:42
ilmastoinnin ja lämppärin suuttimet takanakin ja vielä omalla säädöllä molemmille puolille on omat diginäyttö säätimet

Ei muuten ole omia diginäyttöjä takana molemmille puolille, vain yksi.
#23
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
14.08.20 - klo:21:25
Mulla vaihdettiin viikko sitten. Parempi hoitaa itse uuden laturin tilaaminen huollosta, kuin odottaa korjaamolta yhteydenottoa ajanvaraukseen. Vai onko sinulla tilaus vetämässä? Itse tein niin, koska latureita ei tilata hyllytavaraksi. K-Caara Kouvola hoiti asian niin nopeasti, kuin se oli mahdollista.
#24
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
26.07.20 - klo:21:00
Hommahan menee niin, että tehtaalla ei oikein taida uusia latureita olla saatavilla, syynä on raaka-aine pula. Korjaamot joutuvat lähettämään viallisen/vaihdetun laturin tehtaalle kunnostettavaksi, eli joku saa sitten kunnostetun laturin tilalle. Ei ole välttämättä upouusi osa. Eikä se ole korjaamosta kiinni, onko jollekin jo vaihdettu.
Minulla on aika vaihtoon varattu 6.8.2020
#25
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
10.07.20 - klo:21:15
Seisookohan autoliikkeiden Audi vaihtaritkin ulkosalla.....
#26
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
10.07.20 - klo:07:25
Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.07.20 - klo:06:38
No näin mikäkin luulin, että ilmoitusta ei ole tullut sen takia kun osiakaan ei ole. Viikko sitten kotkan audi huollossa epäilivät että osia ei saada ihan heti, että voi kestää vielä tovi.

Saman vastauksen sain Kouvolan Audi huollosta. Mulla se osa on tilauksessa ja ilmoittavat kun on tullut.
#27
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
09.07.20 - klo:00:09
Onko takaisinkutsukampanjan saaneet kuinka uskollisesti pitäneet Audia taivasalla parkissa, kun kehoitus oli että tallit ym. säilytyspaikkaa ei suositella.....
#28
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
22.06.20 - klo:23:15
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 22.06.20 - klo:18:43Kyllä ollaan hädissään jos on oma lehmä ojassa (turvallisuus ja vastuu).
Muut takuukysymykset ei niinkään tärkeitä.

Kyseessähän on tulipalon vaara, ei mikään pikku juttu. Onko taas luetun ymmärtämisessä ongelmia?

Takuu pelaa hyvin Audilla, ehkä asiakkaan asenne vaikuttaa , miten reklaan suhtaudutaan.
#29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.06.20 - klo:13:47
Oma Audin sivulla lukee.....käynnistyslaturin vaihto.
#30
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
17.06.20 - klo:23:16
Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.06.20 - klo:16:36


Koskee autoja joissa 2.0 TFSI  MHEV koneita 05/2017 -03/2020. A4,A5,A6

Koskeeko DEMA moottoritunnukella olevia koneita?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy