Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Arde

#1
Tuolta löytyy ainakin mielenkiintoisia testejä jos löytyy välineet: Kytkimen kunnon diagnosointia
Itseltäni mittasin ohjeilla kytkimen kuluneisuuden ja hydraulipumpun paineet.
#2
Lainaus käyttäjältä: fixed - 22.02.24 - klo:17:51Mitähän se öljypiste on reilulla litralla vaihdellut? Vaihteistossa kahdet öljyt: Mecatroniikassa n,litra ja "varsinaiset" vaihteistoöljyt n1.7litraa.

Tuossa nyt yhdenlainen öljynläträys malliksi
https://www.youtube.com/watch?v=iZ2RxYKzxss
Ihan normi öljyt laatikosta, mekatroniikka on erikseen, voisi sitäkin miettiä kun vien kausihuoltoon auton.
#3
Lainaus käyttäjältä: samper - 21.02.24 - klo:23:14Moi!  Ajattelin vaihdattaa Golf 1.4 TSI vm-15, autoon vaihteistoöljyt, vaikka huolto ei niitä vaihda edes. Mutta huoltokirjan etulehden taakse on liimattu lappu,mistä näkee moottorityypin, vaihdelaatikon mallinumeron ym.

1. rivi maininnan mukaan on moottorityyppi, eli Sportsvan 1.4 HLBMT, sen alla seuraava
rivi 2. 92kW TSI D7F 

3. rivi=CZCA     OQV

4. rivi LC9A  piirretyssä laatikossa, ja lopuksi  TW

En saa näistä mitään tolkkua, siis DSG vaihdelaatikon tyypistä!

Vie öljypisteelle tikkurilaan niin vaihtavat öljyt odottaessa, itselläni maksoi reilun 100e kun öljyä vain reilu litra, näyttää edelleen sivulla hinnaksi 110e.
#4
Jep ei muita oireita, käytin vielä erikseen vikakoodien luvussa toisella laitteella mutta mitään ei löytynyt, en tiedä pitäisikö edes kytkin ongelmassa - jatkan ajelemista.
#5
En seuraillut millä vaihteella tapahtuu mutta täytyy kokeilla, jojottelua en ole huomannut.
#6
No niin, huomasin pitemmän lomareissun jälkeen juurikin tuon vaihdossa tapahtuvan kierrosten hetkellisen nousun ::) Kytkimessähän oli kuitenkin pintaa edelleen reilusti?
#7
^ Tuoltahan löytyy ohjetta kytkimen dignosointiin: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=53285.new;topicseen#new
#8
En löytänyt oikein vastaavaa "ongelmaa" eli kolmoselta neloselle vaihto tapahtuu myöhemmin kuin muiden vaihteiden?
Ainoa mistä löysin vastaavaa oli briskodan saitilta ja sillä mainittiin ongelman johtuvan takapyörien pyörimisantureiden ruostumisesta :o
Mistään suuresta ongelmasta ei ole kyse ja on ollut jo jonkin aikaa.
#9
No niin "Pressure supply actual pressure" seilasi tyhjäkäynnillä 46.6 ja reilun 50 väliä.
Mitenkähän tota pitäisi tulkita, Min ja Max arvoja en valikosta löytänyt.
#10
^Juuri näin, ihmettelen kun monilla on automaatilla takapyyhkijä ja aivan hiekassa takalasi, automaatilla en pidä ja käytän silloin kun tarvitsee - jos tarvitsee.
#11
Lainaus käyttäjältä: Hööpöö - 25.07.23 - klo:11:21
Tuo 30.3 on ihan validi parametri. Tietääpä ainakin että mekatroniikan paineet on ok tasolla.

30.1 Max. permitted pressure in the mechatronics (S1 max.) 60.00 bar
30.2 Min. permitted pressure (S4 min.) 42.00 bar
30.3 Actual pressure value (V401) 30.34 bar (example of an incorrect/low value)

Live datasta katsottuna:
- Pressure supply actual pressure: 50,50 bar

Mistä tämä tieto pitäisi löytyä, en ainakaan transmissionin alta löytänyt haulla  :o
#12
Saako muuten mekatroniikasta OBD11:sta mitään tietoja ulos, lähinnä ajattelin saako kunnosta selvyyttä vastaavan tapaan kuin kytkimestä, vai onko vikakoodien luku ainoa tapa?
#13
No niin, nyt arvot mitkä sain a liitin tekemääsi Excel pohjaan.
Kaikkia ei jotain syystä löytynyt, ainakin näiden perusteella kytkin ihan OK
Mitä noista väännön parametreista voi sanoa?

Measured value blocks â€" State of play and wear of clutch K1      
95.1   Clutch 1 Adaptation basic characteristics point 0 position (mm)   9,80
95.2   Clutch 1 Adaptation basic charac. point 0 moment   0,00
95.3   Clutch 1 Adaptation basic characteristics point 1 position (mm)   10,80
95.4   Clutch 1 Adaptation basic charac. point 1 moment   15,10
96.1   Clutch 1 Adaptation basic characteristics point 2 position (mm)   
96.2   Clutch 1 Adaptation basic charac. point 2 moment   119,90
96.3   Clutch 1 Adaptation basic characteristics point 3 position (mm)   19,30
96.4   Clutch 1 Adaptation basic charac. point 3 moment   180,00
97.1   Clutch 1 Adaption clutch end position open   1,30
97.2   Clutch 1 Adaption clutch end position closed   26,60
      
95.1 minus 97.1 must be greater than 2 mm,      8,5
Due to insufficient clutch play, shifting of the input shaft occurs. (This will be entered in the fault memory.)      
      
97.2 minus 96.3 must be greater than 1 mm,      7,3

"Measured value blocks â€" State of play and wear of clutch K2   "      
115.1   Clutch 2 Adaptation basic characteristics point 0 position (mm)   9,9
115.2   Clutch 2 Adaptation basic charac. point 0 moment   0
115.3   Clutch 2 Adaptation basic characteristics point 1 position (mm)   
115.4   Clutch 2 Adaptation basic charac. point 1 moment   16
116.1   Clutch 2 Adaptation basic characteristics point 2 position (mm)   
116.2   Clutch 2 Adaptation basic charac. point 2 moment   99,9
116.3   Clutch 2 Adaptation basic characteristics point 3 position (mm)   19,2
116.4   Clutch 2 Adaptation basic charac. point 3 moment   180
117.1   Clutch 2 Adaption clutch end position open   2
117.2   Clutch 2 Adaption clutch end position closed   24,9
      
115.1 minus 117.1 must be greater than 2 mm,      7,9
Due to insufficient clutch play, shifting of the input shaft occurs. (This will be entered in the fault memory.)      
      
117.2 minus 116.3 must be greater than 1 mm,      5,7

#14
Kiitos paljon Hööpöö näistä, katotaan mitä saan aikaiseksi, palaan asiaan.
#15
Ihan mielenkiinnosta voisin itseltäni vastaavat tiedot kaivaa, OBD11 Pro käytössä mutta ei mitään käsitystä miten/mistä lähden tietoja kaivamaan  ;D Jos ohjetta laitat niin voisin kokeilla, laatikkona DQ200 0CW.
#16
^Kannattaa, itse vaihdoin Osramin Night Breaker +200% polttimot viime syksynä, kesto on mielestäni parempi kuin Phillipsin vastaavilla, toisaalta nyt kun kesällä on ledit käytössä kestää ajovalopolttimotkin pitempään.
#17
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 04.10.22 - klo:11:45
Siinä on tuo: 0AM (DQ200)
Mistä tuon tiedon löytää, mietin vain omani mallia?
Mietin vain kun luin jostain että Fabian kolmannessa sukupolvessa, NJ (2014 â€") on 0CW ja edellisessä 5J (2007 â€" 2014) 0AM?
#18
Lainaus käyttäjältä: Harwey - 14.03.23 - klo:08:32

Tähän jatkona niin tein OBD11:llä niin vaihteiston perusasetuksen (basic setting) sekä sitten perään calibration of synchro points of transmission.

Kummatkin meni läpi onnistuneesti sekä testin aikana selvästi vaihteistossa kolisteli ja tapahtui.

Osaatko tarkemmin kertoa mistä valikosta teit perusasetuksen, oliko valmis valinta tms?
#19
Lainaus käyttäjältä: Eekolffi - 29.11.22 - klo:10:07
En vähättele VAG ongelmia. Niitä ollut itselläkin. Mutta se, että noin kolmasosa engelsmannien ongelmista johtuu navigaattorista on ärsytävä muttei kriittinen asia.
Yhdyn kyllä ongelmaan sillä sekä faijan Superbissa että emännän Octaviassa on niin surkeat navit että joutuu Googlella ajamaan.
Itse ajattelisin että SAA ajaa Googlella, tutulla nimeltä mainitsemattoman japsimerkin myyjä oli suosinut navigoinnissa mieluummin käytettävän Wazea kuin auton omaa  :D
#20
Lainaus käyttäjältä: heller - 23.11.22 - klo:20:41
Mutta toimiiko se?
Sitä täytyy kysyä suoraan OBD11 tuesta, eiköhän ole testanneet jos ovat lisänneet sen suoraan valinnaksi.
#21
Lainaus käyttäjältä: heller - 23.11.22 - klo:10:16
Eli ei ole kokemusta Octavia mk4 pesureiden koodaamisesta? Samat valikot voi löytyä, mutta ainakaan viiveen lisäys ei toimi.
Joo mutta tossahan oli kyse deaktivoinnista, eikä siinä paljon "koodaamista" ole kun valmis valinta asiasta löytyy.
#22
Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 22.11.22 - klo:13:24
Oliko auto uusi Octavia toisin kuin allekirjoituksesi sanoo?
Ei vaan allekirjoituksen mukainen, samat valikot löytyy lampunpesimien osalta OBD11:sta.
#23
Lainaus käyttäjältä: heller - 22.11.22 - klo:09:36
Tääpäs pitää aktivoida huollon jälkeen.

Onkos kukaan koittanut tuota lampun pesimien deaktivointia?
Kyllä vaan, deaktivoitu ja pysyy poissa :D
#24
Itse laitan silloin kun ilmat viilenevät, moottori lämpenee nopeammin ja suoja estää (jos ja kun lumet saapuvat) loskan ja tiesuolan/nastojen menemisen jäähdytinkennoon.
Itse hankin tuolta merkkikohtaisen ja on helppo asentaa ja pysyy kiinni, mitään suhinoita tai vihellystä ei kuulu: https://tuuliohjaimet.fi/
#25
Lainaus käyttäjältä: tily89 - 07.11.22 - klo:15:51
Näin se on tehtävä. Tosin hieman aina inhottava tunne lähtee ajelee, kun aina odottaa että nykäseekö vai eikö nykäse.
Kyllä mullakin nykäsee jos heti jarrun vapauttamisen jälkeen painaa kaasua, sekunnin kun jaksaa odotella niin lähtee itsekseen ryömimään eikä kaasua lisätessä nykäse.
#26
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 03.11.22 - klo:07:59
Pikkumoottorissa on kuivakytkimellinen DSG(DQ200) johon ei öljyjä vaihdella.
Miten niin ei vaihdella? Kyllä sinne voi ja pitää öljyt vaihtaa siinä missä muihinkin DSG laatikoihin, ei sinne mene kuin 1,5L öljyä joten hintakin on vain satasen luokkaa. Jos jotain ongelmia on niin kannattaa kokeilla.
#27
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.10.22 - klo:11:58
Kannattaa olla pinkka kunnossa kun noita lähtee kokeilemaan. Pahimmassa tapauksessa noi "canbus" polttimot polttaa valojen ohjainlaitteen niin sitten onkin jo touhutonni tai kaksi selällään.

MQB autoissa koodaaminen on niin helppoa että ehdottomasti vain perus LEDit ja koodaa lähdön ledilähdöksi niin ei tule polttimoherjoja.
Kaikenlaista pölinää  ;D on tullut kokeiltua rekkarin ja muidenkin valojen kanssa ledejä canbussilla ja ilman, canbus toimii paremmi mutta ei niissä mitään touhutonneja tarvita :D
#28
En tiedä onko apua mutta ei ainakaan haittaa resetoida ilmastointi:
https://www.youtube.com/watch?v=MRa6c9UfyEs
Jaa olikin jo tehty  :-\
#29
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 21.06.22 - klo:12:25
Jokainen tyylillään, mutta eihän tuossa mitään järkeä ole. Tuskin olet vaihdattanut entisiin manuaali autoihinkaan 60k välein.
On siinä jos sillä voin vaikuttaa laatikon kestävyyteen, manuaali ja DSG  :o joo en nyt jaksa vääntää enempää,  mutta - jokainen tyylillään  :)
#30
Kyllä, nykyiseen kulkimeeni vaihdatin heti kun olin hankkinut, mittarissa silloin 66tkm  :)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy