Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Hannes

Onkohan tuossa 2020 mallissa takapuskuri muuttunut muodoltaan niin että aiemman mallin takaroiskeläpät ei enää sopisi tähän fl:n, oisko jollain tietoa asiasta???

Nyt vaan olis superskodalla hyvä tarjous noista ja ei ole autoa vielä pihassa, :D

livejungle

Tänään sain iloisen uutisen myyjältä. Heille oli tullut kaksi iV:tä. Esittelyauto ja minun auto.
Pitihän se käydä heti pihassa kuvaamassa vanhan kanssa vierekkäin. Samaltahan ne aika pitkälti näyttää, mutta perä muuttunut enemmän. Tykkään, koska perä oli aiemmin minusta vähän vaisu. Teknisesti ja sisällä paljon uutta.

Ensiviikon lopulla luovutus.  :-*








Miktoy

Toivoin tuossa jo aiemmin kun tästä uudesta Laura puheohjauksesta kuulin, että se tulisi myös Superb IV malliin. Yritin siitä tietoa etsiä kunnes nyt vasta löysin tämän jutun.

https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/laura-is-a-perfect-addition-to-skodas-simply-clever-features/

Eli Laura löytyy myös IV mallista! Esittely videoista bongasin myös sen, että tuossa soittimen alla oleva usb liitin onkin mallia USB-C eikä enää perus USB-A. Moni joutuukin menemään nyt johto kaupoille jotta saa Android auton toimimaan tai carplayn. Itse tähän jo varauduin ja nyt vain odotan saako auton jo tällä viikolla vai joutuuko menemään tulevana viikonloppuna koeajamaan liikkeen esittelyautoa.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Miktoy

Nyt kun näitä autoja alkaa olemaan jo maassa niin milloin teille on luvattu luovutuksia?
Auto on liikkeen pihalla jo ollut 2.1 lähtien ja jos eivät ehdi tämän viikon aikana laittamaan luovutuskuntoon niin 14.1 on sovittu päivä.
Ellei nyt perjantaina saa autoa niin täytyy käydä koeajamassa liikkeen ambition iv malli.  ;D
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 08.01.20 - klo:17:08
Nyt kun näitä autoja alkaa olemaan jo maassa niin milloin teille on luvattu luovutuksia?
Auto on liikkeen pihalla jo ollut 2.1 lähtien ja jos eivät ehdi tämän viikon aikana laittamaan luovutuskuntoon niin 14.1 on sovittu päivä.
Ellei nyt perjantaina saa autoa niin täytyy käydä koeajamassa liikkeen ambition iv malli.  ;D
Autoni on myös maassa lähinnä , Hangossa. Kuun lopussa lupasivat luovuttaa. Ymmärsin, ettei autoja saa rekisteröidä ennen 11.01. Ei ollut liikkeessä eilen tietoa koska saavat essarinsa.
Always lead, never follow

Passatti

Ainakin carplay toimii langattomasti eli mun ei tartte mennä piuha kaupoille. Puhelimen latauskin toimii langattomasti.
Always lead, never follow

Miktoy

Mistä tämä 11.1 luovutuspäivä tieto on peräisin?
Oma myyjä ei ainakaan tiennyt mitään esteitä, muuta kuin että huolto on kiireinen eikä siksi luovutusta saa aiemmin.
Nythän on tulevana viikonloppuna iso iv mallien esittely jokaisessa skoda liikkeessä.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 08.01.20 - klo:18:00
Mistä tämä 11.1 luovutuspäivä tieto on peräisin?
Oma myyjä ei ainakaan tiennyt mitään esteitä, muuta kuin että huolto on kiireinen eikä siksi luovutusta saa aiemmin.
Nythän on tulevana viikonloppuna iso iv mallien esittely jokaisessa skoda liikkeessä.
Myyjäni sanoi eilen näin. Voihan se olla, että hän on ymmärtänyt asian väärin.
Heidän essarinsa seisoi kanssa Hangossa, joten kiirettä pitää. Heille tulee yksi auto myymälään. Ei ollut varma saako koe ajaa sitä kun sitten ei ole näyttely autoa.
Always lead, never follow

livejungle

Huomiseks on sovittu omani luovutus. Pitääkin lähteä kaivelemaan varastosta renkaat peräkonttiin ja tyhjentää auton sisältä roinat pois.  8)

jopo

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 08.01.20 - klo:19:40
Huomiseks on sovittu omani luovutus. Pitääkin lähteä kaivelemaan varastosta renkaat peräkonttiin ja tyhjentää auton sisältä roinat pois.  8)
Onnea! Itse en ole kuullut myyjältä mitään päivitystä sitten lokakuun lopun jälkeen kun tilauksen tein. Täytyy vain yrittää ajatella positiivisesti.. pahimmat suolakelit vielä vanhalla. :) Mutta oikeasti, kyllä ottaisin jo nyt alle jos sais.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 08.01.20 - klo:19:40
Huomiseks on sovittu omani luovutus. Pitääkin lähteä kaivelemaan varastosta renkaat peräkonttiin ja tyhjentää auton sisältä roinat pois.  8)
Onnnea sinulle. Taidat olla ensimmäinen . Ei pitänyt myyjän tiedot paikkaansa. Eihän ne muutenkaan pidä. Pidä meitä muita ajantasalla miltä auto tuntuu.
Always lead, never follow

Passatti

Miten meinaatte suojata töpselin sateelta ja lumesta? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Mitä lippusia ja lappusia tarvitaan kun ladataan muualla kuin kotona. Vai riittääkö Visa?
Always lead, never follow

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 08.01.20 - klo:20:28
Miten meinaatte suojata töpselin sateelta ja lumesta? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Mitä lippusia ja lappusia tarvitaan kun ladataan muualla kuin kotona. Vai riittääkö Visa?

Ei riitä Visa. Ladataan älypuhelimeen latauspaikan palveluntarjoajan äppi (esim. eParking tai Ecariot), jonne syötetään luottokortin tiedot.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

tek

Soittelin myyjälle tuossa ja kuulema valmistusviikko on 6, toimitus arviolta viikko 10.

Tulee pitkät 2kk.  ;D
Nykyisin: Å koda Superb iV 2020
Ex: Volkswagen Polo 1.5 TSI EVO DSG 2019

livejungle

Auto luovutettu.
Oikein hieno peli. On taas opettelemista ja optimoimista paljon sähkön käytön suhteen.
Sähkörangesta ei pysty sanomaan vielä mitään kun ei ollut ladattu täyteen kun lähdin liikkeestä. Päivän aikana tuli myös räplättyä paljon autoa virrat päällä. 30km näytti range kun lähdin työpaikan pihasta. Hain eukon töistä ja räpläsin siinä odottaessa sähköt/musat päällä 15min. 25km näytti range ja kotiin juuri se 25km. Sähkö riitti juuri kotipihan suoralle jossa bensamoottori starttasi. Sitäkään en huomannut mistään muusta kuin kulutusnäytöstä. Niin huomaamattomasti kävi siirtyminen bensalle eikä tullut mitään moottorin vapinoita tai ääniä sisään. Varmaan kun autoon tottuu enemmän niin huomaa asian paremmin. Tuli siinä ajettua vielä pätkä akku tyhjänä bensalla.
Huipputehoja en kerennyt vielä kokeilemaan, mutta yllättävän ponnekkaasti tuo pelkkä 115hv/330nm sähkömoottori vääntöineen vie. Ei tullut perusajossa missään vaiheessa tehoton oho. Noh ajelin max 90km/h.

Huomenna täydellä akustolla katsotaan pääseekö työmatkan edes takas yht 50km sähköllä vai joutuuko käyttämään paljon bensaa.
Edelliseen superbiin verrattuna sisusta on muuttunut mittareineen täysin sähköiseksi. On vähän totuttelemista näyttöihin ja valikoihin. Hieno on.
Hyvä oli ajaa. Edellisessä superbissa oli progressiivinen ohjaus niin hieman enemmän joutuu pyörittämään kaupungissa. Eipä oikeastaan muuten huomannut eikä ole mikään deal breaker.
Istuimessa tosiaan hierontatoiminto ja tuuletus. Nopeasti kokeilin. Pitää ottaa pitemmät massaget joku pätkä.
Ledi valot tuntuivat olevan kirkkaammat ja kantavan pidemmälle kuin ex superbin xenonit.

Miinusta pitää antaa Skoda Connectista. En saanut tehtyä tunnuksia kun stoppasi pin kyselyyn. Ei saanut kirjoitettua kuin kolme merkkiä ja neljättä ei tullut vaikka kuinka hakkasin puhelinta. Neljännen merkin sain kun kirjoitin eka muistioon 4 merkkisen pin koodin ja kopioin sen skoda connectin pin kyselykohtaan. Tosi loistavaa.
Seuraava ongelma tuli kun navigaattori pyytää tekemään käyttäjästä pääkäyttäjän. Pääkäyttäjävalikko ei mene eteenpäin vaikka kuinka hakkaa "Tee itsestäsi pääkäyttäjä" nappia. Meinasi alkaa ottamaan kunnolla pannuun. Tämä homma on siis vielä vaiheessa. Olisi kiva saada puhelimeen tietoja.

Siellä se on nyt latautumassa Schukolla 8A. Niin mukana tuleva suko laturi on mallia 8A.
Jos autosta laittaa päälle rajoita latausvirtaa, niin silloin latausteho tippuu ilmeisesti 5A. Sen huomasin latausajoista. 7h nousi 10h.

Pahoittelut kuvien isoa laatua:














livejungle

Eka ongelma tuli. Schuko laturi menee useimmiten heti vikatilaan ladatessa 8A:lla. Punainen valo syttyy G kohtaan jossa auton kuva. Ohjekirja ei kerro merkistä mitään.
Jos autosta laittaa rajoitetun lataustilan päälle niin lataa 5A:lla ihan ok.
Soitin myyjälle niin heidän esittelyautossa tekee samaa.
Joko viallisia latureita tai joku muu juttu.
Maanantaina aloittavat selvittämään asiaa maahantuojan kanssa.

Kait se on ostettava säädettävä 16A laturi, niin ompahan kaks jos toinen menee rikki.

Miktoy

Kiitos Livejungle kun olet meitä pitänyt ajantasalla ja kertonut kokemuksia. Ikävä kuulla heti ongelmista kun kuitenkin kokemuksia vastaavasta laitteesta kuvittelisin jo olevan Passat GTEn osalta joten ei ihan täysin uudesta ole kyse ja uskoisin, ettei siksi lapsenvikoja olisi. Superb.kin on itsessään fl malli joten pohjana sekin siis jo "versio 2.0" eikä se ykkösversio.

Yksi GTE kuljettaja kehui tätä laturia, pitkä johto, schuko päässä lämpötila anturivalvomassa yms.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/25091/mbrfq/Charge-Amps-RAY-Type2-latauskaapeli?list=OZCYkR5h8405IIF2OWSPbNoVrE5h6I295jJqMmdgjF

Silti itse odotan syksyllä saapuvaa Wallbox seinälaturia, en tiedä saisiko sitä vw.ltä jo nopeammin kuin skodalta mutta kerätään ensin kokemuksia ja teen ostoksen vasta sitten. Itselle laturi tulisi autotallin seinään jossa voimavirtapistoke on jo valmiina. Eipä tarvitse aina kaivella takaluukusta laturia niin helpottuisi senkin käyttö.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

livejungle

#77
Tuo olisi varmaan todella hyvä laturi, mutta ei uskalla jättää talonyhtiön pihalle noin kallista. Onhan se toki autonpäässä lukittuna ja tolpassa, jos vaan saa kannen kiinni.

Ensimmäiset sähköajot. Ekana aamuna jäi ajastettu lähtö laittamatta, niin lämmitin aamulla auton webastolla. Pakkasta -3'c. Näytti lähtiessä sähkörangeksi 41km.
Yritin ajaa työmatkan 28km tosi taloudellisesti, jarrutin aina vaihteiston B:llä (rekuperaatiojarrutus) eikä ollut mitään sähköä vieviä lämmittimiä päällä kuin radio. Työmatka 28km (23km maantietä 80km/h, loppu kaupunkia) meni sähköllä, 9km jäi akkuun rangea. Huvittavaa kun on kaiken maailman vempaimet, mutta sähkön käytön takia niitä ei kehtaa käyttää  ;D
Töissä "lämmitin" autoa siis latasin 2h 8A:lla. Sain lisää rangea 16km.  8)
Kotia lähtiessä oli sähköä 9km+2h ladattu 16km=25km ja matkaa kotia 28km. Noin 4km ennen loppui sähkö.

Ehkäpä range vielä vähän kasvaa. Manuaalissa lukee näin:

"Ensimmäinen lataus ja lataus auton ollessa pidempää käyttämättä
Jos korkeajänniteakku on uusi tai sitä ei ole ladattu
pitkään aikaan, korkeajänniteakun enimmäislataustila
voidaan saavuttaa vasta useiden latauskertojen jälkeen. Tämä on tekninen rajoite eikä tarkoita toimintahäiriötä."

Tänään kävin heittämässä hybridimoodissa 39km kiertolenkin läheiseen Kauppakeskukseen. Rajoitin akun tilan 80%. Eli akkua käytettiin 20% bensan ohella. Bensan kulutus oli 4.5l/100km tuolla matkalla. Noh tämä ei oikein kerro mitään kunhan testailin.
Tankkasin siellä ensimmäistä kertaa tankin täyteen ja nyt aloitan kulutuksen seurannan tankkauksista. Nollasin samalla auton ajotietokoneesta kaikki kulutus osiot.
Loppumatka 20km tultiin täysin sähköllä ja akkuun jäi vielä 9km rangea.

Jarrupolkimesta sen verran että saisi olla tehostetta enemmän. Joutuu painamaan kovemmin kuin vanhassa superbissa. Firman uuteen Octaviaan verrattuna ero on iso.

Sähkömoottori on yllättävän riittoisa. Vaikka ei ole kuin 115hv/330Nm, niin on ollut yllättävän ponnekasta sähköinen meno. Eipä ole tullut juuri mieleen että onpas tosi mopo ja tarvitsisi lisää paukkuja normiajossa. Sähkön vääntö tulee heti ja on erilaista. Mielessä kävi ennen auton saantia että tehottomuus ottaa pian hermoon ja ainut vaihtoehto on sport moodi 218hp/400Nm.  ;D

Skoda Sound System ei ole ihan niin hyvä kuin edellisen Superbin Canton. Puuttuu se subbari, niin hieman jää alapää ohuemmaksi verrattuna Cantoniin. Muuten ihan ok, ei harmita.

Kyllä autoilu on nyt mielenkiintoista, varsinkin jos tykkää säätää ja optimoida tuota sähkön käyttöä. Hitsi kun oli se 100km rangea. Se riittäisi melkein kaikkeen, eikä tarvitsisi niin nuukailla istuin ja rattilämmitysten yms kanssa.
Emäntääkin hain töistä niin jouduin odottelemaan ylläri taas 15min. Istuin kaikki vehkeet sammutettuna autossa ettei menis sähköä. Prkl alkoi jo palelemaan. Niitä kovempia pakkasia odotellessa ;D
En ole keksinyt mitenkä saan auton käymään tyhjäkäyntiä bensalla hmm. Pitääkin lähteä tästä autoon säätämään..

Miktoy

On tuolla laturilla toki hintaa kun kyseessä periaattessa ei ole laturi vaan jatkojohto käytännössä. Laturihan sijaitsee itsessään autossa ja tuo 1-vaihe menee suorana autoon. Tuolla "laturilla" pystyy vain rajoittamaan ottotehoa tai kertomaan sen autolle paljonko saa ottaa.

Onnistuisiko moottorin tyhjäkäynnillä käyttö jos kytkee sport moodin päälle? Start / stop nappia tuossa ei taida ollakaan.

Oman auton luovutus on sovittu tiistaille, pääsen sitten sen jälkeen jakamaan omia kokemuksia. Uskoisin myös, että kylmemmällä autolla talvisin tulee ajettua lyhyet ajot ja muutenkin tingittyä mukavuuksista sähköllä ajaessa. Jokseenkin järjen vastaista kun tuleva auto kuitenkin on L&K kaikilla herkuilla.
Miltä muuten hieromatoiminto tuntuu? Onko turhake vai voisiko auttaa pitkillä matkoilla rentoutumaan? Saako sen ajossa päälle? Jossain luki käytöstä vain paikallaan ollessa, ehkä oli suositus.
Harmi jos Sound system jää valjuksi, itse ajattelin vähän äänieristää jossain vaiheessa ovia ja mahdollisesti muitakin paikkoja. Katsotaan mitkä alueet vaativat käsittelyä. Ovien eristys vaikuttaa aika paljon myös musiikin toistoon joten toivotaan sillä parannusta. Tähän ehkä voisi olla mahdollista jokin DSP.kin ehkä rakentaa. Canton malleihin ei ollut ja tässäkin jokin DSP vakiona on joten voi olla ettei onnistu.
Hyllyssä mulla odottaa tulevaa autoa jo valaistut kynnyslistat, niiden ympärille suojateippaukset, takaluukun lastaussuoja, alkuperäiset kattotelineet laskettelureissuja varten ja Garminin kamerat eteen sekä taakse pysäköintivalvonnalla. Harmi kun Teslojen 360 kamera valvontaa ei taida tällä Area 360 kameroilla pystyä hyödyntämään. Olisi hienoa jos niissä olisi ympäristönvalvonta.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 11.01.20 - klo:20:22
On tuolla laturilla toki hintaa kun kyseessä periaattessa ei ole laturi vaan jatkojohto käytännössä. Laturihan sijaitsee itsessään autossa ja tuo 1-vaihe menee suorana autoon. Tuolla "laturilla" pystyy vain rajoittamaan ottotehoa tai kertomaan sen autolle paljonko saa ottaa.

Kyllä se ihan oikea laturi on, autossa ei ole laturia.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.01.20 - klo:20:34
Kyllä se ihan oikea laturi on, autossa ei ole laturia.

Mitä ihmettä? Latausjohto (sekä Mode 2 että Mode 3 latauksessa) pukkaa ihan normaalia 230 V vaihtovirtaa hybridiautoon, jossa laturi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Antore

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 11.01.20 - klo:20:45
Mitä ihmettä? Latausjohto (sekä Mode 2 että Mode 3 latauksessa) pukkaa ihan normaalia 230 V vaihtovirtaa hybridiautoon, jossa laturi.

Kiitos infosta, mulla on sitten sivistyksessä laturin mentävä aukko. Mikä mahtaa olla tuon sukopistokkeen ja type 2 -liittimen välissä olevan mötikän funktio? Audilla tuo on myös ihan hervottoman iso ja painava vekotin?




Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.01.20 - klo:21:17
Kiitos infosta, mulla on sitten sivistyksessä laturin mentävä aukko. Mikä mahtaa olla tuon sukopistokkeen ja type 2 -liittimen välissä olevan mötikän funktio? Audilla tuo on myös ihan hervottoman iso ja painava vekotin?




Tuossa mötikässä on suoja- ja kommunikaatiotoimintoja Mode 2 latausta varten. Mötikkä keskustelee auton kanssa, mikä on sopiva latausvirta jne., jotka toiminnot Mode 3 latauksessa tekee latausasema.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Antore

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 11.01.20 - klo:21:29
Tuossa mötikässä on suoja- ja kommunikaatiotoimintoja Mode 2 latausta varten. Mötikkä keskustelee auton kanssa, mikä on sopiva latausvirta jne., jotka toiminnot Mode 3 latauksessa tekee latausasema.

Kiitos infosta! Kyseessä on siis tavallaan latauksen hallinta -boksi ja vähän vastaava taitaa tuossa ylikalliissa charge ampsissakin olla? Kyseessä ei siis ole pelkkä kaapeli. Autoa voisi siis periaatteessa ladata pelkällä suko -> mennekes kaapelilla mutta akku saattaisi tykätä kyttyrää?

Tonttu66

#84
Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.01.20 - klo:21:37
Kiitos infosta! Kyseessä on siis tavallaan latauksen hallinta -boksi ja vähän vastaava taitaa tuossa ylikalliissa charge ampsissakin olla? Kyseessä ei siis ole pelkkä kaapeli. Autoa voisi siis periaatteessa ladata pelkällä suko -> mennekes kaapelilla mutta akku saattaisi tykätä kyttyrää?

Ei pysty lataamaan pelkällä kaapelilla ilman ohjausboxia. Lataus tarvitsee käynnistyäkseen ohjauskomennot, jotka menevät erillisiä piuhoja pitkin. Type 2 kaapelissa on 3 vaihejohtoa (joista hybridit tyypillisesti käyttävät yhtä), nolla, maa ja 2 ohjausjohtoa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

vwmies

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 11.01.20 - klo:19:24
"Ensimmäinen lataus ja lataus auton ollessa pidempää käyttämättä
Jos korkeajänniteakku on uusi tai sitä ei ole ladattu
pitkään aikaan, korkeajänniteakun enimmäislataustila
voidaan saavuttaa vasta useiden latauskertojen jälkeen. Tämä on tekninen rajoite eikä tarkoita toimintahäiriötä."

Sähkömoottori on yllättävän riittoisa. Vaikka ei ole kuin 115hv/330Nm, niin on ollut yllättävän ponnekasta sähköinen meno. Eipä ole tullut juuri mieleen että onpas tosi mopo ja tarvitsisi lisää paukkuja normiajossa. Sähkön vääntö tulee heti ja on erilaista. Mielessä kävi ennen auton saantia että tehottomuus ottaa pian hermoon ja ainut vaihtoehto on sport moodi 218hp/400Nm.  ;D

Skoda Sound System ei ole ihan niin hyvä kuin edellisen Superbin Canton. Puuttuu se subbari, niin hieman jää alapää ohuemmaksi verrattuna Cantoniin. Muuten ihan ok, ei harmita.

Kyllä autoilu on nyt mielenkiintoista, varsinkin jos tykkää säätää ja optimoida tuota sähkön käyttöä. Hitsi kun oli se 100km rangea. Se riittäisi melkein kaikkeen, eikä tarvitsisi niin nuukailla istuin ja rattilämmitysten yms kanssa.

Hieno auto, kiitos kokemuksen jakamisesta meille perässä tuleville (?) - uudet asiat vaativat aina opettelua ja myös "new thinking".
Akku varmasti saavuttaa täyden kapasiteettinsa vähitellen latauskertojen ja kilometrien kertyessä.
Sähkömoottorihan ántaa heti lähdöstä täyden vääntömomentin, ellei sitä ole jstn syystä rajoitettu.
Yleensä saksalaiset autot performoivat sen mitä valmistaja lupaa, ja vähän enemmänkin.  :)
Erityisen mielenkiintoista on lukea, että e-autoilijakin joutuu opettelemaan pihistelyä e-ajonsa optimoidakseen.  Eikun onnea matkaan ! :D

;D
Yritetään pärjätä.

livejungle

Kiitos onnea tarvitaan.  :)

Tässä videossa testattu kiihtyvyyksiä eri voimanlähteillä. Otin siitä kuvakaappauksen.


https://youtu.be/1ZEBgrvo6hM

Antore

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 11.01.20 - klo:23:11
Kiitos onnea tarvitaan.  :)

Tässä videossa testattu kiihtyvyyksiä eri voimanlähteillä. Otin siitä kuvakaappauksen.


https://youtu.be/1ZEBgrvo6hM

Kielitaito ei riitä niin olen pelkästään tuon screen shotin varassa. Eihän tuo 16+ sekuntia 0-100 km/h voi mitenkään pitää paikkaansa? Se ilmeisesti on sähköllä ajettu lukema. Vanhemmat GTE:t ja e-tronit kiihtyy 5-6 sekuntia nopeammin sähkömoottorilla joka on 10 kW tehottomampi. Toki Superbissa on massaa enemmän mutta ei sekään selitä tuollaista eroa.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.01.20 - klo:23:27
Kielitaito ei riitä niin olen pelkästään tuon screen shotin varassa. Eihän tuo 16+ sekuntia 0-100 km/h voi mitenkään pitää paikkaansa? Se ilmeisesti on sähköllä ajettu lukema. Vanhemmat GTE:t ja e-tronit kiihtyy 5-6 sekuntia nopeammin sähkömoottorilla joka on 10 kW tehottomampi. Toki Superbissa on massaa enemmän mutta ei sekään selitä tuollaista eroa.
Auto,motor und sport lehden testien mukaan aika pelkällä sähköllä ajaessa 0-100 oli 12,1 sec.
Always lead, never follow

livejungle

#89
Kyllä oma tuntumakin on, että sähkömoottori on paljon nopeampi. On varmasti kuvan arvo väärin.


Tilasin sitten 16A säädettävän laturipiuhan. Yksi kätevimmistä koon/painon suhteen ja ilmeisen laadukas 3v takuu, mutta on kova hinta.
Tänään Powerissa -20% kun lisää ostoskoriin. Hintaa jää 473â,¬. Mistään saa niin halvalla. Yleensä hinta pyörii tuolla 600-700â,¬ tuntumassa.

CHARGE AMPS RAY TYPE-2, 7,5 M, 16 A, SCHUKO
https://www.power.fi/koti-ja-vapaa-aika/sahkoauton-laturit/latausjohdot/charge-amps-ray-type-2-75-m-16-a-schuko-latauskaapeli/p-1043649/

http://www.youtube.com/watch?v=19xwoOfc2h8#

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy