Superb -18 ajettu 240tkm - Uhka vai mahdollisuus

Aloittaja ochnudemus, 29.05.20 - klo:18:12

« edellinen - seuraava »

ochnudemus

Tröö,

Kiitos ja anteeksi etukäteen kun tulee tämmöinen "Hei onkos vinkkiä antaa" viesti.

Uudempaa isoa pirssiä pitäisi laittaa ja Superbia ollaan kaavailtu kun tilojen suhteen on sopiva.
Omiin etsintä oculääreihin sattui vm 2018 TDI 2.0 (150) vajaa vetoinen DSG laite jolla kuitenkin on ajettu semmoinen ronski 240 tkm. Eli aika nopeasti on matka taittunut, joskin auton historia on jossain määrin tiedossa.

Laite on päällisin puolin siisti ja huoltohistoria näyttäisi suhteellisen hyvältä, mutta onkos arvonraadilla jotain kommentteja mitä tuon kanssa pitäisi erityisesti tarkistaa?
Omalla listalla on:
- Huollot (mitä,milloin)
- Huollon ulkopuoliset jutut (kaksoismassapyörä onko vaihdettu, jos niin milloin?)
- Maalipinnan kunto yleisesti (sinkki-ihottuma yms)


Päätöstä toki ko. laitteen hankinnasta ei ole tehty luonnollisestikaan, mutta yleisilmeen perusteella se ei ole vielä listalta tippunutkaan.

Mutta onkos jotain semmoista minkä kanssa nyt oikeasti pitää olla varovainen ja mitä kannattaisi koeajon yhteydessä erityisesti tsekata ?




duke7

Katso että dsg:n öljyt vaihdettu 60 tkm välein.
Turbon ääniä kannattaa kuunnella, voi olla ihan ok vielä mutta voi olla jo vikaa. Tai ehkä jo vaihdettu.

Hannes

Eiköhän tuossa ole tärkein se hinta millä tuon saa jos kaikki se mitä pystyy ja osaa tarkistaa on kunnossa. Eli jos kaikki ok ja hinta on edullinen niin mikä ettei kannattaisi ostaa.

static

Monta kertaa kans miettiny vanhoja takseja, mutta sitten kuitenkin aina päätynyt hiukan vanhempaan vähemmän ajettuun. Takseissa yleensä on hiukan enemmän käytön jälkeä sisällä ja alueesta riippuen saattaa olla jokunen liikkeellelähtökin takana. Toisin kuin, jos löytäisi jonkun yrityksen edustajan auton, millä on ajettu pääosin yksin Suomea ristiin rastiin.

Pääasia uudemmassa paljon ajetussa on se, että sen saa omaan budjettiin nähden sopivaan hintaan ettei ensimmäiset isommat "huollot" harmita niin paljon.

ochnudemus

Sepä se että tuo näytti yllättävän hyvältä sisältä, mutta koeajon jälkeen on kokemusta viisaampi ja jos sattus olemaan vielä huoltohistoria täysin selvillä niin tietää mitä on tehty ja mitä tekemättä jätetty.

Toisaalta, jos tuo nyt alkaa kiinnostamaan oikein kunnolla niin voisihan sitä harkita kuntotarkastukseen vientiä omaan piikkiinkin.

115o

Itellä sama combo 173000 km ajettu, eikä mitään teknisiä ongelmia, osta pois... keskikulutus 5,4 l/100 km , tosin öljyt vaihdettu n. 15000 km:n välein ja tosiaan Dsg-öljyt 60.000 km:n välein. Helppoa ja halpaa autonpitoa.
Superb III Style iV

jt

Riippuu ajosta/käytöstä missä kunnossa maalipinta ja esim. alusta on. Itse ostin (edellinen auto) lähes 250tkm ajetun Passatin ja kyseinen auto oli yksi parhaista käytetyistä mitä olen ostanut. Eli ei suuria km kannata välttämättä säikähtää, varsinkin jos on säännöllisesti huollettu ja hyvin pidetty. Maalipinnan kunto ja mahdolliset kolhu/ruostepaikat kannattaa chekata. Alustan jämäkkyyttä ja kuntoa voi tutkailla myös koeajolla. Jos päätyy ostoon ja meinaa pitää pidempäänn, voi harkita sisälokareiden irrotusta että voi tyhjentää "isänmaan" kyydistä pois. Ainakin VW:n malleissa sinne taakse kertyy hiekkaa/lehtiä ajan myötä ja luulenpa että sama myös Skodan kanssa.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

ochnudemus

Koeajolla ei hirmuisesti tullut outouksia vastaan, mutta muutamia juttuja tuli eteen mistä tuli mainittua liikkeelle, saa nähdä mitä vastailevat sitten.

Huoltohistoria tsekattiin ja DSG:n öljyt vaihettu ohjelman mukaan, sekä vauhtipyörä myös  tovi sitten. Siinä mielessä tuntui että laitetta on huollettu ohjelman mukaan.

Katsellaan :)  Rouva approved laite kyllä oli ...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy