1.4 TSI (Ecofuel) korkeapainepumpun kestävyys?

Aloittaja vzv, 29.01.24 - klo:12:26

« edellinen - seuraava »

vzv

Toisaalla kaasuautokeskustelussa tuli vastaan väite, että Passattien bensapuolen korkeapainepumppu alkaa falskata viimeistään 200 tonnin kohdalla ja kannattaisi vaihtaa ennakoivasti 150 tkm jälkeen. Se alkaa hajotessaan päästää bensaa moottoriöljyn sekaan josta voi sitten seurata vaikka mitä riippuen siitä paljonko sillä sekoituksella ajelee.

Onko muilla tullut tällaista tietoa tai kokemusta vastaan?

Varsinkin Ecofuel / CDGA-koneessa tuntuu vähän erikoiselta kun bensapumppu ei edes varsinaisesti pumppaa bensaa kuin muutaman %:in ajosuoritteesta. Tosin varaosasivustojen kuvista näyttäisi että pumppu taitaa olla mekaaninen, eli veivaako se siellä edes takaisin riippumatta siitä ajetaanko bensalla vai pierulla?

Daatta

Joku tuota mekaanisesti käyttää, onko nokka-akseli tai joku muu komponentti. Tuollainen ketju löytyi, jossa aihetta sivutaan

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=52905.0

Tankissa on sitten (yleensä) siirtopumppu erikseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy