Passat GTE moottorin optimointi

Aloittaja Entoro, 19.05.20 - klo:20:02

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: makelja - 09.04.21 - klo:19:37
Lähinnä se että sähkömoottori olisi täydellä teholla myös GTE moodissa. Bensakoneesta voi ottaa sen 35-40hv lisää. Sen se kestää hyvin.

Eli noin 30% lisäys bensan ja sähkön yhteistehoon? Toivotan onnea DSG:n kanssa  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

makelja

Tuo märkälevyinen kyllä kestää.

akk

^ juu sen puoleen kestää, eikös sama loota ole ollut käytössä esim. 280 hv TSI 4Motion passatissa ?
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: akk - 09.04.21 - klo:21:18
^ juu sen puoleen kestää, eikös sama loota ole ollut käytössä esim. 280 hv TSI 4Motion passatissa ?

Ei ole, siinä on DQ250 tai DQ381. Hybridissä on DQ400e.

Lainaus käyttäjältä: makelja - 09.04.21 - klo:21:15
Tuo märkälevyinen kyllä kestää.

Tämä lisäsi minun luottoa juuri tuohon asiaan 0,00%  ;D

Jatkan siis onnen toivotus linjalla  ;)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

makelja

Kiitos vaan.
Edelleen mua ihmetyttää se kommentissasi että mihin perustuu kestävyyden epäilys. Jos tarkoituksena olisi nostaa yhteisteho samoille lukemille kuin Golf GTEssä on. Eli tuonne 245n huitteille ehkä vähän sen yli jos samalla saadaan viritettyä bensakonetta ilman suurempaa häikkää. Sama paketti on Golfissa paitsi että sähkömoottorin teho on kokonaan käytettävissä GTE moodissa. Aikomuksena ei ole koskea pahemmin vääntöön. Se ehkä nousee jonkin verran, mutta maltillisesti ehkä 50-60Nm. Noissa laatikoissa on sen verran isot varmuusrajat että tuo ei aiheuta mitään ongelmia.

jaska74

Nostetaan vanhaa aihetta, varmaan porukalta löytyy jo omia kokemuksia eikä pelkkiä huhuja?

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 04.11.23 - klo:18:11Nostetaan vanhaa aihetta, varmaan porukalta löytyy jo omia kokemuksia eikä pelkkiä huhuja?
Minä voin suorittaa ohjelmoinnin jos joku haluaa saada niitä kokemuksia.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

jaska74

Tehopaja.fi lupailee gte:hen jo 290hp lukemia. Osa lisäyksestä kuulemma bensalla ja osa sähköllä...

makelja

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 21.12.23 - klo:19:09Tehopaja.fi lupailee gte:hen jo 290hp lukemia. Osa lisäyksestä kuulemma bensalla ja osa sähköllä...
Tuo on pre-faceliftiin (CUKC). Faceliftissä on DGEB mallin kone. Sama lupaus on myös TVS-engineeringin sivuilla.
En nyt enää muista, mutta joltain pajalta kyselin taannoin tätä ja silloin oli vastaus että faceliftin sähköpuolen suojausta ei ollut vielä murrettu, ja jäi omalta osaltani siihen.

jaska74

https://www.ecu-optimointi.com/ espoossa sanoo että heidän 5 hevosen tehonlisäys tulee gte:hen pelkästään sähköllä
Ja nyt tuo olis tarjouksessa niin miksi en kävisi siellä  ::)

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: makelja - 29.12.23 - klo:12:01Tuo on pre-faceliftiin (CUKC). Faceliftissä on DGEB mallin kone. Sama lupaus on myös TVS-engineeringin sivuilla.
En nyt enää muista, mutta joltain pajalta kyselin taannoin tätä ja silloin oli vastaus että faceliftin sähköpuolen suojausta ei ollut vielä murrettu, ja jäi omalta osaltani siihen.
DGEB käyttää Bosch MG1CS211 ecua jonka suojauksia ei kukaan vielä ole onnistunut kiertämään. Tämä tuttu juttu minulle koska juuri äsken kävi eräs Cupra Formentor jossa sama pata ja selvittelin asiaa pitkään.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Maka78

Moro. Onko varmaa tietoa, että faceliftissä toimii voimalimja samalla tavalla kuin pre-facelift? Testien perusteella vakio facelift olisi yli 0,5s 0-100km/h nopeampi. Polttis sama, joten otettaiskohan enemmän sähköstä irti kuin 50% GTE moodissa? Itse vien auton optimointiin ennen kesää, voin sit kirjoitella mitkä fiilikset.

Maka78

https://youtu.be/39NzZPJxcmQ?si=J5-voFoAtwyrUO4s

Tsekatkaa tämä, ketä kiinnostaa. 245hp penkistä vakiona. Eli samat luvut kuin uusimmassa GTE Golfissa. Varmaan sama paketti...mutta ei vaan tehoja päivitetty specsiin. Tällä ko. Stage 1 softalla 268hp. Eikös noi ole aika hyviä lukuja...varsinkin jos pyöriltä, eikä lukuja ole käännetty moottoritehoiksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy