Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Banned

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 13.09.23 - klo:11:24
Ei varmaan Dynaudio ole parhaimmasta päästä,  mutta kun siirryin GTE:n vakio musavehkeisiin Skodan Cantonista, oli se aika moinen pudotus ja harmitus, kun musaa paljon kuuntelee. Nyt taas tuoreemman GTE:n myötä, jossa Dynaudio, on musan kuuntelemisesta tullut taas huomattavasti nautittavampaa. Näin se vain omalle korvalle kuulostaa. Ja tuleehan tuolla kabiinissa vietettyä sen n. 36tkm verran vuodessa, niin merkitys kasvaa.
Huonot musavehkeet on kyllä sellainen harmitus ajan kanssa, että se on itselläni kyllä yksi auton valintakriteereistä. Hirveä homma alkaa vakiolaitteita päivittämään itse.
Passat GTE

ECOisti

Mielestäni GTE:ssä on suht hyvä poppivehkeet jo vakiona. Kun vain muistaa nostaa treblet ja bassot ylös ja jättää middlen keskikohtaan. Jos middleä laittaa muutamankaan pykälän ylös, niin sointi menee hirveäksi. Näin ainakin kuunnellessa musiikkia, missä on oikeita soittimia. :)
Toki en ole ikinä kuullut noita parempia soittimia, joten voihan ne olla eri luokkaa.

Immunity

Laitoin GTE:n myyntiin...  :P En tiedä kyllä mitä tilalle, kun yhden auton taktiikasta tarve siirtyä kahden auton taktiikkaan...

Uskaltaako toisen täyssähkärinä ostaa, kun hinnat tippuu yksi toisensa jälkeen kilpailun kovetessa. Vai pitääkö ostaa vain joku bensa vekotin rinnalle? GTE + täyssähkö vähän turha yhdistelmä jo sidotun pääoman suhteen.

Omassa GTE:ssä vaan on kerrassaan kaikki herkut joihin tottunut, ja nyt mokomat tyyppiviatkin korjattu, että voihan se olla, että tulee myynnistä vielä katumapäälle  :D Tosin valmistajan suhtautuminen tyyppivikoihin kyllä työntää kauas VAG:n sähkövekottimista - se tuli tässä liian hyvinkin kantapään kautta opittua...Tuore auto, merkkarin historia ja yleinen tyyppivika, mikä monesti korjattu maahantuojan lukuun, niin ei mitään vastaantuloa valmistajalta.  >:(

Eihän näihin autohommiin tunteet ikinä vaikuta, ei. Järjellähän nämä valinnat ja vaihdot aina tehdään...  ;D

Janecky

Lainaus käyttäjältä: Banned - 13.09.23 - klo:15:18
Huonot musavehkeet on kyllä sellainen harmitus ajan kanssa, että se on itselläni kyllä yksi auton valintakriteereistä. Hirveä homma alkaa vakiolaitteita päivittämään itse.
Vakio laitteisiin menee suoraan johtosarjalla match dsp vahvistin. Muuttuu paljon paremmaksi vakio äänentoisto. https://www.powerset.fi/tuote/match-pp-62dsp/ haluttaessa subbarin saa helposti myös.

jugih

Onkos täällä ”korkeilla” kilsoilla paljon GTEtä ajossa? Meillä on 166 tkm MY17 ja hyvin kukkuu :)
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 13.09.23 - klo:14:36
ne huollosta sanoin kun joutuivat oven vaihdon takia vaihtamaan myös kaiuttimen, jotain sellaista että tavallinen on 50, kpl mutta tuo oli 450, kpl. Ei hinta toki kaikkea kerro mutta on ne eri osia.

No niin, tämä vahvistaakin epäilykseni että ihan eri tason hifi-laitteista kyse.

Lainaus käyttäjältä: jugih - 14.09.23 - klo:18:27
Onkos täällä ”korkeilla” kilsoilla paljon GTEtä ajossa? Meillä on 166 tkm MY17 ja hyvin kukkuu :)

233 tkm MY16, ei mitään suuria murheita tullut vastaan.

peped

Tarjoaako facelift malli jotain muuta hinnan väärtiä kuin isomman akun (=lisää sähkörangea)? Ratti hieman erinäköinen ja USB-liitännät tainnut vaihtua USB-C mallisiksi jos sillä on merkitystä. Ratkaisevinta tietysti on jokaisen omat päivittäiset/toistuvat ajot, eli kummanko sähkörange riittää (jos riittää).

Yllä olevaa pohtinut lähinnä budjetin näkökulmasta; runsaasti varusteltujen faceliftien hinnat pyörii käytettynä 30t, nurkilla, kun taas esim 2018 mallia saa useamman tonnin huokeammin. Saati jos hieman perusvarusteisempi riittää, niin pre-faceliftiä saa jo 22-23t,.

Minkä verran tuo digimittaristo tarjoaa etua perinteiseen nähden? Ulkonäkö on tietysti kiva, mutta puhutaan nyt itse mittariston toiminnallisuuksista Saako GTEn perinteiseen mittaristoon näkymään samaan aikaan esim. digitaalisen nopeusmittarin ja sähkörangen? Ainakin samanikäisen diesel Passatin mittaristo on aika suppea sen suhteen mitä infoa siihen saa kerrallaan. Tuntuu kuitenkin käytettyjen hinnoissa digimittaristo nostavan hintaa ja toisaalta jos perinteinen mittaristo kelpaa, niin valikoimaa on huomattavasti enemmän.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

duke7

^sähkörange näkyy ei-digin oikeassa alanurkassa periaatteessa aina, ainoastaan takapenkin turvavyöt ja tyhjä lasinpesuneste laittavat hetkeksi symboliaan sen tilalle. Lämpötila taitaa olla sitten se toinen joka siinä pysyy. Kello ehkä myös. Mutta joo, onhan se hiukan rajoittunut kun aina pitää valikoita kelata kun haluaa infoa vaihtaa.

Onhan se FL ulkoisesti eri näköinen myös. Langaton latausalusta (en ole varma onko vakio) ja langaton Carplay niissä on myös. Jotkut latauksen säädöt on karsittu pois.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: peped - 18.09.23 - klo:15:08
Tarjoaako facelift malli jotain muuta hinnan väärtiä kuin isomman akun (=lisää sähkörangea)?

Pidempi range.
Paremmin optimoitu sähkön käyttö navigaattorin päällä ollessa eli huomioi ajettavan matkan ja tieprofiilin, missä sähköllä avustetaan polttomoottoria (pienempi kulutus).
Voi ajaa sähköllä akun loppuun asti (pre facelift 2016 käynnisti moottorin moottoritie nopeudessa aina kun rangea oli 4-6km jäljellä). Olisin päässyt sähköllä aina kotiin asti...
Taitaa useammassa olla, ellei vakiona, ratin lämmitys.
Vielä paremmat matriisi LED-valot. Aivan huiput.
Langaton puhelimen lataus, vai oliko jo aiemmin saatavilla?
Rengaspaineen tunnistus ilman antureita (ainakin omassa pre faceliftissa olisi vaatinut anturit renkaisiin).

Siinä nyt ainakin omia havaittuja eroja 2016 vs. 2020.

jugih

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 18.09.23 - klo:16:51
Voi ajaa sähköllä akun loppuun asti (pre facelift 2016 käynnisti moottorin moottoritie nopeudessa aina kun rangea oli 4-6km jäljellä). Olisin päässyt sähköllä aina kotiin asti...

Tähän semmoinen huomio, että pre-facelift 2017 antaa ajaa kyllä akun nollille ennen polttiksen käynnistämistä. Itse asiassa nollakilometrillä ajelee vielä melkein pari kilometriäkin :)
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Banned

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 18.09.23 - klo:16:51
Rengaspaineen tunnistus ilman antureita (ainakin omassa pre faceliftissa olisi vaatinut anturit renkaisiin).

Todennäköisesti tuontiauto kyseessä. Suomessa myydyissä ei ole antureita. Oman toin saksasta ja siinä on anturit vanteissa.
Passat GTE

Immunity

Lainaus käyttäjältä: jugih - 18.09.23 - klo:21:03
Tähän semmoinen huomio, että pre-facelift 2017 antaa ajaa kyllä akun nollille ennen polttiksen käynnistämistä. Itse asiassa nollakilometrillä ajelee vielä melkein pari kilometriäkin :)

Okei, eli vaikka ajat moottoritie nopeutta? Tuo vm. 2016 antoi samalla tavalla ajaa vielä 0 rangella, mutta jos nopeutta oli reilusti yli 80km/h (en nyt tarkkaa tiedä, missä raja meni) tuli polttis peliin 4-6km ennen rangen loppumista. Päivittäisen työmatkan pystyi vaihtoehtoisesti ajamaan pienempää tietä, niin siellä ei ikinä startannut moottoria, ennen kuin akku oli ajettu 0 rangeen. Motarilla taas toisin. Onhan se voinut toki muuttua jo 2017 malliin. Oma oli myös Saksan tuonti, jos sillä vaikutusta.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Banned - 19.09.23 - klo:07:53
Todennäköisesti tuontiauto kyseessä. Suomessa myydyissä ei ole antureita. Oman toin saksasta ja siinä on anturit vanteissa.

Jep, juuri Saksasta.

peped

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 18.09.23 - klo:16:51
Pidempi range.
Paremmin optimoitu sähkön käyttö navigaattorin päällä ollessa eli huomioi ajettavan matkan ja tieprofiilin, missä sähköllä avustetaan polttomoottoria (pienempi kulutus).
Voi ajaa sähköllä akun loppuun asti (pre facelift 2016 käynnisti moottorin moottoritie nopeudessa aina kun rangea oli 4-6km jäljellä). Olisin päässyt sähköllä aina kotiin asti...
Taitaa useammassa olla, ellei vakiona, ratin lämmitys.
Vielä paremmat matriisi LED-valot. Aivan huiput.
Langaton puhelimen lataus, vai oliko jo aiemmin saatavilla?
Rengaspaineen tunnistus ilman antureita (ainakin omassa pre faceliftissa olisi vaatinut anturit renkaisiin).

Siinä nyt ainakin omia havaittuja eroja 2016 vs. 2020.

Kiitos tästä. Toki esim Matrix Ledit taitaa olla lisävaruste, vaikuttaa ainakin Ruotsin tuonnit olevan monet ihan perus(?) ledeillä. Ja noita Ruotsin tuonteja on muuten paljon. Liikkeet perinteisesti ilmoittaa varusteiksi mitä sattuu, joten saa olla itse tarkkana. Pitää muistaa myös näytön valikoista selata avustavat järjestelmät ym, sieltähän se parhaiten selviää.

Houkuttelevan hintaisia kumminkin nuo pre-faceliftit, on tainnut hinnat tulla suht selvästi alas. Riippuu tietysti kuinka paljon ajetun haluaa, kuinka paljon autoa aikoo pitää jne. Jos ostaa nyt 2017 mallin niin siitä päättyy valmistajan hybrid-/akkutakuu jo 2025. Itse ajattelen niin että pariksi vuodeksi joku liikkeen lisätakuu päälle, joka korvaa(?) tarvittaessa esim. mekatroniikan ongelmat. Toi tehtaan 2v täystakuu nyt on naurettavan lyhyt, mutta it is what it is.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peped

Onko joku asentanut GTE:n esim. Defan 5A laturia hoitamaan 12V akun ylläpitoa? Eli aivan kuten tökkäisi auton lohkolämmittimeen, niin meneekin 12V akku latinkiin. Eikös 12V akku sijaitse auton takaosissa aivan kuin ainakin tehokkaammissa diesel-malleissakin. Omassa 2.0 TDI:ssä on ollut tuo Defan 5A laturi jonkun aikaa kun lyhyttä ajoa tulee talvisinkin paljon ja weba huutaa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

tgotj

Lainaus käyttäjältä: peped - 20.09.23 - klo:08:39
Onko joku asentanut GTE:n esim. Defan 5A laturia hoitamaan 12V akun ylläpitoa? Eli aivan kuten tökkäisi auton lohkolämmittimeen, niin meneekin 12V akku latinkiin. Eikös 12V akku sijaitse auton takaosissa aivan kuin ainakin tehokkaammissa diesel-malleissakin. Omassa 2.0 TDI:ssä on ollut tuo Defan 5A laturi jonkun aikaa kun lyhyttä ajoa tulee talvisinkin paljon ja weba huutaa.
Eikös 12V akku GTEssäkin lataudu ajoakusta? Eli ei tarvitsisi käsittääkseni erillistä laturia pitämään varaustasoa yllä?

jugih

Sihetta sivuten. Ajattelin vaihtaa omasta MY17 alkuperäisen (vuoden 2016) akun just in case. Vahvana vaihtoehtona olis Vartan AGM A8 60Ah akku. Autossa ei ole webaa, joten ylim. kapasiteetille ei tarvetta.
Hintaa tälle about 170,, niin onko jollain hyviä vaihtoehtoja, kokemuksia ja hintoja muista?
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

duke7

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 20.09.23 - klo:09:01
Eikös 12V akku GTEssäkin lataudu ajoakusta? Eli ei tarvitsisi käsittääkseni erillistä laturia pitämään varaustasoa yllä?
joo ja lataa sitä ainakin silloin kun ajoakkua ladataan tai autolla ajetaan. Mahdollisesti muutenkin mutta siitä on hiukan ristiriitaista tietoa.
Tuo että lataa 12V akkua silloin kun ajoakkua ladataan kannustaa käyttämään pientä latausvirtaa ajoakulle talvisin jotta lataus kestää pidempään eli myös 12V akkua ladataan pidempään.
Mutta tosiaan aikalailla turhaa olisi laittaa erillistä defaa kylkeen, laittaa 5A rajan latausvirralle niin kestää mikä tahansa pistorasiakin antaa sen jos se pelottaa.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.09.23 - klo:11:00
joo ja lataa sitä ainakin silloin kun ajoakkua ladataan tai autolla ajetaan. Mahdollisesti muutenkin mutta siitä on hiukan ristiriitaista tietoa.
Tuo että lataa 12V akkua silloin kun ajoakkua ladataan kannustaa käyttämään pientä latausvirtaa ajoakulle talvisin jotta lataus kestää pidempään eli myös 12V akkua ladataan pidempään.
Mutta tosiaan aikalailla turhaa olisi laittaa erillistä defaa kylkeen, laittaa 5A rajan latausvirralle niin kestää mikä tahansa pistorasiakin antaa sen jos se pelottaa.

Muistaakseni kun tuota joskus tutkin katselemalla gatewaysta niin auton olessa ajovalmis oli jännite ~14v. Auton kun sammutti putosi jännite ~12,5v (huono akku) ja kun auton löi laturiin nousi jännite ~12,8v eli auto ns. Ylläpitolataa.

Nämä havainnot toki tehty alkuperäisellä 56Ah akulla, jonka ”usable capacity” oli 26Ah 😅

Pitää havainnoida uudestaan kun vihdoin sain ton 12v akun vaihdettua - joka oli muuten mielenkiintoinen episodi itsessään: Akun vaihdon jälkeen virta päälle ja koodaamaan autoon uuden akun Ah:t. Jokaisessa moduulissa oli jotain vikaa ja joista suurinosa lähti clearaamalla. Kuitenkin ABS, Airbag, ACC, Moottori ja Steering column jättivät muutamia virheitä joita ei saanut clearattua.

Vasta noin ~10km ajon jälkeen kotipihassa nuo sai poistettua 🤷‍♂️

peped

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.09.23 - klo:11:00
joo ja lataa sitä ainakin silloin kun ajoakkua ladataan tai autolla ajetaan. Mahdollisesti muutenkin mutta siitä on hiukan ristiriitaista tietoa.
Tuo että lataa 12V akkua silloin kun ajoakkua ladataan kannustaa käyttämään pientä latausvirtaa ajoakulle talvisin jotta lataus kestää pidempään eli myös 12V akkua ladataan pidempään.
Mutta tosiaan aikalailla turhaa olisi laittaa erillistä defaa kylkeen, laittaa 5A rajan latausvirralle niin kestää mikä tahansa pistorasiakin antaa sen jos se pelottaa.

Kiitoksia jälleen tiedoista. Tuo kiinteän ylläpitolaturin ajatus lähti lähinnä siitä kun nykyisessä Passatissa sellainen on, ja kun on tullut luettua tuosta GTE:n 12V akun vaihtotarpeesta. Noh, suht pieni rahallinen vaiva vaihdattaa se jos käytetyn GTE:n sattuu hommaamaan.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

duke7

Lainaus käyttäjältä: peped - 20.09.23 - klo:13:10
Kiitoksia jälleen tiedoista. Tuo kiinteän ylläpitolaturin ajatus lähti lähinnä siitä kun nykyisessä Passatissa sellainen on, ja kun on tullut luettua tuosta GTE:n 12V akun vaihtotarpeesta. Noh, suht pieni rahallinen vaiva vaihdattaa se jos käytetyn GTE:n sattuu hommaamaan.
Se 12V akun vaihtotarve itseasiassa varmaan liittyy osaltaan tähän lataukseen. Eli koska 12V akkua ladataan paljon verrattuna normaaliin autoon (jos siis käyttää plugaria kuten se on tarkoitettu eli lataa) niin se akku voi päästä jo hyvinkin huonoon kuntoon ennen kuin oireita havaitaan. Varsinkin kun se normaalisti 12V akun huonouden näyttävä testi eli kylmäkäynnistys jää tekemättä. GTE kun starttaa polttomoottorin sillä ajomoottorilla joka käyttää suurjänniteakkua.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 20.09.23 - klo:13:06
Muistaakseni kun tuota joskus tutkin katselemalla gatewaysta niin auton olessa ajovalmis oli jännite ~14v. Auton kun sammutti putosi jännite ~12,5v (huono akku) ja kun auton löi laturiin nousi jännite ~12,8v eli auto ns. Ylläpitolataa.

Nämä havainnot toki tehty alkuperäisellä 56Ah akulla, jonka ”usable capacity” oli 26Ah 😅

Pitää havainnoida uudestaan kun vihdoin sain ton 12v akun vaihdettua - joka oli muuten mielenkiintoinen episodi itsessään: Akun vaihdon jälkeen virta päälle ja koodaamaan autoon uuden akun Ah:t. Jokaisessa moduulissa oli jotain vikaa ja joista suurinosa lähti clearaamalla. Kuitenkin ABS, Airbag, ACC, Moottori ja Steering column jättivät muutamia virheitä joita ei saanut clearattua.

Vasta noin ~10km ajon jälkeen kotipihassa nuo sai poistettua 🤷‍♂️
Nuo moduulien herjat varmaan tulee siitä että pitää saada jotain dataa abs-antureilta ja ratista ainakin ennen kuin varoitusvalot häviää. Samaa se on ollut volkkareissa jo kauan, ainakin Passat 3C teki jo noin vaikka ei vaatinut edes koodausta akun vaihdossa. Akun vaihdon jälkeen kasa varoitusvaloja taulussa mutta ne tippuivat aina pois kun ajoi tyyliin korttelin ympäri.

peped

Mites tuleeko / pitäisikö tulla auton mukana aina kaksi latauskaapelia? Täälläkin joku taisi kirjoitella että oli Ruotsintuonti GTE:ssä tullut vain yksi piuha. Aika monessa ilmoituksessa lukeekin vaan "Hybridiauton plug-in latauspistoke ja latauskaapeli" tms, eikä erikseen kotilataus ja asiointi latauskaapelia. Pöhköä jos tarvis heti lähteä ostamaan moista, vähän sama kuin jos ei tule kaksia renkaita auton mukana (ellei näy selvästi hinnassa).
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

duke7

Lainaus käyttäjältä: peped - 25.09.23 - klo:10:23
Mites tuleeko / pitäisikö tulla auton mukana aina kaksi latauskaapelia? Täälläkin joku taisi kirjoitella että oli Ruotsintuonti GTE:ssä tullut vain yksi piuha. Aika monessa ilmoituksessa lukeekin vaan "Hybridiauton plug-in latauspistoke ja latauskaapeli" tms, eikä erikseen kotilataus ja asiointi latauskaapelia. Pöhköä jos tarvis heti lähteä ostamaan moista, vähän sama kuin jos ei tule kaksia renkaita auton mukana (ellei näy selvästi hinnassa).
On näissä uutena ollut kaksi kaapelia mukana.
Itseasiassa omasta tingin vielä lopuksi vähän hintaa kun type2 ei näkynyt ja myyjäkin luuli ettei sitä ole. Kotona sitten löysin sen pussista kontin pohjan alta.

jaska74

Vika vai ominaisuus? Esim motarin rampilla gte modella kiihdytän motarille kuten kuuluu, eli niin paljon kun autosta lähtee irti  :D kuitenkin kun motarilla nostan jalan kaasulta kun nopeus on sopiva, niin kone jää huutamaan pitkäksi aikaa kierrokset tapissa eikä isompaa pykälää meinaa löytyä millään. Hetken ulvottua tilanne toki normalisoituu, mutta outoa ettei kierrokset laske kun jalan ottaa kaasulta. Tämä siis vain täyskaasu kiihdytyksissä "melkein aina"

Sokotti

Vika vai onko softannut autoa?, superb IV ei tällaista tee vaan vaihtaa isompaa noin 4000rpm:n kohdalla.

duke7

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 25.09.23 - klo:21:06
Vika vai ominaisuus? Esim motarin rampilla gte modella kiihdytän motarille kuten kuuluu, eli niin paljon kun autosta lähtee irti  :D kuitenkin kun motarilla nostan jalan kaasulta kun nopeus on sopiva, niin kone jää huutamaan pitkäksi aikaa kierrokset tapissa eikä isompaa pykälää meinaa löytyä millään. Hetken ulvottua tilanne toki normalisoituu, mutta outoa ettei kierrokset laske kun jalan ottaa kaasulta. Tämä siis vain täyskaasu kiihdytyksissä "melkein aina"
Kyllä joskus käy noin, olen tulkinnut että auto jää vähän odottelemaan että ajetaanko nyt pidempäänkin kovaa. Joku juttu tuossa on että on vaihtelua tekeekö tuon vain ei, olisiko sitten se miten nopeasti höllää kaasun. Toi modehan jarruttaa jos kokonaan nostat jalan kaasulta.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 25.09.23 - klo:21:51
Kyllä joskus käy noin, olen tulkinnut että auto jää vähän odottelemaan että ajetaanko nyt pidempäänkin kovaa. Joku juttu tuossa on että on vaihtelua tekeekö tuon vain ei, olisiko sitten se miten nopeasti höllää kaasun. Toi modehan jarruttaa jos kokonaan nostat jalan kaasulta.

No siinäpä se, kun ei jarruta vaikka jalan nostaa, kone vaan huutaa viitisen sekunttia

Immunity

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 26.09.23 - klo:00:01
No siinäpä se, kun ei jarruta vaikka jalan nostaa, kone vaan huutaa viitisen sekunttia

Ei kuulosta normaalilta, jos vauhti ei hidastu, eikä kierrokset ala laskemaan.Tosiaan GTE moodilla kierrokset jää itselläkin vastaavassa tilanteessa ylös, koska ei heti heitä isompaa silmään, mutta kaasun nostaminen kuitenkin tekee sen, että se alkaa hidastamaan vauhtia ja keräämään energiaa talteen. Eli auto jää vähän niin kuin odottelemaan, kuten duke7 kirjoitti, että vieläkö mentäs lujaa vai tässäkö tää nyt oli ;D

duke7

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 26.09.23 - klo:10:15
Ei kuulosta normaalilta, jos vauhti ei hidastu, eikä kierrokset ala laskemaan.Tosiaan GTE moodilla kierrokset jää itselläkin vastaavassa tilanteessa ylös, koska ei heti heitä isompaa silmään, mutta kaasun nostaminen kuitenkin tekee sen, että se alkaa hidastamaan vauhtia ja keräämään energiaa talteen. Eli auto jää vähän niin kuin odottelemaan, kuten duke7 kirjoitti, että vieläkö mentäs lujaa vai tässäkö tää nyt oli ;D
Joo vähän outo jos ei hidasta vaikka kaasun nostaa kokonaan. Sellainen tuli mieleen että onko akku about täynnä kun tuo käy? Pitäisi sen silti toki hidastaa mutta regen voi olla heikompi täydellä akulla kun ei ole tilaa tupata niin paljon virtaa sinne. Jollakin tasolla tuon huomaan ihan ajossa, tosin lähinnä B-modella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy