Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 21.07.23 - klo:11:08
Jep, sain juuri postia autoliikkeeltä...

Diagnoosi, jonka teit, osui oikeaan. Mechatroniikka vika, kustannusarvio 4014,00 â,¬.

Saako arvata että sun auto yli 5v vanha niin vastaantulo 0â,¬?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Immunity

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 17.07.23 - klo:22:46


Tää on mielenkiintoinen juttu. Itsellä oli tuo sama vika ja mediakomponentti vaihdettiin. Siis itse näyttö ei mene vaihtoon, vaan se joku osa hanskalokeron syövereissä vai missä olikaan.
Onneksi ei mennyt omasta pussista tuohon rahaa.

Mutta tätä mietin koko ajan, että eihän sieltä ole mitään fyysistä kait voinut hajota, niin tuon täytyy olla softapuolen juttuja tuo jumi.
Miksi siihen pitäisi koko osa vaihtaa, en ymmärrä. Toki omassa maalämpöpumpussakin pitää vaihtaa piirikortti kokonaan, jos haluaa uudemmat softat. Ei toimi kaikki netissä vähänkään vanhemmissa vehkeissä, joten onkohan tässä jostain samanlaisesta asiasta kyse...

Mitähän se korjaaja autollesi teki, että lähti toimimaan?

K-Auto olisi kai vaihtanut palikoita useamman - ei kai itse näyttöä, mutta muutoin koko mediayksikön ja jotain muuta. Toinen korjaaja ei siis käsittääkseni vaihtanut koko mediayksikköä, vaan tietyt osat. Ei ole tarkempaa tietoa, koska myyjäliike hoiti korjaajan kanssa asian.

Immunity

Kannattaako näitä Volkswageneita enää ostaa?

Aiemmin laitoinkin, että 3v 3kk vanha auto, alle 100tkm ajettu, niin ei valmistajalla ole vastaantuloa minkäänlaista mediayksikön "component protection active" softavikaan. Kustannusarvio K-Autolta oli siis 4600e +työt. Nyt sitten eka öljynvaihto ja ilmeisesti pidempään vuotanut öljyä moottorin ja vaihteiston välistä. Toinen yleinen täälläkin esiintynyt "tyyppivika". Jälleen kerran - vastaantuloa 0%. Auto nyt 3v7kk vanha. Kuulemma vanhemmissa oli eri tiiviste ja näissä 2020--> uusi tiiviste. Tai toinenhan on pultit, mitkä siellä voi vuotaa, mutta sama homma vastaantulojen suhteen.

Edelleen siis ihmetyttää VW:n linja myöntää vikansa, ja mahdolliset vastaantulot ovat ainoastaan silloin, kuin maahantuoja on K-Auto. Valmistaja kun ei ole lain mukaan vastuussa takuun jälkeen.

Yritysmaailmassa kun iso trendi on nykyään eettisyys ja kestävä kehitys näiden vihreiden arvojen lisäksi, niin ei taida VW pärjätä tässä kategoriassa kovin hyvin... ainakaan todellisuudessa :P

a_jaba

Oon täällä pariin kertaan menneinä vuosina varoitellut että tämä hybridi voimalinja on ehkä epäluotettavin mitä VAG:lta vähään aikaan tullut ja kaiken lisäksi bensankulutus niin järjetön ettei tolla säästä yhtään vs. polttomoottoriauto jos ei pysty ajamaan jotain tyyliin 90% sähköllä niin suunnilleen joka kerta on haukuttu alimpaan helvettiin ja poltettu noitana roviolla  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

akk

^  Mielestäni n. 5 l/100 km akku tyhjänä maantieajossa on ihan hyvä lukema. Tuo auton kori vaikuttaa paljon kulutukseen; edellinen Tiguan 1.4 TSI 4Motion vei sen n. 8 l / 100 km, vaikka miten olisi kikkaillut.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jaska74

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 21.07.23 - klo:12:17
Saako arvata että sun auto yli 5v vanha niin vastaantulo 0â,¬?

Jep...

No, ajoturva tuon kyllä jo lupasi maksaa mutta tammisaaressa korjaamon jono yli kuukauden.. jos jollain ilveellä saan auton tuusulaan niin parin päivän remontti

Immunity

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 21.07.23 - klo:23:12
Oon täällä pariin kertaan menneinä vuosina varoitellut että tämä hybridi voimalinja on ehkä epäluotettavin mitä VAG:lta vähään aikaan tullut ja kaiken lisäksi bensankulutus niin järjetön ettei tolla säästä yhtään vs. polttomoottoriauto jos ei pysty ajamaan jotain tyyliin 90% sähköllä niin suunnilleen joka kerta on haukuttu alimpaan helvettiin ja poltettu noitana roviolla  :D

Kulutuksessa ei ole mitään valittamista. Oma keskikulutus on n. 3l/ 100km koko vuoden ajot ja polttiksella ajetaan ehkäpä 40% ajoista. Ja sekin pitää muistaa, että paljon on tätäkin voimalinjaa valmistettu joten vikallisia yksilöitä mahtuu mukaan, joskin voi olla, että hybridit ovat olleet vikaherkempiä.

Mutta olipa voimalinja mikä tahansa, niin Volkkarin jälkimarkkinointi se tässä eniten mättää, kun selviä tyyppivikoja, joista tehtaan TPI:t myös olemassa, maksatetaan asiakkaalla. Ja ei tarvitse tosiaan olla vanha auto edes.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 21.07.23 - klo:17:22
Kannattaako näitä Volkswageneita enää ostaa?

Aiemmin laitoinkin, että 3v 3kk vanha auto, alle 100tkm ajettu, niin ei valmistajalla ole vastaantuloa minkäänlaista mediayksikön "component protection active" softavikaan. Kustannusarvio K-Autolta oli siis 4600e +työt. Nyt sitten eka öljynvaihto ja ilmeisesti pidempään vuotanut öljyä moottorin ja vaihteiston välistä. Toinen yleinen täälläkin esiintynyt "tyyppivika". Jälleen kerran - vastaantuloa 0%. Auto nyt 3v7kk vanha. Kuulemma vanhemmissa oli eri tiiviste ja näissä 2020--> uusi tiiviste. Tai toinenhan on pultit, mitkä siellä voi vuotaa, mutta sama homma vastaantulojen suhteen.

Edelleen siis ihmetyttää VW:n linja myöntää vikansa, ja mahdolliset vastaantulot ovat ainoastaan silloin, kuin maahantuoja on K-Auto. Valmistaja kun ei ole lain mukaan vastuussa takuun jälkeen.

Yritysmaailmassa kun iso trendi on nykyään eettisyys ja kestävä kehitys näiden vihreiden arvojen lisäksi, niin ei taida VW pärjätä tässä kategoriassa kovin hyvin... ainakaan todellisuudessa :P

Eikö näissä ensisijainen vastaantulo kuulu myyjäliikkeelle?
Toki olisi kyllä tehtaankin hyvä näihin osallistua.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 23.07.23 - klo:21:08
Eikö näissä ensisijainen vastaantulo kuulu myyjäliikkeelle?
Toki olisi kyllä tehtaankin hyvä näihin osallistua.

Kuuluu, ja aika pitkä vastuu onkin Suomessa myyjällä, ja myös maahantuojallakin. Mutta mitäs jos tuot vaikka itse auton maahan tai ostat 2 vuotta vanhan Volkkarin. Käytät vielä kiltisti sitä aina merkkiliikehuollossa, kuten "sitä suositellaan" goodwillin takia. Sitten vähän ennen 4 vuotta sihen tulee kasa tyyppivikoja...

duke7

Oman kokemuksen mukaan ei muuten ennen ollut mitään väliä goodwillin suhteen että kuka sen auton oli maahantuonut. Tämä siis aiemman 3C Passatin pohjalta joka oli tuotu aikoinaan muuttoautona Suomeen ja noin 2010-2014 jotain korjailtiin. Vastaantulo oli mitä oli, tietyistä vioista 100% ja joistain vähemmän. Mutta auton myyjästä tai maahantuojasta ei koskaan tullut kommenttia.

Palstaa lukiessa tulee kyllä käsitys että meininki on muuttunut huonompaan aika reilusti.

Olbo

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 19.07.23 - klo:21:18
No niin, melkein viikon sai nauttia pssatin kyydistä


P2884 vikakoodi, hybridijärjestelmän vika, vaihteiston vika, aja huoltoon... Ja milläs ajat kun auto liikkuu vaan sähköllä joka loppu hangontien varteen 😂😂

Mulla tuli sama vika viime kesänä ja Jyväskylän autotarvike antoi diagnoosin että mekatroniikka vaihdettava noin 4000â,¬ hintaa.
No Tuusulan VMK lupasi korjata sen puoleen hintaan tuosta, mutta kyse ei ollutkaan mekasta vaan kaksoismassavauhtipyörä oli mennyt.
Ihan samat herjat näytössä ja ainoastaan sähköllä pääsi etenemään.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Olbo - 24.07.23 - klo:08:09
Mulla tuli sama vika viime kesänä ja Jyväskylän autotarvike antoi diagnoosin että mekatroniikka vaihdettava noin 4000â,¬ hintaa.
No Tuusulan VMK lupasi korjata sen puoleen hintaan tuosta, mutta kyse ei ollutkaan mekasta vaan kaksoismassavauhtipyörä oli mennyt.
Ihan samat herjat näytössä ja ainoastaan sähköllä pääsi etenemään.

Oliko paljon ajettu?


jom309

Onko muilla ollut autoa käynnistäessä häiriötä, jossa käyttäjän vahvistamispainike ei aktivoidu ollenkaan? Näyttö jää looppaamaan käyttäjätunnusta ladattaessa, eikä koskaan etene. Infotainmentin boottaus on/off nappia pohjassa pitämällä ei auta.

Infotainment-yksikkö sinänsä tuskin on rikki, koska peruutuskameran kuva näkyy, ajoprofiilin valinta näkyy näytöllä profiilia vaihdettaessa, samoin hybridi/e-moden välillä vaihtaminen.

Radio ei lähde päälle ollenkaan. Kännykkä ilmeisesti yhdistyy medialaitteena (sekä piuhalla että langattomasti) mutta ääntä ei voi toistaa myöskään kännykän medialähteestä.

Autoni on facelift, mallia 2020.

ECOisti

Auto kävi eilen korjaamolla Front assistin ja ACC:n virhetilan takia ja vaatii kuulemma kalibroinnin.
Mitään ei kait ollut rikki tai irti, mutta miksi tuo sitten kalibroinnin vaatii, niin en tiedä. En ole itse autolla ainakaan kolauttanut mihinkään.
Jotkut mallit osaavat kuulemma kalibroida itse tuon senrorin ajettaessa, mutta ei tämä oma tietenkään.

Täräytin marraskuun lopussa kaurista päin ja silloinhan etumaskia ja muuta osaa meni vaihtoon ja mietin, onko alkuperäinen syy siinä kolarissa.
Silloin ei tarvinnut kalibroida mitään, kun ei antanut virhekoodia, mutta olisiko varmuudeksi pitänyt? Nimenomaista etulogoa ja sensoria ei silloin vaihdettu.
No mutta kai se menee sananlaskun mukaan, älä korjaa sitä, mikä ei ole rikki.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 26.07.23 - klo:15:12
Onko muilla ollut autoa käynnistäessä häiriötä, jossa käyttäjän vahvistamispainike ei aktivoidu ollenkaan? Näyttö jää looppaamaan käyttäjätunnusta ladattaessa, eikä koskaan etene. Infotainmentin boottaus on/off nappia pohjassa pitämällä ei auta.

Infotainment-yksikkö sinänsä tuskin on rikki, koska peruutuskameran kuva näkyy, ajoprofiilin valinta näkyy näytöllä profiilia vaihdettaessa, samoin hybridi/e-moden välillä vaihtaminen.

Radio ei lähde päälle ollenkaan. Kännykkä ilmeisesti yhdistyy medialaitteena (sekä piuhalla että langattomasti) mutta ääntä ei voi toistaa myöskään kännykän medialähteestä.

Autoni on facelift, mallia 2020.
Mikäs softa sulla on Infotainment- yksikössä?
PASSAT GTE VM. 2020

jom309

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 27.07.23 - klo:13:47
Mikäs softa sulla on Infotainment- yksikössä?

En valitettavasti ole pannut sitä muistiin. Nyt ei saanut enää selville, kun se näyttö ei tosiaan päästä tekemään mitään valintoja. Auto jäi nyt marmorille vikaselvitykseen.

jom309

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 27.07.23 - klo:16:01
En valitettavasti ole pannut sitä muistiin. Nyt ei saanut enää selville, kun se näyttö ei tosiaan päästä tekemään mitään valintoja. Auto jäi nyt marmorille vikaselvitykseen.

Sain auton tänään takaisin. Mobiiliyhteyksiä hoitavassa ohjainyksikössä (ECU) jotakin vikaa. Resetointi ja virrattomana pitäminen palautti yksikön toimintaan, jonka jälkeen oli yritetty päivitystä. Päivitys oli jumiutunut, ja johtopäätöksenä on ohjainyksikön vaihto. Siihen uusi aika muutaman viikon päähän. Navi ei toimi, samoin shop-valikko ja oikeudellista-valikko jäävät lataamaan eikä aukea.

Autossa on lisätakuu, ostettu käytettynä joten kuluja ei itselle tule. Ja kuulemma tehtaan vastaantulo on tällaisissa kattava.

jaska74

Saako noita sinisiä sisävaloja muokattua? Olin näkevinän netissä videon missä joku jamppa koodas sisävalojen värinvaihdon päälle, mutta video oli espanjaa enkä tajunu siitä luonnollisesti yhtään mitään 😁

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 30.07.23 - klo:10:09
Saako noita sinisiä sisävaloja muokattua? Olin näkevinän netissä videon missä joku jamppa koodas sisävalojen värinvaihdon päälle, mutta video oli espanjaa enkä tajunu siitä luonnollisesti yhtään mitään 😁

Niihin voi koodata lisää värejä ja mikäli on sopiva ohjausmoduuli (facelift) niin on mahdollista koodata ne niin että esim. Ecolla ne on vihreät, sähköllä siniset ja GTE:llä punaiset jne.

jaska74

Eivät facessa osaa kertoa, oisko täällä joku viisaampi .. mikäs se tyhjä valon kohta siinä päivävalo C:n jatkeena on? Mitä multa sieltä puuttuu?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 30.07.23 - klo:19:15
Eivät facessa osaa kertoa, oisko täällä joku viisaampi .. mikäs se tyhjä valon kohta siinä päivävalo C:n jatkeena on? Mitä multa sieltä puuttuu?
Kuva auttais,i niin ymmärtäisi mitä tarkoitat? Mulla menee ainakin ihan ohi!🤣
PASSAT GTE VM. 2020

duke7

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 30.07.23 - klo:19:15
Eivät facessa osaa kertoa, oisko täällä joku viisaampi .. mikäs se tyhjä valon kohta siinä päivävalo C:n jatkeena on? Mitä multa sieltä puuttuu?
Se on juuri sitä. Tyhjä palikka joka näyttää valolta mutta ei siellä ole mitään.
Ei muuten ole kallis, kuulin hinnan kun joskus jäniskosketuksen jälkeisen korjauksen jälkeen pyysin vaihtamaan sen kun keräsi kosteutta sisäänsä.

jaska74

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 30.07.23 - klo:21:38
Kuva auttais,i niin ymmärtäisi mitä tarkoitat? Mulla menee ainakin ihan ohi!🤣

Eihän tänne jeesuksen aikaiseen foorumiin saa suoraan kuvia upattua 😃 kato facesta, passat club finland

makelja

Tuosta ensin Lisää viestiin kuva ja seuraavasta sitten selaa tietokoneeltasi.

Helppoa kuin heinänteko.




jaska74


duke7

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 31.07.23 - klo:13:08


free high res pics

Haa, toimii 😃
Niin vastasin jo yllä tähän. Se on tyhjä palikka.

jaska74

Saako latauksen ajastettua we connectin tai auton kautta? Katoin että pörssisähkö on nollisss ens yönä niin huvikseen vois kokeilla

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 02.08.23 - klo:20:03
Saako latauksen ajastettua we connectin tai auton kautta? Katoin että pörssisähkö on nollisss ens yönä niin huvikseen vois kokeilla
Auton E- managerista aina ja we connectista, jos on ostanu maksullisen palvelun. 
PASSAT GTE VM. 2020

jooseppi-

Lainaus käyttäjältä: Climnell - 21.06.23 - klo:10:21
Joo, ymmärtääkseni tuo on sama kuin FLssä (oli jopa joku VW leima muovissa).
Kyllä se tosi hyvin sopi luukun tilalle (eli jäänyt rakoja tai teräviä reunoja). Käytin inBay laturin asennusohjeita kun siinä oli hyvin kerrottu miten tuota puretaan hajottamatta.
QI laturia en kuitenkaan kytkenyt Infotainmentin taakse vaikka siinä oli suorat pinit joka pitäisi sopia liittimeen. Se olisi vissiin vaatinut pientä koodausta myös, joten kytkin sen suoraan tupakansytkärin 12V taakse.

Tilasin tuon samaisen tuotteen ja sain fyysisesti sen paikalleen.
Ongelmaksi tulikin sitten virtojen kytkentä.
Larurista tulee kaksi kaapelinippua, toisessa ruskea(lenkki päässä), punainen ja valkoinen. Oletan että nämä ovat samassa järjestyksessä maa, pos ja pos(sisävalot).
Toisen johtonipun kaksi värillistä jätin kytkemättä. Eloa ei laturiin kuitenkaan tullut.
Mitähän voisin vielä kokeilla?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy