Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.03.23 - klo:18:49

Joo, mä tein tuon diy-rähinän. Dremel ei oikein yllä, sahasin ne ruuvien kannat Feinin kalliilla terällä ja porasin ruuvin auki. Molemmat ole melkoimen savotta kun aine on kovaa. Se hyvä puoli tuosta on että jatkossa kun ruuvit menee poikki on korjaus helppoa. Laita privassa numero tai maili niin voin laittaa valokuvia hommasta.
Tässä muutama kuva vielä:


















zäbää

Pystyykö näihin GTE malleihin vaihtaa näitä moduleita https://zoomev.uk/products/vw-1-086kwh-battery-module-12s-48v ?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 23.03.23 - klo:15:04
Pystyykö näihin GTE malleihin vaihtaa näitä moduleita https://zoomev.uk/products/vw-1-086kwh-battery-module-12s-48v ?

Faceliftissä ainakin moduulirakenteinen akku. Muistaakseni o.b. joskus täällä kertoi että myös ei-faceliftin akkuun olisi varaosanumerot olemassa kennoille.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 23.03.23 - klo:15:19
Faceliftissä ainakin moduulirakenteinen akku. Muistaakseni o.b. joskus täällä kertoi että myös ei-faceliftin akkuun olisi varaosanumerot olemassa kennoille.
On ne jo pre-fl. Joskus täälläkin julkaistu moduulien numerot ja hinnat. Siis ennen kuin fl oli edes olemassa. 
Tosin ei täällä muistaakseni kukaan ole puhunut että moduuleja olisi vaihdettu vaan aina koko akku. Tiedä sitten onko kyse liiketoiminnasta vai vastuista vai jostain muusta.

m4x1mu5

Tänään tuli korjaamolta tietoa putkeen liittyen, toimitusaika 3 viikkoa, ei palautus- tai vaihto-oikeutta ja koko putki uusittava katin liitoksesta takapönttöön 1100, kiitos...  :o   

Kyllä saksalainen insinööri osaa suunnitella yksikertaiset asiat niin ettei korjaaminen ole enää niin yksikertaista.

Tässäkkin olisi riittänyt 3cm pidempi putki keskivaimentimen ja katin liitoksen välissä. Jotta pulttien vaihtaminen olisi yksikertaista..

DIY hommiksi menee, putki irti ja poikki keskivaimentimen jälkeen ja ilta duunia...  hyville tuntipalkoille pääsee.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.03.23 - klo:23:10
Tässä muutama kuva vielä:




Eikös tohon laippaan olisi voinu vetää kierretapilla kierteet jolloin ei tarvi ähertää mutteria tuonne pöntön ja laipan väliin?

Onko toi putki yhtä kamaa katilta taakse asti? Oma kun kävi polttoaineputki-kamppiksessa niin mainitsivat autoa hakiessa että jotkut pakoputken pultit poikkesivat avatessa ja mutta ne vaihdettiin. Nyt heräs mielenkiinto vaihtoko ne koko putken vai tekivätkö samantyylisen pulttiratkaisun...

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.03.23 - klo:15:23
On ne jo pre-fl. Joskus täälläkin julkaistu moduulien numerot ja hinnat. Siis ennen kuin fl oli edes olemassa. 
Tosin ei täällä muistaakseni kukaan ole puhunut että moduuleja olisi vaihdettu vaan aina koko akku. Tiedä sitten onko kyse liiketoiminnasta vai vastuista vai jostain muusta.

Tää nyt on tällästä spekulaatiota, mutta eiköhän pääasiallinen syy löydy liiketoiminnasta. Samoin kun viallisiin DSG laatikoihin vaihdetaan aina koko meka, sen sijaan että revitään auki ja vaihdetaan vaan vioittunut komponentti. Mahdollistahan noihin akkuihin on vaihtaa moduuleita, ja eiköhän noillekkin jokin jälkimarkkina jossain vaiheessa kehkeydy. Teslojen moduuleillehan on aika kovat jälkimarkkinat noiden "itse rakennettujen" sähkiksien pohjalta ja ilmeisesti noissa on saatavuus kohdallaan. Ja toki, voidaanhan tarvittaessa nuo moduulitkin kennottaa uudelleen. Taitaa tekijät olla sen verta harvassa että moduuli / koko akku on halvempi. Tuolta löytyy vähän tarkemmin mitä siellä on sisällä: https://openinverter.org/wiki/VW_Hybrid_Battery_Packs


m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 27.03.23 - klo:13:46
Eikös tohon laippaan olisi voinu vetää kierretapilla kierteet jolloin ei tarvi ähertää mutteria tuonne pöntön ja laipan väliin?


Näin mä ajattelin edetä, katkenneet pultit porataan pois, kierteet ja pinnapulttit ja pari pistehitsiä pultteihin että pysyvät paikallaan.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

^ ja ^^
Katilta tulee putki tälle laipalle ja tuo laippahan on suunnilleen vaihdekepin alla ja siitä taakse kaikki on yhtä putkea. Näkyy siinä yhdessä kuvassa jossa putki on pukissa kiinni liinalla.
Voisihan siihen kierteet vääntää mutta en halunnut monestakaan syystä, tärkeimpänä se että nyt kun nuo ruuvit menee seuraavan kerran poikki niin korjaus on helppo. Eikä se mutterin taakse saaminen nyt niin vaikeaa ole, muutaman minuutin äherrys tässä tuntien hommassa.
Oli myös todella kovaa aihetta edes porata niin kierteiden tekeminen olisi vielä ikävämpää. Pitäisi myös olla pohjatappi kosta se pöntön seinä on niin lähellä reiän takana. Toki sillä tyylillä säästyisi Feinillä sahaamiselta. Se oli tosin helpompi homma kuin reikien poraaminen. Mitään muuta tuonne taakse mahtuvaa ja yltävää välinettä en keksinyt.

ECOisti

We connectista taas ihmetys. Minulla meni lisenssi tuossa taannoin umpeen ja satuin tänä aamuna pitkästi aikaa katsomaan sovelluksen näyttämiä tietoja. Kaikki näyttäis muuten olevan kohdillaan, mutta akun tila näyttää 0 %. Vaikka se on tosiasiassa lähes täynnä.
Johtuuko tämä nyt lisenssin puuttumisesta vai onko joku muu bugi päällä....?

Herr K

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 30.03.23 - klo:12:08
We connectista taas ihmetys. Minulla meni lisenssi tuossa taannoin umpeen ja satuin tänä aamuna pitkästi aikaa katsomaan sovelluksen näyttämiä tietoja. Kaikki näyttäis muuten olevan kohdillaan, mutta akun tila näyttää 0 %. Vaikka se on tosiasiassa lähes täynnä.
Johtuuko tämä nyt lisenssin puuttumisesta vai onko joku muu bugi päällä....?

Mulla on sama tilanne eli näyttää aina 0% akun lataustasosta riippumatta. Kun "klikkaa" siitä 0% lukeman päältä, niin näyttää kuitenkin sitten normaalisti jäljellä olevan toimintamatkan kilometreinä. Erikoinen juttu... Lisenssi on ummessa minullakin
VW Passat Variant GTE

m4x1mu5

Mielenkiintoinen havainto nyt kun on ajettu putki rikki sähköllä, sähkömoodista huolimatta pyörittää polttista sekunnin verran jokaisen lähdön jälkeen, hakeeko optimiasentoa moottorikäynnistystä varten vai mitä?
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 02.04.23 - klo:13:46
Mielenkiintoinen havainto nyt kun on ajettu putki rikki sähköllä, sähkömoodista huolimatta pyörittää polttista sekunnin verran jokaisen lähdön jälkeen, hakeeko optimiasentoa moottorikäynnistystä varten vai mitä?
Joo, huomasin tuon myös. Tai minun tulkinta oli että konetta ei varsinaisesti käynnistetä mutta pyöräytetään muutama kierros ilman bensan syöttöä. Ajattelin että tekee niin vain voitelun takia tai sitten tavallaan varmistaakseen että moottori pyörii ja on käynnistettävissä kun tarve tulee. Se pörähdys tuosta oli kuultava mutta vaimeampi kuin ääni silloin kun kone käy. Ja oli siis toinen ruuvi poikki vain.

Wiiseli

Oon muuten huomannu samanlaisen toiminnan, kun on käyttänyt OBD11:ä. Käytön jälkeen seuraavalla käynnistyksellä pyöräyttää konetta riippumatta mitä laitteella on tehty.
PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

Lähtö akku täynnä ja matka hybridi modella.

Lähtö akku täynnä: ensin akku tyhjäksi, sitten Gte Modella latausta n. 18 km ja taas akku tyhjäksi e- modella. Tätä jumppaa koko matka.


Aika iso ero kulutuksessa, kun keskinopeuskin on pienemmässä himpun verran isompi.
PASSAT GTE VM. 2020

Immunity

Joo, ei tuolla polttomoottorilla lataaminen tuolla tavalla ole järkevää.

Lataisin ainoastaan siinä tapauksessa, että tiedossa useampi pysähdys ruuhkassa, laivajonossa tms. Tai tietää, että on lyhyitä siirtymiä määränpäässä useampi, jolloin tyyliin 1-2km pätkille joutuisi aina polttomoottorin käynnistämään. Näin esim.  Lapin reissulla, kun siirtyy mökiltä rinteeseen tms.

Muutoin en keksi, milloin muulloin olisi hyötyä polttiksella ladata, että siitä olisi oikeasti hyötyä tai järkeä

jom309

Onko näkemysta/kokemusta vanteen vaikutuksesta GTE:n kulutukseen tai sähkörangeen? Montpellier ainakin päällepäin katsoen aerodynaamisempi, mutta onko vaikutusta?

https://premiumwheels.de/en/Original-VW-Passat-B8-Beetle-17-inch-summer-wheels-Montpellier-Wheel-3G0601025AM/166727596

heller

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 13.04.23 - klo:09:56
Onko näkemysta/kokemusta vanteen vaikutuksesta GTE:n kulutukseen tai sähkörangeen? Montpellier ainakin päällepäin katsoen aerodynaamisempi, mutta onko vaikutusta?

https://premiumwheels.de/en/Original-VW-Passat-B8-Beetle-17-inch-summer-wheels-Montpellier-Wheel-3G0601025AM/166727596
https://www.youtube.com/watch?v=HwRqxj-lJv0 auttaisko tuo video
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jom309

Lainaus käyttäjältä: heller - 13.04.23 - klo:10:07
https://www.youtube.com/watch?v=HwRqxj-lJv0 auttaisko tuo video

Kiitos! Eli voi olla pientä vaikutusta, tai sitten ei. Ehkä aika marginaalinen juttu hybridissä…

heller

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 13.04.23 - klo:21:19
Kiitos! Eli voi olla pientä vaikutusta, tai sitten ei. Ehkä aika marginaalinen juttu hybridissä…
Joo aika marginaalista. Varmaan rengaspaineet vaikuttaa enempi.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

pegre

Moi kaikki,

Muutamia kyssäreitä tullut tässä esille hybridin käytöksestä ja rangesta ja ajon aikaisesta "lataamisesta" kaasua hölläämällä/jarruttamalla.

1:
Aamuisin Range on ollut jo useamman päivän 31km.
Muutama viikko sitten kun pakkasia ni oli 24-28km yleensä. Kerran ollut myös 35km (silloin oli vielä pakkasta, mutta auto oli ollut muutaman päivän lämpimässä tallissa, ja oli ajettu aika rauhallisesti ed. päivänä). Mikä tuohon laskentaan vaikuttaa eniten? Auto mulla normaalisti ulkona, katoksessa.

2:
Toisinaan sähköllä ajaessa kaasun jöllääminen palauttaa sähkömoottorin 0-kierroksille, ja toisinaan taas miinuskierroksille eli lataa ajon aikana. Ero on melkoinen, eli silloin kun kaasun nosto ei lataa, ni tuntuu aika normaalilta autolta, ja kun kaasun nosto lataa, jarruttaa se selvästi... Onko ihan normaalia? Mistä johtuu et toisinaan näin ja toisinaan noin?

3:
Kuulin, että esim. Volvon hybridissä jos päästää akun aivan tyhjäkis, joitakin kertoja, niin saa rangea palautettua alkuperäisen tasolle. Mahtaako pitää paikkaansa, ja jos, ni miten sen voi tehdä Volkkarissa??

4: Mites muiden ranget näin Huhtikuun puolivälissä? Onko toi 31 ihan ok, vai onko syytä olla huolissaan?? Kyseessä siis 2018, eli joku välimalli, jossa se pienempi ajoakku...

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: pegre - 16.04.23 - klo:16:16
Moi kaikki,

Muutamia kyssäreitä tullut tässä esille hybridin käytöksestä ja rangesta ja ajon aikaisesta "lataamisesta" kaasua hölläämällä/jarruttamalla.

1:
Aamuisin Range on ollut jo useamman päivän 31km.
Muutama viikko sitten kun pakkasia ni oli 24-28km yleensä. Kerran ollut myös 35km (silloin oli vielä pakkasta, mutta auto oli ollut muutaman päivän lämpimässä tallissa, ja oli ajettu aika rauhallisesti ed. päivänä). Mikä tuohon laskentaan vaikuttaa eniten? Auto mulla normaalisti ulkona, katoksessa.

2:
Toisinaan sähköllä ajaessa kaasun jöllääminen palauttaa sähkömoottorin 0-kierroksille, ja toisinaan taas miinuskierroksille eli lataa ajon aikana. Ero on melkoinen, eli silloin kun kaasun nosto ei lataa, ni tuntuu aika normaalilta autolta, ja kun kaasun nosto lataa, jarruttaa se selvästi... Onko ihan normaalia? Mistä johtuu et toisinaan näin ja toisinaan noin?

3:
Kuulin, että esim. Volvon hybridissä jos päästää akun aivan tyhjäkis, joitakin kertoja, niin saa rangea palautettua alkuperäisen tasolle. Mahtaako pitää paikkaansa, ja jos, ni miten sen voi tehdä Volkkarissa??

4: Mites muiden ranget näin Huhtikuun puolivälissä? Onko toi 31 ihan ok, vai onko syytä olla huolissaan?? Kyseessä siis 2018, eli joku välimalli, jossa se pienempi ajoakku...

Toi range on sellaista lottoa josta ei oikein kukaan ota selvää. Rangen laskenta perustuu jotenkin edellisten ajojen kulutukseen, nykyiseen kulutukseen sekä akun käytössä olevaan kapasiteettiin. (Polttisrangelle löytyy koodattava arvo jos sitä haluaa muokkaa, mutta sähkölle en vastaavaa ole löytänyt)

Jos ajat normaalisti tasasella ja nostat kaasun, auto alkaa rullata vapaalla. Jos kosket jarruun aktivoi se regenin joka siis luo jarrutuksen. Jos taas rullatessa tulet vaikka isoon alamäkeen jossa vauhti tahtoo nousta, alkaa auto automaattisesti jarruttamaan regenilla.

Tuo volvojuttu on ihan huuhaata. Ensinnäkin litiumiakuilla ei ole ”muistia” - jonka takia esim ennen neuvottiin että puhelimen akku pitää välillä käyttää täysin tyhjäksi ja ladata täyteen. Tuo johtui tuon vanhan kemian ”muistista” joka oppi uudeksi 0 tasokseen pisteen jossa laturi toistuvasti kytkettiin. (Karkeasti yksinkertaistettuna).

Litiumi akut taasen eivät tykkää että ne ladataan aivan täyteen - eikö myös siitä että ne ajetaan aivan tyhjäksi. Tämän takia kun lataat auton ”täyteen” on akku todellisuudessa 95% täynnä. Vastaavasti kun akku on ”tyhjä” ja polttis hörähtää käyntiin on akussa vielä 25% jäljellä. Tästä tulee myös se brutto 10kwh ja netto 7kwh ero :)

Mulla on kanssa tollainen pikkuakkuinen my18 ja näillä etelän keleillä range näyttää (ilman ilmastointia) ~38-41km - toteuma on sitten ihan eri, varmaan joku 35km lämppäri päällä putoaa johonki ~30km

Ropsu99

Moi kanssaharrastajat! Tai ainakin minusta tuntuu että Passat GTE -16 omistaminen on pelkkää harrastamista  ;D

Oma omistajuussuhde autoon on yllättävän lyhyt, vain kuukauden verran. Vag-kulkineita on ollut jo 14 vuoden ajan mutta nyt päätin ottaa riskin ja hypätä vähän tuntemattomampaan tekniikkaan.

Minulla ei koskaan ole ollut kokemusta DSG vaihteistosta ja netistäkin voi lukea pelkkiä huonoja kokemuksia, yleensä ne tulee helpommin esille positiivisten sijaan.

Autossani on aina välillä sellainen "ominaisuus" että melkein aina kun valoista tai paikaltaan lähtee liikkeelle, tekee yllättävän v-mäisen nykäsyn kun moottori käynnistyy. Joskus tekee sitä jopa pelkällä sähkömoottorilla ajettaessa.

Nykäseekö teidän autot kun lähtee paikaltaan liikkeelle? Nyt en puhu mistään pienestä nykäsystä vaan sellaisesta mikä tulee esimerkiksi kun on hinattavan auton kyydissä ja vetonaru nappaa mukaansa, eli aika v-mäinen...  kuumalla koneella ei juuri tuota tee.

Toinen mitä olen huomannut niin viileänä aamuna kun auton käynnistää ja moottori starttaa, rääkäisee se hassusti, ihan vain sekunnin ajan. Voisiko tämä tulla vaihteiston suunnalta?

Sit vielä pohtinut sitä että joskus aina välillä kun käynnistää auton jarru pohjassa, kestää jopa 15 sekunttia että moottorin vikavalo lähtee pois päältä ja auto on valmiina tositoimiin, onko tämä normaalia?

Paljon kysymyksiä, mutta sitä on niin epävarma kaiken uuden edessä että alkaa pohtimaan jonninjoutavia  ::)





ZimKork

#5872
Lainaus käyttäjältä: pegre - 16.04.23 - klo:16:16
2:
Toisinaan sähköllä ajaessa kaasun jöllääminen palauttaa sähkömoottorin 0-kierroksille, ja toisinaan taas miinuskierroksille eli lataa ajon aikana. Ero on melkoinen, eli silloin kun kaasun nosto ei lataa, ni tuntuu aika normaalilta autolta, ja kun kaasun nosto lataa, jarruttaa se selvästi... Onko ihan normaalia? Mistä johtuu et toisinaan näin ja toisinaan noin?

Kuulostaa siltä että ajat huomaamattasi välillä D ja välillä B vaihteella.

Ja tämähän vaihdetaan siis nykäisemällä vaihdekeppiä taaksepäin. Eli kun normaalisti vedät D-vaihteen päälle, jos sen jälkeen nykäiset vielä taaksepäin, vaihtuu B vaihde (jolloin kaasua nostamalla ladataan regeneroimalla) ja nykäisemällä vaihdekepistä uudelleen, vaihtuu takaisin D-vaihde. Joskus jos nykäisee vähän "yli" D-vaihdetta laittaessa, tuo B vaihde voi mennä vahingossa ja huomaamatta päälle. Mittaristosta näet myös tarvittaessa kirjaimen, mikä vaihde on päällä.

Banned

Lainaus käyttäjältä: Ropsu99 - 16.04.23 - klo:21:55
Nykäseekö teidän autot kun lähtee paikaltaan liikkeelle?

Toinen mitä olen huomannut niin viileänä aamuna kun auton käynnistää ja moottori starttaa, rääkäisee se hassusti, ihan vain sekunnin ajan. Voisiko tämä tulla vaihteiston suunnalta?

Sit vielä pohtinut sitä että joskus aina välillä kun käynnistää auton jarru pohjassa, kestää jopa 15 sekunttia että moottorin vikavalo lähtee pois päältä ja auto on valmiina tositoimiin, onko tämä normaalia?

Ei ole normaalia x 3.
Passat GTE

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Ropsu99 - 16.04.23 - klo:21:55
Moi kanssaharrastajat! Tai ainakin minusta tuntuu että Passat GTE -16 omistaminen on pelkkää harrastamista  ;D

Oma omistajuussuhde autoon on yllättävän lyhyt, vain kuukauden verran. Vag-kulkineita on ollut jo 14 vuoden ajan mutta nyt päätin ottaa riskin ja hypätä vähän tuntemattomampaan tekniikkaan.

Minulla ei koskaan ole ollut kokemusta DSG vaihteistosta ja netistäkin voi lukea pelkkiä huonoja kokemuksia, yleensä ne tulee helpommin esille positiivisten sijaan.

Autossani on aina välillä sellainen "ominaisuus" että melkein aina kun valoista tai paikaltaan lähtee liikkeelle, tekee yllättävän v-mäisen nykäsyn kun moottori käynnistyy. Joskus tekee sitä jopa pelkällä sähkömoottorilla ajettaessa.

Nykäseekö teidän autot kun lähtee paikaltaan liikkeelle? Nyt en puhu mistään pienestä nykäsystä vaan sellaisesta mikä tulee esimerkiksi kun on hinattavan auton kyydissä ja vetonaru nappaa mukaansa, eli aika v-mäinen...  kuumalla koneella ei juuri tuota tee.

Toinen mitä olen huomannut niin viileänä aamuna kun auton käynnistää ja moottori starttaa, rääkäisee se hassusti, ihan vain sekunnin ajan. Voisiko tämä tulla vaihteiston suunnalta?

Sit vielä pohtinut sitä että joskus aina välillä kun käynnistää auton jarru pohjassa, kestää jopa 15 sekunttia että moottorin vikavalo lähtee pois päältä ja auto on valmiina tositoimiin, onko tämä normaalia?

Paljon kysymyksiä, mutta sitä on niin epävarma kaiken uuden edessä että alkaa pohtimaan jonninjoutavia  ::)


Onko paljon ajettu ja miten laatikkoa on huollettu? Onko öljyt vaihdettu 60tkm välein?

Jos lähdet valoista liikkeelle tasasella niin että nostat vain jalan jarrulta niin lähteekö auto rullaamaan kuinka nopeasti / helposti / tasasesti? Jos auto on jo rullaamassa ja painat kaasua niin onko lähtö tällöin tasasempi?

Tuo meinaan voisi olla tilanne jossa nuo kytkimien "contact pointint" eivät ole ihan kohdallaan jonka takia meno on aika kulmikasta. Ensiapuna voisi kokeilla kytkinten sopeutusta. Jos laitteessa on alkuperäinen / huono 12v akku - voisi syynä olla huono akku jonka seurauksena tuo DSG:n painepumppu ei jaksa painaa "täysillä". Tällöin nuo kytkimien toiminta voi myös takkuilla. Startissa Pling-plong ääni tulee vasta kun DSG on paineistettu ja HV-kontaktori kytketty.

PS. Nimimerkistä ja aikajanasta tuli mieleen onko kyseessä valkoinen farkku joka päivisin viettää aikaa turvalaaksossa? :)

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Ropsu99 - 16.04.23 - klo:21:55

Autossani on aina välillä sellainen "ominaisuus" että melkein aina kun valoista tai paikaltaan lähtee liikkeelle, tekee yllättävän v-mäisen nykäsyn kun moottori käynnistyy. Joskus tekee sitä jopa pelkällä sähkömoottorilla ajettaessa.

Nykäseekö teidän autot kun lähtee paikaltaan liikkeelle? Nyt en puhu mistään pienestä nykäsystä vaan sellaisesta mikä tulee esimerkiksi kun on hinattavan auton kyydissä ja vetonaru nappaa mukaansa, eli aika v-mäinen...  kuumalla koneella ei juuri tuota tee.


Mulla nykäisee 1-> 2 vaihto sähköllä ajaessa ja "täysiä kiihtdyttäessä" tästä eteenpäin vaihtaa katkottomasti kuten DSG:n ptääkin. ,,rsyttävä ominaisuus koska eihän DSG:ssä pitäisi olla viipeitä.  Tiedä mihin toi liittyy, polttiksella ajaessa tätä ei tapahdu koskaan.  Toinen nykäisy mitä tapahtuu on jos hybridi-moodissa pyytää liikaa kiihtyvyyttä ja "aivot" päättää käynnisää polttiksen...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Banned

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 17.04.23 - klo:12:01
Mulla nykäisee 1-> 2 vaihto sähköllä ajaessa ja "täysiä kiihtdyttäessä" tästä eteenpäin vaihtaa katkottomasti kuten DSG:n ptääkin.

Mullakin teki tuota joskus. Sen jälkeen olen ilmeisesti oppinut tuota varomaan. Saattoi myös öljynvaihdolla olla osuutta. Luulen kuitenkin, että alitajuisesti vältän polettamasta tuossa vaihtokohdassa.
Passat GTE

duke7

2->3 vaihdossa pelkällä sähköllä täysillä tehoilla kiihdytys niin tulee sellainen hetken puutuminen vedossa. Ei niin nykäisy vaan just että leikkaa tehoa vaihdon kohdalla. Jännä sinänsä kun ei sitä tee kun bensa mukana.
Tästä monet muutkin täällä kertoneet eli lienee ominaisuus. Tai todella yleinen vika 😁

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 17.04.23 - klo:15:52
2->3 vaihdossa pelkällä sähköllä täysillä tehoilla kiihdytys niin tulee sellainen hetken puutuminen vedossa. Ei niin nykäisy vaan just että leikkaa tehoa vaihdon kohdalla. Jännä sinänsä kun ei sitä tee kun bensa mukana.
Tästä monet muutkin täällä kertoneet eli lienee ominaisuus. Tai todella yleinen vika 😁

Voin allekirjoittaa tämän, myös audi tekee samaa. Lienee ominaisuus ja tosiaan kyllä jännä kun bensalla ajaessa ei tee samaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

pegre

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 24.03.16 - klo:23:45
No, latautuuhan se vapaalla rullattaessa ja hidastettaessa tai sitten jos painaa napista lataustilan päälle - mikä ei ole taloudellisessa mielessä mitenkään järkevää.

Tässä juurikin asia jota ylempänä kysyin (ja joku oli ainakin jollekin toiselle vastannut, eli onko D vai B -moodi. D moodi ottaa jarrutusvoimaa talteen, mutta B moodi latailee aina kun vähänkin nostaa jalkaa kaasulta. Ei siis ole bensakjoneella lataamista vaan "regenerointia". Se menee päälle kun nykäisee vaihdekeppiä D/B kohdassa vielä hieman alaspäin. Kojetauluun tulee D, D2, D3 etc sijaan B1, B2, B3...

Mihinkään pitkän matkan ajeluihinhan tämän ei ole tarkoituskaan olla optimaalisin, vaan lähinnä niihin täysin töpselisähköllä ajettaviin päivittäisiin lyhyehköihin matkoihin.

Akussahan on aina virtaa (kuten "perinteisissä" hybrideissä - ja Hybridimoodissa vaikuttaa että molemmat moottorit ovat hyvinkin käytössä (vaikka akkua kuluu todella vähän). Itse olen päässyt mutamalla pidemmällä ajotaipaleella todella pieniin bensankulutuksiin (esim. Helsinki.Lahti taisi olla 2,9l/100km, erittäin rauhallista pintakaasulla ajoa). Eräänä päivänä ajelin noin 100km GTE moodissa, jossa ei pahemmin säästellä. Silti pitkän matkan kulutus (jossa oli muutama taajamakin) jäi aika alas, alle 7l/100 - ja tuli kyllä "nautiskeltua" kaiuttimista kuuluvista kiihdytysäänistä:)


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy