Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 28.02.23 - klo:14:06
Myyjältä ehdottomasti huoltotiedot ennen kauppoja.

Itsellä 2016/185tkm eikä akku tunnu vajaalta. Toki se noilla kilsoilla jo vähän on ikääntynyt ja menettänyt varausta. Passatin akun käytettävissä oleva varaustaso taitaa olla 8,7kWh uutena joten ajaa akun tyhjäksi ja katsoo kWh mittarilla paljonko sinne saa ladattua. Lataus häviöt ilman lämmityksiä varmaan 5% (?) luokkaa. Itse latailen näköjään 7,9kWh mutta siinä on lämmitystäkin mukana. Tosta karkeasti laskettuna 80% kunnossa. Tiedä sitten onko, tuon jo luulisi huomaavan käyhössä. 2019 eGolf 40tkm ajettuna muistaakseni 87% mutta se auton kertomaa, GTE:ssä ei testerillä akun kuntoa näe.
Jos mennään yleisen käsityksen mukaan eli 70% on kuskin käytössä, niin pienempi akkuisessa 9.9kwh/6.6kwh  ja isompi akkuisessa 13kwh/ 9.1kwh. Obd11 pystyy katsomaan akussa olevan kwh määrän ja sitä vertailemalla tuohon 70% saa jonkun kuvan akun kunnosta. Toinen tapahan on laskea ulosanti km* kulutus/ 100.  Mulla akun ladatut kwh määrät (obd11 katsottuna)pyörii 8.3 ja 8.9 välillä. Mulla on siis isompi akkuinen malli. Mullakin oli ensin langallinen AA, mutta päivityksellä sw  0152-> 0278 siitä tuli langaton. Seisontalämmitys/ ilmastointi etänä vaatii maksullisen we connect plus- palvelun.
PASSAT GTE VM. 2020

makelja

Miten tuon päivityksen saa tehtyä?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: makelja - 28.02.23 - klo:19:27
Miten tuon päivityksen saa tehtyä?
Mulla sattui käymään "tuuri", että infotainmentti vittuili, niin tekivät sen valtuutetulla takuuseen. Mun mielestä Jacce75 sai tehtyä saman päivityksen odiksella, mutta kesti useamman tunnin ja saattoi olla et joutui matkalla päivittelee muitakin moduuleita onnistuakseen.

PASSAT GTE VM. 2020

makelja

OK.

Se on tuo juttu. Siitä Jaccen kanssa jossain vaiheessa keskusteltiinkin. Taidan jättää väliin, kun sen verran vähäisellä käytöllä tuo AndroidAuto.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 28.02.23 - klo:21:33
Mulla sattui käymään "tuuri", että infotainmentti vittuili, niin tekivät sen valtuutetulla takuuseen. Mun mielestä Jacce75 sai tehtyä saman päivityksen odiksella, mutta kesti useamman tunnin ja saattoi olla et joutui matkalla päivittelee muitakin moduuleita onnistuakseen.


Ja tuo vaatii sitten tosiaan tunnarit ja tehdasyhteyden.

Jacce ilmeisesti työskentelee konsernin huollossa tai vastaavissa tehtävissä (tai helvatin hyvät suhteet sinne) kun on pääsy mm. SD creatoriin. Siihen ei noilla kiinatunnareilla pääse. CPN ja DISS toimii kyllä nykyisin mutta tuo sd creator vaatii eri oikeudet ja vaatii VPN pääsyn konsernin palveluun. Tai ainakin aiemmin on vaatinut.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: pegre - 28.02.23 - klo:12:25
Moi,

Kiitos vastauksista. Hiukan tuota langatonta Car Playtä "pelkäsinkin". No johdolla tähänkin asti menty...

Tällainen taitaa nyt tulla kotiintoimitettuna Suomen Turusta.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/13310809

Mitä mieltä olette akun kunnosta noilla kilsoilla? Miten sen kuntoa pystyy tarkistamaan?

Onko muita kommentteja kyseisestä yksilöstä? Ruotsin tuonti, siellä ollut liisarina.

Miten muuten pääsee sähköiseen huoltokirjaan käsiksi?

/Pete

Akun kapasiteetin voi "helposti" itse testata lataamalla akun täyteen ja sen jälkeen ajaa sen tyhjäksi. Kun polttis hörähtää käyntiin katsoo infotainmentista CAR -> Ajotiedot -> Lähdöstä alkaen osiosta kuljetun matkan sekä sähkön keskikulutuksen. Jaetaan keskikulutus sadalla jotta saadaan kilometrikohtainen kulutus, jonka jälkeen tuo kerrotaan ajetulla matkalla. Esim. jos sähköllä pääsi 41km ennen kuin polttis hörähti, ja keskikulutus on 15,8kwh olisi lasku seuraava: (15,8/100)*41 ja akun käytettäväksi kapasiteetiksi saadaan 6,47khw. Jos käytössä on aktiivinen weConnect tilaus, nollaamalla lähdöstä alkaen-matkan tulee tuosta sähköajosta oma matkansa weConnectiin jolloin datasta näkee suoraan käytetyn sähkön.

Tämän jälkeen ajetaan mihin vaan laturiin jossa on mittari ja ladataan akku täyteen. Kun akku on täynnä käydään katsomassa paljonko akkuun meni sähköä. Auton laturin hyötysuhteeksi on ilmoitettu 93% eli mittarin ilmoittava lukema kerrotaan 0,93. Näin saadaan laskettua paljonko sähköä akkuun todellisuudessa päätyi. esim. Mittari ilmoittaa 7,0kwh*0,93 = 6,5kwh. Nyt meillä on tiedossa akun "luovutus" ja lataus, eli todellinen käytettävä kapasiteetti on jossain noiden välissä :)

Omalla My18 150tkm rullatulla akku antaa ulos 6,416kwh ja sisään meni 6,417kwh. OBD kautta väylänohjaimesta näkee jonkun HV Energy informaation, mutta itse en ole löytänyt tuosta mitään korrelaatiota tuohon akun kapasiteettiin. Kun itse tein tuota akkutestiä, niin pihasta täydellä akulla lähtiessä tuo energy information näytti akun kapasiteetiksi ~5kwh - Eli itse en siihen luota yhtään :)

Langaton CarPlay tuli vasta faceliftissä, mutta näihin pre-fl saa kiinasta kohtuu edukkaasti (ite maksoin 60â,¬) langattoman CarPlay adatperin. Adapteri tökkästään käsinojan sisällä olevaan usbiin ja dongle hoitaa langattoman yhteyden puhelimeen. Vuoden verran se on tuolla ollu ja 5/5 voin suositella. Nyt jos olisin tuollaista ostamassa, ostaisin ton uudemman mallin joka tukee myös langatonta AirPlaytä - Eli automatkoilla voi takapenkki / vänkäri kattella vaikka netflixiä infotainmentin näytöltä (kuskihan keskittyy vain ajamiseen :) ).

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 02.03.23 - klo:09:12
Langaton CarPlay tuli vasta faceliftissä, mutta näihin pre-fl saa kiinasta kohtuu edukkaasti (ite maksoin 60â,¬) langattoman CarPlay adatperin. Adapteri tökkästään käsinojan sisällä olevaan usbiin ja dongle hoitaa langattoman yhteyden puhelimeen. Vuoden verran se on tuolla ollu ja 5/5 voin suositella. Nyt jos olisin tuollaista ostamassa, ostaisin ton uudemman mallin joka tukee myös langatonta AirPlaytä - Eli automatkoilla voi takapenkki / vänkäri kattella vaikka netflixiä infotainmentin näytöltä (kuskihan keskittyy vain ajamiseen :) ).

Nyt heräsi mielenkiinto, minkäs sortin soittimen tuo AirPlay vaatii toimiakseen?  ::)

Mustalaa

Sähkösoppari päättyi ja pörssisähkö tuli tilalle :(. Nyt voisi sitten latailla lähtökohtaisesti öisin: onko tähän faceliftissä toimintatapana laittaa toistuva latausajatus vaikka klo 6 aamulla ja määrittää edullisen tariffin tunnit yölle, sekä laittaa akun minimi varaustaso nolliin ???? Entäs jos haluaa ladata auton heti kotiintultua, olikos tässä mahdollista painaa toista latausluukun napeista ja auto lataa samantien täyteen ajastuksesta huolimatta ????
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

duke7

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 02.03.23 - klo:09:12
Langaton CarPlay tuli vasta faceliftissä, mutta näihin pre-fl saa kiinasta kohtuu edukkaasti (ite maksoin 60â,¬) langattoman CarPlay adatperin. Adapteri tökkästään käsinojan sisällä olevaan usbiin ja dongle hoitaa langattoman yhteyden puhelimeen. Vuoden verran se on tuolla ollu ja 5/5 voin suositella. Nyt jos olisin tuollaista ostamassa, ostaisin ton uudemman mallin joka tukee myös langatonta AirPlaytä - Eli automatkoilla voi takapenkki / vänkäri kattella vaikka netflixiä infotainmentin näytöltä (kuskihan keskittyy vain ajamiseen :) ).
Olisiko mitään suosituksia toimivista laitteista? Noista on monenlaista juttua kuullut enkä millään enää jaksa kiinalaisesti toimivaa elektroniikkaa näillä vuosilla 😁

Ari_

Huomasin autoa siivoillessa, että apukuskin puolella lattialla ja sen takana jalkatilassa on ihan reilusti vettä.

Siivoilin ensin autoa sisältä ja imuroinkin lattiat ja en ainakaan siinä huomannut, että lattiat olisivat märät. Sen jälkeen pesin pihalla auton ja kun olin lattiamattoja laittamassa paikalleen, niin huomasin apukuskin puoleisten lattioiden olevan ihan märät. Kaikista eniten vettä tuntui olevan takanajalkatilassa, auto oli kyllä pesun ajan hieman keula korkeammalla. Voinee siitäkin johtua, miksi taakse on enemmän vettä kerännyt.

Onkohan muilla tällaisesta kokemusta GTE:n osalta? Mistähän sitä voisi alkaa vuotopaikkaa etsimään..

miqwe

Lainaus käyttäjältä: Ari_ - 03.03.23 - klo:07:55
Huomasin autoa siivoillessa, että apukuskin puolella lattialla ja sen takana jalkatilassa on ihan reilusti vettä.

Siivoilin ensin autoa sisältä ja imuroinkin lattiat ja en ainakaan siinä huomannut, että lattiat olisivat märät. Sen jälkeen pesin pihalla auton ja kun olin lattiamattoja laittamassa paikalleen, niin huomasin apukuskin puoleisten lattioiden olevan ihan märät. Kaikista eniten vettä tuntui olevan takanajalkatilassa, auto oli kyllä pesun ajan hieman keula korkeammalla. Voinee siitäkin johtua, miksi taakse on enemmän vettä kerännyt.

Onkohan muilla tällaisesta kokemusta GTE:n osalta? Mistähän sitä voisi alkaa vuotopaikkaa etsimään..

Onkohan tässäkin sama vika kuin Golfeissa ja sen sisaruksissa, eli takakaiuttimet halkeaa popniitti-kiinnityksistään ja päästävät vettä saumasta.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

dwntime

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 02.03.23 - klo:22:15
Olisiko mitään suosituksia toimivista laitteista? Noista on monenlaista juttua kuullut enkä millään enää jaksa kiinalaisesti toimivaa elektroniikkaa näillä vuosilla 😁

Tuo on hyvä https://cplay2air.com/

Ei halvin, mutta hyvä. Toimii luotettavasti. Menin vaan itse typerä sen särkemään ja ostin tilalle sitten jonku kiinaihmeen. Sama softa sisässä mutta aivan valtava ero raudassa. Tämä kiinapaska pätkii aivan älyttömästi. Jos laite liikahtaa vähänkään niin katkeaa samantien yhteys.

makelja

Onko raadilla kokemusta vastaavista Android Auto langattomista laitteista? Esim CarSifi tai AAwireless?

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 02.03.23 - klo:22:15
Olisiko mitään suosituksia toimivista laitteista? Noista on monenlaista juttua kuullut enkä millään enää jaksa kiinalaisesti toimivaa elektroniikkaa näillä vuosilla 😁

Ite oon käyttäny noita CarLinkIt bokseja. Nyt on tuosta tuo 3.0 malli: https://carlinkitcarplay.com/products/carlinkit-wireless-adapter-for-factory-carplay?variant=42704789536938

Nopeesti en enää löytänyt tuosta sitä AirPlaytä tukevaa mallia, jonka itse nyt hankkisin jos olisi tarve.

Kokemusta on kahdesta tollasesta Carlinkitin donglesta - Ekana mulla oli toi "Android headunitille" tarkoitettu malli rakenneltuna raspberrypi perään jotta sai edellisen A6:n hinnat alkaen malliin CarPlayn :)


Passatissa oli jo CarPlay, mutta piti saada langattomana niin sama dongle ei enää käynyt joten ostin ton yllä linkatun. Vuoden verran se on tuolla keskikonsolissa asunut ja kerran oon joutunut sen ottaa irti ja pluggaa uudestaan kiinni. Muuten on toiminut kun ajatus.

Toi keskikonsolin USB "herää henkiin" jo kun ovien lukituksen avaa, eli boksi alkaa yhdistää puhelimeen jo ovien avauksen jälkeen. Ei vasta kun auton laittaa käyntiin ja soitin herää. Tästä johtuen esim. kuulokkeet päässä renkaita vaihtaessa joutuu puhelimen kaivaa taskusta ja vaihtaa äänen takas kuulokkeisiin :( (1st world problems) mutta CarPlay on itsellä hengissä usein jo siinäkohtaa kun auto sanoo "pling plong".


Wiiseli

77tkm. ajettu ja mekatroniikka todennäköisesti paskana. 🤬🤬 Toivottavasti olis jotain muuta, mut vmk- servicelle pyydin hinata auton. Hinta korjaukselle oli puhelimessa 1700-2400â,¬. Vitti mitä paskaa....
PASSAT GTE VM. 2020

hartar

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 03.03.23 - klo:19:07
77tkm. ajettu ja mekatroniikka todennäköisesti paskana.  Toivottavasti olis jotain muuta, mut vmk- servicelle pyydin hinata auton. Hinta korjaukselle oli puhelimessa 1700-2400€. Vitti mitä paskaa....
Et kysynyt merkkiliikkeestä mitä maksaa ? Saattais olla vastaantuloa jos huollettu oikein. Myös Suomeen alunperin maahantuotu plussaa

Tippi

Lainaus käyttäjältä: hartar - 03.03.23 - klo:19:29
Et kysynyt merkkiliikkeestä mitä maksaa ? Saattais olla vastaantuloa jos huollettu oikein. Myös Suomeen alunperin maahantuotu plussaa

Tämäpä, alla omakohtaset kokemukset viime kesältä reilu 100tkm ajettu 18vm Ruotsin tuonti GTE:

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 09.06.22 - klo:17:10
Itse itselleni vastaten ja jos joku muu googlettelee  vaihteistovika ja hybridijärjestelmän vikakoodia ajotietokoneessa.

Tänään tuli K-Autolta ilmoitus että mekatroniikasta tehdään kustannusarvio, elikkä vaihdelaatikossa vikaa. Samalla olivat huomanneet että vaihteiston ja moottorin välistä tihkuttaa öljyä eli mitä ilmeisemmin "tyyppivikainen" kytkinakselin stefa vuotaa ja se vaihdetaan samalla.

Näissä remonteissa tulee tehdas aika mukavasti vastaan taisi olla 100% mekatroniikassa osista ja 70% töistä, stefan vaihto on työläämpi sen vuoksi joutuu kuulema moottorin laatikkoineen nostamaan pöydälle mutta tästäkin tehdas maksaa 90%. Omassa tapauksessa Sakalle ei siis jää kuin joitain satasia maksettavaa.

Tähän päälle vielä akkukotelon tiivistykset ja polttoaineputken vaihto sekä määräaikaishuolto niin auton saan näillä näkymin takaisin kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa  :-\ Harmittaahan tuo ja ei kovin varma olo ole autosta kun kerkeät reilu 100km ajamaan ja tämmöinen remontti samantein. Mutta jospa tuolla sitten olisi huolettomia kilometrejä.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: hartar - 03.03.23 - klo:19:29
Et kysynyt merkkiliikkeestä mitä maksaa ? Saattais olla vastaantuloa jos huollettu oikein. Myös Suomeen alunperin maahantuotu plussaa
En kysyny joo. Ei olis ollu auki enää kuuden jälkeen. Vmk oli vielä auki sanoi et sieltä löytyy osia hyllystä jos ei vabhan korjaus onnistu. K autolle jos ois laittanu diagnoisointiin ja ei olis vastaantuloja tullut olisin joutunut taas hinauttaa auton eteenpäin. Ja maksanu diagnoisoinnit ja hinaukset ite.
PASSAT GTE VM. 2020

hartar

Toivottavasti saavat mekan korjattua. Ilmoittele kun valmis miten kävi korjauksessa. Saiskohan nähdä mitkä osat ovat vaihdettu. Kuluttajallahan on oikeus ottaa käytetyt osat mukaan. Taitaa olla salaisuus mitä vaihtavat ?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: hartar - 03.03.23 - klo:20:49
Toivottavasti saavat mekan korjattua. Ilmoittele kun valmis miten kävi korjauksessa. Saiskohan nähdä mitkä osat ovat vaihdettu. Kuluttajallahan on oikeus ottaa käytetyt osat mukaan. Taitaa olla salaisuus mitä vaihtavat ?
Hommahan ratkesi perinteisesti. Hinuri kun saapui paikalle, niin auto lähti käyntiin kuin palmun alta. Mietittiin hetki mitä tehdään ja päätettiin et ajan himaan, jos vaan pääsen sinne asti.

Vähän historiaa viasta: muutama päivä sitten jäi moottorin valo palamaan. Obd11 ilmoitti "vaihteiston öljynpaine liian alhainen."
Sain kuitattua vikakoodin  ja valo sammui. Tämän jälkeen alkoi kuulumaan moottoritilasta todella kimeetä ääntä jatkuvasti. Tänään alkoi temppuilu käynnistyksen kanssa "auto käynnistyy"/ " käynnistä auto manuaalisesti" herjoja useampi. Yritti ja yritti muttei lähteny. Hetken annoin olla ja taas lähti. Pari tuntia myöhemmin olin lähdössä ja taas ongelmia käynnistymisen kanssa. Päästiin keskustaan parkkiin jolloin alkoi herjaamaan "hybridivikaa". Ei käynnistynyt eikä antanut laittaa hybridi tilaa päälle. Laitoin sähkötilassa  D:n päälle, mutta auto vain valui taaksepäin. Onko tutun kuuloisia ongelmia niillä joilla mekatroniikka on hajonnut? Mietin myös pikku akkua, mutta vingunta konehuoneesta laittaa epäilyttämään? Kaverilla tuli aiemmin hybridivika ilmotus hänellä se lähti pikku akun vaihdolla.
PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Ainakin mitä noita olen itse noita K0 vikoja koittanut tutkia, niin toi alhainen öljynpaine ei sovi kuvaan. Niissä nimenomaan laatikko saavuttaa toimintaan vaaditun öljynpaineen mutta K0 ei suostu operoimaan.

Näissähän on laatikossa sähköinen korkeapainepumppu jotta ruokkii tuo 12v akku. Jos akkua ei nyt lähiaikoina ole vaihdettu niin aloittaisin ainakin siitä.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 04.03.23 - klo:08:29
Ainakin mitä noita olen itse noita K0 vikoja koittanut tutkia, niin toi alhainen öljynpaine ei sovi kuvaan. Niissä nimenomaan laatikko saavuttaa toimintaan vaaditun öljynpaineen mutta K0 ei suostu operoimaan.

Näissähän on laatikossa sähköinen korkeapainepumppu jotta ruokkii tuo 12v akku. Jos akkua ei nyt lähiaikoina ole vaihdettu niin aloittaisin ainakin siitä.
Voisin olettaa että akku on alkuperäinen. Ikäähän sillä ei ole silloin, kun 3.5v. Vaikka autossa ei ole webastoa niin voihan se akku kyykätä tuonkin ajan jälkeen. Eilen ajaessani obd11 näytti akun lataavan 14.5, mut kertookohan koko totuutta? Keskustassa kun auto yritti itseään käynnistellä laski voltit 12.x ->11.6. Olisko jollain hyvää vinkkiä miten sen akun kunnon pystyisi suht varmasti mittaamaan? Auto on nyt piuhassa joten paljonkohan siellä pitäisi olla voltteja, kun piuhan ottaa pois? 12? 12.5? 13? Kertooko soc tiedot jotain? Mikäs soc- arvo sieltä pitäisi vähintään löytyä piuhan irrotuksen jälkeen?
PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

Ei menny aamulla vaihteet päälle ensi yrittämällä. Kun sain auton pelaamaan vein sen suosiolla vmk servicelle, jossa sanoi kova vingunta konehuoneesta on juurikin pumppu mekatroniikassa. Mekatroniikka menee vaihtoon ja auto on ilmeisesti valmis jo alkuviikosta. Vaihtavat korjatun mekan tilalle jos ei vanhaa pysty korjaamaan.
PASSAT GTE VM. 2020

pegre

Moi kaikki,

Kiitti taas vastauksista. Tässä nyt kasa asioita, muutama kysymys etc:

Langaton Carplay/Android Auto hankittu - ja täällä olisi vielä 1 jäljellä. Ja 4.0 sopii sekä Apple et Android: https://www.tori.fi/vi/109503112.htm

Anyways, 2018 mallinen Passat GTE tuli pihaan Torstaina. Ihan OK peli, muutaman akullisen nyt ajanut tyhjäksi, ja ihan hyvältä tuntuu!

Toteamuksia ja kysymyksiä:

Pitäisikö latausluukun toimia ku strömsössä? Tässä kyllä aukeaa ja sulkeutuu, mutta aikalailla joutuu painelemaan. Siinä näyttää olevan vastaava moottori kuin esim. Polon tai Audin polttoainetankin kannessa, eli onkohan solenoidi hajoamassa?

Tavaratilan peite/verho puuttui, sain siitä 150â,¬ hyvityksen. Mistä löytyisi? Lienee rompparikamaa?!

Kun kotona yön tolpassa (eTolppa.fi) ni kuluttaako se ilmastointi akkua, vai viekö poweria seinästä. Viime yönä vaikutti, että aamulla ei liikkunut tolpasta virtaa autoon, mutta sitten 11:30 (olin asettanut lähtöajan klo 12) virtaa meni autoon.

Pe aamulla oli lähtöaika klo 08 ja akku täynnä, auto lämmin ja Range 35 kilsaa. Kun päivällä sitten latasin akun täyteen, ni range oli 27km (ilman ilmastointia). Tänään auto jälleen lämmin ja range näyttää 31km.

Mikä merkitys sillä akun teholla 0-100% on??

Laittelen lisää kysymyksiä kun tulee mieleen!!

/Pete

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: pegre - 04.03.23 - klo:14:39
Pitäisikö latausluukun toimia ku strömsössä? Tässä kyllä aukeaa ja sulkeutuu, mutta aikalailla joutuu painelemaan. Siinä näyttää olevan vastaava moottori kuin esim. Polon tai Audin polttoainetankin kannessa, eli onkohan solenoidi hajoamassa?

Toiminta heikkenee ikäääntyessä ja vähän kelinkin mukaan. Mutta toimivuus on silti pitkälle "tekniikkalaji" eli harjoittelemalla sopivan voimakas ja napakka painallus, ei liian terävä isku, mutta ehdottomasti ei liian löysäkään, vaan sellainen harjoituksella opittava vahva nopeahko painallus pohjaan asti.

LainaaKun kotona yön tolpassa (eTolppa.fi) ni kuluttaako se ilmastointi akkua, vai viekö poweria seinästä. Viime yönä vaikutti, että aamulla ei liikkunut tolpasta virtaa autoon, mutta sitten 11:30 (olin asettanut lähtöajan klo 12) virtaa meni autoon.

Lähtöaika-asetuksista saa jostain kohtaa ruksittua "sallitaan lämmitys akkuvirralla". Jos siinä on ruksi, voi lämmittää vaikka johto ei olisi seinässä. Jos ruksi puuttuu, ottaa lämmitykseen virtaa ainoastaan piuhaa pitkin.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 04.03.23 - klo:08:29
Ainakin mitä noita olen itse noita K0 vikoja koittanut tutkia, niin toi alhainen öljynpaine ei sovi kuvaan. Niissä nimenomaan laatikko saavuttaa toimintaan vaaditun öljynpaineen mutta K0 ei suostu operoimaan.

Näissähän on laatikossa sähköinen korkeapainepumppu jotta ruokkii tuo 12v akku. Jos akkua ei nyt lähiaikoina ole vaihdettu niin aloittaisin ainakin siitä.
Pahoittelut annoin hieman väärää tietoa matalasta öljynpaineesta. Vikakoodi oli P0867 Transmission Fluid Pressure. Tämähän ei ilmeisesti kerro muutakuin et paineissa on jotain feelua.
PASSAT GTE VM. 2020

makelja

Pegre:
Mikä langaton tuo oli jonka tilasit? Ovat linkin takaa loppuneet, mutta jos tulisi uusi ilmoitus niin osaisi etsiä.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 04.03.23 - klo:19:28
Pahoittelut annoin hieman väärää tietoa matalasta öljynpaineesta. Vikakoodi oli P0867 Transmission Fluid Pressure. Tämähän ei ilmeisesti kerro muutakuin et paineissa on jotain feelua.

Siellä ei ollut koodia liian matalasta / korkeasta öljynpaineesta (868 tai 869) ? Toisaalta ihan looginenhan tuo pumppu on kun kerran ääntääkin.

Onkohan tuo marmorilta opittu tapa että "aina vaihdetaan mekatroniikka" - kun tohon kuitenkin saa myös noita yksittäisiä komponentteja - esim. toi pumppu näyttäis olevan 249$ ja näyttäis olevan kolmella ruuvilla kiinni mekatroniikassa. (toki se meka pitää eka irroittaa). Mutta, saahan siinä toki mielenrauhan että on ainakin se K0 venttiili (oletettavasti) ja mahdollisesti ventiilirunko vaihdettu niin ei pitäisi K0 ongelmia olla edessä. :)

Lainaus käyttäjältä: pegre
Pitäisikö latausluukun toimia ku strömsössä? Tässä kyllä aukeaa ja sulkeutuu, mutta aikalailla joutuu painelemaan. Siinä näyttää olevan vastaava moottori kuin esim. Polon tai Audin polttoainetankin kannessa, eli onkohan solenoidi hajoamassa?

Toi latausluukku on kyllä yks rimpula. Tosta solenoidista itsellä tuli juurikin mieleen A6 tankinluukun solenoidi (ja kesälomareissu jolla 1v nuorimmainen oppi sanomaan "ittu aatana" kun tuo luukku ei aueennut, hätäavausnaru jäi käteen, kaikilla oli nälkä ja bensavalo paloi mittaristossa keskellä ei mitään neste expressin pihalla) Itse olen huomannut että toi luukku aukee varmiten kun sitä painaa juurikin siitä solenoidin kohdalta. Se luukun muovi on niin vetelää että jos painaa ohi, se painallus hukkuu sen luukuun "flexiin" ja luukku ei aukea tai lukitu - tai se vittumaisin jossa se jää "puoliksi" lukkoon. Tuosta sitä ei saa auki eikä kiinni ilman että lukkoja rämppää auki-kiinni-auki jolloin se pongahtaa itsestään sitten auki. Jotei mene pelkäksi hampaiden kiristelyksi niin pitää sanoa tuosta jotain positiivistakin: Omasta kokemuksesta tuo keula on kyllä latausluukulle se paras sijoituspaikka. Ei tarvi mitään viittä metriä latausjohtoa, vaan tollasella 1.8m nysällä pärjää käytännössä joka paikassa (jota on huomattavasti mukavampi käsitellä). Vertauskohtaa löytyy bemarin edessä sivusta olevasta ja mersun C pilarista löytyvästä - ja toi keula on imo kyllä se kaikkein paras.


pegre

#5818
Lainaus käyttäjältä: makelja - 05.03.23 - klo:09:19
Pegre:
Mikä langaton tuo oli jonka tilasit? Ovat linkin takaa loppuneet, mutta jos tulisi uusi ilmoitus niin osaisi etsiä.

Se oli Carlinkit 4.0 - saa esim. tuolta - ja siinä Torin linkissä oli 50â,¬ pyynti.

https://www.mytrendyphone.fi/shop/carlinkit-4-0-cpc200-cp2a-langaton-carplay-android-auto-sovitin-303358p.html

makelja

Kiitos.

Mulla ei ainakaan ole ollut kertaakaan ongelmia oman auton latausluukun kanssa. Terävästi painaa siitä kohdasta missä se lukitustappi on niin aukeaa joka kerta ilman ongelmia. On auennut jopa silloinkin kun luukku on ollut jäässä. Onkohan sitä parannettu faceliftiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy