Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Bondator

Mitäs nyt? Mistäs näitä läppiä saisi? "Passat B8 washer cover" löytää kyllä mm. Ebaystä, mutta vain värittöminä.




jalauros

Lainaus käyttäjältä: Bondator - 13.09.22 - klo:16:21
Mitäs nyt? Mistäs näitä läppiä saisi? "Passat B8 washer cover" löytää kyllä mm. Ebaystä, mutta vain värittöminä.




Yksi vaihtoehto on ostaa spraypurkki auton värikoodilla. Tuollaisen nyt onnistuu ehkä jollain  tapaa maalaamaan itse.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 09.09.22 - klo:21:47
Kuulostaa melko samalta mitä itsellä, GTE ollut nyt heinäkuun alusta asti alla. Parhaimmillaan olen muistaakseni päässyt 37km sähköllä, keskiarvo matka mitä pääsen on n. 30km (20" vanteilla, tuntuu että ne lisäsivät kyllä kulutusta kun vaihdoin alle). Keskikulutus harvemmin alle 20kwh/100km ja ajotyylini on siis aivan normaali, en sen enempiä yritä rullailla kaikkea mahdollista vapaalla tai muuta sellaista, mitä ilmeisesti jotkut täällä ainakin harrastelee jonka uskon "huijaavan" monia uusia kuskeja kuten myös itseäni uskomaan että autolla pääsee helposti sen 40km. Tehdashan ilmoittaa 40km sähkörangeksi, tiedä sitten missä olosuhteissa ja millä ajotyylillä.

Lämmitys haukkaa todella paljon rangea, eli siitä pihtailemalla saa paljon lisää sähköisiä kilometrejä. Myös kylmä akku antaa näppituntuman perusteella vähemmän energiaa ulos (tai sitten on vaan häviöitä enemmän), eli kannattaa ladata juuri ennen lähtöä.

Tässä omat kikkani: ajastan latauksen + lämmityksen juuri ennen lähtöä ja sisätilat niin lämpimiksi kuin saa, eli pyynti HI. Silloin lähtiessä voi kääntää ilmanvaihdon OFF-asentoon. Pakkasillakin tarkenee jonkin matkaa noin. Istuinlämmitin on taloudellinen tapa saada mukavuuslämpöä ajon aikana. Jos lasit huurtuu tai muuten vaan haluaa kabiiniin lisää lämpöä, niin lämpötilapyynti ei mielellään yli 20C ja tuuletinnopeus pienimmälle. Näiden toimenpiteiden vaikutusta pystyy hyvin arvioimaan CAR-näytöstä potentiaalia tutkimalla: klikkaamalla näkee mitkä toiminnot kuluttavat rangea ja miten paljon.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Bondator - 13.09.22 - klo:16:21
Mitäs nyt? Mistäs näitä läppiä saisi? "Passat B8 washer cover" löytää kyllä mm. Ebaystä, mutta vain värittöminä.


Maalamattomia nuo taitavat olla maahantuojan varastossakin ja ne sitten maalataan tarpeen mukaan oikean värisiksi, kun joku uuden tarvitsee. Näin meni ainakin omalla kohdalla muutama vuosi sitten, kun edellisessä Passatissa toiselta puolelta lähti läppä irti. Itselläni oli tuolloin takuu voimassa, joten en tiedä paljonko tuo maksoi.
VW Passat Variant GTE

Jus

Nämä lampunpesurin läpät karisevat näköjään kovin monesta Passatista. Edelliseen tuli laitettua merkkiliikkeessä uusi läppä. Hintaa tuli 114â,¬, sisältäen läpän, maalauksen ja paikalleen sovittelun, mikä ilmeisesti vaatii jonkun sortin vuoleskelua, että kestää kiinni. Toisen puolen läppää vuoleskeltiin samalla, jotta ei niin herkästi irtoaisi.

Sitä edelliseen B8:iin ostin irronneen tilalle maalaamattoman läpän ja pikku purkit maalia ja lakkaa. Oisko ollut yhteensä n. 50â,¬ setti. Väri oli tällöin helppo valkoinen ja hyvin onnistui itsekin maalata.

Mikav

Hyvä puoli tässä tuonti-Passatissa on, ettei noita ole lainkaan  ;D
Polestar 2 LRDM

Wiiseli

Osaako viisaammat kertoa löytyyköhän takaovien valoille piuhat  ovipahvin sisältä, kun itse valoa siinä ei ole? Ajatuksena olisi eteen ja taakse(jos löytyy piuha) hommata logolliset valot.
PASSAT GTE VM. 2020

Herr K

Mitenkäs muilla GTE:n omistajilla polttomoottori käy kylmänä? Kelien viilennyttyä kiinnittänyt huomiota, että omassa polttomoottorin käyntiääni on varsin "karkea" ja jopa vähän dieselmäinen matalilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Jopa pientä värinää olen havainnut tyhjäkäynnillä esim. kun lähtee liikkeelle akun ollessa täysin tyhjä. Aiemmissa autoissa (1.4TSI ja 1.5 TSI) moottorin ääni oli paljon hiljaisempi ja värinöitä ei ilmennyt. Sinänsä moottori kyllä toimii normaalisti.
VW Passat Variant GTE

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 19.09.22 - klo:10:31
Mitenkäs muilla GTE:n omistajilla polttomoottori käy kylmänä? Kelien viilennyttyä kiinnittänyt huomiota, että omassa polttomoottorin käyntiääni on varsin "karkea" ja jopa vähän dieselmäinen matalilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Jopa pientä värinää olen havainnut tyhjäkäynnillä esim. kun lähtee liikkeelle akun ollessa täysin tyhjä. Aiemmissa autoissa (1.4TSI ja 1.5 TSI) moottorin ääni oli paljon hiljaisempi ja värinöitä ei ilmennyt. Sinänsä moottori kyllä toimii normaalisti.

Audin TFSIe moottori on ihan karmea sepelimylly jos käy tyhjäkäyntiä. Hyvin tuntuu kuitenkin toimivan ja kulkevan. Onneksi normaalisti moottori on sammuksissa auton ollessa paikallaan..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Luotoant

#5469
Ulkoilman lämpömittari on näyttänyt jo pitkään mitä sattuu ja nyt tasaisesti 5 astetta kylmempää kuin oikeasti. Onko joku vaihtanut anturin siihen itse, koska siinä varmaan vikä piilee? Jos vaan on antaa infoa anturin sijainnista ja varaosan numerosta, niin otan kiitollisena vastaan.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 19.09.22 - klo:11:10
Ulkoilman lämpömittari on näyttänyt jo pitkään mitä sattuu ja nyt tasaisesti 5 astetta kylmempää kuin oikeasti. Onko joku vaihtanut anturin siihen itse, koska siinä varmaan vikä piilee? Jos vaan on antaa infoa anturin sijainnista ja varaosan numerosta, niin otan kiitollisena vastaan.

Tuolta löytyy ainakin vähän apua:

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47601.0
VW Passat Variant GTE

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 19.09.22 - klo:11:10
Ulkoilman lämpömittari on näyttänyt jo pitkään mitä sattuu ja nyt tasaisesti 5 astetta kylmempää kuin oikeasti. Onko joku vaihtanut anturin siihen itse, koska siinä varmaan vikä piilee? Jos vaan on antaa infoa anturin sijainnista ja varaosan numerosta, niin otan kiitollisena vastaan.






Ainakin näin 2.0TDI. Vanhan anturin jouduin pilkkomaan sivareilla pois. Uusi ei kovin karmean kallis ollut orkkiksena.
Mulla alkoi ulkolämpötila-anturin arvot näyttämään yhtäkkiä kovasti sinnepäin ja usein juuri n. 5astetta pielessä, korjaantui kun vaihdoin tuon.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

biili_

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 09.09.22 - klo:10:43
Autossa itsessään on vain 1x 16A laturi, eli kolmivaiheesta ei passatin suhteen ole mitään hyötyä. Toki tulevaisuutta ajatellen tuosta voi olla varmempi.

On siitä 3-vaihelatausasemasta hyötyä, jos laittaa esimerkiksi tämmöisen:
https://evasema.fi/tuote/accelev-v2-6kw/

"esim. 6kW malli ottaa kolmivaihevirrasta 2x14A ja yhdistää ne 24A latausvirraksi yhteen vaiheeseen. Näin 3x 25A pääsulakkeista jää reserviin myös muihin tarpeisiin."

Tällöin kärsii laittaa saunankin yhtäaikaa päälle, mikäli talossa 25A pääsulakkeet  :)

Lisäksi tuossa on vielä tuo kuormanhallintaominaisuus, joka tuo lisähyötyä tulevaisuudessa täyssähköauton lataamiseen 3x16A:lla.

Mitorah

Tuossa tuli ajettua ensimmäistä kertaa pidempää matkaa, niin onkohan tuohon Hybrid-modeen jotain asetuksia?

100km tuli ajettua eikä range tainnu sähköllä tippua ollenkaan. Luulen että se Hybrid ei mene päälle. Testasin ajossa chargea ja heti alkoi kyllä lataamaan, siitä vaihdoin hybridiin niin näytti siltä että charge on vielä aktiivisena ja latasi silti.

Voiskohan olla että tuo hybrid ei tosiaan mene päälle ja tuon ajon aikanakin on ollut se hold charge -mode päällä?

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 23.09.22 - klo:16:33
Tuossa tuli ajettua ensimmäistä kertaa pidempää matkaa, niin onkohan tuohon Hybrid-modeen jotain asetuksia?

100km tuli ajettua eikä range tainnu sähköllä tippua ollenkaan. Luulen että se Hybrid ei mene päälle. Testasin ajossa chargea ja heti alkoi kyllä lataamaan, siitä vaihdoin hybridiin niin näytti siltä että charge on vielä aktiivisena ja latasi silti.

Voiskohan olla että tuo hybrid ei tosiaan mene päälle ja tuon ajon aikanakin on ollut se hold charge -mode päällä?

Ei se sähkörangea juuri kuluta hybrid modella, jos et jossain taajamassa hiljaa aja tai tee paljon pysähdyksiä/ kiihdytyksiä. Laita E-mode päälle, että saat tuhlattua sähköä ajossa, silloin kun haluat. Näin ainakin vanhemmassa GTE:ssä.

Osasiko facelift jo navi päällä optimoida sähköajon matkalle?

Mitorah

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 23.09.22 - klo:20:42
Ei se sähkörangea juuri kuluta hybrid modella, jos et jossain taajamassa hiljaa aja tai tee paljon pysähdyksiä/ kiihdytyksiä. Laita E-mode päälle, että saat tuhlattua sähköä ajossa, silloin kun haluat. Näin ainakin vanhemmassa GTE:ssä.

Osasiko facelift jo navi päällä optimoida sähköajon matkalle?

Erikoista kyllä, koska muistelen ajaneeni useamman GTE:n samaa vuosimallia, joissa hybrid-mode kyllä kulutti matka-ajossa tehokkaasti akkua jo 50km matkalla. Koska mikäs hyöty tuolla hold chargella sitten on?

Passova

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 23.09.22 - klo:20:42
Osasiko facelift jo navi päällä optimoida sähköajon matkalle?
Mielestäni osaa. Ajan silloin tällöin yli 600 km matkan ja lähtiessä laitan navin päälle kohteena määränpää. Akku tyhjenee noin 400 km jälkeen ja auton kulutusmittarin mukaan bensaa paloi parhaimmiltaan vain 5 l/100 km. Tuolloin alla 215/55 R17  Nokian Hakka3 kitkarenkaat. Kesäkumit Pirelli 235/45 R18 veikin sitten lähes litran enemmän sadalle km ja sama matka.

makelja

Osaa ja hyvin sen tekeekin. Ajettiin Espoosta Savonlinnaan navissa kohteen osoite. Sähkö loppui Juvalla. Keskikulutus oli muistaakseni 5n pintaan keskinopeudella 90. Mielestäni hyvä suoritus tuon kokoiselle autolle.

KesKari

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 23.09.22 - klo:21:32
mikäs hyöty tuolla hold chargella sitten on?

Sillä toiminnolla saa reissussa säästettyä akkua matkan loppupuolelle mahdollista kaupunkiajoa varten.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

a_jaba

Nää hybridit kyllä saakelin luotettavia autoja, vajaa 28tkm mittarissa ja moottorihäiriön merkkivalo loistaa mittaristossa  :D

Tällä kertaa sentään vain keltainen merkkivalo. Viimeksi tuli heti perään punainen ja kehoitus pysäyttää auto turvalliseen paikkaan.

Silloin-tällöin tekee sellaista että kun bensakone käynnistyy ja melkein heti täytyy pysähtyä esim. punaisiin valoihin niin bensakone jää käymään (katalysaattorin lämmityskäyttö ehkä??) ja rupeaa nostamaan kierroksia ilman että painaa kaasua ja 5-10sek kone huutaa mielenvikasilla kierroksilla josta hissukseen laskee normaalille tyhjäkäynnille tai sammuu.

Eilen sitten tuli vikakoodi asiasta ja merkkivalo mittaristoon..

OBDeleven data log

Date: 2022-09-24 16:20

    VIN: WAUZZZ...........
    Car: Audi Q3 TFSI e
    Year: 2021
    Body type: SUV
    Engine: DGEA
    Mileage: 27801 KM

---------------------------------------------------------------
01 Engine

    System description: 1.4l TFSI hy
    Software number: 04E906024AN
    Software version: 1460
    Hardware number: 04E907309CG
    Hardware version: H20
    ODX name: EV_ECM14TFS01104E906024AN
    ODX version: 002005
    Long coding: 021D4012646405083000

    Trouble codes:
        P050700 - Idle Control System RPM Higher than Expected
            static
                Date: 2022-09-17 16:53:41
                Mileage: 27072 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 255
                Engine speed: 1823.50 1/min
                Normed load value: 23.5 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 78 °C
                Intake air temperature: 58 °C
                Ambient air pressure: 570 mbar
                Voltage terminal 30: 2.161 V
                Unknown ambient data: 9628F4463CF40B38101001A2188401C21B6FFECC148E0016180CF2


Mikä hitto tollasenkin voi aiheuttaa?

Auto kuitenkin toimii muuten normaalisti, huollosta ohjeistettiin ajamaan normaalisti eikä tarvetta käyttää autoa pajalla ennen seuraavaa määräaikaishuoltoa vajaa parin viikon päästä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Mitorah

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 23.09.22 - klo:20:42
Ei se sähkörangea juuri kuluta hybrid modella, jos et jossain taajamassa hiljaa aja tai tee paljon pysähdyksiä/ kiihdytyksiä. Laita E-mode päälle, että saat tuhlattua sähköä ajossa, silloin kun haluat. Näin ainakin vanhemmassa GTE:ssä.

Näyttäis tosiaan niin, että jos nopeus nousee yli 60 km/h niin se ajaa 100% bensalla ja hitaammalla 100% sähköllä. Ei kyllä sikäli ole mikään ongelma, mutta jotenkin minusta syö vähän ideaa hold chargelta, koska jos haluaa säästää sähkörangea niin sen haluaa nimenomaan säästää noihin hitaampiin ajoihin.

Navia ei omassa vehkeessä ole, niin ehkä se oli sitten erona aiempaan ajamaani Passattiin. Johtunee juurikin siitä, että se käyttää sen sähkön myös matka-ajossa.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 24.09.22 - klo:20:34
Näyttäis tosiaan niin, että jos nopeus nousee yli 60 km/h niin se ajaa 100% bensalla ja hitaammalla 100% sähköllä. Ei kyllä sikäli ole mikään ongelma, mutta jotenkin minusta syö vähän ideaa hold chargelta, koska jos haluaa säästää sähkörangea niin sen haluaa nimenomaan säästää noihin hitaampiin ajoihin.

Navia ei omassa vehkeessä ole, niin ehkä se oli sitten erona aiempaan ajamaani Passattiin. Johtunee juurikin siitä, että se käyttää sen sähkön myös matka-ajossa.

Kyllä se siinä hybridissä antaa ajaa sähkölläkin, kunhan moottorilta vaadittu teho pysyy alle sen moottorin maksimin. Hybriditilassa ton sähkön ulosanto on leikattu puoleen jonka takia aika herkästi toi polttis lähtee käyntiin. Tätä pystyy visuaalisesti havainnoida mittariston Hybrid näkymästä.

Akun ja moottorin alla oleva harmaa palkki kertoo käytössä olevan reservin, ja sininen palkki kuinka paljon käytetään. Kun sininen palkki on päädyssä, hörähtää polttis käyntiin.

ECOisti

No niin, taas yksi komponentti menee Klonkswagenista vaihtoon. Eli se mistä aiemmin kirjoittelin oli hätäpuhelujärjestelmä. Komponentin hinta yli tonnin, tehdas tulee osan hinnassa 70 % vastaan. Ihanaa....
Mikähän tämän jälkeen hajoaa?

Toinen juttu:
Kun tuo sähkökin on nykyään sikahintaista, niin olen testannut laittaa auton latauksen asetuksista edullisen tariffin päälle klo 00 - 06. Näyttäisi vain siltä, että kun aamulla auto on vielä piuhan päässä ja olen ajastanut lähtöajan ja siihen lämmityksen klo 7:40, niin ei näytä enää lämmittävän autoa. Onko muilla kokemuksia tästä?

ECOisti

Vastaanpa itselleni tuohon edelliseen kommenttiin, että kyllä se tänä aamuna näytti sähköllä hönkivän autoa lämpimäksi, vaikka edullinen tariffi on edelleen päällä.

Carl0s

Onko kukaan muuten löytänyt asetuksista / vcds:llä mitään mistä tuota esilämmityksen kestoa saisi muutettua? Tuntuu että tuo vakio 30min ei oikeen tahdo riittää mihinkään / oma ajotus osuu aina pieleen. Toki aiemmin tottunut että webastossa aika oli tunti niin pääsi aina kivasti lämpimään autoon :)

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 06.10.22 - klo:15:23
Onko kukaan muuten löytänyt asetuksista / vcds:llä mitään mistä tuota esilämmityksen kestoa saisi muutettua? Tuntuu että tuo vakio 30min ei oikeen tahdo riittää mihinkään / oma ajotus osuu aina pieleen. Toki aiemmin tottunut että webastossa aika oli tunti niin pääsi aina kivasti lämpimään autoon :)

Laita useampi ajatus 30min porrastuksellä peräkkäin, problem solved.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Cuore

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 06.10.22 - klo:15:23
Onko kukaan muuten löytänyt asetuksista / vcds:llä mitään mistä tuota esilämmityksen kestoa saisi muutettua? Tuntuu että tuo vakio 30min ei oikeen tahdo riittää mihinkään / oma ajotus osuu aina pieleen. Toki aiemmin tottunut että webastossa aika oli tunti niin pääsi aina kivasti lämpimään autoon :)
Tarkoitatko nyt sähköllä vai Webastolla lämmitystä? Webastossa maksimi aika kai on 30 minuuttia, mutta eihän se sellaista lämmitysaikaa tarvitse kuin todella kovalla pakkasella. Pikkupakkasella on kovasti jo lämmin ja lasit sulana 10 minuutin jälkeen. Ja toisaalta eikö se laiteta kaukkarista hetkeä ennen päälle, kun on tarkoitus lähteä?

Sähköllä lämmitettäessä en tiedä kuinka kesto määräytyä. Voisi kuvitella sen säätyvän ulkolämpötilan mukaan? Ruudulta asetat lähtöajan, johon mennessä auto on juuri ladannut sen täyteen ja lämmittänyt kajuutan haluttuun lämpötilaan. Olen kiinnittänyt huomiota, että auto jatkaa lämmitystä vielä joku 5-10 minuuttia säädetyn ajan päälle.

Tuolla ajastetulla lähtöajalla saa merkittävästi myös rangea lisää. Kovasti näyttää mittaristo power-ruudussa jo pykäliä yli 100%:n.

biili_

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 29.09.22 - klo:08:56
No niin, taas yksi komponentti menee Klonkswagenista vaihtoon. Eli se mistä aiemmin kirjoittelin oli hätäpuhelujärjestelmä. Komponentin hinta yli tonnin, tehdas tulee osan hinnassa 70 % vastaan. Ihanaa....
Mikähän tämän jälkeen hajoaa?

Mikäli muutaman vuoden ikäinen ja Suomessa liikkeestä ostettu, niin kyllä tuossa virhevastuun nimissä joutuu myyjäliike tulemaan talkoisiin myös mukaan. Ei kannata suosiolla itse aina heti maksamassa. Tarvittaessa sitten kuluttajaviranomainen mukaan.

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 07.10.22 - klo:10:59
Mikäli muutaman vuoden ikäinen ja Suomessa liikkeestä ostettu, niin kyllä tuossa virhevastuun nimissä joutuu myyjäliike tulemaan talkoisiin myös mukaan. Ei kannata suosiolla itse aina heti maksamassa. Tarvittaessa sitten kuluttajaviranomainen mukaan.

Auton Ecall ei ole milläänlailla "kuluva komponentti" vaan auton turvavaruste aivan kuten turvatyynyt.  Eu -asetus astui voimaan 29.4.2015. Vaatisin 100% korvausta tehtaalta, eikös tuo ole myös hylyn peruste katsastuksessa (jos näkyy virhe näkyy väylässä)

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:32015R0758&from=EN
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

ECOisti

Joo, minulla on ns. tiketti tehty tästä myyjälle. En ole saanut vastausta vielä, toivo elää.

Mutta sitten taas tehtaan suuntaan tuskin on hirveästi sanottavaa... Paikallinen marmoriliikekin sanoi, että ei tässä paljon ole tämän suhteen tehtävissä, eli taitaa se tuohon 70 % vastaantuloon jäädä. Töistähän tulee vielä varmaan kolmisen sataa itse osan päälle.

Ja se hajonnut osa on ocu, eli eikös se ole joku online controlling unit? Nettipalikka siis, joka liittyy ymmärtääkseni muuhunkin kuin pelkästään tähän hätäpuhelujärjestelmään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy