Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

mattix

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.04.22 - klo:14:44
Eiköhän tässä ole vähän kysymys autoilukulttuurien eroista. Ne, jotka tapaavat ajella talvipakkasella shortseissa ja hawaijipaidassa, ovat sitä mieltä ettei plugarin sähkölämmityksellä tee mitään, ainakaan sukosta. Sitten taas ne, jotka pukeutuvat talvella talvivaatteisiin, ovat tyytyväisempiä sähköiseen lämmitykseen.
Itse pukeudun talvella sen mukaisesti, että pärjään vaikka auto jättäisi tielle.

Sanon uudestaan. Sukolla lämmittäminen on näpräämistä. Tämä kolmen GTE:n kokemuksella. Kaikissa toki webastot, niin varmaan siksikin mielipide on edellä mainittu. Weba on aivan eri planeetalta. Ei tarvitse 2x 30 min sessioita sähkölämmityksellä vaan 10-15 min käyttö ja lasit sulat sekä auto kylmän sijaan plusasteinen sisältä.

Varmaan suko-lämmitykselläkin pärjää, kun ei paremmasta tiedä. Itse lataisin silloin kyllä 16A teholla eli kiinteästä asemasta.

suihkis

Nyt tarvitaan viisaampien apua, -18 Passat käytössä, 72tkm mittarissa. Viime viikon puolella pidempää matkaa ajaessa yhtäkkiä näyttöön pamahti jalankulkijatunnistuksen virhettä, AFS-virhettä ja täten myös ACC tippui käytöstä pois. Takaisin ajaessa ajoittain toimi ja ajoittain ei, ei mitään logiikkaa siinä milloin olisi toiminut tai milloin ei.

Tällä viikolla olen testaillut ja näyttäisi siltä, että kun auton käynnistää -> tulee virheilmoitukset näytölle -> muutaman kerran kun auton käynnistää uudelleen -> kaikki toimii ajon ajan, ACC, lane assista yms. aivan normaalisti.

Olen putsaillut keulan VW-logoa, antuireita ja kaikkea mahdollista, mutta ei vaikutusta. Liekö kyseessä jokin kytkentävika? Onko tullut vastaavaa vastaan? Parin viikon päähän sovittu marmoritiskille aika kampanjoiten kera.
https://imgur.com/a/z6SuLPp

Farao

Lainaus käyttäjältä: akk - 26.04.22 - klo:15:51
Mutta kyllä tuo sähkölämmitys on kuin lehmän henkäys, sen huomaa viimeistään kun ajaa jäätävän tihkusateen aikana, niin eipä pysy tuulilasi auki, ei ellei pakota autoa polttomoottoriajoon, jolloin lämpöä alkaa tulla.

On vissiin Cuprassa paremmat lämmittimet, kun sähköajossa about 20 asteen pakkasessa pysyy ikkunat auki ja lämpöä piisaa. Vie autosi huoltoon, jos ei lämpöä tule ilman polttomoottoria.

Carl0s

Minkäslaista sähkörangea muilla on? Pisti silmään kun tuolla FB:n plugari ryhmässä moni tahkoo GTE:llä +40km matkaa sähköllä. Itsellä kun ton ottaa amulla latuista niin range näyttää 42km ja parhaillaan oon päässy maantieajoa sen ~ 37km kulutuksella 16.5Kwh/100km. Noin nopeasti laskettuna tuosta saisi käytetyksi akkukapasiteetiksi ~6Kwh. Jos Bruttoteho akussa on 10Kwh, ja nettotehon pitäisi olla 8Kwh, meinaakos tuo pihalle saatu 6Kwh sitä että 2Kwh kapasiteetista on jo karannut?

Wiiseli

Eiks tuossa pienempi akkusessa ole netto 6.6 ja isompi akkusessa 9.9? Olen itse laskellut et mulla antaa ulos n. 8.8.
PASSAT GTE VM. 2020

mattix

Lainaus käyttäjältä: Farao - 27.04.22 - klo:10:07
On vissiin Cuprassa paremmat lämmittimet, kun sähköajossa about 20 asteen pakkasessa pysyy ikkunat auki ja lämpöä piisaa. Vie autosi huoltoon, jos ei lämpöä tule ilman polttomoottoria.
Jäätävä tihku on eri asia kuin 20 asteen pakkanen eli paljon pahempi tilanne tuulilasin sulana pysymisen kannalta. Toisaalta pidän sitä huonona vertailukohtana, kun oikein kunnon jäätävän sateen aikana ei välttämättä riitä tehokaskaan lämmityslaite, esim. bemarin kutoskone, jonka yhteydessä on aika tehokas sähkölämmitin.

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 27.04.22 - klo:11:56
Eiks tuossa pienempi akkusessa ole netto 6.6 ja isompi akkusessa 9.9? Olen itse laskellut et mulla antaa ulos n. 8.8.
Ymmärtääkseni brutto vanhemmassa on 9.9 ja uudemmassa 13.3 kWh. Missä nuo nettoluvut on kerrottu? Eikös Passatinkin kanssa ole niin, että akun bruttokapasiteetin ja ulosmitattavan neton välinen erotus pienenee iän eli akun kulumisen myötä? Tällä tavalla kuski ei huomaa akun kunnon heikkenemistä rangessa.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: mattix - 27.04.22 - klo:13:27
Jäätävä tihku on eri asia kuin 20 asteen pakkanen eli paljon pahempi tilanne tuulilasin sulana pysymisen kannalta. Toisaalta pidän sitä huonona vertailukohtana, kun oikein kunnon jäätävän sateen aikana ei välttämättä riitä tehokaskaan lämmityslaite, esim. bemarin kutoskone, jonka yhteydessä on aika tehokas sähkölämmitin.
Ymmärtääkseni brutto vanhemmassa on 9.9 ja uudemmassa 13.3 kWh. Missä nuo nettoluvut on kerrottu? Eikös Passatinkin kanssa ole niin, että akun bruttokapasiteetin ja ulosmitattavan neton välinen erotus pienenee iän eli akun kulumisen myötä? Tällä tavalla kuski ei huomaa akun kunnon heikkenemistä rangessa.

Yleisesti noissa autojen teknisissä tiedoissa ilmoitetaan kokonaiskapasiteetti ja käytössä oleva kapasiteetti. Esim: https://www.autotaloampeeri.fi/sahkoautotietoa/volkswagenpassatgtevariant20142018

miz

Leonissa on sama tekniikka, latauslaitteen kautta menee 10,4 - 10,6 kWh kun akku on ajettu tyhjäksi. Tuo n.10kWh on siis se käytettävissä oleva netto.

Tyhjäksihän akkua ei päästetä, vaan siellä on virtaa mm. starttia ja sähköboostia varten  vaikka sähköajoa auto ei ”tyhjällä” akulla enää sallisikaan.

Miten passatissa voi muka olla noin pska lämppäri? Ei ole Leonissa ongelmaa lämmön riittävyydessä yli 20 pakkasessa tai jäätävän tihkun kuorruttaessa autoa. Takasivulasit tietty alkaa saamaan kuorrutusta ellei autoa halua saunaksi.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: miz - 27.04.22 - klo:14:15
Leonissa on sama tekniikka, latauslaitteen kautta menee 10,4 - 10,6 kWh kun akku on ajettu tyhjäksi. Tuo n.10kWh on siis se käytettävissä oleva netto.

Tyhjäksihän akkua ei päästetä, vaan siellä on virtaa mm. starttia ja sähköboostia varten  vaikka sähköajoa auto ei ”tyhjällä” akulla enää sallisikaan.

Miten passatissa voi muka olla noin pska lämppäri? Ei ole Leonissa ongelmaa lämmön riittävyydessä yli 20 pakkasessa tai jäätävän tihkun kuorruttaessa autoa. Takasivulasit tietty alkaa saamaan kuorrutusta ellei autoa halua saunaksi.

Viikon kokemuksella en itseäni nyt kokemusasiantuntijaksi kutsuisi, lämpöä tuntuu tulevan ihan kiitettävästi sähkölläkin (en huomaa eroa diiseli diudiin) mutta tuo -10km penalti sähkörangeen on aika suolanen...

mattix

Lainaus käyttäjältä: miz - 27.04.22 - klo:14:15
Leonissa on sama tekniikka, latauslaitteen kautta menee 10,4 - 10,6 kWh kun akku on ajettu tyhjäksi. Tuo n.10kWh on siis se käytettävissä oleva netto.

Tyhjäksihän akkua ei päästetä, vaan siellä on virtaa mm. starttia ja sähköboostia varten  vaikka sähköajoa auto ei ”tyhjällä” akulla enää sallisikaan.

Miten passatissa voi muka olla noin pska lämppäri? Ei ole Leonissa ongelmaa lämmön riittävyydessä yli 20 pakkasessa tai jäätävän tihkun kuorruttaessa autoa. Takasivulasit tietty alkaa saamaan kuorrutusta ellei autoa halua saunaksi.
Leonissa taitaa olla 12,8 kWh brutto ja 10 kWh netto.

Minulla ei ole ollut kahdessa passatissa kertaakaan pakkasilla ongelmaa ja ei kai kukaan ole sellaista täällä väittänyt. Jäätävästä tihkusta keskusteltiin.

Haluaisin nähdä sellaisen lämmittimen, jolla motarilla kunnon jäätävään tihkuun ajaessa pysyy lasit täysin auki. Passatilla ei pienet tihkut ole haitanneet pätkääkään, mutta kerran tuli sellainen keli, että tiukkaa teki. Tosin sama kokemus on ihan kolmen litran polttisvehkeelläkin.


miz

Nimimerkki akk just sanoi kokemuksensa olevan tuo mistä täällä jankataan.
.
8A piuhalla lämpö tosiaan on vähän nihkeä kovalla pakkasella, mutta 16A latausasemalla tai täydellä teholla akusta ei ole ollut kertaakaan ongelmia lämpenemisen suhteen.
Ehkä se Passatin isompi koko sitten vaikuttaa niin dramaattisesti että ei 5kW lämmitin riitä mihinkään. Vai mitä akk pari viestiä aikaisemmin tarkoitti sähköajossa tulevalla lehmän henkäyksellä ilman polttomoottorin käyttöä?

Ymmärtääkseni noissa kaikissa uusissa on sama akkupaketti ainakin suorituskyvyltään.
Olen nähnyt lähteestä riippuen 12,8 / 13,0 ja 13,1 kWh. Laturin kautta tosiaan menee tuon 10,5, eli akkuun melko tarkkaan 10.

Wiiseli

Eiks toi 37 kilsaa oo ihan linjassaan pienemmälle akulle?
PASSAT GTE VM. 2020

mattix

Nimimerkki akk mainitsi ongelmaksi varsinkin jäätävän tihkun, ei 20 asteen pakkasen.

8A ladatessa lämmitin on todellakin nihkeä verrattuna tehdaswebastoon ja tämä pätee niin passatin farkkukoossa kuin hatchback-golfissakin. Itse ajossa en ole kiinnittänyt lämmittimeen huomiota sähkö vs. bensalla ajaessa eli varmaankin tyydyttävästi toimivat molemmilla tavoilla. Ei kuitenkaan missään nimessä ole samaa luokkaa esim. bemarin kutoskoneisen dieselin kanssa.

Loogista olisi, että uusissa olisi sama akkupaketti. Minkähän takia sitten kerrotaan eri lukemia (12,8 vs. 13,0 vs. 13,3 kWh)?

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 27.04.22 - klo:14:51
Eiks toi 37 kilsaa oo ihan linjassaan pienemmälle akulle?
Minusta on. Jopa ihan hyvä suoritus riippuen kelistä. Talvella 20-25 km on aika vakio itselläni ja kesällä 30-35 km. Tosin kummassakin mukana satasen tietä.

Farao

Jäätäv tihku kovassa vauhdissa on ongelmana vähän sama, kuin sähköautolla lappiin traileri perässä kusematta kertaakaan alle kymmenessä tunnissa. Eli jos ongelmia haluaa tehdä ja luoda, niin sellaisen kyllä pystyy tekemään oli alla mikä vehje tahansa. Jos tuulilasi ei pysy auki kovassa vauhdissa, fiksumpi sovittaisi nopeutensa sellaiseen jossa ongelmaa ei ole.

akk

^Toki nopeuskin kelin mukaan, mutta silti polttiksen lämmöillä lasi pysyy sulana, sähköllä ei. "Normiolosuhteissa" sähkölämmityksellä on pärjätty talvellakin, mutta se ei silti vedä vertoja bensalähtöiselle lämmitykselle.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

miz

Meillä on aika erilaiset kokemukset siis, hyvä että on vaihtoehtoja eri autoissa eri tarpeille.

Mulla ei ole tullut kertaakaan edellisen dieselin webastoa ikävä phevillä, toisin kuin siinä välissä olleen bensa-auton kanssa. Siinäkin vain esilämmityksessä, siinä kun oli vaan letkulämppäri ja sisätilalämmitin.

Milu

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 27.04.22 - klo:11:47
Minkäslaista sähkörangea muilla on? Pisti silmään kun tuolla FB:n plugari ryhmässä moni tahkoo GTE:llä +40km matkaa sähköllä. Itsellä kun ton ottaa amulla latuista niin range näyttää 42km ja parhaillaan oon päässy maantieajoa sen ~ 37km kulutuksella 16.5Kwh/100km. Noin nopeasti laskettuna tuosta saisi käytetyksi akkukapasiteetiksi ~6Kwh. Jos Bruttoteho akussa on 10Kwh, ja nettotehon pitäisi olla 8Kwh, meinaakos tuo pihalle saatu 6Kwh sitä että 2Kwh kapasiteetista on jo karannut?

Minulla on myös samanlainen 6kWh akku ajotiedoista laskettuna ja en ole siihen ollenkaan tyytyväinen. Olen kirjoitellut asiasta tälle foorumille. Kannattaa lukea viestit nimimerkin takaa jos kiinnostaa. Akku oli viime kesänä 87% kunnossa (testattu). Mielestäni akun kunto ei selitä kaikkea vaan autoissa täytyy olla eroja akun latauksen ohjauksessa. Akku on ollut tasaisen huono sen reilu 2 vuotta kun auto on meillä.

Yleensäkin olen sitä mieltä että ajetut km keskustelua voisi vähentää ja keskittyä vertailemaan akkujen antokapasiteetteja jotka on laskettu ajotiedoista. Tällöin voisimme paremmin ymmärtää mikä on normaalia ja mikä ei. Valmistajahan olisi senkin parametrien voinut laittaa näkyviin mittaristoon, mutta heillä lienee jokin hyvä syy olla sitä näyttämättä…

Tässä yksi rangetesti jossa pikkuakku antaa 7,5 kWh. Ajomatka on tasan 50km. Kelpaisi kyllä. Itse pääsisin tuolla samalla kulutuksella 40km.
https://youtu.be/M1AppFZjyzw


mattix

Lainaus käyttäjältä: Milu - 27.04.22 - klo:18:29
Minulla on myös samanlainen 6kWh akku ajotiedoista laskettuna ja en ole siihen ollenkaan tyytyväinen. Olen kirjoitellut asiasta tälle foorumille. Kannattaa lukea viestit nimimerkin takaa jos kiinnostaa. Akku oli viime kesänä 87% kunnossa (testattu). Mielestäni akun kunto ei selitä kaikkea vaan autoissa täytyy olla eroja akun latauksen ohjauksessa. ...
Olisi mukava tietää, näkyykö auton kWh-kulutuksessa lämmitys ja muut ajoon liittymättömät touhut. Samoin  rengastuksella lienee vaikutus. En ole itse näitä jaksanut tutkia.

Minun kahden passatin kokemuksella 6-6.5 kWh on toteutunut kulutus näytön perusteella. Samaa ovat kertoneet useat kaverit ja tutut. Saan akun tyhjäksi alle 20 km matkalla kiihdyttelemällä ja ajamalla epätaloudellIesti. Toisaalta ajamalla tasaista pätkää 60 km vauhdilla ilman revittelyjä menee yli 40 km.
GTE haluaa muuten välillä vaihtaa polttomoottorille, vaikka akussa olisi varaa 3-5 km. Silloin pitää välissä ajaa 1 km polttiksella, ennen kuin antaa vaihtaa takaisin sähkölinjalle.

En siis tyrmäisi laskennallista 6 kWh kulutusta huonona akkuna. Lisäksi ei pidä sotkea pre faceliftin akkua fl-mallin akkuun.

Olen ollut havaitsevanani, että useasti akun täyteen lataamisen jälkeen pitämällä johtoa kiinni tulee diginäyttöön lisää emax-pykäliä. Toisin sanoen auto lämmittää akkua vielä suorituskykyisemmäksi tai saa sinne vielä joitakin watteja lisää?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: miz - 27.04.22 - klo:14:15
Leonissa on sama tekniikka, latauslaitteen kautta menee 10,4 - 10,6 kWh kun akku on ajettu tyhjäksi. Tuo n.10kWh on siis se käytettävissä oleva netto.

Tyhjäksihän akkua ei päästetä, vaan siellä on virtaa mm. starttia ja sähköboostia varten  vaikka sähköajoa auto ei ”tyhjällä” akulla enää sallisikaan.

Miten passatissa voi muka olla noin pska lämppäri? Ei ole Leonissa ongelmaa lämmön riittävyydessä yli 20 pakkasessa tai jäätävän tihkun kuorruttaessa autoa. Takasivulasit tietty alkaa saamaan kuorrutusta ellei autoa halua saunaksi.

Onko tuo 10,4-10,6 kWh mitattu seinässä/latauslaitteessa olevalla mittarilla? Jos on niin muista se, että siinä on myös lataushäviöt mukana eli käytännössä nettokapasiteetti on aika lähelle 10kWh, muistaisin että jossain ilmoitettu todelliseksi nettokapasiteetiksi 9,9kWh tuolle GTE facelift mallin akulle joka myös MQB Evo plugareista löytyy.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

TWBE

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 27.04.22 - klo:11:47
Minkäslaista sähkörangea muilla on? Pisti silmään kun tuolla FB:n plugari ryhmässä moni tahkoo GTE:llä +40km matkaa sähköllä. Itsellä kun ton ottaa amulla latuista niin range näyttää 42km ja parhaillaan oon päässy maantieajoa sen ~ 37km kulutuksella 16.5Kwh/100km. Noin nopeasti laskettuna tuosta saisi käytetyksi akkukapasiteetiksi ~6Kwh. Jos Bruttoteho akussa on 10Kwh, ja nettotehon pitäisi olla 8Kwh, meinaakos tuo pihalle saatu 6Kwh sitä että 2Kwh kapasiteetista on jo karannut?

Oletko katsonut mikä autossa on "alin lataustaso" ja "ylin lataustaso".

Jos noi on jätetty alas (mikä on varmasti akun pitkän eliniän kannalta järkevää) niin autohan ei lataa sitä akkua silloin täyteen. Esim. 80-90% ei taida näkyä siinä akkupalkissa ollenkaan. Se näyttää täyttä vaikka ei olekkaan ladattukaan täyteen.

Käsittääkseni auto lataa aina siihen "alin lataustaso" kohtaan ja ajoittaa ylimmän lataustason lataamisen sitten viimetinkaan siihen ajankohtaan mikä autossa on merkitty lähtöajaksi.


Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 27.04.22 - klo:19:58
Jos noi on jätetty alas (mikä on varmasti akun pitkän eliniän kannalta järkevää) niin autohan ei lataa sitä akkua silloin täyteen.
Mulla on sellainen käsitys, että plugareiden akusto on rakennettu, niin ettei se kärsi täyteen lataamisesta samalla tavalla kuin sähkö- autojen akusto. Ja muutenkin, kun range on suht pieni, niin pitäähän siitä ottaa kaikki mahollinen irti.
PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 27.04.22 - klo:19:58
Oletko katsonut mikä autossa on "alin lataustaso" ja "ylin lataustaso".

Jos noi on jätetty alas (mikä on varmasti akun pitkän eliniän kannalta järkevää) niin autohan ei lataa sitä akkua silloin täyteen. Esim. 80-90% ei taida näkyä siinä akkupalkissa ollenkaan. Se näyttää täyttä vaikka ei olekkaan ladattukaan täyteen.

Käsittääkseni auto lataa aina siihen "alin lataustaso" kohtaan ja ajoittaa ylimmän lataustason lataamisen sitten viimetinkaan siihen ajankohtaan mikä autossa on merkitty lähtöajaksi.

Ei ole tullu katottua, nyt katoin. Tuossa siis tilanne kun akku oli ”tyhjä” ja polttis hörähti käyntiin.


Katotaan aamulla kun patteri on täynnä mitä näyttää.

Mielenkiintoinen on myös tuo akun ”historia” - eli kuinka paljon akkuun on ladattu tavaraa ja paljon sitä on otettu.




Carl0s

Lainaus käyttäjältä: heller - 24.04.22 - klo:19:02
Kieltämättä olisi hyvä jos saisi noudattamaan ainoastaan kameradataa.

Tuonhan saa käyttämään pelkkää kameradataa:

4. A5 Module

1. Adaptations

2. Road sign detection fusion mode

Change from “Road Sign Fusion” to “Road Sign Detection”

Toki tuolloim tuossa on rajoituksia - ei tiedä milloin rajoitus loppuu ja ilmeisesti ei tunnista taajama-kylttiä ja siihen kuuluvaa 50kmh rajoitusta.

Carl0s

Aamu tuli ja auto täydessä latingissa:




Eli vaikuttaisi siltä että ~30% akun bruttokapasiteetista ei ole kuskin käytössä. Nopealla matikalla ajoon käytettävä energiasisältö olisi siis sen ~6Kwh.

Onkohan tuossakin jotain oppimista tuon latauksen suhteen? Kun auton ostin pari viikkoa takaperin, täydessä latingissa auto ilmoitti sähkörangen 35km. Tuosta se on pikku hiljaa hilautunut ylöspäin ja nyt ollut aamusin 41 tai 42km.

(Itse olen siis ihan tyytyväinen tuohon +30 rangeen, riittää 90% omiin ajoihin, mutta kiinostaa tietää miten tuo toimii ja mikä mahdollisesti on oman akun kunto)

miz

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.04.22 - klo:19:50
Onko tuo 10,4-10,6 kWh mitattu seinässä/latauslaitteessa olevalla mittarilla? Jos on niin muista se, että siinä on myös lataushäviöt mukana eli käytännössä nettokapasiteetti on aika lähelle 10kWh, muistaisin että jossain ilmoitettu todelliseksi nettokapasiteetiksi 9,9kWh tuolle GTE facelift mallin akulle joka myös MQB Evo plugareista löytyy.

Joo, juurikin noin. Latauslaitteen mittarin mukaan menee 10,5 kWh tyhjästä täyteen, ja akkuun käytettäväksi päätyy häviöiden jälkeen n.10.
Noin -luokkaa tuo tarkkuus tietysti on tässäkin latausasemassa, mutta oikealla hehtaarilla.
Talvella lataus + esilämmitys on ollut max 12,5 kWh. Oletettavasti silloin on häviötkin enemmän kuin nyt lämpöiseen aikaan.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 28.04.22 - klo:07:46
Aamu tuli ja auto täydessä latingissa:




Eli vaikuttaisi siltä että ~30% akun bruttokapasiteetista ei ole kuskin käytössä. Nopealla matikalla ajoon käytettävä energiasisältö olisi siis sen ~6Kwh.

Onkohan tuossakin jotain oppimista tuon latauksen suhteen? Kun auton ostin pari viikkoa takaperin, täydessä latingissa auto ilmoitti sähkörangen 35km. Tuosta se on pikku hiljaa hilautunut ylöspäin ja nyt ollut aamusin 41 tai 42km.

(Itse olen siis ihan tyytyväinen tuohon +30 rangeen, riittää 90% omiin ajoihin, mutta kiinostaa tietää miten tuo toimii ja mikä mahdollisesti on oman akun kunto)
Ei latauksella pysty auton näyttämään rangeen vaikuttamaan. Eikä sillä näytöllä olevalla rangella ole mitään merkitystä. Sää, edelliset ajot ja onko puhallin millasilla asetuksilla (on/off, huurteenpoisto) sammutuksen aikaan. Itse olen parhaimillaan pystynyt kirimään 10+ kilsaa lisää rangeen rauhallisella ajotavalla.
Tässä yksi päivä testailin miten pystyy ajamaan pelkällä sähköllä vaikka range on 0 ja polttis jo hörähti käyntiin. Tie oli n. 5 kilsaa pitkä 50km/h rajoituksella. Hyvin meni n. 4.5 kilsaa pelkällä sähköllä ja loput polttiksella. Joka kerta kun polttis hörähti käyntiin, niin nostin jalan kaasulta sammutin sen ja sen jälkeen ihan pinta kaasulla n. 50km/h: ssa niin kauan kunnes polttis taas hörähtää(ylämäki tms.) Harmi kun ei tajunnut katsoa obdelevenillä mikä oli akun varaustaso.
Eikös sen akun kunnon pysty laskemaan noin suunnilleen ulos annista?
PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

Pieni kysely: Kuinkas monella, jolla on Mib3 ja softa 0278, niin infontainment pamahtaa kajareista, kun sen buuttaa? Mulle siis ilmestyi tuo pamahdus päivityksessä ja olen nyt selvittelemässä sitä valtuutetun kanssa. He sanoivat, että " sisältyy" tuohon 0278 softaan ja esiintyy muillakin.
PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 27.04.22 - klo:21:18
Ei ole tullu katottua, nyt katoin. Tuossa siis tilanne kun akku oli ”tyhjä” ja polttis hörähti käyntiin.


Katotaan aamulla kun patteri on täynnä mitä näyttää.

Mielenkiintoinen on myös tuo akun ”historia” - eli kuinka paljon akkuun on ladattu tavaraa ja paljon sitä on otettu.




Toi "battery charge condition" ei ilmeisesti ole ajoakkuihin liitännäinen arvo. Mulla se pysy lähes samana, kun katoin täyteen ladattuna, kesken matkan a polttiksen käynnistyessä. Tuolta gatewaystä näkeen suoraan akun kapasiteetin live datana. Mietin vaan et onkohan sulla " käynnistysakku" tullu tiensä päähän, kun päästää arvon noin alas.







PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Katoin tota livedata suoraan siis moduulista 8C Battery Energy Module eli en usko että tuo on 12v - lisäksi se laskee ajossa samaan tahtiin jäljellä olevan rangen kanssa.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 29.04.22 - klo:14:32
Katoin tota livedata suoraan siis moduulista 8C Battery Energy Module eli en usko että tuo on 12v - lisäksi se laskee ajossa samaan tahtiin jäljellä olevan rangen kanssa.
Jep, näinhän se oli. Sekotti, kun Gatewayssä oli myös saman niminen live data. Mulla lähti kanssa n. 24% polttis käyntiin. Täytyy aamulla katella paljon on täyden prossat.
PASSAT GTE VM. 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy