Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

markun

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 16.04.22 - klo:20:18
Toinen kysymys:

Mitä noi "maapallot" tuossa infotainmentin yläreunassa meinaa?

Internetyhteyden tila: harmaa maapallo kertoo että yhteyttä ei ole, valkoinen on ok.

ak83

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 16.04.22 - klo:20:18
Mites radiokanavien kuvat saa takaisin? Rupesi ärsyttämään kun hitmixin paikalla oli metron kuvake ja hömönä ajattelin notta jos poistan kuvakkeen niin se varmaan lataa ne "päivitettyinä" uudelleen. No eipä ladannut, ja nyt missään ei ole kuvia (käytin siis poista kaikki optiota). Pari juutube videota kattelin aiheesta ja kuulemma pitäisi päivittyä ittestään. No päivän kuuntelulla ei ole päivittynut.


Oletko kokeillut poistaa kaikki kanavat muistista ja hakea ne uudelleen?

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: ak83 - 17.04.22 - klo:17:38
Oletko kokeillut poistaa kaikki kanavat muistista ja hakea ne uudelleen?

Tällähän se 👍 Talletin suosikit uudelleen niin kuvat tuli takas. Tosin hitmix on edelleen mukamas metro…


Tosta internetistä vielä. Mulla toi maapallo on siis aina nyt ollut joko harmaa, tai sitte harmaa x:llä. Koskaan se ei ole ollut valkoinen. Kuitenkin tuo We connect softa toimii ilman moitteita. Mihin toimintoihin tuo radio nettiä käyttää, ja voiko sille tehdä jotain?

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 18.04.22 - klo:21:10
Tällähän se 👍 Talletin suosikit uudelleen niin kuvat tuli takas. Tosin hitmix on edelleen mukamas metro…


Taitaa toi Hitmix toimia samoilla taajuuksilla kuin Metro FM aikoinaan, joten sen takia tulee Metron logo. Volkkarin pitäisi päivittää omaan tietokantaansa noi logot, mutta valitettavasti ei kovin usein näytä sitä tekevän. Auton soitin hakee ne logot sieltä tietokannasta. Vanhemmissa soittimissa (MIB 1, MIB2) logot sai vaihdettua itsekin esim. SD-kortilta, mutta ei taida onnisua enää näissä uudemmissa.
VW Passat Variant GTE

Autotus

Lainaus käyttäjältä: Autotus - 14.04.22 - klo:19:15
GTE passat ollut alla nyt alle kuukauden ja jätti tienpäälle kun polttomottori ei lähtenyt käytiin. Vaihteistovikaa ja hybridijärjestelmän vikaa herjasi. Marmorin huolto arvoi mekatroniikkavikaa, mutta tutkintaan pääsee vasta ensi viikolla. Vissiin hyvää tavaraa kun karvan vajaa 100tkm ja laatikko mahdollisesti sökö.

Päivityksenä että tehdas korvaa 100% osista ja 60% työstä korjauksessa ilman että asiasta piti kummemmin tällä kertaa vääntää. 

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 19.04.22 - klo:08:39
Taitaa toi Hitmix toimia samoilla taajuuksilla kuin Metro FM aikoinaan, joten sen takia tulee Metron logo. Volkkarin pitäisi päivittää omaan tietokantaansa noi logot, mutta valitettavasti ei kovin usein näytä sitä tekevän. Auton soitin hakee ne logot sieltä tietokannasta. Vanhemmissa soittimissa (MIB 1, MIB2) logot sai vaihdettua itsekin esim. SD-kortilta, mutta ei taida onnisua enää näissä uudemmissa.

Audissa MIB3 hakee Hitmixin logon ihan oikein. Voi olla Audilla eri tietokanta  ???
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Herr K

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 21.04.22 - klo:14:57
Audissa MIB3 hakee Hitmixin logon ihan oikein. Voi olla Audilla eri tietokanta  ???

Toi on sitä Audin premiumia  ;D
VW Passat Variant GTE

Wiiseli

Kyllä se meillä Passatin mib3: kin näkyy oikein.
Lainaus käyttäjältä: Herr K - 21.04.22 - klo:15:34
Toi on sitä Audin premiumia  ;D
Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 18.04.22 - klo:21:10
Tällähän se 👍 Talletin suosikit uudelleen niin kuvat tuli takas. Tosin hitmix on edelleen mukamas metro…


Tosta internetistä vielä. Mulla toi maapallo on siis aina nyt ollut joko harmaa, tai sitte harmaa x:llä. Koskaan se ei ole ollut valkoinen. Kuitenkin tuo We connect softa toimii ilman moitteita. Mihin toimintoihin tuo radio nettiä käyttää, ja voiko sille tehdä jotain?
mikäs radio softa sulla on?
PASSAT GTE VM. 2020

Herr K

Piti käydä itsekin katsomassa autossa ja Hitmix tosiaan näkyy oikein itsellänikin MIB3:ssa. Sen sijaan esim. Kasari tai Ysäri -kanaville ei löydy logoja ollenkaan.
VW Passat Variant GTE

peped

Onkohan tätä GTE:tä tulossa lähitulevaisuudessa(kaan) nelivetona? Muutoin tekis mieli vaihtaa vaikka heti dieselistä GTE:n mutta siirtyminen takasin etuvetoon on ajatuksenakin melkoinen turnoff.
Eipä sillä, vähissä taitaa olla vaihtoehdot jos pitäisi olla iso ja tilava perheauto (ja kuljettaja 190cm+), hybrid/sähkö, neliveto ja kohtuuhintainen (käytettynä max. n. 30tâ,¬).
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: peped - 22.04.22 - klo:09:14
Onkohan tätä GTE:tä tulossa lähitulevaisuudessa(kaan) nelivetona? Muutoin tekis mieli vaihtaa vaikka heti dieselistä GTE:n mutta siirtyminen takasin etuvetoon on ajatuksenakin melkoinen turnoff.
Eipä sillä, vähissä taitaa olla vaihtoehdot jos pitäisi olla iso ja tilava perheauto (ja kuljettaja 190cm+), hybrid/sähkö, neliveto ja kohtuuhintainen (käytettynä max. n. 30tâ,¬).

Tuskin tulee kun VAG on jo lopettanut bensa, diesel ja hybridivoimalinjojen kehityksen. Nykyiset sukupolvet käytetään loppuun ja sitten puskee vain sähköautoa pihalle.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Passova

Auto GTE vm.-20 jossa ACC (mukautuva vakionopeudensäädin) Ruksasin tänään kohdan Suurimman sall. nopeuden ennakointi. Nyt onnelma on mittarivirhe jonka arvioisin olevan 4 - 5 km/t. Ratin vasemmalta puolen voi nopeutta nostaa kilometrin kerrallaan tai 10 km hyppäyksin. Onko mitenkään mahollista sopeuttaa tuota 10 km hyppäystä vaikka 5 km/t?

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 08.04.22 - klo:15:14
Nyt oli ilmestynyt omalle autolle (MY21) tämä takaisinkutsu ja kuvauksena A-insulating mat. Tarkistin VIN-koodilla täältä:

https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls

Tänään tuli myös postitse Volkkarilta ilmoitus tästä takaisinkutsusta ja pyyntö ottaa yhteyttä huoltoon eristysmaton asennusta varten.
VW Passat Variant GTE

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Passova - 22.04.22 - klo:19:36
Auto GTE vm.-20 jossa ACC (mukautuva vakionopeudensäädin) Ruksasin tänään kohdan Suurimman sall. nopeuden ennakointi. Nyt onnelma on mittarivirhe jonka arvioisin olevan 4 - 5 km/t. Ratin vasemmalta puolen voi nopeutta nostaa kilometrin kerrallaan tai 10 km hyppäyksin. Onko mitenkään mahollista sopeuttaa tuota 10 km hyppäystä vaikka 5 km/t?

Ei ole mitenkään mahdollista. Sensijaan mittari on helppo säätää näyttämään nopeutta oikein. Omaan ex. Passattiin säädin näyttämään niin että kun mittarissa oli 100km/h niin kännykän gps:llä mitattu nopeus heitteli 99-100 arvoissa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

akk

Lainaus käyttäjältä: Passova - 22.04.22 - klo:19:36
Auto GTE vm.-20 jossa ACC (mukautuva vakionopeudensäädin) Ruksasin tänään kohdan Suurimman sall. nopeuden ennakointi. Nyt onnelma on mittarivirhe jonka arvioisin olevan 4 - 5 km/t. Ratin vasemmalta puolen voi nopeutta nostaa kilometrin kerrallaan tai 10 km hyppäyksin. Onko mitenkään mahollista sopeuttaa tuota 10 km hyppäystä vaikka 5 km/t?

Kannattaa sitten olla varuillaan, sillä äkillisiä nopeuden muutoksia voi tulla. Viimeksi mökkiteissulla 100 km/h alueella auto päätti hiljentää yhtäkkiä 50 km/h. Mitään näkyvää syytä tälle ei ollut. Näyttää myös että vastikään havaitun liikennemerkkitiedon ajaa yli karttadata (ja yleensä siis virheellinen) heti kun mahdollista. Toivoisi että asetuksissa olisi prioriteetin valinta kumpaa nopeusrajoitustietoa ensisijaisesti käyttää.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Passova

Lainaus käyttäjältä: akk - 23.04.22 - klo:06:40
Kannattaa sitten olla varuillaan, sillä äkillisiä nopeuden muutoksia voi tulla. Viimeksi mökkiteissulla 100 km/h alueella auto päätti hiljentää yhtäkkiä 50 km/h. Mitään näkyvää syytä tälle ei ollut. Näyttää myös että vastikään havaitun liikennemerkkitiedon ajaa yli karttadata (ja yleensä siis virheellinen) heti kun mahdollista. Toivoisi että asetuksissa olisi prioriteetin valinta kumpaa nopeusrajoitustietoa ensisijaisesti käyttää.
Huomasin ettei ole oikein fiksu systeemi ja taidan ottaa ruksin pois sen asetuksen kohalta.

heller

Lainaus käyttäjältä: akk - 23.04.22 - klo:06:40
Kannattaa sitten olla varuillaan, sillä äkillisiä nopeuden muutoksia voi tulla. Viimeksi mökkiteissulla 100 km/h alueella auto päätti hiljentää yhtäkkiä 50 km/h. Mitään näkyvää syytä tälle ei ollut. Näyttää myös että vastikään havaitun liikennemerkkitiedon ajaa yli karttadata (ja yleensä siis virheellinen) heti kun mahdollista. Toivoisi että asetuksissa olisi prioriteetin valinta kumpaa nopeusrajoitustietoa ensisijaisesti käyttää.
Kieltämättä olisi hyvä jos saisi noudattamaan ainoastaan kameradataa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Carl0s

Osaattekos sanoa miksi myVolkswagen sivu sanoo että auton mobiilipalvelut ovat deaktivoituina?


Ja heti alapuolella näkyy että seuraavat palvelut ovat voimassa:


Vai tarkoittaako noi mobiilipalvelut jotain muuta kuin noita weConnect palveluita?

Wiiseli

#5058
Kun mobiilipalvelut on deaktivoitu et saa we connectista ajantasaisia tietoja auton tilasta. Sähkörange jne...  Sulla on todennäköisesti auton sijainnin jako pois päältä!

PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Kyllä niiden mun mielestä pitäisi olla päällä, ja ainakin tuo weConnect näyttää latauksen tilaa ja lähettelee ilmoituksia puhelimeen jos lataus katkeaa. Tosin todella epäluotettavasti.

Voisikohan tää liittyä siihen samaan kun tuossa aikaisemmin kyselin tuota maapallokuvaketa. Mulla se ei ikinä ole ollut tollainen kirkas, vaan aina joko harmaa tai harmaa jossa x vieressä:

https://ibb.co/375t5nP

Wiiseli

Jos se maapallo on harmaa tai ruksilla, niin sun autos ei ole yhteydessä serveriin, jonka kautta tieto auton ja äpin välillä kulkee. Tuo epäluotettava sana just kertoo sen ettet pysty olla varma onko se yhteys juuri nyt aktiivinen. Mulla oli samanlaisia ongelmia, kun auton infainmentin softa päivitettiin. Valtuutettu sai sen kuntoon jollain konsteilla. Ota yhteys we connectin asiakaspalveluun, joka on ilmainen numero.
PASSAT GTE VM. 2020

akk

Lainaus käyttäjältä: heller - 24.04.22 - klo:19:02
Kieltämättä olisi hyvä jos saisi noudattamaan ainoastaan kameradataa.

Aikanaan tuon karttadatan häiriköinnin sai Ford Mondeosta huollossa kytkettyä koodauksella pois. Tosin sitten tuli ongelmaksi Suomen liian harva nopeusrajoitusmerkkien esiintymisväli. Eli kun systeemi ei saanut mielestään tarpeeksi usein päivitettyä nopeusrajoituksia, niin nopeusrajoitusmerkintä meni harmaaksi näytössä  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 25.04.22 - klo:12:04
Jos se maapallo on harmaa tai ruksilla, niin sun autos ei ole yhteydessä serveriin, jonka kautta tieto auton ja äpin välillä kulkee. Tuo epäluotettava sana just kertoo sen ettet pysty olla varma onko se yhteys juuri nyt aktiivinen. Mulla oli samanlaisia ongelmia, kun auton infainmentin softa päivitettiin. Valtuutettu sai sen kuntoon jollain konsteilla. Ota yhteys we connectin asiakaspalveluun, joka on ilmainen numero.

Tästä kuvasta näät, kun on tietojen jako salaisella(spy- kuvake), niin tietojen jako on deaktivoitu.
PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 25.04.22 - klo:12:14

Tästä kuvasta näät, kun on tietojen jako salaisella(spy- kuvake), niin tietojen jako on deaktivoitu.

Pitääpi tarkistaa tuo ja tarvittaessa soitella tuonne weConnect aspaan.

zobuli

Passat GTE:n ja Superb iV:n välillä tässä nyt pohdin. Aika paljon ollut erilaisia ongelmia hybridi Superbissa tämän foorumin keskusteluketjun mukaan.

Jos GTE:ssa ei ole Webastoa niin ilmeisesti sähköllä pystyy myös auton lämmittämään? Onko tuo sähköllä lämmittäminen jotenkin huonompi kuin bensalla? Edellyttää toki että hybridiakussa on virtaa, mutta lähinnä lämmitystehoa ajatellen ja jos auto on latauspiuhassa niin silloin ei ole akkuongelmaa.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Banned

Puolikylmässä autotallissa lämpiää sähkölläkin, mutta jos ulkona pidät, niin webasto on ehdoton.
Passat GTE

mattix

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 26.04.22 - klo:12:17
...
Jos GTE:ssa ei ole Webastoa niin ilmeisesti sähköllä pystyy myös auton lämmittämään? Onko tuo sähköllä lämmittäminen jotenkin huonompi kuin bensalla?
...
Suko-pistokkeella (8-10A = 1,8-2,3 kW) lämmittäminen on yhtä tyhjän kanssa. Jos pystyt lämmittämään 16A virralla (3,7 kW), niin sitten sillä jotain tekeekin verrattuna webastoon (4-5 kW).

Olikohan niin, että sähköllä lämmittäessä pitää jättää puhallusnopeus ja lämpötila sopivaksi autoa sammuttaessa, että lämmitys onnistuu? Webastollahan nuo säätyy kohdilleen sitä käyttäessä.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: mattix - 26.04.22 - klo:13:50
Suko-pistokkeella (8-10A = 1,8-2,3 kW) lämmittäminen on yhtä tyhjän kanssa. Jos pystyt lämmittämään 16A virralla (3,7 kW), niin sitten sillä jotain tekeekin verrattuna webastoon (4-5 kW).

Olikohan niin, että sähköllä lämmittäessä pitää jättää puhallusnopeus ja lämpötila sopivaksi autoa sammuttaessa, että lämmitys onnistuu? Webastollahan nuo säätyy kohdilleen sitä käyttäessä.
Me pärjättiin ihan mainiosta talvi sähköisellä lämmityksellä (10A) ja auto talvehtii ulkona. Välillä laitoin pari 30 min. lämmityskierrosta ja jos ei ikkunat ihan puhtaat ollu, niin ainakin, niin sulaneet et lähti pyyhkimällä tavarat pois. Mitä ite oon testaillu noita puhallusnopeuksia, niin ainoa selkeästi vaikuttava asetus on jättää tuulilasin huurteenpoisto- puhallus päälle.
PASSAT GTE VM. 2020

tet

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 26.04.22 - klo:14:33
  Me pärjättiin ihan mainiosta talvi sähköisellä lämmityksellä (10A) ja auto talvehtii ulkona. Välillä laitoin pari 30 min. lämmityskierrosta ja jos ei ikkunat ihan puhtaat ollu, niin ainakin, niin sulaneet et lähti pyyhkimällä tavarat pois. Mitä ite oon testaillu noita puhallusnopeuksia, niin ainoa selkeästi vaikuttava asetus on jättää tuulilasin huurteenpoisto- puhallus päälle.

Eiköhän tässä ole vähän kysymys autoilukulttuurien eroista. Ne, jotka tapaavat ajella talvipakkasella shortseissa ja hawaijipaidassa, ovat sitä mieltä ettei plugarin sähkölämmityksellä tee mitään, ainakaan sukosta. Sitten taas ne, jotka pukeutuvat talvella talvivaatteisiin, ovat tyytyväisempiä sähköiseen lämmitykseen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

akk

^Ei sillä webastollakaan ruoho viherrä auton ympärillä kun lämmittää, mutta ainakin tuulilasin saa sulaksi, skrapaamaan joutuu silti vähänkin kovemmilla pakkasilla.
Mutta kyllä tuo sähkölämmitys on kuin lehmän henkäys, sen huomaa viimeistään kun ajaa jäätävän tihkusateen aikana, niin eipä pysy tuulilasi auki, ei ellei pakota autoa polttomoottoriajoon, jolloin lämpöä alkaa tulla.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy