Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

heller

Teeppä sama ihan normaalilla ajolla. Tuolleen ei kuitenkaan kukaan arkiajoja ajele ;)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ZimKork

#5011
Ei toki. Lähinnä itseä kiinnosti mikä on akun kunto näin vuosien ja kilometrien jälkeen. Vielä pääsi yli 40km. Uutenahan näillä pääsi tällaisella ajolla sinne viiden kympin kieppeille, tosin kesäkelillä. Ei mikään paha pudotus 200tkm jälkeen.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 01.04.22 - klo:14:22
Polttoaineputkien uusimiseen liittyvä kampanja on käynnissä, mutta näköjään nyt on tullut lisäksi myös akun eristykseen liittyvä takaisinkutsukampanja:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/63d0c1c9-e243-42fc-9a64-393b3d58c3e9

Koskee Passatin lisäksi myös Golf, Tiguan ja Arteon plugareita sekä joitakin Seatin ja Skodan malleja. Valitettavasti tarkempaa tietoa ei ole vuosimalleista tai valmistusajankohdasta.

Nyt oli ilmestynyt omalle autolle (MY21) tämä takaisinkutsu ja kuvauksena A-insulating mat. Tarkistin VIN-koodilla täältä:

https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls
VW Passat Variant GTE

Carl0s

Tulipa hommattua tuollainen -18 vuoden GTE. Viellä ei ihan kauheasti osaa sanoa kokemuksia, mutta muutama kysymys heräsi heti:

Volkkarin sivuille kun rekkas auton, tuli "viimeistele asetus autossa" ja ohjeet oli mennä Menu -> setup -> online services... Tuossa omassa ei tuollaista valikkoa vain ole. Luulisi että VIN:in perusteella VW tietäisi jos autossa on jokin ominaisuus tai ei.

Infotainmentin yläreunassa on myös maapallonkuva, jossa viiva yli. Olettaisin että liittyy jotenkin verkkoyhteyteen. Infotainmenttinä on tuo "napiton" ei navillinen soitin.


akk

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 08.04.22 - klo:15:14
Nyt oli ilmestynyt omalle autolle (MY21) tämä takaisinkutsu ja kuvauksena A-insulating mat. Tarkistin VIN-koodilla täältä:

https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls

Sama juttu Arteonissa, tuli sitten nyt tämäkin polttoaineputkien vaihdon lisäksi  :(
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 08.04.22 - klo:17:36
Tulipa hommattua tuollainen -18 vuoden GTE. Viellä ei ihan kauheasti osaa sanoa kokemuksia, mutta muutama kysymys heräsi heti:

Volkkarin sivuille kun rekkas auton, tuli "viimeistele asetus autossa" ja ohjeet oli mennä Menu -> setup -> online services... Tuossa omassa ei tuollaista valikkoa vain ole. Luulisi että VIN:in perusteella VW tietäisi jos autossa on jokin ominaisuus tai ei.

Infotainmentin yläreunassa on myös maapallonkuva, jossa viiva yli. Olettaisin että liittyy jotenkin verkkoyhteyteen. Infotainmenttinä on tuo "napiton" ei navillinen soitin.

Mielenkiintoista, puhelimen yhdistämisen jälkeen tuo carnet ilmesty asetuksiin. Noh, palvelu on umpeutunut :/ Onkos toi ton 60â,¬ arvoinen?

Lisäksi ihmetytti eikö mistään nää paljon juissia akkuun menee? Appiukon mersussa mittaristossa näky akun tila %, latusvirta ja kauanko ennenkuin akku on täysi. Passatti näyttää vain aika täyteen…

Milu

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 07.04.22 - klo:21:01
Ylläolevaan vielä lisäksi että en siis ajanut koko tuntia tuota 41 km matkaa, vaan pysähdykset oli sekä Tuusulassa että kauppareissulla Jumbossa. Ajomoodi oli "normal" en käyttänyt "eco" moodia.

Akkusi antoi tässä tapauksessa ulos 6,636kwh, joka on erittäin hyvä omaani verrattuna. Keskimäärin noin 0,7 kWh enemmän kuin omassani 105 tkm ajetussa -18 mallissa. Kapasiteetti lasketaan: 42 x 0,158.
Tulisi aina verrata akun ulos antamaa kapasiteettia, eikä ajettuja km. Saat todennäköisesti suunnilleen saman kapasiteetin vaikka ajaisit seuraavalla kerralla "normaalisti" akun tyhjäksi.

heller

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 08.04.22 - klo:21:53
Mielenkiintoista, puhelimen yhdistämisen jälkeen tuo carnet ilmesty asetuksiin. Noh, palvelu on umpeutunut :/ Onkos toi ton 60â,¬ arvoinen?

Lisäksi ihmetytti eikö mistään nää paljon juissia akkuun menee? Appiukon mersussa mittaristossa näky akun tila %, latusvirta ja kauanko ennenkuin akku on täysi. Passatti näyttää vain aika täyteen…
Ei valitettavasti näe kuin ajan milloin valmis. Toisaalta autohan ottaa maksimissaan sen 3.6kW, joten melko lailla täysillä se ottaa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

makelja

Auto on ruvennut herjaamaan "Drive assist ei käytössä" herja tulee ja menee, vaikka itse drive assist olisi päällä. Ja herjaa myös kun ei ole päällä. Välillä menee päiviäkin että ei mitään, mutta sitten kun innostuu niin se tulee monta kertaa minuutissa. Melkoisen rasittavaa, kun se pinkuttaa.
Pitänee viedä huoltoon katsottavaksi, kun takuukin on menossa umpeen 20.4.

Rusty88

Nyt on pakko kysyä fiksummilta apuja tähän GTE:n ajovaloasiaan. Mistä pirusta sen nyt tietää, minkä tason ajovalot on? Halogentyyppiset/heijastintyyppiset umpiot nyt on selvästi ilman mitään ominaisuuksia, mutta... Jos on projektoriumpiot mutta ei kameraa, voiko silloin olla kaarrevalotoiminto/ratin mukaan kääntyvät ajovalot kuitenkin? Jos on kamera tuulilasissa, onko silloin aina ne DLA ajovalot? Ilmeisesti myös automaattikaukovalot vaatii jonkintasoisen kameran tuulilasissa?

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Rusty88 - 12.04.22 - klo:07:59
Nyt on pakko kysyä fiksummilta apuja tähän GTE:n ajovaloasiaan. Mistä pirusta sen nyt tietää, minkä tason ajovalot on? Halogentyyppiset/heijastintyyppiset umpiot nyt on selvästi ilman mitään ominaisuuksia, mutta... Jos on projektoriumpiot mutta ei kameraa, voiko silloin olla kaarrevalotoiminto/ratin mukaan kääntyvät ajovalot kuitenkin? Jos on kamera tuulilasissa, onko silloin aina ne DLA ajovalot? Ilmeisesti myös automaattikaukovalot vaatii jonkintasoisen kameran tuulilasissa?

Oon ymmärtäny että valot menee seuraavasti:

- Halogen: Perus halogenit

- Led low: Ledivalot, jotka eivät käänny. Ei GTE passateissa nää erotti erillaisesta päiväajovalosta, joka on vain pieni valkoinen nauha umpion alaosassa. Ilmeisesti kameran kanssa näihin saa automaattiset pitkät ns. light assist

- Led High: Kääntyvät ledvalot. Ilman kameraa valot kääntyvät näyttämään kaarteeseen. Kameran kanssa Dynamic light assist

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Rusty88 - 12.04.22 - klo:07:59
Nyt on pakko kysyä fiksummilta apuja tähän GTE:n ajovaloasiaan. Mistä pirusta sen nyt tietää, minkä tason ajovalot on? Halogentyyppiset/heijastintyyppiset umpiot nyt on selvästi ilman mitään ominaisuuksia, mutta... Jos on projektoriumpiot mutta ei kameraa, voiko silloin olla kaarrevalotoiminto/ratin mukaan kääntyvät ajovalot kuitenkin? Jos on kamera tuulilasissa, onko silloin aina ne DLA ajovalot? Ilmeisesti myös automaattikaukovalot vaatii jonkintasoisen kameran tuulilasissa?
Kannattaa laittaa kuva valoista, niin näkee millaset on! Jos sattuu olemaan samanlaiset ku mulla niin osaan ainakin ne haukkua maanrakoon!🤣
PASSAT GTE VM. 2020

Rusty88

Kiitos vastauksista. Omassa autossa on heijastinumpiot mutta LED tuikut. Sinänsä valoteho ja -kuvio oli asiallinen mutta olisin toivonut, että tämän hintaisessa ja tällaista tekniikkaa edustavassa autossa olisi sentään ratin mukaan kääntyvät valot. Nyt yritänkin markkinoilla olevista autoista arpoa, että mitkä valot olisi missäkin. Turvallisinta lienisi siis valita sellainen, jossa kamera näkyy tuulilasissa? Vaan ei taida tämäkään olla tae sille, että on varmasti DLA valot, vaan voi edelleen olla vain automaattipitkät? Liikkeissä näyttäisi kosolti olevan autoja, joissa on projektoriumpiot mutta ei kameraa tuulilasissa. Onpahan nämä passattien varustelut melko sekavia omaan makuun.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Rusty88 - 12.04.22 - klo:12:46
Kiitos vastauksista. Omassa autossa on heijastinumpiot mutta LED tuikut. Sinänsä valoteho ja -kuvio oli asiallinen mutta olisin toivonut, että tämän hintaisessa ja tällaista tekniikkaa edustavassa autossa olisi sentään ratin mukaan kääntyvät valot. Nyt yritänkin markkinoilla olevista autoista arpoa, että mitkä valot olisi missäkin. Turvallisinta lienisi siis valita sellainen, jossa kamera näkyy tuulilasissa? Vaan ei taida tämäkään olla tae sille, että on varmasti DLA valot, vaan voi edelleen olla vain automaattipitkät? Liikkeissä näyttäisi kosolti olevan autoja, joissa on projektoriumpiot mutta ei kameraa tuulilasissa. Onpahan nämä passattien varustelut melko sekavia omaan makuun.

Joo, omani on juurikin tuollainen kääntyvillä ledeillä varustetty yksilö - mutta ilman kameraa. Kattelin että kameran saisi Kufateciltä ~300â,¬ hintaan + sisätilan muovit. Tod näk kun tuulilasi menee vaihtoon vaihdan kamerallisen mallin lasin ja tilaan nuo roippeet.

Rusty88

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 12.04.22 - klo:14:39
Joo, omani on juurikin tuollainen kääntyvillä ledeillä varustetty yksilö - mutta ilman kameraa. Kattelin että kameran saisi Kufateciltä ~300â,¬ hintaan + sisätilan muovit. Tod näk kun tuulilasi menee vaihtoon vaihdan kamerallisen mallin lasin ja tilaan nuo roippeet.

Jos sattuisi hajottamolta löytämään projektoriumpiot edullisemmin niin onkohan umpioissa tarvittava äly itsessään? Vai liekö tarve hankkia joku ohjausboksi vielä erikseen? Eli jos löytää umpiot niin riittäisikö sen jälkeen, että tilaa kufateciltä kameran ja kaapelit?

Carl0s

Mä en tohon osaa sanoo, tossa omassa molemmat umpiot näkyy omana ohjinyksikkönään, sekä niiden lisäksi on sit multifunctiom module jossa on kanssa aika paljon koita valojen asetuksia.


Kysymys: saako tota koodattua mitenkään niin että auto ei sammu kun poistuu autosta esim. Postilaatikolle? Nyt auto sammuu kun vaihde on P:llä ja kuskin vyö aukeaa.

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 13.04.22 - klo:16:08
Kysymys: saako tota koodattua mitenkään niin että auto ei sammu kun poistuu autosta esim. Postilaatikolle? Nyt auto sammuu kun vaihde on P:llä ja kuskin vyö aukeaa.
Avaa kuskin ovi raolleen, paina virrat takaisin päälle ja poistu autosta. Näin virrat jäävät päälle.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Rusty88 - 12.04.22 - klo:16:00
Jos sattuisi hajottamolta löytämään projektoriumpiot edullisemmin niin onkohan umpioissa tarvittava äly itsessään? Vai liekö tarve hankkia joku ohjausboksi vielä erikseen? Eli jos löytää umpiot niin riittäisikö sen jälkeen, että tilaa kufateciltä kameran ja kaapelit?

Tarviit kokonaiset umpiot kaikkine sähköosineen. Siellä on ainakin 2 ohjainmoduulia per umpio. Lisäksi ajovalojen korkeudensäädön ohjainlaite, kaapelia, liittimiä sekä korkeusanturin taka-akselille.
Paljon aikaa ja tupakkaa ja tutkimustyötä.

Kameraa varten uuden tuulilasin, lämmittimen kameralle, kameran ja johtoja.

Kumpikaan asennuksista ei ole luokkaa helppo.

Noiden lisäksi parametrisointia, koodausta ja kalibrointia. Ja ei riitä pelkästään obd11 / vcds noihin.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: aMatsoni - 14.04.22 - klo:07:17
Avaa kuskin ovi raolleen, paina virrat takaisin päälle ja poistu autosta. Näin virrat jäävät päälle.

Jos sitä nappia pitää painaa niin se on ihan sama jos sen joutuu starttaa "alusta saakka".

Edellisessä C7.5 tuota pystyi muuttamaan koodauksilla:

a) Avaat oven, auto pysyy käynnissä tai "ready"-tilassa jos S/S aktiivinen.

b) Auto sammuu kun avaat oven. Käytännössä pystyit ajaa parkkiin, lyödä P:n päälle, lähteä autosta ja painaa kakesta ovet lukkoon.

Nyt toi passatti ei toimi oikeen kummallakaan tavalla. Autoa ei saa jätettyä "ready" tilaan, mutta eipä ne ovet myöskään mene tuossa tilassa lukkoon. Otettu kummastakin vaihtoehdosta nyt ne huonoimmat 😅

Autotus

GTE passat ollut alla nyt alle kuukauden ja jätti tienpäälle kun polttomottori ei lähtenyt käytiin. Vaihteistovikaa ja hybridijärjestelmän vikaa herjasi. Marmorin huolto arvoi mekatroniikkavikaa, mutta tutkintaan pääsee vasta ensi viikolla. Vissiin hyvää tavaraa kun karvan vajaa 100tkm ja laatikko mahdollisesti sökö.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Autotus - 14.04.22 - klo:19:15
GTE passat ollut alla nyt alle kuukauden ja jätti tienpäälle kun polttomottori ei lähtenyt käytiin. Vaihteistovikaa ja hybridijärjestelmän vikaa herjasi. Marmorin huolto arvoi mekatroniikkavikaa, mutta tutkintaan pääsee vasta ensi viikolla. Vissiin hyvää tavaraa kun karvan vajaa 100tkm ja laatikko mahdollisesti sökö.

Eiköhän se ole mekatroniikka vaihtokunnossa kuten kaikilla muillakin. Aika yleinen vika noissa pre-FL versioissa. Kannattaa varautua että seuraavaksi vuotaa öljyä laatikon ja moottorin välistä ja kaikkea muuta halpaa ja kivaa.

Tämän palstan perusteella GTE on selkeästi epäluotettavin voimalinja B8 Passattiin niin toivotan onnea, menestystä ja pitkiä hermoja.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Autotus

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.04.22 - klo:20:55
Eiköhän se ole mekatroniikka vaihtokunnossa kuten kaikilla muillakin. Aika yleinen vika noissa pre-FL versioissa. Kannattaa varautua että seuraavaksi vuotaa öljyä laatikon ja moottorin välistä ja kaikkea muuta halpaa ja kivaa.

Tämän palstan perusteella GTE on selkeästi epäluotettavin voimalinja B8 Passattiin niin toivotan onnea, menestystä ja pitkiä hermoja.

Onko tuo FL:n luotettavuus huomattavasti parempi? Katselin noita 2020 FL malleja että maksavat jonkin verran ajettuna vielä saman verran kuin muutama vuosi sitten olisi saanut tilattua tehtaalta. Alkaa vain foorumeja selatessa huolestuttaa monet mahdolliset GTE:n ongelmat, kun tarkoitus oli vaihtaa uudempaan ja vähemmän ajettuun juuri sen takia että varmasti pääsee aina liikkeelle ja ettei varsinkaan makta tyssää kesken kaiken.

Se vain tuntuu olevan ongelma että kaikista malleista löytää jotain vikaa kun oikein foorumeilta kaivaa, mutta vaikeampi arvioida miten todennäköisiä nämä ongelmat ovat.

mattix

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.04.22 - klo:20:55
Eiköhän se ole mekatroniikka vaihtokunnossa kuten kaikilla muillakin. Aika yleinen vika noissa pre-FL versioissa. Kannattaa varautua että seuraavaksi vuotaa öljyä laatikon ja moottorin välistä ja kaikkea muuta halpaa ja kivaa.

Tämän palstan perusteella GTE on selkeästi epäluotettavin voimalinja B8 Passattiin niin toivotan onnea, menestystä ja pitkiä hermoja.
Reippaasti oletettu ja sinullahan ei ole GTE-passattia ollut. Sattuuko olemaan tietoa, paljonko GTE autoja on suhteessa diisseli/bensa-pasuunoihin ja paljonko foorumilla näiden omistajat esiintyvät?

En ristisi Passat GTE:tä noin reippaalla tavalla. Oma otanta lähipiiristä yhteensä seitsemän pre-fl autoa.

Carl0s

Onko tuossa jotain ylläpitolaturia tuolle 12v akulle kun auto on töpselin päässä?
Kattelin aamulla we connectista auton tilaa, ja näytölle pamahti ilmoitus että 12v akun säästämiseksi 3 toimintoa mahdollista ennen kuin auto pitää käynnistää. Olen ihmeissäni, voisi kuvitella että kun töpseli on kiinni, ladataan kaikki akut ja ei ole sinäänsä väliä paljon sähköä käytetään.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 15.04.22 - klo:08:26
Onko tuossa jotain ylläpitolaturia tuolle 12v akulle kun auto on töpselin päässä?
Kattelin aamulla we connectista auton tilaa, ja näytölle pamahti ilmoitus että 12v akun säästämiseksi 3 toimintoa mahdollista ennen kuin auto pitää käynnistää. Olen ihmeissäni, voisi kuvitella että kun töpseli on kiinni, ladataan kaikki akut ja ei ole sinäänsä väliä paljon sähköä käytetään.
Ã,,lä huoli se on normaali ilmoitus, kun sovellus ei saa yhteyttä autoon. Kun yhteys autoon saadaan, niin ilmoitusta ei enää tule.
PASSAT GTE VM. 2020

tet

^^ Taitaa kaikissa täyshybrideissä tapahtua 12V akun lataus samalla tavalla, eli DC/DC-konvertterilla korkeajännitepuolelta. Eri autoissa on sitten erilaiset softat, joten ero voi olla siinä, missä tilanteissa se konvertteri on käynnissä. Tästä nimenomaisesta autosta ei ole käsitystä, että lataako se korkeajänniteakun latauksen aikana, ja jos niin millä reunaehdoilla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

inno

Tulipas tämmönen härveli ostettua, alusta ja vanteet hommattu, mutta lippa mietityttää. Eli passaako gte:n puskurin alle r-line lippa, vakio puskurin lippa vai pitääkö olla juuri gte-puskuriin tarkoitettu lippa?

makelja

#5037
Faceliftiin käy R-linen lippa. Mulla sellainen oli, mutta se hajosi talvella, niin otin sen pois. Pre-faceliftistä en tiedä, mutta mitä olen katsellut kuvista niin pre-faceliftiin mennee perusmallisen lippa.

https://de.csr-shop.info/CSL362.html

lanporo

Mulla on nyt toinen GTE Passatti menossa. Eka oli 2016 vuoden kohtuu hyvil varusteil (täyssähköset etupenkit hieronnalla ja muistilla, hud näyttö ym ym) mutta nyt pari viikkoa ajellut uudella, tai itseasias vuoden vanhemmalla eli 2015. Löysin autokaupasta siis 2015 vuoden GTE Passatin kaikilla varusteilla, eli ilmeisesti executive? Mikä erikoisinta auto oli ajettu vain 15tkm 7 vuodessa! Saksan tuonti. Epäilin ensin mittarin viilausta kunnes laitoin meiliä Wolfsburgin tehtaalle. Auto ollut tuotantolinjaston ensimmäisiä autoja kun GTE:tä alettiin valmistamaan ja ostamani yksilö on toiminut tehtaan esittelyautona vuoteen 2020. Vuonna -20 auton matkamittarissa on ollut vaivaiset 2800km jonka jälkeen auto on liikkeen kautta myyty yksityiselle omistajalle. Kerrassaan mielenkiintoinen historia. Huoltokirjan takakannessa oli vielä suositushinta ko. mallille joka oli 65.000â,¬, saksassa siis. Suomen hinta todennäköisesti jotain päälle 70.000â,¬. 32.000â,¬ oli suomessa lapussa hinta kun kaupat tehtiin, omasta mielestäni ainakin löysin erittäin hyvän yksilön 👍🏻




Carl0s

Mites radiokanavien kuvat saa takaisin? Rupesi ärsyttämään kun hitmixin paikalla oli metron kuvake ja hömönä ajattelin notta jos poistan kuvakkeen niin se varmaan lataa ne "päivitettyinä" uudelleen. No eipä ladannut, ja nyt missään ei ole kuvia (käytin siis poista kaikki optiota). Pari juutube videota kattelin aiheesta ja kuulemma pitäisi päivittyä ittestään. No päivän kuuntelulla ei ole päivittynut.

Toinen kysymys:

Mitä noi "maapallot" tuossa infotainmentin yläreunassa meinaa?



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy