Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 22.03.22 - klo:16:43
2019 on tullut facelift, tunnistaako sen siitä että etupuskurin alaosassa on "kolmionmallinen" leikkaus muoviosassa, kuten tässä kuvassa: https://autobild.fi/image-3.475068.8595c89eb8?size=1024
Vai mistä ulkoisesti voi tietää kyseessä olevan varmasti facelift malli, eikä vain vuonna 2019 rekisteröity auto?
Kyllä tuo on FL. Sisäkuvista helppo nähdä siitä että FL:ssä ei ole enää analogista kelloa kojelaudan keskellä.

makelja

Ja faceliftin keulassa on kokonaan musta se alaosa. Ei siis korinväristä osaa. Ja ratit ovat erilaiset.
Face


Pre

akk

^ Myös digimittaristo on erillainen. Uudemmassa on "analogiset" mittapylväät molemmissa päissä, ja onhan se muutenkin sutjakamman näköinen  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

makelja

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 18.03.22 - klo:15:49
Jos mittaristo on uusi, eli kilometrejä alle 100, niin lukemat saa kohdilleen VCDS:llä. Jos ei, niin sitten pitää softalla ajaa n. 260 - 270 km/h kunnes lukemat täsmää. Softan lisäksi tarvitaan sopiva kaapeli. Niin ja pienemmäksi niitä kilometrejä ei saa muutettua millään ilveellä.

Mittaristo on pnp johdotuksen puolesta. ODIS-online yhteydellä mittariston sopeutus ajonestoon ja CP poisto. Molemmat avaimet pitää olla ajonestohommassa mukana.

GTE en omista, mutta vastaavan työ on omaan normi-Passattiin tehty pari viikkoa sitten.

Ja ainakin Pre-FL mittariston kehys ja nahkalärpyke on hinnoissaan jos sattuu jostain löytämään. Niissä tuntuu olevan myyjän markkinat kuten AdBluessakin nykyään :)

Noniin.
Käyttämätön VC ostettu. Nyt sitten tilaukseen se bezel. Onko se nahkalärpykkä erilainen analogisessa ja saako sen siitä irti? Ja pitääkö käyttämättömässäkin poistaa CP?

o.b.

Käsittääkseni uudessa mittaristossa ei ole CP aktiivinen. Ja vaikka olisikin, sen poistaminen on pienempi homma ajoneston sopeutukseen verrattuna. Itsellä piti poistaa rattiakselin suojamuovit ja kaivaa lukukela näkyviin, jotta se tunnisti avaimet tarpeeksi hyvin.

Tietääkseni se nahkalärpyke on erilainen ja niitä myydäänkin aika usein yhdessä sen kehyksen kanssa. Mutta kannattaa katsella googlen kuvahaulla. Ainakin vanhemmassa versiossa kehyksen alareunan muotoilu oli selkeästi erilainen.

makelja

#4985
Löytyi se mittariston reunus ja lärpätin Ruotsista yhteishintaan 103â,¬ toimituskuluineen.

Ja katselin yhden videon vaihdosta. Ei sekään näyttänyt kovin pahalta rastilta. Joten taidan itse tehdä sen ja sitten VCDS koodaus jonkun toisen toimesta ja tarvittaessa CP pois merkkihuollossa.

o.b.

Ei onnistu uudenkaan mittariston vaihto ilman ODIS onlinea, eli pitää olla yhteys tehtaan tietokantaan. Km-lukeman voi vaihtaa oikeaksi niin kauan kun lukema on alle 100km.

Uutta mittaristoa ei kannata edes kokeilla sähköihin ennen kuin on pajalla, jossa ajoneston sopeutus voidaan tehdä. Samassa paikassa saavat myös kilometrit kohdilleen.

Youtubessa kaikki näyttää helpolta, mutta autoon ei taida saada edes virtoja päälle jos mittaristo on vaihdettu ilman ajoneston sopeutusta. Joltain foorumilta luin myös tapauksesta, jossa oli kokeiltu sillä seurauksella, että auto ei enää toiminut vanhalla mittaristollakaan ???

makelja

Ok. Sitten saa Alppilan Autohuolto hoitaa asian.

makelja

o.b.
Missä päin sun asennus tehtiin? Alppilan Autohuolto nosti heti kädet pystyyn ja kehotti olemaan yhteydessä Vokkarin omaan huoltoon.

Autotus

Tietääkö kukaan miten 2018 vuosimallin GTE Passatissa hallitaan varashälytintä? myVolkswagenin varustelistassa näkyy Varashälytin sisätilan monitoroinnilla ja hinauksen estolla. Ohjekirjassa oli että se saa pois päältä avaamalla kuljettajan ovi ja painamalla hälyttimen näppäintä tai ajoneuvon asetuksista, mutta kumpaakaan en löytänyt. Jonkun Youtube videon löysin normaalista passatissa jossa nappi olisi ollut b-pilarissa kuljettajan penkin kohdalla, mutta ei tuollastaikaan ole.

myWolkswagen listauksesta:
Anti-theft alarm system with interior monitoring, backup horn, and towing protection
Anti-theft alarm system

dwntime

Uudemmissa ei ole enää b-pilarissa nappia vaan se kerta disablointi tehdään sieltä car valikon olikohan lukituksen alla.

Toinen tapa oli muistaakseni painaa lukitusnappia kaukosäätimestä kaksi kertaa peräkkäin ovia lukittaessa. Silloin menee sisätilanvalvonta pois päältä siihen asti kunnes lukitus seuraavan kerran avataan.

Autotus

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 27.03.22 - klo:23:02
Uudemmissa ei ole enää b-pilarissa nappia vaan se kerta disablointi tehdään sieltä car valikon olikohan lukituksen alla.

Toinen tapa oli muistaakseni painaa lukitusnappia kaukosäätimestä kaksi kertaa peräkkäin ovia lukittaessa. Silloin menee sisätilanvalvonta pois päältä siihen asti kunnes lukitus seuraavan kerran avataan.

Ymmärsin että Safe Guardin saa pois päältä tuolla kahdella peräkkäisellä painalluksella ja että tuo on erillinen järjestelmä varashälyttimeen nähden. Luulisi että tuohon jokin fyysinen näppäin vielä löytyisi.

teräksenharmaa

Seuraavaan ensi vuoden lopulla esiteltävään Passattiin lupaillaan GTE:hen sadan kilometrin sähkörangea. Tuota tarjoavat vain farkkukorisena.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Autotus - 27.03.22 - klo:23:16
Ymmärsin että Safe Guardin saa pois päältä tuolla kahdella peräkkäisellä painalluksella ja että tuo on erillinen järjestelmä varashälyttimeen nähden. Luulisi että tuohon jokin fyysinen näppäin vielä löytyisi.

Mitä tarkoitat erillisellä toiminnolla? Varashälyttimen ohjainlaite ja anturit on siinä edessä olevassa kattovaloyksikössä. Siinä on sisätilanvalvonta, ikkunan rikkomisen tunnistin ja kallistusanturi kaikki samassa paketissa. Ei siellä ole mitään erillisiä ohjainlaitteita tms. noita varten.

Tuon näköinen kikkula :


Ja ei siellä ole fyysistä nappia vaikka kuinka luullsi. 2018 - 2019 eteenpäin valmistetuissa autoissa ei ole enää fyysistä nappia vaan sisätilanvalvonta ja kallistuksen tunnistin disabloidaan multimediayksikön CAR valikon alta.

Heinz

Passat GTE vm. 2017, ajettu 104460km

Auto ollut itsellä nyt vajaan kaksi vuotta. Ollut sitä ennen Oulussa leasing-autona kolme vuotta. Ostettu Suomen Autokaupasta (6/2020) jolloin ajokilometrejä oli 75000km. Kaikki huollot tehty ajallaan Oulun Pörhöllä niin edellisen haltijan kuin itsenikin toimesta.

Auto kävi viime viikolla 105 000 km tarkastus- ja öljynvaihtohuollossa.
Tuomio:
"Hammashihnan kireys erittäin löysällä ja hammaspyörissä kulumaa, etenkin kampiakselin pyörässä. KA 999â,¬ hammashihnan uusinta, 1500â,¬ hammaspyörien uusinta"

Eikä kuulemma Volkkari tule vastaan "tämän auton kohdalla". Jokseenkin kohtuuttomalta ja ahdistavalta summalta tuntuu tuo tässä kohtaa. Sen vielä voisin jotenkin niellä, että maksaisin 5/6 jakopään hihnan vaihdosta, mutta tuo hammaspyörien uusinta näillä kilometreillä tuntuu sairaalta. Kieltämättä jo käynyt mielessä perinteinen "tämä oli sitten viimeinen volkkari tässä taloudessa" -ajatusmalli.

Vaihtoehtoja tässä kovasti pyörittelen. Noin 220â,¬ per pyörä näyttäisi olevan Febi Bilsteinin tarvikeosa. Pörhön hinnat pelkille osille olivat luokkaa 662â,¬ pakopuolen pyörä, 673â,¬ imupuolen pyörä, kiinnityspultit 10â,¬/kpl.

Uskaltaakohan tuommosen rempan teetättää ei-merkkihuollossa, tekeekö ne edes noita hybrideihin? Vai tilaisko osat itse ja teetättäis työn joko Pörhöllä tai Suomen Autohuollolla. Jotenkin ei Pörhölle kiinnostais enää syytää yhtään enempää rahaa. Ei ollut nimittäin eka kerta, kun jäi paskan maku heidän palveluasenteesta.

Ai niin, samalla tekivät myös polttoaineputkien vaihdon parannuskampanjan mukaisesti, olivat siinä samassa onnistuneet särkemään liitoksen webaston juuresta, joten webasto on nyt "käyttökiellossa" siihen saakka, että ensi viikolla korjaavat liitoksen. Huvittavaa, kun kysyin syyskuussa 2021 jolloin auto kävi suurjänniteakuston tiivistyskamppanjassa, vaihtavatko/tarkistavatko samalla polttoaineputket, sillä yhdellä kaverilla oli jo putki vaihdettu lähes umpiruostumisen takia. Silloin syyskuussa 2021 "eivät olleet kuulleetkaan moisesta ongelmasta" Oulun Pörhöllä. Eivätkä suostuneet ilmaiseksi asialle tekemään mitään.


mattix

Olen aika varma, että merkkihuolto ei tee jakopäähän mitään töitä muilla kuin VW-osilla. Samoin moni muukin paja jättää koskematta jakopäähän asiakkaan osilla, joten voipi olla hankalaa siinä säästää.

Sinulla tulisi noin vuoden sisällä kuitenkin jakopäähihnan vaihto eteen (800-1000â,¬ sis. osat), joten sitä osuutta ei tarvitse tuossa surkutella. Hihnan vaihtoväli on max. 6 vuotta. Hammaspyörät ovat extraa ja varmasti ottaa päähän.

Noista hammaspyöristä tulisi kyllä myyjäliikkeen minusta tulla vastaan.

mfroberg

Tuolla on mainittu Oulu. Siellähän on ollut ongelmia jakopäiden kanssa enemmänkin. Siellä on esiintynyt sitä punaista pölyä joka tunkeutuu jakopäiden sisään ja tuhoaa hihnat ja ikävä kyllä syö myöskin niitä rattaita.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Passova

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 28.03.22 - klo:23:49
Tuolla on mainittu Oulu. Siellähän on ollut ongelmia jakopäiden kanssa enemmänkin. Siellä on esiintynyt sitä punaista pölyä joka tunkeutuu jakopäiden sisään ja tuhoaa hihnat ja ikävä kyllä syö myöskin niitä rattaita.
Minulla oli ennen tätä GTE:tä tiisseli pösö vm. 2017 täällä Oulun seudulla. Se kutsuttiin hihnan vaihtoon noin 90 tkm kohilla ja yhdeksi syyksi mainittiin "Ouluntauti". Ilomielin vein sen Pörhölle ja itse piti maksaa vain vesipumppu. Muistanko oikein että VW oli yksi yleisimpiä joita tuo vaiva koski.

Heinz

Joo, Oulussa auto pääosin viettänyt elinaikansa. Tuo Oulun jakopäätauti on todella mystinen, enkä itse sitäkään ole ihan pureksimatta niellyt. Onko keneltäkään foorumilaiselta tarvinnut vaihtaa hammasrattaita, ja jos on niin millä kilometrimäärillä. Jotenkin järkyttävältä edelleen tuntuu, ettei tässä muka ole mitään vastaantuloa Volkswagenin toimesta. Hihna olisi mennyt ensi vuonna vaihtoon toki (6 vuoden iässä).

Herr K

Polttoaineputkien uusimiseen liittyvä kampanja on käynnissä, mutta näköjään nyt on tullut lisäksi myös akun eristykseen liittyvä takaisinkutsukampanja:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/63d0c1c9-e243-42fc-9a64-393b3d58c3e9

Koskee Passatin lisäksi myös Golf, Tiguan ja Arteon plugareita sekä joitakin Seatin ja Skodan malleja. Valitettavasti tarkempaa tietoa ei ole vuosimalleista tai valmistusajankohdasta.
VW Passat Variant GTE

makelja

Ainakaan mulle ei ole vielä tullut näkyviin akkukamppista.

akk

^ Voihan Venetsia  >:( Polttoaineputkien vaihto pitäisi tapahtua tulevan jo varatun huollon yhteydessä, pitäisikö yrittää että laittavat myös akkuasian kuntoon jos on tarpeen....
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Herr K

Tämän Auto-Motor-und-Sportin artikkelin mukaan koskee vuosimalleja 2019-2022 ja kampanjan koodin on 93N4:

https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/rueckruf-vw-seat-skoda-audi-phev-plug-in-hybrid-batterie-stromstossgefahr-lichtbogen-brandgefahr/

Uutiset takaisinkutsusta on vasta eilen ja tänään julkaistu, joten K-Auto ei varmaankaan ole vielä ehtinyt ottaa autojen omistajiin yhteyttä. Saapa nähdä pitääkö autot viedä erikseen pajalle vai hoidetaanko korjaukset määräaikaishuoltojen yhteydessä
VW Passat Variant GTE

Jus

Tulipalon mahdollisuus... Eiköhän nuo pikapikaa korjailla.

Tomber

onko gte tyypihyväksyttyä tummennetut etu sivulasit? mistä tätä voisi lähteä selvittämään?

heller

Lainaus käyttäjältä: Tomber - 02.04.22 - klo:19:18
onko gte tyypihyväksyttyä tummennetut etu sivulasit? mistä tätä voisi lähteä selvittämään?
Tuskin perus perhevankkurissa on mitään tyypitettyjä tummennuksia muualla kun takalasissa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Turbokiisseli

Meillä oli omassa tehdastummennukset ja etulasit olivat ihan tavalliset, kuten 99% muissakin autoissa. Tuon perusteella väitän, että ei ole hyväksyntää jos sellaisen voi edes saada.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

heller

Jep. Tarkoitin tosiaan kaikkia takalaseja, myös takasivulaseja.

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ZimKork

Kuusi vuotta vanhaan GTE:hen pyörähti 200 tkm täyteen, niin tein oman pikku range testin sen kunniaksi. Tein kaikki pihistelijän metkut, eli ilmastointi oli pois päältä, ajoin kuin vanha pappa vältellen rajuja kiihdytyksiä ja rullasin ilman kaasua alamäet yms. Halusin tietää mikä olisi maksimi mihin asti pääsen. Keli oli +2C, reitti oli moottoritietä välttäen 40-80km/h alueilla pääosin ajaen, Tikkurilasta Tuusulaan, sieltä Vantaan Jumbolle ja takaisin Tikkurilaan. Ajotietokoneen mukaan olisi ollut rahkeet 42 kilometriin:


ZimKork

Ylläolevaan vielä lisäksi että en siis ajanut koko tuntia tuota 41 km matkaa, vaan pysähdykset oli sekä Tuusulassa että kauppareissulla Jumbossa. Ajomoodi oli "normal" en käyttänyt "eco" moodia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy