Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

skuzeri

Näkyykö se mutka polttoaineputkista jostain auton alta ilman että purkaa suojapanssareita pois? Koitettiin katsastusmiehen kanssa tiirailla mut ei nyt heti osunu silmään kun kaikki on niin hyvin muovien alla peitossa.

Mulla vaihdettiin jakohihna 210tkm kohdalla Raisiossa V-wauhtipisteellä hintaan 580â,¬.

vekaas

Oikean takapyörän etupuolella. Joutuu suojamuovin irrottaa että näkee.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

Pennanen

EPC ja moottorin merkkivalo palaa.
10min tutkailun jälkeen korjaamolla sanottiin, että vika liittyisi jakohihnaan.
Ensi viikolla tarkempiin tutkimuksiin, mutta onneksi voi pienet matkat ajaa sähköllä.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 11.03.22 - klo:14:36
Mulla vaihdettiin jakohihna 210tkm kohdalla Raisiossa V-wauhtipisteellä hintaan 580â,¬.

Näkyikö laskussa työn tuntiveloitusta, sehän on yleensä pienemmillä paikkakunnilla vähemmän, johtuen mm. liiketilojen edullisuudesta.

Itsellä on varattuna VW Center Airportiin ja hinnaksi tulee:
"Tarkastushuolto ja öljynvaihto   199,00 â,¬
Jakopään hammashihnan vaihto   995,00 â,¬"

Eli juurikin se vajaa 1200 huollon kanssa.

mattix

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 11.03.22 - klo:07:54
Koska vaihdettavia osia on vähän eikä niissä voi siten hirveitä säästää (hammashihnasetissä voi säästää kalleimman ja halvimman välillä muutaman kympin) ja työmäärä vaihtamiseen on kutakuinkin sama firmasta riippumatta, luulisi suurimman eron hintaan tulevan ihan puhtaasti tuntiveloituksen hinnasta.
...
Iso vaikutus on sillä, että merkkiliike käyttää VW-leimattua jakohihnasarjaa, jonka hinta on n. 320-380â,¬ riippuen alennuksista. Saman sarjan ilman leimaa saa satasella motonetistä ja 85â,¬ Saksasta. Veikkaan, että pajat käyttävät tarvikeosia, joka selittää kummasti hintaeroa. Toki voisi olettaa tuntihinnassakin olevan lapinlisää.

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 11.03.22 - klo:14:36
...
Mulla vaihdettiin jakohihna 210tkm kohdalla Raisiossa V-wauhtipisteellä hintaan 580â,¬.
Oliko tarvikeosilla ja siis GTE, jonka hihnanvaihto peruspasuunaa kalliimpi? Jos oli tarvikeosilla, niin silloin eroa itse käyttämääni merkkihuoltoon jääpi noin satkun työn osalta.

skuzeri

#4955
Lainaus käyttäjältä: mattix - 11.03.22 - klo:20:58
Iso vaikutus on sillä, että merkkiliike käyttää VW-leimattua jakohihnasarjaa, jonka hinta on n. 320-380â,¬ riippuen alennuksista. Saman sarjan ilman leimaa saa satasella motonetistä ja 85â,¬ Saksasta. Veikkaan, että pajat käyttävät tarvikeosia, joka selittää kummasti hintaeroa. Toki voisi olettaa tuntihinnassakin olevan lapinlisää.
Oliko tarvikeosilla ja siis GTE, jonka hihnanvaihto peruspasuunaa kalliimpi? Jos oli tarvikeosilla, niin silloin eroa itse käyttämääni merkkihuoltoon jääpi noin satkun työn osalta.
Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 11.03.22 - klo:20:40
Näkyikö laskussa työn tuntiveloitusta, sehän on yleensä pienemmillä paikkakunnilla vähemmän, johtuen mm. liiketilojen edullisuudesta.

Itsellä on varattuna VW Center Airportiin ja hinnaksi tulee:
"Tarkastushuolto ja öljynvaihto   199,00 â,¬
Jakopään hammashihnan vaihto   995,00 â,¬"

Eli juurikin se vajaa 1200 huollon kanssa.

En tiedä oliko tarvikeosilla, V-wauhtipistehän tekee kaikki huollot valmistajan ohjeitten mukaan.

Jakohihnasarja näytti olevan 149â,¬ ja tuntiveloitus 75â,¬/h. Työhön oli mennyt 5.8h.

Muistan itsekin kysyneeni silloin merkkiliikkeestä missä sanottiin 1100â,¬ hinnaksi jakohihnan vaihdolle.

Ja kyllä GTE Passat kyseessä.

MadDog61

Miten uuden kannen saa paikoilleen kun lepotilassa suuttimet on puskurin sisällä? Parkissa kun ruuttaa vettä ei tunnu lampunpesimien suuttimet nousevan ylös?

MadDog61

Miten uuden kannen saa paikoilleen kun lepotilassa suuttimet on puskurin sisällä? Parkissa kun ruuttaa vettä ei tunnu lampunpesimien suuttimet nousevan ylös?

mattix

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 11.03.22 - klo:23:24
En tiedä oliko tarvikeosilla, V-wauhtipistehän tekee kaikki huollot valmistajan ohjeitten mukaan.

Jakohihnasarja näytti olevan 149â,¬ ja tuntiveloitus 75â,¬/h. Työhön oli mennyt 5.8h.
...
Eli tarvikeosilla tehty (voi silti olla OEM) ja lyöty kate päälle.

Minulla maksoi merkkarilla 900â,¬ ja kun huomioi ~320â,¬ osat, jää työlle 100â,¬/tunti. Toisin sanoen merkkihuolto oli tapauksessani 150â,¬ kalliimpi kuin käyttämäsi vauhtipiste.

Edullisesti olet saanut teetettyä. Pirkanmaalta halvin oli 800â,¬. Ongelmaksi tuli varsinkin se, että tarvitsee sähköautokaverin korkeajännitelinjan takia.

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: MadDog61 - 12.03.22 - klo:10:44
Miten uuden kannen saa paikoilleen kun lepotilassa suuttimet on puskurin sisällä? Parkissa kun ruuttaa vettä ei tunnu lampunpesimien suuttimet nousevan ylös?

Taisin jollain pihdeillä tms. nostaa ylös ja sitten jotain väliin, että pysyi ylhäällä. Ja ei muutakuin uuden painaminen paikalleen.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: mattix - 12.03.22 - klo:14:36
Eli tarvikeosilla tehty (voi silti olla OEM) ja lyöty kate päälle.

Tuo on tarvikeosista kallein eli varmaankin OEM laatua. Halvimmat oli alle satasen luokkaa ilman OEM leimaa.

dzeidzei

Minkäs verran We-Connect sovelluksen kanssa on muilla ollut ongelmia viime aikoina? Itsellä tuntuu heikompaan päin menevän, tässä kuussa yksistään melkein kymmenenä päivänä ei ole yhteys autoon onnistunut. Eikä mikään kuuluvuusongelma pitäisi olla, auto taivasalla ja ongelma voi ilmaantua vaikka auto ei olisi liikkunut ja sovellus olisi muutama tunti aiemmin toiminut ok. Ã,,rsyttää maksaa tällaisesta.

makelja

#4962
Ainakin mulla on toiminut hyvin. Hidashan se on, mutta vaikka auto on päivät kaksi kerrosta maan alla niin siltikin se toimii.

Edit:
Juuri kun pääsin kehumasta, niin sisäänkirjautuminen ei toimi. :-[

KesKari

Lainaus käyttäjältä: makelja - 17.03.22 - klo:11:41
Juuri kun pääsin kehumasta, niin sisäänkirjautuminen ei toimi. :-[

Eipä toimi sisäänkirjautuminen We Connect sovellukseen täälläkään. Eilisestä alkuillasta asti "pihalla". Autosta toimii yhteys palvelimille, My Volkswagen sivulle pääsee selaimella kirjautumaan ja näkyy ajetut matkat.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

akk

Arteonissa WeConnect toimii kuin junan vessa (tuskin enää tämän viestin jälkeen   ;D )
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

makelja

#4965
Nyt taas pääsee kirjautumaan. Joku IT hikka taas kerran.

Mutta noin yleisesti ottaen se on kyllä toiminut paremmin nyt viimeiset kuukaudet kuin pitkään aikaan.
Harvemmin tuota tulee käytettyäkään. Yleensä käytän Virta-palvelun appia. Siitä näkee parhaiten lataustilanteen duunissa tai kaupungilla ollessa.

Lainaus käyttäjältä: akk - 17.03.22 - klo:12:52
Arteonissa WeConnect toimii kuin junan vessa (tuskin enää tämän viestin jälkeen   ;D )

Juu, ei kannata kehua. Osuu omaan nilkkaan... ;)

TWBE

Auto valmistettu 11/2016 ja vuosimalli 2017. VIN numero alkaa 16:sta.
Kun ostin myytiin 2017 vuosimallina. Kun olen myymässä otetaan vastaan vuosimalli 2016 koska VIN alkaa 16:sta.
Mukavaa - tämän kun olisi tiennyt niin olisi jäänyt ostamatta :D

Nyt pitäisi olla polttoaine linjan kampanja suoritettu, mistä se nyt varmistetaan onko tehty? -Huoltoneuvoja kassalla sanoo että on tehty -kuitissa lukee tehdyt kampanjat:

Semmoista tälle päivää  :-X

M1k4

Rekisteröintipäivä useimmin kertoo vuosimallin (pois lukien ulkomaantuonnit). Kai siellä myynti ilmoituksessa jossai oli pienellä präntätty, että millon oli rekisteröity. Joskus ammoisina aikoina tais vokkelollakin mallit muuttua tyyliin heinä- elokuu ja sillon sitä voi myydessä mainostaa jo seuraavan vuoden autoksi ;)
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
11 x VW

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: M1k4 - 18.03.22 - klo:07:43
Rekisteröintipäivä useimmin kertoo vuosimallin (pois lukien ulkomaantuonnit). Kai siellä myynti ilmoituksessa jossai oli pienellä präntätty, että millon oli rekisteröity. Joskus ammoisina aikoina tais vokkelollakin mallit muuttua tyyliin heinä- elokuu ja sillon sitä voi myydessä mainostaa jo seuraavan vuoden autoksi ;)

Tämä vitsi kyllä elää sitkeästi  :D ;D :D ;D

Vuosimallin kertoo VIN koodin kymmenes merkki, käyttöönottopäivä on täysin eri asia kuin vuosimalli. Tuolla yllä olevalla tyylillä on joskus (kultaisella) 80-luvulla onnistuneesti puhuttu vanhan mallin toyotat uudemman vuosimallin autoiksi kun rekisteröinti on tehty vasta uudenvuoden jälkeen. Tervetuloa nykyaikaan myös M1k4!

Tässä nyt parit VIN koodin kymmenennet merkit

F = 2015
G = 2016
H = 2017
J = 2018
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 18.03.22 - klo:07:53
Tämä vitsi kyllä elää sitkeästi  :D ;D :D ;D

Vuosimallin kertoo VIN koodin kymmenes merkki, käyttöönottopäivä on täysin eri asia kuin vuosimalli.

Yhtä hyvin voisi todeta että tämä vitsi elää sitkeästi. Toki valmistaja alkaa pukkaamaan MY23 autoja ulos linjalta tulevana kesänä jotta ne saadaan alkusyksyllä liikkeisiin esiteltäviksi/koeajettaviksi ja siten tilaukset käyntiin. Toki nämä autot edustavat mallivuoden 23 vehkeitä mutta jos ne on rekattu kesällä 22 niin ei niistä _vuosimallia_ 23 saa tehtyä kuin ko. pirssiä kauppaava myyjä.

Tunnustan että edustan tällä mielipiteellä old school ajattelua jolle rekisteröintipäivä kertoo auton vuosimallin. Se on ainakin omassa päässäni kaupanteon lähtökohta, jostakin on lähdettävä ja esim. myynti-ilmoitukseen laitetaan totuus koska autolla on alettu suhailla. Varmaan edustan vähemmistöä tällä mielipiteelläni. Tämä koskee siis normitilattuja autoja normitoimitusajoilla eikä mitään vuodenvaihteen yli kikkailuja wanhalla Tojolla. Tämän päivän toimitusvaikeudet saattavat aiheuttaa mielenkiintoisia juttuja jos on esim. autoja jotka on melkein valmiita mutta odottavat puuttuvia komponentteja jollain kentällä ties miten kauan.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

duke7

Se VIN:in kertoma vuosimalli kuitenkin kertoo todella paljon siitä millainen auto on ja mitkä osat siihen sopii. Sillä on siis paljon enemmän merkitystä kuin rekisteröintivuodella joka merkitsee jotain autoa ostaessa, myytäessä ja katsastusvälin määrityksessä. En nyt muita merkityksiä sille keksi.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 18.03.22 - klo:08:56
Tämän päivän toimitusvaikeudet saattavat aiheuttaa mielenkiintoisia juttuja jos on esim. autoja jotka on melkein valmiita mutta odottavat puuttuvia komponentteja jollain kentällä ties miten kauan.

Tämä on juuri se minkä takia on äärimmäisen hyvä eritellä vuosimalli ja käyttöönottopäivä eri asioiksi. Itselläni tällä hetkellä käytössä työsuhdeauto joka on käyttöönotettu 10/2021 mutta on valmistunut tehtaalta ilmeisesti 5/2021 ja jos tämän auton kohdalla tekisi oletuksen että loppuvuonna rekisteröidyt on automaattisesti seuraavan vuosimallin autoja (kuten monet ovat) niin väärin menee. Molemmat ovat siis tärkeitä tietoja.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ZimKork

Rekisteröintipäivä on tärkeää niille jotka haluavat yksinkertaisesti mahdollisimman tuoreen tai vähän ajetun/omistetun auton. Mallivuodella taas on merkitystä monille siksi että eri vuosimalleissa voi olla eri varustelu, moottorit tai look. Esimerkiksi joku facelift mallin plugari saattaa sisältää suuremman ajoakun, pidemmän rangen, paremman infotainmentin jne, mutta se on saatu ensiomistajalle jo edellisen vuoden puolella. Tällöin on hyvä tietää että käyttöönotto on vaikka 2018 mutta mallivuosi on MY19 joka tarkoittaa parempaa varustelua. Eri päivämäärät ovat merkittäviä eri ostajille.

makelja

Miten tuon Virtual cockpitin asennus onnistuu normi mittariston tilalle? Pitääkö siinä vaihtaa muuta kuin se pelkkä mittaristo, eli onko kaapelit samat oli se sitten analoginen tai digitalinen. Tietysti Component protection pitää hoitaa. Mutta miten ajetut kilometrit asetetaan uuteen klusteriin?
Olisi tuossa tiedossa yksi uusi klusteri kohtuuhinnalla.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: makelja - 18.03.22 - klo:15:26
Miten tuon Virtual cockpitin asennus onnistuu normi mittariston tilalle? Pitääkö siinä vaihtaa muuta kuin se pelkkä mittaristo, eli onko kaapelit samat oli se sitten analoginen tai digitalinen. Tietysti Component protection pitää hoitaa. Mutta miten ajetut kilometrit asetetaan uuteen klusteriin?
Olisi tuossa tiedossa yksi uusi klusteri kohtuuhinnalla.
Jos mittaristo on uusi, eli kilometrejä alle 100, niin lukemat saa kohdilleen VCDS:llä. Jos ei, niin sitten pitää softalla ajaa n. 260 - 270 km/h kunnes lukemat täsmää. Softan lisäksi tarvitaan sopiva kaapeli. Niin ja pienemmäksi niitä kilometrejä ei saa muutettua millään ilveellä.

Mittaristo on pnp johdotuksen puolesta. ODIS-online yhteydellä mittariston sopeutus ajonestoon ja CP poisto. Molemmat avaimet pitää olla ajonestohommassa mukana.

GTE en omista, mutta vastaavan työ on omaan normi-Passattiin tehty pari viikkoa sitten.

Ja ainakin Pre-FL mittariston kehys ja nahkalärpyke on hinnoissaan jos sattuu jostain löytämään. Niissä tuntuu olevan myyjän markkinat kuten AdBluessakin nykyään :)

makelja

Kehyksiä löytyy faceliftiin mutta saako sen nahkalätkän siirrettyä alkuperäisestä vai onko se erilainen?

zobuli

Tiguan alkaa olemaan siinä iässä että vaihdossa siitä saa vielä kohtuullisen korvauksen. Hybridi- ja sähköauto kiinnostaa seuraavana autona, molemmissa omat hyödyt ja heikkoutensa. Täyssähköauto tässä vaiheessa taitaa mennä yli oman budjetin (sellainen malli/varustus joka kelpaisi), joten ladattava hybridi lienee paras vaihtoehto tässä "siirtymä vaiheessa".

Passat GTE olisi yksi mielenkiintoinen vaihtoehto hieman käytettynä. Mitä olisi hyvä ottaa huomioon tätä mallia harkitessa?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Wiiseli

Facelift- malli jossa on isompi akku ja paremmat ajovalot kuin perusledit. Meillä on perusledit ja tuntuu olevan aivan paskat varsinkin, kun ei ole pesimiä eikä automaattista korkeudensäätöä ollenkaan.
PASSAT GTE VM. 2020

zobuli

2019 on tullut facelift, tunnistaako sen siitä että etupuskurin alaosassa on "kolmionmallinen" leikkaus muoviosassa, kuten tässä kuvassa: https://autobild.fi/image-3.475068.8595c89eb8?size=1024
Vai mistä ulkoisesti voi tietää kyseessä olevan varmasti facelift malli, eikä vain vuonna 2019 rekisteröity auto?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 22.03.22 - klo:16:43
Vai mistä ulkoisesti voi tietää kyseessä olevan varmasti facelift malli, eikä vain vuonna 2019 rekisteröity auto?

Takana lukee Passat. Edellisessä mallissa ei lue.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy