Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.02.22 - klo:19:14
GTE:tä tuli esilämmitettyä lähes aina sähköllä, niin webaston käyttö jäi todella vähäiseksi. Ihan hukkahankita mulle. Ehkä seuraava omistaja on päässyt hyödyntämään webastoa.
[/quote

Itse jälkiasensin webaston kun ei tuo sähköesilämmitys saanut edes tuulilasia jäästä sulaksi alle tunnissa.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 12.02.22 - klo:07:50
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.02.22 - klo:19:14
GTE:tä tuli esilämmitettyä lähes aina sähköllä, niin webaston käyttö jäi todella vähäiseksi. Ihan hukkahankita mulle. Ehkä seuraava omistaja on päässyt hyödyntämään webastoa.

Itse jälkiasensin webaston kun ei tuo sähköesilämmitys saanut edes tuulilasia jäästä sulaksi alle tunnissa.

Tästä sähköesilämmityksestä on kirjoitettu paljon jo aiemmin, mutta tässä lyhyt yhteenveto siitä, miksi moni ehkä käyttää Webastoa eikä sähköistä esilämmitystä:
1) 8A:n virta (eli 1,8 kW) ei riitä lämmitykseen vähänkään reilummalla pakkasella vaan pitää olla 16A tarjolla.
2) Auto ei laita sähköisellä esilämmityksellä puhallustehoa automaattisesti maksimille, vaan käyttää sitä asetusta joka oli auton sammuttaessa. Tyypillisesti itsellä ajossa esim teho 2/6, mikä on liian vähän ikkunoiden sulatukseen. Ratkaisuna on muistaa parkkeeratessa vääntää nupit kaakkoon. Tämä on selvä bugi, koska Webastoa käyttäessä puhallin menee automaattisesti maksimille.
3) E-managerista ajastukset toimii joskus miten sattuu, ilmeisesti pvm ja aika tallentuu joskus väärin. Siksi ns. spontaani lämmitys on usein tarpeen. (ks kohdat 4 ja 5)
4) Webasto kaukosäätimellä sopii paremmin epäsäännöllisin lähtöihin, koska kaukosäädin toimii kuin junan vessa ja webaston teho sulattaa ikkunat 5-10 minuutissa. Toki paukkupakkasilla vaatii 10-20 min. Huom. kaukosäätimen kantama on rajallinen.
5) Applikaatiosta ’vaikka kuinka kaukaa internetin yli’ spontaanisti aloitettu esilämmitys onnistuu vain jos yhteys autoon pelaa eli ei läheskään aina, ja monesti ei silloinkaan.

Eli valitettavasti monessa tapauksessa lämmitys on helpompi ja varmempi tehdä Webastolla, vaikka paljon mieluumminhan sitä lämmittäisi sähköllä jos sitä on tarjolla. Toivottavasti jossain vaiheessa VW saisi tätä parannettua, koska softabugeja/-puutteita nuo kaikki ovat.

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 12.02.22 - klo:22:36


2) Auto ei laita sähköisellä esilämmityksellä puhallustehoa automaattisesti maksimille, vaan käyttää sitä asetusta joka oli auton sammuttaessa. Tyypillisesti itsellä ajossa esim teho 2/6, mikä on liian vähän ikkunoiden sulatukseen. Ratkaisuna on muistaa parkkeeratessa vääntää nupit kaakkoon. Tämä on selvä bugi, koska Webastoa käyttäessä puhallin menee automaattisesti maksimille.
3) E-managerista ajastukset toimii joskus miten sattuu, ilmeisesti pvm ja aika tallentuu joskus väärin.

Minulla sillä ei ole nähdäkseni mitään vaikutusta, missä asennossa puhallin tai lämmitys oli autoa sammuttaessa. Se ei puhalla sen kovempaa eikä lämpimämmällä. Ei tosin hiljaisemmallakaan, vaan jollain yleisteholla siihen lämpöön kuin mitä sinne on asettanut.

Jos lämmön haluaa nimenomaan ikkunalle, niin naamalle tulevat suuttimet voi manuaalisesti sulkea.

16 amppeerin pistokkeella lataan. 25 astetta on asetuksessa. Lasit ovat kirkkaat ja auto lämmin.

E-managerin ongelmat ovat minulla olleet käyttäjälähtöisiä. Ei vaan erota tiistaita maanantaista.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 12.02.22 - klo:22:36

Tämä on selvä bugi, koska Webastoa käyttäessä puhallin menee automaattisesti maksimille.


Ei ainakaan minulla 2016 Passatissa. Käyttää lämpötilaa, mikä viimeksi ollut ja puhallustehoa et saa maksimille, vaikka yrität vääntää sitä webaston päällä ollessa. Maksimi on puoliteho, mihin voit laittaa. Lämpötilaa voi säätää vapaasti weba päällä.

Olbo

Ekaa ongelmaa passatissa... Matka-ajossa vähän väliä nykäisee. Vaikee kuvailla sen tarkemmin mutta esim 90kmh vauhdissa ehkä 15-45 sekunnin välein pieni "katkos"
Jos pelkälle sähkölle vaihtaa niin ei mitään ongelmia. Ainut vaan että huomenna tarttis ajaa 400km niin sitä ei hybridin rangella pääse.
Onkos kellään ollut vastaavaa? Sateinen/loskanen keli niin voisko vaikuttaa?

ZimKork

Volkkarin huolto-varaus sivu näyttää että nyt on auki laadunparannuskampanja 20DC muttei kerro lainkaan mikä se on tai edes mihin se liittyy. En myöskään Googlella löytänyt asiasta mitään.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 13.02.22 - klo:20:50
Volkkarin huolto-varaus sivu näyttää että nyt on auki laadunparannuskampanja 20DC muttei kerro lainkaan mikä se on tai edes mihin se liittyy. En myöskään Googlella löytänyt asiasta mitään.

Pari sivua taaksepäin löytyy vastaus.

Lainaus käyttäjältä: aot - 09.02.22 - klo:09:35
Kyllä vaan, Australian VW (https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls) kertoo oman VIN-numeron avulla:

Service Campaign/Recall Number   20DC
Commencement Date   07/02/2022
Service Campaign/Recall Description   S-Fuel line replacement
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ZimKork

Kappas, googlasin liian kaukaa muilta sivuilta. Thanks. 8)

TWBE

Mitenkäs usein näihin GTE moottoreihin pitää jakohihna vaihtaa?
Olikos jossain lueteltu huolto ohjelma mitä pitää missäkin kilometreissä/vuosissa tehdä?

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 16.02.22 - klo:08:45
Mitenkäs usein näihin GTE moottoreihin pitää jakohihna vaihtaa?
Olikos jossain lueteltu huolto ohjelma mitä pitää missäkin kilometreissä/vuosissa tehdä?

Tehdas ei anna yleistä ohjetta. Suomessa maahantuoja on päättänyt 6v/210tkm kumpi tulee ensin.

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Olbo - 13.02.22 - klo:20:07
Ekaa ongelmaa passatissa... Matka-ajossa vähän väliä nykäisee. Vaikee kuvailla sen tarkemmin mutta esim 90kmh vauhdissa ehkä 15-45 sekunnin välein pieni "katkos"
Jos pelkälle sähkölle vaihtaa niin ei mitään ongelmia. Ainut vaan että huomenna tarttis ajaa 400km niin sitä ei hybridin rangella pääse.
Onkos kellään ollut vastaavaa? Sateinen/loskanen keli niin voisko vaikuttaa?
Golffi teki reilu vuosi sitten samaa, nykäisi ikään kuin olisi yrittänyt vaihtaa vaihdetta isommalle, vaikka mentiin jo isoimmalla vaihteella. Ongelma ilmeni juurikin jossain 80km/h vauhdissa, motarilla meni tasaisesti. Huollossa tästä mainitsin, päivittivät ECUn ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmaa. Mitään en tuosta päivityksestä joutunut maksamaan.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

m4x1mu5

Toi nykyäys voi liittyä myös vapaakytkimen toimintaan, onko sulla veto päällä kokoajan tuon ilmetessä vai liutatko autoa vapaalla?

Mulla tuota esiintyy joskus juuri risteystilanteissa ajaessa hybridillä kun äly sammuttaa moottorin rullatessa ja sitten tulee "kiire" kytkeä voimalinja päälle kaasun "pyynnön" takia. 
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

siige

Ei kellään ois rikkinäisiä maskia tai niitä maskin kromipaloja? Jäänyt niitä nyt talvella lumia puhdistellessa jokunen käteen ja kaks onnistunut hukkaan johkin..
K-kaaraan soitettu ja tarjosivat pelkästään kokonaista maskia 370â,¬ hintaan..



Larmatin

Miten saa bensamoottorin pakotetusti käyntiin?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

siige

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 17.02.22 - klo:15:32
Miten saa bensamoottorin pakotetusti käyntiin?

Charge mode päälle  ja odottaa hetken.

Larmatin

Lainaus käyttäjältä: siige - 17.02.22 - klo:15:44
Charge mode päälle  ja odottaa hetken.

Ei se ihan sopivalla odottelulla lähtenyt mutta sain semmoisen tiedon että heti kun mittari pomppaa siihen ready kohtaan niin polkasee kaasua. se tepsi ja lähti käymään kone.

Saa kertoa jotain parempaa konstia jos tietää.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 17.02.22 - klo:15:54
Ei se ihan sopivalla odottelulla lähtenyt mutta sain semmoisen tiedon että heti kun mittari pomppaa siihen ready kohtaan niin polkasee kaasua. se tepsi ja lähti käymään kone.

Saa kertoa jotain parempaa konstia jos tietää.

Audi ainakin täräyttää bensan heti tulille jos vaihde P-asennossa ja käyttää kaasua kickdownissa asti.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

makelja

Lainaus käyttäjältä: siige - 17.02.22 - klo:12:46
Ei kellään ois rikkinäisiä maskia tai niitä maskin kromipaloja? Jäänyt niitä nyt talvella lumia puhdistellessa jokunen käteen ja kaks onnistunut hukkaan johkin..
K-kaaraan soitettu ja tarjosivat pelkästään kokonaista maskia 370â,¬ hintaan..


https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=passat+gte+grill&_sacat=0

Tuolta saa paljon halvemmalla.


TWBE

Service Campaign/Recall Number   20DC
Commencement Date   07/02/2022
Service Campaign/Recall Description   S-Fuel line replacement

Tietääkö joku mitä tuolla S-Fuel line replacementillä tarkoitetaan? Meneekö koko putkisto bensatankilta moottorille uusiksi vai onko kyse jostain kosmetiikasta niinkuin korkeajännite tarran asennuksesta konehuoneeseen :D

vekaas

Lienee se lyhyt pätkä mikä itellä ruostu puhki vuosi sitten. Eli tankilta sellanen 30cm pätkä letkuja (2 tai 3 riippuen onko webastoa), oikean takapyörän etupuolella, näkyy kun ottaa pohjamuovin irti.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

passo_s

Passat GTE -20
Ei kauhea kiire korjaamolla ollut polttoaineletkun uusintaan, aika meni maaliskuun viimeiselle viikolle.

Olbo

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 16.02.22 - klo:15:11
Golffi teki reilu vuosi sitten samaa, nykäisi ikään kuin olisi yrittänyt vaihtaa vaihdetta isommalle, vaikka mentiin jo isoimmalla vaihteella. Ongelma ilmeni juurikin jossain 80km/h vauhdissa, motarilla meni tasaisesti. Huollossa tästä mainitsin, päivittivät ECUn ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmaa. Mitään en tuosta päivityksestä joutunut maksamaan.

Tämä voisi olla, kuulostaa samalta kuin yrittäisi vaihtaa isommalle. Täytynee mainita kun ensi viikolla menossa huoltoon. Ei tosiaan ole tuota ongelmaa ollut kuin kirjoitushetkellä. 1000km sen jälkeen ajellut ongelmitta. Tuntuu kuin viking linen autokannella olisi yön aikana kuivunut ongelma pois

Wiiseli

Onko muilla ollut facelift- gte: n takakaarissa maalien kanssa ongelmia? Meillä on lähtenyt vasemmasta kaaresta maalia oven puolelta ja suoraan yläpuolelta. Muutenkin kaaren maali tuntuu röpelöiseltä. Jotenkin tuntuu oudolta, kun maalit ei ollut lähtenyt edellisessä pesussa n. 2 viikkoa sitten. Tuli mieleen et just oli nämä paskakelit, jolloin kotelot täyttyi loskapaskalla et olisko sinne voinut jäädä jotain kovaa mikä olisi pyörähtänyt renkaan mukana ja raapinut kaaren maalit. Tein asiasta ilmoituksen vakuutusyhtiölle. Katotaan menisikö törmäysturvan piiriin. Oikea puoli on ihan ok.
PASSAT GTE VM. 2020

jjniemela

Viime viikonloppuna vm. 2018 ajettu 67500 km GTE Passat, error: hybrid system ja error: gearbox. Lopputulema DSG:n mekatroniikkayksikkö päreinä. Kustannusarvio merkkiliikkeessä 4500 e. Tällä hetkellä maahantuoja selvittää tuleeko kustannuksissa vastaan...  ::)

jjniemela

Maahantuojalle iso peukku, korvaavat 100 % osat, itelle jää joku satanen maksettavaa. Ihme homma, että ei tuo DSG ole vieläkään kuosissa, ongelmat olleet tiedossa jo kuitenkin vuosia.

duke7

Lainaus käyttäjältä: jjniemela - 24.02.22 - klo:10:53
Maahantuojalle iso peukku, korvaavat 100 % osat, itelle jää joku satanen maksettavaa. Ihme homma, että ei tuo DSG ole vieläkään kuosissa, ongelmat olleet tiedossa jo kuitenkin vuosia.
Olikos tämä sinulla uudesta ollut auto vai millainen historia?
Nämä gte:n mekatroniikkaviat taitaa olla jotain uutta, se vanha dsg6 johon laatikko pohjautuu ei kärsinyt näistä mitenkään yleisesti.

heller

Onkos muuten kuinka paljon tiedossa tuota voimalinjan oireilua? Oma käsitys olisi että tuo 1.4TSI+DSG6 (dq400e) olisi ihan toimiva kombo?

Kiinnostaisi tietää että paljonko noita on päivitetty vuosien aikana. Vai onko sama paketti kuin 5 vuotta sitten?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

duke7

Lainaus käyttäjältä: heller - 24.02.22 - klo:20:05
Onkos muuten kuinka paljon tiedossa tuota voimalinjan oireilua? Oma käsitys olisi että tuo 1.4TSI+DSG6 (dq400e) olisi ihan toimiva kombo?

Kiinnostaisi tietää että paljonko noita on päivitetty vuosien aikana. Vai onko sama paketti kuin 5 vuotta sitten?
Moottorin koodi vaihtui jossain kohtaa ja ainakin partikkelisuodatin siihen tuli. Laatikko kai pysynyt samana.

tet

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.02.22 - klo:13:39
Olikos tämä sinulla uudesta ollut auto vai millainen historia?
Nämä gte:n mekatroniikkaviat taitaa olla jotain uutta, se vanha dsg6 johon laatikko pohjautuu ei kärsinyt näistä mitenkään yleisesti.

Noinkohan tuo DQ400e pohjautuu kovinkaan paljon vanhaan DQ250-malliin. Tuossa on esim. kaksi eri hydrauliikkaa eri paineilla (5 bar ja 40 bar), ei vanhassa DQ250-lootassa moista ollut.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy