Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Geroniimo - 22.11.21 - klo:07:30
Mulla oli kriteerinä asemaa hommatessa kiinteä kaapeli. Ei tarvitse autosta sitä kaivella kotiin tullessa. Tai pelätä että kaapeli lähtee kävelemään jos jättää sen asemaan lähtiessä. Jos hommaa toisen kaapelin tuon innohomen kaveriksi, niin ei se enää olekaan kovin edullinen.

Itse ostin tuollaisen https://www.virtasenkauppa.fi/sahkoauton-latausasema-3-vaihe-22-kw-type-2-woima-46247 . Onko tuosta jotain käytännön hyötyä/haittaa, onko 1 vai 3 vaiheinen laturi? Tuolle tehollekkin tuli jo käyttöä, kun sain takaisinkutsu huollon ajaksi id3:n käyttöön.
Miten tuo webaston ajastus pre-fl mallissa toimii? En ole törmännyt sellaiseen valikkoon lainkaan.

Eipä tuosta haittaa ole onko 1 vai 3 -vaihe.

Ainoa haitta mikä tuosta ehkä voi tulla on se että noissa 22kW asemissa on tuon latausjohdon paksuus jo melkoinen jolloin varsinkin pakkasella sen käsittely voi olla melko raskasta.
Mutta se näkeekö ja kokeeko tuon haittana on sitten ihan tekijästä kiinni :)

jarmoke

Itse laitoin pari vuotta sitten seinään Webasto Pure home 11kW latauslaitteen. Omakotitalon pääsulakkeiden takia ei 22kW mallia vaan tuo pienempi. Tyytyväisiä on oltu, kiinteä latausjohto hyvä. Passatissa kun on luukku keulassa niin johto on hyvin yltänyt, joskus jos on auto missä latausluukku peräosassa niin pitänee sitten peruuttaa parkkiin.

Farao

VW:n omat laturit, Elliltä helpoiten. Maksaa saman verran mitä jotkut muut, mutta hiton helppoja asentaa eikä tartte arvailla. Eli tällainen (on myös suomeksikin sivu näille): https://www.elli.eco/de/lp-wallbox

Mustalaa

Meille paikallinen sähköliike asensi Finlux-merkkisen aseman kuormanhallinnalla. Ehdotin liikkeelle WallE:n asemaa, mutta suositteli välttämään, kun ei sisältänyt kuormanhallintaa. Ei muuta vikaa kuin pömpelin ulkonäkö, mutta eipä se autokatoksessa niin haittaa. Meillä tilanne on juur päinvastainen kuin Jarmoke:lla :D Tyytyväisiä on oltu. Passatissa kun on luukku keulassa, niin joutui metsästämään vähintään 7m kaapelilla olevan, jottei joudu ajamaan keula edellä ruutuun ::). Lopulta tuli irrotettavalla kaapelilla oleva malli, mutta sen kaapelin sai lukittua paikalleen.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

vekaas

Nyt on latausjohdon kaikkia nappuloita (2kpl) kokeiltu painaa eri kombinaatioilla mutta ei herää eloon. Julkisella laturilla käyty testaamassa että auton oma laturi kyllä toimii.

K-Autoon pirautin niin vastaantuloa turha odottaa, uusi kaapeli ruotsista 500-700 euron väliin.

Saatampa tilata jonku vaihtoehtokaapelin...
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

makelja

Ihan käypänen laite on esim Deltaco Gigantista.

Joggeri

Lainaus käyttäjältä: jhpitkan - 04.05.18 - klo:20:28
Uusi Passat GTE kuski ilmoittautuu. Saksasta tuotu auto alla, joten myös auton ohjekirja saksaa. En alkeissaksallani löytänyt ohjekirjasta tuota hätävapautus ohjetta, joten mielenkiinnolla kyselen, että miten tuo tapahtuu, jos tuohon joutuu joskus turvautumaan.

Tuokin kiinnostaa, että onko olemassa jotakin näppärää tapaa irroittaa latausjohto muutoin kuin painamalla kaukosäätimen avaus nappia. Mitenkäs, jos vaikka pitemmän ulkomaan reissun aikaan kaukosäätimen patterista loppuu virta ja haluaisi latausjohon iriti lentokentällä aamuyöllä? ;)

Kenellekään ei vahingossakaan olisi linkkiä vaikka englannin kieliseen manuaaliin?

Tänä aamuna toistamiseen latauspiuha jumissa keulassa. En tiedä onko jossakin jäätä tms. jumia kun nyt pakkasten aikaan alkanut temppuilla. Pari kertaa piuha ei lukittautunut lataukseen (punainen valo palaa) ja nyt toisen kerran ei irtoa pois. Omakin auto tuontiversio, joten osaako joku vinkata tuon hätävapautuksen toimintaperiaatteen, ennen kuin alkaa kaivaa netistä kun ohjekirjaa ei ole saatavilla.

Turbokiisseli

Maskin yläosan muovissa on luukku latausluukun kohdalla, jonka alla on hätävapautus.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

m4x1mu5

Olihan aamu GTE:n kanssa. Normaalista poiketen auto ei ollut yön yli latauksessa, lähtöaikana auto lämmin kuten pitääkin koska ajatettu lähtö. Alkumatka mentiin sähköllä, range näytti 27km  kunnes risteyksessä puolihuolimattomasti kaasu ylitti kynnyksen missä käynnistyy polttis, kerkesin ajaa 500m metriä kun mittaristo alkaa vikkumaan seis, moottori ylikuumentunut, seis, piip, piip, piip!!!!  No pysäkille parkkiin, sammutin auton, tarkastin moottorin, vedet jotka ok ja moottori "umpijäässä" kuin olla ja voi. Auto napista käyntiin ja flekti huutaa täysillä, no pääsin duuniin sähköllä normisti. 9 tunnin seisomisen jälkeen kotia kohti ja flekti huutaa heti käynnistyksestä täysillä vaikka edelleen E-mode käytössä. No GTE-moodi napista päälle, moottori käynnistyttyä flekti hiljeni ja kotimatka sujui ongelmitta bensalla ajaen.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

pasila

Näissä passateissahan vaihtuu se mediakeskuksen ulkonäkö (versio) siinä 2017-2018 vaihteessa. Päivittyykö autossa jotain muutakin GTE:n näkökulmasta, eli kannattaako mielummin valita 2018 vuosimalli, jos on käytettyä etsimässä? Tuskin pelkästään sen mediakeskuksen takia kannattaa metsästää 2018 vuosimallia vai onko se huomattavasti parempi kuin se vanha versio?

Wiiseli

Faceliftissä akku on isompi. Uudempaan infotainmenttiin saa uusimmalla softa päivityksellä langattoman android auton. Olisko myös että uudessa on eSim jota ei vanhemmassa ole. eSimin avulla pystyy hallinnoimaan we connectista autoa. We connect plus palvelulla tulee vielä lisää ominaisuuksia sovellukseen. Joku voi korjailla jos puhun potaskaa.
PASSAT GTE VM. 2020

ECOisti

Oikea facelift on vasta vuonna 2019 / 2020 ja tässä on isompi akku. Tunnistaa siitä, että ei ole analogista kelloa kojelaudassa. Totta on, että tuolla 2018 huitteilla tuli erilainen mediasoitin autoon. En tiedä tuliko muuta.

pasila

Eli onko nuo Wiiselin kertomat ominaisuudet/parannukset ainoastaan siinä facelift mallissa, joka tuli silloin 2019?

Wiiseli

Mulla siis mib3 soitin.
PASSAT GTE VM. 2020

jarmoke

Meillä 2018 vuosimallin GTE, niitä "viimeisiä" ennenkuin tuli tauko tuotannossa ja julkaistiin sitten se facelift versio. En keksi tuosta medialaitteesta mitään positiivista sanottavaa. Edeltävistä versioista minulla ei ole kokemusta.

pasila

Noita mankan versioitahan taitaa olla B8 passatissa MIB2, MIB2.5 ja MIB3. Mitään fiksua sivustoa en noiden eroista kyllä nopella googlettamisella löytänyt. Ulkonäkö tietty muuttuu kaikissa. Mutta voiko joku GTE:n ominaisuus puuttua jostain noista mankka versioista? Jos olen oikein käsittänyt, niin eikös esim. WEconnect toimi nimenomaan tuon mankan kautta? Mulla kokemusta (ei gte) tuosta MIB2 (discover pro) ja siinä ainakin esim. android auto toimii narulla ihan nätisti siinä mankan ruudulla.  Tuossa GTE:ssähän yksi plussa on sen auton "etäkäyttö" (ilmastointi, lämmitys ja muu data) mahdollisuus. Onko se siis hyödynnettävissä, oli mankka mikä tahansa?

Bondator

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 24.11.21 - klo:08:24Uudempaan infotainmenttiin saa uusimmalla softa päivityksellä langattoman android auton.

Ã,,lä nyt saatana tolla lailla mene turhaan nostamaan toisten toiveita. Mulla on 2018 GTE, ja langaton android olis ollut ominaisuus josta olisin ollut valmis vaikka maksamaan. Mutta se oleellinen komponentti ei ilmeisesti ole näyttö, vaan se pönikkä, mikä löytyy hansikaslokerosta. 2018 mallissa ei siis ole MIB3:a, joten langaton android ei ole tulossa.

Lämmitys, latauksen hallinta ym. onnistuu kyllä puhelimella, ja varmasti onnistuu vanhemmissakin malleissa.


Wiiseli

Pahottelut jos murskasin toisen toiveet. 😃
PASSAT GTE VM. 2020

jarmoke

Auto oli tänään huollossa. Täälläkin varmaan useampaan otteeseen kertonut miten huonosti Schuko laturi toimii ja miten huolto on asiaa vähätellyt ja selitellyt eikä ole asiaa otettu vakavasti. No, nyt oli leasingyhtiöltä lupa ostaa uusi jos laturi on viallinen, tai jos vika on autossa niin Leasingyhtiössä olivat sitä mieltä että maahantuoja vastaa. En itse hakenut autoa huollosta mutta olivat vaihtaneet takuuseen uuden laturin ja vanhaa menee takaisin valmistajalle. Aika paljon siistimmän oloinen mötikkä tuo uusi.

Hyvä näin, mutta ihmetyttää silti että miksi vasta nyt, kun ihan ensimmäisestä huollosta lähtien olen joka kerta yli kolmen vuoden ajan asiasta valittanut. Selittelyjen sarja on monenkirjava, verkossa vikaa, rasiassa vikaa, kuun asento väärä, tilapäislaturi jota ei ole tarkoitettu lataamiseen (WTF???) jne jne. Sanoipa huoltoa tilatessa asiakaspalvelija "latureissa on eroja" ja kuittasi asian sillä kun kerroin ettei laturi toiminut, mutta samaan rasiaan kytkettäessä BMW latasi täysin normaalisti.

Toivottavasti Schuko-latausongelmat on nyt historiaa :)



Hombre85

Tänään oli sitten ensimmäistä kertaa ongelma latausluukun kanssa. Ei ollut jäässä vaikka yöllä satoi ja aamulla oli pakkasta. Vaan tuo lukitus tappi joka lukitsee ja liukuu sisään oli ihan jumissa.

Kysyisinkin onko joku rasvannut tätä tappia, jos niin niin mitä sinne uskaltaa ruikkia tapin liukua parantamaan?

Passova

Kysymys webastosta. Käykö se auton käynnitysakun vai ajoakun virralla? Ajan lyhyttä matkaa pääasiassa sähköllä ja nyt on alkanu askarruttamaan että kauanko käynnistysakku kestää jos sitä ei juurikaan ladata ajon aikana.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Passova - 28.11.21 - klo:06:44
Kysymys webastosta. Käykö se auton käynnitysakun vai ajoakun virralla? Ajan lyhyttä matkaa pääasiassa sähköllä ja nyt on alkanu askarruttamaan että kauanko käynnistysakku kestää jos sitä ei juurikaan ladata ajon aikana.
Käy 12 V akulla. Tosin ei sillä käynnistetä autoa 😁
12 V akkua ladataan samalla kun ajoakkua ja latautuu se myös ajon aikana. Eli ei sen tyhjenemisestä tarvitse huolehtia kun lataat autoa.

nepax

Pakkaset alkoi ja latauspistoke ilmeisesti jäätynyt auton päähän kiinni. Autossa palaa ylempi latausvalo punaisena. Eilen lähti hiustenkuivaajalla tohottamalla auki, mutta ei meinannut enää lukittua kiinni. Tänään aamulla taas jumissa ja punainen palaa. Välissä käytin muutaman tunnin plussan puolella olevassa tallissa, josko olisi auttanut.

Onko tähän mitään kikkakolmosta millä tuon saa esim. kiireessä nopeasti vapautettua? Avasin konepellin ja tuossa kohdalla olevan pienen muoviluukun, mutta sieltä alta en ainakaan nopeasti mitään pakkovapautusta löytänyt. Entä millä estää jäätyminen tulevaisuudessa?

markun

Lainaus käyttäjältä: nepax - 28.11.21 - klo:09:19
Onko tähän mitään kikkakolmosta millä tuon saa esim. kiireessä nopeasti vapautettua? Avasin konepellin ja tuossa kohdalla olevan pienen muoviluukun, mutta sieltä alta en ainakaan nopeasti mitään pakkovapautusta löytänyt. Entä millä estää jäätyminen tulevaisuudessa?

Latauspistokkeeseen kannattaa laittaa talveksi suojakumi, joka estää aika hyvin kosteuden pääsemisen pistokkeeseen.




markun

We connect on taas ollut viikon verran poissa pelistä. Auto on kyllä melko lailla kaksi vuotta vanha, joten tuleeko sopimuksen uusimisesta joku ilmoitus, vai lakkaako se vain toimimasta?

Passova

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.11.21 - klo:08:12
Käy 12 V akulla. Tosin ei sillä käynnistetä autoa 😁
12 V akkua ladataan samalla kun ajoakkua ja latautuu se myös ajon aikana. Eli ei sen tyhjenemisestä tarvitse huolehtia kun lataat autoa.
Aha, luuloni oli väärä 12v akun suhteen, kiitos oikasusta ja tiedosta.

nepax

Lainaus käyttäjältä: markun - 28.11.21 - klo:11:21
Latauspistokkeeseen kannattaa laittaa talveksi suojakumi, joka estää aika hyvin kosteuden pääsemisen pistokkeeseen.




Oliko tälle joku osanumero tms millä tämän helposti löytää? Pitää laittaa tilaukseen.

markun

Lainaus käyttäjältä: nepax - 28.11.21 - klo:13:32
Oliko tälle joku osanumero tms millä tämän helposti löytää? Pitää laittaa tilaukseen.

Tällä näyttää löytyvän: 12E971874

Wiiseli

Mä leikkelin solumuovista palasen, jonka saa nätisti työnnettyä sinne luukun reunojen sisään. Ei ole ainakaan vielä jääny piuha kiinni jäötymisen takia.
PASSAT GTE VM. 2020

akk

Lainaus käyttäjältä: markun - 28.11.21 - klo:11:21
Latauspistokkeeseen kannattaa laittaa talveksi suojakumi, joka estää aika hyvin kosteuden pääsemisen pistokkeeseen.




Auton mukana tuli kaksi kappaletta tuollaisia. Mielestäni aika vaikea saada asettumaan kunnolla kohdalleen pistokkeeseen. Tuon myötä sitten töpselin saa työntää aika lujaa autoon kiinni, jotta saisi lukittua. Mielestäni ei siis kauhean hyvä tuote.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy