Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Banned

#4410
Lainaus käyttäjältä: topiolavi - 22.10.21 - klo:18:01
Yllättävän hyvin tuollainenkin soi Dynaudion kaverina,subilla oma 1000w vahvistin.

Otitko linjamuuntimella signaalin subbarille? Mites löytyi vahvistimelle virrat? Itsekin tuota pähkäillyt, mutta en ole vielä viitsinyt alkaa tuumasta toimeen (lue: purkamaan).
Passat GTE

Wiiseli

Pystyyköhän ajastetun ilmastoinnin yhteydessä olecan ilmastoinnin puhalluksen voimakkuutta säätää? Tuntuu et todella hiljakseen puhaltelee. Meillä ei ole talveksi muita " lämppäreitä". Olisko ehkä tarvetta?Kokemuksia?
PASSAT GTE VM. 2020

Jerzzu

#4412
Passat menossa VWlle muutaman viikon päästä huoltokampanjaan. Ilmeisesti tarkastavat ohjelmatarran, ohjauslaitteen toiminnan ja tekevät ohjelmistopäivityksen. Käyttävät akun kai alhaalla? Onko mitään kummempaa tietoa teillä muilla samaisen tarjouksen läpikäynneillä? Vaikuttiko mihinkään tai muuttuiko mikään? Tuliko jotain erikoista vastaan?

Eilen huollon yhteydessä huomattu, että akuston jäähdytyspiirissä olisi hiukan nestevajausta. Jos vuotaa niin eikö se yleensä vuoda sinne akkukennoon? Täältä muistan lukeneeni, että jostain GTEstä oltiin akku vaihdettu uuteen hapettuman vuoksi?

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 26.10.21 - klo:05:33
Pystyyköhän ajastetun ilmastoinnin yhteydessä olecan ilmastoinnin puhalluksen voimakkuutta säätää? Tuntuu et todella hiljakseen puhaltelee. Meillä ei ole talveksi muita " lämppäreitä". Olisko ehkä tarvetta?Kokemuksia?

No mä olen itse painanut vain sitä MAX-nappia, että puhaltaa täysiä tuulilasiin, kun sammutan auton. Tällöin puhaltaa kabiinin lämpimäksi, kun piuhasta ajastetulla lähdöllä lähden.

Mustalaa

Tossa viikonloppuna vaihdoin talvirenkaat alle ja tuli havaittua sama asia kuin aiemmassa Seatissa: takarenkaat ovat aivan saakelin jumissa navan ympärillä. Otat pultit irti ja ei hievahdakaan, eturengas tipahtaa samantein syliin. Takarengasta tartti nitkuttaa minuuttitolkulla, ennenkö irtosi. Kanssa takaisin renkaan saa ihan voimalla pistää paikalleen.  ???

Onko toi ihan yleistäkin Vageissa, ja onko tohon jotain kikkaa kuinka estää jumittumista? Tai kuinka sen renkaan saa irtoamaan helposti? Koitin potkia takarenkaita ennen nostamista, mutta ei ollut vaikutusta. Käytössä on siis molemmissa sarjoissa Volkkarin alkuperäisaluvanteet, joten pitäisi olla oikean kokoiset keskireitäkin. Sama jutut oli Seatissakin.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

jt

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 26.10.21 - klo:22:07
Tossa viikonloppuna vaihdoin talvirenkaat alle ja tuli havaittua sama asia kuin aiemmassa Seatissa: takarenkaat ovat aivan saakelin jumissa navan ympärillä. Otat pultit irti ja ei hievahdakaan, eturengas tipahtaa samantein syliin. Takarengasta tartti nitkuttaa minuuttitolkulla, ennenkö irtosi. Kanssa takaisin renkaan saa ihan voimalla pistää paikalleen.  ???

Onko toi ihan yleistäkin Vageissa, ja onko tohon jotain kikkaa kuinka estää jumittumista? Tai kuinka sen renkaan saa irtoamaan helposti? Koitin potkia takarenkaita ennen nostamista, mutta ei ollut vaikutusta. Käytössä on siis molemmissa sarjoissa Volkkarin alkuperäisaluvanteet, joten pitäisi olla oikean kokoiset keskireitäkin. Sama jutut oli Seatissakin.
Itsellä on ollut useampikinkin VAG, myös Passat ja sekä taka- että eturenkaat ovat irronneet kyllä ihan ongelmitta kaikissa tähän mennessä. Nykyisessä VW:ssä on originaalivanteet ja on irronnut renkaat ilman mitään temppuja. Auttaisikohan jos esim. päivää ennen renkaanvaihtoa tuonne väliin suihkasis ohutta öljyä? Jos meinaan on hapettunut kiinni? En tiedä onko sillä merkitystä että kun (etuvetoisessa) edessä on vetävät pyörät, niin renkaaseen kohdistuu molempiin suuntiin voimia, toisin kuin takana (vain jarrutus). Toisaalta kyllähän rengas on niin tiukasti pulteilla kiinni ettei sen kyllä pitäisi liikkua yhtään minnekään. BTW. Oletko kierrättänyt renkaita edestä taakse ja päinvastoin?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: jt - 26.10.21 - klo:22:29
Itsellä on ollut useampikinkin VAG, myös Passat ja sekä taka- että eturenkaat ovat irronneet kyllä ihan ongelmitta kaikissa tähän mennessä. Nykyisessä VW:ssä on originaalivanteet ja on irronnut renkaat ilman mitään temppuja. Auttaisikohan jos esim. päivää ennen renkaanvaihtoa tuonne väliin suihkasis ohutta öljyä? Jos meinaan on hapettunut kiinni? En tiedä onko sillä merkitystä että kun (etuvetoisessa) edessä on vetävät pyörät, niin renkaaseen kohdistuu molempiin suuntiin voimia, toisin kuin takana (vain jarrutus). Toisaalta kyllähän rengas on niin tiukasti pulteilla kiinni ettei sen kyllä pitäisi liikkua yhtään minnekään. BTW. Oletko kierrättänyt renkaita edestä taakse ja päinvastoin?

Oli eka kerta, kun Passattiin vaihdoin renkaat. Seatissa tuli laitettua renkaita mihin sattui parin vuoden aikana, vaikea uskoa, että olisi aina mennyt samoin päin vahingossa. Se kun oli hankittaessa merkittävästi Passattia vanhempi auto, niin luulin jonkun nakanneen sinne vuosien saatossa vain tarvikeosat taakse rempatessa, jotka eivät olleetkaan täysin sopivat. Muissa merkeissä ongelmaa ei ole ollut kuin korjaamojen liian kireälle vetämissä pulteissa. Etuvetoisia kaikki tähän mennessä ovat olleet. Toisaalta, kyllähän se tie aiheuttaa koko ajan tärinää myös taakse, joten sen puolesta voisi kuvitella takarenkaan ottavan ihan tarpeeksi voimia vastaan eikä jumahtavan. Voihan ne tosiaan olla hapettuneet kiinni, mutta tosiaan ihmetyttää, kun muissa merkeissä samaa ei ole ollut. Ja kuinka se pari vuotiaassa autossa jo hapettuisi ja sen vuoksi jumahtaisi :o
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Banned

Sama homma täällä. Tosin ovat kyllä lähteneet ihan riuhtomalla tähän asti, mutta tiukassa ovat olleet.
Passat GTE

Erkka

^^ Ohutta öljyä en suosittelisi pyörän keskinapaan. Syy, koska ohut öljy leviää mm. jarrulevyihin/ jarrupaloihin ja sehän ei ole hyvä asia jarrutustilanteissa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 27.10.21 - klo:08:24
^^ Ohutta öljyä en suosittelisi pyörän keskinapaan. Syy, koska ohut öljy leviää mm. jarrulevyihin/ jarrupaloihin ja sehän ei ole hyvä asia jarrutustilanteissa.

Tämä on ollut toimiva:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/600102/CRC-Ceramic-Paste-Keraaminen-tahna-100-g?gclid=EAIaIQobChMIr83RtPHp8wIVdwCiAx1zcwpaEAQYASABEgK0iPD_BwE
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

KKN

Itse tykännyt käyttää napoihin Würth Drylubea, joka ei leviä kuivuttuaan. Suojaa ja ehkäisee jumittumisia.

Pakolliset mainoslauseet:

PTFE-lisäaineistettu synteettinen kuivavoiteluaine.

Tarrautuu erittäin tiukasti.

Pysyy kuivuttuaan kiinni myös nopeasti pyörivissä kappaleissa.

Erinomainen ruostesuoja.

Kestää keskipakoisvoimaa.

Tunkeutuu ahtaisiinkin väleihin ja tiloihin.

Kuivumisen jälkeen voiteluaineen pinta on likaa hylkivä ja vahamainen.

Ei vahingoita O- ja X-renkaita.

Suojaa ja hoitaa muoveja.

Ei vahingoita maalipintoja Kestää roiske- ja merivettä, heikkoja happoja ja emäksiä.

Ei sisällä silikonia, hartsia tai happoja.

Lämmönkesto: -30°C … +100°C Lyhytaikaisesti +180°C.

Väri: kellertävä, kuivuttuaan lähes väritön.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

makelja

Kuparitahnalla tuon jumiutumisen välttää. Sitä vähän siihen keskiön ympärille niin lähtee irti helposti. Ja ennen kuin laittaa pyöräyttää teräsvillalla/teräsharjalla sen keskiön puhtaaksi ylimääräisestä ryönästä.

ECOisti

Auto ryppyilee nyt toista päivää putkeen. Eli autoon mennessä tuli joku ilmoitus, että en ole vähään aikaan käyttänyt We Connect -palveluja ja jotain muuta siihen viittaavaa, että olen ollut pääkäyttäjä jostain päivämäärästä asti jne. Sitten pitää antaa pin-koodi ja sen jälkeen sähköposti (käyttäjätunnus) sekä salasana, jotta kirjautuisi takaisin sisälle. Sitten synkroinointi saattaa jäädä päälle junnaamaan pitkäksi aikaa, vaikka kuitenkin siinä samalla ymmärtääkseni onnistui kirjautumaan omilla tunnuksillani sisään ja ottamaan pääkäyttäjäprofiilin käyttöön.

Jotain tiedonsiirtohäikkää vai pätkiikö We Connect vai mistä mahtaa olla kyse?

Auto on toki pari kertaa kehoittanut vaihtamaan avaimen pariston, voiko se liittyä millään tavalla tähän?

Passova

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 27.10.21 - klo:14:23
Auto ryppyilee nyt toista päivää putkeen. Eli autoon mennessä tuli joku ilmoitus, että en ole vähään aikaan käyttänyt We Connect -palveluja ja jotain muuta siihen viittaavaa, että olen ollut pääkäyttäjä jostain päivämäärästä asti jne. Sitten pitää antaa pin-koodi ja sen jälkeen sähköposti (käyttäjätunnus) sekä salasana, jotta kirjautuisi takaisin sisälle. Sitten synkroinointi saattaa jäädä päälle junnaamaan pitkäksi aikaa, vaikka kuitenkin siinä samalla ymmärtääkseni onnistui kirjautumaan omilla tunnuksillani sisään ja ottamaan pääkäyttäjäprofiilin käyttöön.

Minulla teki eilen saman tempun. Auto oli laturissa kiinni kun painoin "virrat pääle" ja kirjausin autosta käsin We Connect palveluun joka kesti ikuisuuden. Se aiheutti sen ettei se totellu Startti nappulaa enää, eli ei "sammunu" millään ilveellä. Ilmeisesti se kirjautuminen oli kesken ja siksi esti auton sammuttamisen. Tänään kuitenkin toimi ihan normaalisti ja olin pääkäyttäjä jälleen.

Jeppeliino81

Tuli huomattua uudet talvirenkaat GTE Pasuunaan. Nokian Hakka 9 nastat. 235/45/18 kokona. Renkaat pitää ihan helvetinmoista jollotusta ja ulinaa, joka vaihtelee nopeuden ja pinnan mukaan... Onko muilla kokemuksia täällä ko. renkaista? Onko tuo vain ko. rengasmallin "ominaisuus" vai voiko noissa olla jotain vikaa...

Pitää varmaan paineet ainakin vielä tarkistella.

Erkka

Paljon on ollut negatiivistä keskustelua Nokian Hakkapeliitta 9 "jollotuksesta" eri keskusteluforumeilla. Itsellä -21 vuosimallin Octaviassa sama rengassetti, eikä nuo omasta mielestä pidä em. kaltaista meteliä. Renkailla ajettu maaliskuusta alkaen noin 3000 kilsaa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

KKN

Lainaus käyttäjältä: Jeppeliino81 - 27.10.21 - klo:18:10
Tuli huomattua uudet talvirenkaat GTE Pasuunaan. Nokian Hakka 9 nastat. 235/45/18 kokona. Renkaat pitää ihan helvetinmoista jollotusta ja ulinaa, joka vaihtelee nopeuden ja pinnan mukaan... Onko muilla kokemuksia täällä ko. renkaista? Onko tuo vain ko. rengasmallin "ominaisuus" vai voiko noissa olla jotain vikaa...

Pitää varmaan paineet ainakin vielä tarkistella.

Samanlaisia kokemuksia Hakka9 äänimaailmasta. Valitin rengasliikkeeseen seuraavana päivänä asennuksen jälkeen ja kuulivat kyllä äänen, mutta sanoivat että autosta on pyöränlaakeri rikki. No eihän se oikeesti ollut. Ne vaan oli sellaiset metelöitsijät ja mitään muuta ei ollut tehtävissä kuin vaihtaa isolla välirahalla toisiin tai laittaa radiota kovemmalle. Valitisin radion. Ã,,äni kyllä hivenen rauhoitui lopputalvesta kun tuli kilometrejä alle. Voihan näissä olla vaihtelua eri tuotantoerissä, jos toisilla ei mitään kummallista meteliä tule, ja onhan ne muuten erinomaiset talven liukkailla. Meille ei enää kuitenkaan tule Hakkapeliitan nastarenkaita.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Erkka

Pitääkin vielä tsekata, missä maassa omat Nokian ysit tehty. Tiedä sitten, onko valmistusmaalla vaikutusta äänimailmaan. Taitaa kuitenkin kumiseos olla samaa, tehty missä tehty.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Banned - 27.10.21 - klo:07:46
Sama homma täällä. Tosin ovat kyllä lähteneet ihan riuhtomalla tähän asti, mutta tiukassa ovat olleet.
"Hyvä" etten ole ainut  ;D
Lainaus käyttäjältä: makelja - 27.10.21 - klo:10:21
Kuparitahnalla tuon jumiutumisen välttää. Sitä vähän siihen keskiön ympärille niin lähtee irti helposti. Ja ennen kuin laittaa pyöräyttää teräsvillalla/teräsharjalla sen keskiön puhtaaksi ylimääräisestä ryönästä.
Tuo vaihtoehto kävi mielessä, että mahtaisiko kuparitahna toimia. Jos sitä keväällä kokeilisi... Teräsharjalla olen pyyhkäissyt tähänkin asti, mutta eipä ole apua ollut.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

akk

Lainaus käyttäjältä: Passova - 27.10.21 - klo:17:51
Minulla teki eilen saman tempun. Auto oli laturissa kiinni kun painoin "virrat pääle" ja kirjausin autosta käsin We Connect palveluun joka kesti ikuisuuden. Se aiheutti sen ettei se totellu Startti nappulaa enää, eli ei "sammunu" millään ilveellä. Ilmeisesti se kirjautuminen oli kesken ja siksi esti auton sammuttamisen. Tänään kuitenkin toimi ihan normaalisti ja olin pääkäyttäjä jälleen.

Sama täällä, tapahtui eilen aamulla. Sähköpostiin tuli vielä ilmoitus että weconnect oli kytketty autosta käsin pois, vaikken ollut mitään toimenpiteitä tehnyt (automaattikirjaantuminen päällä) Tosiaan piti kirjaantua autossa uudestaan sähköpostilla ja salasanalla. Episodin seurauksena oli vielä että aamulla suoritetun työmatkan ajotiedot hukkuivat bittiavaruuteen.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

ECOisti

We Connectista vielä, että eilen piti vain kerran syöttää PIN-koodi ja muuten tuntui toimivan ok. Mutta se maapallon kuva näytöllä oli harmaana edelleen, eli oliko se jollain tavalla pois verkosta...? Lisäksi eilen vai toissapäivänä tuli pariin kertaan puhelimeen ilmoitukset We Connectin sovelluksesta, että joitain palveluja on poistettu käytöstä, vaikka ei minulla mikään paketti ole loppumassa tms. Jotenkin kaikki näytti olevan solmussa. Saas nähdä onko tänään kunnossa.

Hombre85

Tällä viikolla VW ollut WeConnectin servereiden päivitys. Tietojen mukaan pitöäisi normalilsoitua vkloppuna. Alkoi siis maanantaina ja pitäisi loppua huomenna.

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: Hombre85 - 28.10.21 - klo:10:42
Tällä viikolla VW ollut WeConnectin servereiden päivitys. Tietojen mukaan pitöäisi normalilsoitua vkloppuna. Alkoi siis maanantaina ja pitäisi loppua huomenna.

Ok, kiitos tiedosta! Mistä näitä tietoja voisi itse saada, ei tartteisi arpoa ja meuhkata täällä foorumilla? :)
Onko näille jotain tiedonantokanavaa netissä tms.?

Hombre85

En tiedä mistä saisi mutta itsellä tuli vastaan kun oli auto infotainment vaihdossa, akkukotelon tiivistyksessä (kampis) ja pikku/iso huollossa. Oli ongelmia auton näkyvyyden kanssa jos haluaisi sähköisesti varata huollon VW huollon sivuilta. Laitan rekkarin ja kilometrit niin jää ohjelma miettimään ikuisuudeksi ja ei löydä autoa.

Tätä vikaa selviuttävät ja tiistaina piti jo heiltä soittaa mutta kukaan ei ole ottanut yhteyttä.

PS. Onko tosiaan näin että aina kun laittaa uuden viestin foorumille pitää vastata noihin kysymyksiin ja arvailla mitä kirjaimia laatikossa on?!

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Hombre85 - 28.10.21 - klo:11:41
PS. Onko tosiaan näin että aina kun laittaa uuden viestin foorumille pitää vastata noihin kysymyksiin ja arvailla mitä kirjaimia laatikossa on?!
Ei se sitä kovin montaa kertaa kysy.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Passova

Lainaus käyttäjältä: Hombre85 - 28.10.21 - klo:11:41
PS. Onko tosiaan näin että aina kun laittaa uuden viestin foorumille pitää vastata noihin kysymyksiin ja arvailla mitä kirjaimia laatikossa on?!
Viidennen kirjautumiskerran jälkeen lopettaa nuo kyselyt.

TWBE

Noihin rengasmetelikyselyihin haluaisin sanoa ennen vähän vanhempia ns. premium merkkejä ajaneena niin ei tämä GTE passatin rengasvaimennus muutenkaan vastaa edes hyvää tasoa. Sanoisin että rengasmelu on kuuluvaa. Ei huono tilanne mutta ei missään nimessä vastaa rengasmelultaan korkean tason autoa.

Minulla Continentalin kesärenkaatkin pitää ääntä.

ZimKork

^ Sama havainto kuin ylläkirjoittaneella. GTE:n mukavin ominaisuus on sähkömoottorin hiljaisuus, mutta samalla se paljastaa kaiken muun metelin kuten rengasmelun ja erilaiset kolinat ja natinat alustassa (lähinnä etupäässä). Aiemmin useita muita premium-autoja omistaneena tämä oli näissä suhteissa selkeä pettymys. Moni tuttu mainosti että auto on hiljainen, mutta omat kokemukset eivät puolla sitä. Hiljainen on vain moottori (kunnes bensakone herää, sitten sekin ilo katoaa).

mattix

Kohtuullisen kuntoisella tiellä GTE on myös kohtuullisen hiljainen. Sitten kun asfaltti on syöty nastoilla huonoon kuntoon, pitää Passat ääntä. Ei se mikään bemari ole hiljaisuudeltaan, mutta ihan hyvä verrattuna vanhemman korin Insigniaan ja Superbeihin.

Itse olen valkannut aina renkaiksi mahdollisimman hiljaiset laaturenkaat. Goodyerin olen kokenut hiljaisiksi eikä jollotusta kuulu.

Passova

Minulle oli kans pettymys rengasmelu kun ostin auton. Alla oli Pirellin 235/45 R18 kesäkumit ja nehän piti meteliä. Nyt kun syksyllä vaihon alle mukana tulleet Nokia R3 215/55 R17 hiljeni rengasmelu huomattavasti. Melkein tekisi mieli vaihtaa kesäkumitkin korkeampiprofiilisiin kunhan nuo Pirellit tulee loppuunajetuksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy