Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

miz

Eikös auton pitänyt olla valmis lähtöön vasta 20 min myöhemmin?
Tuskin on paljoa ehtinyt vielä lämmittää, jos edes vielä aloittaa lämmitystä.

Lataus + lämmitys molemmat tehtäessä auto lataa ensin, sitten lämmittää sisätilat halutuksi lähtöajaksi.
Jos haluat lähteä liikkeelle 7.30 niin ajasta lähtö siihen.

ECOisti

Joo, tuokin kävi mielessä, että olin liian hätäinen.
Pitääpä seurata tilannetta, koska kyllä siinä sähkölämppärissä on tuntunut potkua riittävän, jos on manuaalisesti laittanut päälle ennen lähtöä.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 18.09.21 - klo:12:50
1. Kännykkäsovelluksen toiminnoista joo valtaosa on maksumuurin takana ja lämmityksen ajastus on yksi niistä. Ilmaiseksi pystyy lähinnä katselemaan seuraavan huollon ajankohtaa, paljonko akussa on virtaa ja tankissa ainetta sekä kulutustietoja. Sähköisen esilämmityksen saa ajastettua päälle autosta, valikoista eManager tms. Mulla ei ole tiedossa, että onko jossain nappi käynnistyksen pistämiseksi päälle heti, vastaavasti kuin webaston kaukosäätimestä saisi heti pöhisemään. Itse menen eManageriin ilmastoinnin nappien menu-napin kautta, kun en muista mistä se tarkemmin löytyi ;D.
EDIT: Tuo muuten hauskasti ajastuksen jälkeen seuraavalla käynnistyksellä heittää soittimen näytölle rengaspainesäätönäytön, jos ei muista ajastuksen jälkeen laittaa vielä näkymää naville (tai ehkä radiokin kävisi, en ole kokeillut). Auton seuraava käyttäjä hieman säikähti, että onko kumi puhjennut ;D


Minulla kun tilaus on loppunut en näe enään kännykkäsovelluksella enkä netistä yhtään mitään tietoja autosta. Saan vain tiedon "Tämä online palvelu on umpautunut".

Onko varma tieto siis että sieltä pitäisi esim. kulutustietoja pystyä katselemaan?

Juuzay

Lataatteko akun aina täyteen? Ei kai hybridiä ole järkeä ladata 80% tjsp.? Ajastetulla latauksella saa ilmeisesti rajattua latausta. Alempana rajana olen pitänyt 70% ajastuksessa ja ylempi 100%.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Juuzay - 23.09.21 - klo:12:42
Lataatteko akun aina täyteen? Ei kai hybridiä ole järkeä ladata 80% tjsp.? Ajastetulla latauksella saa ilmeisesti rajattua latausta. Alempana rajana olen pitänyt 70% ajastuksessa ja ylempi 100%.
Täyteen joo mutta ajastuksella se loppu 20%. Auttaa ehkä hiukan rangeem kun on lähtiessä juuri ladattu.

Geroniimo

Itse pidän niin, että lataan aina täyteen. Asutaan sen verran syrjässä, eikä kuljeta mitenkään säännöllisesti. Alkuun pidettiin ajastettuna, mutta ei millään muista laittaa sitä aina ennen ku lähtee.

duke7

^ ajastukset on vain aamuille itselläkin kun ne on aika säännölliset. Sitten jos tiedä että seuraava lähtö ei osu siihen niin painan hetilatauksen nappia

Geroniimo

Lainaus käyttäjältä: Milu - 22.09.21 - klo:19:41
Onko tuo teline missä kiinni? Puritko puskuria enemmän pois, vai onko vaan muoviin ruuvattu?


Ihan on vaan muoviin ruuvattu useilla ruuveilla. Nehän jää kilven alle piiloon. Tuo valo on nyt toiminut hyvin noin vuoden mitä se on ollut käytössä. Ja muutenkin on ulkoisesti vielä kuin uusi, ei mitään hapettumaa tai korroosiota. Kaikki kirkkaat osat on rosteria. Valo Oli tarpeeseen kun nyt syksyllä lähdettiin ajamaan Lappiin klo 4:30 aamuyöstä pilkkopimeässä ja vesisateessa.

Tuli itsekin laitettua. Mulle tuli linear 18. On älytön parannus orkkis valoihin.


Geroniimo

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.09.21 - klo:13:07
^ ajastukset on vain aamuille itselläkin kun ne on aika säännölliset. Sitten jos tiedä että seuraava lähtö ei osu siihen niin painan hetilatauksen nappia
Tämä onkin multa mennyt ohi  :D Eli onko siinä pistokkeen vieressä oleva jompikumpi nappi sellainen, että lataa täyteen kun siitä painaa?

duke7

Lainaus käyttäjältä: Geroniimo - 23.09.21 - klo:14:04
Tämä onkin multa mennyt ohi  :D Eli onko siinä pistokkeen vieressä oleva jompikumpi nappi sellainen, että lataa täyteen kun siitä painaa?
Juu se ylempi. Toki pitää olla sen hetilatauksen asetukset sitten 100%

Geroniimo

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.09.21 - klo:14:14
Juu se ylempi. Toki pitää olla sen hetilatauksen asetukset sitten 100%

Siis mikä? Mulla tuolta asetuksista löytyy tuo ylempi ja alempi varaustila. Onko se jompikumpi noista?

duke7

Lainaus käyttäjältä: Geroniimo - 23.09.21 - klo:14:42
Siis mikä? Mulla tuolta asetuksista löytyy tuo ylempi ja alempi varaustila. Onko se jompikumpi noista?
Hmm varmaan se ylempi sitten. En muista enää. Mutta sille hetilataukselle on omat asetukset ja voi laittaa myös eri ampeerin sille jos haluaa.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 23.09.21 - klo:10:12
Minulla kun tilaus on loppunut en näe enään kännykkäsovelluksella enkä netistä yhtään mitään tietoja autosta. Saan vain tiedon "Tämä online palvelu on umpautunut".

Onko varma tieto siis että sieltä pitäisi esim. kulutustietoja pystyä katselemaan?
Täällä on kyseessä facelift, en tiedä koskevatko havainnot myös pre-faceliftia.

Onhan autossa kirjauduttu sisälle ja varmistettu, että yksityisyysasetukset eivät ole kaiken estävällä vaan kaiken sallivalla? Sovelluksessa herätetty auton yhteys ja päivitetty auton tiedot? Eli auton kuvasta vetää alas ja pitää pohjassa, niin ylhäällä näkyy otetaan yhteyttä tms ja parin sekunnin päästä ilmoittaa yhteyttä muodostettavan tms. Pitää pitää pohjassa niin pitkään, että tulee ilmoitus alkavan muodostamaan yhteyttä. Päivitys saattaa kestää minuutin tai kaksikin, eikä ainakaan täällä onnistu aina kerrasta.

Sovelluksessa (iPhone): Ilmastointia kun tökkää, tulee vasemman reunan ilmoitus palveluiden umpeutumisesta alas. Alas selaamalla tulee näkyviin noi luukut, kilsat ja huollot, joita pyyhkimällä oikealta vasemmalle näkyy pari lisää, kuten seuraavan huollon ajankohta. Vielä alempana Ajotiedoista painamalla tulee kulutuskäppyrät näkyviin ja alhaalta painamalla aukeaa vielä tuo viimeinen valikko, jossa saa valita näkyvät asiat.


2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Sum1

Onkos muut huomannu näissä gte vehkeissä koneessa/laatikossa kylmänä sellaista kolkotusta tyhjäkäynnin tuntumassa kun hipasee vähän kaasua ja kiekat asettuu takas siihen tyhjäkäynnille?
Eli siis kylmä kone ja käynnistää polttomoottorin "lataus" toiminnolla. Hitusen kun antaa kaasua niin kolkottaa aika voimakkaasti aina kun tippuu takas tyhjäkäynnille... on kun tikka nakuttas ämpärin pohjaa!
Mitä kylmempi startti niin sitä pahempi!
Sit kun kone lämpiää niin se ääni alkaa hiljalleen hiipua..

Sum1

Tuossa ääninäyte esim golf gte 2018 ja 34tuhatta ajettu.
https://youtube.com/shorts/2ld6T_EH-rc?feature=share

Tomber

Lyhyt ja ytimekäs kysymys. Gte variant Rengaspaineet?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Tomber - 24.09.21 - klo:06:12
Lyhyt ja ytimekäs kysymys. Gte variant Rengaspaineet?

Avaat kuskin oven niin B-pilarissa näkyy tarra jossa suosituspaineet. Vai onko tarra kadonnut?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tsihman

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 24.09.21 - klo:07:23
Avaat kuskin oven niin B-pilarissa näkyy tarra jossa suosituspaineet. Vai onko tarra kadonnut?

Lisäät vielä suosituspaineisiin 0.2-03 bar riippuen renkaiden lämmöistä ja kuormasta.

jarmoke

Kysyinpä sitten tuosta we-connect palvelusta kun sopimus on päättynyt (vm 2018). Sain vastauksen jonka mukaansieltä ei tule ajo- eikä akkutietoja tms...
"Haluaisimme vielä varmistaa, että Security & Service Plus sekä
Guide & Inform -palvelupakettinne ovat umpeutuneet.
Sen sijaan Security & Service Basic -sopimuksenne on edelleen
voimassa.  Ajotiedot sekä akun hallinta, kuuluvat Security &
Service Plus -palvelupaketin toimintoihin."

Aika p***aa mielestäni tuollaisessa digiajan autossa että koko järjestelmästä tulee käyttökelvoton jos et jatka maksullista palvelua. Pitäkää tunkkinne :)

topiolavi

Moro ,ei ole pitkään aikaan tullut vierailtua täällä. Itsellä tuollainen 2017 Ruotsin tuonti gte. Ajellut itse nyt noin 6000km tuolla ja ihan tyytyväinen olen ollut. Tuo polttomoottorin pörinä kyllä vähän ihmettyttää ,kuulostaa että olisi joku teini pönttö kiinni autossa ;D. Onko tuo normaalia ,gte mode siis ei ole päällä?. Toinen asia mikä mietityttää on ,että saako jostain tietoa noista kamppanijoista mitä tuohon on tehty? Oma vw palvelusta ei autoa löydy rekkarilla vaikka tuotu jo vissiin 2019 Suomeen.

Wiiseli

Kamppanjat löytyy tuolta: https://oma.k-auto.fi/landing/Sivut/default.aspx?b=vvauto kuhan teet tilin sinne.
PASSAT GTE VM. 2020

duke7

Lainaus käyttäjältä: topiolavi - 24.09.21 - klo:19:59
Moro ,ei ole pitkään aikaan tullut vierailtua täällä. Itsellä tuollainen 2017 Ruotsin tuonti gte. Ajellut itse nyt noin 6000km tuolla ja ihan tyytyväinen olen ollut. Tuo polttomoottorin pörinä kyllä vähän ihmettyttää ,kuulostaa että olisi joku teini pönttö kiinni autossa ;D. Onko tuo normaalia ,gte mode siis ei ole päällä?. Toinen asia mikä mietityttää on ,että saako jostain tietoa noista kamppanijoista mitä tuohon on tehty? Oma vw palvelusta ei autoa löydy rekkarilla vaikka tuotu jo vissiin 2019 Suomeen.
Sieltä on varmaan ne keskipöntön edessä olevan laipan ruuvit poikki. Tai siis toinen niistä.

topiolavi

Auto leimattu kuukausi sitten ja ostosta saakka pitänyt tuota ääntä :o

topiolavi

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 24.09.21 - klo:20:39
Kamppanjat löytyy tuolta: https://oma.k-auto.fi/landing/Sivut/default.aspx?b=vvauto kuhan teet tilin sinne.

Eipä löydy,kuten jo aiemmin mainitsin

Wiiseli

Kyllä mulla ainakin näkyy.

PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

Vai eikö autoa näy siellä?
PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

Mä otin ite yhteyttä K- autoon ja pyysin lisäämään Ruotsin tuontiauton sinne.
PASSAT GTE VM. 2020

Levanteri

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 24.09.21 - klo:22:44
Mä otin ite yhteyttä K- autoon ja pyysin lisäämään Ruotsin tuontiauton sinne.

Sama homma täälläkin. Tein tunnukset ja laitoin lisätietoihin selvityksen.

Toisena hommana tuli mieleen auton lämmitys/lataus. Meillä kun taloyhtiössä lataussähkö maksaa, mutta "normaali" tolppakäyttö sisältyy autopaikan kuukausimaksuun, niin houkuttaisi laittaa lohkolämppäri + sisäpistoke + lämmitin. Ajastuksia pystyy sähkölaitoksen (palveluntarjoaja)sovelluksella säätämään, joten tuon saisi ihan toimivaksi. Näin akun range säästyisi ajamiseen, eikä menisi lämmittämiseen.

Ajan keskimäärin lyhyitä matkoja, joten Webaston käyttö ei ole järkevää. Vai tietääkö joku varmuudella minkälainen systeemi autossa on? Lataako käynnistysakkua sisäisesti, jos auto on latauspiuhan päässä? Vai voisiko laittaa esim. Defan 1205 akkulaturin, jolloin kännistysakku latautuisi aina kun lohko/sisätila on päällä. Pelkona tietty se, että alkaa joulukuusen valot vilkkumaan taulussa tämän jälkeen?

duke7

^ lataa 12V akkua aina kun lataat ajoakkuja. Myös ajon aikana toki ja ehkä myös muuten tarpeen mukaan mutta siitä ei oikein varmuutta.
Taitaa aika pitkä takaisinmaksuaika kyllä tulla noille Defan kilkkeille jos noin teet 😁
Se auton oma lataus ja lämmitys kyllä saa akun täyteen ja auton lämpimäksi kun ei kova pakkanen ole. Polttomoottori ei tosin lämmitä mutta se ei ole muutenkaan tarpeen jos pääset ajot sähköllä yleensä.

Tomber

seuraava kysymys. navin päivittäminen for dummies. eli mitenkäs tämä tapahtuu? sain imastua klonkswagenin sivuilta zip tiedoston. Mitenkäs tämä nyt jatkuu?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy