Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Teemutii

Lainaus käyttäjältä: concorde - 15.09.21 - klo:09:51
Jep. Näytöstä "menu" ja sieltä "e-manager" , jossa noi säädöt voi suorittaa.

No niinpä näyttää sieltä tällainen löytyvän... Iso kiitos!

makelja

Lainaus käyttäjältä: Geroniimo - 16.09.21 - klo:12:37
Onko tuo teline missä kiinni? Puritko puskuria enemmän pois, vai onko vaan muoviin ruuvattu?

Taitaa olla sellainen joka laitetaan rekisterikilven taakse kiinni.

Geroniimo

Lainaus käyttäjältä: makelja - 16.09.21 - klo:12:56
Taitaa olla sellainen joka laitetaan rekisterikilven taakse kiinni.
Juu tiedän, mutta voihan se siellä takana olla kiinni vaan muovissa, tai sitten laitettu ihan kunnolla palkkiin kiinni.

eVW

Lainaus käyttäjältä: Banned - 13.09.21 - klo:10:26
Tämä on kyllä juttu jota en ymmärrä. Ajellaan 20-30 t, autolla lasit kuurassa, rukkaset kädessä, kylmällä autolla, että saadaan säästettyä ehkä euro :D Kyllä mulla on aina kabiini +22 ja penkinlämmittimet päällä tarvittaessa. Jos se moottori joskus päälle pörähtää, niin on se kyllä matkustusmukavuuden arvoista.

Pitää todeta se, että auto oli 60 k,:n auto, kun sen kaupasta aikanaan ulos ajoin. Niinpä sen arvonalenema on tänä aikana ollut minun ajossani yli 50 snt/km, joten en jaksa olla yhtään kiinnostunut siitä, viekö auto pitkällä aikavälillä bensiiniä kahdella vai neljällä sentillä kilometrillä. Jos eurot olisivat kiinnostaneet eniten, en varmasti olisi ostanut uutta autoa runsailla lisävarusteilla.

Minulle tärkeä arvo on se, että saan auton kulkemaan mahdollisimman energiatehokkaasti uhraamatta siirtymisnopeutta (siksihän se auto on hankittu) tai liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta. Joten jos jäi alkuperäisesti tekstistäni epäselväksi, ajan yleensä vähintään liikennevirran keskinopeutta ja huolehdin siitä, etteivät lasit ole huurussa.

Kukin taaplaa tyylillään. Autolla voi ajaa monella tavalla. Joku voi haluta ajaa GTE-moodissa aina kaksi pykälää liian pieni vaihde silmässä, koska siitä tulee urheilullinen olo. Toiselle oma mukavuus on ison painon saava arvo. Kolmas laittaa hyvän popin soimaan ja toivoo, että olisi ruuhkaa, niin saisi nauttia ajamisesta. Inhimillisiä valintoja, joita ei ulkopuolelta oikein voi tai edes pidä sanella.

duke7

^ ei se gte-mode muuten pidä kahta pykälää pienempää vaihdetta jos ei survo pedaalia lattiaan asti 😁

Jeppeliino81

Onkohan tässä nyt siis passiiviset nuo rengaspaineanturit? Eli ne semmoset, mitkä jotenkin ABS anturien kautta mittaa sitä ilmanpainetta. Oon hommaamassa uusia vanteita ja talvirenkaat, enkä meinaa löytää tietoa tuosta.

akk

^ Vakiona ABS-antureiden avulla, mutta ei ne ilmanpainetta suoraan mittaa vaan renkaiden pyörimisnopeuseroja, josta sitten järjestelmä päättelee että jossain renkaassa on ilmanpaine todenäköisesti laskenut.  Ilmeisesti noihin saa kuitenkin jälkeenpäin koodattua tarkan ilmapainetarkkailun, joka toki vaatii myös paineanturit joka renkaaseen.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

M_M

Lainaus käyttäjältä: akk - 16.09.21 - klo:21:33
Ilmeisesti noihin saa kuitenkin jälkeenpäin koodattua tarkan ilmapainetarkkailun, joka toki vaatii myös paineanturit joka renkaaseen.

Taitaa vaatia aika paljon rautaakin koodaamisen lisäksi. Kuten esimerkiksi antennit johdotuksineen että niitä antureita saa luettua ja varmaan joku älyboksi joka niitä osaa kuulostella.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Wiiseli

Olisikohan täällä tietäjä joka osaisi kertoa mitä varusteliststa löytynyt:" 0YF   Weight range 6 installation control only, no requirement forecast" tarkoittaa?
PASSAT GTE VM. 2020

Chaos_AD

Autoni on vm. 2018 GTE farkku. Muutama kysymys.

1. Onko tosiaan niin, että kännykkäsovellus on maksullinen? Ilmeisesti omastani on sopimus päättymässä ja uudesta pitäisi maksaa 60e/v 😲. Eikö esilämmitystä/viilennystä saa päälle ilman sovellusta? Muuhun en sitä ole käyttänytkään.

2. Paljonko maksaa uusi turvavyö kuskille? Vai saisiko pelkän vyöosan uusittua ilman mekanismeja?

3. Bensalla ajaessa moottori kiertää välillä todella korkeille kierroksille ja kobe huutaa muutaman sekunnin ennen kuin vaihtaa vaihdetta. Onko tuo laatikko oppiva ja edellinen omistaja ollut Vatanen, vai mistä on kyse?

4. Onko sähkön loppuessa Hybrid-ajomoodi taloudellisin?

M_M

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.09.21 - klo:07:15
Olisikohan täällä tietäjä joka osaisi kertoa mitä varusteliststa löytynyt:" 0YF   Weight range 6 installation control only, no requirement forecast" tarkoittaa?

Liittyy auton painoon ja sitä kautta alustaan, lähinnä siihen millaiset jouset autossasi on. Jos joskus joudut ostamaan uudet jouset niin tarvitset tuota tietoa, muuta merkitystä sillä ei ole. Tyypillisesti joka malliin on olemassa 10-30 erilaista jousta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Haappis

Vertaistukea, vinkkejä ja kokemuksia vastaavasta kaivataan :)

2016-vuotinen, piirun alle 90tkm ajettu. Tänään lähdin asioille ja huomasin, että peruutuskamera ei anna kuvaa näytölle. Luukku kääntyi. Sähköillä liikenteeseen ja jonkin verran ajettuani yritin kytkeä hybridi-moodia päälle, mikä ei onnistunut. Auto herjaa "vaihteistovika" ja "vika hybridijärjestelmässä". Vaihteisto toimii ainakin sähköillä ajettaessa kuten pitääkin. Bensamoottori ei käynnisty latausmoodillakaan.

Mikähän homma?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.09.21 - klo:09:04
Liittyy auton painoon ja sitä kautta alustaan, lähinnä siihen millaiset jouset autossasi on. Jos joskus joudut ostamaan uudet jouset niin tarvitset tuota tietoa, muuta merkitystä sillä ei ole. Tyypillisesti joka malliin on olemassa 10-30 erilaista jousta.
Kiitos vastauksesta. Olen yrittänyt selvittää löytyykö meiltä automaattisesti säätyvät perustason- ledit ja olen tullut siihen tulokseen ettei meillä sellaisia ole. Infotainmentistä saa kyllä korkeutta säädettyä 6 eri tasoon. Auton vasemmasta takatukivarresta ei mielestäni sensoriakaan löydy. Onkohan kyseisen varusteen jälkiasennus iso homma? Uusi boxi, piuhat sensoriin ja sensorin asennus?
PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

Obd elevenkin ilmoittaa ettei sensoria ole asennettu?!

PASSAT GTE VM. 2020

Mustalaa

#4244
Lainaus käyttäjältä: Chaos_AD - 17.09.21 - klo:07:38
Autoni on vm. 2018 GTE farkku. Muutama kysymys.

1. Onko tosiaan niin, että kännykkäsovellus on maksullinen? Ilmeisesti omastani on sopimus päättymässä ja uudesta pitäisi maksaa 60e/v 😲. Eikö esilämmitystä/viilennystä saa päälle ilman sovellusta? Muuhun en sitä ole käyttänytkään.

2. Paljonko maksaa uusi turvavyö kuskille? Vai saisiko pelkän vyöosan uusittua ilman mekanismeja?

3. Bensalla ajaessa moottori kiertää välillä todella korkeille kierroksille ja kobe huutaa muutaman sekunnin ennen kuin vaihtaa vaihdetta. Onko tuo laatikko oppiva ja edellinen omistaja ollut Vatanen, vai mistä on kyse?

4. Onko sähkön loppuessa Hybrid-ajomoodi taloudellisin?
1. Kännykkäsovelluksen toiminnoista joo valtaosa on maksumuurin takana ja lämmityksen ajastus on yksi niistä. Ilmaiseksi pystyy lähinnä katselemaan seuraavan huollon ajankohtaa, paljonko akussa on virtaa ja tankissa ainetta sekä kulutustietoja. Sähköisen esilämmityksen saa ajastettua päälle autosta, valikoista eManager tms. Mulla ei ole tiedossa, että onko jossain nappi käynnistyksen pistämiseksi päälle heti, vastaavasti kuin webaston kaukosäätimestä saisi heti pöhisemään. Itse menen eManageriin ilmastoinnin nappien menu-napin kautta, kun en muista mistä se tarkemmin löytyi ;D.
EDIT: Tuo muuten hauskasti ajastuksen jälkeen seuraavalla käynnistyksellä heittää soittimen näytölle rengaspainesäätönäytön, jos ei muista ajastuksen jälkeen laittaa vielä näkymää naville (tai ehkä radiokin kävisi, en ole kokeillut). Auton seuraava käyttäjä hieman säikähti, että onko kumi puhjennut ;D

2.-

3. Puhdas arvaus ja veikkaus: Epäilen oppivan. Vaihtoehtoisesti auto koittaa lämmittää konetta. Tai sitten olet vahingossa pistänyt vaihdekepin manuaaliasentoon ja auto pitää isoa vaihdetta silmässä kunnes pakkovaihtaa :-X

4. Hybriditilaanhan se hyppää akun loputtua, joten kyllähän tuo taloudellisin lienee. Edelleenkin se sitten avustelee mäessä ja vähän kiihdytyksissäkin. Joku keskustelun kirjoittelijoista taisi hiljan kertoa kokeilleensa kulusta, jos laittaa auton lataamaan bensalla akkua. Mikäli ymmärsin ja muistan oikein, niin kulutus ei tainnut dramaattisesti nousta, mikäli ne lataamansa sähköt käytti saman matkan aikana.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Vehmas

Lainaus käyttäjältä: Haappis - 17.09.21 - klo:18:31
Vertaistukea, vinkkejä ja kokemuksia vastaavasta kaivataan :)

2016-vuotinen, piirun alle 90tkm ajettu. Tänään lähdin asioille ja huomasin, että peruutuskamera ei anna kuvaa näytölle. Luukku kääntyi. Sähköillä liikenteeseen ja jonkin verran ajettuani yritin kytkeä hybridi-moodia päälle, mikä ei onnistunut. Auto herjaa "vaihteistovika" ja "vika hybridijärjestelmässä". Vaihteisto toimii ainakin sähköillä ajettaessa kuten pitääkin. Bensamoottori ei käynnisty latausmoodillakaan.

Mikähän homma?
Itselleni tuli sama ilmoitus ja vika oli mekatroniikassa… Kyseisestä asiasta on tässäkin ketjussa useampi kirjoitus.

Haappis

Lainaus käyttäjältä: Vehmas - 20.09.21 - klo:03:56
Itselleni tuli sama ilmoitus ja vika oli mekatroniikassa… Kyseisestä asiasta on tässäkin ketjussa useampi kirjoitus.

Joopa. Mikäli siis ymmärsin oikein, niin melko todennäköinen syypää on DSG:n kolmas kytkin, joka on sanonut sopparin irti. Kuulostaa niin ihanan kalliilta ja vastaantuloja on varmasti turha odottaa, vaikka kilometrejä onkin vasta alle 90tkm.

Osaako joku suositella osaavaa huoltoliikettä Tampereella? SAH:ssa olen tätä käyttänyt ja hyvää palvelua aina saanut, mutta jonoa tuntuu olevan.

concorde

Onko raadilla tietoa, miltä ajalta/matkalta toi GTE mittaa mennyttä kulutusta laskeakseen sen käytössä olevan sähkörangen latauksen jälkeen?  Itsellä on työmatka pääosin 100kmh paanaa ja käytettävissä oleva range sen mukaan latauksen jälkeen noi 40km. Olen kuitenkin nähnyt tuossa loman aikana (jolloin oli enemmän nurkka-ajoa) jopa 55km rangearvioita, joten kulutuksen mukaan se sen laskee, mutta kuinka pitkältä ajalta/matkalta?

ja nollaantuuko se noita pitkäaikaisia ajotietoja nollaamalla taas "optimiin" ?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

makelja

Ymmärtääkseni se laskee sen edellisen ajokerran perusteella. Ei siis pidemmän aikavälin.

plugaaja

Lisäksi range-arvioon taitaa vaikuttaa lämpötila. Jos auto on lämpimässä tallissa, näkyy latauksen jälkeen esim 50 km range kun taas ulkona pakkasessa paljon vähemmän jo ennen liikkeellelähtöä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: concorde - 21.09.21 - klo:13:24
Onko raadilla tietoa, miltä ajalta/matkalta toi GTE mittaa mennyttä kulutusta laskeakseen sen käytössä olevan sähkörangen latauksen jälkeen?  Itsellä on työmatka pääosin 100kmh paanaa ja käytettävissä oleva range sen mukaan latauksen jälkeen noi 40km. Olen kuitenkin nähnyt tuossa loman aikana (jolloin oli enemmän nurkka-ajoa) jopa 55km rangearvioita, joten kulutuksen mukaan se sen laskee, mutta kuinka pitkältä ajalta/matkalta?

Ei ole tietoa mutta arvaus jossa ohkaiset perustelut:

Joskus luin audin ohjekirjaa ja siellä sanottiin että rangen laskentaan käytetään edeltävän 30km ajon keskikulutusta. Jos logiikkaa ei ole muutettu niin uskaltaisin väittää matkan olevan tuo ja nyt kun kyse plugarista niin ulkolämpötila ja sisätilan lämmitystarve otetaan varmasti välittömästi huomioon.

Lainaus käyttäjältä: concorde - 21.09.21 - klo:13:24
ja nollaantuuko se noita pitkäaikaisia ajotietoja nollaamalla taas "optimiin" ?

Mielestäni tuntuisi järjettömältä jos nollautuisi.

Lainaus käyttäjältä: makelja - 21.09.21 - klo:13:31
Ymmärtääkseni se laskee sen edellisen ajokerran perusteella. Ei siis pidemmän aikavälin.

Tuo edellinen ajokerta voi olla joko tosi lyhyt tai tosi pitkä niin minun mielestä se ei voi mitenkään perustua siihen, muuten range arvio eläisi älyttömän epäjohdonmukaisesti.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Ari_

Väittäisin kyllä, että range lasketaan ihan puhtaasti ulkolämpötilan / lämmitystarpeen mukaan?

KesKari

Olen Tiguanin esilämmitystä testaillut talvea varten, ja siinä sivussa myös seuraillut range-laskelmaa. Rangen laskennassa otetaan varmasti edellinen ajosuorite huomioon. Ja ulkolämpötila vaikuttaa. Ja siihen liittyen todella paljon vaikuttaa ilmastointilaitteen asetukset. Nyt vähän kylmemmillä ilmoilla, jos olen jättänyt auton parkkiin ilmastointilaite sammutettuna, niin aamulla rangea on n. 48km nollakelissä. Jos olen laittanut ennen sammutusta lämmityksen täysille, niin range on lupailtu 30km.

Näistä lähtökohdista, työmatka 60km (keskinopeudella 70-75km/h), esilämmitettynä sähköllä siitä on mennyt hieman yli 40km. Optimikelillä on parhaimmillaan päässyt 56km, ja veikkaan että räntäsateessa tai lumisateessa pakkasella 25-30km on maksimi.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

akk

Mielestäni range-arvio perustuu ainakin pääosin viimeksi ajettuun matkaan. Itse ajelen n.43 km työmatkaa, ja ennuste (~43 km…50 km) on pysynyt aika samankaltaisena, ehkä kylmemmillä säillä pikasen pienenpänä.

Täällä on laskelma e-golfille, miten mm. lämpötila vaikuttaa rangeen. Esim. lämpötilan pudotus 10 C -> 0 C pudottaa rangea n. 25%
https://leasing.com/car-leasing-news/electric-vehicle-range-in-winter/
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

makelja

Pystyykö tuosta GTE:n Webastosta tekemään sellaisen että se lämmittäisi myös ajon aikana? Nythän se on mahdollista vain kun moottori ei ole käynnissä.

Vehmas

Lainaus käyttäjältä: Haappis - 20.09.21 - klo:14:52
Joopa. Mikäli siis ymmärsin oikein, niin melko todennäköinen syypää on DSG:n kolmas kytkin, joka on sanonut sopparin irti. Kuulostaa niin ihanan kalliilta ja vastaantuloja on varmasti turha odottaa, vaikka kilometrejä onkin vasta alle 90tkm.

Osaako joku suositella osaavaa huoltoliikettä Tampereella? SAH:ssa olen tätä käyttänyt ja hyvää palvelua aina saanut, mutta jonoa tuntuu olevan.
Mun GTE korjaus meni autoliikkeen piikkiin, mut lapuista näin kulujen menneen maahantuojan kanssa 40/60. Vm. 17 ja kilometrejä 153t

Milu


Onko tuo teline missä kiinni? Puritko puskuria enemmän pois, vai onko vaan muoviin ruuvattu?
[/quote]

Ihan on vaan muoviin ruuvattu useilla ruuveilla. Nehän jää kilven alle piiloon. Tuo valo on nyt toiminut hyvin noin vuoden mitä se on ollut käytössä. Ja muutenkin on ulkoisesti vielä kuin uusi, ei mitään hapettumaa tai korroosiota. Kaikki kirkkaat osat on rosteria. Valo Oli tarpeeseen kun nyt syksyllä lähdettiin ajamaan Lappiin klo 4:30 aamuyöstä pilkkopimeässä ja vesisateessa.

Haappis

Lainaus käyttäjältä: Vehmas - 22.09.21 - klo:16:30
Mun GTE korjaus meni autoliikkeen piikkiin, mut lapuista näin kulujen menneen maahantuojan kanssa 40/60. Vm. 17 ja kilometrejä 153t

Oma auto on ostettu noin 2 vuotta sitten autoliikkeestä X, joka on tuonut sen Ruotsista. Tämän perusteella ajattelin, että ei taida olla oikein keinoja tai tahoja, joilta voisi hakea vastuuta?

ECOisti

Testailin viime yönä ensimmäistä kertaa ajastettua latausta sekä lämmitystä. Ei se ihan putkeen mennyt.

Laitoin asetuksen, että klo 7:50 pitää auton olla ladattuna sekä esilämmitettynä.
Olikohan jo joskus klo 7:00 maissa, kun We Connect ilmoitti, että auto on ladattu. Ok, ei siinä mitään.
Mutta kun menin autoon hieman jälkeen 7:30, niin eipä se kovin lämmin ollut, voisi sanoa, että kylmä oli. Eli onkohan se lämmityskin sitten loppunut jo aiemmin vai mistähän on kyse...

Ajattelin, että vaikka auto olisi ladattu aiemmin, niin se lämmitys olisi kuitenkin valmis tasan silloin, kun haluan.
Vai onkohan tuo sähkölämmitin vain niin tehoton, että kun ulkona on jotain lähelle nolla astetta, niin ei riitäkään enää lämmitämään?

Onko muilla tuo toiminut miten?

Vekkula

Eipä se nollakelillä vaadi kuin 5-10 minuuttia auton lämmitystä ja jos olit n.20min ennen ajastettua lähtöaikaa jo autolla niin tuskin oli vielä aloittanut edes lämmitystä.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy