Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

plugaaja

#4050
Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 02.08.21 - klo:10:29
2018 vuosimallin GTE ja ongelmia laturin kanssa, nimenomaan tuon Schuko laturin. Tampereen Laakkosella/sittemmin K-Caarassa asiasta joka kerta asioidessani maininnut. Eka kerralla kuulemma mittasivat n. 100 euron edestä sitä laturia ja toimi ok. Nyt kesällä laitoin sähköpostia sinne kun neljällä latauskerralla olin saanut yhteensä 23km edestä sähköä ladattua autoon. Joka kerta paloi pari punaista valoa laturissa. Eivät ole vaivautuneet vastaamaan - ei yllätä taaskaan.

Vm 2019 GTE:ssä oli ekat 11kk ongelmaa tuon schukolaturin kanssa 8A:n latausvirralla: satunnaisesti lataus keskeytyi ja punaiset valot vilkkui laturin mötikässä. VW ohjeisti käyttämään alennettua latausvirtaa (5A), ja lopulta vika korjattiin auton softapäivityksellä, siitä asti toiminut luotettavasti 8A virralla. Joten kannattaa mainita tästä huollossa, josko olisi sama vika.

Wiiseli

Muistelen, että schuko pää pitää laittaa kiinni ja ottaa irti jännitteettömänä( varsinkin jos on lataus kesken) ettei pääse iskemään kipinöitä. Kipinät hajoittaa pikku hiljaa pistokkeen kontaktin. Meillä onneksi toiminut muutaman kk:n ihan ok. Meillä antaa mielestäni 10A auton oma piuha... Vm. 2020 Gte Passat
PASSAT GTE VM. 2020

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: concorde - 28.07.21 - klo:12:52
Mulla on itse asiassa toi sama 0152, joten toi Tiguan-foorumilta bongattu 027 voi olla joku Tiguan-henkinen versio, mutta MIB3 kuitenkin ja ongelmaa näyttää olleen vielä kesäkuussa.  Mun auto kävi K-Caarassa päivitettevänä kun mä ostin sen Kamuxilta ja siihen laittoivat Suomen valikohin (ruÃ¥tsin tuontiauto), mutta kartat on wanhat.

Takuuhan tossa vielä on voimassa, joten jos USB-lataus ei toimi, niin voisin viedä sen korjattavaksi.

Kerro sitten, kuinka sun kävi ja mikä versio softasta sinne ladattiin...
Kävi huollossa, latasivat pelkän kielipaketin eikä päivitettyä softaa eikä karttaa. Kartasta olivat kommentoineet, että pitäisi olla we connect plus -tilaus voimassa, jotta sen voisi päivittää. Vaimo koitti vääntää rautalangasta, että netissä ei mainita mitään koko tilauksesta vaatimuksena kuin online-päivityksille ja siellä on ohjeet kuinka tehdä se tikulla. Jamppa tiskin takana oli ihmetellyt, että niinpä näyttää olevan muttei ole tietoinen koko asiasta tai mahdollisuudesta... Löysivät tosin vikakoodin hätäpuhelujärjestelmästä, jossa menee joku ohjausyksikkö vaihtoon viikon päästä. Pitää silloin toivoa eri jampan olevan huoltotiskin takana ja kysyä tarkemmin asiasta... Voisiko tosin olla, että hätäpuhelujärjestelmä on solmussa ja käyttäisi samaa sim-korttia -> estää koko järjestelmän toiminnan :o ?

Palautin auton muuten tehdasasetuksille pari päivää hankinnasta. Sen myötä loppui jarruttelu liikennemerkkien mukaan ja välillä tyhjästä. Lienee siis jotenkin nopeusrajoitushälytykseen sidottua tuo jarrutus, koska siinä on ainoana eri asetus kuin ennen.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

a_jaba

Ehkä tyhmä kysymys mutta voiko autossa olla jo tuorein kartta ja sen takia ei rupea päivittämään tikun avulla?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 05.08.21 - klo:16:21
Ehkä tyhmä kysymys mutta voiko autossa olla jo tuorein kartta ja sen takia ei rupea päivittämään tikun avulla?
Kartta on auton mukaan versiota 19.5, eli pari vuotta vanha, kun uusin pitäisi olla 21.5.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Mustalaa

Aiemmin mainitsemaani latausongelmaa mietiskelin. Ohjekirjat on kuulemma painossa, joten vielä ei saatu sellaista. Voisiko joku jakaa ohjekirjasta kuvan, mitä nuo latausvalon eri symbolit kertovat? Silloin kun auton lataus ei onnistu, vilkkuu laturissa hyvin usein alin oikea valo punaisena.

Sekä nuo auton luukussa olevat eri värit


Että tuossa laturissa olevat? Ja kerrotaanko siellä jotain mitä vilkunnat haluaa sanoa?

2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Wiiseli

PASSAT GTE VM. 2020

Wiiseli

PASSAT GTE VM. 2020

Mustalaa

Kiitos Wiiseli. Eipä tuosta paljoa saanut selville. Tekee samaa myös toisesta pistorasiasta kokeiltuna, joten pitääpä maanataina soittaa K-Caaraan ja samalla ihmetellä miksei softaa päivitetty tuoreempaan ja mikä sen kertaisen vastaajan näkemys on navin kartoista.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

peksinaattori

Onkos näissä vekottimissa taukoilmastointia vai onko se vaan joku teslan oma juttu?
Lähinnä kiinnostaa voiko koirat jättää autoon kauppareissun ajaksi ettei niille tule hiki

makelja

Kyllä seisontajäähdytys on. Pitää aktivoida Weconnectista.





Wiiseli

Seisonta ilmastointi vaatii we connect plus- palvelun ( https://www.volkswagen.fi/fi/innovaatiot-ja-teknologia/yhdistettavyys/we-connect/kaikki-palvelut.html )
oston. Pitää olla myös virtaa korkeajänniteakuissa, jotta toimii.
PASSAT GTE VM. 2020

duke7

^ jos jaksaa näpytellä niin voi toki vain ajastaa lähdön. En tosin tiedä kuinka kauan ennen sitä ja sen jälkeen ilmastoi.

Wiiseli

En saa Passatin peruutuspeili toimintoa toimimaan. Ei kyllä löydy peilit ja pyyhkimet valikosta kyseistä kohtaa ollenkaan. Onkohan koriin sähköisesti kääntyvien peilien ominaisuus? P.s. navinkartta päivittyi 21.5 ->21.7
PASSAT GTE VM. 2020

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 09.08.21 - klo:18:06
En saa Passatin peruutuspeili toimintoa toimimaan. Ei kyllä löydy peilit ja pyyhkimet valikosta kyseistä kohtaa ollenkaan. Onkohan koriin sähköisesti kääntyvien peilien ominaisuus? P.s. navinkartta päivittyi 21.5 ->21.7

Muistaakseni oikean peilin kääntyminen peruutusasentoon on ollut samassa varustepaketissa kuin koria vasten kääntyvät peilit. Jos tuota kohtaa ei löydy valikoista, niin sitten varmastikin puuttuu koko ominaisuus. On tosin käsittääkseni koodattavissa käyttöön, vaikka ei olisikaan noita koria vasten kääntyviä peilejä, mutta saatan olla väärässäkin.
VW Passat Variant GTE

TerVal

Moi,
onko muilla GTE:n omistajilla ollut ongelmaa liikenne merkkien tunnistuksen kanssa? mun passatti on ilmoittanut viimeisen kk aikana useasti "vika liikennemerkkien tunnistuksessa", jolloin myös front assistant tippuu pois käytöstä.

Onkohan kyseessä jokin anturivika, tai mistä mahtais johtua.

miz

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 08.08.21 - klo:19:14
^ jos jaksaa näpytellä niin voi toki vain ajastaa lähdön. En tosin tiedä kuinka kauan ennen sitä ja sen jälkeen ilmastoi.

Eikös näissä kaikissa konsernin lataushybrideissä (uusissa siis) toimi samalla tavalla?
Taukoilmastoinnista puhuttaessa täppää näytöstä ilmastoinnin / lämmityksen päälle kun pysähtyy vaikka niiden koirien kanssa kauppaan, toimii 30 min edellyttäen tietysti että on akussa virtaa.
Näin ainakin Leonissa.




ECOisti

Lainaus käyttäjältä: TerVal - 10.08.21 - klo:10:09
Moi,
onko muilla GTE:n omistajilla ollut ongelmaa liikenne merkkien tunnistuksen kanssa? mun passatti on ilmoittanut viimeisen kk aikana useasti "vika liikennemerkkien tunnistuksessa", jolloin myös front assistant tippuu pois käytöstä.

Onkohan kyseessä jokin anturivika, tai mistä mahtais johtua.

Itsellä auto herjaili silloin tällöin kolme assistia, että eivät ole käytössä. Travel ja Lane assistit sekä liikennemerkkien tunnistus. Auto kävi We connect yhteysongelmien takia softapäivityksessä ja nyt ei ole enää herjaillut. Toivottavasti loppui siihen. Syyksi näille on tarjottu sitä, että jos auto ei saa netin kautta paikkasignaalia tms. ei tiedä missä auto tarkalleen on, niin se voisi aiheuttaa noita virheilmoituksia. Toinen tarjottu selitys on se, että etulogo olisi ottanut osumaa ja joku osa olisi vaurioitunut sen takana.
Mikä mahtaa olla lopullinen totuus, en vielä tiedä.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 09.08.21 - klo:18:18
Muistaakseni oikean peilin kääntyminen peruutusasentoon on ollut samassa varustepaketissa kuin koria vasten kääntyvät peilit. Jos tuota kohtaa ei löydy valikoista, niin sitten varmastikin puuttuu koko ominaisuus. On tosin käsittääkseni koodattavissa käyttöön, vaikka ei olisikaan noita koria vasten kääntyviä peilejä, mutta saatan olla väärässäkin.

Tuon saa VCDS:llä koodattua helposti. Siinä vaan on sitten sellainen pieni ongelma että peilin palatuminen ei välttämättä toimi oikein ja sitä voi joutua säätämään aika ajoin kohdalleen.

Lainaus käyttäjältä: TerVal - 10.08.21 - klo:10:09
Moi,
onko muilla GTE:n omistajilla ollut ongelmaa liikenne merkkien tunnistuksen kanssa? mun passatti on ilmoittanut viimeisen kk aikana useasti "vika liikennemerkkien tunnistuksessa", jolloin myös front assistant tippuu pois käytöstä.

Onkohan kyseessä jokin anturivika, tai mistä mahtais johtua.

Tarkistapa OmaWV:stä onko sinulla päivitys odottamassa tuohon ongelmaan. Omaan se tehtiin kesäkuun alussa ja ongelma poistui sillä.

Zammer

Olen hankkimassa 2020 tai uudempaa Passat GTE:tä.
Nettiautossa on muutama vähän ajettu yksilö tarjolla. Kummasti näyttää siltä, että ne on olleet myynnissä jo muutamia kuukausia.
Esimerkiksi tämä https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11952642 on ollut myynnissä jo talvirengaskeleistä lähtien.
Onko kevään / kesän aikana tullut jotain infoa mahdollisista tulevista kannustimista tai verohelpotuksista, jotka olisivat hidastaneet kauppaa? Hintatasokin näyttää Suomessa olevan samaa luokkaa kuin Ruotsissa, käytettyjen hinnat on mielestäni kohtuullisia.

makelja

Itsekin ostin helmikuussa sellaisen joka oli seissyt vaihtoautohallissa jo lokakuusta. Näki siitä että kello oli kesäajassa.
Luulisin että noissa vaan on tuo hintaluokka sellainen että ne eivät mene nopeasti. Suurin osa vaihtoautoista tehtävissä kaupoissa kuitenkin on hintaluokassa 15tâ,¬.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: makelja - 10.08.21 - klo:14:12
Luulisin että noissa vaan on tuo hintaluokka sellainen että ne eivät mene nopeasti.

Ei taida kauppa kuitenkaan noin toimia, että arvokkaammat seisovat pitkään. Ylihintainen on asia erikseen. Taitavat Kamuksit ja Sakat seurata melko tarkkaan, ettei autot pääse yliaikaisiksi.

Oma veikkaukseni Passattien pölyyntymiselle halleissa on digimittarien puute. Ã,,mpärinpohjamittareita ei juuri kukaan taida haluta vaikka niillä auton saisi jopa useita tuhansia halvemmalla. Digimittarillisessa mahdollisen seisomisen selittää muut tekijät kuten huono kunto tai epäonnistunut hinnoittelu, kurantteinahan nuo taitavat olla hyvinkin haluttua tavaraa.

Zammer

Noissa Sakan Ruotsi-autoissa =73]https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat?id_vehicle_type=1&id_car_type=2&id_fuel_type=8&yfrom=2020&id_country[]=73 näyttäisi olevan pienet kilometrit, varusteet kunnossa ja hinta ok => taidan mennä tutkimaan paikan päälle...

makelja

Voihan se olla tuo digimittaristonkin puute. Omassakin on sama puute, mutta ei se menoa haittaa

Mustalaa

Olen omaa latausongelmaa vähän selvitellyt lisää, jos joku muukin taistelee saman kanssa:
- Normaalisti shuko-laturilla lähtee lataamaan noin neljännellä yrittämällä, ekat kolme-neljä latausyritystä kaatuu minuutista varttiin välillä. Vilkuttaa laturissa kahta punaista valoa tai laturissa palaa punaisena alin oikealta. Noin neljäs kerta on se, josta lähtee lataamaan.
- Laittamalla autosta rajoitetun virran latauksen toimi ainakin ekalla yrittämällä
- Lataamalla oikealla laturilla eikä tuolla shukolla toimi ongelmitta
- Oikealla laturilla lataamisen jälkeen toimii shukolla rajoittamattomana ainakin ekalla kerralla

Ongelma tuntuisi omasta mielestä ehkä enemmän softa- kuin rautavialta. Menossa huomenna huoltoon jonkun hätäpuheluun liittyvän moduulin vuoksi, jonka huomasivat vialliseksi päivittäessään kielipakettia. Soittelin etukäteen, keskusteltiin asiallisen huoltojampan kanssa ja päivittävät softan jos ehtivät, kun eivät tuntuneet tietävän kauanko toi moduulin vaihto vie aikaa kokonaisuudessaan. Tiedä vaikka toi moduuli olisi estänyt softan ja kartan päivittämisen, mutta saas nähdä. Seuraava aika latausongelman vuoksi on varattu kuun loppuun korkeajännitekaverille, eka vapaa aika oli 3vk päässä... Tää ongelmien selvittely ei harmita yhtään takuullisen auton kanssa, verraten edellisiin takuuttomiin ;D
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

concorde

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.08.21 - klo:14:33Oma veikkaukseni Passattien pölyyntymiselle halleissa on digimittarien puute.

Mittariston tyyli on itsellä ainakin melko se ja sama, koska sitä ei tule nopeusmittarin lisäksi juuri katseltua (+ tietty jos tulee varoitusvaloja).  Mulle siis on se ja sama, onko nopeusmittari analoginen vai digitaalisesti tehty analoginen mittari.  Silloin harvoin, kun navia joutuu käyttämään, niin sen ohjaukset näkee siitä navista.

En nyt tokikaan hyljeksi tulevia autoja, jos niissä tuollainen on, mutta ostokriteerinä se on listalla aika pitkällä kärjen takana.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Ohituskaista

Puutteellinen/niukka varustelu tai lieväkin ylihinnoittelu tarjonnan ollessa laajaa saa varmaan auton roikkumaan pitkäänkin myyntirivissä. Kaikki menee kaupaksi kun hinta on oikea. Moni tutkii näitä tarkasti ja pienellä vaivalla saa paremman auton samaan hintaan kuin sen vähän huonommankin. Pitää vain olla nopea ostaja ja tavara liikkuu.

Lujaa laatua passat :(

Aloitusviesti : 25000 ajettu gte jäi kaupan pihaan. Keltainen moottorin vikavalo oli kaikki mitä starttinappulalla ja ajomoodivalinnoilla sai aikaan.. odotin hieman pidempää matkaa uudehkolta autolta... premium they claim :-\  . No katsotaan mitä tulee, volkkarihuollossa kuulemma vähän ruuhkaa, menee viikko että ottavat työnalle. Mites muilla, kuinka pitkälle pääsit ennen vikakorjauksia ?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.08.21 - klo:14:33
Ei taida kauppa kuitenkaan noin toimia, että arvokkaammat seisovat pitkään. Ylihintainen on asia erikseen. Taitavat Kamuksit ja Sakat seurata melko tarkkaan, ettei autot pääse yliaikaisiksi.

Oma veikkaukseni Passattien pölyyntymiselle halleissa on digimittarien puute. Ã,,mpärinpohjamittareita ei juuri kukaan taida haluta vaikka niillä auton saisi jopa useita tuhansia halvemmalla. Digimittarillisessa mahdollisen seisomisen selittää muut tekijät kuten huono kunto tai epäonnistunut hinnoittelu, kurantteinahan nuo taitavat olla hyvinkin haluttua tavaraa.

Vaihtoautokaupassa (en ole alalla) lienee pari basic juttua.

1. Kurantti - haluttu eli malli on myyvä
2. Hinnan pitää olla linjassa tarjonnan kanssa, muuten jää riviin ja "happanee" =>> hintaa laskettava jopa enemmän kuin riittävästi
3. Varastossa seisovassa autossa on euroja kiinni, rahalla on hintansa (yleensä jokin korko%), pyritään nopeaan kiertoon (paikkakin hallissa maksaa)
4. Varusteiden ja auton kunnon / huoltokirjan (ja jopa värin)  pitää olla linjassa auton hintaan => muuten ei myy

IMO plugarit ja sähkärit ovat oikein myyvää matskua. Muiden hyvien vaihdokkien ohella, euroja voi säästää aika rutkastikin.  ;)

Yritetään pärjätä.

MoreKoo

Lainaus käyttäjältä: Lujaa laatua passat :( - 10.08.21 - klo:16:58
Aloitusviesti : 25000 ajettu gte jäi kaupan pihaan. Keltainen moottorin vikavalo oli kaikki mitä starttinappulalla ja ajomoodivalinnoilla sai aikaan.. odotin hieman pidempää matkaa uudehkolta autolta... premium they claim :-\  . No katsotaan mitä tulee, volkkarihuollossa kuulemma vähän ruuhkaa, menee viikko että ottavat työnalle. Mites muilla, kuinka pitkälle pääsit ennen vikakorjauksia ?

Samaa keltaista moottorin vikavaloa ihmettelin keväällä, kun kävin koeajamassa nykyisen GTE:ni. Myyä neuvoi, että jalka pitää olla jarrulla samalla kun Start:ia painetaan. Hyvin on sen jälkeen käynnistynyt  :D. Eipä vikoja vielä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy