Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 20.06.21 - klo:18:09
Laatuluokitus on wv 502 00. Ei ole tullut mieleenkään viedä omia öljyjä huoltoon, paljonkossiinä säästäisi?

Itse vein aina öljyt huoltoon. Säästö riippuu huollon perimästä öljyn hinnasta ja siitä, mihin hintaan itse öljyä löytää, mutta helposti siinä pääsee paljon paremmille tuntipalkoille kuin mitä itse työpaikalla ansaitsee. Mulle ehkä säästöä isompi tekijä on se, etten vain halua maksaa huollolle ylisuuria katteita niin helposta homasta kuin öljyn välittäämisestä. Huollot tarjosivat GTE:hen monesti myös suhteellisen jäykkiä öljyjä ja itse haluan erityisesti hybridiin ohuimmat mahdolliset.

JJT

No nyt jäi omat öljyt ostamatta, katsotaan mitä laskussa erittely sanoo. Huoltoaika 8.00, niin ei kerkiä hakemaan.
Tällä hetkellä ajettu 3600km ja tankki vähän alle puolen välin,  keskikulutus 0.9l / 17.6kw
Tyytyväisiä ollaan 8)

FreeZ

Lainaus käyttäjältä: TePe86 - 19.06.21 - klo:20:39
Onko kukaan koodannut venttiiliä N279 pois käytöstä passat gte:ssä jotta vesi kiertäisi webaston käydessä myös koneen puolella? Vai onko tässä sellaista edes🤔
En ysko, koska Webasto pyörittää vettä eri suuntaan kuin moottori.

duke7

Toinen avain alkanut tyhjentää paristonsa noin kahdessa viikossa. Onkos näissä joku korjattavissa oleva vika vai kättä taskuun ja marmorille?

TeroPee

Kättä taskuun ja marmorille. Meidän Passat teki samaa ja meni avain vaihtoon.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 30.06.21 - klo:16:14
Toinen avain alkanut tyhjentää paristonsa noin kahdessa viikossa. Onkos näissä joku korjattavissa oleva vika vai kättä taskuun ja marmorille?

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää että meneekö patteri oikeasti tyhjäksi vai meneekö avain vaan tilttiin niin että patterin irrotus takaisinlaitto herättää avaimen takaisin henkiin?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 30.06.21 - klo:17:27
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää että meneekö patteri oikeasti tyhjäksi vai meneekö avain vaan tilttiin niin että patterin irrotus takaisinlaitto herättää avaimen takaisin henkiin?
Kyllä se oikeasti tyhjenee. Auto alkaa sitä herjata ja lopulta toimii vain ihan kuskin oven vierestä ja sitten ei siitäkään. Patteri irti ja sama takaisin ei auta mutta uusi auttaa. Ehkä kolmesti sen vaihtanut jo.
Googlella löysin että jotkut on korjanneet kontaktisprayllä mutta joutuu väkivalloin avaamaan että saa piirilevyn näkyviin

Geroniimo

Tuli hommattua tällainen härveli vuosimallia 2016. Tuli tuossa mieleen, että saako tällaiseen asennettua peruutuskameraa jälkeenpäin. Ja jos saa, niin millainen projekti ja mistä kamera?

ECOisti

Onko muilla ollut seuraavia ilmiöitä:
- Audion taajuskorjain (basso, keskiäänet ja diskantti) nollautuu joskus itsestään, eli säädöt häviävät
- Auto ilmoittaa joskus, että sähköinen seisontajarru ei käytettävissä
- Lisäksi muistakin sähköisistä avustimista on pari kertaa herjannut, että eivät ole käytettävissä, mutta ne ilmoitukset ovat kyllä hävinneet itsestään...

Pitääköhän näihin virheilmoituksiin suhtautua miten?
Autoa pajalle ja takuuseen korjaus?

Mielestäni esim. käsijarru on aina kuitenkin toiminut fyysisesti, mutta vaikka olisivat vain jotain anturivikoja, niin ei niitäkään saisi kait tauluun lävähtää.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 02.07.21 - klo:13:35
Onko muilla ollut seuraavia ilmiöitä:
- Audion taajuskorjain (basso, keskiäänet ja diskantti) nollautuu joskus itsestään, eli säädöt häviävät
- Auto ilmoittaa joskus, että sähköinen seisontajarru ei käytettävissä
- Lisäksi muistakin sähköisistä avustimista on pari kertaa herjannut, että eivät ole käytettävissä, mutta ne ilmoitukset ovat kyllä hävinneet itsestään...

Pitääköhän näihin virheilmoituksiin suhtautua miten?
Autoa pajalle ja takuuseen korjaus?

Mielestäni esim. käsijarru on aina kuitenkin toiminut fyysisesti, mutta vaikka olisivat vain jotain anturivikoja, niin ei niitäkään saisi kait tauluun lävähtää.

Ei ole normaalia toimintaa tuollainen, mulla ollu 1.5v kohta 2017 vuosimallinen eikä herjaile mitään, kerran käynyt korjaamolla tosin  ::)

makelja

Mulla herjaillut myös seisontajarrusta sekä ACC ei käytettävissä sekä liikennemerkkien tunnistus ei käytettävissä. Nuo kaksi viimeistä kuitenkin korjautui kun autoon tehtii päivitys pari viikkoa sitten.

muaddib

Lainaus käyttäjältä: muaddib - 13.06.21 - klo:09:56
Taitaa olla sama mulla edessä. Ensimmäistä kertaa tuli useamman päivän toimimattomuusjakso WeConnectiin, niin laitoin sähköpostia tukeen. Puhelinsovelluksen ja auton ohjelmistoversiot selviteltiin ja saivat katsottua, että eSIM:n tiedonsiirrossa on joku häiriö. Kysyivät, mitä huoltoliikettä olen käyttänyt, laittavat sinne kuulemma työohjeet ja minuun tullaan olemaan yhteydessä.

Saa nähdä pitääkö tästä maksaakin jotakin...

150 euroa maksoi WeConnect-yhteysongelman korjaus. Joku palikka siellä resetoitiin, ei sen kummempaa. Aina tyyristä suhteessa itse palvelun hintaan.

Ei kuitenkaan jaksa harmittaa, sillä samalla tehtiin se korkeajänniteakun tiivistyskampanja. Siellä oli sen verran reippaasti korroosiota, että laittoivat koko akuston uusiksi! Alkuperäinen olikin yli nelivuotias jo.

passo_s

Passat GTE -20
Weconnectin loppumisesta tuli mieli jossa on aktivointi linkki. Linkin takaa löytyvä aktivointipalvelu tosin vain herjaa: ”we are back soon”, jaa olisin vaan hinnat tsekannut. Ei sitte.

Olbo

Käyttääkö ihmiset GTE:ssä 95 vai 98 bensaa?

Topjanne

95, mutta hyvin vähän.

TeroPee

Neste kertoo jossain mainoksessaan näin.

LainaaNeste 98 E5 on parasta hybrideille
Hybridiautoissa tankillinen bensaa voi kestää hyvinkin pitkään, plug-in-hybrideillä kaupunkioloissa jopa kuukausia. Polttoaineen pitkä käyttöaika asettaa sen laadulle lisävaatimuksia, sillä polttoaine on orgaaninen komponentti, joka vanhenee tankissa.

Tällöin puhutaan bensiinin ikääntymisestä. Mitä pidemmäksi säilytysaika venyy, sitä suurempi riski on hartiintumisesta sekä erilaisista kiintoaineista, mitkä voivat tukkia polttoainejärjestelmää. Vanhentuessaan bensiini menettää myös palamisominaisuksia, joka voi aiheuttaa jopa moottorin käyntiongelmia.

Neste Futura 98 E5:ssä polttoaineen ikääntymistä on lisäaineistuksella hidastettu pitkälti yli käytössä olevien standardien. Polttoaineen säilyvyys tankissa on jopa useita kertoja pidempi kuin tavanomaisen bensiinin.

“98-oktaaninen Futura säilyy tankissa pitkään täysin iskukykyisenä. Tästä syystä Neste Futura 98 E5 on markkinoiden paras polttoaine hybridiautoille”, Engman sanoo
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Topjanne

Varmasti totta tuokin. Tänä vuonna on mennyt vajaa tankillinen eikä mitään ongelmia toistaiseksi havaittu. Yleensä tankkaan vain parikymmentä litraa kerralla, jotta ei ehtisi niin kauaa vanheta. Vielä parempi saattaisi olla käyttää nelitahtipienkonebensiiniä, jota käytän ruohonleikkurissa, mutta se on sitten jo vähän kalliimpaa. Sitä saa myös pumpusta ainakin Turussa yhdestä tankkauspisteestä.

Banned

95 tankki täyteen edellisen huvetessa. Tankkausväli on jotain 2-3 kk. Hyvin on toiminut.
Passat GTE

makelja

Lainaus käyttäjältä: Olbo - 06.07.21 - klo:09:12
Käyttääkö ihmiset GTE:ssä 95 vai 98 bensaa?

98 on tullut tankattua, kun tankillinen on kestänyt 10vko. Hintaero tuolla tankkausvälillä on häviävän pieni.

velim

Lainaus käyttäjältä: velim - 06.06.21 - klo:11:08
Noniin, ei lataudu kaapelilla mutta toimii kyllä hypridiajossa eli latautuu ja käyttää sähkömoottoria ajon aikana, tuli testattua eilen +200 km lenkillä, latautuu jopa latausmoodissa bensalla (tässä vanhemmassa mallissa tämä mahdollisuus.

Tänään oli mahdollista lukea vikakoodeja vcds:llä ja ...

2097168 - Battery Charging Malfunction
          P33EA 00 [008] - -
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 58
                    Reset counter: 61
                    Mileage: 174320 km
                    Date: 2021.06.04
                    Time: 17:38:01

                    Ready to charge-Operational readiness in H-V system: not active
                    Ready to charge-Status charge readiness: engine: operational
                    Ready to charge-Status charge readiness charge mngmt.: operational

Tutkimukset jatkuu ...

Ilmeisesti korkeajännitelaturi rikki, kustannusarvio 2700,- (eikä tästäkään ole takuuta, että vika tulee korjatuksi) eli eipä taida kannattaa vaihtaa, kun ajaminen muutenkin onnistuu, toki kalliimmin bensalla ja ajon aikana latautuvalla sähköllä ... laskin omalla profiililla sähkö lataamisesta saa vuositasolla säästöä n. 700,- joten tuon korjauksen kuolettamiseen menisi nelisen vuotta ... eli plugarista tuli nyt kevythybridi ...
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

duke7

^onhan se ihan oikea hybridi eikä kevyt koska voit ajaa pelkällä sähkölläkin.
Niin ja pyydä sen osanumero ja etsi jostain purkuosa. Luulisi vaikka ebay.de löytyvän.
Tuskin paha homma vaihtaakaan kun eikös se oli siinä konetilassa ihan.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: velim - 07.07.21 - klo:13:50
Ilmeisesti korkeajännitelaturi rikki, kustannusarvio 2700,- (eikä tästäkään ole takuuta, että vika tulee korjatuksi) eli eipä taida kannattaa vaihtaa, kun ajaminen muutenkin onnistuu, toki kalliimmin bensalla ja ajon aikana latautuvalla sähköllä ... laskin omalla profiililla sähkö lataamisesta saa vuositasolla säästöä n. 700,- joten tuon korjauksen kuolettamiseen menisi nelisen vuotta ... eli plugarista tuli nyt kevythybridi ...

Mistä auto hankittu? Pnko siitä pitkä aika?

velim

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 07.07.21 - klo:13:54
^onhan se ihan oikea hybridi eikä kevyt koska voit ajaa pelkällä sähkölläkin.
Niin ja pyydä sen osanumero ja etsi jostain purkuosa. Luulisi vaikka ebay.de löytyvän.
Tuskin paha homma vaihtaakaan kun eikös se oli siinä konetilassa ihan.

Joo, varaosanumero on tiedossa, on niin selvästi esillä konehuoneessa ja käytettyjä vastaavia saisi muutamalla satasella netin kautta tilattua, mutta ...

- mahtaavatko olla ehjiä, jos tilaa ulkomailta käytetyn varaosan, meneekö rahat hukkaan ???
- mahtaako kuitenkaan itse kannattaa alkaa vaihtaa, kun korkeajännitelaite ... ja lisäksi näyttää jähdytysvesi kiertävän laitteen kautta, tuo oman kuvionsa. Toki Laturi on hyvin esillä ja muutoin vaihdettavissa ...

Pitää miettiä tämä vaihtoehto ...
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

velim

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 07.07.21 - klo:13:59
Mistä auto hankittu? Pnko siitä pitkä aika?

Sakalta, Ruotsista uitettu, vm 2016, oli ajettu jo 150tkm, nyt 175 tkm ja ollut minulla 1,5 vuotta ...
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: velim - 07.07.21 - klo:19:17
Joo, varaosanumero on tiedossa, on niin selvästi esillä konehuoneessa ja käytettyjä vastaavia saisi muutamalla satasella netin kautta tilattua, mutta ...

- mahtaavatko olla ehjiä, jos tilaa ulkomailta käytetyn varaosan, meneekö rahat hukkaan ???
- mahtaako kuitenkaan itse kannattaa alkaa vaihtaa, kun korkeajännitelaite ... ja lisäksi näyttää jähdytysvesi kiertävän laitteen kautta, tuo oman kuvionsa. Toki Laturi on hyvin esillä ja muutoin vaihdettavissa ...

Pitää miettiä tämä vaihtoehto ...

En tiedä mistä olet osaa katsonut mutta itse olen aika luottavaisin mielein esim. eBay tilannut osia eri laitteisiin, KUNHAN myyjällä on paljon palautteita ja positiivisia liki sata prosenttia. Kerran oli eBay ongelmia ettei tuotetta tullutkaan eikä myyjä vastannut yhteydenottoihin niin silloinkin PayPal palautti rahat kun olin sen kautta maksanut.
Esim. Tänä keväänä moottoripyörään tilannut käytettyjä osia Saksasta ja todella tyytyväinen olen ollut tuotteisiin. Mutta, aina kai siinä jonkinlainen riski on olemassa mutta sitä voi pikkuisen lieventää valitsemalla hyvän palautteen omaavan myyjän :)

duke7

Lainaus käyttäjältä: velim - 07.07.21 - klo:19:17
Joo, varaosanumero on tiedossa, on niin selvästi esillä konehuoneessa ja käytettyjä vastaavia saisi muutamalla satasella netin kautta tilattua, mutta ...

- mahtaavatko olla ehjiä, jos tilaa ulkomailta käytetyn varaosan, meneekö rahat hukkaan ???
- mahtaako kuitenkaan itse kannattaa alkaa vaihtaa, kun korkeajännitelaite ... ja lisäksi näyttää jähdytysvesi kiertävän laitteen kautta, tuo oman kuvionsa. Toki Laturi on hyvin esillä ja muutoin vaihdettavissa ...

Pitää miettiä tämä vaihtoehto ...
En tarkoittanutkaan että se välttämättä pitäisi itse vaihtaa. Mutta jos homma on helppo niin ei se ole kallis teettääkään. Joo korkeajännitejutut on oma juttunsa ja voi vaatia jonkun sähköpätevyyden että saa virallisesti edes tehdä. Tai sitten se on ihan p&p, erwinistä löytyy kyllä työohjeet joissa kerrotaan asia.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: velim - 07.07.21 - klo:19:17
Joo, varaosanumero on tiedossa, on niin selvästi esillä konehuoneessa ja käytettyjä vastaavia saisi muutamalla satasella netin kautta tilattua, mutta ...

- mahtaavatko olla ehjiä, jos tilaa ulkomailta käytetyn varaosan, meneekö rahat hukkaan ???
- mahtaako kuitenkaan itse kannattaa alkaa vaihtaa, kun korkeajännitelaite ... ja lisäksi näyttää jähdytysvesi kiertävän laitteen kautta, tuo oman kuvionsa. Toki Laturi on hyvin esillä ja muutoin vaihdettavissa ..

Yhtään rikkinäistä tai väärää osaa ei ole ulkomailta tullut. Toki tuo vaihto kannattaa teettää osaavassa paikassa, voi olla siis muu kuin merkkihuolto. Lisäksi vanhan osan osaa ehkä joku vielä korjata.

passo_s

Jos on isompi tai kalliimpi osa, paketin kuljetus kannattaa vakuuttaa.

Mustalaa

Passat GTE olisi ihan kiinnostava auto ja omaan käyttöön vaikuttaisi aika passelilta. Tälleen nopealla etsimisellä ei tullut tietoon mitä (kalliimpia) tyyppivikoja tuollaisessa olisi, johon pitäisi henkisesti varautua? Esimerkiksi Volvon diesel-hybrideissähän on hajoillut paljon kompressoreita ja jonkun verran jotain elektroniikkamoduulia, mutta onko volkkarin GTE:issä ollut minkälaisia haasteita? Jonkun korkeajännitelaturi oli näköjään hiljan lauennut, mutta kuinka muuten?

Omaan budjettiin osuisivat alle 100 tkm ajetut pre-faceliftit. Varusteista tarvitsee löytyä valot, adaptiivinen vakkari ja webasto, mutta onko noissa joku must have -varuste, jota pitää myös osata katsoa? Onko pre-faceliftissä ollut useampaa eri ledivaloa saatavilla? Digimittaristo ja ergo-penkki eivät haittiaisi.

Onko joku huolto huomattavan kallis, jota ennen autoja laitetaan kiertoon? Kuuluuko volkkarilla dsg:n öljyjen vaihto huolto-ohjelmaan?
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 10.07.21 - klo:12:56
Passat GTE olisi ihan kiinnostava auto ja omaan käyttöön vaikuttaisi aika passelilta. Tälleen nopealla etsimisellä ei tullut tietoon mitä (kalliimpia) tyyppivikoja tuollaisessa olisi, johon pitäisi henkisesti varautua?

Jossain vaiheessa täällä puhuttiin muutamasta tapauksesta jossa moottorin ja vaihteiston välistä vuoti öljyä, isotöinen korjaus eli kallis jos vastaantulot huonot.

Mekatroniikkavika oli jossain vaiheessa muotia, muistaakseni bensa- ja sähkömoottorin välisen kytkimen käyttö estyi ja sitten pystyi ajamaan vain sähköllä ja vika oli mekatroniikassa.

Akkuja ilmeisesti vaihdettu (tai kotelointia korjattu) jonkun korrosio ongelman takia, nämä ilmeisesti ihan kampanjan muodossa tehtyjä.

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 10.07.21 - klo:12:56
Onko joku huolto huomattavan kallis, jota ennen autoja laitetaan kiertoon? Kuuluuko volkkarilla dsg:n öljyjen vaihto huolto-ohjelmaan?

DSG öljyjä kuuluu vaihdella, yleisesti huoltoväli on 15tkm eli puolet pienempi kuin normaali bensa ja diesel versioilla.

https://huolto.volkswagen.fi/ tonne vain rekisterinumeroa ja kilsoja niin saa suuntaa-antavia tietoja huollon hinnasta. Katsoin muutamaa itseä kiinostanutta yksilöä joilla oli ajettu karvan vajaa 90tkm niin huollot olisi maksanut reilu 1000, Vantaan VW liikkeessä.

Päädyin itse kuitenkin dieseliin kun ei-FL Passat GTE:n sähkörange on niin huono etten saa tuosta hybridiydestä mitään iloa, vain kalliimmat huollot ja kalliimmat energiakulut.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy