Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Erkka

Latausvirta --> Lyhennetty tai Maksimi vaihtoehdot löytyy Tiguan eHybridin valikosta. Mitä lie pitävät sisällään? Eiköhän tuo ominaisuus löydy myös GTE Passatistakin?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

TWBE

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 06.03.21 - klo:16:47
Latausvirta --> Lyhennetty tai Maksimi vaihtoehdot löytyy Tiguan eHybridin valikosta. Mitä lie pitävät sisällään? Eiköhän tuo ominaisuus löydy myös GTE Passatistakin?
GTE passatista löytyy tosiaan amppeerivaihtoehdot maksimilataus amppeereille, ruotsin autoissa 5,10,13 ja max. Suomiautoissa pykeltää erilailla 8A ainakin mahdollista valita.

AK80

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 06.03.21 - klo:16:59
Suomiautoissa pykeltää erilailla 8A ainakin mahdollista valita.

Ei ole ainakaan minulla, MY2018 Suomi-auto kyseessä. Mainitut 5 A, 10 A ja 13 A valittavana e-managerissa.

Ainakin se mulle Suomi-autona myytiin.  ;D

Greenlane

En löytänyt sopivampaa ketjua kysymykselleni enkä viitsinyt uuttakaan ketjua tätä varten avata. Eli minulla on GTE -18, onko autooni mahdollista päivittää navigaattoria jälkeenpäin? Autossa ei siis ole ollenkaan sisäistä navigaattoria? Kiitos vastauksista!

dwntime

On mahdollista mutta ei virallista kautta. Joudut ostamaan ns. häkätyn multimediayksikön.
Noita löytyy ebaysta hintahaarukassa 500,-1000, riippuen onko discover media vai discover pro.
Muuta vaihtoehtoa ei oikein ole.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Greenlane - 07.03.21 - klo:09:38
En löytänyt sopivampaa ketjua kysymykselleni enkä viitsinyt uuttakaan ketjua tätä varten avata. Eli minulla on GTE -18, onko autooni mahdollista päivittää navigaattoria jälkeenpäin? Autossa ei siis ole ollenkaan sisäistä navigaattoria? Kiitos vastauksista!
Eikös 2018 löydy jo CarPlay tai AndroidAuto vakiona? Sillä saa hyvän, päivittyvän navin käyttöön jos vain jaksaa tökätä piuhan puhelimeen.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 07.03.21 - klo:10:29
Eikös 2018 löydy jo CarPlay tai AndroidAuto vakiona? Sillä saa hyvän, päivittyvän navin käyttöön jos vain jaksaa tökätä piuhan puhelimeen.
Mulla ainakin jo 2017 mallissa.
ID4 Pro Business

JJT

Siltä oltais sit ensimäinen tankillinen ajettu autolla.
5.1 sain auton täyteen tankattuna ja tänään "taas"  tankattu,
1800km ja 47litraa meni. Ihan tyytyväinen olen, Tammi-Helmikuu kuitenkin ollut aika kylmää aikaa, webasto lämmittäny kuitenkin aika usein.

JJT

Pahoittelut kirjoitusvirheistä, täytys aina lukee ennen julkaisua, ja kirjoituksen muokkaaminen jälkikäteen ei taida onnistua.

Staffan

Tervehdys!

Tässä hieman omia kokemuksia vm 2020 Passat GTE:stä. Tähän mennessä ajettu noin 18 tkm, auto ollut käytössä kesäkuun alusta asti. Auto on ajo-ominaisuuksiltaan mielestäni hyvä ja riittävän hiljainen (edellinen auto Skoda Superb, joka oli myös kohtuullisen hiljainen, mutta Passat vie voiton). Sähköajoon olen todella tyytyväinen, tehoa riittää E-modessa mielestäni melkein kaikkiin tilanteisiin (pl. ohitukset kaksikaistasilla teillä), moottoritielläkin pärjää ihan hyvin. Sähköajon ennätys 67 km, keskinopeuden ollessa n. 55 km/h, ulkolämpötila vajaat 20 astetta. Nyt talvella kantama sähköllä ajonopeudesta ja pakkasesta riippuen ollut 30-50 km. Työmatka minulla on n. 50 km suuntaansa ja 90 % moottoritietä. Motarilla olen päässyt pakkasesta riippuen 30-40 km, loput sitten hybridimoodilla, työmatkalla keskikulutus ollut n. 1-3 l/100 km. IQ-matriisiledivalot ovat huippuhyvät ja automaattinen valojakauma on toiminut moitteetta.

Tähän mennessä tulleita ongelmia:
- Alussa auto antoi virheilmoituksia ACC:n predictive controllista, auto kävi pajalla mutta mitään ei löytynyt ja ilmoituksetkin katosivat itsestään.
- Infotainment antoi toistuvasti virheitä eSIM-datayhteydestä, auto kävi pajalla, mutta mitään ei löytynyt. Näitä ilmoituksia tuli varmaan n. puolen vuoden ajan, enää hetkeen ei ole tullut. Lisäksi hätäpuhelupalvelu aktivoitui välillä itsestään (ei siis soittanut hätäpuhelua, vaan ilmoitti mittaristonäytössä että järjestelmä aktivoitu). Tähänkään ei löydetty mitään huollossa, päivittivät softaa. Tämän jälkeen ilmoitus tullut kerran tai pari.
- Infotainment-näyttö meni parin päivän ajaksi pimeäksi, alkoi toimia juuri ennen huoltoa. Huollossa tutkivat eivätkä löytäneet syytä. N. kuukausi tämän jälkeen meni uudelleen pimeäksi ja näyttö todettiin rikkinäiseksi --> näyttö vaihtoon.
- Loppuvuodesta blind spot assist ja rear cross traffic alert lakkasivat toimimasta. Lisäksi mainitsin, että We Connect ei ollut toiminut kunnolla n. kuukauteen, eikä auton lämmityksen ajastukset oikein toimi. Auto korjaamolle. Samaan reissuun yhdistettiin määräaikaishuolto ja kampanja, jossa ajoakku irroitettiin ja tarkastettiin vikojen varalta. Blind spot ja rear crossin tutkat olivat menneet tukkoon loskasta, joka oli päätynyt puskurin sisään. Järjestelmä toimii puhdistuksen jälkeen. We connectista sanoivat, että on ollut ongelmia. Ajastuksista eivät osanneet sanoa mitään. Huollon/akkutarkastuksen yhteydessä huomattiin, että vaihdelaatikon joku tiiviste oli huono ja siinä oli pieni vuoto.
- Alkuvuodesta vaihdelaatikko korjattiin ja tähän meni kolme päivää.
- We connectin ongelmat jatkuivat tammikuun aikana, joten soittelin Volkswagenin asiakaspalveluun. Tapaus avattiin, he pyysivät minulta screenshotteja ongelmatapauksista. Nämä toimitin ja reilun parin viikon kuluttua sain sähköpostia, että auto pitäisi viedä huoltoon asian korjaamiseksi. Auto oli päivän huollossa, jossa modeemi palautettiin tehdasasetuksiin. Pyydettiin olemaan yhteydessä, mikäli ongelma ei korjaantunut.
- Noh, ongelma ei korjaantunut, modeemin resetoinnilla ei ollut mitään vaikutusta. Sovittiin siis uusi aika huoltoon. Tällä kertaa nollasivat infotainmentin ja tekivät sille modeemille taas jotain. Tämän jälkeen sain uudelleenaktivoida palvelun autoon. Tämän jälkeen on toiminut paremmin, mutta edelleenkään en pysty sovelluksella käynnistämään webastoa. Jos yritän, saan ilmoituksen "autoa ilmastoidaan", mutta todellisuudessa ei tapahdu mitään. Myöskään lämmitysten ajastukset eivät toimi vieläkään kunnolla. Yleensä jos asetan ajastuksen kuluvalle päivälle, se toimii. Mutta jos asetan sen seuraavalle päivälle, niin auto ei lämpiä.
- Huolto lupasi selvitellä maahantuojan tekniseltä puolelta, mitä voidaan tehdä.

Kiva auto, mutta kaikkea "pientä" ongelmaa tuntuu olevan...  :-\

nepax

Vaatiiko vm. 2018 GTE TPMS-sensorit renkaisiin vai ei? Olin siinä käsityksessä, että jos auton näytöistä saa renkaanpaineet per rengas näkyviin, kyseessä olisi aktiivinen järjestelmä ja vaatisi sensorit, mutta onko näin?

makelja

Ymmärtääkseni Keskon maahantuomissa noita ei ole. Rengaspaineen valvonta on ns. passiivinen.

nepax

Lainaus käyttäjältä: makelja - 09.03.21 - klo:17:46
Ymmärtääkseni Keskon maahantuomissa noita ei ole. Rengaspaineen valvonta on ns. passiivinen.

Ok, olisi pitänyt täsmentää sen verran, että oma auto on Saksasta uitettu. Muuttaako tämä tilannetta?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: nepax - 09.03.21 - klo:17:43
Vaatiiko vm. 2018 GTE TPMS-sensorit renkaisiin vai ei? Olin siinä käsityksessä, että jos auton näytöistä saa renkaanpaineet per rengas näkyviin, kyseessä olisi aktiivinen järjestelmä ja vaatisi sensorit, mutta onko näin?

Kyllä
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Olbo

Terve, uusi paskatin omistaja kyselee...
Ostin eilen motonetistä type2 - type2 latausjohdon ja kun sen tökkäsin laturiin niin sitä tarvitsee hieman nostaa ylöspäin että latautuu. Laitoin siinä olevan kumisuojan puskurin ja töpselin väliin että jäi pänniin ja siten toimi lataus. Kysyisin onkohan johdossa vikaa vai autossa? Onko muilla ollut vastaavaa?
Auton mukana tullut  väliaikaislatauspiuha toimii moitteetta

duke7

^ kuulostaisi se uusi kaapeli vialliselta kun kerran sukolaturi toimii.
Type2 on hyvin robusti liitin sinänsä.

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Staffan - 09.03.21 - klo:15:05
Tervehdys!

Tässä hieman omia kokemuksia vm 2020 Passat GTE:stä. Tähän mennessä ajettu noin 18 tkm, auto ollut käytössä kesäkuun alusta asti. Auto on ajo-ominaisuuksiltaan mielestäni hyvä ja riittävän hiljainen (edellinen auto Skoda Superb, joka oli myös kohtuullisen hiljainen, mutta Passat vie voiton). Sähköajoon olen todella tyytyväinen, tehoa riittää E-modessa mielestäni melkein kaikkiin tilanteisiin (pl. ohitukset kaksikaistasilla teillä), moottoritielläkin pärjää ihan hyvin. Sähköajon ennätys 67 km, keskinopeuden ollessa n. 55 km/h, ulkolämpötila vajaat 20 astetta. Nyt talvella kantama sähköllä ajonopeudesta ja pakkasesta riippuen ollut 30-50 km. Työmatka minulla on n. 50 km suuntaansa ja 90 % moottoritietä. Motarilla olen päässyt pakkasesta riippuen 30-40 km, loput sitten hybridimoodilla, työmatkalla keskikulutus ollut n. 1-3 l/100 km. IQ-matriisiledivalot ovat huippuhyvät ja automaattinen valojakauma on toiminut moitteetta.

Tähän mennessä tulleita ongelmia:
- Alussa auto antoi virheilmoituksia ACC:n predictive controllista, auto kävi pajalla mutta mitään ei löytynyt ja ilmoituksetkin katosivat itsestään.
- Infotainment antoi toistuvasti virheitä eSIM-datayhteydestä, auto kävi pajalla, mutta mitään ei löytynyt. Näitä ilmoituksia tuli varmaan n. puolen vuoden ajan, enää hetkeen ei ole tullut. Lisäksi hätäpuhelupalvelu aktivoitui välillä itsestään (ei siis soittanut hätäpuhelua, vaan ilmoitti mittaristonäytössä että järjestelmä aktivoitu). Tähänkään ei löydetty mitään huollossa, päivittivät softaa. Tämän jälkeen ilmoitus tullut kerran tai pari.
- Infotainment-näyttö meni parin päivän ajaksi pimeäksi, alkoi toimia juuri ennen huoltoa. Huollossa tutkivat eivätkä löytäneet syytä. N. kuukausi tämän jälkeen meni uudelleen pimeäksi ja näyttö todettiin rikkinäiseksi --> näyttö vaihtoon.
- Loppuvuodesta blind spot assist ja rear cross traffic alert lakkasivat toimimasta. Lisäksi mainitsin, että We Connect ei ollut toiminut kunnolla n. kuukauteen, eikä auton lämmityksen ajastukset oikein toimi. Auto korjaamolle. Samaan reissuun yhdistettiin määräaikaishuolto ja kampanja, jossa ajoakku irroitettiin ja tarkastettiin vikojen varalta. Blind spot ja rear crossin tutkat olivat menneet tukkoon loskasta, joka oli päätynyt puskurin sisään. Järjestelmä toimii puhdistuksen jälkeen. We connectista sanoivat, että on ollut ongelmia. Ajastuksista eivät osanneet sanoa mitään. Huollon/akkutarkastuksen yhteydessä huomattiin, että vaihdelaatikon joku tiiviste oli huono ja siinä oli pieni vuoto.
- Alkuvuodesta vaihdelaatikko korjattiin ja tähän meni kolme päivää.
- We connectin ongelmat jatkuivat tammikuun aikana, joten soittelin Volkswagenin asiakaspalveluun. Tapaus avattiin, he pyysivät minulta screenshotteja ongelmatapauksista. Nämä toimitin ja reilun parin viikon kuluttua sain sähköpostia, että auto pitäisi viedä huoltoon asian korjaamiseksi. Auto oli päivän huollossa, jossa modeemi palautettiin tehdasasetuksiin. Pyydettiin olemaan yhteydessä, mikäli ongelma ei korjaantunut.
- Noh, ongelma ei korjaantunut, modeemin resetoinnilla ei ollut mitään vaikutusta. Sovittiin siis uusi aika huoltoon. Tällä kertaa nollasivat infotainmentin ja tekivät sille modeemille taas jotain. Tämän jälkeen sain uudelleenaktivoida palvelun autoon. Tämän jälkeen on toiminut paremmin, mutta edelleenkään en pysty sovelluksella käynnistämään webastoa. Jos yritän, saan ilmoituksen "autoa ilmastoidaan", mutta todellisuudessa ei tapahdu mitään. Myöskään lämmitysten ajastukset eivät toimi vieläkään kunnolla. Yleensä jos asetan ajastuksen kuluvalle päivälle, se toimii. Mutta jos asetan sen seuraavalle päivälle, niin auto ei lämpiä.
- Huolto lupasi selvitellä maahantuojan tekniseltä puolelta, mitä voidaan tehdä.

Kiva auto, mutta kaikkea "pientä" ongelmaa tuntuu olevan...  :-\
Paljon voimia ja jaksamisia! Ei vaikuta kovin ruusuiselta alkutaival vaikka auto on tainnut olla sinulle muuten mieluinen. Toivottavasti sinulle on tarjottu sijaisauto aina tilalle takuukorjausten ajalle? Kyllähän tuosta huollossa juoksemisesta kaikkea muutakin vaivaa syntyy. Oletko laskenut että kuinka monta päivää autosi on viettänyt pajalla tähän mennessä?

Eikös tässä säikeessä tai muualla ollut juttua tuosta vaihdelaatikon tiivistevuodosta myös vanhemmissa malleissa 2015-2017 vai muistanko väärin? Miten iso remppa tuollainen muuten on ja mitä kustantaa?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

aMatsoni

Minulla on Saksasta tuotu vuosimallin 2017 Passat GTE, jossa on voimassa oleva 5 vuoden tehtaan takuu. Vikoja on ollut viimeisen 2,5 vuoden aikana melko paljon, mm. hybridijärjestelmän vika (auto jämähti kotipihaan, hinurilla huoltoon), ilmastoinnin kompura rikki, takaluukun "jalanheilautustunnistin" rikki, moottorin ja vaihdelaatikon välissä öljyvuoto, ja nyt viimeisenä jarrutehostin rikki (taas kotipihasta hinurilla huoltoon). Vikojen takia auto on seisonut paikallisella pajalla kahden viime vuoden aikana yhteensä n. kuukauden päivät ja on siellä tälläkin hetkellä.

Korjaukset ovat sujuneet ilman kustannuksia, siitä ei valittamista. Mutta haluaisin kysyä kokemuksianne sijaisauton suhteen. VW-liikkumisturvan kautta saa sijaisauton 3 päiväksi, mutta se ei pitkään lohduta, jos auto seisoo 2 viikkoa huollossa. Huoltoliike sanoutuu irti vastuusta ja kuulemma tehtaan linja on, ettei takuuhuolloissa anneta sijaisautoa. Auton myynyt liike sijaitsee n. 250 kilometrin päässä - he olisivat aiemmilla kerroilla järjestäneet sijaisauton, mutta välimatkan takia siinä ei ole minun kannaltani järkeä. Eikä myyjäliikkeen virhevastuu taida muutenkaan enää olla ajankohtainen, kun kaupasta on aikaa n. 2,5 vuotta.

Kuinka tällaisissa tilanteissa pitäisi toimia? Onko tosiaan niin, että Volkkari voi pestä kätensä sijaisauton suhteen, vaikka kyseessä on takuunalainen auto ja siten ymmärtääkseni kuluttajalle ei saisi koitua kustannuksia siitä, ettei auto ole käytössä?

Vekkula

Mistä tuo 5 vuoden takuu on tullut?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 10.03.21 - klo:13:14
Mistä tuo 5 vuoden takuu on tullut?
Auton alkuperäinen ostaja on siis ostanut kolmen vuoden tehtaan lisätakuun normaalin kahden vuoden päälle.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 10.03.21 - klo:13:14
Mistä tuo 5 vuoden takuu on tullut?
Jo 80km päässä Helsingistä saa Volkkarin 5v takuulla
https://www.volkswagen.ee/et/offers-and-products/warranty.html
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 10.03.21 - klo:13:42
Jo 80km päässä Helsingistä saa Volkkarin 5v takuulla
https://www.volkswagen.ee/et/offers-and-products/warranty.html

2019 eteenpäin tuo 5 vuotta ja  tässä kysyjällä on 2017 mallinen auto.
Paljonko tuolla tapauksen autolla on ajettu?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

ukormi

5v tehdastakuuta volkkarille kuulostaa jo sen verran hyvälle että saattaisi uskaltaa ostaa itselleenkin uutena.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 10.03.21 - klo:13:59
2019 eteenpäin tuo 5 vuotta ja  tässä kysyjällä on 2017 mallinen auto.
Paljonko tuolla tapauksen autolla on ajettu?
Tosiaan kyseessä on saksasta tuotu tammikuussa 2017 rekisteröity auto, johon ostettu 3 vuoden tehtaan jatkotakuu. Eli tehtaan takuuta on vielä tammikuulle 2022 asti. Autolla on ajettu vasta 50 000 kilometriä, turhan paljon on näitä hajoavia osia siihen nähden.

duke7

Kysyin jo toisessa ketjussa mutta laitan nyt tänne myös kun taitaa olla aktiivisempi. Eli:
Tuleeko se pieni, nopeataajuinen kolina edestä koiranluista yleensä? Oikealta edestä alkanut kuulua hitaasti ajettaessa kun on epätasaisuutta.

Turbokiisseli

Koiranluut ovat todennäköinen vikakohde ja halvat ja helpot vaihtaa.

Mulla oli vesikaukalon muovi irti toisesta päästään ja se aiheutti saman kuulloista kolinaa. Nimimerkillä selasin jo varaosanumeroita.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

-kivi-

Aika pitkään tätä ketjua lukeneena auton vaihdon tuloksena pihassa nököttää vm 2018 gte. Lähestyvä 90tkm huolto oli budjetoitu hankinnassa, mutta täältä lukeneena luulin sen olevan kalliimpi kuin nyt saatu reilun 300, tarjous vai pitääkö tää viedä merkkarille, että ne osaa tehdä kaikki oikeat toimenpiteet? Autossa kilometrejä 85tkm, tarkistushuolto tehty n. 81tkm ja öljynvaihto 71tkm.

Banned

Lainaus käyttäjältä: nepax - 09.03.21 - klo:17:43
Vaatiiko vm. 2018 GTE TPMS-sensorit renkaisiin vai ei? Olin siinä käsityksessä, että jos auton näytöistä saa renkaanpaineet per rengas näkyviin, kyseessä olisi aktiivinen järjestelmä ja vaatisi sensorit, mutta onko näin?

Vaatii sensorit jos haluaa rengaspainejärjestelmää käyttää. Voi tosin ajella ilmankin, kuten itse teen kesärenkailla.
Passat GTE

Mks900

Moi,
Gte harkinnassa käytettynä ja yksi asia vielä askarruttaa.
Voisiko joku selventää miten polttomoottorin lämmitys tapahtuu talvella jos kerta alle -10 lähdetään aina bensalla? Hirvittää lähteä -30 astella ilman lämmitystä.
Webasto ilmeisesti lämmittää vain sisätilat.

Opap

,,sken yritin pestä farkku gte:n takalasia. Ensin ei tullut pesunestettä ollenkaan ja sen jälkeen valui ohut noro lasin sisäpinnalle ja kontti sisältä pesunesteessä. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy