Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Siis kyllähän sen akselin suunta on aivan selvä kun katsoo sitä saumaa josta kääntyy 😁
No, siis ulkosyrjää kannattaa työntää vähän yläviistoon.

miz

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 28.02.21 - klo:14:24

Navilla en ole nähnyt olevan mitään merkitystä sähkön käyttöön hybridi moodilla. Kerrankin oli tyyliin 1 km enemmän rangea, kuin matkaa kotiin, ja vaikka naviopastus oli päällä niin 2km enne kotia starttasi polttomoottorin, vaikka monesti ajettu range nollaan, ennen kuin polttis on lähtenyt päälle.

Onko tässä sittenkin eri softa sitten kuin vaikka Leon phevissä? Olen ymmärtänyt että eroja ei juurikaan olisi.

Leonissa  määränpään laitto tekee sen, että tyhjällä akulla maantietä ajaessa akkuun ladataan virtaa sen verran, että sillä pääsee loppumatkan kaupunkiajot määränpäähän.
Välillä on kyllä ollut niin, että motariajon jälkeen ei vedä akkua tyhjiin hitaammalla pätkällä (jos siis on ollut latausta motarille lähdettäessä), vaan määränpäässä saattaa olla tuo 10-20% jäljellä.

HenriH

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.02.21 - klo:15:01
Siis kyllähän sen akselin suunta on aivan selvä kun katsoo sitä saumaa josta kääntyy 😁
No, siis ulkosyrjää kannattaa työntää vähän yläviistoon.

Kiitosta vaan avusta. Kyllähän se peili sitten kääntyi, kun tajusi kääntää enemmän ylöspäin kuin sivulle sauman mukaisesti.

Ja kun joku kysyi miksi käännän autopesuun, no kun niin se laite käskee 😄

AK80

Nyt on ohjekirja huono tai lukija tyhmä. Veikkaan jälkimmäistä.

Tilapäislaturin kohdalla manuaalissa lukee seuraavasti:

"Maakohtaisissa verkkopistorasioista riippuen säädettävä latausvirta voi olla enintään 10 A tai 8 A. Latauskaapeliin voidaan lisäksi tehdä suurimman ja pienimmän latausvirran kesken."

Tarkoittaako tämä siis sitä, että valinta tehdään näiden 10 A:n ja 8 A:n välillä ja kun laturi vilkuttaa hitaasti vihreää valoa, niin laturi ottaa enintään 8 A?

Auto on rekisteröity lokakuussa 2017 ja latauskaapeli näkyy olevan valmistettu ilmeisesti toukokuussa 2017. Muistan lukeneeni, että tästä keskustelusta, että jossain vaiheessa Suomeen maahantuoduissa autoissa kaapelin virranotto on rajoitettu tuohon 8 A:han. Tämän verran minulle on annettu lupa ottaa virtaa ja tietenkin haluan virran määrän maksimoida, kun auton valikossa 8 A ei liene valittavana.

Olen yhtiömme ensimmäinen töpseliauton omistaja ja olen varma, että tulen olemaan tarkan kyttäyksen alaisena,  kunhan latauspömpeli lämpötolppaan ilmestyy ja alan autoa siitä lataamaan. Jos menee tolpat pimeäksi on selvä kenen ovea tullaan koputtelemaan, kun Virtasten Dacia on jäässä aamulla.

duke7

Ei kai sitä virtaa voi tuosta laturista säätää. Siinä kyljessä lukee onko se 8 vai 10 A laturi.

AK80

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.03.21 - klo:15:00
Ei kai sitä virtaa voi tuosta laturista säätää. Siinä kyljessä lukee onko se 8 vai 10 A laturi.

Takakilvessä on merkintä 10 A, eli lienee maksimit mitkä se ottaa.

Edellisestä viestistäni jäi luonnollisesti ohjekirjasitaatista pois merkittävä sana "valinta". Oikea sitaatti on siten: "Maakohtaisissa verkkopistorasioista riippuen säädettävä latausvirta voi olla enintään 10 A tai 8 A. Latauskaapeliin voidaan lisäksi tehdä valinta suurimman ja pienimmän latausvirran kesken."

Jotain se toimintopainike tosiaan tekee kun pömpelin valojen vilkkumisnopeus muuttuu.

villeyli

Syksyllä korjattiin latauspistokkeen hajonnut lukitus, ja nyt sama vika taas  >:( Saa nähdä tulevatko edes ollenkaan vastaan. Mukavia lisä-satasia jos pitää pari kertaa vuodessa korjata tuokin. Konepellin luukku oli jäätynyt kiinni ja erehdyksessä kiskaisin kahvaa hieman kovemmin --> kahvasta vaijeri irti tmv.. En edes muista koskaan aiemmin kokeneeni konepellin kiinnijäätymistä.  Mekatroniikan vaihdon jälkeen, nyt kun on saanut ajaa autolla talvikeleissä, niin tuntuu ettei ole mitään logiikkaa siinä milloin auto suvaitsee ajaa sähköllä esim. -10c pakkasella aika useasti, joskaan ei aina, hurahtaa polttomoottori käyntiin vaikka lähdet tasan ajastettuna aikana ja latausvirta on kotona latausasemasta 16A, tai töissä 10A sukopistokkeesta. Muutenkin tuntuu että lähteekö tuo lämmitys korkeintaan viittä minuuttia ennen käyntiin kun autohan ei ole käytännössä koskaan lämmin. Silloinkin kun sähkömoottorilla lähtee ajamaan kylmällä, niin vaikka esilämmitys olisi ajallisesti onnistunut niin se sininen tehopalkki on korkeitaan 75%. Joko aika on sitten viime talven kullannut muistot koska mielestäni sähkömoottorilla saattoi ajella kovallakin pakkasella, toki huomattavasti lyhyemmän matkaa mutta kuitenkin. Hieman rupeaa jo tämän hienouden hankinta harmittamaan, vaikka auto sinällään on mieleinen ja olen tuosta farkku-passatin tiloista ja hyvästä ajettavuudesta tykännyt aiemminkin. Miten muilla tuo sähköllä ajaminen on pakkasilla toiminut?

fidelity

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 01.03.21 - klo:15:22
Takakilvessä on merkintä 10 A, eli lienee maksimit mitkä se ottaa.

Edellisestä viestistäni jäi luonnollisesti ohjekirjasitaatista pois merkittävä sana "valinta". Oikea sitaatti on siten: "Maakohtaisissa verkkopistorasioista riippuen säädettävä latausvirta voi olla enintään 10 A tai 8 A. Latauskaapeliin voidaan lisäksi tehdä valinta suurimman ja pienimmän latausvirran kesken."

Jotain se toimintopainike tosiaan tekee kun pömpelin valojen vilkkumisnopeus muuttuu.

Manuaalissahan taisi olla myös kaapelin ohjeet. Itsellä myös se 10 A antava mötikkä ja virtaa pystyy siitä muuttamaan. Tuo laturi on tosin nyt vain varalla, kun hommasin Metronilta paljon kätevämmän kaapelin: https://eauto.si/metron-shop/product/pc03g-13a-1-phase/.

AK80

Lainaus käyttäjältä: fidelity - 01.03.21 - klo:17:23
Manuaalissahan taisi olla myös kaapelin ohjeet. Itsellä myös se 10 A antava mötikkä ja virtaa pystyy siitä muuttamaan.

Juu manuaalissa on kyllä ohjetta, mutta se jäi epäselväksi, mitä nämä suurempi ja matalampi latausvirta ovat.  Suurempi lienee 10 A, mutta onko matalampi se 8 A vai jotain ihan muuta.


duke7

Joo olihan siellä näköjään valintaan ohjeet. Uutta tietoa minulle, luulin aina että se on kiinteästi kaapeliin asetettu. Aika monikutkainen se vaihto on.

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.03.21 - klo:15:00
Ei kai sitä virtaa voi tuosta laturista säätää. Siinä kyljessä lukee onko se 8 vai 10 A laturi.

Jos on liitteen kuvan kaltainen laturi, voi siinä virran määrän valita pitämällä molempia nuolia pohjassa. Valittavat virrat on 10-8-6A.


fidelity

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 01.03.21 - klo:17:40
Juu manuaalissa on kyllä ohjetta, mutta se jäi epäselväksi, mitä nämä suurempi ja matalampi latausvirta ovat.  Suurempi lienee 10 A, mutta onko matalampi se 8 A vai jotain ihan muuta.

Pienempi virta-asetus on 8 A. Suomimanuaali on autossa, mutta kaapissa tallessa olevassa ruotsimanuaalissa ainakin mainitaan, että latausvirran maksimin voi asettaa arvoon 8 tai 10 A.

Kyseessä siis se vanhemman mallinen, isolla mötikällä varustettu kaapeli.

Arsenal1982

Kyselin jo aikaisemmin, mutta ei tullut vastauksia. Kokeillaan uudestaan :)

Huollatteko autoa itse, siis jokamiehen perus öljynvaihdot + Raitisilmasuodatin, ilmansuodatin, jarrupalat ym.. ?  Kuittaatteko 0.0 napista huollon? Vai saako vcds käyttämällä merkittyä sähköisen huoltokirjan? Mitä öljyä käytätte?

Kiitos jo etukäteen jos joku vastaisi :)

M_M

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 02.03.21 - klo:11:09
Kuittaatteko 0.0 napista huollon? Vai saako vcds käyttämällä merkittyä sähköisen huoltokirjan?

Sähköinen huoltokirja ei täyty VCDS:n avulla. Saa sillä huoltomuistuttimen kuitattua autosta, mutta mitään huoltokirjaa se ei täyttele.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 02.03.21 - klo:11:09
Kyselin jo aikaisemmin, mutta ei tullut vastauksia. Kokeillaan uudestaan :)

Huollatteko autoa itse, siis jokamiehen perus öljynvaihdot + Raitisilmasuodatin, ilmansuodatin, jarrupalat ym.. ?  Kuittaatteko 0.0 napista huollon? Vai saako vcds käyttämällä merkittyä sähköisen huoltokirjan? Mitä öljyä käytätte?

Kiitos jo etukäteen jos joku vastaisi :)

Ei taida saada takajarrupaloja ilman VCDS edes itse vaihdettua koska VCDS avulla pitää vapauttaa sähköinen käsijarru? Korjatkaa jos olen väärässä.

Omaan autooni ovat laittaneet merkkihuollossa Castrol magnatec prof. 5w-40, eikai sillä öljyllä hirveästi muuta väliä ole kuin että täyttää valmistajan laatuluokitukset VW 502 00, VW 505 00.

Ilmansuodattimet nyt voi itsekkin helposti vaihtaa.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: otj - 28.02.21 - klo:14:25
Kiitos vastauksista ja harmin paikka, että tuota ei löydy. Yksi jobbari sanoi, että olis tullut GTE:hen saataville uuden keskinäytön päivityksen yhteydessä 2017 (onko sitten jo todellisuudessa My2018) tuo lämpöratti. Mutta en ole missään 2017-2018 yksilössä siihen vielä törmännyt. No, kaikkea ei voi saada. Yks myyjä olisi tarjonnut kaupan päälle laadukkaat nahkahanskat.

Voisin ostaa myöskin uuden FL-Passatin tai Superb iV:n, mutta niissä taitaa olla lataus- ja Connect-ongelmia niin paljon, että melkein pre-FL vaikuttaa järkevämmältä ostokselta, jos olen nyt näiden Passat GTE- ja Superb iV-ketjujen läpi kahlaamisesta oikein ymmärtänyt. Taitaa nuo WeConnect-ongelmat olla noiden MIB2-version järjestelmien kanssa vähän vähäisempiä.

Ja toisaalta, onhan se tuollainen vähän ajettu, mutta hyvin varusteltu käytetty sen 20000 e uutta Passattia tai Superbia halvempi. Plugariautoilu lienee omalla kohdallani vain muutaman vuoden välivaihe ennen täyssähköä, mutta ihan vielä latausinfra ja ranget ei sitä mahdollista, kun pitää välillä liikkua pitkiä päivämatkoja.

Niin no, itse panostaisin fl-versioon  isomman akun takia. Vaikka siihen toki sitoutuu enemmän pääomia niin isompiakkuinen saattaa jossain vaiheessa olla selvästi halutumpi kuin akkutakuun ehtoopuolella oleva pikkuakkuinen.

Katselin tuosta Mobilen tarjontaa ja hyvin varustellun Superb iV:n näyttää saavan sieltä alle 35ke pyyntihinnalla. Hyvin varustellulla tarkoitan keylessiä, adaptiivista vakkaria, täysnahkoja, vetokoukkua ja kaistanvaihtovaroitinta. Nuo kun on ruksittuna niin yleensä on paljon muutakin pienempää. Kuluineen, veroineen ja toisine renkaineen pysytään vielä alle 40ke hinnassa. Passatit ja farkkumalliset Suberbit on jonkin verran arvokkaampia.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

VG

Lainaus käyttäjältä: otj - 28.02.21 - klo:14:25
lämpöratti. Mutta en ole missään 2017-2018 yksilössä siihen vielä törmännyt. No, kaikkea ei voi saada. Yks myyjä olisi tarjonnut kaupan päälle laadukkaat nahkahanskat.

Toi on kyllä jo sen tason vittuilua että myyjän ja myyjäliikkeen voisi vaikka julkistaa, niin tietäisi itse olla astumatta ovesta sisään.
Nyt kun oon viikon verran ajellut taas autolla, jossa on ratinlämmitin, en käsitä miten selvisin viime talven ilman.

skiikingumi

kellään nyt tietoa jakohihnan vaihtovälistä GTE:ssä? turun marmorilla sanoivat 150tkm ja PK-seudulla sanovat 210tkm et ota tässä nyt sit selvää.
eikä tietoa oikeen tunnu löytyvän mistään...

passo_s

Lainaus käyttäjältä: VG - 02.03.21 - klo:14:39
Toi on kyllä jo sen tason vittuilua että myyjän ja myyjäliikkeen voisi vaikka julkistaa, niin tietäisi itse olla astumatta ovesta sisään.
Nyt kun oon viikon verran ajellut taas autolla, jossa on ratinlämmitin, en käsitä miten selvisin viime talven ilman.
Työsuhdeautoa katsellessa selvisi että Audi A3 plugariin ei saa sähkölämmitteistä rattia. Aika huvittavaa.Ilmeisesti VAG ei keskitä auton valmistuksessa  ratti hankintojaan :)

Mnederst

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 09.12.20 - klo:17:34
Kiitokset kaikille kommenteista, täytyy reklamoida Mekonomeniä. Toivottavasti saavat fiksattua.

No nyt on Mekonomen Airportilla ollut aikaa selvitellä väärin asennetun Passatin audioboksin asiaa 2 kuukautta, eikä mitään ole tapahtunut. Käynnistäessä tulee teksti "Alltrack", vaikka kyseessä on GTE. Bluetooth ja kaikki muu mykkänä.

Lain mukaan yrityksellä on oikeus korjata virheensä, mutta rajansa kaikella. Eikö jossain vaiheessa voi todeta, että pitäkää tunkkinne ja laittaa auto kuntoon jossain paikassa, joka osaa hommansa? Ja pyytää sitten laittamaan laskun Mekonomenille?

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 03.03.21 - klo:08:31
No nyt on Mekonomen Airportilla ollut aikaa selvitellä väärin asennetun Passatin audioboksin asiaa 2 kuukautta, eikä mitään ole tapahtunut. Käynnistäessä tulee teksti "Alltrack", vaikka kyseessä on GTE. Bluetooth ja kaikki muu mykkänä.

Lain mukaan yrityksellä on oikeus korjata virheensä, mutta rajansa kaikella. Eikö jossain vaiheessa voi todeta, että pitäkää tunkkinne ja laittaa auto kuntoon jossain paikassa, joka osaa hommansa? Ja pyytää sitten laittamaan laskun Mekonomenille?
Lain mukaan korjaus pitää tehdä 'kohtuullisessa ajassa'. Mikä on kohtuullinen aika päätetään viimekädessä leivättömän pöydän ääressä tapauskohtaisesti (esim. puhelimissa tuo aika on ollut pääsääntöisesti 2 vkoa).

Toinen liike ei kuitenkaan voi laskuttaa suoraan, koska sinä olet tilaaja, eli valitettavasti sinun pitää maksaa lasku ja vaatia ko. summa siten alkuperäiseltä tekijältä.

(Aina kuitenkin on poikkeuksia. Kärryni oli merkkihuollossa ja unohtivat kiristää jarruilmausnipan. Nesteet loppui toiseen kaupunkiin, jossa auto hinattiin paikalliseen liikkeeseen. Laittoivat uudet nesteet odottaessa sisään, olin kuitenkin sen verran hiilenä kriittisestä viasta, että sanoin heidän saavan periä kulut sylttytehtaalta - tekivät työtä käskettyä, mutta tämä siis merkkiorganisaation sisällä)
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Nifa

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 03.03.21 - klo:13:39
Lain mukaan korjaus pitää tehdä 'kohtuullisessa ajassa'. Mikä on kohtuullinen aika päätetään viimekädessä leivättömän pöydän ääressä tapauskohtaisesti (esim. puhelimissa tuo aika on ollut pääsääntöisesti 2 vkoa).

Toinen liike ei kuitenkaan voi laskuttaa suoraan, koska sinä olet tilaaja, eli valitettavasti sinun pitää maksaa lasku ja vaatia ko. summa siten alkuperäiseltä tekijältä.

(Aina kuitenkin on poikkeuksia. Kärryni oli merkkihuollossa ja unohtivat kiristää jarruilmausnipan. Nesteet loppui toiseen kaupunkiin, jossa auto hinattiin paikalliseen liikkeeseen. Laittoivat uudet nesteet odottaessa sisään, olin kuitenkin sen verran hiilenä kriittisestä viasta, että sanoin heidän saavan periä kulut sylttytehtaalta - tekivät työtä käskettyä, mutta tämä siis merkkiorganisaation sisällä)

Kannattaa aina laittaa kirjallisena reklamaatiot (ja vaatimukset), jos ei ole mitään tapahtunut.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Mnederst

Joo, kaikki on kyllä kirjallisesti reklamoitu ajoissa. En viitsisi vielä tässä vaiheessa lähteä käräjäkorttia heiluttamaan. Tympeää vaan ajella ilman BT:tä ja monia muita hyviä optioita, joita autosta löytyy.

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: M_M - 19.02.21 - klo:18:26
Ei ne taida kyllä olla näkyvissä. Ovat kiinnitettynä puskurin sisäpintaan. Tietysti jos on vetokoukku, niin koukun reiästä voi peilillä tms pystyä vähän kurkistelemaan.  ???

Lähin VCDS-käyttäjä voisi katsoa vikakoodit, onko antureista tullut mitään muistiin.

Joo tänään auto kävi öljynvaihdossa ja samalla katsottiin VCDS vikakoodit niin antoi "easy open" takakontista vikakoodin. Vaikka nollattiin niin ei alkanut toimimaan eli varmaan anturit paskana?

Jälkeenpäin vasta tajusin että olisi voinut kuvan ottaa kyseisestä vikakoodista mutta ei tullut paikanpäällä mieleen.

Terpower

Taas sytty moottorin vikavalo. Se nyt on tossa vilkkunu aika-ajoin.
Onko kellään ollu samaa koodia P19A100 ?
Transmission coolant valve.
Oikosulku maadoitukseen.

Ja jos on, ni mitä sille on tehty ?
Ei estä ajamista ja välillä valo syttyy ja välillä ei.
ID4 Pro Business

M_M

Mulla oli Audissa aikanaan vastaava vika. Korjasin sen niinkin yllättävällä tavalla, että vaihdoin kyseisen venttiilin uuteen kun vanha oli rikki.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Terpower

Lainaus käyttäjältä: M_M - 06.03.21 - klo:11:13
Mulla oli Audissa aikanaan vastaava vika. Korjasin sen niinkin yllättävällä tavalla, että vaihdoin kyseisen venttiilin uuteen kun vanha oli rikki.
Mä nyt seurailen vielä tilannetta. Tosiaan noin kerran viikossa palaa hetken ja sitte taas ei.
ID4 Pro Business

TWBE

Kysymys...
Mulla on Ruotsin tuonti GTE Passat, jossa voi auton lataustehoa vaihtaa 5,10,13 tai MAX. asetuksin.

Suomessa myytävät Scuko laturit on kuitenkin pitkälti 6A,8A,10A ja 16A jaolla olevia. Osassa siis pystyy vaihtamaan tuota amppeeriasetusta. Meillä taloyhtiössä on vanhat tolpat huonoilla kaapeleilla niin sain ohjeen että on ladattava max. 6A asetuksella.

Tietääkö joku, että jos ostan tuommoisen kaapelin missä saa rajattua latauksen 6A, mutta vaihdan autosta 5A latausasetuksen päälle niin osaako toi 6A kaapeli antaa 5A latausta vai meneekö tilttiin?

Vai onnistuisiko laittaa autosta max. 10A asetus ja rajoittaa kaapeli 6A lataukseen?

duke7

Ainakin auton mukana tuleva kaapeli osaa antaa sen 5A kun se on autosta valittuna.
Tämän pitäisi mennä niin, että virtaa voi rajoittaa niin auto, kaapeli kuin seinälaturikin mutta toki jotain outoja pykimisiä on raportoitu ainakin uusimpien Superbien ja Passattien sukokaapeleiden kanssa.
Jos siis puuttuu se niin ostaisin 8A version ja rajaisin autosta 5 A. Se 8 A on isoin mitä lakien mukaan saat Suomessa ottaa pitkäaikaisesti sukosta.

tet

^^ Latauslaite kertoo autolle, paljonko sillä on virtaa tarjolla. Toiseen suuntaan tietoa ei periaatteessa kulje, enkä usko että niin hienoja sukolatauslaitteita olisikaan, jotka itse mittaisivat niiden läpi menevää virtaa. Auto itse säätää aina latausvirran, eikä suostu ottamaan enempää kuin mitä latauslaite sille lupaa. Eli jos laitat sukojohdon asetukseksi 6A, niin se on maksimi. Jos autosta valitsee vähemmän, niin oletettavasti se sitten ottaa vähemmän, ainakin luulisi. Kaikissa autoissahan ei ole omaa säätöä, ne ottavat sen mitä latauslaite lupaa. Tai vähemmän, jos latauslaite lupaa enemmän kuin mihin auton laturi kykenee.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy