Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Siimajalka

Pitääkö ovien olla lukossa, jotta lataus alkaisi?

On silloin tällöin jäänyt akku latautumatta, ja nyt aprikoin onko vika ollut siinä, etten ole työntänyt johtoa pohjaan saakka vai siitä, että olen unohtanut lukita ovet?
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 19.02.21 - klo:22:39
Pitääkö ovien olla lukossa, jotta lataus alkaisi?

Mulla lataa ainakin ovet lukosta auki.

AK80

Kohta lähden katsomaan yhtä kandidaattia ja yksi tyhmä kysymys vielä johon en onnistunut googlaamalla löytämään vastausta. Mistä tunnistan onko auton vetokoukku puskurin alle taittuva, eli missä pitäisi olla nappula joka sen sinne alle taittaa?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 20.02.21 - klo:08:11
Kohta lähden katsomaan yhtä kandidaattia ja yksi tyhmä kysymys vielä johon en onnistunut googlaamalla löytämään vastausta. Mistä tunnistan onko auton vetokoukku puskurin alle taittuva, eli missä pitäisi olla nappula joka sen sinne alle taittaa?

Takakontissa vasemmalla pyöränkaaren yläpuolella.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

AK80

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.02.21 - klo:08:18
Takakontissa vasemmalla pyöränkaaren yläpuolella.

Hienoa, kiitos paljon.

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 20.02.21 - klo:08:11
Kohta lähden katsomaan yhtä kandidaattia ja yksi tyhmä kysymys vielä johon en onnistunut googlaamalla löytämään vastausta. Mistä tunnistan onko auton vetokoukku puskurin alle taittuva, eli missä pitäisi olla nappula joka sen sinne alle taittaa?

Mulla on kontissa oikeessa reunassa nappi koukulle.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.02.21 - klo:08:18
Takakontissa vasemmalla pyöränkaaren yläpuolella.
Oikeassa reunassa se on.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.02.21 - klo:08:56
Oikeassa reunassa se on.

Okei. Tiguanissa vasemmalla ja ajattelin Passatissa olevan samoin  :-[
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

makelja

Nyt jo toista päivää ei saa yhteyttä We Connectilla autoon. Latauspyynnöt ei mene läpi ja appi ilmoittaa että auto on lukittu vaikka istun sisällä. Ja ilmoittaa että jäljellänoleva matka akulla on 17km vaikka todellisuus on ihan jotain muuta. Maapallo on harmaana näytön yläosassa.
Katsellaan kuinka kauan tuo ongelma jatkuu.

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.02.21 - klo:10:44
Nyt jo toista päivää ei saa yhteyttä We Connectilla autoon. Latauspyynnöt ei mene läpi ja appi ilmoittaa että auto on lukittu vaikka istun sisällä. Ja ilmoittaa että jäljellänoleva matka akulla on 17km vaikka todellisuus on ihan jotain muuta. Maapallo on harmaana näytön yläosassa.
Katsellaan kuinka kauan tuo ongelma jatkuu.

Aika jännä, itse omistanut 2016 passatin nyt kuukauden eikä vielä ainakaan kertaakaan ole ollut ongelmia We Connectissa ja käytän sitä päivittäin.

makelja

Mullakin toimi ekan kaksi viikkoa hyvin.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 20.02.21 - klo:12:54
Aika jännä, itse omistanut 2016 passatin nyt kuukauden eikä vielä ainakaan kertaakaan ole ollut ongelmia We Connectissa ja käytän sitä päivittäin.
Vanhalla alustalla toimiikin muttei aina uudessa tai ei ollenkaan.
Always lead, never follow

makelja

Sinänsä tuo ei paljoa haittaa kun kulkemiset on melko samat joka päivä. Ja se lataa ihan normaalisti asetetun aikataulun mukaan. Ja duunissa saa katkaistua latauksen Virta palvelun omalla apilla kun akku on täynnä.
Mutta olisihan se kiva että tuo toimisi kun sellainen kerran on.
Laitoin viestiä tukeen katsotaan vastaavatko.

jaston

Aiemmin tässä ketjussa tuli sivuttua aihetta; avaimeton käynti ja avaimeton käynnistys.
Eli mitä nyt noita vaihdokkeja tutkinut Nettiautosta, niin suurin osa tuontipeleistä on ilman tuota avaimetonta käyntiä, eli kauko-ohjain kaivettava käteen ja painettava nappia jos autoon haluaa sisään. Silti kaikissa on kuitenkin avaimeton käynnistys.  :o
Itselle tuo avaimien kaivaminen tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä, kun on tottunut toimimaan toisin.

Suomi-autoja onkin sitten todella vähän tarjolla alle 30kâ,¬/100tkm luokassa.
Jobbareiden ruotsituonneissa näyttää olevan rengastus mitä sattuu keskieuroopan kitkaa ja osa aivan karmeassa kunnossa maalipinnaltaan. Ei ole helppoa tällä budjetilla.

Yksi oli eilen kiikarissa, muttei ehtinyt edes käydä katsomassa kun oli myyty. Kohtuu suosittuja nämä tällähetkellä.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

duke7

Pidin myös tätä puoliavaimetonta systeemiä tyhmänä alkuun mutta kun nyt reilun vuoden käyttänyt niin ihan hyvä tämä on. Toki pitää viedä käsi avaimelle kerran tullessa ja lähtiessä mutta ei se niin iso vaiva ole. Se ettei avaimia tarvitse laittaa lukkoon on kyllä näppärää.

ah66533

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 16.02.21 - klo:15:50

Ã,,h...niin kuin joku jo mainitsikin että Sweduautoissa yleensä avaimeton käynnistys mutta ei käynti ja pitää omassa autossani paikkaansa :(

Itselle tulossa koeajoon 2018 Pasaat GTE ...ruotsalaista alkuperää. Auton myyntiesitteessä lukee näin:

"Avaimeton lukitus- ja käynnistysjärjestelmä Keyless Access"

Tuosta nyt saa aika selkeästi sen kuvan, että autoon pääsisi sisään ilman avaimen käyttöä. Onkohan sellainen juttu, että kannattaa myyjäliikkeen kanssa neuvotella vielä hinnasta? Tällä hetkellä alla Passat 2.0TDI, jossa on avaimeton käynnistys mutta ovet pitää avata ihan normaalisti avaimen napista.

Ei sinällään mikään ostopäätökseen vaikuttava lisävaruste mutta jos sellainen sanotaan olevan, niin olisihan se kiva myös saada.

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: ah66533 - 20.02.21 - klo:16:46
Itselle tulossa koeajoon 2018 Pasaat GTE ...ruotsalaista alkuperää. Auton myyntiesitteessä lukee näin:

"Avaimeton lukitus- ja käynnistysjärjestelmä Keyless Access"

Tuosta nyt saa aika selkeästi sen kuvan, että autoon pääsisi sisään ilman avaimen käyttöä. Onkohan sellainen juttu, että kannattaa myyjäliikkeen kanssa neuvotella vielä hinnasta? Tällä hetkellä alla Passat 2.0TDI, jossa on avaimeton käynnistys mutta ovet pitää avata ihan normaalisti avaimen napista.

Ei sinällään mikään ostopäätökseen vaikuttava lisävaruste mutta jos sellainen sanotaan olevan, niin olisihan se kiva myös saada.

Minulla on 2016 GTE ruotsista tuotu ja on avaimeton sisään meno ja käynnistys.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: jaston - 20.02.21 - klo:15:12
Aiemmin tässä ketjussa tuli sivuttua aihetta; avaimeton käynti ja avaimeton käynnistys.
Eli mitä nyt noita vaihdokkeja tutkinut Nettiautosta, niin suurin osa tuontipeleistä on ilman tuota avaimetonta käyntiä, eli kauko-ohjain kaivettava käteen ja painettava nappia jos autoon haluaa sisään. Silti kaikissa on kuitenkin avaimeton käynnistys.  :o
Itselle tuo avaimien kaivaminen tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä, kun on tottunut toimimaan toisin


Kyllä, on se todella typerää kaivella avaimia, kun tottuu avaimettomaan kulkuun ja käynnistykseen. Oli 5,5v Golf jossa se oli, aivan loistava varuste. Kun autonvaihto tuli eteen, oli käytettyjen tarjonta sillä hetkellä mitä oli. Päivittäin tämä tympii - retrofit on mahdollista mutta kallista ja hankalaa..

Oletko harkinnut antaa jollekin jobbarille tehtävää etsiä autoa sinulle? Saisit valkata varusteet ja määritellä budjetin.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

qsla

Nyt viides auto jossa KESSY ja jollei sattuisi olemaan vakiovaruste, niin en siitä kyllä maksaisikaan... Vähän sama DCC alustan kanssa, se ei ole ilmajousitus ja muutenkin aina tulee comfortilla ajeltua niin menee ihan perus iskareillaki  8)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

jaston

#3589
Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 22.02.21 - klo:00:05
Oletko harkinnut antaa jollekin jobbarille tehtävää etsiä autoa sinulle? Saisit valkata varusteet ja määritellä budjetin.

Tämä voisi kyllä olla vaihtoehto, mutta luulen että vähän vaikeaksi menisi. Pitäisi löytää luotettava jobbari (näistä voi toki antaa vinkkejä) ja osata päättää mitä haluaa. Tuntuu helpommalta katsella vaihtoautomarkkinoita itsekseen, kun mitään kiirettä vaihtaa ei oikeastaan ole.

Avaimettomuus, koukku, väri muu kuin valkoinen...muut  tarvittavat varusteet noissa autoissa on oikeastaan kaikissa yksilöissä. Mitenkäs Webasto muuten toimii näissä, lämmittää vain sisätiloja ja käyttää 12V akkua...joka latautuu autoa ladatessa? Haen tässä sitä, että toimisiko Webasto GTE:ssä myös pätkäajoa ajavalle, ilman että tarvitsee pelätä heti akun kyykkäämistä.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

makelja

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.02.21 - klo:14:38
Sinänsä tuo ei paljoa haittaa kun kulkemiset on melko samat joka päivä. Ja se lataa ihan normaalisti asetetun aikataulun mukaan. Ja duunissa saa katkaistua latauksen Virta palvelun omalla apilla kun akku on täynnä.
Mutta olisihan se kiva että tuo toimisi kun sellainen kerran on.
Laitoin viestiä tukeen katsotaan vastaavatko.

Eilen vastasivat We-Connect tuesta. Sieltä tulikin juuri se ritirampsu, jota olenkin jo kokeillut. Ja ei vaan mene läpi, vaikka tein uuden tilinkin ja siirsin auton sinne. Kai se pitää mennä tuolla off-linellä ekaan huoltoon asti huhtikuussa ja saavat siellä sitten pähkäillä sen kuntoon, jos se on mahdollista.
Mitä tuosta palvelusta olen lukenut niin melkoista Nokia-tasoista softaryönää se on, eli ei voi markalla saada kuin markan kikkareen.

duke7

Lainaus käyttäjältä: jaston - 22.02.21 - klo:08:53
Tämä voisi kyllä olla vaihtoehto, mutta luulen että vähän vaikeaksi menisi. Pitäisi löytää luotettava jobbari (näistä voi toki antaa vinkkejä) ja osata päättää mitä haluaa. Tuntuu helpommalta katsella vaihtoautomarkkinoita itsekseen, kun mitään kiirettä vaihtaa ei oikeastaan ole.

Avaimettomuus, koukku, väri muu kuin valkoinen...muut  tarvittavat varusteet noissa autoissa on oikeastaan kaikissa yksilöissä. Mitenkäs Webasto muuten toimii näissä, lämmittää vain sisätiloja ja käyttää 12V akkua...joka latautuu autoa ladatessa? Haen tässä sitä, että toimisiko Webasto GTE:ssä myös pätkäajoa ajavalle, ilman että tarvitsee pelätä heti akun kyykkäämistä.
Toimii webasto pätkäajossa ja lataa 12V akkua kun autoa lataa.
Toi valkoinen väri on kyllä paha, itse kun autoa etsin niin tuntui 90% olevan valkoisia 😁

VG

Ns. "liisarivalkoinen", halvin mahdollinen väri tarkan markan työsuhdeautoilijalle. :D

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.02.21 - klo:09:27
Toi valkoinen väri on kyllä paha, itse kun autoa etsin niin tuntui 90% olevan valkoisia 😁

Sama juttu, en missään tapauksessa halua valkoista autoa vaikka se monien mielestä hieno (puhtaana) onkin. Melkein jo sorruin ostamaan yhden valkoisen, mutta sitten muista syistä päädyinkin lopulta hopeiseen. Sinisen ottaisin jos valita saisi, mutta kun ei käytetyissä saa jos muillakin ominaisuuksilla on merkitystä. GTE:stä tuntuu tosiaan 90% olevan valkoisia, jännä että väristä ei ole haluttu maksaa vaikka muuten onkin varusteita valittu enemmän tai vähemmän. Onko Ruotsissa joku syy että metalliväriä ei kannata ottaa?

duke7

Itse jouduin ostamaan valkoisen kun ei värillisissä ollut missään tarvittuja varusteita ja hankinnan aikaikkuna oli lyhyt edellisen auton mentyä lunastukseen.
No, olen siihen nyt ihan tottunut. Ja ostin kk-sopparin tuohon kilsan päässä olevaan pesukatuun niin pysyy puhtaana. Tulee tietysti naarmuja mutta ei ne valkoisessa niin näy ja ei jaksa enää välittää käyttöautossa moisista muutenkaan.

Topjanne

Viime vuonna kaikista valmistetuista autoista 38% oli valkoisia. Tuskinpa se hinta on kaikissa tapauksissa ollut määräävä vaan ehkä ihmiset vaan tykkäävät valkoisista autoista.

Banned

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 22.02.21 - klo:09:38
GTE:stä tuntuu tosiaan 90% olevan valkoisia, jännä että väristä ei ole haluttu maksaa vaikka muuten onkin varusteita valittu enemmän tai vähemmän. Onko Ruotsissa joku syy että metalliväriä ei kannata ottaa?

Itsellä on valkoinen, tosin helmiäsväri. Taitaa olla listan kallein väri. Kyllähän tuo perus "maalarinvalkeasta" erottuu. Tummista laseista/kattoluukusta tulee mukavasti kontrastia. Ilman kattoluukkua pelkkä valkea näyttää aika pliisulta.
Passat GTE

duke7

On siinä valkeassa myös puolensa. Keulassa se toimii ehkä jopa parhaiten ainakin GTE:n puskurin kanssa yhdessä maskin ja valojen parina.

Opap

Lauantaina auto akku tyhjänä kotipihaan ja lataukseen. Ei alkanut lataamaan ja sitten asiaa ihmettelemään niin mittaristossa iloinen ilmoitus "Vika: hybridijärjestelmä".
Tänään auto hinurilla pajalle ja nyt odotellaan kauhulla millaisella laskulla tästä selvitään!


Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: Opap - 22.02.21 - klo:21:26
Lauantaina auto akku tyhjänä kotipihaan ja lataukseen. Ei alkanut lataamaan ja sitten asiaa ihmettelemään niin mittaristossa iloinen ilmoitus "Vika: hybridijärjestelmä".
Tänään auto hinurilla pajalle ja nyt odotellaan kauhulla millaisella laskulla tästä selvitään!

Millä kilometrimäärällä tämä tuli ja kuinka vanha auto on? Eikö ollut bensaa tankissa vai eikö suostunut käynnistymään ollenkaan?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy