Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

skuzeri

Hei,

Osaisiko joku neuvoa kun we connect ilmoittaa että vanhalla omistajalla vielä we connect käytössä, hollannista tuotu auto. Miten saan itselleni käyttöön?

Kun painan OK nappia niinkuin ohjeistetaan lukee vaan että "valitettavasti jokin meni vikaan".


Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: S8A0V - 07.02.21 - klo:16:24
Moro.
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan että auto ilmoittaa vaihteiston viasta, sekä hybridi-järjestelmä viasta? Auto toimii normaalisti ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei jää palamaan vikavaloja. Aiemmin viikko sitten sama vika ja oli rele j271 pissahtanut, mutta silloin jäi moottorin vikavalo palamaan oranssina.


Moro. Mulla tuo ilmoitus tarkoitti vaihteiston mekatroniikan vaihtoremppaa. Käytähän autoa volkkarilla ja pidetään peukkuja..

mattix

Lainaus käyttäjältä: S8A0V - 07.02.21 - klo:16:24
Moro.
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan että auto ilmoittaa vaihteiston viasta, sekä hybridi-järjestelmä viasta? Auto toimii normaalisti ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei jää palamaan vikavaloja. Aiemmin viikko sitten sama vika ja oli rele j271 pissahtanut, mutta silloin jäi moottorin vikavalo palamaan oranssina.

Voisiko olla tämä tapaus?

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=28804.msg711136#msg711136

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=28804.msg727411#msg727411

makelja

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 07.02.21 - klo:22:12
Hei,

Osaisiko joku neuvoa kun we connect ilmoittaa että vanhalla omistajalla vielä we connect käytössä, hollannista tuotu auto. Miten saan itselleni käyttöön?

Kun painan OK nappia niinkuin ohjeistetaan lukee vaan että "valitettavasti jokin meni vikaan".


Mulla oli sama ongelma. Rekkasin auton omiin nimiin we connect nettisivuilla ja odottelin vuorokauden ja sen jälkeen se meni läpi.

https://identity.vwgroup.io/signin-service/v1/signin/b7a5bb47-f875-47cf-ab83-2ba3bf6bb738@apps_vw-dilab_com?relayState=3ee98d6bf1866442cbe505f6e5589aad8516819f

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: makelja - 08.02.21 - klo:19:01
Mulla oli sama ongelma. Rekkasin auton omiin nimiin we connect nettisivuilla ja odottelin vuorokauden ja sen jälkeen se meni läpi.

https://identity.vwgroup.io/signin-service/v1/signin/b7a5bb47-f875-47cf-ab83-2ba3bf6bb738@apps_vw-dilab_com?relayState=3ee98d6bf1866442cbe505f6e5589aad8516819f

Joo nyt sain toimimaan, pääsee säätämään e-manageria we connect sovelluksesta niin saa auton aina lämpimäksi työpaikallakin latauksen yhteydessä kun ei ole säännöllistä työaikaa niin on kätevä tuon sovelluksen kautta.  8)

E.e

#3455
Lainaus käyttäjältä: S8A0V - 07.02.21 - klo:16:24
Moro.
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan että auto ilmoittaa vaihteiston viasta, sekä hybridi-järjestelmä viasta? Auto toimii normaalisti ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei jää palamaan vikavaloja. Aiemmin viikko sitten sama vika ja oli rele j271 pissahtanut, mutta silloin jäi moottorin vikavalo palamaan oranssina.


Samat oireet mutta toisen kerran jälkeen ei enää virtojen uudestaan päälle laittaminen auttanut vaan autosta tuli täyssähköinen ja vikakoodina P288400 (Engine Disconnect Clutch Stuck Open)
Katsotaan meneekö mektroniikka vaihtoon kuten näissä muissa tapauksissa.



skuzeri

Osaakos joku kertoa kun ei tunnu oikein netistä löytyvän vastausta.

Kuinka kauan / paljon aikaisemmin auto alkaa lämmittämään sisätiloja ennen asetettua lähtöä e-managerista?

Ja tuohon lämmittämiseen vissiin vaikuttaa asetetut ampeerit? Ja pitääkö tuo nyt paikkaansa että akun alempi varausraja tarkoittaa sitä että siihen ladataan samantien kun latausjohto kytketään autoon kiinni?

Jos akulla pelkästään laittaa lämmittämään niin kuinka kauan auto lämmittää ennen asetettua liikkeelle lähtöä?

Ari_

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 09.02.21 - klo:17:41
Osaakos joku kertoa kun ei tunnu oikein netistä löytyvän vastausta.

Kuinka kauan / paljon aikaisemmin auto alkaa lämmittämään sisätiloja ennen asetettua lähtöä e-managerista?

Ja tuohon lämmittämiseen vissiin vaikuttaa asetetut ampeerit? Ja pitääkö tuo nyt paikkaansa että akun alempi varausraja tarkoittaa sitä että siihen ladataan samantien kun latausjohto kytketään autoon kiinni?

Jos akulla pelkästään laittaa lämmittämään niin kuinka kauan auto lämmittää ennen asetettua liikkeelle lähtöä?

30min aikasemmin alkaa lämmittämään ja 20min lämmittää asetetun ajan jälkeen.

16A lämmittää huomattavasti paremmin, mitä esim. 8A




miz

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 09.02.21 - klo:17:41
Osaakos joku kertoa kun ei tunnu oikein netistä löytyvän vastausta.

Kuinka kauan / paljon aikaisemmin auto alkaa lämmittämään sisätiloja ennen asetettua lähtöä e-managerista?

Ja tuohon lämmittämiseen vissiin vaikuttaa asetetut ampeerit? Ja pitääkö tuo nyt paikkaansa että akun alempi varausraja tarkoittaa sitä että siihen ladataan samantien kun latausjohto kytketään autoon kiinni?

Jos akulla pelkästään laittaa lämmittämään niin kuinka kauan auto lämmittää ennen asetettua liikkeelle lähtöä?

Taitaa olla ihan sama toiminnaltaan kuin Leon phev, ellei ole webastoa:

”Kun latauspistoke on kiinni, auton ilmastointi alkaa 30 minuuttia ennen suunniteltua lähtö- aikaa. Jos ajovalmiutta ei muodosta suunnitellun lähtöajan jälkeen, autoa ilmastoidaan vielä 15 minuutin ajan.
Kun latauspistoke ei ole kiinni, ilmastoinnin käyttöaika lyhenee 10 minuuttiin. Jos ajovalmiutta ei muodosteta, kestoaika pitenee 5 minuutilla.”

Teho piuhan tehojen mukaan, akulla on se täysi lämmitysteho käytössä ja lämpenee nopeiten sähkövaihtoehdoista.

Alempaan latausrajaan ladataan jos lähtö on ajastettu, loput sitten juuri ennen lähtöä niin akku on lämpimämpi.
Jos ajastusta ei ole, menee akku samantien täyteen, ymmärtääkseni myös passatissa.


skuzeri

Kiitos paljon nopeista vastauksista!

makelja

Onko Discover Media mallin Android Auto käyttö johdottomana mahdollista? Vanhasta tottumuksesta tyrkkäsin piuhan kiinni ja Android auto lähti nätisti päälle mutta tuo ilman johtoa olisi kyllä hieno juttu.
Auto on vm.2020.

Ari_

Moi,

vm -16 Passat GTE. En saanut yhteyttä muodostettua We Connectiin ja laitoin tästä viestiä volkswagenille. Sain vastauksen, että "tiedonsiirrossa on ongelmia auton ja palvelimen välillä ja yhteys aktivoidaan 48h kuluessa eSIM -kortin avulla"

Pitääkö käyttäjän erikseen jotenkin aktivoida tuo eSIM kortti? Vai toimiiko se autossa automaattisesti?



Passatti

Lainaus käyttäjältä: Ari_ - 10.02.21 - klo:12:46
Moi,

vm -16 Passat GTE. En saanut yhteyttä muodostettua We Connectiin ja laitoin tästä viestiä volkswagenille. Sain vastauksen, että "tiedonsiirrossa on ongelmia auton ja palvelimen välillä ja yhteys aktivoidaan 48h kuluessa eSIM -kortin avulla"

Pitääkö käyttäjän erikseen jotenkin aktivoida tuo eSIM kortti? Vai toimiiko se autossa automaattisesti?
Ei tarvitse. Se tulee päälle hyvällä tuurilla. Nämä connect palvelut kun ovat niin epävarmaa kamaa.
Always lead, never follow

M_M

Lainaus käyttäjältä: makelja - 10.02.21 - klo:12:31
Onko Discover Media mallin Android Auto käyttö johdottomana mahdollista?

Ei taida olla mahdollista. Ei taida olla vielä 2021 Passatissakaan langatonta android autoa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

makelja

Kiitos. Hyvä tietää että en rupea sitä ihmettelemään tarkemmin.

Juice11

Lainaus käyttäjältä: E.e - 08.02.21 - klo:22:14
Samat oireet mutta toisen kerran jälkeen ei enää virtojen uudestaan päälle laittaminen auttanut vaan autosta tuli täyssähköinen ja vikakoodina P288400 (Engine Disconnect Clutch Stuck Open)
Katsotaan meneekö mektroniikka vaihtoon kuten näissä muissa tapauksissa.



Käytin myös autoa juuri Volkkarilla, samaa vikakoodia antoi ja oireetkin hyvin vastaavat; "P288400, Irroituskytkin, jäänyt auki"

Melko ikävältä kuullostaa.

Erkka

Onko Passat GTEssä sama systeemi, kuin Tiguan eHybridissä? Jos apukuskin puoleisella penkillä ei ole henkilöä, niin lämpötila asetus apparin paikalle on ego-lämpötilassa. Kun penkille istahtaa, muuttuu lämpötila asetetulle alueelle (20 astetta). Toki tuon ego-lämmön saa lämpötilasäätimestä painamalla tuohon 20 asteeseen, vaikkei siinä kukaan istuisi.

Em. asetusta ei ollut T-Rocissa. Siksi ihmettelee hän...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

duke7

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 10.02.21 - klo:16:11
Onko Passat GTEssä sama systeemi, kuin Tiguan eHybridissä? Jos apukuskin puoleisella penkillä ei ole henkilöä, niin lämpötila asetus apparin paikalle on ego-lämpötilassa. Kun penkille istahtaa, muuttuu lämpötila asetetulle alueelle (20 astetta). Toki tuon ego-lämmön saa lämpötilasäätimestä painamalla tuohon 20 asteeseen, vaikkei siinä kukaan istuisi.

Em. asetusta ei ollut T-Rocissa. Siksi ihmettelee hän...
On sama homma Passatissa. Myös takapenkin osalta.
Aluksi ihmettelin myös 😁

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 10.02.21 - klo:16:24
On sama homma Passatissa. Myös takapenkin osalta.
Aluksi ihmettelin myös 😁

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö tuo eco asetus poistu vasta kun appari tai takapenkkiläinen laittaa turvavyön kiinni?

Tuosta e-manageristä vielä sen verran että jos on ruksittanut "salli ilmastointi akulla" niin onko ajoon lähtiessä kuluttanut akun virtaa lämmittämiseen ja näin ollen range on pienempi vaikka olisikin latausjohto kiinni ja esim alempi varausraja 80% niin ei päästä tuon 80% alle varausta? Täytyykö siis latauspaikka asetuksista olla vain lataus ja ilmastointi ruksitettuna eikä perussäädöistä "salli ilmastointi akulla" ?

fidelity

Onko kenelläkään tiedossa, millä logiikalla polttomoottorin käynnistys määritellään autoa käynnistäessä yli kymmenen asteen pakkasella? Ainakaan se ei ole yksinkertaisesti akuston lämpötilaan sidottu.

Olen seurannut OBDelevenillä akuston lämpötilaa käynnistyksessä, enkä ole löytänyt yksiselitteistä syytä, miksi sähköajo ei ole aina sallittu. Esimerkiksi tänä aamuna auto halusi käynnistyä polttomoottorilla, vaikka akut oli juuri ladattu täyteen (16 A) ja sisätiloja lämmitetty puoli tuntia. Ulkona oli toki noin - 15°C. Akuston lämpötila oli -6°C ja polttomoottorin käytyä noin 3 minuuttia, akuston lämpötila pysyi samana, mutta sähköajo muuttui sallituksi.

Yli kymmenen asteen pakkasilla auto on monesti (ei aina) käynnistynyt polttomoottorille ja parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen sen saa sammuttaa ja lähteä sähköllä liikkeelle. Akun lämpötila ei useimmiten ehdi tuossa ajassa muuttua miksikään.

Mikä on siis käynnistyksen logiikka? Miksi syväjäässä oleva polttomoottori halutaan käynnistää pariksi minuutiksi, vaikka sähkömoottoriakin voisi käyttää akun lämpötilan puolesta?

duke7

^ jännä miten on eroa. Itsellä on yksi lämmitys aamun lähtöaikaan laitettu ja alempi latausraja 80% sekä vain 10A laturi. Silti väittäisin että -15° C pääsen aina sähköllä lähtemään ja melkein aina vielä noin -20° C asti. Tuossa välissä on vähän harmaata kun joskus haluaa moottorin käyntiin.
Tosin lämmitän auton webastolla ~30 min ennen lähtöä mutta eihän sen pitäisi muuta kuin sisätiloja lämmittää 🤔

Janecky

Lainaus käyttäjältä: E.e - 08.02.21 - klo:22:14
Samat oireet mutta toisen kerran jälkeen ei enää virtojen uudestaan päälle laittaminen auttanut vaan autosta tuli täyssähköinen ja vikakoodina P288400 (Engine Disconnect Clutch Stuck Open)
Katsotaan meneekö mektroniikka vaihtoon kuten näissä muissa tapauksissa.



Samat oireet ja satunnaisena esiintyy. Vielä toistaiseksi on toipunut 15min odottelulla.
VCDS herjat:
1 Fault Found:
26192 - Engine Disconnect Clutch
          P2884 00 [168] - Stuck Open

Vähän olen tutkinut ja Audille löytyy service bullet eli varmaan näitä esiintyy enemmänkin.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10153065-9999.pdf

Onko vinkkiä mekatroniikan korjaajista? Paineensäätö venttili pitäisi vaihtaa ja testata. Koko mekatroniikan vaihto
on ainakin rahallisesti melko ylilyönti tähän vikaan.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Anita Hirvosen hiukset - 08.02.21 - klo:08:25
Moro. Mulla tuo ilmoitus tarkoitti vaihteiston mekatroniikan vaihtoremppaa. Käytähän autoa volkkarilla ja pidetään peukkuja..

Oliko jotain oireita havaittavissa ennen tuota? Tuossa aiemmin laitoin, että itsellä vaihteet töksähtelee toisinaan ja varsinkik 3 ja 4 vaihteen väli pahin.

Nyt kaikki mahdolliset mekaanisetkin säädöt tehty, eikä vikakoodeja löydy, mutta ei pehmeältä tunnu vaihdot aina.

passo_s

#3473
Passat GTE -20, 75 tkm
Tyhjällä ajoakustolla ajettaessa DSG paukauttaa vaihtaessa, tai siis paukauttaa vaihteet  2,3,4 pesään siten että auto nytkähtää, ääntä ei sinänsä kuulu.Liikkeelle lähtö risteyksestä on  nykyisin kulmikkaampaa mitä aiemmin on ollut. Lähdössä veto tarraa kiinni nytkäyttäen autoa. Onneksi ei ole oma. Aika varattuna pajalle.Pelkällä sähköllä meno on silkkisen pehmeää kuten ennenkin

dillon

Tässä noin -15 asteen pakkasilla pari kertaa käynyt nyt seuraavaa:
- Ajastettu lähtö, akku lataantunut 60->100
- Käynnistys e-modeen ei onnistu, polttomoottori starttaa väkisin, "e-mode ei käytössä" merkki näkyy taulussa eikä sitä saa pakotettua päälle
- Ajoa n. 50 metriä ja "e-mode ei käytössä" merkki häviää, painan e-mode nappia ja e-mode menee päälle
- Koko asiointireissu sammutuksineen ja uusintastartteineen onnistuu kokonaan e-modessa

Eli miksi ihmeessä auto pakottaa polttomoottorin käyntiin noin puoleksi minuutiksi kun selvästikin akku on riittävän lämmin pelkkään sähköajoon?

GTE vm. '16

miz

Lainaus käyttäjältä: dillon - 12.02.21 - klo:13:54
Tässä noin -15 asteen pakkasilla pari kertaa käynyt nyt seuraavaa:
- Ajastettu lähtö, akku lataantunut 60->100
- Käynnistys e-modeen ei onnistu, polttomoottori starttaa väkisin, "e-mode ei käytössä" merkki näkyy taulussa eikä sitä saa pakotettua päälle
- Ajoa n. 50 metriä ja "e-mode ei käytössä" merkki häviää, painan e-mode nappia ja e-mode menee päälle
- Koko asiointireissu sammutuksineen ja uusintastartteineen onnistuu kokonaan e-modessa

Eli miksi ihmeessä auto pakottaa polttomoottorin käyntiin noin puoleksi minuutiksi kun selvästikin akku on riittävän lämmin pelkkään sähköajoon?

GTE vm. '16

Samaa toimintalogiikkaa olen ihmetellyt Leon phevin kanssa.
Tosin olen antanut mennä bensalla ekaan stoppiin saakka tai ajanut lämpimäksi ennen e-modeen siirtymistä. Tämän vaikkapa 2km ajon jälkeen menee sähköllä vielä ainakin -18 asteessa, eikä tuo 5 min bensa-ajoa varmaan vaikuta mitään sähköjärjestelmän lämpöihin.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: miz - 12.02.21 - klo:15:24
Samaa toimintalogiikkaa olen ihmetellyt Leon phevin kanssa.
Tosin olen antanut mennä bensalla ekaan stoppiin saakka tai ajanut lämpimäksi ennen e-modeen siirtymistä. Tämän vaikkapa 2km ajon jälkeen menee sähköllä vielä ainakin -18 asteessa, eikä tuo 5 min bensa-ajoa varmaan vaikuta mitään sähköjärjestelmän lämpöihin.
Samoin toimii Superbi myös.
Always lead, never follow

duke7

^ (muutama viimeisin) niin oletteko lämmittäneet webastolla noissa tilanteissa?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.02.21 - klo:16:26
^ (muutama viimeisin) niin oletteko lämmittäneet webastolla noissa tilanteissa?
Kyllä kun tuo etä sähkölämmitys ei toimi (connect).
Always lead, never follow

fidelity

Lainaus käyttäjältä: dillon - 12.02.21 - klo:13:54
Tässä noin -15 asteen pakkasilla pari kertaa käynyt nyt seuraavaa:
- Ajastettu lähtö, akku lataantunut 60->100
- Käynnistys e-modeen ei onnistu, polttomoottori starttaa väkisin, "e-mode ei käytössä" merkki näkyy taulussa eikä sitä saa pakotettua päälle
- Ajoa n. 50 metriä ja "e-mode ei käytössä" merkki häviää, painan e-mode nappia ja e-mode menee päälle
- Koko asiointireissu sammutuksineen ja uusintastartteineen onnistuu kokonaan e-modessa

Eli miksi ihmeessä auto pakottaa polttomoottorin käyntiin noin puoleksi minuutiksi kun selvästikin akku on riittävän lämmin pelkkään sähköajoon?

GTE vm. '16
Juuri samanlaista käytöstä itselläkin. Esimerkiksi tänä aamuna latauksesta ja sähkölämmityksestä huolimatta käynnistyi polttomoottorille ja noin puolen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen antoi vaihtaa sähkölle. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Osaisivatkohan huollosta kertoa syytä tuolle käytökselle, ja saisikohan tuota koodattua pois?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy