Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

HenriH

Kiitos vaan kaikille, että jaksatte vastata aloittelijan tyhmiin kyssäreihin. Auto Hold toimii nyt loistavasti! Jostain syystä ei ollut mennyt päälle vaikka olin kyllä sitä napista painellut aiemmin, nyt meni ja päällä pysyy. Pyyhkimien automatiikka en vielä päässyt testaamaan näin kuivilla pakkaskeleillä.

Tänään oli vähän epämiellyyttävämpi kylmäkäynnistys. Olin laittanut akun lataamaan 2h ennen lähtöä, mutta kun menin autolle, niin laturi vilkutti kaikki kolme valoa punaisella. Liekö pakkasen syy... Vaikka akussa oli rangea yli 10km, niin ei tietenkään sillä lähtenyt, joten polttomoottorilla mentiin suurin osa matkasta. Edelleen kyllä hirvittää tuo polttomoottorin kylmäkäynnistyminen noin 15 asteen pakkasessa.

Wagner

^ Sadetunnistimen toiminnan saanee testattua huitomalla kädellä tunnistimen päällä, ei tarvii seuraavaa sadekeliä ootella. Ehkä...
Sikamaista menoa since 1975

mtk

Lainaus käyttäjältä: HenriH - 04.02.21 - klo:08:44
Kiitos vaan kaikille, että jaksatte vastata aloittelijan tyhmiin kyssäreihin. Auto Hold toimii nyt loistavasti! Jostain syystä ei ollut mennyt päälle vaikka olin kyllä sitä napista painellut aiemmin, nyt meni ja päällä pysyy. Pyyhkimien automatiikka en vielä päässyt testaamaan näin kuivilla pakkaskeleillä.

Tänään oli vähän epämiellyyttävämpi kylmäkäynnistys. Olin laittanut akun lataamaan 2h ennen lähtöä, mutta kun menin autolle, niin laturi vilkutti kaikki kolme valoa punaisella. Liekö pakkasen syy... Vaikka akussa oli rangea yli 10km, niin ei tietenkään sillä lähtenyt, joten polttomoottorilla mentiin suurin osa matkasta. Edelleen kyllä hirvittää tuo polttomoottorin kylmäkäynnistyminen noin 15 asteen pakkasessa.
Entäs sitten kun ja jos on tarve kiihdyttää täysillä vaikka moottoritielle, polttomottori käynnistyy -15 asteen pakkasessa ja otat kaiken tehon irti. Turbossa ja muualla kiertää jääkylmä öljy, tekee varmaan hyvää.
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

Topjanne

Kannattaa vähän ennakoida - tuskin se moottoritie tulee yllätyksenä. Ja mittareita seuraamalla voi vaikuttaa polttomoottorin käynnistymiseen jonkin verran.

harava

Lainaus käyttäjältä: M_M - 03.02.21 - klo:11:11
Tekee se auto-hold juuri sen, että kytkee käsijarrun automaattisesti kun sammuttaa auton. Jos se on pois päältä, niin ei se käsijarru itsekseen kytkeydy. Ja liikennevaloissa seistessä auto-hold EI käytä käsijarrua vaan pitää hydraulisen jarrupaineen päällä. Merkkivalosta voi nähdä kummasta on kyse, vihreä valo tarkoittaa hydraulipainetta jarruissa ja punainen valo varsinaista sähkömekaanista seisontajarrua.
Ehkä tyhmä kysymys mutta kysynpä silti: tarviiko painaa jalalla jarrua kun autohold päällä(DSG)? Eli onko mitään haittaa/hyötyä jos ei paina? Aikaisemmin piti ettei kuluta kytkintä(vai mikä se onkaan DSGssä). Kun käsijarru päällä niin vihreä jarru?valo vasemmalla  syttyy ja kehottaa painamaan  jarrua.

Topjanne

Autoholdin tarkoitus on nimenomaan vähentää jarrupolkimen käyttötarvetta. Eli kun auto on pysäytetty, niin jalan voi nostaa polkimelta. Painamalla taas kaasua autohold vapautuu. Vihreä merkkivalo kertoo autoholdin toimivan. Jos laittaa vaihteen vapaalle, ei autohold toimi.

Topjanne

Vihreä P = autohold aktivoitu
Punainen P = käsijarru aktivoitu
Vihreä kengän kuva kehoittaa painamaan jarrupoljinta, jotta voi käyttää vaihdekeppiä
"Paina jarrua"-kehoitus tulee, jos auto lähtee liikkeelle vapaa-vaihteella

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: HenriH - 04.02.21 - klo:08:44
Tänään oli vähän epämiellyyttävämpi kylmäkäynnistys. Olin laittanut akun lataamaan 2h ennen lähtöä, mutta kun menin autolle, niin laturi vilkutti kaikki kolme valoa punaisella. Liekö pakkasen syy... Vaikka akussa oli rangea yli 10km, niin ei tietenkään sillä lähtenyt, joten polttomoottorilla mentiin suurin osa matkasta. Edelleen kyllä hirvittää tuo polttomoottorin kylmäkäynnistyminen noin 15 asteen pakkasessa.

Täysin normaalia Schuko laturin kanssa, ainakin itselläni. Lataa silloin kun huvittaa. Punaiset valot on tuttu ilmiö, samoin kuin se että valot näyttää alkuun ihan oikein vihreitä, auton keulassa alkaa vihreä vilkkumaan ihan oikein, takapenkin luota kuuluu releen naksahdus kun pistokkeen kytkee - mutta akku ei lataudu.
Joku taisi vähän aikaa sitten mainita että autoon olisi joku softakorjaus mikä parantaisi schuko latauksen luotettavuutta, jos oikein muistan?

harava

Ok, thänks. Elikkäs lopetan murehtimisen painaakko vai ei. En paina enää.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: mtk - 04.02.21 - klo:10:22
Entäs sitten kun ja jos on tarve kiihdyttää täysillä vaikka moottoritielle, polttomottori käynnistyy -15 asteen pakkasessa ja otat kaiken tehon irti. Turbossa ja muualla kiertää jääkylmä öljy, tekee varmaan hyvää.
No toi moottori ei tärähdä siinä tapauksessa kuin n.2000rpm max, mutta ei sekään tietenkään hyvää tee. Ja -15 asteen pakkasessa kone käynnistyy kyllä jo heti parkkipaikalla kun -10 pakkasraja alittuu. Eihän se koskaan hyvää tee käynnistää kylmässä moottoria, mutta niinkuin täällä on todettu niin ennakointi ja järjenkäyttö siinä on ihan sallittua. Laita vaikka latausmoodi päälle.

makelja

Tänään tuli haettua viime vuoden mallinen GTE. Yritin laittaa tunnukseni pääkäyttäjäksi mutta ilmoittaa että epäonnistui. Ole yhteydessä asiakaspalveluun. En siis ole ensimmäinen omistaja vaan toinen, joten onko auto siis edellisen omistajan nimissä ja en saa sitänsen takia aktivoitua?

Ari_

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 04.02.21 - klo:18:55
No toi moottori ei tärähdä siinä tapauksessa kuin n.2000rpm max, mutta ei sekään tietenkään hyvää tee. Ja -15 asteen pakkasessa kone käynnistyy kyllä jo heti parkkipaikalla kun -10 pakkasraja alittuu. Eihän se koskaan hyvää tee käynnistää kylmässä moottoria, mutta niinkuin täällä on todettu niin ennakointi ja järjenkäyttö siinä on ihan sallittua. Laita vaikka latausmoodi päälle.

Onkohan näissä yksilötasolla eroja kun itse pystyin pariviikkoa sitten ajelemaan -26c pakkasessa sähköllä. Rauhaksiin meni sähköllä, motarin rampissa heitti hybridin päälle.

Lionman

Jos haluaa schukoa käyttää, niin kannattaa se ko. pistorasia ja sen linja tarkistuttaa jollain sähkärillä. Ex volvo t8:n kanssa oli jatkuvaan ongelmaa kun oikein mikään ulkopistorasia ei kelvannut. Latauspiuhan mötikän elektroniikka ilmeisesti haistelee miten vakaata virtaa on tarjolla. Kyllästyin, ja asennutin vikavirtasuojallisen kaksoisrasian (olikohan 90â,¬) ja sähkäri tarkasti sen syötön ja jakorasialiitokset huolella. Vanha talo joten nuo ulkopistorasiat ei olleet vikavirtasuojattuja. Nyt pelittää kyllä Leon ehybridin lataus.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 04.02.21 - klo:12:08
Täysin normaalia Schuko laturin kanssa, ainakin itselläni. Lataa silloin kun huvittaa. Punaiset valot on tuttu ilmiö, samoin kuin se että valot näyttää alkuun ihan oikein vihreitä, auton keulassa alkaa vihreä vilkkumaan ihan oikein, takapenkin luota kuuluu releen naksahdus kun pistokkeen kytkee - mutta akku ei lataudu.
Joku taisi vähän aikaa sitten mainita että autoon olisi joku softakorjaus mikä parantaisi schuko latauksen luotettavuutta, jos oikein muistan?

Schukolatauksen katkeaminen ja kolmen punaisen valon vilkkuminen on tunnettu vika facelift-mallin (Q4/2019->) mukana tulleen 8A schukolatausjohdon kanssa. Ja tuohon on korjaus olemassa: softapäivitys autoon, en muista mikä ohjelmisto se sitten olikaan. Sen jälkeen ainakin minulla lataus on toiminut moitteetta sillä samalla 8A-latausjohdolla.

skuzeri

Hei,

Kellään tietoa paljon maksaa uusi avain keyless go varusteella Passat GTE 2016 vuosimalliin ja koodaus?

makelja

Lainaus käyttäjältä: makelja - 04.02.21 - klo:19:14
Tänään tuli haettua viime vuoden mallinen GTE. Yritin laittaa tunnukseni pääkäyttäjäksi mutta ilmoittaa että epäonnistui. Ole yhteydessä asiakaspalveluun. En siis ole ensimmäinen omistaja vaan toinen, joten onko auto siis edellisen omistajan nimissä ja en saa sitänsen takia aktivoitua?

Nyt homma toimii. Olin näköjään vain liian hätäinen, enkä tajunnut odottaa vuorokautta.

makelja

Onko GTEssä mahdollisuutta asettaa ohjausta yhtään jäykemmäksi? Aiemmin omistamassani A3ssa sen pystyi tekemään.

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 05.02.21 - klo:16:23
Hei,

Kellään tietoa paljon maksaa uusi avain keyless go varusteella Passat GTE 2016 vuosimalliin ja koodaus?
Audissa tuon hinta oli jossain 300e huitteilla.

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: makelja - 06.02.21 - klo:06:52
Onko GTEssä mahdollisuutta asettaa ohjausta yhtään jäykemmäksi? Aiemmin omistamassani A3ssa sen pystyi tekemään.
Audissa tuon hinta oli jossain 300e huitteilla.

GTE nappulan alla olevasta MODE nappulasta saa valittua ohjauksen jäykkyyden. Olisko siellä ollut ecoa, comforttia ja sporttia.

JJT

Lainaus käyttäjältä: Woeboe - 06.02.21 - klo:09:08
GTE nappulan alla olevasta MODE nappulasta saa valittua ohjauksen jäykkyyden. Olisko siellä ollut ecoa, comforttia ja sporttia.
Vaikuttaako ne muuhun kuin ohjaukseen?  Millä Modella porukka ajaa ja miksi?
Itsellä eco enkä ole koittanut muita, vielä ::)

makelja

Kiitos, katsellaan.
Audissa ainakin Sport moodi vaihtoi myös S-tronicin Sport asetukselle.

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: JJT - 06.02.21 - klo:09:14
Vaikuttaako ne muuhun kuin ohjaukseen?  Millä Modella porukka ajaa ja miksi?
Itsellä eco enkä ole koittanut muita, vielä ::)

Individuaalilla. Saa itse päättää, mikä on milläkin.

Natina

Lainaus käyttäjältä: JJT - 06.02.21 - klo:09:14
Vaikuttaako ne muuhun kuin ohjaukseen?  Millä Modella porukka ajaa ja miksi?
Itsellä eco enkä ole koittanut muita, vielä ::)

Nappi vaikuttaa ainakin valojen kääntymiseen, ACC:n reagointinopeuteen tai johonkin siinä, ohjauksen jäykkyyteen sekä ehkä kaasun vasteeseen. Indivisual-modessa ne tosiaan näkee ja voi säätää mieleisekseen.

Itsellä Eco yleensä käytössä, koska valojen ei tarvitse kaupunkiolosuhteissa kääntyillä turhaan. Ja jos tuolla nyt pitkällä aikajänteellä jotain pientä kulutuseroa saa vrt muihin moodeihin niin mulle kelpaa. Pidemmillä matkoilla  saatan käyttää jotain ohjausta jäykistävää kuten Sport.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

markun

Onko Passatissa akunlämmitintä, eli jos on edellisenä päivänä ladannut akun täyteen, onko mitään hyötyä enää laittaa latausjohtoa kiinni esim. pari tuntia ennen lähtöä?

ak72

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 04.02.21 - klo:18:55
No toi moottori ei tärähdä siinä tapauksessa kuin n.2000rpm max, mutta ei sekään tietenkään hyvää tee. Ja -15 asteen pakkasessa kone käynnistyy kyllä jo heti parkkipaikalla kun -10 pakkasraja alittuu. Eihän se koskaan hyvää tee käynnistää kylmässä moottoria, mutta niinkuin täällä on todettu niin ennakointi ja järjenkäyttö siinä on ihan sallittua. Laita vaikka latausmoodi päälle.

Mistä sen tietää onko edellinen/edelliset omistajat käyttäneet järkeä? Jos ovat vaan talvipakkasella polkeneet kaasu pohjassa jääkylmänä bensamoottorilla. Varmasti monia sellaisia autonomistajia jotka eivät paskaakaan välitä miten ajavat kun auto menee kuitenkin muutaman vuoden sisään vaihtoon. Samahan se toki on normi bensa/diesel autoilla mutta niissä on yleensä aina lohko/webasto lämmitin käytössä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

miz

Lainaus käyttäjältä: markun - 06.02.21 - klo:13:57
Onko Passatissa akunlämmitintä, eli jos on edellisenä päivänä ladannut akun täyteen, onko mitään hyötyä enää laittaa latausjohtoa kiinni esim. pari tuntia ennen lähtöä?

Ei taida olla lämmitintä. Sama tekniikka kuin Leonissa. Se ainakin menee sähköllä -17 pakkasella jos akkua on ladattu n. puolet ennen lähtöä. Jos taas akku lähes täysi niin ei tunnu lämpenevän tarpeeksi latauksen ohessa.
Piuhalla tietty voi esilämmittää ettei käytä akun virtaa.

makelja

Eipä ole kuin GTE ja e-mode napit. Eli ei taida olla mahdollista muuttaa.

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: markun - 06.02.21 - klo:13:57
Onko Passatissa akunlämmitintä, eli jos on edellisenä päivänä ladannut akun täyteen, onko mitään hyötyä enää laittaa latausjohtoa kiinni esim. pari tuntia ennen lähtöä?

Kysyisin miksi se johto pitäisi edes irrottaa? Jos haluaa autoon lämpöä ennen lähtöä, niin johdon kauttahan sen sinne kabiiniin kätevimmin saa. Ajastetaan vaan lähtö.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

S8A0V

Moro.
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan että auto ilmoittaa vaihteiston viasta, sekä hybridi-järjestelmä viasta? Auto toimii normaalisti ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei jää palamaan vikavaloja. Aiemmin viikko sitten sama vika ja oli rele j271 pissahtanut, mutta silloin jäi moottorin vikavalo palamaan oranssina.


TWBE

Lainaus käyttäjältä: S8A0V - 07.02.21 - klo:16:24
Moro.
Onko kenelläkään muulla tullut vastaan että auto ilmoittaa vaihteiston viasta, sekä hybridi-järjestelmä viasta? Auto toimii normaalisti ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei jää palamaan vikavaloja. Aiemmin viikko sitten sama vika ja oli rele j271 pissahtanut, mutta silloin jäi moottorin vikavalo palamaan oranssina.


Terve, minulla herjasi tuommoista ja paljastui vaihteiston mekatroniikkaviaksi. Toivottavasti siitä ei ole kyse sinun tapauksessa.

skuzeri

Kaverin GTE Golffissa makso mekatroniikan korjaus 6500â,¬  :-\

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy