Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Toi webaston tuuletustoiminnan hyöty/taloudellisuus olisi kyllä ihan oman, tai jonkun muun, topicin aihe. Niin mielenkiintoista kuin se onkin 😁
Itsekin olin aikoinani ensimmäisen kaukosäätimellisen webaston kanssa innoissani tuulettamassa mutta hyvin pian oli pakko myöntää sen turhuus. Varmaan joku kokee siitä saavansa hyötyä ja tietysti auton koko ja ipcun tai ilmastoinnin ohjelmointi vaikuttaa sen tehoon.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Antore - 02.02.21 - klo:00:08
Kun tuon 'jäähdytystavan' mainitsit taloudelliseksi, niin lähinnä mietin miten paljon vähemmän taloudellista on pyörittää sähkötoimista kompuraa esim. 5 minuuttia vs. vaihtaa ilmaa weboston voimalla sama aika. Lopputuloksessa on ainakin iso ero. Pelkällä puhaltimella ei kuuma auto lyhyessä ajassa tule mukavan viileäksi vaan sitä sähkökompuraa pitää pyörittää joka tapauksessa ajon alkaessa. Mutta ihan sama, minä uhraisin ajoakusta prosentin tai kaksi jos auto on mukavan viileä vaikka bensaa polttamalla ja tuuletinta pyörittämällä saisikin siedettävän viileyden kabiiniin.
Ei sitä webastoa siinä ilmanvaihdossa käytetä. Enkä minä ole tehosta puhunut laisinkaan, vaan tuon tuuletuksen hyödyllisyydestä.  Kuten sanoin, taloudellisinta on kuuma auto tuulettaa juuri tuolla tuuletustoiminnolla. Se on oikeasti tehokas tapa tiputtaa auton lämpötilaa ennen autoon istumista. Ei sillä helteellä saakaan 20°C kabiiniin, mutta lähelle sitä ulkolämpötilaa se jäähtyy sieltä saunan lämmöistä, jolloin kaikki kompurat pääsevät vähemmällä ja sisätilaan ei eksy pölyä. Kulutushyöty näkyy helposti 20-30km:n matkalla. Tämä siis, jos auto on suorassa auringonpaisteessa. Lähes sama tilanne saavutetaan, jos auto onkin varjossa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 02.02.21 - klo:00:15
Toi webaston tuuletustoiminnan hyöty/taloudellisuus olisi kyllä ihan oman, tai jonkun muun, topicin aihe. Niin mielenkiintoista kuin se onkin 😁
Itsekin olin aikoinani ensimmäisen kaukosäätimellisen webaston kanssa innoissani tuulettamassa mutta hyvin pian oli pakko myöntää sen turhuus. Varmaan joku kokee siitä saavansa hyötyä ja tietysti auton koko ja ipcun tai ilmastoinnin ohjelmointi vaikuttaa sen tehoon.
En taida puhua ensimmäisen tai toisenkaan auton kokemuksella tuosta asiasta. Mielestäni se ei ole turha, jos se näkyy lompakossa ja mukavuudessa. Mutta totta siitä eri mieltä saa olla, vaikkei totuus siitä mihinkään muutu.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

VG

Jokainen tietysti käyttää autoa omalla tavallaan. Itse en todellakaan jaksa laskea joka sentin säästöpotentiaalia, vaan käyttöauto on mulle tapa liikkua paikasta toiseen nopeammin ja mukavammin kuin julkisilla, fillarilla tai kävellen. Siksi istun mieluiten valmiiksi +21 asteiseen autoon kesät talvet. Harmi että toi kännykkä-äppi on niin luokaton kasa höyryävää jätettä.

JJT

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 01.02.21 - klo:08:32
Webastosta kysyisin minäkin.
Saako Webaston kuumalla ilmalla puhaltamaan matkustamoo viileää ilmaa, jos koira on Prismakäynnin ajan autossa?

Itse en koiraa jättäisi autoon, joku innokas saattaa tempasta lasin rikki kun näkee koiran hellepäivänä takakontissa,  vaikka ilmastointi olisikin päällä.
Enkä kyllä luottaisi tähän autoon, tuleeko sieltä lämmintä vai kylmää ilmaa vai tuleeko mitään ;D

AK80

Kiitos kaikille kommenteista!

Voiko siis yhteenvetona todeta, että tässä autossa Webasto lämmittää vain matkustamoa ja saman lämmityksen saa tehtyä myös, sen toimiessa, appin avulla. Hölmöjä kysymyksiä ehkä, mutta 2010-luvun alun Octavian ollessa modernein auto, jonka olen omistanut tuntuu GTE olevan avaruussukkula verrattuna siihen.

Nyt alkaa olemaan itsellä rahoitus jiirissä, joten sopivan yksilön kyttääminen alkakoon. Adaptiivinen vakkari lienee ainoa varuste, jonka edellytän olevan autossa, muuten olen aika avoimin mielin. Digimittaristo näyttäisi ehkä kivalta, muuta iloa (pl. navigaatio) siitä ei taida olla verrattuna normiviisareihin.

JJT:

Hyvä pointti sinulla. Viime kesinähän näitä tapauksia on ollutkin useita. Pitää varmaan virittää silkkinauhat tuulettimen suuttimiin, lämpömittaria ihmeltäväksi ja laput ikkunaan. Helpompaa tosin varmaan on ottaa piski ulos autosta...  :)

duke7

^ se webasto ei muuten ole vakiovaruste. A-vakkari taas ilmeisesti on ollut aika vakio ainakin Suomeen myydyissä.

AK80

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 02.02.21 - klo:08:52
^ se webasto ei muuten ole vakiovaruste. A-vakkari taas ilmeisesti on ollut aika vakio ainakin Suomeen myydyissä.

Uusimmissa se tuntuu olevan lähes poikkeuksetta mukana, mutta 2016 ja 2017 malleissa on sellaisia yksilöitä joissa sitä ei liene. Tämän tunnistanee kai siitä, että adaptiivisessa on viiksen napissa on joko ACC-merkintä tai logo jossa on auto ja viivoja? Normaalissa vakkarissa napissa lukee taasen CNL.

Webasto taas tuntuu olevan Suomi-autoissa vakiona ainakin vuoden 2016 autoissa.

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 02.02.21 - klo:09:55
Uusimmissa se tuntuu olevan lähes poikkeuksetta mukana, mutta 2016 ja 2017 malleissa on sellaisia yksilöitä joissa sitä ei liene. Tämän tunnistanee kai siitä, että adaptiivisessa on viiksen napissa on joko ACC-merkintä tai logo jossa on auto ja viivoja? Normaalissa vakkarissa napissa lukee taasen CNL.

Webasto taas tuntuu olevan Suomi-autoissa vakiona ainakin vuoden 2016 autoissa.

Vakionopeuden säätimen napit on ratissa ja adaptiivisen tunnistaa vasemman puoleisen rykelmän keskinapista, jossa auton parilla viivalla. ks. liite


mattix

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 02.02.21 - klo:09:55
Uusimmissa se tuntuu olevan lähes poikkeuksetta mukana, mutta 2016 ja 2017 malleissa on sellaisia yksilöitä joissa sitä ei liene. Tämän tunnistanee kai siitä, että adaptiivisessa on viiksen napissa on joko ACC-merkintä tai logo jossa on auto ja viivoja? Normaalissa vakkarissa napissa lukee taasen CNL.

Webasto taas tuntuu olevan Suomi-autoissa vakiona ainakin vuoden 2016 autoissa.

Adaptiivisen vakkarin säädöt ovat aina ratissa. Yhtään GTE:tä en ole tavannut, jossa adaptiivista vakkaria ei olisi ja oletan sen olevan vakiovaruste vaikka sitä ei ole kaikissa nettiauton autoissa mainittu (ja kuvia katsomalla huomaa adaptiivisen vakkarin olevan).
Sitten taas myynnissä olevista GTE-autoista iso osa on Ruotsin tuonteja ja niissä harvemmin on webastoa. Tällä hetkellä nettiauton 380 GTE:sta 199 on polttoainetoiminen lisälämmitin dokumentoituna.

EDIT: hieman myöhässä. Woeboe ehti ensin.

AK80

Lainaus käyttäjältä: mattix - 02.02.21 - klo:10:39
Adaptiivisen vakkarin säädöt ovat aina ratissa. Yhtään GTE:tä en ole tavannut, jossa adaptiivista vakkaria ei olisi ja oletan sen olevan vakiovaruste vaikka sitä ei ole kaikissa nettiauton autoissa mainittu (ja kuvia katsomalla huomaa adaptiivisen vakkarin olevan).
Sitten taas myynnissä olevista GTE-autoista iso osa on Ruotsin tuonteja ja niissä harvemmin on webastoa. Tällä hetkellä nettiauton 380 GTE:sta 199 on polttoainetoiminen lisälämmitin dokumentoituna.

EDIT: hieman myöhässä. Woeboe ehti ensin.

Minun mokani, rattia tarkoitin luonnollisesti. Nykyisessähän se on viiksessä, joten siinä varmaan syy lapsukseen.

Tässä on auto missä ko. paikassa on CNL-nappi, ei myöskään listattu, että olisi adaptiivista. Nyt en löytänyt ACC-nappia niistä Passateista joita olen kurkkinut, olen varmaankin erehtynyt.

https://www.aldvaihtoautot.fi/fi/autot/vantaa-koivuhaka/Volkswagen/PASSAT/FMH-973/#perustiedot

Sen tiesinkin, että ruotsalaisissa autoissa Webasto harvemmin on. Onneksi se ei ole itselle kynnyskysymys.


Woeboe

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 02.02.21 - klo:11:19
Minun mokani, rattia tarkoitin luonnollisesti. Nykyisessähän se on viiksessä, joten siinä varmaan syy lapsukseen.

Tässä on auto missä ko. paikassa on CNL-nappi, ei myöskään listattu, että olisi adaptiivista. Nyt en löytänyt ACC-nappia niistä Passateista joita olen kurkkinut, olen varmaankin erehtynyt.

https://www.aldvaihtoautot.fi/fi/autot/vantaa-koivuhaka/Volkswagen/PASSAT/FMH-973/#perustiedot

Sen tiesinkin, että ruotsalaisissa autoissa Webasto harvemmin on. Onneksi se ei ole itselle kynnyskysymys.

Ei taida olla adaptiivista tuossa. Näköjään myös peruutuskamera puuttuu ja mode nappula vaihdekepin vierestä, jolla saa ohjausta ym. säädettyä. Ja eniten ihmetyttää huoltonäyttämä. On taidettu väärin nollata. GTE:ssä aina 1 vuosi/15tkm huoltoväli ja jos edellinen huolto tehty 49tkm kohdalla, niin ei näytä oikein. Ja muutenkin  seuraava huolto tulee olemaan 64 tkm:ssä se vajaan tonnin maksava huolto, jossa vaihdetaan myös DSG-öljyt ja sytytystulpat (60tkm välein molemmat).

Terpower

Onko kenelläkään syttynyt Passatissa tuollainen keltainen varoitusvalo joka tarkoittaa häiriötä joka vaikuttaa pakokaasuihin ?
Mulla se siis välillä syttyy ja välillä taas sammuu.
No syttyi taas eilen ja tuttuni luki autosta vikakoodit.
Yllätys oli melkoinen, kun laite ilmoitti Transmission coolant valve.

Tänään taas valo ei palanut kun aamulla lähdin töihin.
Ei auta ku alkaa taas varailee huoltoa, ku syttyy.
ID4 Pro Business

Jaska_K

Lainaus käyttäjältä: Woeboe - 01.02.21 - klo:21:52
Mitä näyttää rangeksi kun näpäyttää ilmastoinnin OFFille? Itsellä ilmastointo OFFilla näyttää näin talvella 45-48km ja kesällä 49-50km.

Näytti peräti 46 tänään aamulla kun tosiaan väänsi offille ja ecomoodiin.  Mutta eihän sillä asetuksella talvella ajaa voi. 20kilsaa ajelin ja muutaman olisi vielä päässyt. Lämppärin pyynti 19 astetta.
Passat GTE 2018
ex Octavia III 2.0tdi 2013
ex Octavia II 2.0tdi 2008

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: AK80 - 02.02.21 - klo:11:19
Minun mokani, rattia tarkoitin luonnollisesti. Nykyisessähän se on viiksessä, joten siinä varmaan syy lapsukseen.

Tässä on auto missä ko. paikassa on CNL-nappi, ei myöskään listattu, että olisi adaptiivista. Nyt en löytänyt ACC-nappia niistä Passateista joita olen kurkkinut, olen varmaankin erehtynyt.

https://www.aldvaihtoautot.fi/fi/autot/vantaa-koivuhaka/Volkswagen/PASSAT/FMH-973/#perustiedot

Sen tiesinkin, että ruotsalaisissa autoissa Webasto harvemmin on. Onneksi se ei ole itselle kynnyskysymys.

Kyllä se Webasto on hyvä olla vaikka et itse välttämättä sitä niin tarvitsisikaan, samoin ACC (tuossa ei ole). Itse kun juuri tein hankinnan yritin miettiä myös auton haluttavuutta muiden silmissä, eli silloin kun itse vaihtaa sen pois johonkin toiseen. Parhaiten varustellut autot menevät yleensä aina parhaiten kaupaksi ja liikkeet ottavat ne mieluiten vastaan. Tuossa on myös kangassisustus mikä on itselleni ehdoton ei kiitos. Mutta jokainen toki arvioi nämä itse.

Itse halusin Webaston, ACC:n, sähkötakaluukun, vetokoukun, tummat lasit, Keyless Access:n, Discover Pro:n, digimittariston, puolinahkaverhoilun ja kahdet VW:n aluvanteet. Ulkovärin ja hinnan olivat muut määritelleet puolestani...

JJT

Onko kylmyydestä johtuvaa vai ominaisuus?
E-modella liikkelle, n.2km päästä kiihdytys pikatielle , kiihdytys sen verran kova että vaihtoi Hybrid modelle.
Ei siinä mitään, mutta vaihtohetkellä loppui veto ja n.2sek päästä alkoi polttomoottori käynnistyä..
Ei mielyttävin paikka huomata tuota..

Toinen juttu mikä vaivaa on E-modelta vaihto Hybrid moodiin ja takaisin E-modelle, ei vaihda E-modelle ellei pysäköi ja sammuta autoa.  Mahtaako johtua pakkasista,   kuitenkin antaa ensin ajaa E-modella ???

Ja kolmas ;D  Autolla lähikaupan pihaan ja auton jättää käyntiin, avaimet jättää autoon vaimon seuraksi , kauhea meteli ja sammuu kuulemma itsekseen?


JJT

Ja nyt ei ollut kyseessä vaimo ,mikä pitää meteliä ja sammuu itekseen ;D ;D

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: JJT - 02.02.21 - klo:17:41
Onko kylmyydestä johtuvaa vai ominaisuus?
E-modella liikkelle, n.2km päästä kiihdytys pikatielle , kiihdytys sen verran kova että vaihtoi Hybrid modelle.
Ei siinä mitään, mutta vaihtohetkellä loppui veto ja n.2sek päästä alkoi polttomoottori käynnistyä..
Ei mielyttävin paikka huomata tuota..

Toinen juttu mikä vaivaa on E-modelta vaihto Hybrid moodiin ja takaisin E-modelle, ei vaihda E-modelle ellei pysäköi ja sammuta autoa.  Mahtaako johtua pakkasista,   kuitenkin antaa ensin ajaa E-modella ???

Ja kolmas ;D  Autolla lähikaupan pihaan ja auton jättää käyntiin, avaimet jättää autoon vaimon seuraksi , kauhea meteli ja sammuu kuulemma itsekseen?

E-max palkki on kylmillä keleillä harvoin tapissa, joten kova kiihdytys päräyttää koneen käyntiin ja joskus ainakin itsellä saattaa esiintyä pieni viive vedossa.

Antaa vaihtaa kylmillä takaisin e-modelle vasta kun kone tarpeeksi käynyt, jollei siis sammuta välillä.

Jos auto käynnissä, avaat kuskin oven ja nostat jalan jarrulta alkaa piippaus ja auto ns. sammuu. Siten saat pysymään käynnissä, että oven ollessa auki käynnistät uudelleen painamalla jarrua ja starttia - > nyt pysyy käynnissä eikä emännän tarvitse kuunnella pimputuksia.

JJT

Lainaus käyttäjältä: Woeboe - 02.02.21 - klo:18:06
E-max palkki on kylmillä keleillä harvoin tapissa, joten kova kiihdytys päräyttää koneen käyntiin ja joskus ainakin itsellä saattaa esiintyä pieni viive vedossa.

Antaa vaihtaa kylmillä takaisin e-modelle vasta kun kone tarpeeksi käynyt, jollei siis sammuta välillä.

Jos auto käynnissä, avaat kuskin oven ja nostat jalan jarrulta alkaa piippaus ja auto ns. sammuu. Siten saat pysymään käynnissä, että oven ollessa auki käynnistät uudelleen painamalla jarrua ja starttia - > nyt pysyy käynnissä eikä emännän tarvitse kuunnella pimputuksia.
Olrait, jatketaan harjoituksia 8)
Kiitos Woeboe.

HenriH

Moi!

Uusi (vanhan) Passat GTEn omistaja ilmoittautuu! Viime lauantaina tarttui mukaan 50k ajettu 10/2017 Passat.

Positiivisesti olen yllättynyt auton ajo-ominaisuuksiin näin pahimmassa talvikelissä. Olin lukenut paljon negatiivista aiheesta, mutta verrattuna edelliseen Renault Capturiin autohan rullaa hyvin sohjossa eikä lähde luisuun, lienee auton painolla tekemistä asialla.

Webasto- ja polttomoottori lämmitys-keskustelua olen seurannut paljon ja piti oikein jälleenmyyjälle soittaa, että onko todella näin, että polttomoottoria ei saa esilämmitettyä ja näin kuulemma on. Kaipa se on luotettava, että VWn insinöörit ovat asian suunnitelleet järkevästi ja moottoria liikaa rasittamatta.

Muutama pikkujuttua tuli heti vastaan, jotka pitäisi auton osalta selvittää:

-Sadetunnistin ei toimi - pyyhkimet eivät aloita automaattisesti pyyhkimään sateella, samoin takaikkunan pyyhin ei pyyhi peruuttaessa. Heräsi heti ajatus, että onko tämä lisävaruste, joka puuttuu autostani. Ainakin asialle löytyy asetukset diginäytöstä, jossa on valittuna  "Automaattinen pyyhintä" , silloin varmaan selvää, että ominaisuus pitäisi olla autossa.

-Auto hold: vähän epäselvää toimiiko Auto hold. Kun auton parkkeeraa, niin se saattaa rullata 5-10cm ennenkuin lukittuu, mutta en ole varma lukitseeko Auto hold vai ihan vaan vaihteisto, koska mitään seisontajarru-merkkivaloa ei pala. Jää vähän epämääräinen fiilis aiheesta. Toki voin itse laittaa varsinaisen seisontajarrun päälle, mutta pyrin välttämään sitä pakkasilla, jos ei ihan mäkeen parkkeeraa.

-Yksi lisäominaisuus, jota kaipaan nyt heti alkuunsa on ovien avaus/lukitseminen automaattisesti tai kosketuksella. Eipä ollut tätä ominaisuutta ja kyllä se olisi tarpeen muksua viedessä päiväkotiin kun nappaa pojan syliin ja vaikea enää kaivaa avainta taskusta ovien lukitsemiseen. En ole vielä tutustunut aiheeseen, olisiko mahdollista asettaa aika, jolla ovet lukittautuvat kun avain poistuu autosta? Tämän luulisi olevan todella helppo toteuttaa, kun auto kuitenkin tunnistaa avaimen sisällä olon.

Olisiko teillä kokeneemmilla Passat-kuskeilla kommentteja/vinkkejä näihin?



M_M

Jos auto-hold on päällä niin auto ei valu senttiäkään pysähtymisen jälkeen. Mikäli valuu, niin ilmeisesti auto-hold ei ole päällä vaan vaihteiston parkkilukko pysäyttää auton. Merkkivalon puutekin viittaa tähän. Auto-hold sytyttää vihreän P merkkivalon kun auton pysäyttää. Merkkivalo muuttuu punaiseksi siinä vaiheessa kun varsinainen käsijarru kytkeytyy.

Se auto-hold käyttää päällä ollessaan kyllä yhtä lailla käsijarrua auton paikallaan pitämiseen, heti kun auton sammuttaa tai oven avaa. Jos käsijarrun käyttö pelottaa, niin sitten on vaan luotettava siihen vaihteiston parkkilukkoon.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

HenriH

Lainaus käyttäjältä: M_M - 03.02.21 - klo:09:30
Jos auto-hold on päällä niin auto ei valu senttiäkään pysähtymisen jälkeen. Mikäli valuu, niin ilmeisesti auto-hold ei ole päällä vaan vaihteiston parkkilukko pysäyttää auton. Merkkivalon puutekin viittaa tähän. Auto-hold sytyttää vihreän P merkkivalon kun auton pysäyttää. Merkkivalo muuttuu punaiseksi siinä vaiheessa kun varsinainen käsijarru kytkeytyy.

Se auto-hold käyttää päällä ollessaan kyllä yhtä lailla käsijarrua auton paikallaan pitämiseen, heti kun auton sammuttaa tai oven avaa. Jos käsijarrun käyttö pelottaa, niin sitten on vaan luotettava siihen vaihteiston parkkilukkoon.

Kiitos, tämä selvensi asiaa. Nyt herää kysymys, että onko minulla siis lainkaan Auto Holdia vai onko siinä vika? Oletan, että kun minulla Auto hold -nappi löytyy käsijarrun vierestä, niin se pitäisi olla ja siinä on vika...? Ja tästä jatkokysymys, näenkö jostain selkeästi mitä lisäominaisuuksia autosta löytyy/pitäisi löytyä. Myyjäliikkeet kun listaavat myynti-ilmoitukseen miten sattuu ja niissä on usein vakiovarusteita listattuna ja extroja voi puuttua.

Wagner

Auto-holdihan ei vaikuta itse pysäköimiseen, vaan auton pitämiseen paikallaan ku "motti käy" ja pysähdytään vaikka liikennevaloihin. Mutta sillon ku se noin on käytössä, nii auton ei kyllä pitäs liikkua enää senttiäkään mihinkään suuntaan, kun on kerran pysähtyny ja jalan nostanu jarrulta. Mut sit jos auton pistää parkkiin ja sammuttaa virrat, nii auto-holdihan ei tee enää mitään, vaan pitää just olla sähkönen käkkäri käytössä (jota myös autohold käyttää).

Sadetunnistimesta sen verran, että olihan viikseä tökätty yks pykälä ylöspäin? Itelläin käyny pari kertaa niin, että ensin tulee ärräpää, et miks ei lasi puhistu ja sit hoksannu, että joku on käyny tökkäämässä viiksen nollille. Sille sadetunnistimelle tai olla vielä erikseen herkkyyskin astettavissa? Vai oliko?
Sikamaista menoa since 1975

Herr K

Sadetunnistimen herkkyyttä voi säätää pyyhkimen viiksen päällä olevasta kytkimestä/vivusta. Siinä taitaa olla neljä eri asentoa (oikealla kaikkein herkin asetus). Samalla kytkimellä säädetään tihkupyyhinnän nopeutta, jos sadetunnistin on pois päältä
VW Passat Variant GTE

Turbokiisseli

Meidän GTE oli kuluttanut kesärenkaita selvästi enemmän sisäreunoista. Ajettu 77tkm. Käytin tänään suuntauksessa ja olihan siellä sekä edessä että takana liikaa haritusta. Liekö jo tehtaalta vai ovatko nämä jotenkin persoja kulmien muuttumiselle esim. monttuun ajamisen takia? Auto ollut meillä nyt ~30tkm ja tuona aikana ei ainkaan ole kanttareita kolisteltu.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

HenriH

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 03.02.21 - klo:09:43
Auto-holdihan ei vaikuta itse pysäköimiseen, vaan auton pitämiseen paikallaan ku "motti käy" ja pysähdytään vaikka liikennevaloihin. Mutta sillon ku se noin on käytössä, nii auton ei kyllä pitäs liikkua enää senttiäkään mihinkään suuntaan, kun on kerran pysähtyny ja jalan nostanu jarrulta. Mut sit jos auton pistää parkkiin ja sammuttaa virrat, nii auto-holdihan ei tee enää mitään, vaan pitää just olla sähkönen käkkäri käytössä (jota myös autohold käyttää).

Sadetunnistimesta sen verran, että olihan viikseä tökätty yks pykälä ylöspäin? Itelläin käyny pari kertaa niin, että ensin tulee ärräpää, et miks ei lasi puhistu ja sit hoksannu, että joku on käyny tökkäämässä viiksen nollille. Sille sadetunnistimelle tai olla vielä erikseen herkkyyskin astettavissa? Vai oliko?

Pitääpä selvitellä tuota Auto Holdia siis vielä...en ole päässyt havainnoimaan sen toimintaa liikennevaloissa, kun vielä vanhasta muistista pidän itse jarrun pohjassa valoissa.

Sadetunnisimesta, olen löytänyt sen herkkyyden säädön ja sen laittanut ihan täysille. Silti ei ole toiminut. Pitääpä vielä tarkistella viiksen asentoa, olisiko siitä kiinni.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: HenriH - 03.02.21 - klo:09:57
Pitääpä selvitellä tuota Auto Holdia siis vielä...en ole päässyt havainnoimaan sen toimintaa liikennevaloissa, kun vielä vanhasta muistista pidän itse jarrun pohjassa valoissa.

Sadetunnisimesta, olen löytänyt sen herkkyyden säädön ja sen laittanut ihan täysille. Silti ei ole toiminut. Pitääpä vielä tarkistella viiksen asentoa, olisiko siitä kiinni.

Palaako Auto Hold napissa keltainen merkkivalo? Jos ei niin se on pois päältä -> Eli auto käyntiin ja turvavyö kiinni ja painat siitä napista niin siihen syttyy keltainen pieni merkkivalo. Kun merkkivalo palaa niin auto hoitaa itse käsijarrun kytkemisen sekä vapautuksen pysäköitäessä ja esim. liikennevaloissa pitää autoa paikallaan jarrupaineen avulla jolloin kuski voi ottaa jalan pois jarrulta (tällöin mittaristossa palaa vihreä käsijarrun merkkivalo), auto lähtee taas liikkeelle kun painaa pikkasen kaasupoljinta.

Sadetunnistin toimii kun radion asetusvalikoista sadetunnistin on aktivoitu ja pyyhkijän viiksi on "tihku" asennossa, automaatin herkkyyttä säädetään tihkun säätimestä. Jos valikosta ruksi on pois niin tihku -asento toimii kuten normaalisti tihku asento toimii ja säätimestä säädetään tihku pyyhinnän tiheyttä.

Jos automaattinen takalasinraavinta (pyyhintä) on päällä niin muistaakseni sekin aktivoituu peruuttaessa vain jos sadetunnistimen mielestä sataa tai jos tuulilasinpyyhkijät on manuaalisesti laitettu päälle eli ei kuulu raapia jokaisella peruutuksella.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

M_M

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 03.02.21 - klo:09:43
Mut sit jos auton pistää parkkiin ja sammuttaa virrat, nii auto-holdihan ei tee enää mitään, vaan pitää just olla sähkönen käkkäri käytössä (jota myös autohold käyttää).

Tekee se auto-hold juuri sen, että kytkee käsijarrun automaattisesti kun sammuttaa auton. Jos se on pois päältä, niin ei se käsijarru itsekseen kytkeydy. Ja liikennevaloissa seistessä auto-hold EI käytä käsijarrua vaan pitää hydraulisen jarrupaineen päällä. Merkkivalosta voi nähdä kummasta on kyse, vihreä valo tarkoittaa hydraulipainetta jarruissa ja punainen valo varsinaista sähkömekaanista seisontajarrua.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Wagner

Lainaus käyttäjältä: M_M - 03.02.21 - klo:11:11
Ja liikennevaloissa seistessä auto-hold EI käytä käsijarrua vaan pitää hydraulisen jarrupaineen päällä. Merkkivalosta voi nähdä kummasta on kyse, vihreä valo tarkoittaa hydraulipainetta jarruissa ja punainen valo varsinaista sähkömekaanista seisontajarrua.

Mmmm nii joo totta, eihä se autoholdi "narahda" samalla tavalla ku sähkönen käkkäri.

Mut siin on semmonen lisävaruste, joka tulee olemaan meikäläisen kotteroissa jatkossakin. Monta mielenkiintosta käytettyä autoa meni hylsyyn ostohousut jalassa ollessa, ku vaikka muuten oli ruksittu vaikka mitä hilavitkutinta lisävarustelistalta, nii autoholdi oli sit jätetty pois.
Sikamaista menoa since 1975

Topjanne

Käsijarru ei taida mennä automaattisesti päälle, jos irrottaa turvavyön ennen pysähtymistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy