Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Topjanne

#3210
Ajat hybridillä tai GTE:llä sopivan pätkän motarilla tai jollain muulla nopeammalla osuudella tasakaasulla ja säästät siten sähköajoa kaupunkiosuudelle. Ja parempi käynnistää kylmä polttomoottori vasta matkanopeudessa eikä juuri ennen kiihdytystä.

mattix

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 05.01.21 - klo:11:33
Kiva kiitti hei, autosta ei löytynyt mitään vikaa. Vikakoodit nollattu ja 320e laskua. Jepjep.

Todennäköisesti ole sinun tapauksessa syynä, silti tuon esiin tapahtumaketjun, jossa auto menee jumiin.

Jos auton käynnistää ja yrittää lähteä liikkeelle kaasua painamalla niin, että A) hybridijärjestelmä ei ole käynnistynyt (PLIM-ääni) ja B) akku on kohtu tyhjä --> tulee hybridijärjestelmän error ja tämä saattaa vaatia auton "nukahtamisen" ja vähintään uudelleen käynnistyksen virtojen sammutuksen jälkeen elpyäkseen tästä solmutilanteesta. Itselläni tapahtunut kaksi kertaa. Toisella kerralla vaati 15 min odottelun. Sen jälkeen auton mielestä ei ollut enää mitään ongelmaa.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: mattix - 07.01.21 - klo:12:56
Todennäköisesti ole sinun tapauksessa syynä, silti tuon esiin tapahtumaketjun, jossa auto menee jumiin.

Jos auton käynnistää ja yrittää lähteä liikkeelle kaasua painamalla niin, että A) hybridijärjestelmä ei ole käynnistynyt (PLIM-ääni) ja B) akku on kohtu tyhjä --> tulee hybridijärjestelmän error ja tämä saattaa vaatia auton "nukahtamisen" ja vähintään uudelleen käynnistyksen virtojen sammutuksen jälkeen elpyäkseen tästä solmutilanteesta. Itselläni tapahtunut kaksi kertaa. Toisella kerralla vaati 15 min odottelun. Sen jälkeen auton mielestä ei ollut enää mitään ongelmaa.

Tuliko sulla kans nimenomaan "hybrid system error, stop"?

Siinä kieltämättä saattoi olla tuon kaltainen tilanne. Ajoin kaupan oven eteen missä poitsu odotti kauppakassien kanssa. Auto sammuksiin, ostokset takakonttiin, hieman sählinkiä ja liikkelle ( tai siis ei päästy liikkeelle ). Netistä löytyi muutama samanlainen tarina, että oltiin jätetty joku henkilö kydistä, pikainen sammutus/käynnistys ja errorit tauluun.

duke7

Saanut myös kerran tuon errorin kun pysähdyin ottamaan postit (ja sammutin koska muuten huutaa) ja jatkoin nopeasti matkaa. Tosin kai lievempi koska ajoin katokseen vielä. Kävin sitten myöhemmin katsomassa että toistuuko eikä sitä enää sitten ollut.

JJT

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 07.01.21 - klo:07:45
Ajat hybridillä tai GTE:llä sopivan pätkän motarilla tai jollain muulla nopeammalla osuudella tasakaasulla ja säästät siten sähköajoa kaupunkiosuudelle. Ja parempi käynnistää kylmä polttomoottori vasta matkanopeudessa eikä juuri ennen kiihdytystä.
Okei, autoa ei saa "pakotettua " käyttämään pelkkää polttomoottoria?Esim. Volvolla mentiin pelkällä Diiselillä kun laitettiin vaihde manuaaliksi. Anteeksi jos otan usein tuon Volvon vertaus kuvaksi..
Koitin kattella noita lataus ajastuksia yms.. voisiko joku kertoa tyhmemmälle miten toimitaan, mikä on nappula latausluukussa? 

kuuluuko toi olla 5a vai missä? Volvossa ei tälläisiä ollut🤣

fidelity

Lainaus käyttäjältä: JJT - 07.01.21 - klo:06:21
  Oikeestaan toi esilämmitys on ainut mikä kiinnostaa, toimiiko vaikka ei olisi johdon päässä mutta akustossa olisi virtaa? Vaii toimiiko vain johdon päässä? Webasto löytyy kyllä joka toimii kaukosäätimellä. Aika huonosti taitaa toimia mitä lueskelee kokemuksia,  silloin tällöin ja joskus kuukauden välein :(
Battery charge olin ajatellut käyttää jos matkaa esim. 60km ja haluan säästää sähköä tulevaan kaupunkiajoon perillä,  vai millä moodeilla kannattaa ajaa kyseinen esimerkki?
Esilämmitys toimii myös ilman piuhaa. Sovellus toki muistuttaa, että piuha ei ole kiinni, kun lämmityksen/viilennyksen laittaa päälle.

Battery hold -moodi on myös yksi vaihtoehto, jos haluaa säästää varausta matka-ajossa. Alle 60 km/h vauhdeissa GTE haluaa yleensä kulkea sähköllä, jos hybridimoodi on käytössä. Niinpä esimerkiksi pidemmät työmaarajoituspätkät kuluttavat helposti paljonkin akkua. Yli 60 km/h tasaisissa vauhdeissa akun varaus ei juuri laske hybridimoodissakaan.

Topjanne

#3216
Lainaus käyttäjältä: JJT - 07.01.21 - klo:18:02
Okei, autoa ei saa "pakotettua " käyttämään pelkkää polttomoottoria?Esim. Volvolla mentiin pelkällä Diiselillä kun laitettiin vaihde manuaaliksi. Anteeksi jos otan usein tuon Volvon vertaus kuvaksi..
Koitin kattella noita lataus ajastuksia yms.. voisiko joku kertoa tyhmemmälle miten toimitaan, mikä on nappula latausluukussa? 

kuuluuko toi olla 5a vai missä? Volvossa ei tälläisiä ollut🤣

Battery Charge moodilla voi pakottaa polttomoottorin käyntiin, jos olosuhteet ovat suotuisat. Ei kuitenkaan ole juurikaan tarvetta Suomessa ainakaan vielä. Ehkä katsastuksessa olisi hyvä saada kone käymään. Oman GTE:ni katsastuksessa eivät osanneet käynnistää polttomoottoria, niin jäi päästöt tutkimatta.

Volvossa on useampi eri ajomoodi johtuen osaksi nelivedosta, jossa polttomoottori pyörittää etupyöriä ja sähkömoottori takapyöriä.

Latauskaapelin kiinnityspisteessä luukun takana on kaksi nappulaa, joista ylemmällä voi pakottaa latautumaan heti ajastuksista huolimatta.

Tuo 5A asetus rajoittaa juurikin tuon välittömän latauksen virrankulutusta, jonka voi siis käynnistää sieltä latausluukusta. Tuohon kannattaa laittaa MAX, jos latauspaikan virransyöttö sallii.

passo_s

^vitsit! Ei ne saa katsastuksessa hybridi auton polttomoottoria käymään, no, ei me sitte mitata. Onkohan hybridiauton ohjeet edes olemassa, mutta pakko on katsastaa ilman ohjeistusta kun laki määrää :)

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.01.21 - klo:07:49
^vitsit! Ei ne saa katsastuksessa hybridi auton polttomoottoria käymään, no, ei me sitte mitata. Onkohan hybridiauton ohjeet edes olemassa, mutta pakko on katsastaa ilman ohjeistusta kun laki määrää :)

Niinpä. Tosin tapauksesta on jo melkein kaksi vuotta. Jospa tänä vuonna jo osaisivat. En sitten ottanut asiakseni selvittää käynnistystä, koska päästötesti hyväksyttiin mittaamatta.

mattix

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 07.01.21 - klo:13:15
Tuliko sulla kans nimenomaan "hybrid system error, stop"?

Siinä kieltämättä saattoi olla tuon kaltainen tilanne. Ajoin kaupan oven eteen missä poitsu odotti kauppakassien kanssa. Auto sammuksiin, ostokset takakonttiin, hieman sählinkiä ja liikkelle ( tai siis ei päästy liikkeelle ). Netistä löytyi muutama samanlainen tarina, että oltiin jätetty joku henkilö kydistä, pikainen sammutus/käynnistys ja errorit tauluun.
Kyllä, molemmilla kerroilla. Ensimmäisellä kerralla hyppäsi sydän kurkkuun kerralla ja kauhukuvat kahdeksan tonnin akkurempasta tulivat ajatuksiin sillä samalla sekunnilla. Kummallakin kerralla on tullut kuntoon virtojen sammutuksella ja toisella kerralla vaati tuon vartin odottelun.

Banned

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.01.21 - klo:07:49
^vitsit! Ei ne saa katsastuksessa hybridi auton polttomoottoria käymään, no, ei me sitte mitata. Onkohan hybridiauton ohjeet edes olemassa, mutta pakko on katsastaa ilman ohjeistusta kun laki määrää :)

Mitkäs ne olikaan ne jipot, jolla sen saa käymään. Kick downilla ainakin, mutta se on vähän turhan karun oloinen menetelmä, kun heti kone ryntää. Testasin tuossa yhtenä päivänä ;D
Passat GTE

JJT

Kiitoksia vastauksista/avuista, eiköhän tämä kohta selkiydy.
Eilen latasin we connect app:in, ja laitoin auton kanssa pelittämään, sain Security & Service plus paketin ilmaiseksi 8/2021. Mahtaisko olla edellisen omistajan jäljiltä ::)
En kyllä löytänyt esilämmitystä sovelluksesta,  vai onko se tuo ilmastointi? 


Banned

Juurikin tuo ilmastointi.
Passat GTE

JJT


TWBE

Lainaus käyttäjältä: JJT - 08.01.21 - klo:09:05
Kiitoksia vastauksista/avuista, eiköhän tämä kohta selkiydy.
Eilen latasin we connect app:in, ja laitoin auton kanssa pelittämään, sain Security & Service plus paketin ilmaiseksi 8/2021. Mahtaisko olla edellisen omistajan jäljiltä ::)
En kyllä löytänyt esilämmitystä sovelluksesta,  vai onko se tuo ilmastointi? 


Tietääkö joku mitä se security siinä paketissa meinaa? Onko kyse just noista tiedoista onko ovet, luukut, ikkunat kiinni, valot pois vai onko siinä muutakin infoa/toimintaa?
Lisäisin vielä kysymyksen, että kun mun autossa on siinä kuljettajan oven kohdalla semmonen punainen vilkkuledi mikä välkähtelee kun lukitsee auton niin onko se vakiona kaikissa vai tarkoittaako jotain erillistä hälytys systeemiä?

passo_s

#3225
Veikkaan että lukitustiedon välitys appsille olisi tuo ”security” osuus  eli tuo lukon kuva,  jossa lukee lukittu. Se ledi on vakio kamaa. Mulla on sitkeä weconnect ongelma, vaikka yhteys on aktiivinen ja ovet lukossa niin weconnect lukitus väittää ovien olevan auki. Ennen tuo lukitustieto ,eli weconnect väittää että ovet auki vaikka auto on lukossa, liittyi weconnect yhteyden pätkimiseen.Weconnect tiimistä tuli puhelu että näitä on nyt paljon muitakin vastaavia, korjausta ei ole näköpiirissä.

markun

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.01.21 - klo:17:18
Veikkaan että lukitustiedon välitys appsille olisi tuo ”security” osuus  eli tuo lukon kuva,  jossa lukee lukittu. Se ledi on vakio kamaa. Mulla on sitkeä weconnect ongelma, vaikka yhteys on aktiivinen ja ovet lukossa niin weconnect lukitus väittää ovien olevan auki. Ennen tuo lukitustieto ,eli weconnect väittää että ovet auki vaikka auto on lukossa, liittyi weconnect yhteyden pätkimiseen.Weconnect tiimistä tuli puhelu että näitä on nyt paljon muitakin vastaavia, korjausta ei ole näköpiirissä.
Tosiaan pätkii melko usein, väittää ovien olevan auki tai latauksen kesken/kytkemättä oikean tilanteen vastaisesti. Lämmitystä en ole onnitunut aktivoimaan kertakaan apilla.

passo_s

Juu ja nyt siis siten että vaikka yhteys on päällä weconnect väittää jatkuvasti ovien olevan auki. Aluksi vähän jännää kun autossa on työreissulla työantajan kalliita työkaluja.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.01.21 - klo:21:41
Juu ja nyt siis siten että vaikka yhteys on päällä weconnect väittää jatkuvasti ovien olevan auki. Aluksi vähän jännää kun autossa on työreissulla työantajan kalliita työkaluja.

Niin, entäpä jos joku varastaa jostakin autosta jotakin ja vakuutusyhtiö vaatii tietoa onko auto ollut lukittu?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

passo_s

#3229
Kun se on ollut avaimesta lukittu. Ehkäpä rikottu lasi tms murtojälki pelastaisi. Auton omasta logitiedostosta voisi ovien lukituksen varmistaa, ellei logitiedot ole yhtä sontaa kuin weconnect koodi :) Tämä on siis uudehko vika että väittää ovien olevan auki. Tämä tuli Passat GTE -20 siten että kolme - neljä viikkoa auton infotainment ilmoitti joka startissa ja pysähdyksessä haluavansa ajaa päivitystä. Lopulta päivitys meni perille. Sitten alkoi weconnectissa  tämä  jatkuva että lukot on auki. Kysyin merkkihuollossa että voisikos softa päivitystä peruuttaa ja voisitteko tarkistaa menikö päivitys oikeasti maaliin, siihen tuli syvä hiljaisuus. Asia jäi siihen. Weconnect tiimi tunnisti vian ja kertoi että useampi tapaus tiedossa ja korjausta ei ole. Sisso.

viherpipertajanortti

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 29.12.20 - klo:18:28
Edellisten viestien lisäksi unohdin tilittää ;)

Mittaristoon tuli ilmoitus "Tarkista oikea takavalo" ja iso varoituskolmio. Tein työtä käskettyä ja tarkistin: Ulommassa umpiossa sisällä valtava määrä vesipisaroita. Eli siis vettä umpiossa ja oikeasti aikamoinen määrä. Ulompi punainen valorivi kokonaan pimeänä, mutta onneksi vilkku toimii. Umpiossa ei ole mitään ulkoisia jälkiä/merkkejä osumista. Eli ei pitäisi johtua ulkoisesta voimasta.

Auto käyttöönotettu 8/2018. Marmoritiskiltä varattu aika tarkastukseen. Eli siis ottavat umpion irti ja katsovat löytyykö syytä vedelle umpion sisällä. Huoltohenkilön mukaan tämän jälkeen voidaan yrittää saada tehdasta tulemaan vastaan mikäli siinä on laatuvirhe. Tarkastus + takaisin laitto maksanee arvion mukaan himpun alta 100,. Uusi umpio 350,. Siihen ne sitten nuo säästöt polttoainekuluissa katoaakin.
.......
Vaikka varmaan ketään ei kiinnostakaan, niin kerron viimeisimmän tilanteen silti: Marmoritiskille varattu huolto/tarkistusaika meni sen verran pitkälle, että koko umpio meni pimeäksi. Loppu vilkkukin toimimasta...

Alkuviikosta sitten umpio tarkastettiin ja vika löytyi: Umpion ja rungon välissä on paksu joustava tiiviste. Tiiviste ei ollut kohdallaan, vaan yläreuna oli avoin. Eli tiiviste oli poissa paikoiltaan ja tämän seurauksena katolta taakse valuva vesi pääsi menemään suoraan umpion sisään (kyseessä siis farkku). K-Caaran mukaan tälläistä virhettä ei voi tulla tehtaalla. Uskon tämän itsekin, koska 2 vuodessa olisi varmasti jo vuotanut aikaisemmin sisälle jos se olisi tehtaalta asti ollut väärin. Umpio on siis varmaankin vaihdettu jossain välissä ja vaihdon tehnyt "asentaja" on laittanut tiivisteen väärin paikoilleen.

Ulomman umpion irroitus on muuten todella simppeli homma. Yhdellä sormikiristettävällä ruuvilla lähtee koko hilavitkutin irti. Koska ongelmana oli "koko umpio pimeänä", päätin kokeilla josko sen saisi henkiin, vaikka K-Caaralla sanoivat että ei tule onnistumaan. Suurimman osan sain ja loput yritin kuivailla kuivauskaapissa (60 C) pari tuntia. Tulos: Vilkusta toimii puolet, mutta kun jarruttaa, pimenee koko valo -> oikosulku jossain.

Myyjäliike tuli tässä kuitenkin vastaan, eli myyjäliike suostui maksamaan uuden umpion sekä sen asennuksen kotipaikkakunnalla. Tältä osin siis erittäin tyytyväinen myyjäliikkeen toimintaan. Kerron myyjäliikkeen nimen jos joku sen haluaa tietää, mutta vasta sitten kun uusi umpio on paikoillaan myyjän piikkiin.

Marmoritiskillä huollossa olivat todella nihkeitä aluksi. Sanoivat että ai, tuontiauto, siinä voi olla vaikeuksia jos ei ole kaikkia huoltoja merkitty sähköiseen huoltokirjaan. Tuontiauto on kuulemma aina hieman haasteellisempi kuin "suomi-auto". Olisi tehnyt mieli kysyä että miksi sitten teilläkin on tällä hetkellä myynnissä kaksi vuosimallin 2019 GTE farkkupassattia, jotka oli uitettu ruotsista (kyseessä siis K-Caara Center). Sanoin että autolle on tehty kaikki huollot, tosin viimeisin ennen luovutusta tapahtunut öljynvaihtohuolto on paperisena versiona. Samantien tuli kommentti: "Öljynvaihtohuolto? siinä olisi pitänyt tehdä vuosihuolto. Joten tehdas ei tule vastaan jos sitä ei ole tehty. Olisi kuulemma umpion vuotaminen huomattu vuosihuollossa". Onneksi minulla oli paperit hanskalokerossa, ja sieltä löytyi lappu "Määräaikaishuolto", jossa oli siis merkittynä kaikki tarvittavat kohteet.

Viimeisen kappaleen pointti: Huollossa nähtävästi yrittävät kaikin keinoin päästä vastuusta/lietsoa tuontiautoja kohtaan epäluuloja. Toki riippuu varmaan huoltomiehestä. Toivoisi että näille huoltopuolen henkilöille (varsinkin niille jotka ovat asiakkaan kanssa tekemisissä) täsmennettäisiin että se seuraava auto myydään siellä huollossa.

TWBE

Tietääkö joku miten tuon GTE:n huonomman radioversion eli discover median äänenvoimakkuuden säädössä vaihdetaan audion ja voicen välillä? Eli mulla nyt voice äänet liian kovalla puhelimen navigaatioääni huutaa täysillä, mutta saan (osaan) säädettyä vain audion voimakkuutta?

M_M

Ainakin Skodassa noita muiden äänien voimakkuuksia voi säätää niin, että pyörittelee volumenamiskaa silloin kun haluttu ääni kuuluu. Kokeilepa säätää ääntä silloin kun navigaattori karjuu ohjeitaan, josko hiljenisi?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 10.01.21 - klo:09:54
Tietääkö joku miten tuon GTE:n huonomman radioversion eli discover median äänenvoimakkuuden säädössä vaihdetaan audion ja voicen välillä? Eli mulla nyt voice äänet liian kovalla puhelimen navigaatioääni huutaa täysillä, mutta saan (osaan) säädettyä vain audion voimakkuutta?

Onko siis puhelimesta audio toisto päällä ja sen sekaan tulee navin selostukset? Onko navi päällä puhelimesta vai autosta?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: JJT - 02.01.21 - klo:20:33
Itse henkilökohtasesti en jaksa alkaa leikkimään ajastuksilla.
Johdon päähän vaan heti ja lataukseen kun kotipihaan tulen, on ainakin virtaa kun täytyy taas lähteä liikkeelle.

Edustan itse samaa koulukuntaa. Itselläni on Volvon hybridi, jossa mitään lataustasoja tai -aikoja ei voi edes säätää (enkä tällaista säätämistä kaipaakaan). Akku latautuu kun kaapeli kytketään.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Wagner

Jossain vaiheessa motkotin exä GTE:n sähkösestä lämppäristä, että ku on lehmänhenkäys, nii käyttää sit suosiolla polttoainekäyttöstä lämppäriä, että saa kabiinin lämpimäks. Ja juu, ei oo ollu shukon päässä, vaan kiinteessä laturissa, että ei ollu siitä kiinni tehottomuus. Tai jos joku saa GTE:n (tai vastaavalla tekniikalla olevat konsernivermeet) lämpimks sähköllä, nii saa kertoa. Tuli vaan mieleen, ku kurkkasin tän videon:

https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0

5min miinus 24 asteesta plus 20 asteeseen.  :o 8) Tommone sen lämppärin pitää olla!  :)

Notta ku uuteen Tiguaniin ei saa polttoainekäyttöstä lämppäriä ja sähkösen teho on mitä on, nii jäi tilaamatta. Ny sit saastutan maailmaa käytetyllä dieselillä, mutta lämpiääpähän kabiini ainakin nappia painamalla. Yks jännä juttu oli kans se, että ku pyysin tarjousta Tiguanista, nii hyvitys GTE:stä oli 20,5 tonttua. Sit ku vaihto tohon käytettyyn Q5:seen, nii hyvitys GTE:stä 24,5 tonttua. Toki ero siinä, että Tigun toimitus ois ollu tänä keväänä, mut silti ero aikamoinen. Tai sit Q5:n hinnassa oli niin paljo ilmaa yläpäässä, että anto sen takia paremman hinnan vanhasta?  :P
Sikamaista menoa since 1975

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 11.01.21 - klo:08:24
Edustan itse samaa koulukuntaa. Itselläni on Volvon hybridi, jossa mitään lataustasoja tai -aikoja ei voi edes säätää (enkä tällaista säätämistä kaipaakaan). Akku latautuu kun kaapeli kytketään.




Ei ole ihan sama milloin lataa, jos on käytössä pörssisähkö. Esimerkkikuvassa on aika tyypillinen vuorokautinen hintavaihtelu, mutta paljon suurempiakin eroja on ollut viimeaikoina. Eipä se yksi lataus vielä mitään meinaa, mutta vuositasolla jo vaikuttaa.

Mutta jos elämänrytmi on kovin ennalta-arvaamaton, niin parempi ladata heti kun pystyy.


Aba

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 11.01.21 - klo:11:49
Jossain vaiheessa motkotin exä GTE:n sähkösestä lämppäristä, että ku on lehmänhenkäys, nii käyttää sit suosiolla polttoainekäyttöstä lämppäriä, että saa kabiinin lämpimäks. Ja juu, ei oo ollu shukon päässä, vaan kiinteessä laturissa, että ei ollu siitä kiinni tehottomuus. Tai jos joku saa GTE:n (tai vastaavalla tekniikalla olevat konsernivermeet) lämpimks sähköllä, nii saa kertoa.

Kun pyytää sen maksimilämmön eli 30C ja ajastaa niin, että auto valmis 30 min ennen lähtöä niin hyvin on lämminnyt Superb iV  :). Latausasemasta toki 16A virtaa.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

BTW

Lainaus käyttäjältä: Aba - 11.01.21 - klo:13:40
Kun pyytää sen maksimilämmön eli 30C ja ajastaa niin, että auto valmis 30 min ennen lähtöä niin hyvin on lämminnyt Superb iV  :). Latausasemasta toki 16A virtaa.

Superb IV lämpiää sähköllä akkuvirralla myös todella nopeasti. Siis niin ettei ole laturi kytkettynä. Laturissa ollessa vuorottelee akunlatauksen/lämmityksen kanssa. Joten sisätilan lämmitys ei ole yhtä tehokas kuin pelkällä akulla.

jarmoke

Noista "latauskikkailuista" pörssisähkön hinnan perusteella olen itse sitä mieltä että jos vähänkään tulee ennalta suunnittelematonta ajoa niin... Ei tarvi ku pari kertaa hörähtää bensakone käyntiin siksi että ei ollut akku ladattu täyteen - niin aika pitkään saa katsella pörssisähkön hintaa ja latailla halvimman tunnin aikaan että saa taas eron kiinni... (siis kuvitellaan vaikka että pari kertaa 10km joutuu ajamaan bensakoneella siksi että ei ollut akku ladattu täyteen...)

Juu ei kiinnosta, mun tuntitaksa on liian kova alkaa seuraamaan milloin halvinta ladata auto :)
Eri asia taas tietysti jos omaan persoonaan sopii ja itseä kiinnostaa tuollainen "nyplääminen" niin tokihan se on silloin ok.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy